بنتلیمایباخمرسدس بنز

دوئل بنتلی فلاینگ اسپار و مرسدس-مایباخ S600

امروز نوبت به گروه سدان‌های فوق لوکس رسیده است تا بار دیگر شاهد دوئلی آز آن‌ها باشیم. در رقابت قبلی این گروه، رولزرویس فانتوم در برابر مایباخ 62S قرار گرفت که مجموعاً در هردو نظرسنجی تعداد ۲۵۲۵ رأی در این جدال ثبت شد. از این آراء، فانتوم توانست ۱۵۳۰ رأی را به خود اختصاص دهد و با کسب ۶۰ درصد از کل آرا راهی مرحلهٔ بعد شود درحالی‌که 62S موفق به کسب ۹۹۵ رأی شده است. حال امروز دو سدان سوپرلوکس دیگر به نام بنتلی فلاینگ اسپار و مرسدس-مایباخ S600 در برابر یکدیگر قرار گرفته‌اند.

بنتلی مولسان آستون‌مارتین لاگوندا رولزرویس فانتوم مایباخ 62S
بنتلی مولسان رولزرویس فانتوم
بنتلی فلاینگ اسپار مرسدس-مایباخ S600 رولزرویس گوست آستون‌مارتین راپید
؟ ؟

بنتلی فلاینگ اسپار

بنتلی برای اولین بار در سال ۲۰۰۵ مدل کانتیننتال فلاینگ اسپار را به‌عنوان نسخهٔ سدان مدل کانتیننتال GT معرفی کرد. این خودرو روی پلت‌فرم فولکس‌واگن فیتون ساخته شده بود و از قوای محرکهٔ آئودی A8 استفاده می‌کرد. کانتیننتال فلاینگ اسپار در ظاهر نیز شباهت زیادی به برادر کوپهٔ خود داشت. تولید نسل اول این سدان لوکس تا سال ۲۰۱۳ ادامه داشت تا اینکه نوبت به نسل دوم یا کنونی رسید. در این نسل اما کلمهٔ کانتیننتال از نام این خودرو حذف شده و فقط با نام فلاینگ اسپار عرضه گردید. همچنین طراحی آن نیز تا حدودی با کانتیننتال GT متفاوت شده تا فلاینگ اسپار برخلاف گذشته، هویتی مستقل داشته باشد. این ماشین در نسل نخست خود سدان پرچم‌دار بنتلی محسوب می‌شد اما با معرفی مدل مولسان در سال ۲۰۱۰ این عنوان را به برادر بزرگ‌تر خود واگذار کرد. نسل دوم فلاینگ اسپار همچنان بر روی همان پلت‌فرم D1 گروه فولکس‌واگن ساخته شده است. این خودرو در نسل اول خود تنها با یک پیشرانهٔ ۶ لیتری W12 عرضه می‌شد اما در نسل دوم در کنار موتور دوازده سیلندر، یک پیشرانهٔ کوچک‌تر ۴ لیتری V8 هم برای آن ارائه شد. ولی ما برای این دوئل همان موتور دوازده سیلندر توئین توربوی فلاینگ اسپار را انتخاب کرده‌ایم که ۶۲۵ اسب بخار قدرت و ۸۰۰ نیوتن متر گشتاور دارد. این پیشرانه که از ساختار منحصربه‌فرد W شکل استفاده می‌کند، در آئودی A8 هم بکار می‌رود. نیروی عظیم این پیشرانه نیز توسط یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک به‌صورت استاندارد به هر چهارچرخ انتقال پیدا می‌کند. نسخهٔ قدرتمندتری از این مدل نیز با نام فلاینگ اسپار W12 S نیز به‌تازگی معرفی شده که ۶۳۵ اسب بخار قدرت دارد.

مرسدس-مایباخ S600

مرسدس بنز پس از فروش نه‌چندان مناسب سدان‌های فوق لوکس مایباخ، تصمیم گرفت این برند را تعطیل کرده و آن‌را به زیر برندی جهت عرضهٔ نسخهٔ لوکس‌تری از محصولات خود تبدیل کند. اولین محصول این شیوهٔ جدید، نسخهٔ کشیده و لوکس‌تری از مرسدس بنز S کلاس بود که در سال ۲۰۱۵ تحت برند مرسدس-مایباخ معرفی شد. این خودرو در ظاهر تا حد زیادی با S کلاس یکسان است و فقط ۳۴ سانتیمتر طول بیشتری نسبت به نسخهٔ معمولی S کلاس دارد. لچکی عقب، لوگوی مایباخ و رینگ‌های منحصربه‌فرد نیز از دیگر تفاوت‌های S کلاس مرسدس-مایباخ با S کلاس معمولی هستند. این نسخه نیز همراه با خانوادهٔ S کلاس به‌تازگی فیس‌لیفتی را تجربه کرده است. این سدان لوکس در دو مدل S500 و S600 که اولی مجهز به موتور V8 است و دومی از پیشرانهٔ V12 استفاده می‌کند. در این دوئل جهت هماهنگی با رقیب بریتانیایی، مرسدس-مایباخ S600 شرکت کرده است. پیشرانهٔ ۶ لیتری دوازده سیلندر توئین توربوی این خودرو ۵۳۰ اسب بخار قدرت و ۸۳۰ نیوتن متر گشتاور دارد اما برخلاف فلاینگ اسپار، این نیرو توسط یک گیربکس هفت سرعتهٔ اتوماتیک فقط به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود و امکان سفارش سامانهٔ چهارچرخ محرک 4Matic هم برای آن وجود ندارد. مایباخ S600 به لطف برخورداری از طول و فاصلهٔ محوری بیشتر نسبت به S کلاس، فضای عقبی بیشتری دارد که به امکانات و تجهیزات رفاهی بیشتری هم مجهز است. همچنین قیمت این مدل نیز به میزان قابل‌توجهی بیشتر از S600 معمولی است اما بااین‌حال برخی این خودرو را فاقد هویت مستقل یک مایباخ می‌دانند چراکه این چیزی بیشتر از یک مرسدس بنز S کلاس کشیده نیست.

 

مشخصات فنی

بنتلی فلاینگ اسپار مرسدس-مایباخ S600
پیشرانه ۶ لیتری W12 ۶ لیتری V12
تنفس توئین توربو توئین توربو
قدرت ۶۲۵ اسب بخار ۵۳۰ اسب بخار
گشتاور ۸۰۰ نیوتن متر ۸۳۰ نیوتن متر
گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک ۷ سرعته اتوماتیک
محور محرک چهارچرخ عقب
شتاب صفرتاصد ۴.۱ ثانیه ۴.۷ ثانیه
مسافت ۴۰۰ متر ۱۲.۵ ثانیه ۱۳.۴ ثانیه
حداکثر سرعت ۳۲۰ کیلومتر/ساعت ۲۱۰ کیلومتر/ساعت
مصرف سوخت ۱۴.۷ لیتر (ترکیبی) ۱۴.۷ لیتر (ترکیبی)
وزن ۲۴۹۵ کیلوگرم ۲۴۰۵ کیلوگرم
طول ۵.۳۰ متر ۵.۴۵ متر
فاصلهٔ محوری ۳.۰۶ متر ۳.۳۶ متر
قیمت پایه ۲۲۸,۰۲۵ دلار ۱۹۲,۲۲۵ دلار

 

این دوئل‌ها، مقایسه‌هایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوب‌تر بین شما کاربران ایرانی می‌باشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگی‌های فنی، قیمت و مقرون‌به‌صرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح می‌دهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.

[polldaddy poll=9793815]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۹۰ دیدگاه‌ها

  1. DYBALA

    ۳۱ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (480 ديدگاه)

    ههه
    معلومه بنتلی
    قیمتا ک یکسانه اما تو ۶۰ درصد مشخصات،برتری با بنتلیه
    سرعتش ۱۱۰ تا بیشتره..!

    1. تیاگو

      ۳۱ تیر ۱۳۹۶
      سوابق: (99 ديدگاه)

      وقتی به صندلی های عقب میباخ نگاه کردم
      تونستم رای بدم

      1. Moein

        ۳۱ تیر ۱۳۹۶
        سوابق: (74 ديدگاه)

        ههه. عزیزم مطمئن باش کسی به ٫۶ثانیه اختلاف شتاب تو کلاس سؤپر لوکس نمیگه برتری. مگه داری راجع به ماشینای سوپر اسپورت حرف میزنی؟ زحمت بکش یه نگاهی به طراحی داخل و خارج هر دو ماشین بنداز(بعد کابین کل ماشینای بنتلی رو که همه شبیه هم هستن از خاطر مبارک بگذرون) بعد بیا کامنت بذار که برتری با کیه.

        1. بنزما

          ۳۱ تیر ۱۳۹۶
          سوابق: (505 ديدگاه)

          بنتلی خاص تر و لاکچریتره
          این کلاس هم پرستیژ و لاکچری بودن حرف اول رو میزنه

    2. سامان اذری

      ۳۱ تیر ۱۳۹۶
      سوابق: (3216 ديدگاه)

      به نظر من نه سرعت مهمه نه قیمت
      اون کسانی این ماشینهارو میخرند خیلی پولدارن
      و برا پولدارا مهم ترین چیز خاص بودن ماشینه که بنتلی خیلی خاص تره ِ
      ولی بنز با این قیافه میباخ رو نباید تولید میکرد
      شاید از دور کسی به ابعدش توجه نکنه بنز اس 600 میباخ 200 هزار دلاری رو با بنز c کلاس سی چهل هزار دلاری اشتباه بگیره

      من به بنتلی رای دادم با این که بنز رو خیلی دوس دارم ولی پرستیژ و تک بودن بنتلی چیزی نیس که بشه ازش به این راحتی ها گذشت

      (نظر شخصی بنده بود )

      1. بنزما

        ۳۱ تیر ۱۳۹۶
        سوابق: (505 ديدگاه)

        سامان جان کاملا باهات موافقم
        بنز با این تکرار برند میباخ ضعیف کرد
        طرف میره یه بنز سی کلاس 30 هزار دلار میخره تقریبا همین ظاهر رو داره
        تازه باز هم تکنولوژی بنزه

        1. Amir Schumacher

          ۳۱ تیر ۱۳۹۶
          سوابق: (11565 ديدگاه)

          .
          دوست عزیز من ‌برام واقعا مهم نیست که کدوم رای میاره.
          یک کدوم بنزه و اون یکی فولکس‌واگن.
          اینو گفتم چون 1 درصد ممکنه فکر کنی واسه اینکه بنز آلمانیه دارم این حرف ها رو میزنم.

          در امریکا مناطق نسبتا کمی هست که شما بتونی توش بنتلی و رولزرویس ببینی.
          اما در همون مناطق کم اینقدر بنتلی و رولزرویس میبینی که حالت به هم میخوره?
          به هیچ وجه مثل ایران نیست که فقط 1 تبریز باشه و 1 لامبورگینی اونتادور.

          بعدش واقعا اینقدر نشون دادن ثروت و مکنت با ذات خیلی از مردم دنیا اصلا سازگار نیست . خیلی ها دوست ندارن همه جا ثروتشون رو حا بزنن . و اصلا یکی از دلایل ظاهر S600 هم همین بوده. S600 قراره راحتی و امکانات فانتوم رو با یک چهره ی نسبتا معمولی و بدون زرق و برق ارائه کنه.

          من که از این سبک زندگی بیشتر خوشم میاد. بین ماشین های لوکس بالای 100/000 دلار تا 1 میلیون دلار هم که حق انتخاب داشته باشم +Audi S8 و پورشه پانامرا توربو اس رو انتخاب میکنن. همه میدونن S8 رو چقدر دوست دارم و حرف الانم نیست. یکی از دلایلش دقیقا همینه که S8 برای افراد ظاهر بین درست نشده.
          شما از ماشین لوکس راحتی میخوای ، نه درآوردن چشم بقیه و به هوس انداختن دل سایر افراد. اون راحتی رو به بهترین شکل در سری 7 ، اس8 و S600 پیدا میکنی.

    3. محمد

      ۳۱ تیر ۱۳۹۶
      سوابق: (124 ديدگاه)

      این سخت ترین انتخاب بعد از انتخاب بین مولسان یا رولزرویس فانتوم هستش؛ دوست عزیز میشه بگی از کجا معلومه که بنتلی بهتره؟! نکنه مثل بچه ها ی 10-12ساله فقط به مشخصات چرندی مثل شتاب صفر تا صد و حداکثر سرعت نگاه می کنی، تو این سطح اصلا این مشخصات اهمیت نداره و بیشتر لوکس بودن خودرو مطرحه چون معمولا صاحبان این خودروها خودشون پشت فرمون نمی شینن و یه راننده جدا دارن.

    4. Reventon

      ۳۱ تیر ۱۳۹۶
      سوابق: (282 ديدگاه)

      حاضرم قسم بخورم یک ماهم نیس که اومدی اینجا
      اگه بودی میفهمیدی سرعت یه ماشین ۱۲ سیلندر با ۸۰۰ نیوتون متر گشتاور ۲۱۰ تا نیستو این محدودیت سرعت روشه

    5. PaRHaM

      ۳۱ تیر ۱۳۹۶
      سوابق: (741 ديدگاه)

      ب طور نظر شخصی میگم ک بنتلی
      ولی بهتر بود تریم های فول بنتلی رو میاوردین در مقابل تریم فول میباخ!
      عکسشم سرچ کنین هست!
      منم میزارم تو کامنت بعدی

    6. Erfan

      ۱ مرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (77 ديدگاه)

      آقای هه…
      گلم یکم مطلب بخون عزیزم…
      عزیزم آیا در مورد محدود کردن سرعت چیزی خوندی؟ ؟ یا شنیدی؟؟
      اون 210 تا یعنی محدودیت سرعت…
      موتور وی 12 بنز (عشق ابدی) ترسناک تر از این حرفاس

  2. kamran cooper

    ۳۱ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (119 ديدگاه)

    بنتلی به طور تخصصی کارش همینه شکی نیست در این کلاس تنها با رولز رویس قابل مقایسست.
    در ضمن پیکاپ هم تولید نمیکنه:)

    1. #ali.m#

      ۳۱ تیر ۱۳۹۶
      سوابق: (1836 ديدگاه)

      ?کادیلاک ?هم یه زمانی پیکاپ زده .
      این هیچ عیبی نداره .
      البته من خودم اصلا حالا نمیکنم یه ماشین لوکس پیکاپ بزنه .

    2. علي

      ۳۱ تیر ۱۳۹۶
      سوابق: (848 ديدگاه)

      (((طراحی داخلی و حتی خارجی )))بنتلی در برابر مایباخ که (((مدرن تر و بروز تره )))حرفی برای گفتن نداره و فقط میمونه قدرت موتوری که به نظر من تو این کلاس خودرو ((( راحتی سرنشینان و امکانات حرف اول))) رو میزنه که مایباخ با اختلاف ی سر و گردن بالاتر برنده خواهد بود و همچنین رای دادن من به ((( مایباخ))) که تلفظ کردن اسمشم حس بهتری بهم میده به انضمام طراحی لوگوش که یک دنیا حرف و معنی توشه .

      با تچکر

    3. Amir Schumacher

      ۳۱ تیر ۱۳۹۶
      سوابق: (11565 ديدگاه)

      .
      دوست عزیز پیکاپ زدن هیچ عیبی برای بنز نداره ، بلکه این حضور در همه ی کلاس ها برای دایملر یک افتخار بزرگه.
      من که هر روز از دیدن آرم ستاره ی 3 پر روی هر ماشینی لذت میبرم.
      حالا اون ماشین میخواد بنز S65 باشه یا ماشین شهرداری ?

      بنز برای همینه که “بنز” شده . برای اینکه نشون داده تک بعدی نیست . برای اینکه ” کمال ” ???
      رو برای یک خودروساز معنا کرده.
      کمال برای خودروساز رو بنز تعریف میکنه ، استاندارد های دنیای خودروسازی توسط بنز تعیین میشه . بنز یعنی از یک سمت سکوی پرتاب راکت بسازی و از طرف دیگه با شرکتی که کلکسیونی از افتخارات رو در طی 70 سال حضور در فرمول1 به دست آوره پنجه در پنجه مبارزه کنی .

      هنوز که هنوزه بعد از 100 سال با این همه تبلیغات و اینترنت و … که در خدمت انواع و اقسام خودروسازان از آئودی تا لکسوس و کادیلاک و رولزرویس قرار گرفته ، مردم ایران بنز رو به عنوان “آخرِ ماشین ” میشناسن.

  3. مجید

    ۳۱ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (681 ديدگاه)

    دوک انگلیسی یا اشراف زاده آلمانی؟؟؟؟
    من که نتونستم رای بدم!!!!

  4. E 36

    ۳۱ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (917 ديدگاه)

    هرکاری کردم به مایباخ رای ندم نشد!

    1. افشین

      ۳۱ تیر ۱۳۹۶
      سوابق: (80 ديدگاه)

      منم.
      عشقم بنتلیه ولی توی این مورد به مایباخ رای دادم

      1. MehdiTurbo

        ۳۱ تیر ۱۳۹۶
        سوابق: (2362 ديدگاه)

        دقیقن سه تامون هم دردیم ??
        هی میگفتم بتلیه کلاس داره بعد داخلشو میدیدم
        انتخاب سختی بود اما از مایباخ نتونسم رد بشم یا باید به کلاس بتلی نگاه کنی یا حرف دلت

  5. شایان

    ۳۱ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (146 ديدگاه)

    دوتاشون عشقن عالی…به بنتلی رای دادم ولی بنظرم حداکثر سرعت بنز اشتباهه بنظر باید 310 باشه نه 210 سمندم 210 تا میره دیگه

    1. charger

      ۳۱ تیر ۱۳۹۶
      سوابق: (396 ديدگاه)

      پس دیگه چه نیازی به هزینه اضافه هست پولدارا بجا مایباخ سمند بخرن

      1. شایان

        ۳۱ تیر ۱۳۹۶
        سوابق: (146 ديدگاه)

        دارم میگم عدد اشتباهه فقط و فقط بحثم سره حداکثر سرعته نه ایمنی و ظاهرو هزار تا فاکتور دیگه ماشین 12 سیلندر حداکثر سرعت 210؟؟؟حتما اشتباه شده

        1. امیر دهقان

          ۳۱ تیر ۱۳۹۶
          سوابق: (743 ديدگاه)

          مشخصات هردو خودرو ازجمله حداکثر سرعت از سایت کار اند درایور گرفته شده:
          http://www.caranddriver.com/reviews/2016-mercedes-maybach-s600-test-review

          http://www.caranddriver.com/reviews/2014-bentley-flying-spur-first-drive-review

    2. فرشاد

      ۳۱ تیر ۱۳۹۶
      سوابق: (3019 ديدگاه)

      تو بعضی منابع سرعتش رو ۲۵۰ کیلومتر (محدود شده) اعلام کردن.

    3. ماکان

      ۳۱ تیر ۱۳۹۶
      سوابق: (47 ديدگاه)

      داداش ما تو آزادراه بین تبریز و زنجان با پارس ای ال ایکس موتور زانتیا به سختی و هزار ترس ۲۱۰ تا می‌رفتیم شما چه‌طور با سمند ۲۱۰ تا رفتی میشه توضیح بدی ؟ چون اونموقع میتونم با ده ملیون کمتر همون مشخصات فنی داشته باشم

      1. شایان

        ۳۱ تیر ۱۳۹۶
        سوابق: (146 ديدگاه)

        بخدا من سمند ندارم:)))))بعدشم شوخی کردم منظورم اینه خیلی برام عجیبه موتور V12 حداکثرش همین باشه حتما سرعتش محدود شده به قول دوستان S600 ماشین مسابقه نیست تشریفاتیه

      2. MAHDI . TUNING

        ۳۱ تیر ۱۳۹۶
        سوابق: (1478 ديدگاه)

        ماکان
        پارس موتور زانتیا نداریم که
        نکنه تو هم باورت شده موتورش زانتیا هست
        تازه گیربکس سمند کشش سرعت بیشتری تا پژو داره
        مثلا با یه دور موتور خاص در پارس 80 تا رفتم با همون در سمند 95 تا رفتم
        وقتی EF7 داشته باشی یعنی 4 اسب بخار بیشتر تر از ELX و گیربکسی با سرعت بالاتر پس سرعت بیشتری میره تفاوت وزن 40-50 کیلو هم برای سرعت تاثیر زیاد و چشم گیری نمیزاره
        در کل سمند معمولی 200 تا میره و EF7 210 تا
        در مورد قیمت گذاری خودروهای داخلی هم فقط بهت میگم که عشقی قیمت میزارن
        وقتی کوییک نزدیک 40 میلیون قیمتشه دیگه چه انتظاری داری
        برای نمونه تفاوت سمند سورن و سمند LX رو ببین یا پارس با 405 و ببین این همه تفاوت قیمت نسبت به تفاوت خود ماشینا با عقل جور در میاد
        همه میدونن تفاوت قیمت ها غیر منطقیه ولی برای کلاس گذاشتن و قیافه میخرن خوبشم میخرن
        اینا رو خودم و دوستام و اشناهام تست کردیم و تفاوت ها رو سنجیدیم دونه به دونه ماشین های ایرانی رو
        اگه کسی در مورد ایرانی سوالی داشت خودم راهنماییش میکنم

        1. Amir Machine

          ۳۱ تیر ۱۳۹۶
          سوابق: (1279 ديدگاه)

          دوست عزیز اتفاقاً پارس موتور زانتیا هم داریم
          پارس‌های ELX قدیم به موتور 1.8 لیتری 16 سوپاپ به اسم XU7 JP4 مجهز بودن که 110 اسب بخار قدرت و 155 نیوتن متر گشتاور داشت.
          همین موتور برای زانتیا هم ارائه میشد. به این لینک‌ها دقت کن:
          این مشخصات پارس ELX قدیم ایران‌خودرو، اسم و مشخصات موتور رو ببین:
          https://www.ikco.ir/fa/Product.aspx?ID=22&Section=2&Series=%d9%be%da%98%d9%88+%d9%be%d8%a7%d8%b1%d8%b3

          این لیست موتورهای زانتیا، تو جدول، به موتور چهارم از بالا نگاه کن:
          https://en.wikipedia.org/wiki/Citro%C3%ABn_Xantia

        2. MAHDI . TUNING

          ۳۱ تیر ۱۳۹۶
          سوابق: (1478 ديدگاه)

          موتورش با زانتیا یکی هست ولی اصطلاح موتور زانتیا فقط بازار گرمیه موتور اختصاصی زانتیا که روش نزاشتن موتور xu7 مال پژو بوده
          اینا همون موتورو سر سیلندرشو عوض کردن

        3. حیران و سرگردان

          ۳۱ تیر ۱۳۹۶
          سوابق: (132 ديدگاه)

          پژو و سیتروئن با هم کار میکنن و اصطلاح عامیانه موتور زانتیا هم غلطه هم درست براش مثال میزنم
          مثلا زانتیا با تعداد موتورهای زیادی عرضه شد که دوتاش وارد ایران شد یکی 1.8 16 سوپاپ و دیگری 2000 16 سوپاپ و پژو 406 همین طور که یکی از موتور های 406 همون XU7 8سوپاپ هست و دیگری 16 سوپاپ که همان سال اول روی زانتیا و پارس قرار گرفت پس لفظ موتور زانتیا و موتور پژو هر دو درسته

        4. SPEED

          ۳۱ تیر ۱۳۹۶
          سوابق: (132 ديدگاه)

          پژو و سیتروئن با هم کار میکنند و اصطلاح عامیانه موتور زانتیا هم غلطه هم درست براش مثال میزنم
          مثلا زانتیا با تعداد موتورهای زیادی عرضه شد که دوتاش وارد ایران شد و پژو 406 همین طور که یکی از موتور های 406 همون XU7 8سوپاپ هست و دیگری 16 سوپاپ که همان سال اول روی زانتیا و پارس قرار گرفت پس لفظ موتور زانتیا و موتور پژو هر دو درسته و هیچکدام از دوستان اشتباه نکردند

  6. amir

    ۳۱ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (14 ديدگاه)

    واقعا دوئل سختی بود منم نتونستم رای بدم

  7. ارش

    ۳۱ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (1549 ديدگاه)

    مرسدس میباخ فقط یه هتل لوگس ده ستاره ست این ماشین.سرعت و شتاب گه تو این رقابت مطرخ نیست.

  8. moein

    ۳۱ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (913 ديدگاه)

    تا وقتی بنتلی هست بقیه رو بی خیال

  9. مصطفی

    ۳۱ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (100 ديدگاه)

    “این چیزی به غیر از یک مرسدس کلاس اس کشیده نیست”
    به خاطر عالی بودن بنتلی و جمله بالا به بتنلی رای دادم، واگرنه مرسدس هم عالیه

    1. فرشاد

      ۳۱ تیر ۱۳۹۶
      سوابق: (3019 ديدگاه)

      این جمله هم میخوندی: بنتلی برای اولین بار در سال 2005 مدل کانتیننتال فلاینگ اسپار را به‌عنوان نسخهٔ سدان مدل کانتیننتال GT معرفی کرد.
      پس طبق منطق شما باید بگیم: این چیزی به غیر از یک کانتیننتال کشیده نیست.

      1. Amir Machine

        ۳۱ تیر ۱۳۹۶
        سوابق: (1279 ديدگاه)

        میشه بگی کانتیننتال GT چیه؟ خب اونم بنتلیه و بالاتر از اون یه کوپه لوکس، اشرافی و گرون‌قیمته، پس این هیچ خدشته‌ای به هویت و خاص بودن فلاینگ اسپار وارد نمیکنه چون هردوشون ساخت بنتلی هستن و ماشین‌های خاص و گرون‌قیمتی‌ان.
        بنتلی که نیومده مثلاً نسخه کشیده آئودی A8 رو تولید کنه، تازه نسل دوم فلاینگ اسپار تقریباً از کانتیننتال متمایز شده و حتی کلمه کانتیننتال هم از اسمش حذف شده.
        اما مایباخ چی؟ این در اصل همون S کلاسه که از لحاظ لوکس و خاص بودن سطح پاییتری نسبت به بنتلی و رولزرویس داره. علاوه بر این، مایباخ S600 با قیمت ۲۰۰ هزار دلاریش کاملا شبیه S کلاس ۹۰ هزار دلاریه و بدتر از اون به لطف طراحی‌های کپی-پیست مرسدس، ممکنه با E کلاس و C کلاس هم اشتباه گرفته بشه.
        بنابرین مثال یا استدلالت کاملاً غلطه.
        حتی اگه فلاینگ اسپار رو یک کانتیننتال کشیده بدونیم، بازم یه بنتلی اصیل و خاصه، نه یه آئودی A8 کشیده با لوگوی بنتلی روی ستون‌ها و بالشت‌های عقب.

  10. فرزاد لاکچری

    ۳۱ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (119 ديدگاه)

    اتاق مرسدس رو دیدم خوابم گرفت آخ که چقدر صندلی های این هتل راحت و اشرافیه

  11. MAHDI . TUNING

    ۳۱ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (1478 ديدگاه)

    از لحاظ فنی که بنتلی خیلی بهتره اما داخل بنز شیک تره البته جلوی بنتلی رو بیشتر دوست دارم
    فعلا تصمیم نگرفتم راستش شاید به هیچ کدوم رای ندم

  12. ایلیا

    ۳۱ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (731 ديدگاه)

    بحث اصلی راحتی صندلی و زیبایی داشبورد نیست… همه ی ما میدونیم صندلی های اس کلاس معمولی که هیچ، حتی صندلی های ای کلاس هم به اندازه ی کافی راحت هستن . اینجا بحث کاریزما و خاص بودنه، بحث متفاوت بودن و جلب توجه کردن که اس کلاس میباخ این توانایی رو حداقل در حد رولزرویز و بنتلی نداره چون عملا چیزی به اسم میباخ وجود نداره این یه اس کلاس لوکستره که این به تنهایی کافی نیست.
    به امید روزی که بهترین خودروساز جهان یه شخصیت خاص و مستقل برای میباخ تعریف کنه.
    رای من در اینجا بنتلی

  13. Kamran

    ۳۱ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (919 ديدگاه)

    رای من سلطان مایباخ کبیر

  14. charger

    ۳۱ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (396 ديدگاه)

    طراحی داخلی مایباخ بی نظیره ولی متاسفانه ظاهرش زیاد خاص نیست برعکس بنتلی

    1. فرشاد

      ۳۱ تیر ۱۳۹۶
      سوابق: (3019 ديدگاه)

      ظاهرشم‌ به لطف برابوس خاص میشه ?

  15. رضا

    ۳۱ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (11 ديدگاه)

    فقط از نظر منطقی یکی بگه چرا رای مایباخ بیشتره؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    1. سياوش

      ۳۱ تیر ۱۳۹۶
      سوابق: (185 ديدگاه)

      هیچ دلیل منطقی نداره
      حاظرم قسم بخورم فقط و فقط و فقط احساساتیه
      مثل بعضی دوئل های دیگه فقط رو احساسات رای میدن
      وگرنه هیچ دلیل منطقى نداشت که رای x1از اووک کمتر باشه
      الانم فعلا همین قضیست البته فعلا زوده نتیجه بگیریم

      1. كوروش

        ۳۱ تیر ۱۳۹۶
        سوابق: (1129 ديدگاه)

        دوست عزیز من خودم طرفدار بیمر هستم توی رای گیری هم به x1 رای دادم ولی جدا ایوک بجز شتاب از x1 برتر بود اینجا هم واقعا میباخ یک خودرو سوپر لوکس هستش نمی دانم چرا اینقدر سعی دارید بگویید بقیه هیچی نمی فهمند فقط ما می فهمیم والا همه جای دنیا میباخ رو یک خودرو لوکس می دانند نه بنز s!!!

        پاراگراف اخر رو خواهشا بخوانید…

    2. فرشاد

      ۳۱ تیر ۱۳۹۶
      سوابق: (3019 ديدگاه)

      برند مرسدس محبوب‌تره، کابینشم به مراتب مجهز‌تر، زیباتر و لوکس‌تره.

  16. Kamran

    ۳۱ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (919 ديدگاه)

    حرص نخور داداش

  17. شاهین یزدین

    ۳۱ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (69 ديدگاه)

    به نظرم تو این سطح از قیمت و اشرافیت یکم بیشتر باید به نوع آوازه برند منظورم (کاربردی،اقتصادی،فوق لوکس،پرمیوم و…)توجه کرد .قطعا خود رییس بنتلی هم ادعا نمیکنه که از لحاظ عملکرد فنی و امکانات ماشینش از مرسدس-میباخ سرتره اما اینو میدونه که در شاخه فوق لوکس اسم و نام برند بیشتر مورد توجه هست تا عملکرد شاید فنی پس فک کنم بنتلی و رولزرویس توی این کلاس(فوق لوکس) همچنان در صدر هستند.

  18. Pooya

    ۳۱ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (35 ديدگاه)

    تولید محدود تر ، دست ساز بودن خیلی قسمتا و … باعث میشه بنتلی و رولز رویس تنها بازیگرای این قسمت باشند با احترام به میباخ ولی به قول دوستمون از پشت و جلو باید زور بزنی فرق اینو C و E فهمید با S معمولیم که هیچی.

  19. علی

    ۳۱ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (209 ديدگاه)

    خداوکیلی بنز مایباخ حرف نداره از هر نظر رای فقط مایباخ– بنتلی هم صلایق متفاوت و قابل احترام هستن

  20. ایمان

    ۳۱ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (258 ديدگاه)

    تو این کلاس اول رولزرویس بعدم بنتلی.مرسدس به هیچ عنوان تو این کلاس نمیتونه رقابت کنه.سدان مجلل فقط انگلیسی و بس

  21. حمیدرضا

    ۳۱ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    میباخ فقط یه اس کلاس لوکس تره هویت مستقلی نداره ولی بنتلی کاملا شخصیت متفاوتی داره

    1. فرشاد

      ۳۱ تیر ۱۳۹۶
      سوابق: (3019 ديدگاه)

      فلاینگ اسپار هم یه کانتیننتال چهار دره، پس به قول شما شخصیت مستقلی نداره.

      1. GTA

        ۳۱ تیر ۱۳۹۶
        سوابق: (56 ديدگاه)

        بنتلیه لااقل
        این میباخه ری بج شده ی بنزه!

        1. كوروش

          ۳۱ تیر ۱۳۹۶
          سوابق: (1129 ديدگاه)

          و بهتر از بنتلی

  22. SPEED

    ۳۱ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (132 ديدگاه)

    قطعا بنز زیرا بسیار شیک لوکس زیبا و با ابهت هست

    1. GTA

      ۳۱ تیر ۱۳۹۶
      سوابق: (56 ديدگاه)

      بنز نداره تو دوئل ، مایباخ ه !!!!! ?

      1. SPEED

        ۳۱ تیر ۱۳۹۶
        سوابق: (132 ديدگاه)

        خب مایباخ محصول مرسدس بنز است

  23. فرشاد

    ۳۱ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (3019 ديدگاه)

    کابین مایباخ S600 به مراتب شیک‌تر، مدرن‌تر و لوکس‌تره اما از اون طرفم‌ اسم بنتلی واقعا سنگینه و توان فنیش بالا، هردوشون رو دوست دارم اما مرسدس رو به خاطر کابین برتر انتخاب می‌کنم.

  24. Khan

    ۳۱ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (362 ديدگاه)

    بنتلی از لحاظ ظاهر بیرونی، و اسم توی این کلاس خاص تره. مشخصات فنی هم واقعا چیزی نیستن آدم تفاوت رو خیلی احساس کنه. قطعا ورای تصورات ما از یه ماشینه به هرحال. بیشترم راحتی ملاکه تا قدرت زیاد

    ولی من شخصا مهمترین قسمت واسم داخل ماشینه مخصوصا این سطح که دیگه رانندگی هم نمیکنن و مسافر هستی. طراحی داخلی بنز یه دنیا دیگه است.

    بنتلی عالیه ولی من بنز رو ترجیح میدم اینجا.

  25. سینا

    ۳۱ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (350 ديدگاه)

    آرم روی ماشین سیاهه همونیه که روی آمبولانس ها هستش؟ ?

    1. Amir. noghte

      ۳۱ تیر ۱۳۹۶
      سوابق: (30 ديدگاه)

      آره همونیه که هیچ شرکتی مثلش نمیتونه آمبولانس بزنه که هم نرم باشه هم تعادل داشته باشه هم فضای داخلی هم سرعت و شتاب و هم فروش خوب
      اگه به همین راحتی ها بود که دیگه مسئولین بنز وارد نمیکردن یه ون چینی میذاشتن جاش

    2. فرشاد

      ۳۱ تیر ۱۳۹۶
      سوابق: (3019 ديدگاه)

      میتونه، میسازه، تو هر زمینه‌ای امتحانش رو تمام و کمال پس داده، شما هم توانایی داری، به جای مسخره کردن کودکانه، آمبولانس که هیچ، فرغون بساز، قول میدم خودم برات تبلیغ کنم.

  26. Ali

    ۳۱ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (43 ديدگاه)

    فکر کنم پیروز این کلاس در نهایت رولزرویس باشه چون لوکس به تمام معناست

  27. Saman

    ۳۱ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (177 ديدگاه)

    در اشرافیت بنتلی هیچ تردیدی نیست ،و از آغاز منحصرن در کار تولید خودروهای بزرگ اشرافی و گران قیمت بوده،ولی بنز در مدل ۶۰۰ مانند یک بازیگر نقش یک اشرافی را بعهده گرفته. وگرنه همگان قادر به دیدن لگوی بنز روی خودروهای حمل زباله هم هستن :D و این واسه یه خریدار خودروی لوکس اصلن جالب نیستش :-) از نظر فنی و مهندسی هم بنتلی برتره و کاملن بارزه که بنتلی اصل جنسه و بنز هرگز در حد و حدود بنتلی نیست و قیمتش هم واسه یه بنز خیلی زیاده و ۱۰۰% بنتلی در اوج هستش :-)

    1. Amir. noghte

      ۳۱ تیر ۱۳۹۶
      سوابق: (30 ديدگاه)

      اون اشرافیتی که شما میگی اشرافیت قاشق چنگالیه ، بذار اس 600 نقشش رو بگیره
      اگه بخواهیم با تعصب به سیاست و گذشته برند ها نگاه کنیم هضم بنتاگیای دیزلی خیلی سخت میشه پس به کامیون های بنز گیر نده زیاد

  28. ماکان

    ۳۱ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (47 ديدگاه)

    اون صندلی عقب مایباخ رو بدید من یک ساعت بخوابم لطفا
    تصور کن صندلی شاگرد بره جلوتر بعد اون قسمت زیر ساق پا بالا بیاد و پاهات رو دراز کنی
    بعد ماساژور رو فعال کنی
    بعد از ده جهت کولر خنکت کنه بعد یه موسیقی آروم بزاری با ولوم کم و بهترین خواب دنیا رو تجربه کنی
    ،
    کاش صندلی های پشت مرسدس توی بنتلی بود

    1. Achtung

      ۳۱ تیر ۱۳۹۶
      سوابق: (423 ديدگاه)

      قلقلکم گرفت?

    2. Amir Schumacher

      ۳۱ تیر ۱۳۹۶
      سوابق: (11565 ديدگاه)

      .
      دوست عزیز با 25 میلیون تومن میتونی همین وضعیت رو در اتاق خوابت داشته باشی.
      راحت ترم هست ، الکی تکـون هم نمیخوره.

  29. ونوم اف ۵

    ۳۱ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (1274 ديدگاه)

    برتری تو جدول و زیبایی بیشتر از برای بنتلی میباشد

  30. ساسان.م

    ۳۱ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (338 ديدگاه)

    داخل کابین بنز فوق العاده عالی و لوکس تر به نظر میرسه
    از اون طرف بنتلی خاص تره و فنی هم سرتره
    شما یه بنتلی رو پارک کن تو خیابون ناخوآگاه برمیگردی نگاش میکنی ولی بنز تا این حد خاص نیست

    1. فرشاد

      ۱ مرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (3019 ديدگاه)

      من تو شیراز هم فلایینگ اسپار دیدم هم بنز مایباخ؛ اولا که هیچکدومشون در حدی که ازشون بت بسازیم تو چشم نبودن، به خصوص بنتلی، دوما ظاهر مایباخ به مراتب مدرن‌تر و با توجه به ابعادش و سن کمترش، با ابهت‌تر بود، البته بنتلیه رو چند سال قبلش دیدم و مدلش پایین‌تر از نمونه موجود تو عکسای بالا بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا