دیگر نه لکسس LFA و نه مرسدس SLR مکلارن در بازار حضور ندارند اما هنوز هم پرفورمنس چشمگیری را به نمایش میگذرند. حال در این ویدئو از لاوکارز، تیف نیدل پشت فرمان یک LFA نشسته و آنرا در برابر یک SLR رودستر ۷۲۲ قرار داده است. LFA به دلیل برخورداری از پیشرانهٔ ۴.۸ لیتری V10 تنفس طبیعی ۵۶۰ اسب بخاری که تا ۹۵۰۰ rpm دور میگیرد، سوپرکار بسیار خاصی است و یکی از خوشصداترین خودروهای تاریخ محسوب میشود.
پیش از آنکه مکلارن به ساخت محصولات اختصاصی خود بپردازد، با همکاری مرسدس اقدام به توسعهٔ SLR کرد. زیر کاپوت کشیدهٔ این افسانهٔ آلمانی یک نیروگاه ۵.۴ لیتری V8 سوپرشارژ قرار گرفته که در نسخهٔ ۷۲۲ قدرت آن با ۲۴ اسب بخار افزایش نسبت به نسخهٔ استاندارد، به ۶۵۰ اسب بخار رسیده است؛ بنابراین SLR در اینجا کاملاً از رقیب ژاپنی قویتر است. علاوه بر این، LFA از لانچ کنترل هم بیبهره بوده و به همین دلیل تیف نیدل صرفاً با روشن کردن سیستم کنترل کشش، پدال گاز را فشار میدهد. بااینوجود، او شروع خوبی دارد اما SLR بهوضوح سریعتر است و هرچند تایم درگ دو خودرو اعلان نمیشود اما به نظر میرسد لکسس چندین ثانیه با مرسدس فاصله داشته باشد.
در مسابقهٔ دوم، نیدل کنترل کشش LFA را خاموش میکند و درنتیجه چرخهای عقب خودرو تا دندهٔ سه همچنان هرزگردی دارند. به همین دلیل، استارت وی در درگ دوم بدون کنترل کشش کاملاً ناموفق بود و فاصله را با رقیب بیشتر کرد. درهرحال، LFA و SLR آنقدر قدیمی شدهاند که هماکنون هردو شرکت تویوتا و مرسدس در حال کار روی هایپرکارهای جدیدی هستند. مرسدس هایپرکار وان را در دست توسعه دارد که از پیشرانهٔ ۱.۶ لیتری فرمول یک به همراه چهار موتور الکتریکی استفاده میکند و تویوتا هم قصد دارد نسخهای جادهای از خودروی مسابقهای لمانز جدید خود را با نام GR سوپراسپرت تولید کند.
مشخصات فنی
مرسدس SLR 722 رودستر | لکسس LFA | |
پیشرانه | ۵.۴ لیتری V8 سوپرشارژ | ۴.۸ لیتری V10 طبیعی |
قدرت | ۶۵۰ اسب بخار | ۵۶۰ اسب بخار |
گشتاور | ۸۲۰ نیوتن متر | ۴۸۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۵ سرعته اتوماتیک | ۶ سرعته AMT |
محور محرک | عقب | عقب |
وزن | ۱۵۵۰ کیلوگرم | ۱۴۸۰ کیلوگرم |
شتاب صفرتاصد | ۳.۰ ثانبه | ۳.۸ ثانیه |
R@m!n
۲۰ اسفند ۱۳۹۹چقدر خوشگلن لامصبا جفتشون تو گاراژت باشن ??
NAVID۰۰۹۸
۲۰ اسفند ۱۳۹۹مانیخوشبین ۴تا SLR داره ، و یکی از دلایلی که دوسش دارم ، بخاطر تفاهم سلیقهاَش با انتخابهایم است !
بنز لامصب تمام نشدنیست !
به نظر من ، بنز بعد از SLS هنوز نتوانسته خودرویی بزنه که بوی ناب مرسدس را بده ، البته این حرفم به این دلیل نیست که خدای نکرده بنز بد باشه ، نه ، بنز همیشه سلطانه ، اما اون احساسی را که از خودروهای قدیمیش میگیریم را از این جدیدها نمیگیریم !
Farzad
۲۰ اسفند ۱۳۹۹آقا نوید موافقم ، البته خوشبین ۵ تا داره که سالی تقریبا ۴۰ هزار دلار هم هزینه سرویس و نگهداریشون هست . کلا SLR جز خودروهای تکرار نشدنی تاریخ هست و جز واجبات هر کلکسیونی .
abdi_porsche fan
۲۰ اسفند ۱۳۹۹دقیقا این 5 تارو چی کار میکنه
زیزیگولو
۲۰ اسفند ۱۳۹۹لوکس بودن یه ماشین مربوط میشه به برندو تکنولوژیو تجهیزاتو گذشته و میراثو قیمت و غیر ممکنه که یه ماشین لوکس باشه و این مشخصات رو نداشته باشه چون لوکس بودن یه ماشین یعنی تجهیزاتی خیلی بیشتر از اونچه تو مدلای پایه هستش ….. مثلاً یه ساعت سوئیسی 10 هزار دلاری کارکردی شبیه به یه ساعت کاسیوی 50 دلاری داره ولی کسی که جنس شناس باشه به راحتی از کیفیتو ارزش ساعت سوئیسی نمیگذره چون میدونه که تفاوت کیفیت یه ساعت سوئیسی ۱۰ هزار دلاری و یه ساعت کاسیوی ۵۰ دلاری از زمین تا آسمونه
PHILIPP
۲۱ اسفند ۱۳۹۹ولی من این احساس رو با پراجکت وان و جی تی بلک سریز گرفتم
مهدی
۲۳ اسفند ۱۳۹۹نوید
اون 2 خط اخر کامنتت بینظیر بود ببببببیییییی نظظظظظظظیییییییییررررررر
Shirko
۲۰ اسفند ۱۳۹۹باور کنید هیچ ماشینی تو دنیا نیست اندازه اس ال ار زیبا و افسانه ای باشه !!!!
محمد رستمی نژاد
۲۰ اسفند ۱۳۹۹زیبا ترین ماشین دنیا وننو است
Shirko
۲۰ اسفند ۱۳۹۹آقای رستمی نژاد با شما موافقم ، وننو هم جزو زیباترینه ولی عشقی که تو اس ال ار هست واقعا وصف نشدنیه .
R@m!n
۲۰ اسفند ۱۳۹۹ماشین که زیاده
همین LFA و سوپرا
کل اسپرتای دهه 90 ژاپن
شارژر 69
ایمپالا 58 و 60
شلبی کبرا
فورد ماستنگ النور و باس و فورد جی تی
بنز 300SL
M3 E46 E92
جگوار E TYPE
فراری F 40 و انزو 250 GTO و لافراری
لامبورگینی میورا و مورسیه لاگو و المنتو
پورشه 918 و کاررا GT
و….
taha malek
۲۰ اسفند ۱۳۹۹شلبی کبری بهترین ماشین تاریخ از نظر من
از ماشین چی میخواد ادم همش توی کبری یافت میشه
امیدوارم بتونم یروز بخرم
Hadi
۲۰ اسفند ۱۳۹۹LFA:لایک ?
SLR: دیسلایک ?
R@m!n
۲۰ اسفند ۱۳۹۹نکن هادی جان اینو دیگه نباید نظر سنجی گذاشت ??
جواد
۲۱ اسفند ۱۳۹۹خوده LFA به اندازه مرسدس زیباس
Hadi
۲۰ اسفند ۱۳۹۹دوتا عشق اسطوره جنتلمن ژاپنی و آلمانی ????…
واقعاً چی ساختن لکسس و مرسدس که تاریخ مصرف ندارن و روز به روز ارزششون بیشتر میشه…
این دو تا ماشین روح و نماد قدرت اصالت قدرت و مهندسی هستن……
چقدر قشنگه که این دوتا رو پشت خط درگ ببینی ?
واقعاً هیچ حرفی نمیمونه……
پدر خودرو سازی جهان
۲۱ اسفند ۱۳۹۹قطعا مرسدس ❤️
?Ali Hossein?
۲۱ اسفند ۱۳۹۹واقعا راست میگی رامین!
مهزیار
۲۰ اسفند ۱۳۹۹چجوری میشه که طراح بنز به خوشگلی slr الان داره زشت ترین ماشینا رو طراحی میکنه؟
قطعا slr هنوز بهترین طراحی گوردن واگنره
Hamid
۲۰ اسفند ۱۳۹۹انصافا زشت نیستن ماشینای مرسدس … درسته مثل همیشه نیستن … اما یکم حق بدین … تو مقایسه هایی که دیدم واقعا طراحی ماشینا اتو کشیده تر و حرفه ای تر شده … درسته باب میل نیست اما زیباترشده
Benz309 1974
۲۰ اسفند ۱۳۹۹دیگه زشت ترین نیستن ولی طراحی افول داشته .
Dayan5775
۲۰ اسفند ۱۳۹۹SLR و دیگر هیچ،مشخصات فنیش اوج مهندسی آلمانی رو نشون میده،طراحیشم تا بیست سال دیگه هم به روزه
Porsche
۲۰ اسفند ۱۳۹۹فقط ببینید که SLR چه اعجوبه ای هستش
از همه لحاظ
انجین و اسپید و……
SRT
۲۰ اسفند ۱۳۹۹ال اف ای خوبه ولی اس ال ار یچیز دیگست
Benz309 1974
۲۰ اسفند ۱۳۹۹SL300،CLK GTR، SLR722،600،SLSو…. اونقدر این افسانه ها زیادن همشون رو الان به یاد نمیارم.
Farzad
۲۰ اسفند ۱۳۹۹دقیقا ، SL300 گالوینگ بی نظیر بود جز زیباترین های تاریخ .
R@m!n
۲۰ اسفند ۱۳۹۹الهه زیباییه واقعا
ツSAMURAIツ
۲۰ اسفند ۱۳۹۹هر دو تا اسطوره بودن و تکرار نشدنی
ابر عظیم سلطان خانِ خفن باحال سوپر ویژه توپِ دمش گرم!
۲۰ اسفند ۱۳۹۹خارق العاده های تکرار نشدنی???…
امیر
۲۰ اسفند ۱۳۹۹ترکیب بسیار عجیب و همینطور دوس داشتنی!
به هیچوجه نمیشه یکیو انتخاب کرد و از دیگری گذشت
صدای تکرار نشدنی لکسس با طراحی خاص اس ال آر
mahan
۲۰ اسفند ۱۳۹۹دو اسطوره تکرار نشدنی.اگه روزی دیگه قراره تو ایران زندگی نکنم یک slr سربی و یک lfa سرمه ای حتما میخرم
taha malek
۲۰ اسفند ۱۳۹۹رو چیه این ماشین 15 سال کار کردن نمیدونم تنها چیزیش که خوب درموده صداشه(نظر شخصی)
نه تایم خاصی در پیست
نه شتاب خاصی
فقط قیافه و صدا
Farzad
۲۰ اسفند ۱۳۹۹لکسوس LFA بهترین خودرویی بوده است که در عمرم رانده ام ، حتی خود لکسوس هم دیگر نمیتواند مثل LFA را بسازد . ( جرمی کلارکسون )
R@m!n
۲۰ اسفند ۱۳۹۹اون برنامش بود که ریچارد هاموند وایپر داشت و جیمز می استون مارتین و جرمی LFA. اونم کلارکسونی که فن متعصب فراری بود.
Mazda3
۲۲ اسفند ۱۳۹۹Taha malek از بهتر بودن که بگی قطعا مرسدس خیلی بهتره از همه نظر ولی لکسس هم اصلا بد نیست.
Farzad نظرات جرمی کلارکسون بعضی هاش سلیقه ایه و جدی نیست یعنی وقتی خودش با یه ماشینی حال کنه ازش تعریف میکنه و اینم همین مدلی بود و بیشتر هم از صداش خوشش اومد و تعریف کرد و ضمن اینکه نظرات دیگه هم داشته که مستقیما نظرش رو در مورد بهترین ماشین های تاریخ داده که لکسس توشون نبود. نتیجه گیری من اینه که ماشینی که اگه تست کرده باشه و از اوون خوشش اومده باشه این میشه خوب و تعریف اون مثل لکسس ال اف ای یعنی از روندن اون خوشش اومده ولی به منزله برتری و بهتر بودن نیست و مثلا به پای مرسدس اس ال آر نمیرسه ولی اگه بگه از نظر من این ها بهترین ها هستن این یعنی برتری که از جهت برتری و بهتر بودن باشه میشه اس ال آر.
R@m!n
۲۰ اسفند ۱۳۹۹همه چیز به رکورد شکنی نیست. همون شلبی کبری که عاشقشی هیچ کس دنبال رکورد و شتابش نیست حسی که اون تیکه آهن منتقل می کنه آدمارو شیفته اون ماشین میکنه
زیزیگولو
۲۰ اسفند ۱۳۹۹جفتشون عالی هستن
آریا منش
۲۰ اسفند ۱۳۹۹من لکسوس رو برتری میدم به بنز ، چون همه میدونن بنز کارش درسته و همیشه بهترین بوده در خودروهای اسپرت پرفورمنس اما هیچکس از لکسوس انتظار همچنین ماشینی رو نداشت و همین براش یه امتیاز طلایی بود چون فراتر از انتظارات ظاهر شد
abdi_porsche fan
۲۰ اسفند ۱۳۹۹چه حس خوبو خفنی داشت واقعا اینا اصلا مگه میشه تکرار بشن
Aryan kia
۲۰ اسفند ۱۳۹۹وای این ال اف ای چقد خوشگله???
البته اس ال آر هم خیلی خشنه
اما اصلا از صدای ال اف ای نمیشه گذشت لامصب عین موتزارت میمونه
Roham
۲۰ اسفند ۱۳۹۹SLR زیباترین چهارچرخ ساخته دست بشره!
ساسان
۲۰ اسفند ۱۳۹۹دوران طلایی صنعت خودو
ترکیبی از عشقو جنون و علم…
که متاسفانه با پرچگال شدن علم دو مقوله اول کمرنگ شده.
البته معدود خودرو سازانی هستند که هنوز روی اصول خودشون پافشاری میکنن و همان جنون ودیوانگیو دارن منتها دیر یا زود……….حیف
حسین دهمرد
۲۰ اسفند ۱۳۹۹اون سوپرشارژری که روی slr وجود داره فکر نکنم روی هیچ ماشین دیگه ای وجود داشته باشه. مهندسیش فقط از جرمنها برمیاد. همون اولا که اومده بود یه طلاییشو منصوری واسه نمایشگاه ژنو تیون کرده بود. نمیدونم شایدم خودش رنگش کرده بود خیلی زیبا شده بود.
کاش مرسدس موتور v12 رو هم جزو گزینه هاش میزاشت طول کاپوتش سه کیلومتره.
MohammadE9
۲۱ اسفند ۱۳۹۹درود
با ستایش از مرسدس و تیم AMG و انجین فوق العاده اش دور از انصافه که یادی از گوردون موری و مکلارن نکنیم.
نقش مکلارن در بهبود هندلینگ , توزیع وزن , آیرودینامیک و… این خودرو تحسین برانگیزه
همچنین سیستم اگزوز کناری این خودرو توسط موری و تیمش توسعه پیدا کرده.
نکته ی جالب توجه اینه که گوردون موری در روز معرفی این خودرو حضور نداشت و گفته میشه که مرسدس خودرویی لوکس و با کیفیت و در عین حال سبک میخواسته ولی این خودرو با وجود شاسی مونوکوک وزنی 1750 کیلویی داشت! که این اصلا باب میل گوردون موری نبود
از سوی دیگر این یکی از دلایلی بود که موری انجین V12 تویین توربو ی ای ام جی رو رد کرد و در عوض از V8 سوپرشارژ ارتقا یافته ی
SL55 AMG استفاده شد که بسیار سبکتر از V12 و فقط 7 کیلو سنگینتر از V12 فراری یعنی انجین مشهور F140 بود.
برای مقایسه من با اینکه بسیار SLR رو میپرستم ولی LFA رو ترجیح میدم , این ماشین یکی از بهترین و خاطره انگیز ترین ساخته های خودروسازی ژاپن در طول تاریخه , طنین صدای 10 سیلندرش هوش از سر آدم میبره.
آرین
۲۱ اسفند ۱۳۹۹تولید برنامه درست و حسابی به این میگن
نه اون مت واتسون کودن و رفیق احمقش و درگ های به درد نخور carwow
Mf1
۲۱ اسفند ۱۳۹۹نه قربونت شما دیگه مت از مون نگیر
برنامش درسطح تاپ گر وگرند تور نیست ولی در سطح خودش هست وبسیاری سرگرم میکنه
احتمالا اون ۵ میلیونی که تو یوتیوب دنبالش میکنن کودنن
Kato
۲۱ اسفند ۱۳۹۹باید تو یه جاده پر پیچ و خم مثل کانیون در آمریکا
مسابقه بدن تا متوجه بشن چقدر لکسوس سر تره
به خاطر هندلینگ فوق العاده
درگ ماشین ها تو جاده صاف تقریبا بی اهمیته
و. الا لکسوس هم می تونه یه پیشرانه ۶ لیتری سوپر شارژ تولید کنه
مهم ویژگی های کامل ماشینه
به وزن خودرو هم دقت کنید
Mazda3
۲۲ اسفند ۱۳۹۹نمیشه بگی درگ مهم نیست ولی از سرتر بودن و برتری هم که بگی مرسدس از همه نظر سرتره و بهتره این رو دیگه همه قبول دارن غیر از شما.
Mf1
۲۱ اسفند ۱۳۹۹بدون شک SLR طراحیش یه سرگردن از لکسوس بالاتره ولی صداش نه
سرزمین آفتاب
۲۱ اسفند ۱۳۹۹Slr 722s (نسخه رودستر 722) تنها ۱۵۰ عدد از این ماشین ساخته شده
و موتورش (۶۴۱ اسب بخار و ۸۲۰ نیوتون متر ) رو از slr 722 برداشتن
این ابر ماشین تکرار نشدنی جزو برترین ساخته های تاریخ بنز هست
و اما لکسوس LFA افسانه ای برترین ساخته تاریخ ژاپن با موتور v10 4.8 با کمک یاماها با اون سمفونی اگزوز بی نظیر که 553 اسب بخار تولید میکند به نظر من باید نسخه نوربرگ رینگ رو استفاده میکردن که 563 اسب بخار و به تعداد ۵۰ عدد تولید شده استفاده میکردن که با بهبود های که روش انجام شده بود گزینه بهتری برای این درگ بود و در آخر واقعا انتخاب خیلی سخته
SLR به تعداد ۲۱۵۷ عدد تولید شد ۱۵۰ عدد 722S
۲۵ عدد مکلارن ادیشن
LFA به تعداد ۵۰۰ عدد تولید شد ۵۰ عدد نوربرگ رینگ
ahmad
۲۲ اسفند ۱۳۹۹slr مدل استرلینگ موس رو یادت رفت
سرزمین آفتاب
۲۱ اسفند ۱۳۹۹دوستان لکسوس LFA نوربرگ رینگ در پیست نوربرگ رینگ رکورد ۷.۱۴.۶۴ دقیقه زد که در زمان خودش رکورد بی نظیری بود این رکورد در سال ۲۰۱۲ زده شد و در سال ۲۰۱۲ که این رکورد زده شد فقط ۲ تا خودروی خیابانی از این ماشین سریع تر بود یعنی آپولو اسپید با رکورد ۷.۱۱.۵۷
و دوج srt-10 acr با رکورد ۷.۱۲.۱۳ یعنی سومین خودری سریع خیابانی پیست LFA بود
بین SLR و LFA من LFA رو انتخاب میکنم
جواد
۲۱ اسفند ۱۳۹۹وایپر acr رکورد هفت دقیقه و یک صدم یا یک دهم ثانیه داره
Mazda3
۲۲ اسفند ۱۳۹۹من مرسدس slr رو نه اینکه فقط از روی ظاهر و درگ یا تایم پیست باشه بلکه از هر جهتی که بخصوص عواملی که ثابت کننده سطح بالاتر مهندسی و تکنولوژی و برتری هستن رو سرتر و بهتر میدونم اینکه مرسدس از همه لحاظ بهتره مطمئنا درسته ولی از لکسس هم بدم نمیاد چون ال اف ای هم اصلا بد نیست و قابل احترامه.
مهدی
۲۳ اسفند ۱۳۹۹با اصالت ترین و با در واقع خودتون میدونید چی میگم دیگه درگی بود که تا الان دیدم
هر دو تا اسطوره های باورنکردنی هستن
یک چیز مشترکی که بین این دو تا ماشین وجود داره این هست که فرم جلوی ماشین ها شبیه هم هستن
سیاوش
۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۰SLRخودرویی برای بزرگان