صنعت خودروسازی آلمان به واقع یکه تاز تولید محصولات با کیفیت با سطح تکنولوژیکی و کارایی بالا در سطح اول دنیا است. این مقاله چالش میان سه تا از بهترین خودروهای اسپرت روباز آلمانی است. آئودی – آر ۸ وی ۸ اسپایدر، مرسدس بنز – اس ال ۶۳ آ ام گ و پورشه – ۹۱۱ اس کابریو ستارگان این دوئل بزرگ و نفس گیر هستند.
در ابتدا به نوع و محل قرار گیری پیشرانه هر خودرو میپردازیم که از این نظر انتخابهای متفاوتی را پیش روی مشتریان قرار میدهد. مرسدس بنز اس ال ۶۳ آام گ از یک پیشرانه ۵.۵ وی ۸ جدید با تغذیه دو توربو شارژر بهره میبرد که این پیشرانه قادر به تولید ۵۶۴ اسب بخار در ۵۵۰۰ دور در دقیقه با گشتاور باور نکردنی ۶۶۴ پوند- فیت در ۲۲۵۰ دور در دقیقه میباشد. در عوض پیشرانه ۴.۲ لیتری وی ۸ آئودی اسپایدر که به صورت طبیعی تغذیه میشود توانایی تولید ۴۳۰ اسب بخار در ۷۹۰۰ دور در دقیقه و گشتاور ۳۱۷ پوند – فیت در ۴۵۰۰ دور در دقیقه را دارد. کوچکترین پیشرانه گروه هم متعلق به پورشه ۹۱۱ اس کابریو است که با حجمی معادل ۳.۸ لیتر و آرایش ۶ سیلندر تخت قادر به تولید ۴۰۰ اسب بخار در ۷۴۰۰ دور در دقیقه با گشتاور ۳۲۵ پوند- فیت در ۵۶۰۰ دور در دقیقه را دارد.
محل قرارگیری پیشرانه های این سه خودرو نیز کاملاً متفاوت بوده به طوری که پیشرانه پورشه بر روی اکسل عقب است، آئودی یک خودروی موتور وسط میباشد و مرسدس بنز نیز طبق سنت همیشگی خود، پیشرانه را در جلوی راننده قرار داده است. هر سه خودرو از جعبه دنده های ۷ سرعته استفاده میکنند با این تفاوت که جعبه دنده آئودی آر ۸، هفت سرعته اتوماتیک با کلاچ دوگانه است ( S tronic)، در مرسدس بنز – اس ال ۶۳ از جعبه دنده ۷ سرعته اتوماتیک معروف محصولات آ ام گ (MCT) بهره گرفته شده و در پورشه تست ما نیز یک جعبه دنده ۷ سرعته دستی وظیفه انتقال نیرو را دارد. در انتهای حلقه تولید و انتقال نیرو قابل ذکر است که تنها آئودی آر ۸ از سیستم انتقال به چهار چرخ بهره میبرد، هم پورشه و هم مرسدس بنز نیروی خود را به چرخهای عقب منتقل مینمایند.
همچنین در این بین تنها اس ال ۶۳ با سقف فلزی عرضه میشود و دو خودروی دیگر این گروه با سقف پارچه ای تولید شده که همین امر در کاهش وزن این دو خودرو نقش بسزایی دارد. آئودی آر ۸ و مرسدس بنز اس ال ۶۳ آام گ هر دو دونفره بوده ولی پورشه یک ردیف (نه چندان جادار) نیز در پشت صندلیهای جلوی خود دارد.
وقتی صحبت از خودروهای اسپورت روباز میشود شتاب و سرعت نهایی آنها بحث داغی است که نمیتوان از آن گذشت. در رقابت درگ بین این سه خودروی پر طرفدار آلمانی مرسدس بنز اس ال ۶۳ آام گ در ۱.۶ ثانیه از مرز ۴۸ کیلومتر در ساعت گذشته، این عدد در پورشه و آئودی ۱.۴ ثانیه میباشد که این کندی ۰.۲ ثانیه ای نشان از وزن بالاتر مرسدس نسبت به دیگر رقبا است ولی رفته رفته و با رسیدن به سرعت ۶۴ کیلومتر در ساعت هر سه خودرو عدد ۲.۲ ثانیه را به ثبت میرسانند، اس ال و آر ۸ در ۲.۹ ثانیه به سرعت ۸۰ کیلومتر در ساعت میرسند در مقابل ۳.۲ پورشه و در نهایت این مرسدس بنز اس ال ۶۳ است که در ۳.۵ ثانیه از مرز ۹۶ کیلومتر در ساعت گذشته و پیروز رقابت شتاب اولیه گروه لقب میگیرد آئودی آر ۸ با ۰.۵ ثانیه اختلاف دوم (۴ ثانیه) و پورشه ۹۱۱ اس کابریو نیز با ۰.۷ به مقام سوم (۴.۲ ثانیه) گروه بسنده مینماید (البته پورشه تست ما از جعبه دنده دستی بهره مند است که همین امر میتواند کندی چند دهم ثانیه ای را در بر داشته باشد).
در تست ۴۰۰ متر هم مرسدس اس ال ۶۳ با زمان ۱۱.۸ و سرعت نهایی ۱۹۸ کیلومتر در ساعت کمترین زمان را کسب میکند، آئودی آر ۸ و پورشه ۹۱۱ اس با ۱۲.۵ ثانیه و سرعت ۱۸۳ و ۱۷۷ کیلومتر در ساعت مشترکا به مقام دوم دست پیدا میکنند.
روی دیگر سکه وقتی نمایان میشود که در تست ترمز (۱۰۰ کیلومتر تا ۰) پورشه با کوچکترین دیسکهای ترمز بهترین زمان و مسافت لازم را با ۲۸ متر تا توقف کامل کسب مینماید. آئودی آر ۸ با ۳۰ متر دوم میشود و مرسدس – بنز اس ال با ۳۱ متر به مقام سوم میرسد. همچنین کسب عدد ۱.۰۱ جی در تست شتاب جانبی برای ۹۱۱ اس نشان از پایداری فوق العاده این خودرو به نسبت دو رقیب دیگر خود میباشد در مقابل اس ال ۶۳ آ ام گ و آر ۸ توانستند به رقم ۰.۹۷ جی دست پیدا کنند. این اعداد و ارقام وقتی معنا پیدا میکنند که بدانیم پورشه در جلو و عقب از رینگهای آلومینیومی ۲۰ اینچی و تایرهای ۲۴۵ و ۲۹۵ پیرلی سری پی زیرو ، آئودی از رینگهای آلومینیومی فورج کاری شده ۱۹ اینچی و تایرهای ۲۳۵ و ۲۹۵ پیرلی سری پی زیرو و مرسدس بنز از رینگهای آلومینیومی ۱۹ در جلو و ۲۰ اینچی در عقب با تایرهای ۲۵۵ و ۲۸۵ ساخت کنتیننتال بهره میبرند.
سنگین وزنترین خودروی گروه اس ال ۶۳ است با وزنی معادل ۱۸۶۲ کیلوگرم، تقسیم وزنی برابر۵۱ درصد جلو ۴۹ درصد عقب دارد که از این نظر بهترین میباشد، ۵۸ درصد وزن آئودی ۱۷۷۲ کیلوگرمی در عقب و ۴۲ درصد جلو توزین میشود، مهندسان سبکترین خودروی گروه نیز نسبت ۳۸ در جلو و ۶۲ در عقب را برای پورشه ۱۵۵۶ کیلوگرمی در نظر گرفتهاند.
رویکرد پورشه برای پیشرانه های کم حجم با کارایی بالا باعث شده تا در تست مصرف سوخت نیز این خودروی محبوب با مصرف سوخت ۱۴.۹ لیتر در شهر و ۱۰.۵ لیتر در بزرگراه بهترین باشد، مرسدس بنز با ۱۶.۶ لیتر و ۱۱.۳ لیتر دوم و آئودی با ۲۰.۲ لیتر و ۱۲.۳ لیتر به مقام سوم دست پیدا کند.
برای خرید این سه خودرو روباز اسپرت باید کمی بیشتر از خودروهای اسپرت معمولی دست در جیب خود نمایید، قیمت پایه پورشه ۹۱۱ اس روباز ۱۰۸.۹۵۰ دلار است( که ۹۱۱ تست ما قیمتی معادل ۱۴۱.۶۰۰ دلار دارد)، آئودی آر ۸ روباز با قیمت پایه ۱۴۰.۰۵۰ دلاری خود (البته که نمونه تست شده قیمتی برابر با ۱۵۵.۰۵۰ دلار دارد) به مراتب ارزانتر از مرسدس بنز – اس ال ۶۳ آ ام گ با قیمت پایه ۱۴۶.۰۷۵ دلار (نمونه تست شده۱۷۱.۲۲۵ دلار قیمت دارد) میباشد.
طرفداران این سه خودرو آنقدر تعصب دارند (به ویژه پورشه و مرسدس بنز) که حتی در صورت برتری خودرویی دیگر، آنها باز ماشین مورد علاقه خود را انتخاب مینمایند ولی با توجه به پارامترهای فنی و قیمتی و اختلاف کم رقبا که در بالا ذکر شد برنده این دوئل نفس گیر را میتوان پورشه ۹۱۱ اس کابریو بر شمرد.
واقعا پورشه جای تحسین داره با یک موتور 6 سیلندر به جنگ 8 سیلندرها میره و برنده هم میشه این یعنی استفاده بهینه از حجم موتور چون همه چیز بستگی به حجم موتور و اسب بخار نداره تازه قیمت معقولی هم داره ولی انصافا جای بی ام و خالیه
درود.همچین هم به جنگ 8 سیلندر ها نمیره.اگه پورشه با 4200 سی سی 400 اسب بخار تولید میکنه.سلطان دنیا ((( مرسدس بنز ))) با یک موتور 4 سیلندر 2000 سی سی به جنگ 6 سیلندر ها میره.اونم با 360 اسب بخار قدرت. فرقشون 2 تا سیلندر و 2200 سی سی هست.جانب داری بی مورد نکنید. مرسدس فدایی نمیخوای؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ V12
امین جان دلبندم پورشه درسته پورش!!! رو ایرانی های دوروز امریکا رفته میگن!! و شما تو ماهواره میشنوی و فکر میکنی چون اینا میگن پورش درسته!! پورشه یه نام فامیلیه پورش رو من نمیدونم چیه!
چند وقته مسیح نیستش.پس من جاش رو پر میکنم: مرگ بر ماشینای المانی با کیفیت خیلی پایینشون که 200 کیلومتر نرفته میرن تو خرج و حال مشتری رو بهم میزنن ماشین فقط پراید 132 که تنها گلگیر عقبش کل اپشنای هر سه تا ماشین بالا رو می ارزه.خدمات پس از فروش ایرانخودرو تنهایی کل المان رو با ماشیناش ورشکست میکنه.مرگ بر دنیا.فقط ایران خودرو و سایپا و ایساکو که همیشه در حال پیشرفت و احترام گذاشتن به مشترین
ماشینای آلمانی بهترین ماشینا هستن مخصوصا بی ام دبلیو که به قول بعضی دوستان واقعا جاش خالیه ماشینای آمریکایی چی هستن؟یه مشت ماشین پر مصرف زشت(البته به جز کادیلاک)شما یه نگاه به موستانگ بنداز واقعا زشته!!! ماشینای آمریکایی درسته مقاومن ولی باید در برابر آلمانی ها زار بزنن تاکید می کنم Only BMW درود بر آلمان و ماشیناش
تو که عشق ماشین المانی هستی حداقل اسمشون رو درست بگو بی ام وی!!! درسته ولی تو ایران بی ام و میگن بی ام دبلیو یهو بگو دبیلو سی دیگه!!! خیالتو راحت کن نگاه نکن انگلیسی زبونا چی میگن عربا هم پ ژ گ چ رو نمیگن حتما پژو رو میگن بزو!!!
سلام و خسته نباشید به پدال عزیز ، پدال جان اون قسمت که نوشتی تقسیم وزن بنز با 51 جلو 49 عقب بهترینه فکر میکنم نیاز به اصلاح داره . تا جایی که میدونم هدف از تقسیم وزن صحیح ، بالا بردن هندلینگ و پایداریه و پورش علیرغم نامتوازن ترین تقسیم وزن ، بیشترین فشار جی رو تحمل کرده پس همون تقسیم 38 جلو 62 عقب پورش در عمل بهترینه نه بنز . حالا اگه غیر از اینه ، کسی که آگاه تر از منه نظر بده منو راهنمایی کنه .
به جای دیسلایک کردن ، نظر علمی بدین . ماشین شما 50-50 است وزنش ، ولی پایداریش از یه ماشین 38-62 کمتره . حالا این تقسیم وزن به چه دردی میخوره که اسمش و گذشتین بهترین ؟ تقسیم وزن فقط واسه هندلینگ و تعادله که پورشه بهتر بوده . کسی اگه کاری جز دیسلایک کردن بلده منو راهنمایی کنه اگرم کسی بلد نیست رو هوا دیسلایک نزنه .
تمام ماشینای آمریکایی(شیطانی)تمام پول فروششون خرج صهیونیست ها می کنن مخصوصا فورد.مرگ بر فورد.ماشینای آلمانی هم از زمانی که با آمریکا(شیطان بزرگ)دوست شدن همین کار رو میکنن.مرگ بر این دروغگوها.برید به ایران خودرو و سایپا افتخار کنید که در این شرایط تحریم این ماشینای با کیفیت رو تولید میکنن.مرگ بر آمریکا و آلمان.مرگ بر فورد و جنرال موتورز.مرگ بر بنز و تمام خودروهای غربی که نوکر صهیونیست ها اند
توهم،تو درشکه هم زیادته ماشین ایرانخودرو که دیگه سهله همین شرکت هایی که نام بردی سالانه میلیون ها دلار باج به امثال چینی میدن که حتی خدا رو هم قبول ندارن حیف خاک وطن که میخواد توی سر شما ریخته شه
من فکر میکنم پورشه میتونست بهتر از این باشه. اگه مدل توربو که v8 هم هست تو این تست شرکت میدادن اون دو تای دیگه شانسی نداشتند اما به نظر من ظاهر پورشه همیشه خسته کننده است. البته نظر منه
پورشه 911 توربو 8سیلندر نیست و 6سیلندر با همین حجمه اما از توربو استفاده میکنه با توجه به قیمت رقبا میشد 911 توربو رو توی این تست استفاده کرد که از نظر شتاب و سرعت هم میتونست رقبا رو به خاک و خون بکشونه
911 توربو که نیوردن ولی همین پورشه ای که اونجاست هم اگه زیر دست یه راننده خوب مث خودم باشه قول میدم تو پونصد متر اول دیگه تو آیینه هم معلوم نمیشن ناسلامتی پورشه اس من ازش راضی ام تا اعماق وجودم:-) :-)
پورشه که راحته… بدنه همون قدیمیه فقط کمی جزئیاتو تغییر میدن و فقط هم و غم مهندساشو بذاره روی سیستم انتقال قدرت… به همین خاطره که اکثرا تو اینجور رقابت ها، برنده معلومه… و در ضمن صدای موتورش خیلی مالی نیست
عزیزم ارزش پورشه به همینه که بعدازپنج شیش دهه که ازتولدش میگذره هنوزم اون پلت فرم اسپرت دوست داشتنیشوحفظ کرده من که مطمئنم اگه فردیناند پورشه هم بود از وضعیت خیلی راضی بود همونطورکه مسئولین کنونی پورشه از نتیجه ی زحمتاشون راضی ان…….دستشون درد نکنه
پشت اون لبخند پورشه ( پورش دیگه چیچیه) 50 سال معنی خوابیده…
یعنی ما با لبخند میایم…. با لبخند برنده میشیم و با لبخند میریم… نیاز به قیافه های خشن و ژست و وحشی گری و دود و آتش و خفن بازیو این قرتی بازیا هم نداریم.
همون پورش درسته . توی برنامه تخته گاز هم که دیدم همینجور تلفظ میشد. ما ایرانی ها فکر کردیم اون E آخر کلمه porsche خونده میشه واسه همین میگیم پورشه… راستی این m3 هم راست میگه خواب دیدین خیر باشه.
کدوم خواب خیر باشه دقیقا؟ بهتون (حتما حتما) توصیه میکنم مسابقات Le Man 2014 رو دنبال کنید… از همین الان رقبا قالب تهی کردن… چون بعد از چندین سال پورشه یه ماشین تو کلاس LMP1 بر پایه 918 داره شرکت میده برا هفدهمین قهرمانی overall.
بعد در مورد تلفظ پورشه… شما topgear رو دوبله نگاه میکنی (که نصف عمرت بر فنا) یا زبون اصلی؟ چون من حتی یک بار هم نشنیدم که اون سه تا پورشه رو چیزی غیر از پورشه تلفظ کنن (با اینکه تو زبونشون همچین ترکیب کلمه ای نیست). – نه خیر… این یکی از معدود چیزاییه که ما ایرانیها فکری نکردیم… تلفظ آلمانیش همچین این E آخرشو میگن که دیگه شک و تردید نکنی…
تلفظ اصلیش در حقیقت پورسجقعه هستش آقا…. تکرار میکنم : پورسشجقعه…. :)))))))))))))))))) آخه چه اهمیتی داره که اون ه آخرشو بگی یا نگی…. حالا هرچی اصن… بحث اصلی یه چیز دیگس….
سلام دوستان-اول اینکه پورشه درسته و میتونین مستند کارخانه ی پورشه رو ببینین گرچه من از اولین کسایی هستم که تو ایران با پورشه آشنا شدم خیلی وقت تر از اونکه فکرشو بکنین یعنی وقتی پورشه های قدیمی مسابقه میدادن بگذریم از مدلهاشون درستش پورشه هست انقولت هم نیارین که آدمو میزارین تو آنپاس-محض شوخی و اینکه قرار نیست همه ی ماشینا قیافه ی خفن و خشنی داشته باشن همین قیافه ی تیز و زبلو خندون پورشه آدمو خیلی هم به وجد میاره مخصوصا مدل 911 شرکت آلمانی پورشه میتونه خودروهاشو خیلی سریعتر درست کنه ولی برای اینکه رقابت رو حفظ کنه میانه روی میکنه زیاد دیگه توضیح نمیدم شاخ میشین ولی توی طراحی به نظرم این خودروها خیلی زیبا هستن پورشه کررا جی تی و 911 و باکستر لکسوس ال اف اِی آئودی آر اِیت مک لارن بوگاتی نیسان جی تی مازراتی گرچه من از بیشتر ماشینا خوشم میاد اطلاعات دقیقی از همشون دارم ولی این خودروها از لحاظ طراحی بدنه و آیرودینامیک جای ویژه ای رو واسه خودشون باز کردن موفق باشید عشق فقط پورشه
باسلام.بنز همیشه و همه جاحرف اول رومیزنه مخصوصا تواین مقایسه.911که هیچ R8هم که باموتورV8.420 اسب بخار طولیدمی کنه وتاجایی که من می دونم1560کیلوگرم وزن داره وازالومینیوم فیبرکربن ساخته شده و1772اشتباهه.خلاصه فقط مرسدس چون تودنیاحرف اول رومیزنه.
باید به مسئولین کمپانی پورشه احسنت گفت در گذشته نه چندان دور این کمپانی داشت ورشکسته میشد و اینقدر از وضعیت بدش خبر میاومد که من اون سالها فکر میکردم به زودی باید محصولاتش رو تو موزه دید ولی با کمال قدرت به راهشون ادامه دادند و الان پورشه دیگه وضعیت قبل رو نداره به این راحتی تسلیم نمیشن!!! امیدوارم این خصیصه!!!! در ما ایرانی ها هم باز زنده شه بعد جنگ این خصوصیتمون رو هم همراه با جنگ به موزه فرستادیم
M3 E92
۷ مرداد ۱۳۹۲جای بی ام و سری 6 کانورتیبل خالی نیست؟
feri 007
۷ مرداد ۱۳۹۲یه رای گیری عادلانه:
اونایی که میگن بنز +
اونایی که میگن آئودی –
اونایی هم که میگن پورشه چون گزینه دیگه ای نداریم سوت بزنن!!!
♥زنده باد آلمان و ماشیناش♥
Infinite
۹ مرداد ۱۳۹۲منی که هم آئودی و هم مرسدس بنز رو دوست دارم چی کنم…
خاوری مزراتی
۲ خرداد ۱۳۹۳سلاطین خیابانها…
ابی
۸ مرداد ۱۳۹۲واقعا پورشه جای تحسین داره
با یک موتور 6 سیلندر به جنگ 8 سیلندرها میره و برنده هم میشه
این یعنی استفاده بهینه از حجم موتور
چون همه چیز بستگی به حجم موتور و اسب بخار نداره
تازه قیمت معقولی هم داره
ولی انصافا جای بی ام و خالیه
میلاد. فقط المان.فقط بنز.
۹ مرداد ۱۳۹۲درود.همچین هم به جنگ 8 سیلندر ها نمیره.اگه پورشه با 4200 سی سی 400 اسب بخار تولید میکنه.سلطان دنیا ((( مرسدس بنز ))) با یک موتور 4 سیلندر 2000 سی سی به جنگ 6 سیلندر ها میره.اونم با 360 اسب بخار قدرت.
فرقشون 2 تا سیلندر و 2200 سی سی هست.جانب داری بی مورد نکنید.
مرسدس فدایی نمیخوای؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
V12
میلاد. فقط المان.فقط بنز.
۹ مرداد ۱۳۹۲شرمنده دوستان یادم رفت مدل بنزی که از این موتور 2000 سی سی که 360 اسب بخار تولید میکنه را بگویم.
مرسدس بنز CLA 45 AMG
V12
ابوالفضل
۲۰ فروردین ۱۳۹۳بی ام و سری 6 سدان کوپه هستش. و هم کلاس این خودروها قرار نمیگیره.حتی اگر شباهت زیادی داشته باشند.
AMIR1992
۷ مرداد ۱۳۹۲درود بر المان.
درود بر بنز.
moein
۷ مرداد ۱۳۹۲از پورشه زیاد خوشم نمیاد
اما این مدلش واقعا چشمگیره و معرکه است
محمد
۱۷ مرداد ۱۳۹۲حالا تو رو خدا خوشت بیاد . چون شما برنده یک دستگاه پورشه 911 توربو شدین .
امین
۷ مرداد ۱۳۹۲اققا ما نفهمیدیم این پورش هست یا پورشه؟؟؟؟
.
.
پورش و بنز یه چیزه دیگه ان.
.
.
و بنز سرتر از پورش
داریوش
۷ مرداد ۱۳۹۲درستش پورچ هستش
M3 E92
۷ مرداد ۱۳۹۲اگه اینجوری باشه عربا بهش چی میگن دیگه؟ بورج؟ : )))
فرامرز
۸ مرداد ۱۳۹۲انگلیسی پورش تلفظ میشه، البته پووورش غلطه.
المانی ها ای اخرش رو هم تلفظ میکنن و اگه جلوی طرفدارای پورشه بگی پورش خوششون نمیاد
محمد
۱۷ مرداد ۱۳۹۲شما که فرق پورش با پورشه رو نمی دونید چطوری اظهار نظر می کنین که بنز از پورشه بهتره ؟!!!
.
.
.
.
حالا یه وقت نری دنبال فرقشون چون جفتشون سه تا هستن
مرتضی
۶ شهریور ۱۳۹۲امین جان دلبندم پورشه درسته پورش!!! رو ایرانی های دوروز امریکا رفته میگن!! و شما تو ماهواره میشنوی و فکر میکنی چون اینا میگن پورش درسته!! پورشه یه نام فامیلیه پورش رو من نمیدونم چیه!
احسان
۷ مرداد ۱۳۹۲چند وقته مسیح نیستش.پس من جاش رو پر میکنم:
مرگ بر ماشینای المانی با کیفیت خیلی پایینشون که 200 کیلومتر نرفته میرن تو خرج و حال مشتری رو بهم میزنن
ماشین فقط پراید 132 که تنها گلگیر عقبش کل اپشنای هر سه تا ماشین بالا رو می ارزه.خدمات پس از فروش ایرانخودرو تنهایی کل المان رو با ماشیناش ورشکست میکنه.مرگ بر دنیا.فقط ایران خودرو و سایپا و ایساکو که همیشه در حال پیشرفت و احترام گذاشتن به مشترین
جلال
۸ مرداد ۱۳۹۲واقعا خدا خیرش بده این مسیح رو چقدر مارو می خندوند!!!!!!!!!
mfire
۱۰ مرداد ۱۳۹۲دهنت سرویس :))
همیشه در حال پیشرفت بودن سایپا و ایران خونخوارو هستم، شدید!! :v
داریوش
۷ مرداد ۱۳۹۲مسیح رفته تماشای درگ فرغون و پراید.
رضا
۷ مرداد ۱۳۹۲بین این سه تا حقیقتا برنده بنز بود…
هر چند که واقعا جای M6 خالیه…
جلال
۸ مرداد ۱۳۹۲حتماm6کابریو رو به خاطر4 نفره بودنش انتخب نکردن. چون پورشه 911 هم صندلیهای عقبش دکوریه
امیرحسین
۷ مرداد ۱۳۹۲ماشینای آلمانی بهترین ماشینا هستن مخصوصا بی ام دبلیو که به قول بعضی دوستان واقعا جاش خالیه
ماشینای آمریکایی چی هستن؟یه مشت ماشین پر مصرف زشت(البته به جز کادیلاک)شما یه نگاه به موستانگ بنداز واقعا زشته!!!
ماشینای آمریکایی درسته مقاومن ولی باید در برابر آلمانی ها زار بزنن
تاکید می کنم Only BMW
درود بر آلمان و ماشیناش
مرتضی
۶ شهریور ۱۳۹۲تو که عشق ماشین المانی هستی حداقل اسمشون رو درست بگو بی ام وی!!! درسته ولی تو ایران بی ام و میگن بی ام دبلیو یهو بگو دبیلو سی دیگه!!! خیالتو راحت کن نگاه نکن انگلیسی زبونا چی میگن عربا هم پ ژ گ چ رو نمیگن حتما پژو رو میگن بزو!!!
حمید
۷ مرداد ۱۳۹۲سلام و خسته نباشید به پدال عزیز ، پدال جان اون قسمت که نوشتی تقسیم وزن بنز با 51 جلو 49 عقب بهترینه فکر میکنم نیاز به اصلاح داره . تا جایی که میدونم هدف از تقسیم وزن صحیح ، بالا بردن هندلینگ و پایداریه و پورش علیرغم نامتوازن ترین تقسیم وزن ، بیشترین فشار جی رو تحمل کرده پس همون تقسیم 38 جلو 62 عقب پورش در عمل بهترینه نه بنز . حالا اگه غیر از اینه ، کسی که آگاه تر از منه نظر بده منو راهنمایی کنه .
حمید
۱۰ مرداد ۱۳۹۲به جای دیسلایک کردن ، نظر علمی بدین . ماشین شما 50-50 است وزنش ، ولی پایداریش از یه ماشین 38-62 کمتره . حالا این تقسیم وزن به چه دردی میخوره که اسمش و گذشتین بهترین ؟ تقسیم وزن فقط واسه هندلینگ و تعادله که پورشه بهتر بوده . کسی اگه کاری جز دیسلایک کردن بلده منو راهنمایی کنه اگرم کسی بلد نیست رو هوا دیسلایک نزنه .
موسی
۷ مرداد ۱۳۹۲تمام ماشینای آمریکایی(شیطانی)تمام پول فروششون خرج صهیونیست ها می کنن مخصوصا فورد.مرگ بر فورد.ماشینای آلمانی هم از زمانی که با آمریکا(شیطان بزرگ)دوست شدن همین کار رو میکنن.مرگ بر این دروغگوها.برید به ایران خودرو و سایپا افتخار کنید که در این شرایط تحریم این ماشینای با کیفیت رو تولید میکنن.مرگ بر آمریکا و آلمان.مرگ بر فورد و جنرال موتورز.مرگ بر بنز و تمام خودروهای غربی که نوکر صهیونیست ها اند
slr mclaren
۹ مرداد ۱۳۹۲آق موسی مطمئنی با مسیح نسبت نداری.فکر کنم اونایی که شستشوی مغزیتون دادن یکی بودن.با توجه به اسمت می تونم حدس بزنم شاید خود مسیح باشی.
علی
۱۰ مرداد ۱۳۹۲توهم،تو درشکه هم زیادته ماشین ایرانخودرو که دیگه سهله
همین شرکت هایی که نام بردی سالانه میلیون ها دلار باج به امثال چینی میدن که حتی خدا رو هم قبول ندارن
حیف خاک وطن که میخواد توی سر شما ریخته شه
داریوش
۱۸ مرداد ۱۳۹۲این مهم نیست که یه خودرو ساز با پولش چیکار میکنه،مهم اینه که خودرو میسازه نه بشکه متحرک.شما هم میتونی بری سهام این خودرو سازارو بخری سودشو بدن به شما.
نيما
۷ مرداد ۱۳۹۲واقعا بنزه خیلی ظاهره وحشی داره من خیلی باهاش حال کردم .
نخود آش
۸ مرداد ۱۳۹۲من فکر میکنم پورشه میتونست بهتر از این باشه. اگه مدل توربو که v8 هم هست تو این تست شرکت میدادن اون دو تای دیگه شانسی نداشتند اما به نظر من ظاهر پورشه همیشه خسته کننده است. البته نظر منه
علی
۸ مرداد ۱۳۹۲پورشه 911 توربو 8سیلندر نیست و 6سیلندر با همین حجمه اما از توربو استفاده میکنه
با توجه به قیمت رقبا میشد 911 توربو رو توی این تست استفاده کرد که از نظر شتاب و سرعت هم میتونست رقبا رو به خاک و خون بکشونه
محسن.د
۸ مرداد ۱۳۹۲آخه این چه911ایه ورداشتن آوردن!!! اگه راست میگن باید911Turbo رو میاوردن تا معلوم بشه دنیا دست کیه! پورشه ایاش لایک کنن…
only PORSCHE
نوید
۸ مرداد ۱۳۹۲حداقل جعبه دندش رو هم PDK انتخاب نکردن که با بنز قابل مقایسه بشه…
911 توربو رو که اگه میاوردن اینا رو قورت میداد….!
P.P
۹ مرداد ۱۳۹۲911 توربو که نیوردن ولی همین پورشه ای که اونجاست هم اگه زیر دست یه راننده خوب مث خودم باشه قول میدم تو پونصد متر اول دیگه تو آیینه هم معلوم نمیشن ناسلامتی پورشه اس من ازش راضی ام تا اعماق وجودم:-) :-)
AMIN
۸ مرداد ۱۳۹۲پورشه که راحته… بدنه همون قدیمیه فقط کمی جزئیاتو تغییر میدن و فقط هم و غم مهندساشو بذاره روی سیستم انتقال قدرت… به همین خاطره که اکثرا تو اینجور رقابت ها، برنده معلومه… و در ضمن صدای موتورش خیلی مالی نیست
P.P
۸ مرداد ۱۳۹۲عزیزم ارزش پورشه به همینه که بعدازپنج شیش دهه که ازتولدش میگذره هنوزم اون پلت فرم اسپرت دوست داشتنیشوحفظ کرده من که مطمئنم اگه فردیناند پورشه هم بود از وضعیت خیلی راضی بود همونطورکه مسئولین کنونی پورشه از نتیجه ی زحمتاشون راضی ان…….دستشون درد نکنه
نوید
۸ مرداد ۱۳۹۲پشت اون لبخند پورشه ( پورش دیگه چیچیه) 50 سال معنی خوابیده…
یعنی ما با لبخند میایم…. با لبخند برنده میشیم و با لبخند میریم… نیاز به قیافه های خشن و ژست و وحشی گری و دود و آتش و خفن بازیو این قرتی بازیا هم نداریم.
M3 E92
۸ مرداد ۱۳۹۲خواب دیدین خیر باشه پس :دی
masoud
۸ مرداد ۱۳۹۲همون پورش درسته . توی برنامه تخته گاز هم که دیدم همینجور تلفظ میشد. ما ایرانی ها فکر کردیم اون E آخر کلمه porsche خونده میشه واسه همین میگیم پورشه…
راستی این m3 هم راست میگه خواب دیدین خیر باشه.
نوید
۸ مرداد ۱۳۹۲کدوم خواب خیر باشه دقیقا؟
بهتون (حتما حتما) توصیه میکنم مسابقات Le Man 2014 رو دنبال کنید… از همین الان رقبا قالب تهی کردن… چون بعد از چندین سال پورشه یه ماشین تو کلاس LMP1 بر پایه 918 داره شرکت میده برا هفدهمین قهرمانی overall.
بعد در مورد تلفظ پورشه… شما topgear رو دوبله نگاه میکنی (که نصف عمرت بر فنا) یا زبون اصلی؟
چون من حتی یک بار هم نشنیدم که اون سه تا پورشه رو چیزی غیر از پورشه تلفظ کنن (با اینکه تو زبونشون همچین ترکیب کلمه ای نیست).
– نه خیر… این یکی از معدود چیزاییه که ما ایرانیها فکری نکردیم… تلفظ آلمانیش همچین این E آخرشو میگن که دیگه شک و تردید نکنی…
sean
۸ مرداد ۱۳۹۲با اینکه همیشه از طرفدار های کابین پورشه بودم ولی SL به مراتب از بقیه بهتره… صدای خیلی قشنگی داره
hadi
۸ مرداد ۱۳۹۲عالی بود پدال
جلال
۸ مرداد ۱۳۹۲خودروی پورش همیشه خوب بوده والآن هم بهتر شده.
babak
۹ مرداد ۱۳۹۲تلفظ اصلیش در حقیقت پورسجقعه هستش آقا….
تکرار میکنم : پورسشجقعه…. :))))))))))))))))))
آخه چه اهمیتی داره که اون ه آخرشو بگی یا نگی…. حالا هرچی اصن… بحث اصلی یه چیز دیگس….
حمید
۹ مرداد ۱۳۹۲با ایکه عاشق sl63 هستم
اما جای bmw خالی بود
فقط و فقط SL
-jaguar-
۹ مرداد ۱۳۹۲بنز و پورشه از آئودی بهتره
birang
۱۰ مرداد ۱۳۹۲سلام دوستان-اول اینکه پورشه درسته و میتونین مستند کارخانه ی پورشه رو ببینین گرچه من از اولین کسایی هستم که تو ایران با پورشه آشنا شدم خیلی وقت تر از اونکه فکرشو بکنین یعنی وقتی پورشه های قدیمی مسابقه میدادن
بگذریم از مدلهاشون
درستش پورشه هست انقولت هم نیارین که آدمو میزارین تو آنپاس-محض شوخی
و اینکه قرار نیست همه ی ماشینا قیافه ی خفن و خشنی داشته باشن همین قیافه ی تیز و زبلو خندون پورشه آدمو خیلی هم به وجد میاره مخصوصا مدل 911
شرکت آلمانی پورشه میتونه خودروهاشو خیلی سریعتر درست کنه ولی برای اینکه رقابت رو حفظ کنه میانه روی میکنه زیاد دیگه توضیح نمیدم شاخ میشین
ولی توی طراحی به نظرم
این خودروها خیلی زیبا هستن
پورشه کررا جی تی و 911 و باکستر
لکسوس ال اف اِی
آئودی آر اِیت
مک لارن
بوگاتی
نیسان جی تی
مازراتی
گرچه من از بیشتر ماشینا خوشم میاد اطلاعات دقیقی از همشون دارم ولی این خودروها از لحاظ طراحی بدنه و آیرودینامیک جای ویژه ای رو واسه خودشون باز کردن
موفق باشید
عشق فقط پورشه
birang
۱۰ مرداد ۱۳۹۲راستی توی طراحی خودروی شورلت کامارو یادم رفت -دی
SHAHROKH
۱۲ مرداد ۱۳۹۲باسلام.بنز همیشه و همه جاحرف اول رومیزنه مخصوصا تواین مقایسه.911که هیچ R8هم که باموتورV8.420 اسب بخار طولیدمی کنه وتاجایی که من می دونم1560کیلوگرم وزن داره وازالومینیوم فیبرکربن ساخته شده و1772اشتباهه.خلاصه فقط مرسدس چون تودنیاحرف اول رومیزنه.
حمید
۲۴ مرداد ۱۳۹۲فقط sl63 amg
موافق ها پرچمو بگیرن بالا
amir.t.
۸ شهریور ۱۳۹۲خدایش قضاوت کردن سخته.هر کدومشون جای خاصی دارن.
امیر
۱۳ شهریور ۱۳۹۲جای بی ام و M3 این جا خالیه.
مرتضی
۲۹ شهریور ۱۳۹۲باید به مسئولین کمپانی پورشه احسنت گفت در گذشته نه چندان دور این کمپانی داشت ورشکسته میشد و اینقدر از وضعیت بدش خبر میاومد که من اون سالها فکر میکردم به زودی باید محصولاتش رو تو موزه دید ولی با کمال قدرت به راهشون ادامه دادند و الان پورشه دیگه وضعیت قبل رو نداره به این راحتی تسلیم نمیشن!!! امیدوارم این خصیصه!!!! در ما ایرانی ها هم باز زنده شه بعد جنگ این خصوصیتمون رو هم همراه با جنگ به موزه فرستادیم
مصطفی
۱۴ فروردین ۱۳۹۳همشون عالیند
اصلا صنعت خودروسازی آلمان تکه
مصطفی
۲۸ فروردین ۱۳۹۳فقط بنز!
bmw
۳۱ مرداد ۱۳۹۳پورشه