مثل روزهای گذشته همچنان همراه شما هستیم با یکی دیگر از قسمتهای دور پنجم مرحلهٔ مقدماتی سری رقابتهای خودرویی پدال. رقابت امروز به گروه سدانهای کوپه اختصاص دارد که در دوئل قبلی آن آئودی A7 و بامو سری ۶ گرن کوپه در برابر یکدیگر قرار گرفتند. در این رقابت هیجانانگیز مجموعاً تعداد ۲۰۲۵ رأی به ثبت رسیده است که A7 توانست با کسب ۱۱۲۰ عدد از آنها یا دریافت ۶۶ درصد از کل آراء بر رقیب هموطنش پیروز گردد درحالیکه سری ۶ گرن کوپه نیز موفق به کسب ۹۰۵ رأی شده است. حال امروز در دومین و آخرین دوئل گروه سدانهای کوپه رقابت جذاب دیگری بین مرسدس بنز CLS و پورشه پانامرا برگزار کردهایم.
آئودی A7 | بامو سری ۶ گرن کوپه | مرسدس بنز CLS | پورشه پانامرا |
آئودی A7 | ؟ |
مرسدس بنز CLS
بارها گفتهایم که بنیانگذار کلاس سدانهای کوپه در دوران مدرن، مرسدس بنز با معرفی مدل CLS است. البته ایدهٔ ساخت سدان کوپه برای اولین بار توسط پونتیاک و با تولید مدل گرند ام در سال ۱۹۷۳ مطرح شد. درهرحال پس از معرفی کانسپتی بنام Vision CLS در سال ۲۰۰۳، یک سال بعد نسخهٔ تولیدی نسل نخست CLS در نمایشگاه خودروی نیویورک ۲۰۰۴ رونمایی شد. این ماشین بر روی پلتفرم E کلاس ساخته شده بود اما استایل بسیار زیبا و منحصربهفردی داشت. CLS در بازار کاملاً موفق عمل کرد که موجب شد دیگر خودروسازان آلمانی هم نمایندگانی را راهی کلاس نوظهور سدانهای کوپه نمایند. موفقیت CLS به حدی بود که حتی موجب شد خود مرسدس بنز هم مدل کوچکتری از آنرا با نام CLA تولید کند. در نمایشگاه خودروی شیکاگو ۲۰۱۰ نیز نسل دوم CLS رونمایی شد که همچنان در حال تولید است اما این نسل ماههای پایانی عمر خود را میگذراند و نسل سوم آن چند وقتی است که در حال توسعه قرار دارد. CLS یک سدان فستبک محسوب میشود اما برخلاف پورشه پانامرا، درِ صندوق آن مانند سدانهای معمولی باز میشود. همچنین مرسدس بنز در نسل دوم برای اولین بار نسخهٔ استیشن CLS را نیز با نام شوتینگ بریک تولید نمود. نسل کنونی CLS در اواسط سال ۲۰۱۴ فیسلیفت میاندورهای خود را هم تجربه کرد که با مدل ۲۰۱۵ به بازار آمد؛ برای این سدان کوپۀ آلمانی طیف گستردهای از موتورها ارائه میشود که ما جهت همخوانی با رقیب توانمند هموطنش، قدرتمندترین نسخهٔ آن یعنی مدل CLS63 AMG S را انتخاب کردهایم. این سوپرسدان آلمانی مجهز به یک پیشرانهٔ ۵.۵ لیتری V8 توئین توربو است که ۵۸۰ اسب بخار قدرت و ۸۰۰ نیوتن متر گشتاور دارد.
پورشه پانامرا
پورشه از ابتدا کار خود را با ساخت خودروهای کوپه و اسپرت شروع کرد و همواره به این اصل پایبند بود؛ اما بااینحال این شرکت آلمانی در دههٔ ۸۰ میلادی به فکر ساخت سدان افتاد که این موضوع با توسعهٔ مدل ۹۸۹ در سال ۱۹۸۸ شکلی جدیتری به خود گرفت؛ اما بااینحال این سدان پورشه هیچگاه رنگ خط تولید را به خود ندید تا ایدهٔ ساخت سدان توسط این شرکت به بعد از ورود به بخش کراساوورها توسط مدل کاین موکول شود. سرانجام نمایشگاه خودروی شانگهای ۲۰۰۹ جایی بود که پورشه برای نخستین بار اولین سدان تولیدی خود با نام پانامرا را رونمایی نمود. پانامرا یک سدان کوپهٔ لوکس و اسپرت است که برخلاف مرسدس CLS از ساختار بدنهٔ لیفتبک استفاده میکند. نسل نخست این ماشین پس از تجربهٔ یک فیسلیفت در سال ۲۰۱۳ سرانجام با نسل دوم جایگزین شد که در تاریخ ۲۸ ژوئن ۲۰۱۶ در برلین آلمان رونمایی شد. چندی بعد برای اولین بار پورشه نسخهٔ هاچبک پانامرا را هم با نام اسپرت توریزمو معرفی کرد که البته پیشنمایش آن با معرفی کانسپتی با همین نام در سال ۲۰۱۲ ارائه شده بود. نسل دوم پانامرا که بر روی پلتفرم MSB گروه فولکسواگن ساخته شده است، هماکنون در مدلهای مختلف با پیشرانههای متفاوت ارائه میشود که قویترین مدل آنها، مدل هیبریدی توربو S E-Hybrid است. ولی ما برای این دوئل قویترین مدل غیر هیبریدی آن یعنی مدل توربو را انتخاب کردهایم. پانامرا توربو مجهز به یک پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربو است که ۵۵۰ اسب بخار قدرت و ۷۷۰ نیوتن متر گشتاور دارد. این نیرو توسط یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک دوکلاچه به هر چهارچرخ منتقل میشود.
مشخصات فنی
پورشه پانامرا توربو | مرسدس-آامگ CLS63 | |
پیشرانه | ۴ لیتری V8 | ۵.۵ لیتری V8 |
تنفس | توئین توربو | توئین توربو |
قدرت | ۵۵۰ اسب بخار | ۵۸۰ اسب بخار |
گشتاور | ۷۷۰ نیوتن متر | ۸۰۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۸ سرعته دوکلاچه | ۷ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | چهارچرخ | چهارچرخ |
شتاب صفرتاصد | ۳ ثانیه | ۳.۶ ثانیه |
مسافت ۴۰۰ متر | ۱۱.۳ ثانیه | – |
حداکثر سرعت | ۳۰۵ کیلومتر | ۳۰۰ کیلومتر/ساعت |
مصرف سوخت | ۱۱.۲ لیتر (ترکیبی) | ۱۳.۰ لیتر (ترکیبی) |
وزن | ۲۰۸۳ کیلوگرم | ۱۸۷۰ کیلوگرم |
طول | ۵.۰۵ متر | ۴.۹۹ متر |
فاصلهٔ محوری | ۲.۹۵ متر | ۲.۸۷ متر |
حجم صندوق بار | ۴۸۰ لیتر | ۵۲۰ لیتر |
قیمت | ۱۴۷,۹۵۰ دلار | ۱۰۹,۸۲۵ دلار |
این دوئلها، مقایسههایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوبتر بین شما کاربران ایرانی میباشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگیهای فنی، قیمت و مقرونبهصرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح میدهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.
[polldaddy poll=9851067]
Kian70
۲۱ مهر ۱۳۹۶سلام
داشتن هر کدوم از این دوتا ماشین برا خیلیا فقط میتونه یه رویا باشه
من به پورشه رای میدم
E 36
۲۱ مهر ۱۳۹۶تمام مدل های ب ام و از نظرسنجی حذف شدن تقریبا!!! از پدال نتیجه میگیریم ب ام و یه کمپانیه در حد ایرانخودرو!!!!
AMIR SCHUMACHER
۲۱ مهر ۱۳۹۶.
در مقابل آ7 ، سری 6 لیاقت پیروزی نداشت و نداره !
مشکل اینه که آئودی داره وحشتناک خرج میکنه و سرعت پیشرفتش باورنکردنیه.
این خرج وحشتناک آئودی رو فقط کسایی که در جریانن میدونن.
قشنگ معلومه رسیدن به فروش بنز رو هدف گرفته.
به نظر من تا 2022 آئودی پرفروش ترین لوکس ساز جهان میشه.
بریم سر این دوئل … :
بدون تردید پانامرا !
پانامرا یک عالم دیگست. غول 2 تُنی پورشه ( اگر نگیم 2100 کیلویی ! ) بهترین گزینه ی این کلاسه.
اختلاف وزن 200 کیلویی پورشه نشان از امکانات بیشتر این ماشین داره.
پانامرا توربو از تظر سطح امکانات و راحتی سواری بیشتر به S۶۳ و S۶۵ میخوره.
AMIR SCHUMACHER
۲۱ مهر ۱۳۹۶.
در مورد آئودی فقط یک مثال میزنم ،
دیروز داشتم اخبار نگاه میکردم نوشته بود آئودی به هر کدوم از تیم و کادرفنی باشگاه بایرن مونیخ ” به رسم هر سال ! ” یک دستگاه آئودی ” به انتخاب خودشون” هدیه داده. یعنی بالای 30 نفر !
عکساش رو نگاه کردم لامصبا همه R8 V10 ، تازه اونم پلاس ، RS6 ، RS5 و RS7 برداشته بودن !
اشک تو چشام جمع شد.
یعنی آئودی سالی بالای 4 میلیون دلار به بایرن مونیخی ها فقط ماشین میده !
با پول تبلیغات آلیانز آرنا و اسپانسرینگ و … که فکر کنم سالی بالای 75 میلیون دلار فقط داره تو بایرن خرج میکنه.
بایرن چون آلمانیه آئودی بیشتر هواش رو داره.
وگرنه مشابه همین کار رو در مورد 5 باشگاه محبوب دیگه هم در اسپانیا ، فرانسه و انگلستان ( کشور های بازار مصرف ) داره انجام میده.
از چندین باشگاه ریز و درشت دیگه هم که حمایت میشه که اکثرا در آلمانن.
فکر کنم آئودی در فوتبال سالی بالای 500 میلیون دلار خرج تبلیغات میکنه .
شرکتی که این حجم از پول رو هر سال داره صرف تبلیغات و ” بیشتر دیده شدن” میکنه حتما اهداف بزرگی برای آینده داره که مهم ترینش جا افتادن به عنوان یک لوکس ساز درجه ی یک در اذهان مردم جهانه
آئودی میخواد اسمش در فکر مردم رسوب کنه و روزی برسه که هر کس موقع خرید ماشین لوکس اول به آئودی و ارباب حلقه ها فکر کنه.
به نظر من که اون روز نزدیکه.
TOYOTA
۲۱ مهر ۱۳۹۶درود دوست عزیز
اختلاف وزن نشان دهنده امکانات بیشتر نیست مثل نسل های جدید BMW که با کاهش وزن تجهیزات بیشتری از قبل دارند.
شما نکنه گوشی های سنگین تر رو پرامکانات تر می بینید مثلا؟؟
دوما
پانامرا توربو هیچگاه از نظر امکانات و راحتی که گفتید در حد s63 نیست چون فلسفه این دو با هم متفاوته .
من خودمم به پانامرا رای دادم ولی نظر درست شما با بیان اینگونه مثال ها شبیه مجموعه ای تهی میشه.
امسال سالی بود که زیرمجموعه های فولکس واگن فارغ از تجهیزات فنی ، بیشتر تغییراتشون مربوط به کنسول وسط ، کاکپیت و به طور خلاصه آسایش راننده بود.
مثل کاین ، پانامرا و a8 .
شادزی
AMIR SCHUMACHER
۲۱ مهر ۱۳۹۶.
دوست عزیز این ماشین ها تا حد امکان وزنشون کم شده.
من نگفتم 100درصد این اختلاف وزن به امکانات مربوط میشه
بلکه یه بخشیش یه این علته. هر چند ممکنه خیلی زیاد نباشه
ضمن اینکه شما یه نگاه به تصاویر بندازی پانامرا خودش باهات حرف میزنه.
بحث گوشی کاملا جداست و ربطی به ماشین نداره.
وقتی شرکت ها از نظر سطح تکنولوژی مساوی و مدل ها تقریبا مربوط به یک دوره هستند تفاوت وزن بیشتر مربوط به تفاوت امکاناته. حتی در گوشی هم که خودت مثال زدی صفحه نمایش بزرگتر باعث افزایش وزن میشه.
TOYOTA
۲۱ مهر ۱۳۹۶دوست عزیز چه اصراری دارید در هر زمینه ای تخصص خودتون رو نشون بدید و مقابله به مثل کنید
اندازه صفحه نمایش باعث اضافه وزن نمیشه بلکه تلورانس وزن گوشی بیشتر به خاطر جنس بدنه ، حاشیه های گوشی و باتری و اجزای دیگه است نه صفحه نمایش که سه مقوله صفحات ips و oled و poled هست.
پانامرا با شما حرف میزنه . با یکی دیگه ممکنه cls حرف بزنه .
هدفم این نیست بحث را بندازم ولی خواهش می کنم ازتون اینقدر تعمیم به کل ندید.
در مورد هزینه های بازاریابی هم نوعی هزینه داریم که تو چشم بعضی هزینه ها هم تو چشم نیست.
بهترین نوع بازاریابی نوعیه که سلسله زنجیره ای از مشتریان بدون دریافت پول از شرکت براش انجام میدن .
مثلا تویوتا ، مرسدس بنز ، ب ام و
مشتریان این شرکتها هر کدوم نماینده ای از شرکت تو تبلیغاتش هستن به واسطه کیفیت محصولاتشون .
آئودی هزینه زیاد میده چون باید این نقص رو که سالهاست بوجود اومده با هزینه پر کنه و به اندازه دیگران دیده بشه .
شادزی مهرافزون
آریا
۲۲ مهر ۱۳۹۶امیر عزیز حواست باشه وزن بیشتر نشونه ی خوبی نیست
یکی از نقاط قوت بنز وزن کمترشه
ولی در کل پانامرا بهتره و من به پانامرا رای دادم
آریا
۲۲ مهر ۱۳۹۶آقای e63 این فقط یه نظر سنجیه
پس بی ام و چرا این همه میفروشه؟؟؟
همه جای دنیا بی ام و پر فروشه
آریا
۲۲ مهر ۱۳۹۶به نظرم شتاب پانامرا اشتباه تایپ شده
3.4 ثانیس فکر کنم
شاهين
۲۱ مهر ۱۳۹۶بدون در نظر گرفتن قیمت پورشه رو انتخاب میکنم.اما ۴۷ هزار تا اختلاف باعث میشه در نهایت بنز رو انتخاب کنم
محمد
۲۱ مهر ۱۳۹۶بنظر پانامرا برنده نهایی این سگمنت هست
Behnam.xan
۲۱ مهر ۱۳۹۶اینکلاس واقعا جذابه ولی اگر انتخاب کنم m6 را انتخاب میکنم ??
KING 918 (محمدرضا)
۲۱ مهر ۱۳۹۶داداش حالا M6 رو بیخیال شو از این دوتا یکی رو بگو …….
من که با احترام به بنز پانامرارو بدون مکث رای دادم …….
واقعا به دور از تعصب از هر نظر در یه سطحا ولی پانامرا یه چیز دیگه س…….
BehNam
۲۱ مهر ۱۳۹۶منم به پانامرا رای دادم به خاطر مجموع فنی بهتر
الف.ی
۲۱ مهر ۱۳۹۶این نسل جدید پانامراست که با مسل قدیم مرسدس مقایسه شده به اختلاف قیمتی هم توجه کنید
KING 918 (محمدرضا)
۲۱ مهر ۱۳۹۶دوست عزیز الف ی به مشخصات فنی هم توجه کنید …
B.j
۲۱ مهر ۱۳۹۶البته باید در نظر گرفت که قیمت پورشه با قابلیت نزدیک به بنز ۵۰ درصد بیشتره …..
Pooriya_German_BMW
۲۱ مهر ۱۳۹۶۳۰ درصد بیشتره که کاملاً ارزش داره نسبت به سی ال اس
ایلیا
۲۱ مهر ۱۳۹۶پورشه سی درصد گرونتره که البته قابل چشم پوشی نیست ولی نمیشه گفت قابلیت ها تفاوتی نداره.
بله وقتی مقایسه در این سطح انجام میشه اختلاف فاحشی دیده نمیشه شاید اگه پانامارا رو با نسل قبلیش هم مقایسه کنی بازهم تغییرات ظاهری زیادی نبینی نهایتا چند صدم شتاب بیشتر یا ی لیتر مصرف کمتر ولی برای همین تغییرات جزیی کارهای زیادی انجام شده و تکنولژی های جدید تری استفاده شده تا خودرو در مجموع راندمان بهتری داشته باشه.
در اینجا پورشه موتور کارامد تری داره، شتاب بیشتری داره نمای داخلی جذاب تر و بروزتری داره و احتمالا در کیفیت رانندگی هم بهتر از بنزه.
من پورشه رو با وجود گرونتر بودن انتخاب میکنم.
امیر
۲۱ مهر ۱۳۹۶کسی که تا این حد پول داره، به این نگاه نمیکنه که پورشه ۳۷ هزار تا گرون تره، از هرکدوم خوشش بیاد بدون توجه به قیمتش میخره با این حال بنظرم پورشه ارزشش رو داره
شاهين
۲۱ مهر ۱۳۹۶خدمت شما عرض کنم که ۴۰ هزارتا اختلاف بین این دو تا گرانقدر یجورایی میشه به اندازه یه مزدا۳ و یه سورنتو فول آپشن…پس با هر منطقی حساب کنی کم پولی نیست
Porsche & Mercedes
۲۱ مهر ۱۳۹۶سدان باشه❤️
پورش باشه❤️
صفر تا صد سه ثانیه باشه❤️
لوکس باشه❤️
دیگه چی میخواین؟؟!!
ایلیا
۲۱ مهر ۱۳۹۶در این کلاس فعلا پانامارا.
تا ببینیم سه هموطن دیگش توی نسل بعدی چقدر میتونن جای پانامارا رو تنگ کنن.
خودم به شخصه عاشق طراحی cls هستم ،شبیه یه حیوون وحشیه که کمین کرده، امیدوارم در نسل بعدی هم طراحی قدرتمندی داشته باشه و شخصیت مستقلش حفظ بشه.
Parsa
۲۱ مهر ۱۳۹۶این مدل cls دیگه قدیمی شده نمیدونم ولی به نظرم نتیجه ی این رقابت بعد از معرفی نسل جدیدش خیلی عوض میشه کاش پدال اینو با نسل قبل پانامرا مقایسه میکرد
علی
۲۱ مهر ۱۳۹۶هر جفتشونو دوست دارم ولی با توجه به اینکه پورشه به روز تره و جدیدتره در ضمن از ابعاد بزرگتر و امکانات پیشرفته تری برخورداره رأی من (((⭐️⭐️⭐️پورشه پانامرا ⭐️⭐️⭐️))) خواهد بود .
با تچکر
علی
۲۱ مهر ۱۳۹۶تو این کلاس اول m5 دوم cls سوم پانامرا اصلا از طراحی دهاتی پانامرا خوشم نمیاد چراغ های آلفا 4cهم گرده اما خیلی خوش رخ و شیکه
KING 918 (محمدرضا)
۲۱ مهر ۱۳۹۶رفیق فکر کنم کلا اشتباه زدی …..
کجای چراغ پانامرا گرده ؟؟؟؟!!!!
طراحیش چیه از نظر شما ؟؟؟!!!!!!!!!!!!
اگه از چیزی خوشت نمیاد عیب الکی نذار روش ………….
اگه یه ایراد درست و منطقی از این ماشین گرفتی جایزه داری….
پاشا
۲۱ مهر ۱۳۹۶شما کی هستی که به بهترین خودرو ساز دنیا داری میگی دهاتی پورشه تو دنیا حرف اول رو میزنه دوستان قصد پز دادن و خودنمایی ندارم ولی من هم بنز سوار شدم هم بی ام و و مازراتی همیشه میگفتم پورشه چیه که اینقدر گرونه cls ۶۳ با همه ی امکانات و اپشن های خاص ۱۳۰ تا در میاد حالا شما پانامرا بیس ۸۵ تا شروع شدنشه در میاد ۱۶۰-۱۷۰ بعد از سوار شدن پانامرا gts فهمیدم هر یه قرونی که میدی براش می ارزه و سواری کیفیت لذت هیچ برندی قابل قیاس نیست و پورشه فقط بخاطر فروش قیمت های پایین تر میده که هم سود کنه هم مردم بتونن بخرند مگر نه پانامرا از ۸۵ تا شروع تا ۱۹۴ تا شروع هست
شاهين
۲۱ مهر ۱۳۹۶من به cls رای دادم اما اگه کسی جلو من بگه طراحی پانامرا داهاتیه با کله میرم تو صورتش…واقعا وات د فاز
اعتمادیان
۲۲ مهر ۱۳۹۶سلام علی آقا
واقعا از شما بعید بود ، بیشتر از اینها از شما انتظار داشتم
به اینکه از طراحی یکی از بزرگترین و محبوبترین خودروساران جهان ایراد ناپخته گرفتید کاری ندارم ، پورشه بزرگتر از ذهن من و شماست و دیگران خود قضاوت میکنند ، ولی در شان شما نبود که از کلمه ( دهاتی ) استفاده کنید ، بخش زیادی از مردم سرزمین ما در روستاها زندگی میکنند که به مرانب از من و شما در جامعه مفید ترند لذا با استفاده از اینگونه کلمات برای تخریب یا تحقیر یک برند یا هر چیز دیگر ، ابتدا به طیف بزرگی از هموطنان خودمان توهین میشود .
باید مواظب باشیم در نقدهایمان از دایره احترام خارج نشویم
شاد و تندرست باشی دوست عزیز
Mohamad
۲۱ مهر ۱۳۹۶با اینکه هر دو آلمانین و کیفیتشون عالیه….
من به بنز رای میدم….
بنز یه چیز دیگس…
power active
۲۱ مهر ۱۳۹۶پانامرا ۲۰۱۸ ببینی بنز بیخیال میشی. یه سرچی بزن
محسن.د
۲۱ مهر ۱۳۹۶یک و نیم لیتر! حجم موتور کمتر، 30 اسب بخار توان موتور کمتر، 30 نیوتن متر گشتاور کمتر،
“213” کیلو! وزن سنگین تر، اما چالاک تر! This is PORSCHE :-)
الف.ی
۲۱ مهر ۱۳۹۶این نسل جدید پورشه است که با نسل قدیم مرسدس مقایسه شده
الف.ی
۲۱ مهر ۱۳۹۶برای یه طرفدار به هیچ وجه انتخاب سختی نیست ولی برای یه بی طرف انتخاب به شدت سختیه ولی به هر حال نسل جدید مرسدس احتمالا از نظر پرفورمنس بالاتر از پورشه قرار میگیره
me84
۲۱ مهر ۱۳۹۶.
پورشه طراحی بهتری داره. اما اختلاف قیمتشون هم زیاده. تو استفاده معمولی هیچ فرقی با هم ندارن.
حمید ع
۲۱ مهر ۱۳۹۶مگه میشه با وجود پانامرا خودروی دیگه ای تو این کلاس قهرمان شه؟!!!!یک ۹۱۱ چهار نفره لوکس و تقریبا راحت با انبوهی از تکنولوژیها..
Pars
۲۱ مهر ۱۳۹۶درود بر عزیزان و تشکر از جناب دهقان ؛
حدث میزنم شتاب پورشه اشتباه ذکر شده .
راى دادن در این نظر سنجى واقعا سخته ؛ طراحى هر دو ممتاز و بى عیب و نقصه ولى از نظر فنى مرسدس مقدار خیلى کمى ضعیف تره که با توجه به قدیمى تر بودن قابل توجیه هست ؛
راى بنده تا قبل از رونمایى از نسل جدید مرسدس: پورشه پانامرا
با تشکر
:::فرشاد:::
۲۱ مهر ۱۳۹۶CLS به مراتب خاصتره اما این نسلش قابلیت رقابت با پانامرا رو نداره، منتظرم نسل جدیدش بیاد تا رقابت عادلانه شه، ولی با حال این بازم به CLS رای میدم چون یه حس خاصی بهم میده.
ahmad m
۲۱ مهر ۱۳۹۶با وجود اینکه میدونم احتمال برنده شدنش کمه ولی باز هم به بنز رای میدم، واسه من CLS یه چیز دیگست.
arman fard
۲۱ مهر ۱۳۹۶با اینکه بنز اسب بخار و گشتاور بیشتر وزن کمتری داره اما به گیربکس پورشه باخته عجب گیربکسی داره این پورشه ولی ظاهر بنز من بیشتر میپسندم
:::فرشاد:::
۲۱ مهر ۱۳۹۶شتاب پورشه رو اشتباه نوشتین، سایت پورشه:
۳.۸ ثانیه
۳.۶ ثانیه با Sport Chrono Package)
امیر دهقان
۲۱ مهر ۱۳۹۶طبق معمول مشخصات از سایت کارانددرایور گرفته شده:
https://www.caranddriver.com/porsche/panamera-turbo-turbo-s
mohammadrr
۲۱ مهر ۱۳۹۶مرسدس بنز سی ال اس یک شاهکاره و الان هنوز مدل جدیدش به بازار نیومده ولی نسل اولش صنعت خودروسازیو دگرگون کرد همچنین مرسدس بنزو از اون وضعیت افتضاحی که داشت نجات داد برای من توی این رده هیچ چیز جای سی ال اس رو نمیگیره!
:::فرشاد:::
۲۱ مهر ۱۳۹۶CLS، SLR و SL بلک سریز، بهترین طراحیهای چند سال اخیر مرسدس بنز رو دارن.
مرصاد
۲۱ مهر ۱۳۹۶اشتوتگارت ❤❤
Porsche
ستار
۲۱ مهر ۱۳۹۶اولین ماشینی که دیدم و عشق ماشین در من جوانه زد.:))Clsنسل قبل بود.وقتی دیدمش تا یک هفته هنگش بودم.با اینکه این نسلش به اندازه اتاق قدیم دوست ندارم ولی بازم بهclsرای میدم
حمیدرضا
۲۱ مهر ۱۳۹۶به خاطر شتاب به نسبت قدرت و وزن به پورشه رای دادم وگرنه مرسدس رو در این کلاس بهترین میدونم البته مرسدس قیمتشم بهتره
Khosrow
۲۱ مهر ۱۳۹۶با اومدن– ا ام گ –جی تی- سدان -ورق به نفع مرسدس برمیگرده برای همیشه / دوئل اون با پانامرا منطقی تره ..
ali panamera
۲۱ مهر ۱۳۹۶هیچ ماشینیو اندازه پانامرا دوس ندارم
خیلی خوبه لامصب
فرهاد كرمستجی
۲۲ مهر ۱۳۹۶امکانات تقریبا مشابه، پرفورم تقریبا مشابه، اعتبار برند تقریبا مشابه، چهل هزار دلار قیمت پایینتر، مرسدس بنز یعنی این که پرفروش ترین لوکس کار دنیاست. فاصله قیمت خودش یه ماشین سدان نیمه لوکسه:)
Reza
۲۲ مهر ۱۳۹۶با وجود علاقه زیادی که به مرسدس دارم انتخاب من پانامرا هستش .
Reza
۲۲ مهر ۱۳۹۶با وجود علاقه زیادی که به مرسدس دارم انتخاب من پانامرا هستش . اصلاً ابهتش یه چیز دیگس
اميرحسين رادفر
۲۲ مهر ۱۳۹۶آقا این شتاب ۳ ثانیه از کجا اومده!؟ تو بهترین حالت شتاب این خودرو با اانچ کنترل زیر ۳.۵ تو هیچ منبعى ثبت نشده !!! شتاب ۳ ثانیه مال نسخه هایبرید که اصلا جاى بحثش اینجا نیست در ثانى یه خودرو کاملا بروز داره با نسخه 2010 یه خودرو دیگه مقایسه میشه ! اخه کجاى دنیا همچین کارى مى کنن !؟ مرسدس به زودى زود تاج پادشاهى این کلاس پس مى گیره با ورود cls جدید و amg gt4 با انبوهى از طیف پیشرانه ها و تکنولوژى هاى جدید یه جنگ فوق العاده سخت و براى رقیباش رقم مى زنه مخصوصا با نسخه هایبرید که وعده قدرت فوق العاده ى بالاى 800 اسب بخار وعده داده
Dawod
۲۲ مهر ۱۳۹۶خودتون پانامرارو به مرحله بعدی ببرین ، دیگه چرا اطلاعات غلط در موردش میذارین ؟؟؟
Power 404 kW (550 hp) at 5,750 – 6,000 1/min
Acceleration from 0 – 100 km/h 3.8 s (3.6 s with Sport Chrono Package)
https://www.porsche.com/international/models/panamera/panamera-turbo-models/panamera-turbo/
اینم بنز از سایت خود مرسدس
https://www.mercedes-amg.com/en/vehicles/cls/coupe/cls63s.html
عادلانه و با اطلاعات درست نظر سنجی کنین !!!