مرحلهٔ نهایی، گروه سیزدهم، سدانهای فوق لوکس
رولزرویس فانتوم
تاریخ معرفی: جولای ۲۰۱۷
نسل کنونی: هشتم
پلتفرم: معماری لوکس رولزرویس
امتیاز از کاربایر: ۳.۶ از ۵
امتیاز از کارانددرایور: ۵ از ۵
گارانتی: چهار سال بدون محدودیت پیمایش
نقاط مثبت: سکوت فوقالعاده، کابین هنرمندانه، سواری و رفتار بسیار آرام و راحت
نقاط منفی: قیمت بسیار گران، مصرف سوخت بالای پیشرانهٔ V12
مرسدس-مایباخ S650
تاریخ معرفی: نمایشگاه چنگدو ۲۰۱۵
نسل کنونی: دوم
پلتفرم: –
امتیاز از کاربایر: ۴.۵ از ۵
امتیاز از کارانددرایور: ۵ از ۵
گارانتی: چهار سال یا ۸۰ هزار کیلومتر
نقاط مثبت: کابین سطح بالا، صندلیهای عقب فوقالعاد راحت و لوکس هستند، خودروی بشدت سریعی است
نقاط منفی: هنوز هم تا حد زیادی یک S کلاس است، سیستمهای رانندگی خودکار به بهبود و ارتقاء نیاز دارن
مقایسهٔ مشخصات فنی
مایباخ S650 | رولزرویس فانتوم | |
پیشرانه | ۶ لیتری V12 | ۶.۷۵ لیتری V12 |
تنفس | توئین توربو | توئین توربو |
قدرت | ۶۳۰ اسب بخار | ۵۷۰ اسب بخار |
گشتاور | ۱۰۰۰ نیوتن متر | ۹۰۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۷ سرعته اتوماتیک | ۸ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | عقب | عقب |
شتاب صفر تا ۹۶ | ۴.۵ ثانیه | ۴.۵ ثانیه |
مسافت ۴۰۰ متر | ۱۲.۹ ثانیه | ۱۲.۸ ثانیه |
حداکثر سرعت | ۲۵۰ کیلومتر/ساعت | ۲۵۰ کیلومتر/ساعت |
مصرف سوخت | ۱۴.۷ لیتر ترکیبی | ۱۶.۸ لیتر ترکیبی |
تولید آلایندگی | ۲۹۰ گرم/کیلومتر | ۳۱۸ گرم/کیلومتر |
ظرفیت باک | ۸۰ لیتر | ۹۰ لیتر |
وزن | ۲۴۰۰ کیلوگرم | ۲۵۶۲ کیلوگرم |
طول | ۵.۴۵ متر | ۵.۷۷ متر |
فاصلهٔ محوری | ۳.۳۷ متر | ۳.۵۵ متر |
حجم صندوق بار | ۴۵۰ لیتر | ۵۴۰ لیتر |
ظرفیت سرنشین | ۴ یا ۵ نفر | ۴ یا ۵ نفر |
قیمت پایه بریتانیا | ۱۶۵,۷۵۱ پوند | ۳۶۴,۱۲۵ پوند |
قیمت موردبررسی | ۱۶۵,۷۵۱ پوند | ۳۶۴,۱۲۵ پوند |
قیمت پایه آمریکا | ۱۹۹,۶۹۵ دلار | ۴۵۲,۷۵۰ دلار |
قیمت موردبررسی | ۱۹۹,۶۹۵ دلار | ۴۵۲,۷۵۰ دلار |
این دوئلها، مقایسههایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوبتر بین شما کاربران ایرانی میباشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگیهای فنی، قیمت و مقرونبهصرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح میدهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.
[polldaddy poll=10307193]
علی
۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۸واقعا کیا به مایباخ رای دادن؟
واقعا چرا ملت ایران اینقد بنز دوستن
s.h
۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۸رولس رویس برش بیشتری داره
Mahdi911Turbos
۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۸داداش علی انتخاب توی دوئل ها کاملا سلیقه ای هست شاید اگه تو شرایط واقعی خرید قرار بگیرن انتخابها چیز دیگه ای باشه
البته آمار فروش جهانی هم فکر کنم مایباخ بیشتر فروخته پس میشه گفت همه دنیا بنز دوستن
علی
۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۸فروختن که چون میباخ کم قیمت تره هم برای خودروی تشریفات استفاده میشه معلومه بیشتره ولی وقتی اسم فوق لوکس میاد ادم نمیتونه رولزرویس رو انتخاب نکنه اخه?
محمد
۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۸علی عزیز من قبلا هم گفتم که اکثر ایرانیان عزیز، «بنز دوست» هستن
فارغ از هر کلاسی و هر رقیب پیش رو
اما
چقدر این دوئل رو دوست دارم!
عقل میگه بنز چون مشخصات فنی تقریبا برابر داره و قیمت کمتر از نصف
اما
تو کلاسی هستیم به اسم “سدانهای فوق لوکس”
اینجا قیمت حکمرانی نمیکنه و بجز مشخصات فنی هم باید پرستیژ خاصی داشته باشید
چیزی که هر دو دارن اما رولزرویس قطعا بیشتر داره
.
واسه شخص پولدار هم اختلاف بیشتر مهم نیست و واسه همینه که نشانه ان کلاس همین رولز رویس هست
و اگه غیر رولزرویس برنده بشه باید شک کرد به اختلاف سلیقه ما با دنیا
.
اینو هم بگم که اگه میتونستم جفتشونو بخرم، بنز رو میخریدم اما اگه واقعا پولدار بودم و قسمت مالی مهم نبود برام، حتما رولزرویس رو میخریدم
واسه همینم با وجود بهترین بودن بنز، این کلاس در تسخیر رولزرویس و بنتلیه
رای الان من هم به رولزرویسه که پیشانی این کلاسه با وجود احترام تمام قد به بنز
علیرضا
۴ مرداد ۱۴۰۱عزیزم شما یکم راجب خودرو تحقیق کن جایی اسم بنتلی رو نیار رولزرویس واقعا حرف نداره ولی بنتلی ماشین لوکسی هست ولی یکی از پر عیب ترین ماشین های صنعت خودرو سازی دنیاست و اصلا نمیتونی بین این دو تا ماشین قرارشون بدی بنتلی ماشینی هست که با کمی فشار اوردن بهش هزینه بسیار بالایی رو دستت میذاره و شاید بگی مهم نیست برای کسی که پول دار هست بله ولی کسی که پولدار هست ماشین نمیخره که تو تعمییر گاه ازش نگه داری کنه
مینو
۱۹ مهر ۱۴۰۱حرف تاریخی زدی 😁😁😁🤦♂️🤦♂️🤦♂️ بنتلی بدون شک بهترینه تو تاریخ خودرو ، خودت باید بیشتر مطالعه کنی ، مرد حسابی ، مولسان ، فلاینگ اسپکور ، کانتیننتال ، جی تی ، اینا واسه بنتلیه ، داری اشتب میزنیاااا .
نوید جهرمی
۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۸من ب مایباخ رأی دادم. ربطی هم به علاقم به بنز نداره. رولزرویس رو هم خیلی دوست دارم.
با پول رولرزرویس میشه یه مایباخ و یه جی کلاس و یه ماستنگ گرفت حالشو برد.
soroush
۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۸شاید یکی مایباخ دوست داره شاید یکی از زرق و برق رولزرویس خوشش نیاد حتما که همه نباید به سلیقه ی شما رای بدن
ایوب
۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۸برای انتخاب درست برندو ندید بگیرین.
همین دوستایی که میگن فانتوم اکثرا به خاطر برند سوپر لوکسش میگن.
من به شخصه به نظرم میباخ طراحی شیکتری داره من از اول معرفی با قیافه فانتوم حال نکردم هرچند که میدونم خودروی فوق العاده و منحصربفردیه و قطعا و بدون شک ارزش قیمت بالاشو داره
ولی در کل با خودتون صادق باشین و برای انتخابتون دلیل داشته باشین.
Navigation
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۸اصلا واقعا مقایسه رولزرویس با بقیه ماشینا اشتباهه رولزرویس بیشتر یه اثر هنریه تا صرفا یه ماشین از چون کاملا دست سازه و هیچ دو مدل رولزرویس کاملا مشابه هم نیستن! و همه قسمت ها در نهایت کیفیت ممکنه ساخته شده و بهترین از هرچیزی از چرم و چوب و سیستم صوتی و سیستم تعلیق بگیر تا کوچک ترین جزیات واسه این ماشین انتخاب شده
Reza
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۸مرسدس ، وسلام
امیر
۲۴ مرداد ۱۳۹۸در اینکه رولز رویس اشرافی تر از بنزه که شکی نیست ولی تاثیر بنز در صنعت خودرو به مراتب از هر برندی بیشتره بنز در کلاسهای مختلف مدعیه
علیرضا
۴ مرداد ۱۴۰۱شما یه زحمت بکش تست اصولی رو نگاه کن بین این دو تا بعد بگو بنز دوستی سر پیچ ها مرسدس اصلا فشاری رو سرنشین ها وارد نمیگنه حتی وسایل رو میز پذیرایی هم سر جاش باقی می مونه ولی بنتلی و رولزرویس می ریزه به هم بعد از همه اینها نرمی فقط ملاک نیست بنز کمی خشک تر عمل میکنه با تفاوت اینکه به هیچ عنوان ماشین مسیرش رو گم نمیکنه ولی برای رولزرویس این اتفاق می یوفته روی کاغذ شتاب یکی هست ولی در عمل بنز شدیدا شدیدا سریع تر است از نظر ایمنی هم باز هم ایمنی مرسدس بسیار بالاتر از رولزرویس قرار داره فقط یه نکته رولزرویس بالاتر هست اون هم طول عمر خودرو هست که فکر کنم قیمتش کاملا این نکته رو پوشش میده
Abbas
۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۸با این اختلاف قیمت فضایی اگه مایباخ چیزی از فانتوم بیشتر نداشته باشه کمترم نداره
سامان اذری
۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۸الان شاید کلی کامنتم منفی بخوره و ریپلای بشه ولی من اگه پولدار بودم هیچ وقت ماشینی نمیخریدم که با همون قیافه و مارک وانتش هم تو خیابونها میچرخه
فانتوم یه ماشین خاصی هست که خدای اشرافیت رو نشون میده
هر دوتاشو از نزدیک دیدم و انتخابم بدون شک RR هست
Abbas
۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۸سامان جان فک نکنم بنز با وانت ساختن چیزی از ارزش مایباخ کم کرده باشه،اتفاقا بیشتر علاقه ی من به بنز برا اینه که طیف وسیعی از محصولات رو ارائه میده از هاچبک بگیر تا سوپر لوکس و سوپر اسپرت اونم از بهترین نوعش،این با ارزشه
سامان اذری
۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۸عباس جان ب نظرت احترام میزارم
ولی اگه هر سه تاشونو از نزدیک ببینی و اگه اونقدر پولدار باشی ک بخوای یه ماشین لوکس بخری مطمئنم نظر دیگه ای خواهی داشت
овsкиكMас
۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۸“هیچوقت ماشینی نمیخریدم که با همون قیافه و مارک وانتش تو خیابون بچرخه”!!!!! یا حضرت استدلال و منطق!!
احتمالا اگه پولش رو داشتی و میرفتی نمایندگی رولز رویس و استدلالت رو میگفتی بهشون اونا هم بهت نمیفروختن!
منم از نزدیک دیدم ولی نظر تورو ندارم! وقتی که قیافه اس کلاس و ایکس کلاس رو یکی میدونی ?
علیرضا
۴ مرداد ۱۴۰۱عزیزم وانت رو لینکن و جیمز هم میسازن ولی لینکن از نطر منتقدان صنعت خودرو تو کیفیت ساخت قابل اعتماد ترین خودرو ساز دنیا هست و تنها برندی هست که بعد از استون مارتین نمزه قبولی کیفیت رنگ رو تو تست های مختلف گرفت و اینکه ایکس کلاس که از مرسدس می فرمایید یک پیک آپ فوق لوکس هست و این پیک آپ هارو شرکت رنجرور که از نظر مصرف مواد طبیعی در خودرو سازی حرف اول رو میزنه هم داره
ارش
۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۸از نظر تکنولوژی که بنز یه سر و گردن بالاتره و راحت تره اما رولزرویس روح و جان این کلاس هست فوق العاده زیبا شیک لوکس قلبم میگه رولزرویس مغزم میگه مایباخ شاید رای ندادم به هر کدام رای بدم در حق دیگری ظلم شده.
مرتضی مقدم
۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۸رولز رویس قطعا به لحاظ ظاهری لوکس تره اما به لحاظ مکانیکی و فنی از بنز سر تر نیست.قیمتش تقریبا دو و نیم برابر بنزه که به نظرم نمیتونه توجیه داشته باشه.من بنز رو انتخاب میکنم.اگه پولدار هم بودم در حد ا ین ماشینا بازم چیزی رو میخریدم که توجیه اقتصادی و عقلانی داره نه اینکه فقط دنبال ی اسم باشم.
Dante
۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۸با احترام به بنز و هواداران افراطی بنز
با اختلاف فاحش ، رولزرویس بهتره .
ایلیا
۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۸اگه قرار بود ی سدان لوکس رو انتخاب کنم S کلاس رو انتخاب میکردم همونطور که دیروز انتخاب کردم.
ولی وقته فوق لوکس انتخاب کنم باید اونی رو انتخاب کنم که از هر نظر بی همتا باشه، خاص باشه و کاملا قابلیت شخصی سازی داشته باشه.
در این موارد رولزرویس با هیچ خودرو دیگه ای قابل مقایسه نیست.
بازم میگم اگه میباخ این شرایط رو داشت مرسدس اون رو یک چهارم میباخ های گذشته قیمت گذاری نمیکرد. میباخ امروزی ی S کلاس لوکس هست، با اینکه عالیه ولی خیلی از شاخصه های یک خودرو فوق لوکس رو نداره.
نوید جهرمی
۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۸انتخاب منم بین فوق لوکسها، محصولات بنتلی هست.
اگه راننده داشته باشی رولزرویس برات خوبه اما اگه خودت بخوای برونی بنتلی.
آمار هم نشون داده صاحبان بنتلی خیلی بیشتر از ماشیناشون استفاده میکنن تا صاحبان رولزرویس.
علیرضا
۴ مرداد ۱۴۰۱این آمار از کجاست میشه لینک بدید چرا بنتلی رو وسط میکشید ماشینی که از نظر فنی دست به دامن تمام کمپانی ها شده برای رفع عیب های نه چندان کمش مشکل پیشرانه مشکل گیربکس و انتقال نیرو مشکلات شدید و شدید برقی اقا نزنید خدایی رولزویس و بنز حرف ندران نگید بنتلی این وسط بنتلی تو سال 2019 بیشترین مراجعه تو کمپانی ها نسبت به میزان فروش به گارانتی هاشو داشته
mohammad
۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۸رولزرویس یه چیز دیگست…
The best or nothing
۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۸بنز دوست هستیم چون بنز دوسداشتنیه … چون خیلی از تکنولوژی هایی که رو بقیه ماشینا از جمله همین فانتوم هستشو بنز اختراع کرده.. بنز فقط یه کمپانی خودروسازی نیست ..عشق خالصه…نمیشه ازش گذشت توی هیچ شرایطی…
Khan
۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۸دیگه واسه اینکه چی رو دوست داشته باشیم هم باید به ملت جواب پس بدیم!! نوشته کدوم رو بیشتر میپسندین، دلمون میخواد بنز رو انتخاب کنیم، عجب هااا
من خودمم میدونم فانتوم شاخصترینه تو این کلاس ولی بخاطر اختلاف قیمت شدیدی که دارن رای دادم میباخ
شما هم مطمئن باش بیشتر اونایی پولشون رو ذره ذره با تلاش جمع کرده باشن موقع خرید کردن هم حساب کتاب میکنن. وگرنه اینهمه مولتی میلیونر دنیا داره ولی فروش فانتوم چقدره.
حمیدرضا
۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۸جایی که رولز رویس هست نمی تونم به ماشین دیگه ای فکر کنم نهایت اشرافی گری و کلاس
این نسل میباخ زیادی به اس کلاس شبیه باید یکم طراحیش رو تغییر بدن تا حس بهتری به ادم بده
Amir
۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۸خیلی ببخشید ولی اگه فانتوم کمتر رای بیاره باید به اطلاعات خیلی ها شک کرد!!سلطان بی منازع کلاس فوق لوکس رولز رویسه
کلاسیک باز
۱۲ مرداد ۱۳۹۸سلطان ازلی ابدی خوروهای سلطنتی تاریخ کادیلاک اقا !
علیرضا
۴ مرداد ۱۴۰۱آره کادیلاک رو هم می پسندم
Peyman
۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۸وقتی بحث خودرو فوق لوکس وست باشه ،مسلما قیمت دیکه برای خریدار مهم نیست ،فقط برند خودرو و کیفیت ساخت مهم میشه ،پس رولزرویس پیشتاز تمام خودروهای فوق لوکس به حساب میاد.
kian.70
۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۸هر چند عاشق بنزم اما اینجا به فانتوم رای دادم
رولزرویس واقعا برتره
امیر
۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۸قطعا فانتوم!!
Archi KHAN
۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۸رولزرویس یه روزی سلطان این کلاس بود قبول
اما رولزرویس گیر کرده تو عالم 20-10 سال پیش …
امیر
۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۸خودروی انگلیسی فقط مک لارن و لاغیر بقیشون اصلا منطقی نیست خریدشون البته تو ایرانم همین وضعیت فقط با این تفاوت که اینجا قیمت پراید بالاست
" swedish arrogant tiger"
۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۸قطعا مایباخ انتخاب بهتریه .
نمیتونم درک کنم چطور با چه منطقی رولز رویس رو انتخاب میکنید!
البته بحث سلیقه کاملا جداست
کلاسیک باز
۱۲ مرداد ۱۳۹۸اصالت و پرستیژاشرافی یک اصیل زاده متاسفانه در ظاهر اتاق یا معماری اصلی “میباخ” هرگز نیست !
سوژه اصلی یا دستور کار این کلاس کاملا به ژن برتر مرتبط است ..
رامتین
۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۸منم به رولزرویس رای دادم. برای پولدارها مهم پرستیژه. طرف میاد ساعت رولکس میخره 1میلیون دلار. در حالیکه شاید یک ساعت معمولی مثل تیسوت با همان کیفیت 5000 دلار باشه! بنابراین از نظر شما اونکه رولزرویس گرفته احمقه و بهتر بود 200تا تیسوت میگرفت!
نویدی
۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۸فانتوم…
اسمشم قشنگه?
هر کی دو ریال پول دستش میاد و برای اولین بار احساس پولدار بودن بهش دست میده میره بنز میخره ولی رولزرویس دست هر کسی نیست…این یعنی تمایز و خاص بودن.
(Saeed(peugeot
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۸بنز فوق العاده هستش….
ولی تو این کلاس کنار رولزرویس ایستادن واقعا
جرات میخواد……خارق العاده ترین برند این کلاس رولزرویس هستش.
محمد
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۸رولزرویس فقط اسمش هست
وگرنه همون امکانات(حتی بیشتر) با نصف قیمت رو میباخ داره
البته قطعا کسی که اینقدر پول میده دنبال امکانات و راحتی تنها نیست، و برند و کلاس شخصیتی براش از همه چی مهم تره
تنها دلیلی که رولزرویس رو برنده میکنه همینه ولاغیر
fara2001
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۸رولز رویس شناسنامه این کلاسه حتی با بنتلی هم نمیشه مقایسه اش کرد چه برسه به میباخ
Alitalia
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۸در واقع دوئل انتخاب بین ۲ دستگاه میباخ و ۱ دستگاه فانتوم هست. تازه با کلی پول اضافه
حامد
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۸رولزرویس هم مثل بنز خوبه. ما ایرانیها بنزو دوست داریم چه داغون چه خوبشو. من سال 68 تو 6 سالگی بنز190 خطی (تاکسی) سوار شدم تفاوتشو با بقیه ماشینا فهمیدم خیلی راحت بود. فقت یکم دود اگه پنجره باز بودمیومد تو.
Mercede kaviani
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۸رولز-رویس فانتوم بخاطر کلاس اجتماعی ان
باتشکر مرسده کاویانی
مصطفی محسنیان
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۸دوستان بهتره بدانید که اولا رولزرویس رئیس بخاطر تزئینات و ریزه کاری های دست ساز خارق العاده قیمت بیشتری داره. حتی توی فانتوم از ابریشم استفاده شده
دوما که کم استهلاک ترین ماشین دنیا رولزرویس روی سه که ده ها سال عمر مفید داره. بعد از اون عمر مفید تویوتا با اون همه دبدبه و کبکبه 15 ساله
یقینا قیمتی که میلیاردر ها بخاطر میدن کاملا می ارزه.
Farzad
۳۰ آذر ۱۳۹۸اختلاف قیمت هارو نگاه کنید .
مسلما رولز رویس کیفیت کابین بهتری داره
زمین تا آسمون .
محمدمهدی
۲۹ اسفند ۱۳۹۸من خودم از رولزرویس خیلی خوشم میاد ولی باید به اونایی که به رولزرویس رای دادن ببخشید بگم چون اونایی که میگن رولزرویس بهتره نرفتن ببینن که میباخ تو خیلی از آپشن ها و هندلینگ ها رولزرویس رو گذاشت تو جیبش بنز یه ماشینیه که توی همه دوران هایی که بوده بهترین سدان هارو میزنه ولی اگر از نظر قیافه ی اشرافی بخوایم در نظر بگیریم از جلو رولزرویس قشنگتره ولی از پشت رولزرویس خیلی زشته ولی میباخ هم از جلو قشنگه هم از پشت درصورتیکه رولزرویس فقط جلوش خیلی قشنگه بعضیها هم میگن بدون صرف نظر از پول از اون دیدگاهم بخوایم نگاه کنیم اگر من بودم بازم میباخ رو بر میداشتم چون از نظر یه خودروی لوکس از فانتوم برتره
یاسین عباسزاده
۱۴ شهریور ۱۴۰۰می باخ بهتره . هم از لوکسی و هم قیمت . رخ خوبی هم داری و لاکچری تره .
رولز رویس ماشین گرونه و لوکس بودن می باخ رو نداره
JDM❤🇯🇵
۳ مهر ۱۴۰۲هر چقدر بنز خاص باشه خاص بودنش به رولز رویس نمیرسه ۱۰۰٪رولز رویس
محمد رضا کرمانی
۶ خرداد ۱۴۰۳بنز میباخ هم فنی بهتری داره هم شیکتره ولی باید به همه سلیقه ها احترام بگذاریم ولی ماشین فقط آمریکایی ولی غیرآمریکایی فقط بنز