مرحلهٔ نیمهنهایی، دور اول، قسمت بیستسوم، اولین دوئل از گروه سوپراسپرتها
شورلت کوروت
تاریخ معرفی: نمایشگاه دیترویت ۲۰۱۳
نسل کنونی: هفتم
ترکیب: موتور جلو، محور عقب
امتیاز از کارانددرایور: ۵ از ۵
فروش سال ۲۰۱۷ در آمریکا: ۲۵,۰۷۹ دستگاه
فروش سال ۲۰۱۸ در آمریکا: ۱۸,۷۹۱ دستگاه
گارانتی: سه سال یا ۵۸ هزار کیلومتر
نقاط مثبت: بهبود شاسی و قدرت نسبت به Z06، داونفورس عالی، قابلیت استفادهٔ روزانه، قیمت نصف رقبا
نقاط منفی: گیربکس اتوماتیک تنبل
مرسدس AMG GT
تاریخ معرفی: نمایشگاه پاریس ۲۰۱۴
نسل کنونی: اول
ترکیب: موتور جلو، محور عقب
امتیاز از کارانددرایور: ۵ از ۵
فروش سال ۲۰۱۷ در آمریکا: ۱,۶۰۹ دستگاه
فروش سال ۲۰۱۸ در آمریکا: ۱,۵۲۵ دستگاه
گارانتی: چهار سال یا ۸۰ هزار کیلومتر
نقاط مثبت: توانایی بالای ترمزها، عرض و پایداری بیشتر نسبت به دیگر نسخهها
نقاط منفی: از پشت فرمان خودروی بزرگی احساس میشود
مقایسهٔ مشخصات فنی
مرسدس AMG GT R | شورلت کوروت ZR1 | |
پیشرانه | ۴ لیتری V8 | ۶.۲ لیتری V8 |
تنفس | توئین توربو | سوپرشارژ |
قدرت | ۵۸۰ اسب بخار | ۷۵۵ اسب بخار |
گشتاور | ۷۰۰ نیوتن متر | ۹۷۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۷ سرعته دوکلاچه | ۸ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | عقب | عقب |
شتاب صفر تا ۹۶ | ۲.۹ ثانیه | ۳.۰ ثانیه |
مسافت ۴۰۰ متر | ۱۱.۱ ثانیه | ۱۰.۸ ثانیه |
حداکثر سرعت | ۳۱۵ کیلومتر/ساعت | ۳۴۰ کیلومتر/ساعت |
مصرف سوخت | ۱۳.۸ لیتر ترکیبی | ۱۵.۷ لیتر ترکیبی |
ظرفیت باک | ۷۵ لیتر | ۷۰ لیتر |
طول | ۴.۵۵ متر | ۴.۵۶ متر |
فاصلهٔ محوری | ۲.۶۳ متر | ۲.۷۱ متر |
وزن | ۱۶۵۵ کیلوگرم | ۱۶۶۵ کیلوگرم |
نسبت قدرت به وزن | ۱ به ۲.۸ | ۱ به ۲.۲ |
حجم صندوق بار | ۳۴۰ لیتر | ۴۲۴ لیتر |
ظرفیت سرنشین | ۲ نفر | ۲ نفر |
قیمت پایه آمریکا | ۱۱۳,۳۹۵ دلار | ۵۶,۵۹۰ دلار |
قیمت مورد بررسی | ۱۵۷,۹۹۵ دلار | ۱۱۹,۹۹۵ دلار |
این دوئلها، مقایسههایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوبتر بین شما کاربران ایرانی میباشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگیهای فنی، قیمت و مقرونبهصرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح میدهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.
[polldaddy poll=10207282]
Radin
۱۷ دی ۱۳۹۷انتخاب من کوروته هم پیشرانه قویتری داره نسبت به بنز هم ارزونتره و ظاهرش زیباتره فقط مصرف سوختش بالاس که اونم با توجه به حجم پیشرانه طبیعیه تنها دلیلی که میشه به بنز رای داد عشق و علاقس
شاهین
۱۷ دی ۱۳۹۷خب ببین اولا ظاهر که سلیقه ایه و به نظر من شکل و ظاهر داخل و بیرون بنز فرسنگ ها هیولاتر و مدرن تره. دوما خیلی ضایعس که با موتور 6200cc از موتور 4000 cc عقب بیوفتی. حالا اصلا میگیم مساوی باشی. بعدشم که بحث مرغوبیت برند میاد وسط که طبیعیه بنز خیلی گرونتر از شورلت باشه. قطعا شورلت تو قیمت پایه انتخاب فوقالعاده ایه اما وقتی بحث انتخاب از بین این دو تا باشه خب قطعا بنز
امیر
۱۷ دی ۱۳۹۷با موتور 6200از 4000سی سی عقب بمونی؟!!!
نکنه مشخصاتو ندیدی دوست عزیز؟
تو شتاب اولیه درسته برتره بنز ولی تو 400متر حرفی برای گفتن نداره بنز(تاپ اسپیدش هم ک کمتر از شوی هس)
درسته بنز عالیه و تکنولوژی بسیار مخوفی داره اما دیگه نمیشه غیر منطقی صحبت کرد درمورد شوی
Jdm
۱۷ دی ۱۳۹۷خب چه ربطی به حجم موتور داره!!!؟
بنز تویین توربوئه
کوروت سوپر شارژه
(بازده توربو بیشتر از سوپرشارژه ولی حس و حالش نه)
Reza
۱۷ دی ۱۳۹۷?? AMG GT ??
مزدا
۱۷ دی ۱۳۹۷خدایش کورت با این قدرت و قیمت پایه که داره مفت هست
یانکی
۱۷ دی ۱۳۹۷پدال همیشه أمار أمریکاییها رو غلط میزنه 0 تا 100 کوروت 2.8 و 400 متر رو در 10.6 ثبت میکنه.انصافا این همه اضافه پول بدی بنز که چی آخه.همون تاریخچه کوروت به هیکل بنز می ارزه.نسل7 کجا نسل 1 کجا
Hamid...Audi
۱۸ دی ۱۳۹۷قشنگترین جکی که تو پدال شنیدم:
«همون تاریخچه کوروت به هیکل بنز می ارزه.»
نه دادا اینطوریام که میگی نیست.یه دونه اس۶۵۰ میباخ به کل صنعت خودرو سازی امریکا میارزه.
Elmiraj
۱۷ دی ۱۳۹۷نه درگ ، نه پیست ، نه تاپ اسپید ، نه اصالت ، نه قیمت و نه زیبایی …………….
.
.
جایی نیست که مرسدس به ZR1 حتی نزدیک هم بشه …!!!
کوروش
۱۸ دی ۱۳۹۷دقیقا چون اصولا همیشه امریکایی دوستان توهم خوب بودن ماشین امریکایی را دارند فکر مکینن اصالت یک حلب می تواند با شاهکاری مثل amg برابری کنند احتمالا اگر هنوز بلد باشند چسب درستی بکار ببرند که بتواند کل اصالت این چیز را تحمل کند می شود به بقیه نکات مثبتش فکر کرد
مرسدس در صدر تمام جدول هاست نه در انتها لذا کوروت فقط می تواند به شاهکار های منقرض شده نزدیک بشود
Elmiraj
۲۱ دی ۱۳۹۷کوروش @
باشه تو و دوستات از داوران و کارشناسان Road and Track بهتر سرتون میشه ?
Roham
۱۷ دی ۱۳۹۷چقدر سخته به یکی از این دو اسطوره رای بدم
دو تا شون خیلی خوبن
محمد
۱۷ دی ۱۳۹۷۵۰ هزار دلار پول بیشتر مرسدس، برای ۰.۱ ثانیه شتاب بیشتر
منطقیه؟؟؟
فروششون توی آمریکا هم همینو نشون میده
(البته که کوروت باید در خانه آمار بهتری داشته باشه اما اختلاف زیاد هم همینو نشون میده)
کاوه
۱۷ دی ۱۳۹۷مگه همه چی شتابه؟ مگه دبیرستانه اینجا؟
جی کلاس مرسدس
۱۷ دی ۱۳۹۷مگه شما میخوای اینارو بخری که میگی قیمتش باید اینقدر باشه یا گرونه یا ارزون عجب آدمهایی هستین شماها اینجا میگه هرکس علاقه داره رای بده نگفت کدوم خوبه کدوم بد یا نظر کارشناسی بدین
Mآsكvيch
۱۷ دی ۱۳۹۷جدی فکر کردی اون ۵۰ هزار دلار بیشتر فقط واس همون ۰.۱ ثانیه شتاب بهتره؟!!!
Mohammad
۱۷ دی ۱۳۹۷نخیر اون پنجاه هزار دلار اختلاف به خاطر اینکه که کوروت رکورد های پیست عالی داره درحالی که بنز حتی از پس وایپر هم برنمیاد تو پیست
Gtr پیست نوربررینگ : ۷.۹
وایپر پیست نوربررینگ : ۷.۱
اگه اشتباه نکنم البته
تازه با اینکه جی تی آر یه ماشین به روز و وایپر قدیمی
Mآsكvيch
۱۷ دی ۱۳۹۷کوروت هم تو نوربرگ رینگ رکوردش 7:12 بوده ? این عالیه؟؟! یک ثانیه نسبت نه نسل قبل پیشرفت !!!!! اون ۷:۱۳ این ۷:۱۲ :)) با اون همه حجم و اسب بخار و گشتار و ادعا
حدود ۱۶۵ اسب بیشتر داره نسبت به بنز اما شتابش ضعیف تره!!! اینجا تفاوت قدرت و تکنولوژی دو برند مشخص میشه
Amir Machine
۱۸ دی ۱۳۹۷تو هر وقت لینک آوردی که زمان 7:12 کوروت ZR1 رسمیه و تو لیست تایمهای رسمی نوربرگرینگ ثبت شده بعداً چپوراست همهجا هی 7:12 رو تکرار کن
اگه بنا به ملاک قرار دادن زمان غیررسمی باشه که منم میگم تایم ZR1 تو نوربرگرینگ 6:57 هست که مدرک قویتری هم براش وجود داره
https://www.pedal.ir/%D8%B4%D9%88%D8%B1%D9%88%D9%84%D8%AA/%D8%B2%D9%85%D8%A7%D9%86-%D9%88%D8%A7%D9%82%D8%B9%DB%8C-%D8%B4%D9%88%D8%B1%D9%84%D8%AA-%DA%A9%D9%88%D8%B1%D9%88%D8%AA-zr1-%D9%86%D9%88%D8%B1%D8%A8%D8%B1%DA%AF%E2%80%8C%D8%B1%DB%8C%D9%86%DA%AF/
ضمناً اون تایم 7:13 مال کوروت Z06 همین نسل فعلیه نه نسل قبل، تایم ZR1 نسل قبل 7:19 بود
تو که هنوز فرق کوروت C7 Z06 رو با C6 ZR1 نمیدونی نمیخواد از تایم نوربرگرینگ حرف بزنی
Mآsكvيch
۱۸ دی ۱۳۹۷Amir machine
https://www.motor1.com/news/239334/corvette-zr1-porsche-gt3-nurburgring/
مجبوری الکی ریپلای کنی که اینطور بشه؟ :))))
Ferrari Fxx K Evo
۱۷ دی ۱۳۹۷نقاط منفی: از پشت فرمان خودروی بزرگی احساس میشود
–
وخی برو عامووو
علی رضا
۱۷ دی ۱۳۹۷واقعا خیلی انتخاب سختیه !
رای من با احترام به کوروت بدلیل نداشتن نکته منفی قابل توجه و طراحی زیباتر خارجی ( سلیقه ای) و طراحی جذاب تر کابین و البته احتمال عملکرد بهتر در پیست : مرسدس AMG GTR
doubt
۱۷ دی ۱۳۹۷اولین باره میبینم 50-50 مساوی هستن دو تا ماشین تو دوئل. انصاافا سخته رای دادن. 10 دیقه طول کشید تا رای دادم
الف.ی
۱۷ دی ۱۳۹۷به
چه دوئلی!!!!
هیچ چیز نمیتونست موقع بازگشت به پدال بعد از مدت طولانی بیشتر از این خوشحالم کنه
رای من که معلومه ولی دو تا ماشین با فلسفه جدا هستن
خواهشا قیمت مرسدس رو بهونه نکنین
مشخصه چرا اینقدر اختلاف قیمت دارن
بهنام
۱۷ دی ۱۳۹۷چرا؟
الف.ی
۱۷ دی ۱۳۹۷نه اینکه قصدی داشته باشم ولی واقعا توضیحش از حوصله خارجه
Hamid...Audi
۱۸ دی ۱۳۹۷به خاطر سوار شدن بنز و نشان ستاره بنز…
آرمین
۱۷ دی ۱۳۹۷به نظرم منظورش از بزرگ بودن جی تی کاپوت بلند جی تی بوده که واقعا هم همینطوره و در کمتر خودروی اسپرتی شاهدش هستیم که به احتمال زیاد جی تی و وایپر حس بزرگ بودن و در کنترل بودن کمتری رو به راننده منتقل میکنن بهترین برند های خودرو از نظر سایز و ابعاد استاندارد در سوپر اسپورت ها فراری و در اسپورت ها هم پورشه هست که خیلی راننده حس در کنترل بودن و اشراف کامل به جاده و محیط اطرافشو احساس میکنه
Efk
۱۷ دی ۱۳۹۷انتخابم مرسدس
تو این سطح از ماشینای امریکایی وایپر رو خیلی بیشتر از کوروت می پسندم
ماشین امریکایی تو هر کلاسی باید ماسل کار باشه
Cadillac
۱۷ دی ۱۳۹۷شورولت کوروت یه دنیاییه واسه خودش
مخصوصا کهzr1 هم باشه،اصالت زیبایی
موتور طراحی اسم و رسم
بنز هم عالیه ولی رای من
chevrolet corvette zr1
حمیدرضا
۱۷ دی ۱۳۹۷کوروت چون با قیمت پایه مرسدس میتونی اپشنالشو بخری
shirko
۱۷ دی ۱۳۹۷فقط بنز
Jdm
۱۷ دی ۱۳۹۷اینجا یه ZO6 هم کافیه
iman
۱۷ دی ۱۳۹۷اقا مقایسه amg gt با لامبورگینی نامردیه
بذارین amg one بیاد بعد با اون مقایسه کنین
علی رضا
۱۷ دی ۱۳۹۷اون جوری باز هم نامردیه
ایلیا
۱۷ دی ۱۳۹۷جان؟ وان؟ یبار کلاس دوئل رو ببین
sina7
۱۷ دی ۱۳۹۷جفتشون عالین ولی به شخصه اگه پولشونو داشته باشم میرم سراغ اون دوتا ماشین دیگه ی دوئل
یوسف
۱۷ دی ۱۳۹۷من شخصا طرفدار مرسدسم اما خداییش منصفانه رفتار کنیم کوروت عالیه منم کوروت و انتخاب میکنم چون هم مردونه هست هم شیک تره البته مرسدسم عالیه ولی بین این دوتا کوروت خیلی بهتره .
خانوما اکثرا از مرسدس خوششون میاد ولی ما پسرای جوون اکثرا قدرت موتور و شتاب و صدای خاص و قیافه مردونه بودن ماشینو میپسندیم
جی کلاس مرسدس
۱۷ دی ۱۳۹۷کجا و کی گفته شده خانم ها کورت دوست ندارن مرسدس ای ام جی دوست دارن طبق کدوم آمار طبق کدوم سند حتی حرف به خدا آدم عصبی میشه اتفاقا قیافه مرسدس کاملا مردانه تره و خشن تر و جذاب تر برای جوونها
پهلوان مک لارن(دانیال)Surrey-England
۱۷ دی ۱۳۹۷حالا مگه چی گفته، فحش داده؟؟
نمیدونم چرا تو تفکر بعضی هامون زن یه نوع توهینه.😑
..
سال 2017هم 720 جایزه ماشین رویایی بانوان رو گرفت،که افتخار مهمیه به نظره من که تونسته نظر خانوم ها رو به خودش جلب کنه.
جی کلاس مرسدس
۱۷ دی ۱۳۹۷من که نگفتم توهینه بقیه دوست دارن توهین کنن حالا این مک لارن چی داره که خانم ها دوستش داشته باشن اتفاقا اون دوستمون راست کفته مرسدس و خانم ها دوست دارن و عاشقشن ولی نه ای ام جی رو منم گفتم این مدل والا در کل خانمها مرسدس و ب ام و رو دوست دارن چون لوکسن و دهن پرکن
پهلوان مک لارن(دانیال)Surrey-England
۱۷ دی ۱۳۹۷نمیدونم شاید من بد برداشت کردم.
به هر حال …….
Ahmad
۱۷ دی ۱۳۹۷حالا کوروت مثلا خیلی مردونه یه نگاه به برجستگی کاپوتش بکن خخخخخ میفهمی چی میگم مثل خط وسط کاپوت پیکان شاید بعضیا بگیرن منظورم چیه خخخخخ.
Mآsكvيch
۱۷ دی ۱۳۹۷اینکه دیگه مشخصه
قطعا بنز،شاهکاره این ماشین
mohammad
۱۷ دی ۱۳۹۷هردوشون فوق العاده هستن…
Ahmad
۱۷ دی ۱۳۹۷بنز فوق العاده چیه بابا این امریکایی حیف نکرده بنز و با امریکایی مقایسه کنی .
Alireza
۱۷ دی ۱۳۹۷ایشون تمام مدل های دو برند رو رونده و نظر کاملا کارشناسی شده ای رو میده به حرفش گوش کنین
Amir
۱۷ دی ۱۳۹۷من به کوروت رای دادم چون واقعا دوستش دارم با اینکه از رقبای اروپاییش خیلی ارزونتره اما از لحاظ احساس و حس و حال چیزی کم نداره صداشم که قطعا معرکست بی نهایت جذابه.بنز هم یه شاهکار مهندسیه و نمیشه ازش ایرادی گرفت در واقع اینجا سلیقه افراد حکم رو صادر می کنه.
محمدامین مقدم
۱۷ دی ۱۳۹۷AMG GT به وضوح خودروی بهتری در مقایسه با ZR1 هست . رای من ZR1 به چند دلیل اول اینکه غرش یک موتور هشت سیلندر با حجم بیشتر لذت رانندگی رو افزایش میده ، دوم پیروزی ZR1 در خط مستقیم (درگ) و سوم گشتاور 970 نیوتن متری و چهارم حداکثر سرعت بیشتر و پنجم قیمت خیلی کم تر نسبت به AMG GT . منتها از مهندسی مرسدس بنز نباید چشم پوشی کرد که توانست با حجم و اسب بخار و گشتاور کمتر عملکرد تقریبا یکسانی در خط مستقیم برای AMG GT قرار بده . مرسدس بنز برندی با پرستیژ بالا هست که طرفداران خاص خودش رو داره که به واسطه مهندسی ناب طرفداران و علاقمندان رو به سمت خودش کشیده . تنها موضوع باقی مانده عملکرد C7 ZR1 در پیست هست که باید منتظر موند.
سعید
۱۷ دی ۱۳۹۷کوروت اصلا حال نمیده، کلا ماشین امریکایی فقط ماسل کار و پیکاپ های غول پیکر
امیر
۱۷ دی ۱۳۹۷فنی هرکدوم نقاط ضعفی داره و نقاط مثبتی
مصرف سوخت بالای شوی ک به دلیل حجم بالاترشه
تاپ اسپید و مسافت 400متر بنز ک بخاطر قدرت کمترشه
طراحی کابین و خارجی هم سلیقس
با اینکه زیاد با کوروت حال نمیکنم اما طراحی خارجیشو بیشتر از بنز دوس دارم اما کابین بنز واقعا حس لوکس و اسپرت بودنو باهم داره
با توجه به اختلاف وحشتناک قیمت (باز بعضی از دوستان میان میگن قیمت بالا بی دلیل نیس!!)و با احترام به المانی دوس داشتنی کوروتو انتخاب میکنم بخاطر صدای مخوفش!
اما کاش وایپر بود …
mohsen1615
۱۷ دی ۱۳۹۷واقعا یه نیمه نهایی بیهوده و بدون هیجان
بدون فراری گروه سوپراسپرت ها هیچ معنایی نداره
مرسدس AMG آخه جاش تو نیمه نهاییه!
power active
۱۷ دی ۱۳۹۷چون ظرفیتشون ۲ نفرست. هیچ کدوم ۴ نفر باشه یه ۲ ۳ نفرو سوار کنیم یه دوری بزنیم حالی به حولییی :))
حسین دهمرد
۱۷ دی ۱۳۹۷هرچی هم رای بیاره تو دوئل بعدی حذف میشه
Alireza
۱۷ دی ۱۳۹۷من نمیفهمم یه عده طرفدارنما واقعا فازشون چیه
دارم متنو میخونم بعد ک میام قسمت نظرات ی عده دارن به ماشینای مورد علاقه همدیگه توهین میکنن.
هیچکس حق اینو نداره بیاد راجع به چیزی ک هیچ ربطی بهش نداره نظر بده
لطفا داخل محدوده و گلیم خودتون بمونید
بیشتر کسایی ک تو سایتن عشق ماشینن و طبیعتا عاشق یه ماشین که تبدیل به جزعی از اون شده و یکی میاد راحت این اجازه رو بخودش میده ک احساسات خیلیا رو جریحه دار کنه
این مثل چیزای دیگه نیس ک برا کسی مهم نباشه
من خودم کوروت بازم و جدیدا انقد واسش حاشیه درس کردن اعصاب نمونده
iman
۱۷ دی ۱۳۹۷فراری 488 حذف میشه، پورشه 911 حذف میشه بعد ای ام جی بره فینال، خیلی جالبه
امیر
۱۸ دی ۱۳۹۷دقیقا!
Ardalan
۱۷ دی ۱۳۹۷کوروت با اون همه اسب بخار و گشتاور بیشتر چیکار میکنه؟
ALIREZA034
۱۸ دی ۱۳۹۷این نظر از سر تجربه یا سن کم هستش.کاری میکنه که ۴۰۰مترو زودتر طی میکنه و این فاصله به دلیل کشش بالا بیشتر و بیشتر میشه.
HUMMER
۱۹ دی ۱۳۹۷ضمن احترام به بنز,اما من کروت رو بیشتر میپسندم ,شاید به خاطر تعصبی که دارم باشه