لوتوسمرسدس بنز

دوئل مرسدس بنز SLC و لوتوس اوورا

تقریباً در حال نزدیک شدن به میانهٔ دور دوم از مرحلهٔ نخست سری رقابت‌های خودرویی پدال هستیم و امروز بار دیگر به کلاس خودروهای اسپرت پرداخته‌ایم. در اولین دوئل این کلاس، دو خودروی اسپرت موتور وسط یعنی پورشه کیمن و لوتوس اگزیج به میدان نبرد رفتند که برتری قاطع پورشه در این جدال کاملاً مشهود است. به‌طورکلی در دوئل بین این دو ماشین در سایت و کانال تلگرام پدال مجموعاً ۱۳۹۶ رأی به ثبت رسید که ۱۱۲۱ عدد آن‌را کیمن به خود اختصاص داده درحالی‌که اگزیج موفق به کسب تنها ۲۷۵ رأی شده است. بدین ترتیب پورشه کیمن با کسب ۸۰ درصد از کل آرا پیروزی آسانی را به دست آورده و به دور بعدی صعود کرد. حال در دوئل دوم از گروه اسپرت‌ها، بازهم یکی از محصولات لوتوس در برابر یک رقیب آلمانی قرار گرفته اما این بار لوتوس اوورا به مصاف مرسدس بنز SLC رفته است.

پورشه کیمن

لوتوس اگزیج

آلپاین A110

لوتوس الیزه

؟

؟

آلفارومئو 4C

ب‌ام‌و Z4

لوتوس اوورا

مرسدس بنز SLC

؟

؟

مرسدس بنز SLC

SLC نامی کاملاً تازه در سبد محصولات مرسدس بنز است و تنها حدود یک سال است که آن‌را می‌شنویم چراکه این نام طبق شیوهٔ نام‌گذاری جدید مرسدس بنز به‌تازگی ایجاد شده است اما پیشینهٔ این خودرو بسیار بیشتر از این بوده و به سال ۱۹۹۶ بازمی‌گردد یعنی زمانی که ستارهٔ اشتوتگارت یک رودستر جمع‌وجور را با نام SLK رونمایی کرد. نسل اول این ماشین تا سال ۲۰۰۴ به تولید رسید و سپس نسل دوم به بازار آمد اما SLK هم‌اکنون در نسل سوم خود قرار دارد که برای اولین بار در نمایشگاه ژنو ۲۰۱۱ رونمایی شد. سپس همان‌طور که اشاره شد، سال گذشته مرسدس بنز همزمان با انجام فیس‌لیفتی بر روی نسل سوم SLK، نام آن‌را نیز به SLC تغییر داد. هرچند همچنان برای SLC پیشرانه‌های مختلفی ارائه می‌شود اما از تعداد و تنوع این موتورها کاسته شده است. ما تصمیم داریم در این دوئل قوی‌ترین نسخه از دو خودرو را به رقابت دعوت کنیم و به همین دلیل مدل SLC43 AMG را انتخاب کرده‌ایم که مدلی جدید محسوب می‌شود چراکه قبلاً مدل SLK55 AMG با پیشرانهٔ ۵.۵ لیتری V8 عنوان پرچم‌دار خانوادهٔ SLK را در اختیار داشت اما پس از فیس‌لیفت و تغییر نام به SLC، مرسدس بنز مدل جدید SLC43 را جایگزین نمونهٔ قبلی نمود که به پیشرانهٔ کوچک‌تری هم مجهز است. این رودستر اسپرت از یک موتور ۳ لیتری V6 توئین توربو استفاده می‌کند که ۳۶۲ اسب بخار قدرت و ۵۲۰ نیوتن متر گشتاور دارد.

لوتوس اوورا

اوورا یکی دیگر از خودروهای اسپرت لوتوس است که برای مدت زیادی است تنها در یک نسل در حال تولید است. این ماشین برای نخستین بار در تاریخ ۲۲ جولای سال ۲۰۰۸ در نمایشگاه خودروی بین‌المللی بریتانیا رونمایی شد و از آن زمان تاکنون کماکان در حال تولید است. البته لوتوس طی این سال‌ها بارها اقدام به به‌روزرسانی و بهسازی اوورا نموده و نسخه‌های فراوانی از آن‌را معرفی کرده است. این خودرو هم مانند دیگر محصولاتِ در حال تولیدِ لوتوس از ترکیب موتور وسط استفاده می‌کند که از این لحاظ با مرسدس بنز SLC متفاوت است. لوتوس در سال ۱۹۹۵ برای اولین بار مدل الیزه را معرفی کرد و تمامی مدل‌های بعدازآن از پلت‌فرم الیزه استفاده می‌کردند اما اوورا اولین محصول لوتوس بود که بر روی پلت‌فرم کاملاً جدید این شرکت ساخته شد. همان‌طور که گفته شد، در این دوئل قدرتمندترین نسخهٔ هردو خودرو شرکت کرده‌اند که این یعنی شاهد حضور لوتوس اوورا ۴۰۰ هستیم که پرچم‌دار خانوادهٔ اوورا محسوب می‌شود. این اسپرت موتور وسط از یک پیشرانهٔ ۳.۵ لیتری V6 سوپرشارژ استفاده می‌کند که همان‌طور که از نامش مشخص است، ۴۰۰ اسب بخار قدرت دارد. این موتور همچنین ۴۱۰ نیوتن متر هم گشتاور تولید می‌کند که آن‌را از طریق یک گیربکس شش سرعتهٔ دستی یا یک نمونهٔ شش سرعتهٔ اتوماتیک به چرخ‌های عقب می‌فرستد.

 

مشخصات فنی

مرسدس بنز SLC43 لوتوس اوورا ۴۰۰
ترکیب موتور جلو موتور وسط
پیشرانه ۳ لیتری V6 ۳.۵ لیتری V6
تنفس توئین توربو سوپرشارژ
قدرت ۳۶۲ اسب بخار ۴۰۰ اسب بخار
گشتاور ۵۲۰ نیوتن متر ۴۱۰ نیوتن متر
گیربکس ۹ سرعته اتوماتیک ۶ سرعته اتوماتیک
محور محرک عقب عقب
شتاب صفرتاصد ۴.۴ ثانیه ۴.۳ ثانیه
مسافت ۴۰۰ متر ۱۲.۸ ثانیه ۱۲.۸ ثانیه
حداکثر سرعت ۲۵۰ کیلومتر ۲۹۰ کیلومتر
مصرف سوخت ۱۰.۷ لیتر (ترکیبی) ۱۲.۳ لیتر (ترکیبی)
طول ۴.۱۳ متر ۴.۳۶ متر
وزن ۱۵۴۰ کیلوگرم ۱۴۵۱ کیلوگرم
قیمت پایه ۶۳,۰۰۰ دلار ۹۳,۷۸۵ دلار

 

این دوئل‌ها، مقایسه‌هایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوب‌تر بین شما کاربران ایرانی می‌باشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگی‌های فنی، قیمت و مقرون‌به‌صرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح می‌دهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.

[polldaddy poll=9762012]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۴۳ دیدگاه‌ها

  1. PaRHaM

    ۱۶ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (741 ديدگاه)

    اصلا از قیافه اوورا خوشم نمیاد!( نظر شخصی!!!)
    مطمئنا slc

    1. پژمان

      ۱۶ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (59 ديدگاه)

      دوستان بیاید که این نظر سنجی ها رو تحریم کنیم ای بابا ای چه وضعشه همش المانی چرا؟؟؟؟؟؟؟
      نگاه کنید به جدول اکثرا به نفع لوتوس هستش اما متعصبین عزیز نمی گذارند که لوتوس به حقش برسه هرچند میدونم یک رای تاثیری نداره اما من یکی دیگه رای نمیدم

      1. ویلیامز «بنتلی. استون مارتین.مکلارن»

        ۱۶ خرداد ۱۳۹۶
        سوابق: (1626 ديدگاه)

        پژمان جان این وضع تغییری نمیکنه،الکی خودتو اذیت نکن

    2. سامان اذری

      ۱۶ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (3218 ديدگاه)

      قیمت پایه لوتوس اوورا حدود 93000 دلاره
      با 93 هزار دلار میشه یه نیسان جی تی ار خرید

      1. عطا

        ۱۶ خرداد ۱۳۹۶
        سوابق: (186 ديدگاه)

        اختلاف قیمتشون خییل خیلی زیاده به همین دلیل به بنز رای دادم.البته از لوتوس هم خوشم میاد ولی خداییش خیلی قیمتش زیاده.با قیمت لوتوس یه تسلا میتونی بخری با شتاب 2.5 ثانیه ای ? یا بقول دوستمون یه نیسان.
        راستی پدال جان یه دوئل هم بین الفارومئو 4c با یکی از رقیباش بنداز.از الفارومئو 4c هم جالبه.

    3. Erfan

      ۱۶ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (77 ديدگاه)

      وقتی بنز سواری
      هم یه ماشین لوکس با شخصیت داری
      هم یه ماشین وحشی
      مثل این میمونه که کسی باورش نشه با کت و شلوار و کفش مجلسی بتونی بدویی ولی کاملا در اشتباهه.
      ولی با بنزی که خدای شخصیته و نجیبه میتونی پا به پای ماشینای سوپر اسپرت راه بری و خیلی ملو بفهمونی که دود از کنده بلند میشه و 130 سال بهترین بودن یک شعار نیست

      The Best or nothing….

  2. اشکان

    ۱۶ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (6 ديدگاه)

    اختلاف قیمتش آدمو مجبور میکنه به مرسدس رای بده،ولی لوتوس هم خوب کار کرده

    1. بی نام

      ۱۶ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (92 ديدگاه)

      الان متعصبین آلمانی میان برات !!!

      1. amir

        ۱۷ خرداد ۱۳۹۶
        سوابق: (11565 ديدگاه)

        .
        این کامنت ساعت 14 دیروز تایید شد.
        ظرف 12 ساعت که به این صفحه سر زدم خبر از متعصبی نبود
        تا الان که کامنت شما رو دیدم !!!

    2. ACR VIPER

      ۱۷ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (589 ديدگاه)

      اصلا این دوئل کاملا یه طرفه ست
      با وجود اینکه لوتوس تو بحث فنی برتره
      ولی تو اعتبار برند و… بنز کاملا پیروز میدانه

  3. Reventon

    ۱۶ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (282 ديدگاه)

    با ۹۰ چوخ صاحب یه بچه فراری میشی!
    طراحی داخلیش دیگه کاملا فراریه!
    افرین به لوتوس،امیدوارم صعود کنه

    1. Meysam..Laferrari

      ۱۶ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (581 ديدگاه)

      بچه فراری که آلفاس لوتوس احتمالا … فراریه (منحرف هم نباشید فقط شوخیه?)

      1. Ferrari SFXSuperFast

        ۱۶ خرداد ۱۳۹۶
        سوابق: (263 ديدگاه)

        آلفا پدر پیر و فرتوت فراریه!!
        *عالم پیر دگر باره جوان خواهد شد*

  4. ویلیامز «بنتلی. استون مارتین.مکلارن»

    ۱۶ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (1626 ديدگاه)

    0تا400بنز 12.8ثانیه هس.برا اورا 12.5

  5. ایلیا

    ۱۶ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (731 ديدگاه)

    تنها نتیجه ای که تا اینجا و در این دو ماه میشه از دوئل ها گرفت اینه که :
    ؛نتیجه ی دوئل ها مشخص نیست مگر اینکه یک طرف رقابت بنز باشه؛
    مطمینم اگه رقابت بین cla و فانتوم باشه بازم طرفدارای بنز یسری دلیل مثل قیمت و مصرف کمتر واسه خودشون میارن و claرو ۹۰ به ۱۰ برنده میکنن… بس کنید بابا

    1. الف.ی

      ۱۶ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (1766 ديدگاه)

      واتفاقا همون نتیجه 90 به 10 رو انگلیسی باز ها به نفع فانتوم رقم میزنن.با دلایلی مثل اصالت و خاص بودن و …
      جوری حرف میزنن انگار نه انگار که مرسدس قدیمی ترین خودرو سازه و فقط انگلیسی ها اصالت و خاص بودن دارن

      1. علي

        ۱۶ خرداد ۱۳۹۶
        سوابق: (848 ديدگاه)

        (((الف.ی ))) عزیز این جملت یکی از تاثیر گذارترین و روشن ترین جمله ایی بود که تو این سایت دیده بودم.((( جوری حرف میزنن انگار نه انگار که مرسدس قدیمی ترین خودرو سازه و فقط انگلیسی ها اصالت و خاص بودن دارن))). یعنی با ی جمله آدمهای متکبر و مغرور و الکی متعصبو که چشماشونو رو واقعیت بستن رسوا کردن .
        با تچکر

        1. الف.ی

          ۱۶ خرداد ۱۳۹۶
          سوابق: (1766 ديدگاه)

          ممنون از لطفت علی آقا
          واقعا از دست این همه متعصب تو این سایت حسابی خسته شدم
          البته نامردی نکنیم وقتی پای بنز وسط باشه خودمم میشم یه متعصب دو آتیشه!!!!ولی فقط در مورد بنز اینجوریم

      2. ویلیامز «بنتلی. استون مارتین.مکلارن»

        ۱۶ خرداد ۱۳۹۶
        سوابق: (1626 ديدگاه)

        دوست عزیز اولین خودرو توسط فردیناند فربیست بلژیکی سال 1678در اندازه کوچیک ساخته شد.بعدش هم 1767 نیکلاس جوزف کان فرانسوی ک در اندازه بزرگ بود.هر دو اینا با بخار کار میکردن. بنز 1885 اولین خودروی احتراق داخلی رو ساخت،جالبه ک بدونی اولین خودرو برقی یک سال قبل تر از بنز توسط یه مهندس انگلیسی ساخته شد و همچنین اولین خودروی الکتریکی مدرن هم ساخت garrard & blumfieldانگلیس بوده با برد 80مایل و سرعت 21 کیلومتر در سال 1895,البته این خودرو ویژگی های جالب دیگه ای هم داره

        1. الف.ی

          ۱۶ خرداد ۱۳۹۶
          سوابق: (1766 ديدگاه)

          دوست گرامی
          میدونم که اولین وسیله ای که با نیروی خودش راه بره رو بنز نساخته ولی خودت به عکس اون ها نگاه کن
          خودرو به شکل امروزی با همکاری سه شخصیت برجسته صنعتی به نام های ویلهلم میباخ و گوتلیپ دایملر و کارل بنز ساخته شده که به نام خودشون ثبت اختراع کردن.
          یه سرچ ساده تو گوگل و ویکی پدیا شما را به این مطالب میرسونه.
          میتونید تو خود ویکی پدیا سرچ کنید « خودرو »

        2. ویلیامز «بنتلی. استون مارتین.مکلارن»

          ۱۶ خرداد ۱۳۹۶
          سوابق: (1626 ديدگاه)

          دوست عزیز منم باید بگم ک دیگه دوران خودروهای بنزینی تموم شده.الان ارزش کار توماس پارکر مشخص شده ک یک سال قبل از همون سه نفری ک گفتی خودروی الکتریکی ساخته . ارزش کار پارکر خییلی بیشتر از کارل بنزه

    2. Amir

      ۱۶ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (175 ديدگاه)

      والا دلیل انتخاب من کیفیت صد البته بالاتر هم بود و البته ظاهر بسیار زیباتر و نکته جالب اینجاس که اگه توانایی خریدشو داشته باشیم موقعی که به یه مهمونی میریم وقتی ازت پرسیدن با چی اومدی میتونی با افتخار بگی با بنز اومدم ?
      ولی خب با لوتوس اینطوری میشه:
      اممممممم…..یه لوتوسی هست تحفه درویش?
      در صورتی که گرون تر هست
      خیلی گرون ترم هست
      اختلافش انداره قیمت یه ماشین معمولی

      1. Amirhosein

        ۱۷ خرداد ۱۳۹۶
        سوابق: (12 ديدگاه)

        اون مهمونی که بخوان ازت بپرسن با چه ماشینی اومدی رو باید درشو گل گرفت
        خخخخخخخخخ
        اصلا چرا باید تو مهمونی بپرسن با چه ماشینی اومدی؟؟؟؟
        من خودم بنزو خیلی دوست دارم الآن هم به بنز رای دادم
        ولی حرفت واقعا خنده دار و بی معنی بود
        البته جسارت نباشه شاید عقیده ی من با شما متفاوت باشه
        شایدم تو مهمونی های شما واقعا میپرسن با چه ماشیتی اومدی!!!

  6. Mahdi US CARS

    ۱۶ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (1478 ديدگاه)

    در مورد مسافت بنز اشتباه شده

  7. الف.ی

    ۱۶ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (1766 ديدگاه)

    معلومه که مرسدس
    بدون نگاه کردن به جدول مشخصات هم میشه رای داد

  8. الف.ی

    ۱۶ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (1766 ديدگاه)

    آقای دهقان مطمئنا مسافت 400 متر بنز رو اشتباه نوشتید احتمالا 12.0 ثانیه بوده.لطفا تصحیح کنید.

  9. یاسین

    ۱۶ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (658 ديدگاه)

    اقا خداییش SLC عالیه هیچ حرفی توش نیست قیمتشم نذار بگم که داغ دلمون تازه نشه
    امااااا من با پوزش از سلطان اشتوتکارت میخوام به اوورا رای بدم سگمنت اسپرته تو دوئل قبلی کیمن بود با اگزیج کیمن یعنی روح 911 به نظرم و به نظرم در دنیای اسپرت ها پورشه عالی ترینه 911 یعنی معنی واقعی و وخالص دنیای ماشین های اسپرت اینجا به اوورا رای میدم چون واقعا ماشین منحصر به فردیه و لوتوس یعنی یکی از با اصالت های دنیای اسپرت مسلما SLC هیچ نقصی توش نیست که تعریف یه ماشین اسپرت واقعی رو زیر سوال ببره ولی من اوورا رو انتخاب میکنم چون مطمئنم این ماشین به کسی که مالکشه واقعا یه حس متفاوت و خاص از یه ماشین اسپرت رو ارائه میده

  10. amir

    ۱۶ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (11565 ديدگاه)

    .
    انتظار داشتم بنز گرون تر از لوتوس باشه.
    93/000 دلار کم کم به سگمنت پورشه 911 و نیسان GT-R نزدیک میشه.
    اوورا بیشتر از 68000 تا نمی ارزه.

    1. Meysam..Laferrari

      ۱۶ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (581 ديدگاه)

      عاشق ارزش گذاریت رو ماشینام یعنی?
      نمای جلوی لوتوس منو یاد مکلارن F1 میندازه
      حتی اگه مبحث قیمت رو هم نظر نگیریم که قطعا باید بگیریم با اختلاف کمی مرسدس رو بیشتر میپسندم.

      1. amir

        ۱۶ خرداد ۱۳۹۶
        سوابق: (11565 ديدگاه)

        .
        خواهش میکنم دوست عزیزم !!! ? میثم جان .
        در پست لامبورگینی هوراکان پرفورمنته هم دوباره یک چشمه از این ارزش گذاری های کارشناسانه و خردمندانه ی خودم رو به نمایش گذاشتم !
        ، ان شا الله که شما باز هم خوشت بیاد و عاشقش بشی !!! ???

    2. Meysam..Laferrari

      ۱۶ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (581 ديدگاه)

      ولی در کل موافقم باهات تو این رنج قیمت مخصوصا ماشینای اسپرت آمریکایی انتخاب مقرون به صرفه تر و حتی هیجان انگیزتری بنظر میان با قدرت بالاشون.

  11. ferrari

    ۱۶ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (1956 ديدگاه)

    برای من لذت رانندگی از همه چی مهمتره برای همین به لوتوس رای میدم

  12. ونوم اف ۵

    ۱۶ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (1274 ديدگاه)

    لوتوس سلطان هندلینگه اگه این دوئل تو هر کشور دیگه ای بود برنده میشد ولی ایران تکلیفش معلومه

  13. فرزاد لاکچری

    ۱۶ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (119 ديدگاه)

    آقا بیایم یخورده منطقی باشیم خدایی به چهره لوتوس نگاه کنید به کسی که اصن از ماشین اطلاع هم نداشته باشه متوجه میشه که این خودرو توی کلاس خودرو های اسپورته اما مرسدس رو نه حالا بیاید وارد کابین بشیم بازم توی لوتوس با یه کابین کاملا اسپورت که مارو بیاد سوپرکار های فراری میندازه مواجه میشیم در صورتی که کابین مرسدس شبیه بقیه خودرو هاست انگار که یه ماشین خانوادگی سوار شدی میخوام بگم که حس اسپورت بودن و سرعت بالا رو بنز اصلا نداره ولی لوتوس به نحو احسن داره این حسو

  14. E 36

    ۱۶ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (917 ديدگاه)

    انتخاب راحتیه! بنز…

  15. Khan

    ۱۶ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (362 ديدگاه)

    آقا خود سایت اعلام کرده دوئل برای انتخاب خودرو برتر نیست، میخواد ببینه کدوم بیشتر پسند ملته

    دوست داشتن هم حتما دلیل منطقی نمیخواد، حالا هی با هم بحث کنین به فلان دلیل این بهتره اون بدتر. هی گیر بدین طرفدارای بنز و فلان و الی آخر

    خب بنز دوست دارن، رای میدن بنز. شما هم رای بده ماشین مورد علاقه ات.

  16. آرش آمریکایی

    ۱۶ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (639 ديدگاه)

    میخواستم به لوتوس رای بدم ولی قیمتش خیلی غیر منطقیه
    خیلی

  17. رامکال

    ۱۶ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (594 ديدگاه)

    اول به پدال نو نوار شدنش رو تبریک میگم.
    البته به همون قالب قدیمیش عادت کرده بودم.
    د.م هم رای من بنز است.

  18. حمیدرضا

    ۱۶ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    این بار لوتوس چون قدرت بیشتر و سبک تر

  19. Ahmad

    ۱۶ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (1171 ديدگاه)

    مشکل لوتوس بیشتر قیمت بالاشه که اونم با مالکیت جیلی حل میشه

  20. مهدي

    ۱۷ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (263 ديدگاه)

    تنها مدلی از بنز که هیچ وقت دوستش نداشتم همین بوده ولی بازم بین بنز و لوتوس به بنز رای میدم چون با اینکه دوسداشتنی نیست ولی از لوتوس بهتره

  21. Schumi 1

    ۱۷ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (128 ديدگاه)

    چرا سلیقه ای و تعصب نظر میدین؟ منم ماشین المانی دوست دارم ولی خدایی بزارید حق حقدار برسه!

  22. A.....n50

    ۹ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    اصلا این دو ماشین توانایی رقابت با هم رو ندارن طرفی یک ماشین اسپرت و جی تی طرفی دیگر یک ماشین لوکس. اصلا قابل مقایسه نیست

    باید لوتوس رو با الفا و ائودی مقایسه کرد . مرسدس بنز رو تنها میشه با بی ام دبلیو مقایسه کرد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا