مرحلهٔ یکچهارم نهایی، دور اول، قسمت شانزدهم، اولین دوئل از گروه کراساوورهای متوسط لوکس
فولکسواگن توآرگ | مرسدس بنز GLE |
؟ | |
تسلا مدل X | پورشه کاین |
؟ | |
رنجروور اسپرت | بامو X5 |
؟ | |
رنجروور ولار | کادیلاک XT5 |
؟ |
فولکسواگن توآرگ
تاریخ معرفی: مارس ۲۰۱۸
نسل کنونی: سوم
پلتفرم: MLB گروه فولکسواگن
امتیاز از کاربایر: ۴ از ۵
فروش سال ۲۰۱۷ در اروپا: ۱۳,۹۶۷ دستگاه
فروش ششماههٔ نخست ۲۰۱۸ در اروپا: ۵,۳۹۰ دستگاه
مرسدس بنز GLE
تاریخ معرفی: جولای ۲۰۱۱
نسل کنونی: سوم
پلتفرم: –
امتیاز از کاربایر: ۳.۳ از ۵
فروش سال ۲۰۱۷ در اروپا: ۲۶,۵۱۹ دستگاه
فروش ششماههٔ نخست ۲۰۱۸ در اروپا: ۱۳,۵۰۹ دستگاه
مقایسهٔ مشخصات فنی
فولکسواگن توآرگ | مرسدس GLE350d | |
پیشرانه | ۳ لیتری V6 | ۳ لیتری V6 |
تنفس | توربودیزل | توربودیزل |
قدرت | ۲۸۵ اسب بخار | ۲۶۰ اسب بخار |
گشتاور | ۶۰۰ نیوتن متر | ۶۲۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۸ سرعته اتوماتیک | ۹ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | چهارچرخ | چهارچرخ |
شتاب صفرتاصد | ۶.۱ ثانیه | ۷.۱ ثانیه |
حداکثر سرعت | ۲۳۵ کیلومتر/ساعت | ۲۲۵ کیلومتر/ساعت |
مصرف سوخت | ۶.۹ لیتر (ترکیبی) | ۷.۵ لیتر (ترکیبی) |
تولید آلایندگی | ۱۸۲ گرم/کیلومتر | ۱۹۹ گرم/کیلومتر |
ظرفیت باک | ۷۵ لیتر | ۹۳ لیتر |
وزن | ۱۹۹۵ کیلوگرم | ۲۱۰۰ کیلوگرم |
طول | ۴.۸۸ متر | ۴.۸۲ متر |
فاصلهٔ محوری | ۲.۹۰ متر | ۲.۹۱ متر |
حجم صندوق بار | ۸۱۰ لیتر | ۶۹۰ لیتر |
ظرفیت سرنشین | ۵ نفر | ۵ نفر |
قیمت پایه بریتانیا | ۵۶,۳۰۰ پوند | ۵۹,۸۲۰ پوند |
این دوئلها، مقایسههایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوبتر بین شما کاربران ایرانی میباشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگیهای فنی، قیمت و مقرونبهصرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح میدهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.
[polldaddy poll=10083671]
shirko
۲۸ مرداد ۱۳۹۷همی چیز فولکس در جایگاه بالاتریه غیر از برندش .
محمد
۲۸ مرداد ۱۳۹۷دقیقا
بجز تعصب روی برند بنز، دلیل دیگهای واسه رای ندادن به فولکس وجود نداره
s.h
۲۸ مرداد ۱۳۹۷سر همه چیزم باهات شرط میبندم فولکس مصرف و الایندگی رو خیلی دروغ گفته
وگرنه بعیده بتونه از نظر قدرت یا مصرف رو دست پدر خوندش بلند شه
همه هم بار ها از تقلب های فولکس شنیدیم زیادم شنیدیم
فرامرز
۲۸ مرداد ۱۳۹۷فولکس هیچ وقت مصرف رو کم اعلام نکرده و نمیکنه. من خودم گلف ۲۰۰۹ دارم نوشته تو اتوبان ۵.۶ میسوزونه من ۲۰۰ کیلومتر رو با سرعت ثابت ۹۰ روندم مصرف متوسط ۵.۴ لیتر شد تازه با ارزون ترین بنزین اروپا که عدد اکتانش ۹۰ هست. یه بار هم گلف ۲۰۰۷ دیزلی کرایه کردم با نصف باک (۲۵ لیتر) ۶۰۰ کیلومتر تو اتوبان روندم یعنی کمی بیشتر از ۴ لیتر و جالب اینه مصرف اعلامی شرکت ۴.۱ لیتر بود
saeed
۲۸ مرداد ۱۳۹۷در اینکه توارگ عالیه شکی نیست اماایکاش با وجود موتورهای بنزینی متعدد مقایسه بر اساس موتور بنزینی انجام میشد.
بعد هیچ وقت اصرار فولکس رو برای ساخت یه خودرو لوکس با برند خودش بعنوان یه برند اقتصادی (با وجود داشتن زیر شاخه های لوکسی مثل آئودی و پورشه )نفهمیدم.باز مثلا کار کیا منطقیه استینگرو با برند خودش میده چون شاخه لوکس نداره (یا مثل کاری که هیوندا با مدل جنسیس میکرد یه زمانی)اما کار فولکس با در نظر گرفتن تجربه اینکار در خصوص سدان فیتون که تو رنج قیمتی A8 ارائه میشد و از اول ضرر ده بود و فوق العاده کم فروش و نهایتا تولیدش متوقف شد و ارجاع شد به آینده با موتورهای هیبریدی الکتریکی به نظرم عجیبه.
امیر
۲۸ مرداد ۱۳۹۷توآرگ جدید به معنای واقعی کلمه عالی و فوق العاده زیباست.کاملا رقبای لوکس و گرونتر از خودش رو به چالش می کشه فولکس واگن چه کردی!
خوبه که به زودی نسل جدید gle میخواد معرفی بشه چون نسل حاضر به هیچ وجه به خوبی و جذابیت رقباش نیست.
میثم
۲۸ مرداد ۱۳۹۷.
فولکس خیلی با ابهت تره و فنی بهتری هم داره و قیمت کمتری هم داره. اگه آرم پورشه هم روش بزاری دیگه کامل میشه
شاهين
۲۹ مرداد ۱۳۹۷از نتیجه رای گیری مشخصه همه ی طرفدارای پورشه و آعودی و فولکس و کلا زیر شاخه های فولکس به علاوه طرفدارای بی ام و دست به دست هم دادن که بنز نیاد بالا. اما قسم میخورم اگه این دو تا ماشین جلوتون باشه و قرار باشه با یکیش برید یه مهمونیه شاخ و لاکچری هیچکدومتون بنز شاسی بلند رو ول نمیکنید با فولکس برید….خودتونو گول نزنید
سید
۳۰ مرداد ۱۳۹۷آفرین…دقیقا همینطوره…بنز کلاس شخصیتیه خودشو داره لامصب☺
علی
۲۸ مرداد ۱۳۹۷با اینکه میدونم مرسدس GLE چه سابقه ایی داره ولی رای به فولکس میدم . دلیلشم جدیدتر و به روز بودنه فولکس توارک هست . بنز gle عمر خودشو کرده و باید منتظر رونمایی نصل جدیدش باشیم . ولی قلب مرسدس gle همچنان میتپه.
با تچکر
محمود
۲۸ مرداد ۱۳۹۷اولین باره که یه فولکس به دلم نشست همه جوره
حتی طراحی ش
اولین باره که به بنز رای ندادم
دایملر منو ببخش?
مرتضی
۲۸ مرداد ۱۳۹۷عقب بنز هنوزم عالیه ولی جلوش با داخلش قدیمیه
شاید اگه نسل جدید بنز اومده بود به اون رای میدادم
Genius
۲۸ مرداد ۱۳۹۷من وقتی خودروئی از برند مرسدس بنز عظیم رو میبینم ناخودآگاه احساسم بر عقلم غلبه میکنه و دیگه چیزی نمی بینم چون من عاشق مباحث مهندسی خودرو هستم و معتقدم مرسدس بنز در حوزه نوآوریهای مهندسی خودرو یگانه و ممتازه! البته لازم بذکره که دوئل یک خودروی مدل 2011 با رقیبی تازه متولدشده اصلا حرفه ای و صحیح نمیباشد
پیام
۲۸ مرداد ۱۳۹۷کیفیت بنز رو هیچ وقت نداره
Mohamad
۲۸ مرداد ۱۳۹۷اینا 7 سال اختلاف سنی دارن!!
یخرده که چه عرض کنم، خیلی مسخره ست قیاس خودروی 7 سال پیش با رقیب تازه نفس
تو اون یکی دوئل هم کرولا 5 سال از حریفش سالخورده تر بود. نهایت یکی دوسال به جایی بر نمیخوره اما تا این اندازه اختلاف توی تاریخ معرفی نتیجه رو همینجوری از پیش تعیین میکنه نیاز به نظرخواهی هم نیست.
امیر
۲۸ مرداد ۱۳۹۷طراحی کابین و بخش جلویی فولکس عالیه قیمتشم ارزون تره فنی هم تاحدودی بهتره صندوق بزرگتری هم داره
بخش عقب بنز طراحیش بهتره و عملا تنها برتریش نسبت به فولکس حجم باک بیشتر هست و البته برندش
فولکس
سام
۲۸ مرداد ۱۳۹۷فولکس واگن توآرگ از هر حیث بر رقیب سالخورده و بد ترکیب خود برتری دارد.
mahdy
۲۸ مرداد ۱۳۹۷GLE و GLC و X کلاس مایه ننگ مرسدسن
ولی دوئلی تسلا و پورشه چه شود!!!
از اون هیجان انگیز تر X5 تازه نفس و رنجروور اسپرت ! وای خدای من از جذاب ترین دوئل هایی هستن که به عمرم دیدم
شاهین
۲۹ مرداد ۱۳۹۷تو کی هیچکدومو از نزدیک ندیدی برادر من…سکوت کن
هاکان
۲۸ مرداد ۱۳۹۷حالم از بنز بهم میخوره خودروی بی مصرف بی خاصیته تنها و تنها به علت ساخت بعضی مدلهای خاص اسم در کرده
رای من صد در صد به وولکس واگنه
اینو بگم ساکن فرانکفورتم و سیتیزن المان. کلا جهان سوم و کشورای عقب مونده درگیر همین تعصبن
منطق میگه وولکس واگن. تعصب میگه بنز. چرا؟ چون سه ستاره جلوشه و همین کافیه. یکی از هموطنامون بنز سی کلاس ۲۰۰۹ دست دوم خریده بود همون هفته اول باهاش خوش بود و بعدش پشیمون شد. همه چیزش عالی بودا نه خراب بود نه کثیف و نه مشکلی داشت. ولی نه اون راحتی رو که همه ایرانیا ازش دم میزنن داشت نه اون کیفیتو در مقایسه با بقیه برندای هم قیمت. الانم یه گلف دست دوم ۱.۲ لیتری استیشن دنده دستی داره. خودم سوار شدم دیدم هیچ چیز خاصی نداره. حتی میتونم بگم کیا با همون قیمت سرتر از بنزه.
اگه بنز میخواد مثل گذشته باشه باید بیشتر تلاش کنه
طراحی همین بنزو ببین اصلا داد میزنه چه ماشینیه
من عمرا برا بنز نه پول میدم نه خواهم داد. ولی حاظرم برا وولکس پول بدم چون میدونم کیفیتش بهتر از بنزه. الان از بنز فقط و فقط یه اسم لوکس بودن باقی مونده کیفیتش خیلی وقته تموم شده مگه اینکه بیست هزار یورو بدی اپشناشو بخری تازه اون موقع میشه یه ماشین لوکس که قیمتش دو سه برابر در رقبا با همون کیفیت میشه.
به هر حال من که مغز خر نخوردم و نمیخورم. مسئول بقیه نیستم
shirko
۲۸ مرداد ۱۳۹۷دوست عزیز اقای هاکان هنوز کجاهاشو دیدی ایرانی جماعت این قدر به خانوادشون تعصب ندارن که به بنز دارن ، امیدوارم روزی از روی منطق حرف بزنن نه تعصب !!!
حسن
۲۸ مرداد ۱۳۹۷امار فروش این دو تا ماشین داخل اروپا داده شده و ربطی به جهان سوم و از این حرفا نداره! چرا به محض اینکه پامون و از کشور میزاریم بیرون در مورد جهان سوم اینجوری حرف میزنیم. ما خودمون اگه احترام خودمون رو نگه نداریم از کس دیگه ای نباید انتظارش رو داشته باشیم. این طرز تفکر جهان سوم نیست بلکه کل دنیا بنز و بهتر از فلکس می دونه ( من به درست یا غلطش کار ندارم و یا اینکه تعصب هست یا نه، من خودم امریکا زندگی می کنم و اینجا هم اکثر مردم بنز و به فلکس ترجیح میدن) لازم نیست که بگم وای این مردم جهان سوم اینجورین!!!
emad1990
۲۹ مرداد ۱۳۹۷واژه تعصب اگه درست نشده بود ماها چطوری میخواستیم به همدیگه ب*****
خدایا شکرت
Roham
۲۹ مرداد ۱۳۹۷واژه اون مهم نیست رفیق ؛ شما فکر کن اصلا همچین واژه ای نداریم !
این چیزی از واقعیت وجودیش کم می کنه؟
گاهی تعصب به چیزای دیگه می چربه
و این موضوع واسه ما ایرانی ها که همه چیز رو سیاه یا سفید می بینیم ، پر رنگه و همیشه باهاش دست به گریبانیم!
کاوه
۲۹ مرداد ۱۳۹۷هاکان جان بنز هرچند پرفروش ترین نیست که با توجه به قیمت نباید هم باشه اما هنوز پرارزش ترین برند اتومبیل دنیاست. همین چندماه پیش فوربس اعلام کرد.
Roham
۲۹ مرداد ۱۳۹۷شما چه دل خونی داری از بنز! ?
از شوخی گذشته یه سوال واسم پیش اومد…
خودتون دارید تعصب رو سرزنش می کنید و تو متن آوردید که “من بنز نمیخرم و نخواهم خرید” !
این خودش تعصب نیست؟!!
اگه واقعا نیست پس چیه؟!
شخصا بنز رو دوست دارم ولی بدون شک موقع خرید ماشین فقط بنز رو نمیبینم و باز هم بی شک برند های دیگه رو هم پرس و جو می کنم
اما اینکه چرا بنز از دیدگاه شما مثل قبل با کیفیت نیست بر میگرده به اینکه قبلا مدل ها محدود تر بودن و بازار هدفشون خاص تر
شما انتظار داری A کلاس بنز بخواد با امثال سری ۷ ب ام و یا کادنزا کیا و امثال اینا رقابت و مقایسه بشه! خب معلومه که قابل رقابت نیست
نمیگم بنز بهترینه ولی به بدی هم که شما میگی نیست!
در آخر اینکه کاملا موافقم که بنز این اواخر پس رفت داشته
مانی
۲۹ مرداد ۱۳۹۷من ۱۵ سال آمریکام گرین کارد انگلیس دارم سیتیزن فرانسه هستم
جهان سومی که خودتم هستی
***
irani
۲۹ مرداد ۱۳۹۷ول کنین دیگه مستر فغانس
بنز دوست نداره به زور که نمیشه تو حلقش کرد
منم ائودی دوست دارم تا بنز . خب حالا چی؟ الان من بیام بهت بگم عقب مونده بی منطق متعصب؟ اونم به این دلیل که ائودی دوست نداری؟
یه زمانی بودش وارد کننده ها و تجار از بین بی ام و و ائودی و بنز تصمیم به واردات بنز به صورت فراوون گرفتن. اینکه ماها نوک زبونمون شده بنز یعنی کیفیت دقیقا به همین علته. چون با بقیه خودروسازا اصلا اشنا نیستیم چه برسه پشتش نشسته باشیم رونده باشیم و امتحانش کرده باشیم . چون ندیدین میگین فقط بنز. چون یه چو افتاده که شاه خدابیامرز جی کلاسو برا ارتش خرید میگین فقط بنز. این رفتارا اسمش پاچه خواریه و تعصبه. حالا باز خوبه بنز المان اون جی کلاسو به سوئد اتریش انگلستان استرالیا کانادا اسپانیا بلژیک دانمارک نروژ و چند کشور دیگم برا بازاریابی نشون داد. از بین این کشورا فقط و فقط ایران و ایرانیاس که فکر میکنن جی کلاس مال خودشونه. باید بنز و دایملر مطیع ایران باشن چون یه زمانی شاه این ماشینو سفارش داد. حالا بعضیا پا رو فراتر گذاشتن و فکر میکنن یه ارتش ایران اینو طراحی کرده و یا ساخته. جهان سوم همینه دیگه.
اصلا شما ائودی سوار شدی؟ خب برو نمایندگی ائودی سوار شو. تستش که مجانیه الحمدلله . بعدش بیا نتیجه رو بگو.
irani
۲۹ مرداد ۱۳۹۷احسنت هموطن
واقعا حرف حقو زدی
وقتی بنز دوست نداریم یعنی نداریم. بنز برا خیلیا شده یه عقیده مقدس که اگه یکی مثل من و شما دوست نداشته باشه بهمون میتوپن بهمون توهین میکنن
همشونم جهان سومی
تو خود اروپا خیلی وقته بنزو دیگه به کیفیت سابق نمیشناسن
هر مدلی از بنزو با مدلای همرده مقایسه کنیم بنز کم میاره مگه اینکه ای ام جی و پرفورمنس باشه یا اینکه کلی پول برا اپشن و چرم و قطعات با کیفیت بدی
یه زمانی بود ماک خدای کامیون بود همین الانم هستش بهش بگی ولوو اینطوریه مسخره میکنن اصلا ولوو رو قبول ندارن نوک زبونشون شده کامیون فقط ماک.
مستند ساختن راه اهن تو یه کشور افریقایی بودش همه کامیوناش ولوو بودش همشونم تو مناطق و جاهایی میرفتن که اصلا جاده نبودش حتی یدونه ماک ندیدم اونجا باشه تو اون کوه و کمر سربالا بره بالا اونم رو سنگ و خاک و شن
یه کلیپ دیگه دیدم افریقا جنوبی داشتن نیروگاه بادی میساختن. همه بوژی کشاش ولوو بود بنزم همینه. نوک خیلیا شده ماشین فقط بنز. اصلا بهش بگی بی ام و یا ائودی بهتر از بنزه این حرفو فحش میدونن
یا تو قضیه دوربین. سونی داره جایزه ها رو درو میکنه بعد اینجا حتی اون خبره ترین عکاس بهش بگی سونی فحش میده. دوربین رو تو کانن میبینه. برندی به جز کانون رو اصلا دوربین حساب نمیکنه. چرا؟ چون جهان سوم همینه. یاد نگرفته با ابزار چطور برخورد کنه. از بس ندید بدیده از بس عقب موندس فکر میکنه این چیزا حتما معجزه هستش بعدم اون ابزار رو تا خدایی بالا میبرن. فرقی نمیکنه ساکن کجا باشن.
حالا اگه به کسی برنمیخوره خود منم ساکن مونیخم. اینجا تو المان اصولا برندایی مثل بنز و بی ام و تویوتا رو ماشین خارجیا میگن. چون اکثر مهاجرای اینجا فکر میکنن ماشین یعنی بنز یعنی بی ام و یعنی تویوتا. به جز اینا اصلا چیزی رو ماشین حساب نمیکنن. خود من خدا قسمت کنه تو فکر خرید یه اشکودا رپید دست دوم سال ۲۰۱۵ هستم. به خدا اگه اکثر مردم اسم این برندو شنیده باشن.
در اخر اینکه جهان سومی هرجا باشه جهان سومیه. چه المان چه کانادا چه امریکا چه فرانسه
شناختنشونم خیلی سادس. همیشه دوست داره عقیده و نظریاتشو به بقیه قالب کنه. اگه یکی بیاد بگه بنز دوست ندارم این فرد فکر میکنه به عقیدش توهین شده و باید به طرف مقابل حالی کنه که احمقه و یا قانعش کنه که حتما بنزو دوست داشته باشه.
اصولا نباید با این اشخاص بحث کرد. فقط باید نظراتشونو خوند و بهشون خندید و بزاریم تو تعصبشون بمونن
یه مثال دیگش اینه سه سال قبل یه گوشی ایفون se خریده بودم یکی از دوستام پشت گوشی جمله ی مونتاژ چینو دیده بعدم هرجا بودیم میگفتش گوشیش چینیه
حالا بیا بهش حالی کن که چینی نیست و مونتاژ چینه. گوشی ایفون se رو تا الان دارم و اگه فکر میکنین من دارم پز میدم اینو بگم که تو المان درامدم حدودا دو هزار یورو هستش بعد کسر مالیات. یعنی میتونم هفت هشت تا ایفون بخرم. پس پز دادن و غیره نیستش. دو هزار یوروم یه دستمزد معمولی یا به قولی بخور نمیره
بهراد
۳۰ مرداد ۱۳۹۷بنده هم در ایران هستم و در یکی از ایالت های 31 گانه ی متحده زندگی میکنم و قصد کوچ دارم بخاطر همون زندگی بیشتر ایرانی های مقیم رو میخونم سه دسته هستن یکی کاملا ایرانیه و بعد سالها هم عوض نمیشه و بعضا زبان کشور مقصد رو هم مسلط نیس دسته ی دوم نصف نصفه و نه زبان ایرانی رو درست بلده و نه زبان خارجی رو بدون لحجه حرف میزنه و در فرهنگ هم جزو عقب مونده ترین هاست که بیشتر در ایالت کالیفرنیا و شهرستان لوس آنجلس(تهرانجلس) ساکن هستن و انگاری عتقیه ی 30 سال پیشن و نوع سوم هم کاملا فرد خارجی شده و مثل کسی که از بچگی مثلا منچستر بزرگ شده برخورد می کنه که نوع سومش مورد علاقه ی منه مثلا یکی از نشونه هاش خوب و شیوا نوشتن و صحبت کردن و انتقاد پذیریه بالاشه که مثلا در اکانت اینستاش هیچ نوع پیامی رو حذف یا سانسور نمی کنه و بازم تا حدودی وطن و هموطن هاشو دوست داره. بنظر دسته ی اول و دوم هم کمی دم دمی مزاجن و اکثرا دسته ی دوم از ما جهان سومی ها بیشتر بدشون میاد. و اینکه هیچوقت به ایرانی ها اعتماد نکنید حتی رفیق فابریک 20 سالتون چون 99% پشیمون میشین الان نه ولی اون موقع خوتون تجربش می کنین و اون 1% هم که مورد اعتمادن هم افراد تحصیل کرده و با فرهنگی هستن که ما بهشون میگیم بالاشهری و آدم حسابی و اکثرا بدلیل محدودیت زندگی بی دغدغه مجبور به ترک وطن شدن. از هر کودوم که هستین خوش باشین
هلندی
۳۰ مرداد ۱۳۹۷سلام اقا بهراد
خدا از دهنت بشنوه
من خودم سیتیزن هلند و ساکن شهر ایترختم یا همون utrecht اگه کسی از رو تلفظ هلندی اسم شهرو نشناخت. و کارمم نگهداری تاسیسات ساختمونی برا یه شرکت اجاره مسکنه
شما میگی یک درصد؟ به خدا اگه یک دهم درصد با فرهنگ باشن. چندتا تحصیل کرده مهندسی میشناسم کافیه ده دقیقه باهاش باشی میفهمی چه ادمیه. تنها چیزی که باعث میشه اولش فکر میکنی طرف بافرهنگه نوع رفتار و لباس پوشیدنشه. همین رفتارشم بیشتر به این دلیله که میخواد بهت بفهمونه مهندسه و از هر نظر سرتر از بقیه س. بقیه باید کفشاشو لیس بزنن. گفتم کارم چیه هر روزم با کلی ادم سر و کار دارم و قشنگ تو ماجرا هستم. اگه یه هلندی باشم و برا تعمیر برم اپارتمان یه ایرانی شاید بهم یکم احترام بزاره ولی من ایرانی اونم ایرانی رفتارش کاملا فرق میکنه انگار بلا نصبت یه حیوونم.
تعجبم اینه نه هلند نه المان نه سوئد نه کانادا نه امریکا تقریبا هر کشوری بری ببینی همینه.
این باعث شده از هم فرار کنیم یا وقتی یه ایرانی تو خیابون میبینیم از هم دوری کنیم یا به صورت خاصی از کنار هم رد بشیم. دلیلشم یه چیز این پز دادن و چشم و هم چشمی. اونیکه برا تحصیل با ویزا اومده کلی منت میزاره سر اونیکه قاچاق اومده. اونیکه قاچاقی و هوایی اومده کلی منت میزاره سر اونیکه قاچاقی زمینی اومده. کلا یه وضعیه نگو.
بعدم امان امان امان از این دوستا. چه پانزده سال پیش که ترکیه بودم چه الان توصیم به همه همین بوده از ایرانی دوری کن. چون خودم کشیدم خودم دیدم. اون موقعا مثل الان نبودش که به چه سختی رد میشدیم پولو اول باید پیش پیش به قاچاقبر میدادی اونم رد نمیکرد پولات سوخته بود. ترکیه که رسیدیم چند صباحی کار کردیم تو یه خیاطی تا پول کافی جور بشه. با یه هموطن هم اتاق بودیم. یه اتاق تقریبا شش متری تو یه زیرزمین اینورش یه تخت اونورش یه تخت. اونم تو یه کارگاه دیگه مشغول بود و پولاشو جمع میکرد بره. خب گفتم هموطنه اونم تو غربته. اونم اعتماد کرده وسایلشو تو یه اتاق مشترک گذاشته منم پس اعتماد میکنم همه چیمو تو همین اتاق میزارم. اخر هفته که میشد دستمزدو میدادن و ماهام مقداریشو خرج زندگی و اجاره میکردیم بقیه شو پس انداز. پس اندازم تو بانک نبود تو همین اتاق تو وسایلمون جاساز میکردیم.
چند ماهی همینطور گذشت. یه روز عصر اومدم دیدم رفیقم نیستش. وسایلشو برده به اتاق بغلیا گفتم این رفیق ما نیستش کجاس؟ گفتش که نمیدونن خبر ندارن. منم یهو ترسیدم نکنه وسایل منو دست زده باشه پولامو برده باشه. رفتم سراغ جاسازم دیدم هرچی که اونجا بوده برده. حتی پول برا اجاره خونه برا روزای بعد نداشتم. یعنی پولی که چند ماه جمع کردم و فوقش یه هفته بعدش رد میشدم تبدیل شد به شش ماه موندن دیگه. تا الان حسرتشو میخورم. شاید بگی پولی نبوده واقعا پولی نبود ولی به اسونی به دست نیاورده بودم. چهار پنج ماه کار کردم روزی دوازه ساعت پانزده ساعت جون کندم.
Omid
۲۹ مرداد ۱۳۹۷شما اگه ساکن المان بودید میدونستید که اونجا به vw میگن فولکس واگن پس راجع به جهان سوم حرف نزن
هیسسسسس
هلندی
۳۰ مرداد ۱۳۹۷سلام من هلندی یا داچ هستم منظورم اینه که سیتیزن هلندو دارم
این v بیشتر بستگی داره کجای المان یا کدوم کشور باشین. تو هلند خیلیا رو دیدم بین و و ف تلفظ میکنن تو المانم بیشتر بین و و ف تلفظ میکنن تا ف مثل فرش. تلفظش بیشتر به و شبیه تا ف
کاوه
۲۸ مرداد ۱۳۹۷نمی دونم بنز چرا شاسی بلندمیشه از ابهتش کم میشه. شاید به خاطر سابقه ذهنی ماست از بنز معمارها تا اس ال ایی. مثلا ب. ام و این مشکلو نداره و یا ولوو. به هرحال به عنوان یه طرفدار قدیمی بنز باید بگویم توارگ متاسفانه زیباتره. به لحاظ فنی هم بهتره
سام
۲۸ مرداد ۱۳۹۷از زمانی که برنو ساکو طراح نامی بنز از آن بیرون رفت طرح های این خودروساز ژرمنی افت چشمگیری را به لحاظ ابهت و جذابیت تجربه کرد.حتی کیفیت متریال مصرفی برخی از مدل های بنز تا حدی مشهود پایین آمد.شاید برای تان خنده دار باشد که سواری،راحتی و استحکام و دوام متریال مصرفی در خیلی از مدل های قدیمی بنز از جمله بنز معماری (سری W114 ) و دانشجویی (سری W123) از مدل های جدید قرن بیست و یکمی هم بمراتب بهتر است.در واقع،بنز فقط یک آرم نیست بلکه باید خصوصیاتی واجد نام بزرگ خود باشد که فعلا در اکثر مدل های بنز چنین چیزی دیده نمی شود و شاید با ارفاق بتوان مدل های E و S را تا حدی با بنزهای قدیمی از لحاظ راحتی قابل قیاس دانست،البته تا حدی.. بقیه مدل ها که کاملا از حیث متریال مصرفی و کیفیت سواری با یک خودروی معمولی ژاپنی یا کره ای فرق چشمگیری ندارند به ویژه مدل CLA .جالب است بدایند سر و صدا ی قطعات داشبورد در کابین این مدل از بنز حتی از برخی از کره ای های ارزان قیمت هم بیشتر است!…
irani
۲۹ مرداد ۱۳۹۷CLA که یه اشغال به تمام معنا بود. مدلای ۲۰۱۵ رو الان ده هزار یورو گذاشتن برا فروش. همین الان پول CLA ۲۰۱۵ تو حسابمه ولی ترجیح میدم یه اشکودا رپید 2015 بخرم تا یه CLA که روش علامت بنزه
حالا این به کنار. چندباری بنزو من اجاره کردم. طی این چندسالی که المانم ماشین نداشتمو برا مواقعی که نیاز داشتم ماشین اجاره کردم. اونایی که المانن میدونن ماشینای اجاره ایی اکثرا نو هستن و کارکردشونم کمتر از ده هزار کیلومتره تقریبا من ماشین اجاره ایی ندیدم بالای هشت هزار کیلومتر رفته باشه. چون اکثر شرکتای اجاره ماشین بعد یک سال ماشینا رو کلا عوض میکنن و مدلای سال رو میارن. اینو گفتم که یهو یکی نیاد بگه ماشین لابد کار کرده بوده یا خیلی کار کرده بوده یا قدیمی بوده.
یه بار یه استیشن C کلاس سال ۲۰۱۷ اجاره کرده بودم اولش سوار میشی یه واو میگی چون فکر میکنی بنزه و یه ماشین لوکس. ولی بعد صد کیلومتر کاملا متوجه میشی هیچ فرقی بازم میگم هیچ فرقی که نشون بده ارزش اختلاف قیمت با اشکودا رو نداره. تنها و تنها نکته ی مثبتی که متوجه شدم سیستم صوتی بهتر و طراحی داخلی بهتر بودش. ولی اختلاف قیمتشون اصلا ارزش نداره. چون اشکودا اوکتاویا اجاره کرده بودم میتونم یه مقایسه ی ذهنی بکنم. هردو اتومات بودن و با اپشنای نسبتا همسان. ولی اشکودا رو میخری حدودا سی هزار یورو. بنزو میخری چهل هزار یورو. ده هزار یورو اختلاف قیمت برا اینکه به همه نشون بدی بنز داری اصلا منطقی نیست و حتی اصلا ارزششو نداره.
به جز این تقریبا خیلی از مدلا رو روندم همشونم مدل سال و تقریبا صفر کیلومتر. یه زمانی بود خب بنز واقعا ارزششو داشت. ولی باقی ماشین سازا بیشتر و بهتر پیشرفت کردن طوری که خیلی از مدلای ارزونتر همرده با بنزه ولی با قیمتی مثلا ده هزار یورو ارزونتر. چه بسا تو مدل ارزونتر حتی متریالای ارزونترم میشه دید. خوبی کشورای خارجی اینه که شما حتی اگه هیچ پولیم نداشه باشی باز میتونی بری یک ساعتی یه ماشینی رو که میخوای برونی. من خودم تقریبا خیلی از نمایندگی ها رفتم و ماشینا رو روندم. تنها چیزی که لازمه گواهینامس که یه کپی از روش میگیرن و سوئیچو تحویل میدن و تمام بعدم میری یک ساعتی یا مقداری که با طرف تعیین کردی ماشینو میرونی حتی بنزینم به حساب خود نمایندگیه. قیمت یه لیتر بنزین تقریبا یک و نیم یورو هستش. تو یه ساعت قشنگ پنج لیتری مصرف میشه یعنی صد هزار تومن
یه بار تو سایت بی ام و برا یه مدل درخواست امتحان کردنشو دادم یک روز مونده به موعد تست اون مدل زنگ زدن که ما این مدلو نداریم ولی اگه هنوز مایل به تست باشم میتونن اون مدلو برام از نمایندگی یکی از شهرهای نزدیک قرض بگیرن. که من گفتم نمیخوام ادرس نمایندگی رو بده خودم میرم. بعدش نرفتم چون دیگه ارزششو نداشت تا اونجا با قطار برم و یک ساعتی اون مدلو برونم. از اینورم نخواستم زحمت بدم به اونا تا اون مدلو برام بیارن
همه ی اینا مجانیه فکر نکنین که بابتش پولی چیزی میدن که من تعریف میکنم.
سام
۲۹ مرداد ۱۳۹۷بله،واقعا همینطور است که شما می گویید دوست عزیز.ممنون از اطلاعاعات ارزنده ای که ارائه دادید.
مهدی
۲۸ مرداد ۱۳۹۷توارگ خیلی جذابه
سید
۲۸ مرداد ۱۳۹۷بنز…بخاطر پیشینه درخشان و طراحی های عالییییی…این ماشین هم یکم قدیمی شده ولی بازهم زورش مچربه
irani
۲۹ مرداد ۱۳۹۷راستی تو کامنتای بالا گفته بودم تو المان هر ماشینی که بخوایین رو میتونین تست کنین از نمایندگی. ولی یهو نیایین بگین ما رفتیم نمایندگی لامبورگینی و بهمون ندادن. یا یهو نرین نمایندگی فراری و بگین میخوایین فراری تست کنین. حالا نمیدونم این نمایندگیام میزارن تست رایگان کنیم یا نه ولی فکر نکنم بزارن. پس اگه رفتین و نزاشتن تقصیر من نیستش. ولی پورشه رو میزارن خودم پورشه کایمنو تست کردم.
اگه کانال یوتوبم دارین برا تست ماشین و تبلیغات به نمایندگی حتما قبلش بگین که فیلم میگیرین و تو یوتوب میزارین به خاطر قوانین و اینا. البته نمایندگی ها بیشتر استقبال میکنن به شرطی که بگین از کدوم نمایندگی ماشینو گرفتین. چون فروششون بالا میره.
شخصا saabkyle رو دنبال میکنم. جالبه بدونین ساب کایل با همین تست مدلا ماهی چند صد میلیون تومن درامد داره. نمایندگی میاد بهش پول میده تا ساب کایل بیاد یه مدل از اون نمایندگی رو تست کنه و فیلمشو بزاره تو یوتوب. البته اولش که پول نیست تا مشهور بشی و امار بازدید فیلمت تو یوتوب بالا بره. ولی کم کم که بالا رفت خود نمایندگی زنگ میزنه میگه بیا بهت پول میدم فیلم بگیر
یا همین پدال میتونه با یکی از خارج نشینا همکاری کنه. مثلا طرف به طور اختصاصی یه مدلی رو بگیره و برا پدال تست کنه.
Roham
۲۹ مرداد ۱۳۹۷عاشق این بنزم ولی دیگه گرد پیری روی چهرش سنگینی می کنه
کیوان
۲۹ مرداد ۱۳۹۷همیشه تعصب باعث میشه عقل به حاشیه بره مثل دوستانی که به بنز رای دادند چه حاجت به بیان مشخصات واضح و مبرهن ایرانیها چه نسل قبلی چه این نسل عاشق بنز و بی ام و هستند حتی تحمل مقایسه نیسان اینفینیتی و هیوندا سنتنیال را با برند های محبوب خود ندارند
Omid
۲۹ مرداد ۱۳۹۷چقد المانی اینجا داریم :)
ساکت باو هر وقت فولوکس تو f1 شرکت کرد اونوقت بیاید بحث کنیم
AMG 63
۲۹ مرداد ۱۳۹۷مردمى که این همه نوآورى در صنعت خودروسازى و پیشرفت هاى علمى و پیشینه ارزشمندو اصالت و افتخارات فراوان f1 رو نادیده میگیرن ، همون بهتر که فولکس سوار باشن