امروز نیز همچون روزهای گذشته با قسمتی دیگر از دور پنجم مرحلهٔ مقدماتی سری رقابتهای خودرویی پدال همراه شما هستیم که به گروه کوپههای بزرگ لوکس یا همان گرند توررها اختصاص دارد. دوئل قبلی این گروه میان فراری GTC4 و آستونمارتین ونکوئیش برگزار شد که طی آن مجموعاً تعداد ۱۹۶۳ رأی به ثبت رسیده است. از این آراء، فراری با کسب ۱۳۰۴ رأی یا بهعبارتدیگر ۶۶ درصد از کل آراء، پیروز دوئل لقب گرفت درحالیکه ونکوئیش موفق به دریافت ۶۵۹ رأی شده است. حال امروز در پنجمین و آخرین دوئل گروه کوپههای بزرگ، نبرد میان لکسس LC و مرسدس بنز SL را به نظاره خواهیم نشست.
مرسدس بنز S کلاس کوپه | بنتلی کانتیننتال | بامو سری ۶ | مازراتی گرن توریزمو |
مرسدس بنز S کلاس کوپه | بامو سری ۶ | ||
رولزرویس ریث | آستونمارتین DB11 | آستونمارتین ونکوئیش | فراری GTC4 |
رولزرویس ریث-آستونمارتین DB11 | فراری GTC4 | ||
مرسدس بنز SL | لکسس LC | ||
؟ |
لکسس LC
در سال ۱۹۹۱ لکسس مدل SC را بهعنوان اولین کوپهٔ تاریخ خود معرفی نمود. این خودرو یک گرند تورر لوکس بود و نسل نخست آن تا سال ۲۰۰۰ به تولید رسید. سپس نسل دوم آن در نمایشگاه نیویورک همان سال معرفی شد؛ اما SC در این نسل برخلاف نسل اول صرفاً بهصورت یک کوپهٔ کانورتیبل با سقف فلزی قابل جمع شدن تولید شد. با پایان یافتن تولید نسل دوم SC در سال ۲۰۰۵، نسل جدید یا جایگزینی برای آن معرفی نشد و بنابراین لکسس برای چندین سال در کلاس گرند توررها نمایندهای نداشت تا اینکه با رونمایی از کانسپتی بنام LF-LC در نمایشگاه دیترویت ۲۰۱۲ پس از چند سال غیبت خبر از بازگشت به این کلاس را داد. سپس نسخهٔ تولیدی این خودرو با نام LC در نمایشگاه دیترویت ۲۰۱۶ معرفی شده و تولید آن از مارس ۲۰۱۷ با مدل ۲۰۱۸ آغاز گردید. LC همانند نسل اول SC، دوباره به یک کوپهٔ سقف ثابت تبدیل شده و برخلاف مرسدس بنز SL که یک رودستر دونفره است، قابلیت حمل چهار نفر را دارد. این گرند تورر لوکس ژاپنی صرفاً در دو مدل به بازار عرضه میگردد که یکی LC500 نام داشته و دومی که نمونهای هیبریدی است، LC500h نام گرفته است. این مدل از یک پیشرانهٔ ۳.۵ لیتری V6 تنفس طبیعی به همراه موتور الکتریکی استفاده میکند اما در رقابت ما مدل LC500 شرکت کرده است. این مدل به یک پیشرانهٔ ۵ لیتری V8 تنفس طبیعی با ۴۷۰ اسب بخار قدرت و ۵۴۰ نیوتن متر گشتاور مجهز است. همین پیشرانه در محصولات اسپرت و عملکردی لکسس یعنی مدلهای RC F و GS F هم بکار رفته است. وظیفهٔ انتقال نیروی این پیشرانه نیز بر عهدهٔ یک گیربکس ۱۰ سرعتهٔ اتوماتیک است.
مرسدس بنز SL
SL کلاس یکی از مشهورترین و باسابقهترین محصولات مرسدس بنز محسوب میشود که پیشینهٔ آن به مدل اسطورهای ۳۰۰ SL و سال ۱۹۵۴ بازمیگردد. این خودرو که یک رودستر لوکس است، از آن سال تاکنون در نسلهای مختلف بیوقفه تا به امروز تولید شده است. SL هماکنون در نسل ششم خود قرار دارد که برای نخستین بار با کد R231 در نمایشگاه دیترویت ۲۰۱۲ رونمایی شد. این نسل همچنان در حال تولید است اما برای مدل ۲۰۱۷ مورد فیسلیفت و بهروزرسانی قرار گرفت و از آوریل ۲۰۱۶ به بازار آمد. در این فیسلیفت بیشترین تغییرات ظاهری در قسمت دماغهٔ خودرو انجام گرفته است. SL که یکی از گرانترین و لوکسترین محصولات مرسدس بنز محسوب میشود، هماکنون در چهار مدل مختلف با پیشرانههای متفاوت به بازار عرضه میشود که دو مدل آنها از نوع اسپرت و عملکردی AMG با نامهای SL63 و SL65 هستند. قویترین عضو این خانواده، SL65 است که از یک پیشرانهٔ V12 توئین توربو با ۶۳۰ اسب بخار قدرت استفاده میکند. مدلهای غیر AMG نیز شامل SL400 با موتور V6 و SL500 با موتور V8 میشود؛ اما برای اولین بار از دههٔ ۹۰، در این نسل مدل V12 غیر AMG یعنی همان مدل SL600 ارائه نشده است و SL500 قویترین مدل غیر AMG محسوب میشود که در دوئل ما نیز جهت هماهنگی با رقیب ژاپنی همین مدل شرکت کرده است. این رودستر لوکس مجهز به یک پیشرانهٔ ۴.۷ لیتری V8 بایتوربو است که ۴۵۰ اسب بخار قدرت و ۷۰۰ نیوتن متر گشتاور دارد. این نیرو توسط یک گیربکس ۹ سرعتهٔ اتوماتیک به چرخهای عقب منتقل میشود. تمامی مدلهای SL بهصورت دیفرانسیل عقب تولید میشوند و امکان سفارش سامانهٔ چهارچرخ محرک 4Matic برای هیچکدام از آنها وجود ندارد.
مشخصات فنی
مرسدس بنز SL500 | لکسس LC500 | |
پیشرانه | ۴.۷ لیتری V8 | ۵ لیتری V8 |
تنفس | بایتوربو | طبیعی |
قدرت | ۴۵۰ اسب بخار | ۴۷۰ اسب بخار |
گشتاور | ۷۰۰ نیوتن متر | ۵۴۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۹ سرعته اتوماتیک | ۱۰ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | عقب | عقب |
شتاب صفرتاصد | ۴.۵ ثانیه | ۴.۶ ثانیه |
مسافت ۴۰۰ متر | ۱۲.۶ ثانیه | ۱۲.۶ ثانیه |
حداکثر سرعت | ۲۵۰ کیلومتر/ساعت | ۲۷۰ کیلومتر/ساعت |
مصرف سوخت | ۱۱.۸ لیتر (ترکیبی) | ۱۲.۳ لیتر (ترکیبی) |
ظرفیت باک | ۶۵ لیتر | ۸۲ لیتر |
وزن | ۱۷۹۶ کیلوگرم | ۱۹۳۵ کیلوگرم |
طول | ۴.۶۳ متر | ۴.۷۶ متر |
فاصلهٔ محوری | ۲.۵۸ متر | ۲.۸۷ متر |
قیمت پایه | ۸۷,۹۴۵ دلار | ۹۲,۹۹۵ دلار |
این دوئلها، مقایسههایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوبتر بین شما کاربران ایرانی میباشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگیهای فنی، قیمت و مقرونبهصرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح میدهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.
[polldaddy poll=9859667]
Roham
۵ آبان ۱۳۹۶سلام دوستای گلم
چند تا موضوع رو می خوام به عرض برسونم
اول اینکه همون طور که همه می دونیم ، بحث زیبایی یه بحث کاملا سلیقه ای هستش
اما تو بحث اصالت می خوام بگم که اصلا کاری به سن و سال و قدمت بنز و بقیه شرکتها ندارم
ولی پرسش اینجاست که الان یه لکسس 1989 گرونتره یا بنز 1989؟
و چرا همه دنیا واسه مدلهای کلاسیک بنز سر و دست می شکونن و قیمتشان اینقدر بالاست؟
اصلا چرا هنوز هم مدلهای قدیمی بنز چشم نواز و زیبا به نظر میاد؟
حالا برگردیم به همین مقایسه امروز…
به نظرتون سال 2074 این بنز خاطر خواه بیشتر خواهد داشت یا همین لکسس ؟
موضوع دیگه این دوستایی هستن که بعد از کلی بحث و داستان آخرش می گن فرقی نمی کنه که یه سر ولف یا یه کیسه دود اگزوزش رو که به ما نمی دن؟!!!
خب مگه از اولش این رو نمی دونستید ؟!!!
پس چرا این همه بحث می کنید
خودم همیشه گفتم هیچکس اینجا حق نداره به دیگران بگه که چی بگو و یا چی نگو ! اما این جمله آخرتون به شکلی وحشتناک توهین به خودتون و بقیه مخاطبین هستش به نظرم
نکنید این کار رو
Arian
۲۱ آبان ۱۳۹۶مرسدس بنز عالیهولی تو این مقایسه منلکسس رو انتخاب میکنم
Farzad
۲۷ آذر ۱۳۹۸این لکسوز واقعا شاهکاره