کمکم در حال نزدیک شدن به پایان دور دوم مرحلهٔ مقدماتی دوئلهای خودرویی پدال هستیم و امروز نوبت به گروه کوپههای بزرگ لوکس رسیده است. در اولین دوئل این گروه، بامو M6 به مصاف مازراتی گرن توریزمو رفت که در این رقابت جمعاً در هردو نظرسنجی تعداد ۲۱۰۳ رأی به ثبت رسید که از بسیاری از دوئلهای قبلی بالاتر است. از این آراء، M6 توانست ۱۳۳۹ رأی را تصاحب کند درحالیکه به گرن توریزمو ۷۶۴ رأی داده شده است و بنابراین بامو M6 با کسب ۶۳ درصد از کل آراء پیروز این رقابت شده و مازراتی گرن توریزمو از صعود به مرحلهٔ بعد بازماند. امروز اما دو نمونه از لوکسترین و گرانترین کوپههای بازار یعنی مرسدس بنز S کلاس کوپه و بنتلی کانتیننتال رودرروی یکدیگر قرار گرفتهاند.
مرسدس بنز S کلاس کوپه | بنتلی کانتیننتال | بامو سری ۶ | مازراتی گرن توریزمو |
؟ | بامو سری ۶ | ||
رولزرویس ریث | آستونمارتین DB11 | آستونمارتین ونکوئیش | فراری GTC4 |
؟ | ؟ | ||
مرسدس بنز SL | لکسس LC | ||
؟ |
بنتلی کانتیننتال GT
کانتیننتال در بنتلی نام بسیار باسابقهای است که پیشینهٔ آن به سال ۱۹۵۲ بازمیگردد. البته قبل از آن در سال ۱۹۳۹ لینکلن از این نام استفاده کرده بود و بهتازگی هم آنرا احیا نموده است. درهرحال بنتلی تا سال ۱۹۶۵ از این نام برای یک سدان لوکس در نسلهای مختلف استفاده کرد که البته در برخی نسلها نسخهٔ کوپهٔ آنهم ساخته میشد. سپس برای مدتی نزدیک به ۲۰ سال از نام کانتیننتال خبری نبود تا اینکه در سال ۱۹۸۵ بنتلی که در آن سالها زیرمجموعهٔ رولزرویس بود، مدل کورنیش این شرکت را با نام کانتیننتال عرضه کرد. بعدازاین نهایتاً در سال ۱۹۹۱ بنتلی یک کوپهٔ لوکس بزرگ کاملاً جدید را بنام نام کانتیننتال معرفی نمود و بدین ترتیب کانتیننتال تبدیل به یک کوپهٔ بزرگ شد. سپس بعد از مالکیت فولکسواگن بر بنتلی، در سال ۲۰۰۳ نسل جدید کانتیننتال معرفی شد که این نخستین محصول بنتلی در دوران مالکیت فولکسواگن بود و کاملاً نسبت به قبل متحول شده بود تا جایی که آنرا نسل اول دوران جدید کانتیننتال میدانند. همچنین در این دوران جدید نام خودرو به کانتیننتال GT تغییر پیدا کرد. این کوپهٔ لوکس اما در حال حاضر در نسل دوم دوران جدید خود قرار دارد که در نمایشگاه پاریس ۲۰۱۰ معرفی شد و تولید آن همچنان با انجام فیسلیفتها و بهروزرسانیهایی ادامه دارد. البته نسل سوم کانتیننتال GT هماکنون مراحل پایانی توسعه را طی میکند و بهزودی معرفی خواهد شد. نسخهٔ کابریولت این ماشین هم با نام کانتیننتال GTC تولید میشود. بنتلی این کوپهٔ لوکس خود را با دو پیشرانهٔ مختلف W12 و V8 عرضه میکند که ما برای این دوئل موتور قویتر دوازده سیلندر را انتخاب کردهایم. همچنین نمونهٔ موردبررسی ما از نوع اسپید است که قدرت بیشتری نسبت به نمونههای معمولی دارد. این مدل در سینهٔ خود یک موتور ۶ لیتری دوازده سیلندر توئین توربو با آرایش منحصربهفرد W شکل دارد که ۶۴۰ اسب بخار قدرت و ۸۶۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند.
مرسدس بنز S کلاس کوپه
هرچند معرفی نسخهٔ کوپهٔ مرسدس بنز S کلاس به فوریهٔ سال ۲۰۱۴ بازمیگردد و سابقهٔ کوتاهی دارد اما پیشینهٔ این خودرو بسیار طولانیتر از این است چراکه مرسدس بنز از چندین دهه پیش اقدام به ساخت نسخهٔ کوپهٔ S کلاس با نامهای مختلفی مانند 280SE کوپه میکرد؛ اما در سال ۱۹۹۲، سازندهٔ آلمانی نسل اول مدل جدید CL را بهعنوان یک کوپهٔ لوکس بزرگ و جایگزینی برای S کلاس کوپه معرفی نمود که تولید آن در طی سه نسل تا سال ۲۰۱۴ ادامه یافت؛ اما همانطور که اشاره شده در این سال مرسدس بنز تصمیم گرفت طبق شیوهٔ نامگذاری جدید خود، بار دیگر نام S کلاس کوپه را احیا کند و بدین ترتیب S کلاس کوپه جایگزین CL شد. این خودرو که بر اساس S کلاس نسل W222 ساخته شده است، برای اولین بار در نمایشگاه ژنو ۲۰۱۴ به نمایش عمومی درآمد. هرچند این خودرو نسخهٔ کوپهٔ S کلاس است اما در طراحی خصوصاً در بخش عقب تفاوتهای نسبتاً زیادی با برادر سدان خود دارد. برخلاف CL، نسخهٔ کابریولت این خودرو نیز با نام S کلاس کابریولت ساخته میشود و بهتازگی یک نسخهٔ ویژه و لوکستر از آن توسط مایباخ با نام S650 معرفی شده است. S کلاس کوپه برخلاف نسخهٔ سدان تنها با سه پیشرانه و در سه مدل با نامهای S500، S63 AMG و S65 AMG تولید میشود که ما در این دوئل جهت هماهنگی با رقیب بریتانیایی، قویترین نسخهٔ آن یعنی مدل S65 را انتخاب کردهایم. این مدل از یک نیروگاه ۶ لیتری V12 توئین توربو استفاده میکند که ۶۳۰ اسب بخار قدرت و ۱۰۰۰ نیوتن متر گشتاور دارد و نیروی آنهم توسط یک گیربکس هفت سرعتهٔ اتوماتیک انتقال پیدا میکند. نکتهٔ عجیب در مورد S65 کوپه این است که درحالیکه مرسدس بنز برای دو نسخهٔ دیگر، سامانهٔ چهارچرخ محرک 4Matic را ارائه میکند، S65 فقط بهصورت دیفرانسیل عقب عرضه میشود و امکان سفارش سامانهٔ 4Matic برای آن وجود ندارد.
مشخصات فنی
مرسدس-آامگ S65 کوپه | بنتلی کانتیننتال GT اسپید | |
پیشرانه | ۶ لیتری V12 | ۶ لیتری W12 |
تنفس | توئین توربو | توئین توربو |
قدرت | ۶۳۰ اسب بخار | ۶۴۰ اسب بخار |
گشتاور | ۱۰۰۰ نیوتن متر | ۸۴۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۷ سرعته اتوماتیک | ۸ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | عقب | چهارچرخ |
شتاب صفرتاصد | ۴.۱ ثانیه | ۳.۹ ثانیه |
مسافت ۴۰۰ متر | ۱۲.۲ ثانیه | ۱۲.۱ ثانیه |
حداکثر سرعت | ۳۰۰ کیلومتر در ساعت | ۳۳۰ کیلومتر در ساعت |
مصرف سوخت | ۱۴.۵ لیتر (ترکیبی) | ۱۵.۶ لیتر (ترکیبی) |
وزن | ۲۲۰۰ کیلوگرم | ۲۳۲۰ کیلوگرم |
طول | ۵.۰۴ متر | ۴.۸۱ متر |
فاصلهٔ محوری | ۲.۹۴ متر | ۲.۷۴ متر |
قیمت پایه | ۲۳۳,۵۲۵ دلار | ۲۴۳,۰۲۵ دلار |
این دوئلها، مقایسههایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوبتر بین شما کاربران ایرانی میباشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگیهای فنی، قیمت و مقرونبهصرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح میدهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.
[polldaddy poll=9773038]
amin
۳۱ خرداد ۱۳۹۶رأی دادن اینجا خیلی سخت بود!!!
رأی من بنتلی،چون خیلی خاص تر از مرسدسه!!!
بی نام
۳۱ خرداد ۱۳۹۶واقعا نظرسنجی سختیه. هر کودوم به اندازه کافی خفن هستن. من طرفدار پر و پا قرص اس کوپه هستم ولی اینجا انتخابم کانتیننتاله.
vahid 956
۳۱ خرداد ۱۳۹۶اقا نظر سنجی تلگرام رو بردارید اینجوری بدرد نمیخوره چرا ارا اینجا با تلگرام مخالف همه؟ چون تو تلگ طرف بدون اینکه مقایسه داخل سایتو بخونه رو نظر خودش رای میده چه بسا همون بیاد مقایسه سایتو بخونه نظرش عوض شه.
خواهشا نظرسنجی تلگرام رو بردارید تا نظرها واقعی بشه
فقط انگلستان
۳۱ خرداد ۱۳۹۶Daniel جان چند روز قبل یه کامنت گذاشته بودم که امروز دیدم جواب کامنتمو داده بودی منم گفتم اینجا جوابتو بدم شاید دیگه به اون مقاله سر نزنی
من فقط اون روز در جواب فقط تویوتا و هوندا که گفته بود رقیب انگلیسی کمری و آکورد و سیویک و کرولا و… کجاست اون کامنت رو گذاشته بودم و گفته بودم وقتی انگلیس خودروهایی مثل مکلارن P1 یا آستون مارتین ولکان رو می سازه خیلی راحت تر می تونه ماشینی مثل امثال هوندا آکورد و تویوتا کمری رو بسازه و اصلا به خودروسازی ژاپن توهینی نکردم و زیر سوالش نبردم خودت می دونی که درصد زیادی از خودروهای ژاپنی به زور به پای یه خودرو انگلیسی مثل مینی کلابمن می رسن حالا چه برسه به اینکه با خودروهایی مثل رولزرویس مقایسه بشن
در قسمت بعد کامنتم گفته بودم ژاپن همش هفت هشت تا خودرو رده بالا داره و تو خیلی از ضمینه ها اصلا رقیب کاملا جدی برای انگلیسیا نداره که تو در جواب نوشته بودی حرفت شبیه اینه که بگی چون بی ام و هایپر کار نداره پس حتما توانایی شو نداره در اونجا هم اصلا منظور من این نبود که ژاپن نمی تونه خودرو خیلی رده بالا بزنه و خودمم قبول دارم که اگه بخواد می تونه بی ام و هم اگه بخواد می تونه هایپر کار بزنه و شکی توش نیست
ولی به نظر خودت همین که بگی می تونه کافیه مثلا اون طرف پورشه چند سال وقت
می زاره و کلی زحمت می کشه تا یه هایپر کار بزنه و با ساختش کلی اعتبار برای شرکت خودش جمع کنه ولی بی ام و هایپر کاری نسازه و با گفتن اینکه اگه بخواییم ما هم
می تونیم هایپر کار بزنیم و فقط با گفتن این حرف فکر بکنه اعتبار لازم رو بدست آورده به نظر خودت این نا عدالتی نیست در حق شرکتی مثل پورشه که با کلی زحمت برای کسب اعتبار همچین ماشینی رو ساخته خب اگه بی ام و هم راست می گه بیاد هایپر کارشو بزنه و اعتبارشو کسب بکنه یا فکر بکن یه مقاله در مورد هایپرکارهای جهان از یه سایت معروف پخش بشه و در اون اسم مکلارن P1 و لا فراری و … نوشته بشه و از طرفی هم بنویسه چند رقیب خیالی هم برای این خودروسازها وجود داره چون شرکت هایی مثل تویوتا و بی ام و و … هم گفتن ما هم می تونیم از این جور ماشینا بسازم و رقیب اصلی مکلارن P1 یه بی ام و خیالی هستش به نظر خودت این یعنی چی؟
در طرفی بنز ماشینی مثل بی ام و i8 و … رو نداره و همه هم این رو قبول دارن و در اون اون طرف شرکت بنز بیاد با کلی زحمت و هزینه یه بنز GLS63 بسازه و شرکت بی ام و فقط با گفتن اینکه ما هم می تونیم بسازیم کار رو تمام بکنه شرکت بنز ماشین های مثل SLR و SLS و AMG gt و S65 کوپه و SL65 و پروجکت وان و … رو بسازه و اون طرف بی ام و هم فقط با گفتن اینکه ما هم می تونیم دوباره کار رو تمام کنه و همه اعتبارات خودروسازی رو درو بکنه و یه آبم روش
با حرف زدن هیچی به دست نمیاد.
فقط تویوتا و هوندا
۳۱ خرداد ۱۳۹۶دوست عزیز وقتی نقل قول میکنی کامل بگو. من اونجا منظورم این بود که هدف هر کشور و شرکتی متفاوته. انگلیسی ها خودروی لوکس و فوق لوکس میزنن. برعکس ژاپنیها بیشتر خودروهای اقتصادی میزنن. همونطور که زدن ماشینی در حد رولز رویس و بنتلی کار هر شرکتی نیس و بدیهیه، ساخت خودروی خوب با قیمت مناسب هم کار هر شرکتی نیس. آره انگلیسی ها شاید بتونن مثل تویوتا و هوندا و مزدا و … بزنن، ولی نه دیگه با همون قیمت. یکی از هنر ژاپنی ها همینه که محصول عالی و باکیفیت رو با قیمت مناسب برای همه ی اقشار جامعه میزنن. این یعنی مهندسی واقعی. مهندس واقعی که فقط نباید علم داشته باشه، بحث اخلاق مهندسی هم خیلی مهمه. همه ی اقشار جامعه رو درنظر داشته باشه و محصول خوب متناسب با هر قشر تولید کنه. چیزی که ژاپنی ها دارن و محصول برای افراد ضعیف و متوسط جامعه میزنن مثل تویوتا و هوندا و نیسان و مزدا و… و ماشین لوکس برای افراد مرفه جامعه هم میزنن. بی خود نیس که هرجا صحبت از مهندسی و اخلاق مهندسی میشه، ژاپنی ها رو مثال میزنن. چیزی که انگلیسی ها به اون صورت ندارن. هدفشون بیشتر فقط تجمل گرایی و افراد فرای مرفه جامعه هستش. چیزی که تا اون حد با آموزه های دینی ما هم در تضاده. باید نیاز دنیا رو درنظر داشت. 99 درصد دنیا نه تنها توانایی خرید رولز رویس ندارن بلکه نیازی هم به اون ندارن. بلکه نیاز به محصولات با کیفیت و قیمت مناسب دارن. چیزی که انگلیسی ها ندارن و برعکس ژاپنی ها استادشن.
پهلوان مک لارن(مک دانیال)
۳۱ خرداد ۱۳۹۶تویوتا و هوندای عزیز البته من نمی خوام وارد بحث شما بشم.
ولی کمپانی جگوار-لندروور ماشین هایی میسازه به قیمت عالی و کیفیت عالی.
یکی از اهدافشون هم همینه که در آینده ای نه چندان دور تو این رده رقابت کنن با ژاپن.
و همینطور کمپانی مینی هم ماشین های ارزون و عالی میسازه.
یکی از دلایلی هم که رولز رویس گرونه به خاطر دست ساز بودنشه.
وقتی میریم تو فرش فروشی میگن این فرش دست بافه مثلا 10 میلیون قیمتشه اینم ماشینیه مثلا 2 میلیون.
حالا این که ماشینه.
مثلا من چند وقت پیش داشتم روند ساخت ماشین های مورگان رو میدیدم(شما هم حتما نگاه کنید) باور کنید دست ساز بودن زحمت و دقت خیلی خیلی زیادی میخواد و طبعا زمان بر و هزینه زیادی هم رو دوش سازنده میزاره.
————————————————-
یکی دیگه از علت هایی که مثلا ماشین هایی مثل استون مارتین گرونه بر میگرده به سرمایه و وسعت شرکت(چه از لحاظ نیروی کار و چه دسترسی خود شرکت به ابزار و…………) وقتی شرکتی مثلا استون مارتین که تازه چند وقته سود ده شده.نمیشه ازش انتظار داشت که مثلا دی بی 11 رو با قیمت 60 هزار دلار بفروشه!!!!!!
بالاخره باید سود کنن دیگه.
————————————————
یکی دیگه از دلایل شراکته.
مثلا همین جگوار-لندروور وقتی با هم رویه یه چیزی کار میکنن(مثلا انجین) خب هم وقت کمتری صرف میشه هم هزینه ی کمتری.و همینطور هر دو شرکت راحت میتونن از پلتفرم یا تکنولوژی همدیگه استفاده کنن.
به خاطر همینم هست که ماشینهاشون ارزونتر از بقیه ی خودروسازهای انگلیسیه.
یا مثلا شرکت هایی مثل:جی ام-فورد-تویوتا-فولکس-یا همین هوندا که از چندین بخش تشکیل شده.
شما مطمئن باش.اگه استون مارتین و مک لارن و لوتوس باهم متحد بشن هزینه ی ماشین هاشون خیلی کمتر از الان میشه.
————————————————-
یکی دیگه از دلایل پشتیبانی دولت اون کشوره.
مطمئنا اون پشتیبانی که دولت آمریکا یا آلمان و یا حتی ژاپن از خودروسازیشون کرده دولت انگلیس نکرده(البته یه چندسالی میشه دارن خوب ساپرت میکنن).
مطمئنا اگه اون ساپرتی که دولت آلمان از خودروسازیش همیشه کرده دولت انگلستان میکرد.وضعیت الان خیلی فرق میکرد.
اون کاری که مارگارت تاچر با خودروسازی انگلستان کرد اگه تو یه کشور دیگه مثلا همین ژاپن انجام میشد.الان اونا هم همین وضع رو داشتن.
تا یه مدتی که خودورسازهای انگلیسی به رشد و توسعه مناسب برسن خودروهاشون گرونه.(نمونش جگوار-لندروور که به رشد و توسعه ی مطلوب رسیدن و خودوروهای ارزان و باکیفیت تولید میکنن)
ولی بعدش مطمئن باشید از شرکت های مثل استون مارتین ماشین هایی با قیمت 60 هزار دلار هم خواهیم دید.
فقط انگلستان
۳۱ خرداد ۱۳۹۶فقط تویوتا و هوندا همین طور برای خودت می بری و می دوزی داری میگی که انگلیسی ها شاید بتونن مثل تویوتا و هوندا و مزدا و … ماشین بزنن ولی نه دیگه با همون قیمت بلکه با قیمت خیلی بیشتری همون ماشین رو می سازن
نمی دونم این حرفا رو از کجا میاری چون اگه منطقی فکر می کردی باید به این قضیه می رسیدی که قیمت گذاری همینطور کشکی و مسخره بازی که نیست هر خودرو به همون اندازه که براش زحمت و تکنولوژی و مواد سازنده و امکانات و موتور و … براش به کار بردن به همون اندازه هم براش قیمت تعیین می کنن نکنه فکر کردی ژاپنی ها برای رضای خدا قیمت کمتری در نظر می گیرن در یه مثال یه بنتلی فلایینگ اسپور و یه بنز S65 سدان از همه نظر تقریبا برابرن و قیمتشون هم برابره پس می بینی که انگلیس همینطور الکی قیمت در نظر نمی گیره و خودرو ارزش اون قیمت رو داره
یه مثال از خودروهای ژاپنی هم برات می زنم
مثلا لکسس LEXUS IS 350 F SPORT و جگوار XER رقیب هم هستن و تو یه رده قرار دارن که قیمت پایه لکسوسه 44000 هزار دلاره و قیمت پایه جگواره هم حدود 43000 دلار هستش
حالا باز بگو انگلیس نمی تونه با همون قیمت ژاپنی ها خودرویی برابر بسازه و خیلی گرون تر براش در میاد یا می فروشدش.
Daniel
۳۱ خرداد ۱۳۹۶سلام
حرف شما درسته ولی نه همش. شما داری با ی دید کلی رو نگاه میکنی. بله شرکت هایی مثل مکلارن و پورشه و بنز وقت زیادی رو صرف گسترش دانش و تکنولوژیشون میکنن و این قابل ستایشه و باید تحسین بشه.
ولی از طرف دیگه شرکتی مثل تویوتا هم صد در صد وقت و هزینه زیادی برای شناسایی بازار و گسترش تکنولوژی خودش در راستای تولید خودروی با کیفیت و کم هزینه میکنه که خودش ی هنره.
BMW هم روندی مانندتویوتا رو داره و از طرفی BMW دارای سرمایه محدود تری هست نسبت به دایملر و فولکس واگن پس مجبوره محتاط تر عمل کنه و دلیل اینکه هایپرکار نمیزنه فقط مالی هست نه ناتوانی در تکنولوژی.
بشخصه اگر مولتی میلیاردر بودم حاضر بودم بیشتر داراییم رو به BMW بدم تا باعث بیشرفتش بشم.
نمیخوام حرفای گنده گنده بزنم چون خوشم نمیاد ولی
هنر مهندسی در اینکه با کمترین ماتریال و هزینه و در عین حال رعایت اصول ایمنی، بیشترین بازده و درآمد و سودآوری رو داشته باشی که ژاپنی ها و بعد از اون آلمان ها از پسش براومدن.
میگم، این ها همه بر میگرده به اون هدفی که هر شرکتی دنبال میکنه.
ژاپنی ها با انگلیسی ها هدفشون متفاوته.
انگلیسی ها پشتوانه مالی قوی دارن.
شما نمیتونی دوتا ورزشکار غیر هم وزن رو با هم مقایسه کنی.
سامان اذری
۳۱ خرداد ۱۳۹۶با احترام به طرفداران مرسدس انتخاب من بنتلی کانتنینتال هست
فقط یه بار از نزدیک دیدم پشمام ریخت چه رسد به این که توش رانندگی بکنی
خیلی خاص تر از بنزه
TOYOTA
۳۱ خرداد ۱۳۹۶درود
اینکه بنتلی خاصتره شاید دلیلش صرفه جویی بنز و عمدتا خیلی از شرکتهای بزرگ برای صرفه جویی در زمینهی طراحی در پلت فرمهای مختلف باشه
کاش و ای کاش لنز کمی بیشتر متمایز بود محصولاتش . الان سری اس کوپه و سری ای کوپه حداقل در ظاهر زیاد تفاوت ندارن .
وقتی 250 هزار دلار طرف پول میده ، پول خیلی چیزها رو میده و یکیش خاص بودن و متمایز بودنه .
البته از لحاظ تکنولوژیک بنز پیشروتره از بنتلی .
بنتلی از نزدیک خیلی بزرگ و حجیم و به قولی خفنه البته !
با تمام عیوبی که گرفتم به بنز رای میدم
نظر همگی دوستان هم برام محترمه
فقط تویوتا و هوندا
۳۱ خرداد ۱۳۹۶من نمیدونم آدم یه ماشین میگیره برای خودش میگیره یا برای خاص بودن جلوی دیگران. مثلا من اگه بنز رو دوس دارم ولی بنتلی خاص تره، باید برم بنز بخرم یا بنتلی ؟! ترجیح میدم برای خودم ماشین بخرم و لذتشو ببرم تا اینکه برای خاص بودن جلوی دیگران علایقم رو زیر پا بذارم.
Daniel
۳۱ خرداد ۱۳۹۶نه فقط خودرو
کلا تو همه زمینه ها توجه دیگران بر عوامل کلیدی ترجیه داده میشه .
دنیای جدید و تکنولوژی علاوه بر مزیت های خوبی که داره این مشکل بزرگ رو هم با خودش داره.
بعضی وقتا همین چشم و هم چشمی ها و حسادت ها چه زندگی هایی رو که ویران نکرده.
آریا
۳۱ خرداد ۱۳۹۶آخه بازی بازی با دم شیرم بازی…
بنز عالیه ولی نه در حد بنتلی
mohammadreza
۳۱ خرداد ۱۳۹۶جالبه اعداد و ارقام بنز بهتر ان ولی عملکرد بنتلی بهتره.
به بنتلی رای دادم چون اگه بخوام 250تا پول بدم ترجیح میدم یه بنتلی داشته باشم تا یه بنز
mohammadreza
۳۱ خرداد ۱۳۹۶تو این بخش بنظرم اگه متعصبای بنز بذارن حق رولزرویس ریثه که اول شه
سامان اذری
۳۱ خرداد ۱۳۹۶اینجا بنتلی جلوتره ولی توکانال تلگرامی بنز جلوتره
به نظر من ارزش رای های سایت خیلی بیشتر از کانال تلگرامی هست
خیلی از دوستان اینجا با اطلاعات قبلی و مشاهده مشخصات فنی تو جدول رای میدن ولی شاید خیلی ها تو کانال باشن که حتی یک بار هم سایت پدال رو سرچ نکردند و همینطوری از رو عکس یا برند به یکیشدن رای میدن
به نظر من رای گیری تو کانل تلگرام رو باس جمع کنند و لینک سایت رو بزارن تا هرکی خواست رای بده وارد لینک بشه و از تو سایت رای بده
این به نظر من عادلانه تره
مجید
۳۱ خرداد ۱۳۹۶چون گزینه هر دو وجود نداره من هم رای ندادم
سورنا
۳۱ خرداد ۱۳۹۶بنز یه چیز دیگست :x
MB
۳۱ خرداد ۱۳۹۶بى شک مرسدس بنز
اصالت،اشرافیت و لوکس بودن و زیباتر بودن داخل و بیرونش نسبت به بنتلى و همچنین صداى موتورش دلایل من براى راى دادن به مرسدس بود
Amir
۳۱ خرداد ۱۳۹۶اتفاقا به نظر من بنتلی لوکس تر از مرسدس بنز هست. و طراحیش بیشتر به یه خودرو کوپه لوکس میخوره و به همین دلیلی به بنتلی رای دادم
با اینکه خودم طرفدار بنزم
محمد
۳۱ خرداد ۱۳۹۶خیلی سخته این نظرسنجی. رای من بنتلی اما واقعا اینکه توی دور اول s کلاس حذف شه دردناکه.
mohammadreza
۳۱ خرداد ۱۳۹۶تو این بخش همه قوی ان
یا به عبارت دیگه این بخش رقابت سلاطینه
یعنی تو هر دور باید یه سلطان حذف شه
OMID-LAMBO
۳۱ خرداد ۱۳۹۶بنتلی کانتیننتال واقعا تو این کلاس یه حریف قدرتمند و به تمام معناست !
مرسدس تازگی به این کلاس وارد شده ولی یجورایی میشه گفت بنتلی از پایه گذارای کوپه ی لوکسه !
نمای عقب مرسدس بنز اصلا به قشنگی نمای جلویی ماشین نیست و بنظرم تنها نقطه ضعفشه !
ACR VIPER
۳۱ خرداد ۱۳۹۶آقا من به شخصه عاشق بنزم
بنظر میاد بنتلی لوکس تره
ولی خب اس کلاس واقعا شیک تر وخوش استایل تره
از نظر فنی هم بجز سیستم awd با هم یکسانن پس انتخاب بین این دو بر میگرده به سلیقه که رای من بدون شک بنز اس کلاس کوپه
ميلاد
۳۱ خرداد ۱۳۹۶من عاشق بنزم ولی نظرم بنتلی گزینه ی بهتریه و خاص بودن و جداب بودن توش بیشتر به چشم میخوره.یکم چهره ی بنز تکراریه تو چسم مردم ولی بنتلی خیلی کمیابه.
mehran.Jy
۳۱ خرداد ۱۳۹۶Sکوپه یکی از ۱۰ ماشین زیبای تاریخ بنزه. هر خدرویی رو جلوی s کوپه قرار بدین اصلا من نمی تونم ببینمش. اون الماس های تو چراغش و تو جلو پنجرش منو طلسم کرده.
در هر کلاسی اگه با عقلم و منطق تصمیم بگیرم
تو این یه مورد نمی تونم.
فقط دل. فقط عشق. فقط s coupe
یاسین
۳۱ خرداد ۱۳۹۶خدا شاهده عاشق جفتشونم یعنی هرکدومشون یه دنیایی دارن برای خودشون اصلا امکان نداره بتونی رو یکیشون یه ایرادی بزاری و من اینجا باز از فرمول اگه قرار باشه یکیو بخرم کدومو میخرم استفاده میکنم و به کانتیننتال رای میدم مخصوصا با رنگ قرمز معروفش یه ماشین فوق العاده خاص میشه
?? Ferrari??
۳۱ خرداد ۱۳۹۶با اینکه عاشق بنز و s کلاس بنز هستم ولی به بنتلی رای دادم چون عاشقش نیستم دیوونشم?.!!(-:
ایلیا
۳۱ خرداد ۱۳۹۶در این کلاس باز هم بحث خاص بودن وسطه ، بحث متفاوت بودن و جذب کردن نگاه ها
بنظر من بنتلی خاصتره
عملکردش هم حرف نداره
من به بنتلی رای دادم هرچند نمیشه کوچکترین ایرادی هم به عزیزانی که بنز رو انتخاب کردن گرفت
حمیدرضا
۳۱ خرداد ۱۳۹۶مگه انتخاب از این سخت ترم داریم گشتاور ویران کننده مرسدس و قیمت کمترش همین طور مصرف سوختش ادمو جذب میکنه ولی از چهارچرخ محرک بودن شتاب بیشتر و قدرت بالاتر بنتلی نمیشه گذشت و من چون عاشق بنتلیم به بنتلی رای میدم
mohammadreza
۳۱ خرداد ۱۳۹۶ببخشید بیربطه ولی تو لیست برندها چرا اسم هایی مثل واکسهال و لانچیا و پروتون هست ولی تسلا نیست؟
حسین
۳۱ خرداد ۱۳۹۶بنتلی
سعید(تهران)
۳۱ خرداد ۱۳۹۶بنتلی قطعا خاصتره و انتخاب منم هست ولی خب البته نه این رنگی، شاید بنز خودروساز پرمیومی باشه ولی پرداخت ربع میلیون دلار یکم برای یه مرسدس زیاد بنظر میرسه، شباهت طراحی خودروهای مرسدس هرچند برای مدلای ارزونتر یه امتیازه ولی خب برای مدلای پرچمدار مثل پاشنه آشیل میمونه، هیچکس دوست نداره ۲۵۰ هزار دلار بده و نمای جلوی ماشینش با یه ماشین ۳۵ هزار دلاری(cla) فرق زیادی نداشته باشه!!!
بنزما
۳۱ خرداد ۱۳۹۶سعید جان حرفت کاملا درسته ولی تاحدی تلخ
بعدم بنز واقعا در نسل های قبل چراغ های گیراتری داشت
Giulia
۳۱ خرداد ۱۳۹۶بنتلی خوبه ولی چون یه کم قدیمی شده من به بنز رای میدم. بنتلی از نظر تکنولوژی خیلی از بنز عقب تره . بنز کلی سیستم خودران و Magic Body Control داره.
ایمان
۳۱ خرداد ۱۳۹۶مرسدس اس کلاس نیاز به تعریف و تمجید نداره و واقعا یه کوپه اصیل و بی نقصه ولی در قیاس با بنتلی من به بنتلی رای میدم.یه ابر خودرو بینظیر
الف.ی
۳۱ خرداد ۱۳۹۶من طرفدار بنزم و طبیعتا تو دوئل هایی که اینجور دو ماشین به هم نزدیکن به مرسدس رای میدم.و اینکه به نظرم مرسدس چه در بخش طراحی خارجی و چه داخلی بهتره.
علی
۳۱ خرداد ۱۳۹۶مرسدس در مدل S63 کوپه با ۴matic بودن در حالی که ۸ سیلندر میشه شتاب ۰ تا ۱۰۰ به ۳.۹ ثانیه میرسه و ۴۰۰ متر رو توی ۱۲.۱ تانیه طی میکنه ولی متاسفانه توی s65 امکان سفارش ۴matic نیس که اگه بود میتونست رقم های جالبی باشه برای رقابت ولی خب توی این کلاس شایدم نباید زیاد درگیر رکوردا بود ، بنتلی هم خیلی خاص و زیباست و انتخاب بین این دو واقعا سخته با این حال مرسدس
مهدی
۳۱ خرداد ۱۳۹۶بنتلی کانتیننتال همیشه یکی از دریم های من بودتا وقتی که سفید رنگش اومد اهواز و چند بار از نزدیک دیدمش. کوچیکتر از چیزی که از تو عکس میبینید به نظر میاد و اونجور که فکر میکردم چشم نواز نبود و در اون حدی که تصور میکردم نه کابین نه بیرون گیرا به اون معنا جلوه نمیکرد. به مرسدس رای میدم
Saman
۳۱ خرداد ۱۳۹۶طراحی داخلی بنز خیلی ساده و بی هیجانه درست مثل تمامی بنزها نمای پشت بنز نیاز به بازنگری داره و قیمت ۲۰۰۰۰۰$ هم واسه یه بنز زیاده :D بنتلی بسیار بهتره ۱۰۰% :-) بنز همه جور ماشین حتی ماشین حمل زباله با یک لگوی یکسان میسازه و اصلن کلاس و موقعیت بنتلی اشرافی رو نداره :-)
ناشناس
۳۱ خرداد ۱۳۹۶کانتیننتال جی تی اسپید ماشین لوکس – سریع و سنگینیه(که به نظرم اصلا عیب نیست.حس لوکس ونرم بودنو منتقل می کنه)یک ماشین عالی . . . و مشخصاتشم از اس کلاس کوپه بهتره(البته گشتاور عالی بنزو نمیشه نادیده گرفت)در کل انتخاب بین دو ماشین از دو برند با اصلتو لوکس سخته. من باتوجه به علایق گذشته ام (البته دلیل قانع کننده ای نیست) با احترام زیاد به بنتلی و طرفدارانش به بنز رای دادم.
Reza
۳۱ خرداد ۱۳۹۶هر دو ماشین از نظر هر ادمی فوق العادس ولی از نظر رقابتی این دو ماشین که هم از نطر طراحی و هم سیستم من یک شاهزادهیه انگلیسی انتخواب میکنم تا المانی
فيصل
۳۱ خرداد ۱۳۹۶عکسای داخل ۲ خودرو باید تریم غیر مشکی میذاشتید تا زیبایی این ۲ ماشین بیشتر به چشم بیاد.
خواستم به بنتلی رای بدم دستم خورد به بنز دیگه ثبتش کردم چون برای من فرقی ندارن والله ?
PaRHaM
۳۱ خرداد ۱۳۹۶من ک رای ام کانتینتاله
والله
کمال
۳۱ خرداد ۱۳۹۶لوکس یعنی بنتلی و رولزرویس و رنجرور و…….بقیه انگلیسی های خاص.شاید از نظر فنی بنز بهتر باشه(شاید)ولی رای من بنتلی خاص و باکلاس هست
kamran cooper
۳۱ خرداد ۱۳۹۶نظر دوستان محترم ولی بحث خودروی لوکس در هر کلاسی که میاد وسط نمیشه بنتلی و رولس رویس رو انتخاب نکرد
ب ام و سلطان
۳۱ خرداد ۱۳۹۶جالبه برای اینکه بنتلی رو نویسنده های سایت خوب جلوه بدن مدل 2017 رو میذارن ب کلی زرق و برق بعد مدل 2014 اس لاس و نارش میذارن که بگن ببینید بنتلی چقدر قشنگتره!
امیر دهقان
۱ تیر ۱۳۹۶دوست گرامی خواهشاً اینقدر در رابطه با نویسندگان و تحریریۀ پدال توهم توطئه نداشته باشین.
برای ما هیچ فرقی نداره که کدوم ماشین از هر دوئل بالا بیاد. اصلاً هدف ما از برگزاری این رقابتها شناسایی ماشینهای محبوب بین شما مخاطبین هست، بنابراین چه دلیلی داره که بخوایم با به نفع یا به ضرر ماشینی عمل کنیم؟
در مورد تصاویر ماشینها، ما از جدیدترین نسخۀ هر ماشین تو دوئلها استفاده میکنیم و تصاویر جدیدترین نسخۀ اونها رو انتخاب میکنیم.
مثلاً در همین دوئل، بنتلی کانتیننتال برای سال 2016 فیسلیفت شده و طبیعتاً تصاویر متعلق به همین مدل هستن اما مرسدس S کوپه از تاریخ معرفی سال 2014 تا حال فیسلیفتی رو تجربه نکرده و عملاً مدل 2015 با 2017 اون هیچ تفاوت ظاهری باهم ندارن. برای فهمیدن این موضوع میتونید یه رجوع ساده به سایت NetCarShow داشته باشید.
ولی بااینحال اگه بازهم فکر میکنید ما در این سایت با برند یا کشوری در صنعت خودروسازی دشمنی داریم و از طرف دیگه از برند یا کشوری حمایت میکنیم (واقعاً این تفکرات خندهداره)، هرچند اصلاً دلم نمیخواد اینطور بگم ولی با عرض شرمندگی میتونید دیگه به پدال سر نزنید.