مرحلهٔ یکچهارم نهایی، دور اول، قسمت نخست، اولین دوئل از گروه سدانهای متوسط لوکس
مرسدس بنز E کلاس | مازراتی گیبلی |
؟ | |
بامو سری ۵ | تسلا مدل S |
؟ | |
ولوو S90 | کادیلاک CTS |
؟ | |
آئودی A6 | کادیلاک XTS |
؟ |
مرسدس بنز E کلاس
تاریخ معرفی: نمایشگاه دیترویت ۲۰۱۶
نسل کنونی: پنجم
پلتفرم: MRA مرسدس
امتیاز از کاربایر: ۴.۵ از ۵
امتیاز از کارانددرایور: ۴.۵ از ۵
فروش سال ۲۰۱۷ در اروپا: ۱۲۷,۶۳۸ دستگاه
فروش پنجماههٔ نخست ۲۰۱۸ در اروپا: ۵۶,۷۵۲ دستگاه
فروش سال ۲۰۱۷ در آمریکا: ۴۹,۴۷۳ دستگاه
فروش ششماههٔ نخست ۲۰۱۸ در آمریکا: ۲۵,۲۰۶ دستگاه
رتبهٔ ایمنی از یوروانکپ
حفاظت از بزرگسالان: ۹۵ درصد
حفاظت از کودکان: ۹۰ درصد
حفاظت از عابر پیاده: ۷۷ درصد
سیستمهای ایمنی: ۶۲ درصد
امتیاز کلی: پنج ستاره
مازراتی گیبلی
تاریخ معرفی: نمایشگاه شانگهای ۲۰۱۳
نسل کنونی: سوم
پلتفرم: M156 مازراتی
امتیاز از کاربایر: ۳.۴ از ۵
امتیاز از کارانددرایور: ۳ از ۵
فروش سال ۲۰۱۷ در اروپا: ۲,۹۸۱ دستگاه
فروش پنجماههٔ نخست ۲۰۱۸ در اروپا: ۱,۱۷۸ دستگاه
فروش سال ۲۰۱۷ در آمریکا: ۵,۵۶۳ دستگاه
فروش ششماههٔ نخست ۲۰۱۸ در آمریکا: – دستگاه
رتبهٔ ایمنی از یوروانکپ
حفاظت از بزرگسالان: ۹۵ درصد
حفاظت از کودکان: ۷۹ درصد
حفاظت از عابر پیاده: ۷۴ درصد
سیستمهای ایمنی: ۸۱ درصد
امتیاز کلی: پنج ستاره
مقایسهٔ مشخصات فنی
مرسدس-آامگ E43 | مازراتی گیبلی S Q4 | |
پیشرانه | ۳ لیتری V6 | ۳ لیتری V6 |
تنفس | توئین توربو | توئین توربو |
قدرت | ۴۰۰ اسب بخار | ۴۱۰ اسب بخار |
گشتاور | ۵۲۰ نیوتن متر | ۵۵۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۹ سرعته اتوماتیک | ۸ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | چهارچرخ | چهارچرخ |
شتاب صفر تا ۹۶ | ۴.۲ ثانیه | ۴.۷ ثانیه |
مسافت ۴۰۰ متر | ۱۲.۸ ثانیه | ۱۳.۴ ثانیه |
حداکثر سرعت | ۲۵۰ کیلومتر/ساعت | ۲۸۰ کیلومتر/ساعت |
مصرف سوخت | ۱۰.۹ لیتر (ترکیبی) | ۱۱.۷ لیتر (ترکیبی) |
تولید آلایندگی | ۱۹۰ گرم/کیلومتر | ۲۲۶ گرم/کیلومتر |
ظرفیت باک | ۶۶ لیتر | ۸۰ لیتر |
وزن | ۱۹۴۴ کیلوگرم | ۱۸۱۰ کیلوگرم |
طول | ۴.۹۴ متر | ۴.۹۷ متر |
فاصلهٔ محوری | ۲.۹۴ متر | ۲.۹۹ متر |
حجم صندوق بار | ۳۷۰ لیتر | ۵۰۰ لیتر |
ظرفیت سرنشین | ۵ نفر | ۵ نفر |
قیمت پایه آمریکا | ۷۲,۵۹۵ دلار | ۷۴,۳۰۰ دلار |
این دوئلها، مقایسههایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوبتر بین شما کاربران ایرانی میباشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگیهای فنی، قیمت و مقرونبهصرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح میدهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.
[polldaddy poll=10072529]
محمد
۱۳ مرداد ۱۳۹۷توی این سگمنت و تو این دوئل اصلا نمیشه مرسدس رو انتخاب نکرد.
LAMBORGHINI
۱۳ مرداد ۱۳۹۷کاملا درسته … ئی کلاس واقعاً جزو بهترین های این سگمنته
راستش اصلا نیازی به خوندن جدول و … نیست
اگه میخوای نهایت مهندسی رو تو این کلاس داشته باشی و یه ماشینی بخری که همه چیز رو با هم داشته باشه و نگرانی از بابت کیفیت ساخت و این چیزاش نداشته باشی بهترین انتخاب همین مرسدسه
بعضی قطعاتی که در ماشین های مزراتی استفاده شدن دقیقا مشابه قطعات فیات هستند و این واسه برندی با اسم و رسم مثل مزراتی واقعا وحشتناکه … باید به حال فیات افسوس خورد
اشتراک قطعات چیز بدی نیست … اوراکان هم بعضی چیزاش با آئودی S8 مشترکه بعضی هاش با R8 … اما اینکه بیای قطعات فیات رو روی مزراتی ببینه واقعا ظلمه در حق مزراتی …
عقل میگه بنز دل میگه مزراتی
شاید چون بیست و هفت هشت ساله دارم هر هفته چند تا ئی کلاس میبینم دیگه در مقابل ماشینی مثل گیبلی از برند خاصی مثل مزراتی جذابیتش رو واسم از دست داده
حسین دهمرد
۱۴ مرداد ۱۳۹۷مگه ۲۱ سالت نیس؟
ستاره ی سه پر یا نیزه ی سه پر مسئله اینست
Just bentley continental
۱۳ مرداد ۱۳۹۷مرسدس تو همه چی برتری داره
ولی علاقه شخصی من
بی ام دبلیو بعدش ولووعه.
بازم میگم علاقه شخصی.
shirko
۱۳ مرداد ۱۳۹۷مزراتی یه چیز دیگست .
سامان اذری
۱۳ مرداد ۱۳۹۷ای کلاس از نظر فنی بهتره
ولی مازراتی خیلی خاص تره مثلا تو استانبول اونقدر بنز هست که مثل پراید پژو خیلی عادی هستن
ولی مازراتی رو همه نگاش میکنن و میگن مازاراتی ?
فقط انگلستان
۱۳ مرداد ۱۳۹۷سامان جان اگه ناراحت نمیشی خواستم یه سوالی ازتون بپرسم
خواستم بدونم الان ترکیه زندگی میکنی یا برای سفر می ری و برمی گردی یا کلا اونجا هستی و قصد داری از اونجا بری جایی دیگه یا اونجا بمونی؟
اگه دوست داشتی جواب بده.
سامان اذری
۱۳ مرداد ۱۳۹۷داداش الان 1 ساله ترکیه هستم و اصلا ایران نیومدم
اکثر دوستام تو امریکا هستن و منم میخواستم از اینجا برم امریکا که ترامپ اومد رید ب همه چیز
فعلا اینجا
ببینیم بعدش قسمت چی میشه
فقط انگلستان
۱۳ مرداد ۱۳۹۷سامان جان خیلی ممنون که جواب دادی اگه نظر من رو در مورد رفتن بخوای بدونی بدون که بهترین کار ممکن رو کردی شک نداشته باش با این وضعی که کشور داره پیش میره بدترین شرایط بیکاری و خشکسالی و و گرسنگی و کهنه و داغون شدن انواع بیمارستان ها و خودروهای عمومی و جاده ها که ممکنه دیگه نوسازی نشن و خیلی خیلی بحران دیگه در راه مردمه
آرزو می کنم خدا بهترین کشور ممکن رو قسمتت بکنه و اونجا بهترین زندگی ممکن رو داشته باشی
این آرزو رو برای دیگر عزیزان پدالی و مردم هم دارم
من هم به فکر رفتن هستم الان 23 سالمه می خوام تا سه سال دیگه شرایط رو مهیا بکنم و به امید خدا با یه شرایط خوب برم.
Amir Amini
۱۳ مرداد ۱۳۹۷من به مازراتی رای دادم سر حجم صندوق بار و حجم باک و… چون این ماشین یه ماشین خانوادگی و شتاب و.. اولویت دوم هستش براش ولی تو این سگمنت معلوم که کی اول میشه سلطان سری 5
امیر
۱۳ مرداد ۱۳۹۷یه جایی مطلب جالبی درباره گیبلی نوشته بود.می گفت گیبلی مثل آشی می مونه که خیلی معمولیه،کم و کاستی زیادی هم داره با این حال پول خیلی زیادی برای خریدش طلب می کنه!
بدون شک مرسدس?
امین
۱۳ مرداد ۱۳۹۷خیلی انتخاب سختیه
امیر
۱۳ مرداد ۱۳۹۷در سایت هایی مثل carwow-auto express-auto guide و طبق اعلام رسمی مرسدس حجم صندوق Eکلاس ۵۴۰ لیتر اعلام شده.البته شاید نسخه های آمریکا فرق دارن
(Saeed(peugeot
۱۳ مرداد ۱۳۹۷رای من مازراتی…..واقعا طراحیش عالیه.
mahdy
۱۳ مرداد ۱۳۹۷واقعا انتخاب سختیه طراحی گیرای مزراتی نمیزاره به مرسدس رای بدم
ولی مشکل اینجاست که تا میخوام مزراتی رو انتخاب کنم یهو لانچ کردن مرسدس میاد جلو چشم عذاب وجدان میگیرم من اصلا رای نمیدم البته که مشخصات فنی مزراتی به جز شتاب برتره
محمد حسین
۱۳ مرداد ۱۳۹۷مصرف سوخت و آلایندگی جزو مشخصات فنی محسوب نمیشه ؟
حمیدرضا
۱۳ مرداد ۱۳۹۷مازراتی
فقط انگلستان
۱۳ مرداد ۱۳۹۷از نظر فنی که برتری با مرسدس بنزه ولی از نظر سلیقه انتخابم مازراتیه به نظرم گیبلی نسبت به E کلاس هم صدای اگزوز زیباتری داره و هم قیافه خاص تر و چشم نوازتر
قیافه E کلاس خیلی به بعضی از دیگر کلاس های بنز شباهت داره ولی قیافه گیبلی منحصربه فرده
اصولا ماشین هایی که عرض زیادی دارن خیلی چشم نوازن اینجا هم گیبلی عرض خیلی بیشتری داره و با دیدنش حس یه ماشین خیلی رده بالا به آدم منتقل میشه
از نظر میزان کیفیت و تکنولوژی و امکانات و راحتی سواری هم مازراتی در بهترین سطح ها قرار داره که همین میزان برای من کافیه حالا E کلاس نیم ثانیه شتاب بهتری داره یا یک لیتر بنزین کمتری مصرف میکنه برای من زیاد مهم نیست.
مانی
۱۴ مرداد ۱۳۹۷اتفاقا از نظر کیفیت،تکنولوژی،امکانات و راحتی سواری مرسدس سرتره
برند مازراتی هم برندِ سطح بالاتری نیست بخاطر فروشه کم خاص شده
نه که دلش نخواد بفروشه یا نتونه تولید کنه متاسفانه رقبا نفسش رو بریدن
mehran911
۱۴ مرداد ۱۳۹۷از نظر میزان کیفیت و تکنولوژی و امکانات و راحتی سواری هم مازراتی در بهترین سطح ها قرار داره
.
فقط انگلستان عزیز به این حرفی که زدی اعتقاد هم داری ؟!؟!؟
مهدی
۱۳ مرداد ۱۳۹۷من به مرسدس رای میدم.تنها ماشینی که ازپس Eکلاس برمیاد سری۵ هستش.سری۵این نسل بیشتراز۵۰مقایسه داشته که درهمشون اول شده.درکل سری۵ وEکلاس یه سروگردن ازرقبابهترن
s.h
۱۳ مرداد ۱۳۹۷فکر نکنم اصلا گیبلی به چشم بیاد
الف.ی
۱۴ مرداد ۱۳۹۷دوستان نظرشون راجع به طراحی دو صفحه نمایش TFT به هم چسبیده مرسدس چیه؟
ایلیا
۱۴ مرداد ۱۳۹۷من دوس ندارم
توی ای و اس کلاس باز بهتره یه حاشیه داره حداقل، توی مدلای دیگه مثل آ کلاس که اطرافشم خالیه توی ذوق میزنه انگار ی تبلت گذاشتن رو داشبورد ماشین.
Genius
۱۴ مرداد ۱۳۹۷مرسدس؛یعنی آخر و عاقبت علم مهندسی خودرو!پس بسیار طبیعی است که با افتخار اعلام کنم:رای من بلاشک مرسدس بنز E.Class است
Sepehr
۱۷ مرداد ۱۳۹۷من به هردو شرکت احترام میزارم و میدونم هیچکدوم ارثیه بابامون نیست که انقد داریم سرش شخصیتمونو خراب میکنیم ولی من احساس میکنم مازراتی تو مدل گیبلی یه کمی پسرفت داشته من خودم طرفدار مازراتی هستم ولی تو این مقایسه من مرسدسو ترجیح میدم