مرحلهٔ نیمهنهایی، دور اول، قسمت سیوسوم، اولین دوئل از گروه کوپههای بزرگ لوکس
فراری GTC4 Lusso
تاریخ معرفی: نمایشگاه ژنو ۲۰۱۶
نسل کنونی: اول
امتیاز از کاربایر: ۳.۷ از ۵
امتیاز از کارانددرایور: ۴ از ۵
فروش سال ۲۰۱۷ در اروپا: ۵۷۷ دستگاه
فروش یازده ماه ۲۰۱۸ در اروپا: ۴۷۳ دستگاه
گارانتی: سه سال بدون محدودیت پیمایش
نقاط مثبت: صندوق بار و صندلیهای عقب قابلاستفاده، هندلینگ عالی، عملکردی در شأن یک فراری
نقاط منفی: قیمت گران، هزینههای نگهداری بالا، فقدان جادوی V12
مرسدس بنز S کلاس کوپه
تاریخ معرفی: نمایشگاه ژنو ۲۰۱۴
نسل کنونی: هشتم
امتیاز از کاربایر: ۴ از ۵
امتیاز از کارانددرایور: ۵ از ۵
فروش سال ۲۰۱۷ در اروپا: – دستگاه
فروش یازده ماه ۲۰۱۸ در اروپا: – دستگاه
گارانتی: چهار سال یا ۸۰ هزار کیلومتر
نقاط مثبت: طراحی زیبای داخل و خارج، پیشرانهٔ لذتبخش، تکنولوژیهایی بیشتر از بخش کنترل ناسا
نقاط منفی: دسترسی دشوار به صندلیهای عقب، وزن سنگین، قیمت گران
مقایسهٔ مشخصات فنی
فراری GTC4 T | مرسدس S63 کوپه | |
پیشرانه | ۳.۹ لیتری V8 | ۴ لیتری V8 |
تنفس | توئین توربو | توئین توربو |
قدرت | ۶۱۰ اسب بخار | ۶۱۰ اسب بخار |
گشتاور | ۷۶۰ نیوتن متر | ۹۰۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۷ سرعته دوکلاچه | ۹ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | عقب | چهارچرخ |
شتاب صفر تا ۹۶ | ۳.۵ ثانیه | ۳.۰ ثانیه |
مسافت ۴۰۰ متر | ۱۱.۵ ثانیه | ۱۱.۲ ثانیه |
حداکثر سرعت | ۳۲۰ کیلومتر/ساعت | ۳۰۰ کیلومتر/ساعت |
مصرف سوخت | ۱۳.۸ لیتر ترکیبی | ۱۱.۷ لیتر ترکیبی |
تولید آلایندگی | ۲۶۵ گرم/کیلومتر | ۲۱۱ گرم/کیلومتر |
ظرفیت باک | ۹۰ لیتر | ۸۰ لیتر |
وزن | ۱۸۸۲ کیلوگرم | ۲۱۷۰ کیلوگرم |
طول | ۴.۹۲ متر | ۵.۰۵ متر |
فاصلهٔ محوری | ۲.۹۹ متر | ۲.۹۴ متر |
حجم صندوق بار | ۴۵۰ لیتر | ۴۰۰ لیتر |
ظرفیت سرنشین | ۴ نفر | ۴ نفر |
قیمت پایه بریتانیا | ۲۰۰,۲۳۵ پوند | ۱۱۱,۵۳۵ پوند |
قیمت پایه آمریکا | ۲۶۰,۷۵۰ دلار | ۱۶۸,۶۹۵ دلار |
این دوئلها، مقایسههایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوبتر بین شما کاربران ایرانی میباشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگیهای فنی، قیمت و مقرونبهصرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح میدهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.
[polldaddy poll=10214966]
حمیدرضا
۲۶ دی ۱۳۹۷فراری فراری فراری و دیگر هیچ
مرتضی مقدم
۲۶ دی ۱۳۹۷چرا فراری فراری فراری آخه؟چیه این ماشین از بنز بهتره الان؟کیفیت که قطعا بنز ، اصالت که قطعا بنز ، تکنولوژی و نوآوری که قطعا بنز، شتاب اولیه و ثانویه هم که قطعا بنز ، ایمنی در تصادفات و سیستم های پیشگیری از وقوع تصادف که قطعا بنزقیمت هم که بنز،…….بنز و بنز و بنز. ظاهر هم که برا من بنز از نظر شما فراری.
حسن
۲۶ دی ۱۳۹۷فقط فراری
فراری کجا بنز کجا؟؟؟
علی رضا
۲۶ دی ۱۳۹۷GTC4 از زشت ترین و نامتناسب مدل های فراریه، حیف اسم اعظم فراری که روی این ماشین در ضمن در همه موارد از S کلاس کوپه عقب تره
قطعا برنده این دوئل مرسدس
علی رضا
۲۶ دی ۱۳۹۷واقعا باید به عقل اون دوستانی که به GTC4 لوسو واسه برند فراری رای میدن شک کرد
GTC4 یک آشغال به تمام معناست، مشخصات فنی ضعیف تر نسبت به S کلاس کوپه ، قیمت فضایی ، آلایندگی بیشتر ، طراحی زشت ، مصرف سوخت زیاد و امتیاز دریافتی پایین از کاربایر و کارنددرایور از نقاط ضعف این بچه ناخلف فراریه .
و برنده نهایی این کلاس قطعا بنتلی ?
و این رو هم بگم در بین این چهار خودرو ، قسمت جلوی S کلاس کوپه زیباترین و بهترین طراحی رو داره حتی در بین محصولات بنز هم زیباترین ??.
Chevo
۲۶ دی ۱۳۹۷فراری اینجا ?اما بنز اینجا ?
رامتین
۲۶ دی ۱۳۹۷جناب علیرضا زیباترین طراحی جلوی محصولات بنز در واقع A,MG GT سدان هست. توازن بهتری از Sکلاس کوپه داره. طراحی عقب AMG GT هم بهتره. قیمت هم بالاتر.
..Hossein
۲۷ دی ۱۳۹۷GTC4 یک آشغال به تمام معناست
(درب پراید را محکم میبندد )
داداش من بیشتر به عقل کسی که بگه GTC4 یه آشغاله شک میکنم
من به مرسدس رای دادم ولی تو صنعت خودرو سازی شما به پراید و 405 و امثالهم میتونی بگی آشغال نه محصولی مثل فراری که تازه این مدل کلی هم جایزه گرفته
بعدم اون دوستانی که میگن با 100 هزار دلار اختلاف یه ماشین دیگه میخرن واقعا متوجه نمیشن اونی که این پول رو بابت فراری میده نه یکی شاید چندتا ماشین بیشتر از 100 هزار دلار تو گاراژش داشته باشه
آره اگه به من و شما اون پول رو بدن بگن ماشین بخر باهاش بریم 5 تا ماشین 50 هزار دلاری بخریم ولی اونایی که این پولارو پای ماشیناشون میدن فکر این چیزاش نیستن باید یه فرقی با مایی که توانشو نداریم داشته باشن دیگه
اون بحث زیباترین هم کاملا نظر شخصی شماست و معتبر نیست
یبار یکی تو یکی از همین برنامه های مربوط به خودرو میگفت وقتی شما فراری سواری مهم نیست چه مدلی سواری مهم اینه که شما یک فراری رو میرونی ( منظورش این بود شما برندی سوار میشی که تمام محصولاتش قیمت 6 رقمی دارن و توسط مهندسی فراری ساخته شده )
محمد
۲۶ دی ۱۳۹۷دقیقا مرتضی جان!!!
تنها توجیه خرید فراری، ارزش کلکسیونی اون در آینده است
که اون هم در مورد برخی مدلها اتفاق نیوفتاده
وگرنهبدور از تعصب کلا بنز تو ین دوئل دست بالا رو داره
و ۱۰۰.۰۰۰ دلار هم ارزونتره!!!!
۱۰۰.۰۰۰ دلار میلغ کمی نیست برای اینکه یه ماشین باکیفیت دیگه هم بزارید کنار بنزتون
Ferrari
۲۶ دی ۱۳۹۷کی گفته کیفیت بنز بالاتر از فراریه؟؟ کی گفته اصالت بنز بالاتر از فراریه؟؟ خرکس دوستداره به هرچی دوستداره رای میده شماهم شعور داشته باش به نظر دیگرام احترام بذار
ضمنا موتور همین فراری بیشترین جایزه رو گرفته و طراحی gtc هم ۲۰۱۷ جزو زیباترین طراحی های سال بود عنوانی که مرسدس یه مدته اصلا نمیتونه بدست بیاره
ایمان
۲۶ دی ۱۳۹۷تا حالا فکر میکردم من سرسخت ترین طرفدار فراری بزرگ در سایت پدال هستم
ولی Ferrari جان خلاف اینو ثابت کرد و بهترین طرفدار فراری در سایت پدال هست و این رو به خوبی نشون داده
فقط تفاوت بین ما اینه که بنده خیلی رُک و پوست کنده حرف نمیزنم ولی Ferrari جون چرا
Ferrari
۲۶ دی ۱۳۹۷شما لطف داری❤️❤️❤️
علی آقا
۲۶ دی ۱۳۹۷چقدر قاطع!
علی
۲۶ دی ۱۳۹۷درود چون تو این سگمنت قیمت اصلا مهم نیست بنابراین به فراری رای میدم و اطمینان دارم که آرم ماشینم رو ماشینای شهرداری و ساختمانی نیست البته با اخترام نسبت به بنز که میتونه همه جور وسیله نقلیه ای بسازه
sina7
۲۶ دی ۱۳۹۷وقتی کسایی که بهترین ماشینی که سوار شدن تاکسی خطی های آریو بوده میان میگن فراری آشغاله،از زندگی سیر میشم…
علی رضا
۲۶ دی ۱۳۹۷من بهترین ماشینی که سوار شدم پراید ۱۳۲ بوده
#زود_قضاوت_نکنیم ?
Chevo
۲۶ دی ۱۳۹۷شما از اون دسته آدمهایی هستید که ستلها پیش با تعصب کور کورانه میگفتند”هیچی پیکان نمیشه”????
SFXSuperFast
۲۶ دی ۱۳۹۷یه سوال
چرا نسخه 12سیلندر gtc4 توی دوئل قرار نگرفته؟؟؟
اهان چون اونموقع به راحتی قهرمان میشد!؟
خب باشه باشه
راحت باشین ?
ایمان
۲۶ دی ۱۳۹۷داداش در اینکه مسئول این سایت طرفدار دو آتشه لامبورگینیه و مخالف سرسخته فراری شکی نیست،حتی کامنتای هوادارای فراریو ثبت نمیکنه
Danial
۲۷ دی ۱۳۹۷خدایش این مقاله ناجوری بود انصافا درست نیست یک سلطان فراری رو در مقابل هر ماشین دیگه ای مقایسه کنید کلاً قابل مقایسه نیستن هر چقدر هم یک فراری زشته باشه که البته امکان نداره هر چقدر هم ضعیف باشه که بازم امکان نداره باز هم اسمش روشه و فراری هست و همینکه این اسم روی ماشین باشه کافیه که بدونید خودرو های دیگه تا سالیان سال نمیتونن به گرد پاش برسن.
تمام
ایمان
۲۶ دی ۱۳۹۷انتخاب بین بهتر و بهترین خیلی سخته
کوپه لوکس و اسپرت بزرگ فراری
کوپه لوکس بزرگ مرسدس بنز
در نهایت انتخاب بنده فراری
از فراری نمیشه گذشت
virtual
۲۶ دی ۱۳۹۷به نظرتون کدوم برند با کلاس تر و با پرستیژتره؟
فراری ?
لامبورگینی ?
علی
۲۶ دی ۱۳۹۷عزیزم طرفدارای لامبورگینی بچه های 12- سال هستن فلکس با زیرکی لامبورگینی ورشکست شده رو خرید و توسعه داد سرمایه گذاری فلکس باعث شد لامبورگینی پیشرفت کنه و اسمش تو تاریخ محو نشه مقایسش با نماد اسپرت سازی جهان خنده داره
Reza
۲۷ دی ۱۳۹۷جناب علی حرف شما خیلی خنده داره .
لامبورگینی میورا پدربزرگ سوپراسپرت ها هستش چطور میتونین همچین چیزی رو بگین. از وقتی انزو با تمسخر جواب فروچیو رو داد لامبورگینی تبدیل به سدی محکم در مقابل راه فراری شده .
لامبورگینی خدای سوپراسپرت ها هستش
Farzad
۸ مهر ۱۳۹۸یه سری مدیر عامل فراری گفته بود: کسایی که پول ندارن فراری بخرن میرن لامبورگینی میخرن .? واقعا نابود کرد…
نیما
۲۶ دی ۱۳۹۷قیمت بنز نصف فرای هست و تقریبا با همون امکانات تازه چهارچرخ محرک هم هست
شاهين
۲۶ دی ۱۳۹۷واقعیت باید سلیقه ای به موضوع نگاه کرد، از نظر من برند فراری قوی تر از برند بنز بود تا ۱۰ سال پیش، اما الان با وجود سوپر کار های بنز مثل s class coupe, amg gt, و g class که هر کدوم از لحاظ قیمت و احترام در سگمنت های مختلف واسه خودشون غولی هستن دیگه نمیشه بنز رو از پیش باخته حساب کرد، البته ما اینجا قرار نیست به برند ها رای بدیم، انتخاب بین همین دو تا ماشینه و حتی با در نظر گرفتن اینکه شاید شتابشون با هم مساوی باشه هم من باز ترجیح میدم بنز رو بخرم و با بقیه پول در کنارش یه x4 هم برای مصارف خانوادگی داشته باشم، یا اینکه یه مدل کاملا زیباتر از فراری یا لامبورگینی رو انتخاب میکنم، انتخاب نهایی من تو این مورد s class coupe
محمد
۲۶ دی ۱۳۹۷با اینکه کلا فراری رو بیشتر از هر برندی دوست دارم ولی تو همین مقایسه هم میشه به جادوی مرسدس پی برد با وجود وزن بیشتر هم شتاب بهتری ارائه میده هم مصرف سوخت و آلایندگی کمتری داره هم قیمت خیلی کمتری داره هم امکانات داخلی بسیار لوکس تری ارائه میده!
(ali (chevy nova
۲۶ دی ۱۳۹۷100 در 100 فراری
King918
۲۶ دی ۱۳۹۷بدون شک بنز از هر نظر بهتره …..
900 نیوتن متر گشتاور خدایا ….
حسین
۲۶ دی ۱۳۹۷آقا این بنز خیلی خوبه ولی به شخصه نمیتونم فراری را به مرسدس ترجیح بدم ، فراری فقط اسمش 3 به هیچ از مرسدس جلوء
ahmad m
۲۶ دی ۱۳۹۷فراری ممکنه سه به هیچ از همه جلو باشه ولی در مقابل مرسدس اینطور نیست
OMID
۲۶ دی ۱۳۹۷سال تاسیس
1929فراری
1926بنز
Mad.z.Max
۲۶ دی ۱۳۹۷اشتباه نوشتی، با توجه به نظرت که به نفع فراری هست، باید مینوشتی:
نمیتونی بنز رو به فراری ترجیه بدی..
ساده ترین دستور زبان فارسی رو تسلط نداریم بعد میایم رو حد نهایی مهندسی خودرو، نظرات عجیب میدیم.
حسین
۲۷ دی ۱۳۹۷مهندس . شما اصلا اشتباه نمیکنی؟ چه ربطی به دستور زبان داره یه اشتباه سادس . شما تا داری سرتا میکنی تو ایرادات بقیه ما یه سر بریم ایرادا خودمونا رفع کنیم برگردیم
Mad.z.Max
۲۷ دی ۱۳۹۷حق با شماس، عذر میخوام واقعا
..Hossein
۲۶ دی ۱۳۹۷این کلاس رقابت خیلی سخته
اینجا به مرسدس رای دادم
ولی بین این 4 تا کانتیننتال رو بیشتر دوست دارم
ایمان
۲۶ دی ۱۳۹۷شتاب مرسدس به هیچ عنوان 3 ثانیه نیست و در تمام سایتها 3.4 تا 3.6 ثبت شده، میخواید به زور بنزو بیارید بالا؟ اصلا منطقیه خودرویی با بالای 2 تن وزن شتابش از سوپر اسپورتا بیشتر باشه، به قول دوستان اسم فراری 3 هیچ از بنز جلو هست
امیر دهقان
۲۶ دی ۱۳۹۷https://www.caranddriver.com/reviews/2018-mercedes-amg-s63-coupe
علی رضا
۲۶ دی ۱۳۹۷آقای دهقان عزیز جواب این دوستان فقط سکوت !!
Abbas
۲۷ دی ۱۳۹۷ایمان همچین میگی اسم فراری سه هیچ از بنز جلو هس انگار که نه انگار بنز پدر خودرو سازی جهانه?
Bideski
۲۶ دی ۱۳۹۷الان من برای این دویل چی بگم؟????
یعنی چی دارم که بگم…
من که هر دو تاشون برام خیلی عزیزن و رای ندادم
shirko
۲۶ دی ۱۳۹۷به نظر بنده
۱- بنتلی
۲-مرسدس اس کوپه
۳-ب ام و سری ۸
۴- فراری جی تی سی۴
ایلیا
۲۶ دی ۱۳۹۷تکنولوژی هایی بیشتر از بخش کنترل ناسا؟
اینو از کجا دراوردید خدایی؟
تکنولوژی های که در صنایع خودروسازی استفاده میشه در مقابل صنایع نظامی و هوافضا مثل اسباب بازیه!
چطور تکنولوژی وسیله ای که در دسترس همه ی مردم قرار میگیره از صنایعی که اطلاعاتش جز اطلاعات فوق سری برای هر کشوریه بالاتره
امیر دهقان
۲۶ دی ۱۳۹۷Car and Driver:
«more technology than NASA Mission Control»
البته مطمئناً این جمله اغراقآمیزه نه واقعی!
مهدی
۲۶ دی ۱۳۹۷داداش داری اشتباه میزنی! شتاب ۰تا ۱۰۰ بنز اس۶۳ کوپه ۴ ثانیه هست و ۴۰۰ مترش ۱۲.۲ دهم و کی تقسیم وزن ۶۳ به ۳۷ که وحشتناک بده …. به لحاظ ارزش و برند و هندلینگ و پرفورمنس مطمئنا فراری یک سر و گردن بالاتره اما خب راحتی و لوکس بودن اس مطمئنا یه چیز دیگست
عارف
۲۶ دی ۱۳۹۷خود بنز شتابش رو 3.4 اعلام کرده و طبیعی هست که برخی آزمایش کننده ها ازجمله کار اند درایور تونسته باشن توی شرایط ایده آل به رقم بهتری دست پیدا کنن:
https://www.mbusa.com/en/vehicles/model/s-class/coupe/s63c4
ایمان
۲۶ دی ۱۳۹۷دقیقا خیلی مسخرست که فکر کنی یه مرسدس لوکس 2200 کیلویی شتاب یه کوروت یا پورشه رو داشته باشه، هر کس این فکرو میکنه هیچی از خودرو نمیدونه، تو تمام سایتا هم شتاب s63 کوپه رو بالای 3.5 زده، ازون خنده دارتر اینه که یه عده انتظار دارن فراری با بنز هم قیمت باشه و قیمت پایینتر بنز رو دلیل برتری میدونن در حالی که هر کس کمترین اطلاعاتی از دنیای خودرو و ارزش برند داشته باشه حتی اگر مخالف فراری هم باشه علت این اختلاف قیمت کاملا طبیعی رو درک میکنه
Just bentley continental
۲۶ دی ۱۳۹۷مشخصات بنز واقعا عجیبه من هیچ جا ندیدم s63 هنچین مشخصاتی داشته باشه.
همه دیگه حداقل اینو میدونن حتی بنز بازاش که e63 از s63 سریع تره کاملا منطقیه و این که e63 چهارصد متر رو تو ۱۱.۲ میره نهs63.
علی آقا
۲۶ دی ۱۳۹۷مسلما فراری. این که سوال نداره.
علی آقا
۲۶ دی ۱۳۹۷اونایی که به بنز رای دادن مطمئن هستم اگر واقعا بهشون بگن بین این دوتا یکی رو انتخاب کنید تا برا خودتون باشه نمیتونن از فراری بگذرن.
تعجب میکنم از کسانی که میگن این فراری زشته. به نظر من فوق العادس. نشونش هم اینه که عکس این ماشین پس زمینه کامپیوترمه.
اینجا البته بحث قیمت مطرح نیست. اگر مطرح بود انتخاب بنز عاقلانه تر بود.
عقل میگه بنز اما دل و جون و قلب آدم میگه فراری.
mehran.Jy
۲۶ دی ۱۳۹۷بستگی به فراریش داره. اینو نه. اس کوپه جذابیت کافی رو داره نسبت به gtc4
ولی f12 یا سوپر فست وضع شون فرق می کنه.
Abbas
۲۷ دی ۱۳۹۷داداش اتفاقا دل و جونمم میگه بنز?
محمدرضا
۲۶ دی ۱۳۹۷فراری
احمدرضا
۲۶ دی ۱۳۹۷ینی در انتخاب فراری لحظه ای تردید و شک نکردم
خودروهای ایتالیایی حرف ندارن
بهنام
۲۶ دی ۱۳۹۷قطعا فراری. طراحی داخلی محشر. یه عشق ماشین نمیتونه از کنار فراری عبور کنه. یادمه تو یه قسمت تاپ گیر بین 458 ایتالیا و مک لارن و آئودی مقایسه انجام دادن که در بین پنج شش مورد آئودی برتر بود. بعد از جمز می پرسید پس انتخاب تو آئودیه؟ گفت نه. به هموند گفت تو چی گفت فراری به خوده کلارکسون گفتن تو چی؟ گفت مک لارن فوق العاده هست، خیلی خوبه، گفتن پس انتخابت مک لارنه گفت نه فراری.
Tommy
۲۶ دی ۱۳۹۷فرارى
Abbas
۲۷ دی ۱۳۹۷یک دلیل بیارین که چرا نباید به سلطان بنز رای داد?
آریا ماشین
۶ تیر ۱۳۹۸اووووووف
الان فقط دارم تلاش میکنم عصبانیتمو کم کنم
چطور شد که تا مرحله قبل GTC4LUSSO تو دوئل بود حالا مدل T این ماشین رو گذاشتین که ضعیف تره
حتما برا اینکه هم کلاس شن?
از اول اونو گذاشتین تا آخر هم همون دیگه
همین باعث شد بنز راحت بره فینال و نزدیک قهرمانی بشه
اولش خیلی خوشم اومد ولی کم کم کلا نظرم درباره دوئل های پدال عوض شد
دیگه ارزش ندارن
توش یه سری ماشین ضعیف تر میان بالا بعضی فوق العاده ها هم حذف میشن.
مثالش تو همین جذاب ترین گروه : هایپر اسپرت ها
هنسی ونوم F5 با اون عملکرد حذف شد
ماشین های ریماک هم که اصلا شرکت داده نشدن
این دوئل ها دیگه برا من اون دوئل قبل نیست…