جگوارمرسدس بنز

دوئل مرسدس بنز E کلاس و جگوار XF

مرحلهٔ مقدماتی، گروه چهارم، سدان‌های میان سایز لوکس، دوئل چهارم

نتایج دوئل قبلی بین ب‌ام‌و سری ۵ و لکسس ES

مجموع آراء: ۱۵۱۹

آراء ب‌ام‌و: ۱۰۲۳

آراء لکسس: ۴۹۶

پیروز دوئل: ب‌ام‌و سری ۵ با کسب ۶۷ درصد از کل آراء

دوئل‌های این گروه

آئودی A6

ولوو S90

آئودی A6

کادیلاک CT5

آکورا TLX

کادیلاک CT5

ب‌ام‌و سری ۵

لکسس ES

ب‌ام‌و سری ۵

مرسدس بنز E کلاس

جگوار XF

؟

دی‌اس ۹

جنسیس G80

؟

 مرسدس بنز E کلاس

تاریخ معرفی: نمایشگاه دیترویت ۲۰۱۶

پلت‌فرم: MRA مرسدس

امتیاز از کارانددرایور: ۹.۰ از ۱۰

امتیاز از موتورترند: ۸.۸ از ۱۰

امتیاز از اتو اکسپرس: ۴.۵ از ۵.۰

فروش سال ۲۰۲۰ در آمریکا: ۱۹,۱۸۷ دستگاه

فروش سه ماه اول ۲۰۲۱ در آمریکا: ۸,۱۹۹ دستگاه

فروش سال ۲۰۲۰ در اروپا: ۷۰,۱۷۱ دستگاه

فروش چهار ماه اول ۲۰۲۱ در اروپا: ۲۳,۴۷۶ دستگاه

رتبهٔ ایمنی از یوروانکپ

حفاظت از بزرگ‌سالان: ۹۵ درصد

حفاظت از کودکان: ۹۰ درصد

حفاظت از عابر پیاده: ۷۷ درصد

سیستم‌های ایمنی: ۶۲ درصد

امتیاز کلی: پنج ستاره

گارانتی: ۴ سال یا ۸۰ هزار کیلومتر

نقاط مثبت: پُر از ویژگی‌های پیشرفته، کابین آرام و شیک، سواری عالی و راحت سیستم تعلیق بادی، تنوع بالای نسخه‌ها، پیشرانه‌های روان و قدرتمند، تکنولوژی‌های ایمنی فعال هوشمندانه

نقاط منفی: قیمت پایهٔ بالا، صندلی‌های عقب تنگ، پیشرانهٔ پایهٔ فاقد هیجان، سیستم اطلاعاتی-سرگرمی ناجور، طراحی بیرونی نه‌چندان چشمگیر

چکیده: E کلاس اساساً یک S کلاس کوچک‌شده است که از لحاظ راحتی و طراحی با برادر بزرگ‌تر خود برابری می‌کند

جگوار XF

تاریخ معرفی: نمایشگاه نیویورک ۲۰۱۵

پلت‌فرم: D7a جگوار-لندروور

امتیاز از کارانددرایور: ۶.۰ از ۱۰

امتیاز از موتورترند: ۷.۲ از ۱۰

امتیاز از اتو اکسپرس: ۴.۰ از ۵.۰

فروش سال ۲۰۲۰ در آمریکا: ۵۴۹ دستگاه

فروش سه ماه اول ۲۰۲۱ در آمریکا: ۲۲۸ دستگاه

فروش سال ۲۰۲۰ در اروپا: ۲,۴۵۰ دستگاه

فروش چهار ماه اول ۲۰۲۱ در اروپا: ۸۶۴ دستگاه

رتبهٔ ایمنی از یوروانکپ

حفاظت از بزرگ‌سالان: ۹۲ درصد

حفاظت از کودکان: ۸۴ درصد

حفاظت از عابر پیاده: ۸۰ درصد

سیستم‌های ایمنی: ۸۳ درصد

امتیاز کلی: پنج ستاره

گارانتی: ۵ سال یا ۹۶ هزار کیلومتر

نقاط مثبت: هندلینگ چابک و متعادل، کابین مدرن و جادار خصوصاً از لحاظ فضای پای عقب، طراحی بیرونی جذاب، نمایشگر استاندارد بزرگ برای سیستم اطلاعاتی-سرگرمی

نقاط منفی: سیستم‌های کمک‌رانندهٔ استاندارد اندک، سواری سفت برای یک خودروی لوکس، حذف پیشرانهٔ شش سیلندر، برخی متریال ضعیف داخلی

چکیده: هرچند در فیس‌لیفت XF برخی از ویژگی‌های مطلوب آن حذف شده‌اند اما قیمت به‌مراتب کمتری دارد و همچنان سرها را به سمت خود می‌چرخاند

مقایسهٔ مشخصات فنی

مرسدس بنز E350

جگوار XF P300

پیشرانه ۲.۰ لیتری I4 ۲.۰ لیتری I4
تنفس توربوشارژ توربوشارژ
قدرت ۲۶۰ اسب بخار ۳۰۰ اسب بخار
گشتاور ۳۷۰ نیوتن متر ۴۰۰ نیوتن متر
گیربکس ۹ سرعته اتوماتیک ۸ سرعته اتوماتیک
محور محرک عقب یا چهارچرخ چهارچرخ
شتاب صفر تا ۹۶ ۶.۴ ثانیه ۶.۵ ثانیه
مسافت ۴۰۰ متر ۱۴.۹ ثانیه ۱۴.۹ ثانیه
حداکثر سرعت ۲۱۰ کیلومتر/ساعت ۲۵۰ کیلومتر/ساعت
شتاب جانبی ۰.۸۳ جی ۰.۸۹ جی
مصرف سوخت ۹.۴ لیتر ترکیبی ۹.۴ لیتر ترکیبی
ظرفیت باک ۶۵ لیتر ۷۵ لیتر
وزن ۱۷۸۰ کیلوگرم ۱۸۷۲ کیلوگرم
طول ۴,۹۲۲ میلی‌متر ۴,۹۶۳ میلی‌متر
فاصلهٔ محوری ۲,۹۳۹ میلی‌متر ۲,۹۵۹ میلی‌متر
حجم صندوق بار ۳۷۰ لیتر ۳۰۰ لیتر
ظرفیت سرنشین ۵ نفر ۵ نفر
قیمت پایه آمریکا ۵۵,۳۰۰ دلار ۴۵,۱۴۵ دلار
قیمت موردبررسی ۵۷,۸۰۰ دلار ۵۱,۱۴۵ دلار

این دوئل‌ها، مقایسه‌هایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوب‌تر بین شما کاربران ایرانی می‌باشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگی‌های فنی، قیمت و مقرون‌به‌صرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح می‌دهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.

کدام سدان میان‌سایز لوکس را بیشتر می‌پسندید؟

نمایش نتایج

Loading ... Loading ...

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۳۳ دیدگاه‌ها

  1. آریا ماشین

    ۹ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (661 ديدگاه)

    اصلا جای صحبتی نیست
    مرسدس بنز تمام
    ( ۵۰۰ کامنتم شد اولین کامنت زیر این پست😅)

    موافقم 9
    مخالفم 4
    1. فرید

      ۹ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (202 ديدگاه)

      من نمیدونم چرا یرخی از سرمایه دارها تو ایران، با اینکه چند تا ماشین خارجی دارند، باز برای امور روزمره از ماشینهای ایرانی استفاده میکنند.
      یکی رو میشناسم پولداره و چند تا مرغداری داره و زمین و ملک هم زیاد داره. برای کارهای روزمره داخل شهر 206 سوار میشه!
      البته شاید این هم درست نباشه که اس کلاس و ای کلاس و لکسوس و مشابه اون رو برای امور روزمره استفاده کنی ولی اقلا تویی که مثلا بنز E کلاس داری، یه کرولا یا الانترا بگیر برای داخل شهر. نرو پرشیا و دنا بگیر.
      ماشینهای داخلی از نظر ایمنی در مقایسه با وارداتی ها خیلی ضعیفترند.

      موافقم 3
      مخالفم 1
      1. S

        ۹ تیر ۱۴۰۰
        سوابق: (134 ديدگاه)

        این فردی که میگید خودش پولداره،ذهنش فقیر.
        احتمالا اون ماشینا هم برای سرمایه گذاری گرفته نه لذت بردن.
        وگرنه اگر واقعا میخواست زندگی کنهS500هم داشت هر روز استفاده میکرد اینا خزانه دار نسل آینده ان😂

        موافقم 2
        مخالفم 3
        1. Reza Hosseini

          ۹ تیر ۱۴۰۰
          سوابق: (87 ديدگاه)

          بحث ذهن فقیر نیست
          بحث دید مردمه
          طرف ممکنه محل کارش توی مناطق محروم شهر باشه
          آدم با ماشین لوکس وقتی توی اون مناطق میره خیلی ها متاسفانه از روی فرهنگ غلط به دید منفی بهش نگاه میکنند

        2. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

          ۹ تیر ۱۴۰۰
          سوابق: (4607 ديدگاه)

          با آقا رضا موافقم،هرکی سوار چیز خوبی میشه فکر میکنن میاد پز میده….

        3. جهان

          ۴ فروردین ۱۴۰۳
          سوابق: (3 ديدگاه)

          اون کار درست رو انجام میده ،خودرو داخلی ،اصطحلاک کمتری داره ،مصرف سوختش کمتره ،هزینه های کلیش کمتر هست و اگه یک راننده ناشی هم بهش بزنه دلش زیاد نمیسوزه ،پس بهترین گزینه برای داخل شهر همین خودرو داخلی هست

      2. mahan

        ۹ تیر ۱۴۰۰
        سوابق: (2293 ديدگاه)

        به همین راحتی نمیشه مردم رو قضاوت کرد.صدها فاکتور وجود داره…

    2. Reza

      ۱۰ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (5344 ديدگاه)

      E CLASS

  2. زیزیگولو

    ۹ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (6010 ديدگاه)

    درسته که جگوار یکی از بهترینای دنیاست ولی وقتی پای مرسدس بنز وسط باشه، فکرو ذهنو انتخاب آدم خوبخود میره سمت مرسدس بنز

    موافقم 3
    مخالفم 1
  3. Silent

    ۹ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (631 ديدگاه)

    این مدل جگوار ابعادگیرا تری داره از نزدیک از طرفی تو کانادا و شاید اروپا هم برند سنگین تری هست بلحاظ پرستیژ و کممی. وقتی بنز هم قیمت جگوار شد پس دلیلی بر انتخاب نکردن جگوار نمی شه دید با عملکرد بهتر.

    موافقم 2
    مخالفم 3
    1. محمدرضا

      ۹ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (1055 ديدگاه)

      جگوار قیمتش ۱۰هزار دلار ارزان تره.
      واصلا با بنز قابل قیاس نیست.

  4. new RAMIN

    ۹ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (2361 ديدگاه)

    من اینجا انتخابم جگوار XF هست

    موتورش عین بنز 2 لیتری هست اما قدرتی بیشتر داره ، گشتاورش بیشتره. وزن سنگین تری داره ولی زیاد روی شتابش تاثیر نذاشته. از همه مهمتر باک بنزینش 10 لیتر بیشتر.
    تازه اینکه حدود 10 هزار دلار نسخه پایه اروزنتری نسبت به E کلاس داره و همچنین نباید فراموش کنیم 1 سال گارانتی بیشتری دارد.

    در بحث ایمنی هم جگوار “” درصد های”” بهتری نسبت به E کلاس کسب کرده. متریال داخلش و طراحی داخلش هم خیلی عالی هست.

    اینجارو ببنید
    بنز E کلاس نکات منفی = قیمت پایهٔ بالا، صندلی‌های عقب تنگ، پیشرانهٔ پایهٔ فاقد هیجان، سیستم اطلاعاتی-سرگرمی ناجور، طراحی بیرونی نه‌چندان چشمگیر
    .
    جگوار XF نکات منفی = سیستم‌های کمک‌رانندهٔ استاندارد اندک، سواری سفت برای یک خودروی لوکس، حذف پیشرانهٔ شش سیلندر، برخی متریال ضعیف داخلی.

    برخی متریال ضعیف رو که همین E کلاس داره! همه خودرو جهان حتی همین هامر پیکاپ هم برخی نقاط خودرو از پلاستیک استفاده شده. خب طبیعی هست.
    پیشرانه 6 سیلندر خوبه ولی من نباشه مشکلی ندارم. نباشه مهم نیست. سیستم کمک راننده استاندارد اندک؟؟ خب اشکالی نداره فول آپشن میخرم که اندک نباشه!

    نکات منفی XF رو به راحتی میشه درست کرد. اما نکات منفی E کلاس رو به دشواری!

    راستش همه ایرانی ها دنبال پز دادن به این و اون هستن برای همین e کلاس برندس.
    همیشه برند خیلی معروفی بودن دلیلی بر بهتر بودن خودرو نیست. اما متاسفانه 100 درصد چون ایرانی ها برند دوست هستن XF باخته.

    البته جگوار برند خیلی رده بالایی هست ولی مردم ایران زیاد نمیشناسنش.
    هم لندروور هم جگوار پتانسیل خیلی بالایی دارند.
    ولی حیف استعداد هاشون داره هدر میره!

    موافقم 4
    مخالفم 4
    1. 🇩🇪👑MERCEDES BENZ 👑🇩🇪

      ۹ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (1948 ديدگاه)

      الان من فن بنزم ولی جگوار رو انتخاب کردم چون تو این تیپ بهتره و واقعا باید از تملک تاتا در بیان و بنظرم زیر نظر فولکس برن عالیه.

      موافقم 2
      مخالفم 1
      1. Ninja

        ۹ تیر ۱۴۰۰
        سوابق: (1162 ديدگاه)

        به این میگن بدون تعصب ترین رای تو عمرم خیلیا بخاطر این که بنز بنزه بهش رای دادن ولی یه فن مرسدس به جگوار رای داد چه کنیم دیگه ایرانیا با جگوار نا اشنا و عاشق بنز و بنز دوست من دوستم عکس یه لامبوگینی اس وی جی رو دید و گفت
        به به در حد بنز قشنگه صداشو شنید هنگام استارت گفت در حد بنزم صدا داره گفتم میدونی بنز برا چه کشوریه گفت نه چند تا اسم مثل مکلارن و لندروور با جگوار با چند تا دیگه نام بردم مکلارن فقط اف وان رو بلد بود برا رکورد سرعتش لندروور دیفندر برا اینکه بعضی از مدل هاش تو ایران اومدن جگوار هم هیچی بقیه هم الان یادم نمیاد ولی بلد نبود اونجا بود که فهمیدم ملت بنز دوستن
        بنز تویوتا پورش …. رو دوست دارن نمیدونم چرا

        موافقم 2
        مخالفم 1
        1. rezars pc

          ۹ تیر ۱۴۰۰
          سوابق: (475 ديدگاه)

          منم نتونستم با این اک به جگ رای دادم با گوشی به بنز
          ولی خدایی خودم بخام تو ایران انتخاب کنم ایی کلاسه چون فک کنم راحتر بشه مکانیک جور کرد و قطعه تو ایران برای خرید ماشین باید پا رو دلت بذاری و ااونی که کم استهلاک تره و کلی قطعه رو داره بخری

      2. rezars pc

        ۹ تیر ۱۴۰۰
        سوابق: (475 ديدگاه)

        رتان تاتا حیا کن
        جگی لندیو رها کن

    2. با مهربونی جهان زیباتره

      ۹ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (1203 ديدگاه)

      نه تنها ایرانیا بلکه کل اروپا و مردم امریکا برند دوستن اختلاف فروششونم همینو نشون میده

      موافقم 2
      مخالفم 2
    3. مانی

      ۱۰ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (2486 ديدگاه)

      آقا رامین ۹۵ از ۹۲ بیشتره و ۹۰ هم از ۸۴ بیشتره
      سیستم اطلاعات سرگرمی مرسدس تو بالاترین تیپ جزو بهترین‌های بازاره
      پرستیژ جگوار بیشتر نیست به خاطر رقبای بسیار قدر و عدم توان رقابت
      فروشش رو از دست داده و کمیاب شده
      با این منطق کاربر‌ها هر شرکتی که ور شکست بشه و محصولاتش دیگه گیر نیاد با کلاس ترینه

  5. مهدی موتور

    ۹ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (1241 ديدگاه)

    خدایی جگوار قابل تحسین هست اینجا از نظر من

    موافقم 1
    مخالفم 2
    1. محمدرضا

      ۹ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (1055 ديدگاه)

      قطعا قابل تحسینه.
      ولی در مقابل بنز حرفی برای گفتن نداره.با این که ۱۰هزار دلار ارزان تره ولی فروش بنز ۳۰برابره.که قابل مقایسه نیست.و هر دومجله هم امتیاز خیلی کم تری بهش دادن.
      هندی ها جگوار رو خراب کردن.

      موافقم 3
      مخالفم 1
  6. ehsan.fa

    ۹ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (1948 ديدگاه)

    با چشمانی اشکبار که طرفدار جگوار است بنز رو انتخاب کردم. البته تاکسی شدن بنز e کلاس خیلی تاثیر داره چون تو اروپا خدمات خیلی گرونه بی دردسرترین خودرو ممکن رو انتخاب میکنند. بنز سری e یه جورایی مثل تویوتا کمری خراب نمیشه ابدی کار میکنه

  7. Reza Hosseini

    ۹ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (87 ديدگاه)

    به عنوان کسی که بنز رو عمیقا دوست دارم، اینجا به جگوار رأی دادم
    بنز ای کلاس که همیشه یه سنگ محک بوده توی طراحی، بعد از این فیس لیفت واقعا خراب شد
    اگه این فیس لیفت روش انجام نشده بود چشمم رو به صورت تعصبی روی همه چیز میبستم و به بنز رأی میدادم ولی متاسفانه وقتی این طراحی رو داره مخصوصا تو نمای جلو، مجبورم منطقی تر نگاه کنم

    موافقم 2
    مخالفم 1
  8. با مهربونی جهان زیباتره

    ۹ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (1203 ديدگاه)

    قابلیت اطمینان جگوار یه چیزی بد تر از بده

    موافقم 4
    مخالفم 1
  9. Sina10

    ۹ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (2428 ديدگاه)

    فکر نمیکردم جگوار اینقدر نزدیک E کلاس باشه!!
    قیمت جگوار بهتره و البته قیافه اش ، اما کابین بنز بالاتر هست
    توی نسخه های پایه بنز E کلاس چندان ماشین چشمگیری نیست و قدرت واقعیش نسخه های بالاتره
    البته جگوار همیشه به استهلاک و قابلیت اطمینان پایین مشهور بوده و توی لیست ها همواره جزء ضعیف ترین ها بوده ولی خب اگه میخواستم نسخه پایه یکیشونو بخرم جگوار رو انتخاب میکردم ولی نسخه بالاتر بنز
    اینجا هم بخاطر اینکه نسخه های پایینو گذاشته بود جگوار رای دادم با وجود اینکه هر دو عالین

  10. GT

    ۹ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (1658 ديدگاه)

    برخی دوئل ها نتیجه اش از قبل معلومه، تنها دوئل این گروه که رقابت سخت هست، فینال بین سری پنج و E کلاس هست

    موافقم 1
    مخالفم 1
    1. rezars pc

      ۹ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (475 ديدگاه)

      من به نظرم ct5 قهرمانه به دللیییل تاریخی که خودتون میدونین اااااااگه بگم میرم تو گونی علاقه مردم به ماشینای آمریکایی بیشتره بعد طراحی ct5 منو خیلی جذب میکنه فک کنم تعداد زیادی طراحی ct5 رو دوس داشته باشند ولی بالاخره کادیلاک واقعا خاطره ی خوبی در ذهن ما و بزرگتر های ما گذاشته که به نظرم محبوبیت زیاد تری داشته باشه رای نهایی من سری ۵ هه ایی کلاس این فیسش کار خراب کن شد

      1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

        ۹ تیر ۱۴۰۰
        سوابق: (4607 ديدگاه)

        دقیقا منم حس میکنم آخرش کادیلاک ببره مثلا خود من از کادیلاک های جدید زیاد خوشم نمیاد اما اون تاریخچه ای و اون حسی رو که قبلاً بهت دادن وصف نشدنیه و باعث میشه بازم بری سمتش، تازه مدلهای جدید کادیلاک مثل ct5 و ct4 تازگیا خیلی موفق عمل کردن،شانس بردش خیلی بالاست…

        1. RezaRs

          ۹ تیر ۱۴۰۰
          سوابق: (1609 ديدگاه)

          خدایی فیس کادیلاک های جدید عالی شدن اگه اسکالید پرچمدار نبود و ct5 پرچمدار بود و لوکستر میساختنش دیگه عندش بود هرچند منتظر سلستیکیم لیریک که ترکوند خدایی کادیلاک زیبا شده
          نسل دوم cts رو ببین ادم نمی دونه چی بگه واقعا زیبا نبود الان شما نگا فیس ct5 کن
          نگا فیس e کلاس جدیدم بکن واقعا عاشق مرسدسم ولی خدایی طراحی بیرونی ct5 کیلومتر ها زیبا تر در اومد به مذاق من حالا انگار تو برعکس منی این کادیلاک جدیدا رو دوس نداری ولی به نظر من کادیلاک رو ریل خوبیه

        2. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

          ۱۱ تیر ۱۴۰۰
          سوابق: (4607 ديدگاه)

          معلومه رو ریل خوبیه تازه بهترین ریله، البته منظورم این نبود طراحی هاش بده طرح های خوب و قابل قبولی دارن اما تا وقتی که به مدل های قدیمی نگاه نکنی! بله وقتی چشت به سویل یا فلیت وود و الدورادو و ….. می افته تازه حس می‌کنی چقدر برای این شرکت بده،اونا مثل مافیایی ها میمونن اما اینا انگار یه بچه اروپایی شدن که لباس آمریکایی تنشون کردن،به هرحال امیدوارم ببره….

  11. امیرحسین

    ۹ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (298 ديدگاه)

    من انتخابم جگوار از لحاظ طراحی داخلی و بیرونی
    اما
    خب میزان فروش در بازار آمریکا نشون میده کدوم خودرو برتر و حرفی نیست
    ولی من جگوار می پسندم

  12. Mf1

    ۹ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (242 ديدگاه)

    اگه قیمت جگوار هزار پوند هم بود باز مهندسین بنز انتخاب میکردن چون بنزه

  13. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

    ۹ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (4607 ديدگاه)

    از نظر مشخصات تقریبا یکی هستن، اما خب بنز بنزه دیگه!😂
    رای من بنز…

    موافقم 3
    مخالفم 1
  14. محمد مختاری آذر

    ۱۱ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (999 ديدگاه)

    طعا و صد در صد جگوار با ان طراحی عقب زیبا و قدرت بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا