بیش از یک سال از رونمایی جهانی نسل جدید سوزوکی جیمنی میگذرد اما هنوز از عرضهٔ آن در بازار ایالاتمتحده خبری نیست. این آفرودر جعبهای کوچک و جذاب نهتنها به خاطر ظاهر منحصربهفرد بلکه به دلیل میراث طولانی خود بهعنوان یک کی کار ژاپنی، در سطح جهان شهرت یافته است؛ اما یکی از ویژگیهایی که موجب محبوبیت جهانی جیمنی شده است شباهت آن با یک خودروی جعبهای شکل دیگر است که ۱۰ برابر آن قیمت دارد. ما در مورد مرسدس G63 AMG صحبت میکنیم، یک آفرودر آلمانی که به درنوردیدن مسیرهای خشن و صعبالعبور شهرت دارد.
پیشازاین جیمنی از لحاظهای مختلفی با G63 مقایسه شده است. مثلاً این مینی اسیووی ژاپنی در رقابتهای آفرود در برابر مرسدس قرار گرفته و حتی موفق به مغلوب کردن رقیب آلمانی شده است. حال اما تاپ گیر یک مسابقهٔ درگ بین این دو اسیووی برگزار کرده است. کاملاً واضح است که G63 از نظر قدرت کاملاً بر جیمنی برتری دارد و مطمئناً در درگ پیروز خواهد شد. ولی این درگ کمی متفاوت است زیرا بهمنظور افزایش شانس جیمنی، تریلری به G63 متصل شده و یک جیمنی روی آن قرار گرفته است؛ بنابراین سوزوکی در این رقابت با دو جیمنی به مصاف مرسدس رفته تا شاید شانسی برای پیروزی پیدا کند.
پیش از تماشای ویدئوی این درگ بهتر است نگاهی به مشخصات فنی این دو اسیووی آفرود داشته باشیم تا بیشتر به اختلاف فاحش میان آنها پی ببریم. در سینهٔ جیمنی یک پیشرانهٔ ۱.۵ لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی با تنها ۱۰۰ اسب بخار قدرت و ۱۳۰ نیوتن متر گشتاور قرار گرفته درحالیکه G63 به یک نیروگاه ۴ لیتری V8 توئین توربو با ۵۸۵ اسب بخار قدرت و ۸۵۰ نیوتن متر گشتاور مجهز است. البته جیمنی ۱۱۳۵ کیلوگرم وزن دارد درحالیکه G63 نهفقط وزن سنگین ۲۵۶۰ کیلوگرمی خود بلکه یک جیمنی را هم باید یدک بکشد. بااینحال باید در نظر داشت که مرسدس تقریباً شش برابر رقیب ژاپنی قدرت دارد! با این اوصاف آیا مرسدس ۳.۷ تنی هنوز هم میتواند بر جیمنی ضعیف غلبه کند؟ پاسخ این سؤال را در ویدئوی زیر مشاهده کنید.
مشخصات فنی
سوزوکی جیمنی | مرسدسG63 | |
پیشرانه | ۱.۵ لیتری I4 | ۴ لیتری V8 |
تنفس | طبیعی | توئین توربو |
قدرت | ۱۰۰ اسب بخار | ۵۸۵ اسب بخار |
گشتاور | ۱۳۰ نیوتن متر | ۸۵۰ نیوتن متر |
وزن | ۱۱۳۵ کیلوگرم | ۲۵۶۰ کیلوگرم |
قیمت | ۱۷,۹۹۹ پوند | ۱۴۳,۳۷۰ پوند |
مهدی ۹۱۱
۱۱ مرداد ۱۳۹۸Gکلاس عجب ابهتی داره در واقع سردمدار محصولات مرسدس جی کلاس و اس کلاس وجدیدن amg 4 door هستن
یانکی
۱۲ مرداد ۱۳۹۸یه درگ مشابهی بود که تسلا مدلx با آلفاc4 مسابقه میداد مسابقه شروع شد آلفا سپر به سپر تسلا میومد با خودم گفتم عجب خریه آلفا وقتی تسلا با اختلاف خیلی کم پیروز شد تصویر بزرگ شد معلوم شد تسلا یه c4 دیگه رو رو تریلی داره میکشه
Worth
۱۱ مرداد ۱۳۹۸بنز خیلی قلدره،پاره شدم از خنده??????
مهرداد كمال
۱۱ مرداد ۱۳۹۸همین جیمینی بیارین ایران تولید کنین که ملت نرن بخاطر پول کمشون انواع پاترول و جیپ و لندرورو رنجرور و تویوتا ۲اف و ۳ اف شونصد سال پیش بخرن مسوولین ناحسابی ببینین مردم چی میخوان همونو تولید کنین
Elmiraj
۱۱ مرداد ۱۳۹۸خب بُرد G کلاس اصلا عجیب نیست……
چون وزن جی کلاس ۲۵۶۰ کیلوگرمه و اگر یک جیمنی به وزنش اضافه کنیم میشه ۳۶۹۵ کیلوگرم ، اگر وزن تریلر را هم ۳۰۵ کیلوگرم باقیمانده حساب کنیم ( که نیست) باز با یه ماشین ۴۰۰۰ کیلوگرمی طرفیم که ۵۷۷ اسب بخار قدرت داره که نسب قدرت به وزنش میشه ۶.۹۳ کیلوگرم به ازای هر اسب بخار ، که بازم از نسبت ۱۱.۳۵ کیلوگرم بر اسب بخار جیمنی بسیار کمتره…!!!!
.
در یک رقابت برابر با جیمنی ، gکلاس باید ۶۵۴۸.۹ کیلوگرم وزن داشته باشه یعنی اگر احتمالا وزن تریلر همون ۳۰۵ کیلوگرم باشه باید دو جیمنی دیگر و یک وزنه ۲۲۷ کیلوگرمی را به تریلر Gکلاس اضافه کنن تا رقابت برابر بشه…..
NAVID۰۰۹۸
۱۱ مرداد ۱۳۹۸این دِرِگ فقط فان بود و بَس .
محمد
۱۱ مرداد ۱۳۹۸جیمنی خودروی دوست داشتنی و ارزانیه
اما اگه نسخه قویتری هم داشته باشه قطعا موفقتر هم خواهد بود
شخصا اگه امکانش روداشتم قطعا یه جیمنی رو به عنوان خودروی دوم انتخاب میکردم
MAHDI
۱۱ مرداد ۱۳۹۸قبل درگ تاپ گیر مجله CARWOW رقابت آفرودی انجام داده بین مرسدس G63 و سوزوکی جیمی که اونم خیلی جذابه.چون از مسیرهای متفاوتی رد میشن.
امیر
۱۱ مرداد ۱۳۹۸جیمنی بسیار دوس داشتنی و جی کلاس با ابهت
خیلی دوس دارم یه جیمنی داشته باشم ک بعد رم هوی دیوتی توی گاراژم پارک باشه …البته نمیشه هیچ وقت!!