فراریمرسدس بنز

دوئل فراری GTC4 و مرسدس بنز SL

مرحلهٔ یک‌چهارم نهایی، دور اول، قسمت بیستم، اولین دوئل از گروه کوپه‌های بزرگ لوکس

مرسدس بنز SL

فراری GTC4

؟

بنتلی کانتیننتال

رولزرویس ریث

؟

مرسدس بنز S کلاس کوپه

ب‌ام‌و سری ۸

؟

 

فراری GTC4

تاریخ معرفی: نمایشگاه ژنو ۲۰۱۶

نسل کنونی: اول

امتیاز از کاربایر: ۳.۷ از ۵

امتیاز از کارانددرایور: ۴ از ۵

فروش سال ۲۰۱۷ در اروپا: ۵۷۷ دستگاه

فروش شش‌ماههٔ نخست ۲۰۱۸ در اروپا: ۳۰۱ دستگاه

 

مرسدس بنز SL

تاریخ معرفی: نمایشگاه ژنو ۲۰۱۲

نسل کنونی: ششم

امتیاز از کاربایر: ۳.۶ از ۵

امتیاز از کارانددرایور: ۴.۵ از ۵

فروش سال ۲۰۱۷ در اروپا: ۱,۴۸۶ دستگاه

فروش شش‌ماههٔ نخست ۲۰۱۸ در اروپا: ۵۷۹ دستگاه

مقایسهٔ مشخصات فنی

 

مرسدس بنز SL65

فراری GTC4

پیشرانه ۶ لیتری V12 ۶.۳ لیتری V12
تنفس بای‌توربو طبیعی
قدرت ۶۳۰ اسب بخار ۶۹۰ اسب بخار
گشتاور ۱۰۰۰ نیوتن متر ۷۰۰ نیوتن متر
گیربکس ۷ سرعته اتوماتیک ۷ سرعته دوکلاچه
محور محرک عقب چهارچرخ
شتاب صفر تا ۹۶ ۳.۷ ثانیه ۳.۵ ثانیه
مسافت ۴۰۰ متر ۱۱.۸ ثانیه ۱۱.۶ ثانیه
حداکثر سرعت ۲۵۰ کیلومتر/ساعت ۳۳۵ کیلومتر/ساعت
مصرف سوخت ۱۴.۷ لیتر (ترکیبی) ۱۸.۱ لیتر (ترکیبی)
تولید آلایندگی ۲۸۰ گرم/کیلومتر ۳۵۰ گرم/کیلومتر
ظرفیت باک ۷۵ لیتر ۹۱ لیتر
وزن ۱۸۸۲ کیلوگرم ۱۹۲۷ کیلوگرم
طول ۴.۶۴ متر ۴.۹۲ متر
فاصلهٔ محوری ۲.۵۸ متر ۲.۹۹ متر
حجم صندوق بار ۳۶۵ لیتر ۴۵۰ لیتر
ظرفیت سرنشین ۲ نفر ۴ نفر
قیمت پایه بریتانیا ۷۶,۹۵۵ پوند ۱۹۹,۲۸۵ پوند
قیمت پایه آمریکا ۸۹,۱۹۵ دلار ۲۶۰,۷۵۰ دلار
قیمت موردبررسی ۲۲۰,۷۷۵ دلار ۳۰۲,۶۵۰ دلار

 

این دوئل‌ها، مقایسه‌هایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوب‌تر بین شما کاربران ایرانی می‌باشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگی‌های فنی، قیمت و مقرون‌به‌صرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح می‌دهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.

[polldaddy poll=10087102]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۴ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۶۵ دیدگاه‌ها

  1. فريد

    ۱ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (525 ديدگاه)

    نمیدونم چرا اینقد sl تو محصولات بنز کم رنگ شده؟
    ماشین خیلی خوبیه

    موافقم 3
    مخالفم 2
    1. علی

      ۱ شهریور ۱۳۹۷
      سوابق: (848 ديدگاه)

      من شخصا این دو مدل ماشینو تحسین میکنم و قضاوت خیلی سختی اگه بخوام رای بدم ولی به چند دلیل رای میدم . فراری این مدلش یکی از زشترین مدلاشه و ضمنا کمی قدیمی شده و از طراحی داشبورد شلوغی برخورداره . در کل اوج هنر فراری تو این مدل گم شده و با توجه به اختلاف قیمت چشمگیر با مرسدس من رای به بنز میدم که از طراحی متناسب و پویاتری برخورداره که هم در زمینه اسپرت بودن و لوکس بودن خیلی خوب عمل کرده . کلا این بنز خیلی خاص و خوب در امد و حتی نمونه دست دوم خیلی طرفدار داره . پس رأی من (((مرسدس بنز))) خواهد بود . ولی ی فراری همیشه ی اسب سرکشه که تو قلب همه جا داره.
      با تچکر

      موافقم 1
      مخالفم 2
    2. s.h

      ۱ شهریور ۱۳۹۷
      سوابق: (712 ديدگاه)

      الان یکی میاد اینجاها مینویسه
      از موتور تنفس طبیعی نمیشه گذشت

      موافقم 1
      مخالفم 1
      1. طاها

        ۱ شهریور ۱۳۹۷
        سوابق: (51 ديدگاه)

        از موتور تنفس طبیعی نمیشه گذشت

        موافقم 1
        مخالفم 1
      2. نوید جهرمی

        ۱ شهریور ۱۳۹۷
        سوابق: (3793 ديدگاه)

        از موتور تنفس طبیعی هم میشه گذشت :)

        1. s.h

          ۱ شهریور ۱۳۹۷
          سوابق: (712 ديدگاه)

          صفا باشه

          موافقم 1
          مخالفم 2
    3. مزدا

      ۱ شهریور ۱۳۹۷
      سوابق: (2095 ديدگاه)

      من طراحی داخل و ظاهر بنز رو خیلی دوست دارم تو مدل اس ال ولی طراحی ظاهری فراری تو این مدل به دل نمیشینه!!

    4. mehran911

      ۱ شهریور ۱۳۹۷
      سوابق: (2115 ديدگاه)

      sl برای طرفدارها خودروی بسیار مهمیه
      مرسدس باید هر چه سریعتر دنبال جایگزین برای این کلاس افسانه ای باشه
      البته قبول دارم فروش این کلاس از خودروها کاهش نشون داده و صرفه اقتصادی زیادی برای توسعه مجدد ندارن اما به هر حال مرسدس داره در این کلاس کم کاری میکنه
      .
      در مجموع اگر قرار بود خودروی برتر رو انتخاب کنم فراری رو انتخاب میکردم اما حالا که بحث علاقه هم پیش میادنمیشه بین این دو انتخاب کرد

  2. امیر

    ۱ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (730 ديدگاه)

    نمیشه از بنز گذشت خیلی خیلی خوبه

    1. محمد رضا

      ۱ شهریور ۱۳۹۷
      سوابق: (804 ديدگاه)

      چرا دیگه در مقابل فراری به راحتی میشه از یه بنز گذشت
      ولی در مقابل هیچ برند دیگه ای نممیشه از بنز گذشت حتی بنتلی و رولز رویس

      1. امیر

        ۱ شهریور ۱۳۹۷
        سوابق: (730 ديدگاه)

        من خودم اینجا به بنز رای دادم حقیقتش این شکل اگه اشتباه نکنم هاچ بک یا فست بک فراری دوست ندارم

        1. Arman

          ۴ شهریور ۱۳۹۷
          سوابق: (297 ديدگاه)

          منم این شکل فراری رو اصلا دوست ندارم ولی بخاطر فراری بودن و مشخصات بهش رای دادم

    2. سید

      ۱ شهریور ۱۳۹۷
      سوابق: (132 ديدگاه)

      گشتاورو ببینید…قیمتو هم درنظر بگیرید…فقط بنز

      1. محمد رضا

        ۱ شهریور ۱۳۹۷
        سوابق: (804 ديدگاه)

        مهندسی فراری بالاتره که با گناور ۳۰۰نیوتن متر کم تر وزن بیشتر تونسته شتابی بهتر از بنز ارایه بده در واقع گشتار ۱۰۰۰ نیوتن متری مرسدس در مقابل فراری به کارش نیومده

        1. امیر

          ۱ شهریور ۱۳۹۷
          سوابق: (730 ديدگاه)

          دوست عزیز فراری موتور قوی تری داره و به خاطر ۴چرخ متحرک بودن 0.2 ثانیه سریعتره اما ویژگی های بنز رو ببینید.مصرف سوختش خیلی کمتره و قیمتش معقولانه تره سبک تره و هزینه هاش خیلی کمتره.نمیشه شخصیت و کاریزمای فراری رو نادیده گرفت اما شخصا این مدلشو زیاد دوست ندارم و انتخاب بنز کمی به صرفه تره.

        2. Madjidiano Rolambo

          ۱ شهریور ۱۳۹۷
          سوابق: (11565 ديدگاه)

          هیچ ربطی به مهندسی نداره
          یه انتخابه
          که قدرت رو به چرخ های عقب بدی یا به هر چهارچرخ
          بنز فقط از محور عقب واسه انتقال قدرت استفاده میکنه
          بنز یه هیولا ساخته
          موقع خاموش کردن سیستم های مدیریت کشش 1000 نیوتن گشتاور در یک لحظه به عقب ماشین منتقل میشه و راننده رو به اوج هیجان همراه با کمی حس ترس میشه
          یه oversteer بی نهایت لذت بخش رو میتونی با اس ال 65 تجربه کنی

          فراری از چهارچرخ متحرک استفاده کرده که ابداً لذت محور عقب رو نداره اما رو شتاب خیلی تاثیر مثبت داره

        3. Ferrari

          ۱ شهریور ۱۳۹۷
          سوابق: (1955 ديدگاه)

          امیر
          دوست عزیز این هنر فراریه که بدون توربو ازمرسدس قویتره اما خب مرسدس هم دستو پا بسته نیست گشتاور ۱۰۰۰نیوتنی داره.مصرف و الایندگی بیشتر فراری بخاطر نداشتن توربوشارژه البته مرسدس هم خیلی کم مصرف نیست
          درمورد وزن هم باید بگم ابعاد فراری بزرگتر از مرسدسه و ۲تا صندلی اضافه تر داره البته با همه اینها وزن فراری فقط ۵۰کیلوگرم بیشتره.درعوض gtc سال گذشته عنوان بهترین طراحی رو بدست اورد و بهترین ۱۲ سیلندر دنیارو داره و برای یک خانواده سه یا چهارنفره ماشین مناسبتریه.

        4. امیر

          ۱ شهریور ۱۳۹۷
          سوابق: (730 ديدگاه)

          جناب Ferrari صحبتتون کاملا درسته و این فوق العاده اس که فراری از یک موتور تنفس طبیعی این مقدار قدرت تولید می کنه اما خب من قیمت کمتر و مصرف سوخت مناسبتر و ظاهر زیباتر(نظر شخصی) بنز رو به این مدل فراری ترجیح میدم.نسبت به بنز برای خانواده ها مناسبتره اما بعید میدونم کسی به جز خردسالان در صندلی های عقب این ماشین جا بشه.با احترام…

        5. Madjidiano Rolambo

          ۱ شهریور ۱۳۹۷
          سوابق: (11565 ديدگاه)

          از ۶۳۰۰ سی سی ۶۹۰ اسب بخار زیاد چیز شاخی نیست
          اون ۲ صندلی عقب هم بیشتر به درد کودکان زیر ۷ سال می‌خورند ، نه بیشتر از این

          GTC۴ ماشین خوبیه اما زیادی بزرگش نکنید ، امتیاز ۴ و ۳/۵ از ۵ خودش گویای سطح این ماشین هست

        6. امیر

          ۱ شهریور ۱۳۹۷
          سوابق: (730 ديدگاه)

          آقا مجید به نظرم موتور فراری حقیقتا حرف نداره شما خودت بهتر میدونی از موتور تنفس طبیعی این مقدار قدرت گرفتن چه کار بزرگیه عین کاری که لامبورگینی انجام میده اما این مدل فراری یه مقدار فرق داره به نظرم مقایسش با بنز که یک کوپه دو نفرست زیاد جالب نیست.خیلی منتظرم که فراری ۴۸۸ پیستا وارد میدون بشه و ببینیم اعداد و ارقامش چجوریه و اینکه ببینیم بین اوراکان پرفورمانته،مک لارن 720s و ۴۸۸ پیستا کدومشون تاج پادشاهی رو روی سرش میذاره.چه رقابتی…

        7. Amir Machine

          ۱ شهریور ۱۳۹۷
          سوابق: (1279 ديدگاه)

          Madjidiano Rolambo
          دقیقاً همینطوره، تازه سیستم چهارچرخ محرک GTC4 هم خیلی پیچیده و یه جورایی غیرکاربردیه.
          تو این ماشین برای انتقال نیرو به چرخ‌های جلو از یه گیربکس مجزا استفاده کردن که فقط دو تا دنده داره و نیرو رو از جلوی موتور میگیره، یعنی GTC4 در اصل دوتا گیربکس داره، اما گیربکس دوم خیلی کوچیکه و فقط میتونه 20 درصد از گشتاور موتور رو به چرخ‌های جلو انتقال بده، علاوه بر این، سیستم چهارچرخ محرک فقط تا دندۀ چهار قابل استفاده‌س و از دندۀ چهار به بعد غیرفعال میشه چون گیربکس دوم توانایی تحمل سرعت بیشتر رو نداره.
          بنابراین تو سرعت‌های بالا GTC4 هم مثل مرسدس به یه ماشین دیفرانسیل عقب تبدیل میشه.

        8. Madjidiano Rolambo

          ۱ شهریور ۱۳۹۷
          سوابق: (11565 ديدگاه)

          امیر
          عزیزم من حرفم اینه قدرت ۶۹۰ اسب بخاری واسه موتور ۶/۳ لیتری واقعاً چیز خاصی نیست ، اصلا چیز خاصی نیست

          بنز «نخواسته» قدرت بیشتری از موتور بگیره (نه اینکه نتونسته باشه) و تمرکز توربوش رو گذاشته رو گشتاور ،
          شما حساب کن سال ۱۹۹۵ مک لارن از موتور ۶ لیتری S70/2 ساخت BMW قدرتی برابر با ۶۶۶ اسب بخار‌ و ۷۰۵ نیوتن متر گشتاور می‌گرفت ، اون موتور در سال ۱۹۹۵ حجمش ۳۰۰ سی سی کمتر از موتور سال ۲۰۱۷ فراری بود ،از اون زمان تا الان ۲۰ سال گذشته

          F1 HDF که بین سال های ۱۹۹۴ تا ۱۹۹۸ تولید میشد از یه موتور ۶/۱ لیتری ۶۹۳ اسب بخار قدرت می‌گرفت

        9. Madjidiano Rolambo

          ۱ شهریور ۱۳۹۷
          سوابق: (11565 ديدگاه)

          امیر ماشین
          / مرسی
          جالب بود
          با این جزئیاتی که گفتی ، نمی‌دونستم

        10. امیر

          ۱ شهریور ۱۳۹۷
          سوابق: (730 ديدگاه)

          همینطوره مجید جان این بهترین موتور V12 نیست شتابش هم خیلی شگفت انگیز نیست اما وقتی اسم فراری روش باشه این خودش نظر ها رو عوض می کنه به همین دلیل هم متاسفانه بنز داره حذف میشه.ولی چه گشتاوری داره این SL65 کوه رو از جا می کنه با 1000 نیوتن متر!

        11. Ferrari

          ۱ شهریور ۱۳۹۷
          سوابق: (1955 ديدگاه)

          مجیدیانو رونالدو???فراری gtc سال۲۰۱۶معرفی شد همون سال هم فراری مدل f12 tdf رو با ۷۷۰ اسب بخار معرفی کرد و مدل f12 رو هم با ۷۳۰ اسب سال ۲۰۱۳ ,معرفی شد متاسفانه چون تحقیق کردن بلد نیستی اینارو نمیدونی اگه قدرت موتوراین فراری ۶۹۰ اسبه لابد بیشتر از این نیاز نبوده
          از موتور بی ام و مکلارن مثال زدی اولا بدون فراری بهترین ۱۲ سیلندر جهان رو ساخته دوما اون موتور مکلارن f1 LM با پکیچ hdf بود موتورش ازمدل gtr گرفته شد .سال ۹۶هم فراری هم برای f50 gt1 موتور ۱۲ سیلندر ۴٫۷ لیتری ۷۴۰ اسبی رو ساخت فقط فراری تصمیمی نداشت که از مدل مسابقه ای f50gt یه نسخه خیابانی بسازه و از همین موتور استفاده کنه یه ضرب و تقسیم ساده کنی میفهمی که موتور فراری چه هیولایی بود ۱۵۷ اسب به ازای هر لیتر قدرت داشت.الان نیازی به این قدرت ها نیست وگرنه فراری ۵۰ سال پیش به ازای هرلیتر ۱۶۰ اسب نیرو میگرفت
          جای هزارتا هزارتا کامنت گذاشتن یکم بیشتر مطالعه کنی بد نیست کمتر داستان میگی

        12. Ferrari

          ۱ شهریور ۱۳۹۷
          سوابق: (1955 ديدگاه)

          امیر دوست عزیز این قیمتی که دیدین قیمت پایه مدل sl با موتور شش سیلندر بود مدلsl65 از ۲۲۰ هزارتا کمتر قیمت نداره تازه قیمت پایه من پایینتر هم گفتم اما اصلاح نشد قیمت مرسدس مرسدس هم خیلی ارزون نیست
          درمورد صندلی عقب باید بدونید به اندازه کافی جا داره به اندازه مرسدس اس کلاس کوپه فضا داره به نظر شما فضای کمیه؟؟ بالاخره این ماشین کوپه هست و چهار در نیست
          https://youtu.be/m6HjWkU796Y
          اگه دوستداشتین این تست از فراری رو ببینید من اصلا قصد ندارم نظر شما و عوض کنم اما یه جاهایی رو فکر میکنم اشتباه به عرض شما رسوندن.

        13. Ferrari

          ۱ شهریور ۱۳۹۷
          سوابق: (1955 ديدگاه)

          امیر ماشین
          حاجی اولا پیچیده نیست و نصف سیستم های دودیفرانسیل وزن دارن دوما پورشه ۹۱۸ هم تا یه سرعتی به چرخ های حلو نیرو میده و با بالاتر رفتن سرعت انتقال نیرو به چرخهای جلو متوقف میشه چون تاثیر مثبتی نداره و اتلاف انرژیه.البته سیستم پورشه با فراری فرق داره فراری از یه گیربکس جدا برای چرخهای جلو درنظر گرفته که دوسرعته هست دنده اول تا ۱۸۰ کیلومتری تو مدار میمونه و بعد از اون دنده دوم وارد میشه و تا ۲۸۰ کیلومتر فعال میمونه بعد از این سرعت دیگه ماشین دیفرانسیل عقب میشه
          توانایی سرعت بیشتر رو نداره چیه؟؟ قرار نبود اصلا تو سرعت های بالاتر فعال باشه

        14. Amir Machine

          ۱ شهریور ۱۳۹۷
          سوابق: (1279 ديدگاه)

          Ferrari دوست من
          درسته که سیستم چهارچرخ محرک فراری وزن کمتری داره ولی پیچیدگیش بیشتره.
          از طرف دیگه همونطور که گفتم، فقط تا دندۀ چهار میشه از این سیستم استفاده کرد و به قول جرمی کلارکسون اگه بزنی دنده پنج گیربکس دوم نابود میشه!! (البته مطمئناً خود سیستم ماشین اجازۀ این کار رو نمیده)
          این یعنی چه؟ یعنی هنگام فعال بودن سیستم چهارچرخ محرک نمیشه از دنده‌های بالاتر استفاده کرد و این یعنی سرعت کمتر.
          پس سیستم چهارچرخ محرک فراری مثل لامبورگینی یا مثلاً بنتلی دائمی نیست.
          علاوه بر این، گیربکس دوم فقط 20 درصد از نیروی موتور رو به چرخ‌های جلو انتقال میده.
          بنابراین بنظر شخصی من، استفاده از این سیستم پیچیده صرفاً برای رسوندن 20 درصد گشتاور به چرخ‌های جلو اونم نصفه و نیمه و فقط در دنده‌های پایین ارزشش رو نداره.

        15. Ferrari Zonda SV

          ۱ شهریور ۱۳۹۷
          سوابق: (479 ديدگاه)

          باشه بابا گلوی خودتونو جر ندین!!
          یکی میگه که فرراری قدرتش کمه و مرسیدس تمرکزش رو گشتاور بوده!!
          آخه ای عشق ای سرور فرراری از همین موتور6.26 لیتریش تا 860اسب هم گرفته!!توی اف اکس اکس کی اوو(بدون کرز )
          توی اف12توردوفرانس 790اسب تولید میکنه!
          اتفاقا فرراریه که ترجیح داده به انجینش فشار نیاد و مصرف سوختو کنترل کنه!
          وگرنه که بهترین تنفس طبیعی ساز دنیا فرراریه البته اگر مدجید نیاد بگه لامبوعه!
          چون فرراری با 6.2لیتری مدل اف12برلینه تا 740اسب میگرفت و اونتادور 690اسب. بعد هر چقدر لامبو قدرتشو بیشتر کرد به فرراری نرسید!
          این اواخر 6.5لیتری چنتناریو به 770 اسب رسید ولی بازم 6.262 اف12 توردوفرانس 790 اسب داشت!!!
          همه میدونن استهلاک لامبو بیشتره و اگر پشت چراغ قرمز زیاد گازش یدی انجین میسوزونه?
          با 6.262 لیتری پوزه 6.5لیتری لامبو رو زده هردوتا هم که وی12 ن

        16. Meysam..LaFerrari

          ۱ شهریور ۱۳۹۷
          سوابق: (581 ديدگاه)

          Amir Machine
          فکر میکنم شما بهتر از مهندسای فراری درک میکنی که چه سیستمی وجودش ارزش داره یا نداره، دلیل انتقال بیست درصد نیرو تو سرعت‌های پایین‌تر به چرخ‌های جلو بهبود چابکی خودرو هست، این ماشین وزن زیادی داره و این سیستم به چابکی خودرو تو سرعت های پایین و تقریباً متوسط کمک میکنه.
          “پیچیده‌ست” مگه پیچیدگی لزوماً قراره ضعف محسوب بشه ؟ پیچیده‌ست یعنی چی اصلاً؟

          شما اول با خودت فکر کن که اصلاً هدف از بکارگیری سیستم چهار چرخ محرک چیه، بعد اون موقع ببین این سیستم فراری “غیر کاربردی” هست یا نیست.

        17. Ferrari

          ۲ شهریور ۱۳۹۷
          سوابق: (1955 ديدگاه)

          امیر ماشین
          دوست عزیز مرسدس و بی ام و برای سوپر سدان های خودشون یه سیستمی طراحی کردن که به واسطه ی اون میتونن ماشین رو به دیفرانسیل عقب تبدیل کنن.وزن سیستم دودیفرانسیل این خودروها حدودا ۱۳۰ کیلوگرمه تصور کن به e63s داری و مثلا یکماه دیفرانسیل جلو رو غیر فعال کردی شما تو این یکماه فقط ۱۳۰ کیلوگرم وزن اضافه رو با خودت این طرف و اون طرف بردی درحالی که سیستم فراری فقط ۶۰ کیلو به وزن اضافه کرده و دقیقا همون عملکره رو داره
          حالا شما بگو سیستم دو دف فراری پیچیده تره یا مرسدس و بی ام و.؟؟؟

        18. Madjidiano Rolambo

          ۲ شهریور ۱۳۹۷
          سوابق: (11565 ديدگاه)

          فراری جان
          عزیزکم …
          مسخره کردن اسم بقیه کار درستی نیست ، خوشگلم
          خوبه منم بیام تو رو مسخره کنم که اسم ماشینی که مردم روش سوار میشن رو واسه خودت گذاشتی؟!!!!

          اینا اسم مستعاره و اصلا اهمیتی نداره که کسی بخواد مسخرش کنه‌. من به خاطر علاقم به رئال و رونالدو و لامبورگینی و طرفداری قدیمی از یوونتوس از نام کاربری مجیدیانو رولامبو (نه رونالدو) استفاده می‌کنم

          تو این نام کاربری ۷-۸-۱۰ نکته نهفتست!

          بقیه ی کامنتت در مورد تی دی اف و اینا رو هم نخوندم ببینم چی نوشتی ،

          معذرت که نخوندم

          موفق باشی

  3. مهدی

    ۱ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    فراری هم طراحی داخلی بهتری داره.هم ظاهر بیرونی جذاب تره.وهم پرفومنس خیلی بهترومهمترین نکته اینه که فراری هستش خوب

  4. محمد رضا

    ۱ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (804 ديدگاه)

    این دو برند برندای مورد علاقمن
    ینی هر برنی جلوی یکی از اینا قرار بگیره من بنز یا فراریو ترجیح میدم
    ولی فراری هر چقدر از عمرش بگذره قیمتش بیشتر میشه مدلشم فرقی نداره ولی مرسدس sl این مزیتو نداره
    فراری چهار چرخ محرکه تنفس طبیعیه شتاب بهتری داره با اینکه گشتاورش کم تره وسنگین تره وچهار نفرس با فاصله محوریه قابل توجه ۲.۹۲ که تقریبا اندازه e class هست صندوقشم ۸۵ لیتر بزرگ تره
    بنز فقط با استفاده از توربو و وزن کم گشتاورو افزایش داده
    در اخرم هیچ وقت یه بنز اون وقار فراریو نداره

  5. Saeed

    ۱ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (349 ديدگاه)

    در خوب بودن بنز شکی نیست.برند بنز خودش میتونه یه دلیل باشه آدم‌چشم بسته محصولاتشو انتخاب کنه.اما کسی تو این کلاس بخواد ماشین بگیره واقعا بعید میدونم بتونه از فراری بگذره.فراری صاحب سبکه واسه خودش . لوگوی برندش کافیه برای انتخاب.دیگه شتابو قدرتو سیستم‌۴ چرخو …بماند.فقط میمونه میزان مصرف که تو این کلاس فکر نکنم‌فاکتور تعیین کننده ای باشه برای خریدار‌.راجب قیمت و اختلاف زیاد بینشونم به هرحال اون پول برنده خاص تر هست و خیلی از افراد پولدار حتی لذت میبرن پول بیشتری بدن (حتی بدون توجیه) تا فقط دیگران متوجه پولداریشون بشن!!!

  6. shirko

    ۱ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (499 ديدگاه)

    اصلا قابل مقایسه نیستن ، فراری خیلی بالاتر از بنز !!

  7. سام

    ۱ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (753 ديدگاه)

    ظاهر جذاب فراری اصلا با ظاهر معمولی و پیش پا افتاده بنز قابل مقایسه نیست،ظاهری که بس مایه شرمساری است و به نظرم اصلا زیبا نیست.با کمال افتخار،به فراری GTC4 رأی می دهم.خودرویی که واقعا یک سر و گردن از بنز SL بالاتر است.آفرین به فراری بزرگ!

  8. KING918

    ۱ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (2493 ديدگاه)

    گشتاور 1000 نیوتن متری بنز جای تامل داره اما قدرت نفس طبیعی فراری تقریبا 700 اسب فوق العادس ضمن اینکه عملکرد فراری مقداری بهتر از بنزه … البته حد اکثر سرعت بنز محدود شده هستش و قطعا بالای 320 کیلومتر در ساعت خواهد بود …
    مهمترین نکته در مورد بنز استفاده نکردن از گیر بکس دو کلاچه هست که برای این نوع از سوپر اسپرت ها کاملا واجبه و توی شتاب خودرو به شدت اهمیت داره و فرای به خوبی این نکته رو رعایت کرده و کابین مناسبی هم نسبت به مدل های دیگه فراری طراحی کرده که واقعا چشمگیره با توجه به اختلاف قیمت و خاص بودن فراری من باز هم انتخابم فراریه ….

  9. ارش

    ۱ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (1549 ديدگاه)

    مرسدس بنز فراری و پورشه بهترین برندهای دنیا هستند کوه تکنولوژی بیشترین افتخارات رو در بالاترین سطح مسابقات خودرویی مثل فرمول 1 و لمانز دارند در حالت عادی هم بهترین وکاملترین ماشینها رو روانه بازار می کنند .ازبین این دوتا نمی تونم انتخاب کنم رای نمیدم.البته تو این مقایسه فراری بهتره اما از بنز هم نمیشه گذشت عالیه.

    1. مهدی

      ۱ شهریور ۱۳۹۷
      سوابق: (5358 ديدگاه)

      پس bmwو تویوتا کشکن.این نظر شماست.ولی تودنیا شرکت های تویوتا وbmw وفقط بنز رودرست گفتید.این ۳شرکت بزرگترین غول های خودروسازی جهان هستن.البته شرکت فولکس واگن هم خیلی بزرگه

      1. Rezanst

        ۱۰ شهریور ۱۳۹۷
        سوابق: (28 ديدگاه)

        دوست عزیز باید ب عوضت برسونم رتبه جهانی اول مال بنزه بعد مال تویوتا و فولکس واگن و بعدش نیسان .بی ام و پایین تر از ایناس بی ام و رو گنده نکن هرچی باشه بنز چیز دیگریست و نیسان شاه

  10. Radin

    ۱ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (87 ديدگاه)

    انتخاب داریم ازین سخت تر؟:|

  11. AMG 63

    ۱ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (110 ديدگاه)

    امیدوارم نسل جدید اس ال زود تر رونمایى بشه با تغییراتى که درخوره نام اس ال افسانه اى و با اصالت باشه .
    در اینجام هر چند که این دوتا با هم قابل مقایسه نیستن ولى انتخابم SL هستش

  12. ارش

    ۱ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (1549 ديدگاه)

    در کل وقتی در دنیای امروز پول پله ی زیادی داشته باشی و بخوای ماشین انتخاب بکنی اگه یه تیکه جواهر بخوای باید یه ماشین انگلیسی مثل بنتلی رولزرویس آستون مارتین یا جاگوار بگیری اگه یه ماشین اسپرت ناب خیلی خوشگل می خوای باید یه ایتالیایشو گیر بیاری لامبو فراری پاگانی آلفا اگه یه ماشین منظم با شخصیت بدون دردسرو با کیفیت بخوای هم باید بری سراغ ژاپنیها و ایمنی هم که سوئدی ها ولی اگه معجونی از همه اینها بخوای باید بری سراغ آلمانیها مرسدس و پورشه و بی ام و و آئودی و…اگرم به تاریخ علاقه دارید و می خواهید به گذشته بنگرید برید سراغ آمریگاییها .

    1. Amir Machine

      ۱ شهریور ۱۳۹۷
      سوابق: (1279 ديدگاه)

      همیشه یه بیش..وری پیدا میشه که بخواد بحث و درگیری ایجاد کنه.
      یکی نیست به اینطور افراد بگه اگه از ماشین‌های آمریکایی خوشت نمیاد مثل آدم بگو من علاقه‌ای به ماشین‌های آمریکایی ندارم، دیگه این مزخرفات چیه زیر هر مطلبی به هم میبافی. الان این دوئل چه ربطی به ماشین‌های آمریکایی داشت؟ اصلاً تو این گروه ماشین آمریکایی هست؟
      اگه بنا بر چرت و پرت گفتن باشه من خیلی بهتر بلدم بگم اگه دنبال دردسر، استهلاک و تقلب هستین برید ماشین آلمانی بخرید.

  13. PlymouthBarracuda

    ۱ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (130 ديدگاه)

    God Bless V12 Atmosphérique

  14. Mohamad

    ۱ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (812 ديدگاه)

    فراری یه شاهکار خلق کرده. هرچقدر هم به سلیقه معتقد باشیم، نمیشه از این همه زیبایی گذشت و بایدم قیمتش دو سه برابر بقیه باشه.
    طراحی داخلی و خارجی دیوانه وار زیباست
    موج های روی بدنه و رنگ قرمزی که نماد فراریه

  15. Madjidiano Rolambo

    ۱ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (11565 ديدگاه)

    من اس ال 65 رو برمیدارم
    جلب توجه و داد و هوار فراری رو دوست ندارم
    هر چند که از نظر فنی جی تی سی 4 بهتره اما اس ال 65 هم حرفای زیادی برای زدن داره
    از قیافه ی بنز هم بیشتر خوشم میاد

  16. محمد رضا

    ۱ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (804 ديدگاه)

    پدال لطفا بنویسید که گشتاور وقدرت رو توی چه دور هایی ارایه میدن

  17. Just bentley continental

    ۱ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (563 ديدگاه)

    فراری واقعا یه سر و گردن بالاتره
    البته از اون موتور ۱۲ سیلندر مرسدس با اون قرش نمیشه گذشت.
    ولی بنتلی واقعا به نظرم لیاقت اول شدن تو این کلاسو داره.

    1. ب ام و سلطان

      ۱ شهریور ۱۳۹۷
      سوابق: (31 ديدگاه)

      اتفاقا بنز بهتره من نمی‌دونم شما انگلیس پرست ها چقدر با آلمانی ها بدید اینا فکر کنم از شکستهای پی در پی و مالکیت آلمانی هاست تا حالا ندیدم در هیچ مقایسه ای از آلمانی خوب گفته باشی و خمش ازشون بد گفتی تعصب و نفرت تا کجا آدم تا یه جایی میتونه تحمل کنه بس کنید بابتش نشان ملکه رو بهت نمیدن اگرم بدن دوزارم نمیرزه

      1. Ferrari

        ۱ شهریور ۱۳۹۷
        سوابق: (1955 ديدگاه)

        چی میگی بابا شماها همش المانی المانی میگین بابت این رفتارهای شما به شما شهروندی المان رو هم نمیدن پس انقدر المان پرست نباش

      2. mehran911

        ۱ شهریور ۱۳۹۷
        سوابق: (2115 ديدگاه)

        (( چی میگی بابا شماها همش المانی المانی میگین بابت این رفتارهای شما به شما شهروندی المان رو هم نمیدن پس انقدر المان پرست نباش ))
        در جمله بالا به جای آلمان ایتالیا قرار بده
        .
        این دوستمون هم درست میگه
        .
        هیچ کس به اندازه من از بکار کردن الفاظ آلمانی باز و آمریکایی باز و اینها متنفر نیست اما ی عده از ایجاد این فضا و این تنفر در سایت لذت میبرن

        1. Ferrari

          ۱ شهریور ۱۳۹۷
          سوابق: (1955 ديدگاه)

          اولا شما تمام کامنت های من رو بگردی همچین کامنتی که اقای سلطان گذاشته نمیبینی من طرفدار همه ماشینهای ایتالیایی نیستم
          دوما این دوست شما اینجا درست نمیگه و قطعا کسی که داره دردسر درست میکنه همین بی ام و سلطانه بالاتر هم بودن بعضیا گفتن مرسدس خیلی بهتره و بعضیا گفتن فراری این اقای فقط بنتلی هم یه کامنت مثل اونها گذاشته این که انقدر ناراحتی نداشت
          هرکس به هرچی دوست داره رای میده و این به کسی ربطی نداره و هیچکس هم نباید از اینکه ماشین مورد علاقش حذف شده ناراحت بشه
          من به این چیزی که گفتم اعتقاد دارم و هرگز بابت حذف مدلهای فراری نه ناراحت شدم نه. تو پست های دیگه حرفشو زدم شماهم همینطور بودی این برنده شدن ها و حذف شدن ها هیچوقت روی علاقه ی ما تاثیری نمیذاره

  18. Ferrari

    ۱ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (1955 ديدگاه)

    قیمت پایه مرسدس sl65 اشتباهه لین قیمت مدل پایه با موتور شش سیلندر 3لیتری هست .قیمت مدل پایه بالای ۲۲۰ هزار دلاره و نسخه های فول تا ۳۰۰ هزارتا هم میرسه قیمت پایه فراری gtc دوازده سیلندرهم حدودا۳۰۵ هزاردلاره

    1. امیر دهقان

      ۱ شهریور ۱۳۹۷
      سوابق: (743 ديدگاه)

      قیمت‌های پایۀ ذکر شده برای هردو ماشین مربوط به نمونه‌های موردبررسی نیستن بلکه کمترین قیمت این ماشین‌ها محسوب میشن.
      یعنی قیمت پایۀ مرسدس متعلق به مدل SL450 با موتور سه لیتری V6 و قیمت پایۀ فراری متعلق به مدل GTC4 T با موتور 3.9 لیتری V8 هست.
      اما قیمت موردبررسی دقیقاً قیمت پایۀ همین دو مدل یعنی SL65 و GTC4 V12 هست.

  19. Ali Keyhani

    ۱ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (657 ديدگاه)

    تعصب رو هم بزاریم کنار،GTC4 یک لول بالاتر ازSL 65 هستش،فقط میمونه اختلاف قیمت که از نظر من GTC4 ارزش این قیمت رو داره بدون شک.

  20. حمیدرضا

    ۱ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    اگر قرار به خریدن بود شاید بنز رو انتخاب می کردم ولی چون دوئل هست انتخاب من فراری هست خاص پرقدرت پرمصرف و بی نهایت غیر مقرون به صرفه ولی خوب یه ماشینی سوار میشی که به جز سوپراسپرت ها ارمشو هیچ جا نمیبینی نه روی اتوبوس نه ماشین کاری نه ….

  21. #ali.m#

    ۱ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (1836 ديدگاه)

    قطعا فراری رو انتخاب میکنم .
    ?فراری?
    بالاترین مهندسی رو در بین ماشین ها داره .

  22. sardar

    ۱ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (128 ديدگاه)

    مقایسه بیهود ایه چون هیچ کدوم تو یه سگمنت نیستن و برای مثال فراری چهار نفره س و تازه نسخه بنز هم کروک هست هیچ شباهت سگمنتی با هم ندارن

    1. Ferrari

      ۱ شهریور ۱۳۹۷
      سوابق: (1955 ديدگاه)

      بله حرف شما کاملا درسته ایم مدل مرسدس باید با پورتوفینو مقایسه میشد هردو کروک بودن قیمت نزدیکی هم داشتن

  23. بهنام

    ۱ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (492 ديدگاه)

    این مدل س ال یکی از بی تناسب ترین و بد هیکل ترین نسل‌های این خودروی نمادین هست که با فیس لیفت یکم بهتر شده ولی هنوز اورهنگهای نامناسب برخلاف نسل‌های قبل خودروی خوش تراشی نیست. البته برای بنده که چشم بسته به فراری رای میدم شاید مهم نباشه ولی نسل‌های قبل اس ال رو دوست دارم.

  24. میثم

    ۲ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (51 ديدگاه)

    برای بنز خیلی متاسفم که به همچین رقیبی برخورده، فراری تو طراحی اش هرجاش رو میبینی یه چیز نو هست که قبلا این مدلیش رو ندیده، شاهکاره مثل همیشه، موتور تنفس طبیعی اش هم که دیگه هیچ!

  25. Mercede kaviani

    ۲ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (551 ديدگاه)

    با سلام به دوست عزیز امیر دهقان
    وتشکر بی کران از دوئل ومطلب عالی شما
    انتخاب فراری GTC4 بخاطر طراحی زیبا ومنحصر بفرد وخانوادگی بودن فراری GTC4
    باتشکر مجدد دوستدار شما مرسده کاویانی

  26. امید

    ۲ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (138 ديدگاه)

    جوجه واقعا.مقایسه فراری افسانه ای با بنز! البته نمیتونم شاید بنز دنده هوایی چیزی داره.یا ضد گلوله ….

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا