امروزه خودروهای کامپکت پرفورمنس زیادی در بازار وجود دارند اما کدامیک از آنها در یک پیست خیس سریعترین است؟ با جدیدترین درگ CarWow میتوان پاسخ این سؤال را دریافت زیرا آئودی RS3، فولکسواگن گلف R، مرسدس A45 S AMG و بامو M2 کامپتیشن را رودرروی یکدیگر قرار داده است. حال اما سؤال دیگری مطرح میشود. آیا این هاچبکهای چهارچرخ محرک میتوانند کوپهٔ دیفرانسیل عقب M را به چالش بکشند؟ در ادامه خواهیم فهمید.
ضعیفترین عضو این جمع گلف R است که ترکیبی از پرفورمنس آئودی S3 و لاکچری را در پکیجی به شکل یک فولکسواگن گلف ارائه میکند. زیر کاپوت گلف R یک پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ قرار گرفته که ۳۰۰ اسب بخار قدرت و ۴۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. این موتور به یک گیربکس هفت سرعتهٔ اتوماتیک دوکلاچه متصل شده که نیرو را به هر چهارچرخ میفرستد.
اما کسانی که گلف R را بهاندازهٔ کافی قدرتمند نمیدانند میتوانند سراغ آئودی RS3 بروند. در سینهٔ این ماشین بجای موتور چهار سیلندر معمول که اکثر هاچبکهای داغ از آن استفاده میکنند یک پیشرانهٔ ۲.۵ لیتری پنج سیلندر قرار گرفته که ۴۰۰ اسب بخار قدرت تولید میکند. غرش این پیشرانه نیز یادآور صدای یک V10 است و چهار سیلندرها را شرمنده میکند.
مرسدس-آامگ A45 S نیز یکی از چشمگیرترین هاچبکهای داغی است که تاکنون ساخته شده است. زیر کاپوت این موشک کامپکت یک موتور ۲ لیتری چهار سیلندر توربو قرار گرفته که با تولید ۴۲۱ اسب بخار قدرت، قویترین پیشرانهٔ چهار سیلندری محسوب میشود که تاکنون در یک خودروی تولیدی مورداستفاده قرار گرفته است. این نیروگاه هستهای کوچک قدرت خود را به یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک دوکلاچه تحویل میدهد تا آنرا از طریق سیستم 4Matic به هر چهارچرخ برساند.
بامو M2 کامپتیشن اما با دیگر شرکتکنندگان این رقابت کاملاً متفاوت است زیرا نهتنها یک کوپهٔ دودر است بلکه سیلندرهای بیشتری دارد و نیروی آن فقط به چرخهای عقب منتقل میشود. در این ماشین از یک موتور ۳ لیتری شش سیلندر خطی توربو استفاده شده که ۴۱۰ اسب بخار قدرت و ۵۵۰ نیوتن متر گشتاور دارد؛ بنابراین آیا هیچکدام از این هاچبکها میتوانند M2 کامپتیشن را مغلوب کنند؟ هرچند این خودرو از اعتبار افسانهای بخش M بامو برخوردار است اما آیا میتواند در پیست خیس حریف رقبای چهارچرخ محرک خود شود؟ با مشاهدهٔ ویدئوی زیر به پاسخ این سؤالها خواهید رسید.
گلف R | آئودی RS3 | مرسدس A45 S | بامو M2 کامپتیشن | |
پیشرانه | ۲ لیتری I4 توربو | ۲.۵ لیتری I5 توربو | ۲ لیتری I4 توربو | ۳ لیتری I6 توربو |
قدرت | ۳۰۰ اسب بخار | ۴۰۰ اسب بخار | ۴۲۱ اسب بخار | ۴۱۰ اسب بخار |
گشتاور | ۴۰۰ نیوتن متر | ۴۸۰ نیوتن متر | ۵۰۰ نیوتن متر | ۵۵۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۷ سرعته دوکلاچه | ۷ سرعته دوکلاچه | ۸ سرعته دوکلاچه | ۷ سرعته دوکلاچه |
محور محرک | چهارچرخ | چهارچرخ | چهارچرخ | عقب |
وزن | ۱۵۲۵ کیلوگرم | ۱۵۳۰ کیلوگرم | ۱۶۳۵ کیلوگرم | ۱۶۲۵ کیلوگرم |
قیمت | ۳۶,۳۴۵ پوند | ۴۶,۲۸۵ پوند | ۵۶,۵۷۰ پوند | ۵۱,۴۲۵ پوند |
[دانلود ویدئو]
محمد
۲۱ بهمن ۱۳۹۸به هر حال من یه ۳لیتریه ۶سیلندر رو ترجیح میدم
Enzo
۲۱ بهمن ۱۳۹۸اگه مسیر خشک بود M2 به احتمال زیاد یا اول بود .یا دوم
MAHDI
۲۱ بهمن ۱۳۹۸مجله MOTOR 1 هم این درگ رو انجام داده، البته بین M2 کامپتیشن و مرسدس A45 AMG و آئودی RS3 که مرسدس A45 در جیگاه اول و ب ام و M2 در جایگاه دوم و آئودی RS3 هم در جایگاه سوم قرار گرفت.
درمسیر400 متر مرسدس A45 کلا سریع تر هستش.
F22RAPTOR
۲۱ بهمن ۱۳۹۸M2 ماشین جذاب تری نسبت به بقیه هست
و بعد اون هم آراس3
MAHDI
۲۱ بهمن ۱۳۹۸پیروز درگ :: مرسدس A45 AMG
پیروز درگ رولینگ :: ب ام و M2 کامپتیشن
پیروز تست ترمز:: ب ام و M2 کامپتیشن
رقابت ت جذابی بود.ب ام و M2کامپتیشن در همین نسخه که مجهز به اسپویلر عقب هستش در پیست عملکرد شگفت انگیزی داشته که مجله AUTO BILD در پیست زاکسنرینگ باهاش زمان گیری کرده که در ای رقابت ها خودروهای پرفومنس جدیدی حضور داشتن مثل:: فراری F8 و لامبورگینی هوراکان اوو و آئودی RS7 جدید و
ب ام و M8 کامپتیشن و مرسدس GT4 63S و تویوتا سوپرا و شورولت کامارو ZL1 1LE و لامبورگینی اوروس و مرسدس A45S و
ب ام و M2 کامپتیشن پرفومنس و مرسدس AMG GT C و چندخودروی دیگه که توسط سر ک راننده در این پیست زمان گیری کردن.
Farzad
۲۱ بهمن ۱۳۹۸جلو پنجره ها اینارو نرینین توش خواهشا