مرحلهٔ نهایی، گروه چهارم، هاچبکهای کامپکت لوکس
آئودی A3
تاریخ معرفی: نمایشگاه ژنو ۲۰۱۲
نسل کنونی: سوم
پلتفرم: MQB گروه فولکسواگن
امتیاز از کاربایر: ۴ از ۵
امتیاز از کارانددرایور: ۴ از ۵
فروش سال ۲۰۱۷ در اروپا: ۱۶۳,۹۲۸ دستگاه
فروش سال ۲۰۱۸ در اروپا: ۱۴۲,۴۱۴ دستگاه
فروش سال ۲۰۱۷ در آمریکا: ۲۳,۶۱۰ دستگاه
فروش سال ۲۰۱۸ در آمریکا: ۱۸,۳۰۵ دستگاه
رتبهٔ ایمنی از یوروانکپ
حفاظت از بزرگسالان: ۹۵ درصد
حفاظت از کودکان: ۸۷ درصد
حفاظت از عابر پیاده: ۷۴ درصد
سیستمهای ایمنی: ۸۶ درصد
امتیاز کلی: پنج ستاره
گارانتی: چهار سال یا ۸۰ هزار کیلومتر
نقاط مثبت: طیف گستردهٔ پیشرانهها، کیفیت داخلی بالا، کابین جادار
نقاط منفی: سواری کمی خشک، ظرفیت صندوق متوسط، قیمت کمی بالا
مرسدس بنز A کلاس
تاریخ معرفی: نمایشگاه ژنو ۲۰۱۸
نسل کنونی: چهارم
پلتفرم: –
امتیاز از کاربایر: ۴ از ۵
امتیاز از کارانددرایور: ۴.۵ از ۵
فروش سال ۲۰۱۷ در اروپا: ۱۴۳,۵۵۰ دستگاه
فروش سال ۲۰۱۸ در اروپا: ۱۵۳,۸۸۲ دستگاه
فروش سال ۲۰۱۷ در آمریکا: صفر دستگاه
فروش سال ۲۰۱۸ در آمریکا: صفر دستگاه
رتبهٔ ایمنی از یوروانکپ
حفاظت از بزرگسالان: ۹۶ درصد
حفاظت از کودکان: ۹۱ درصد
حفاظت از عابر پیاده: ۹۲ درصد
سیستمهای ایمنی: ۷۵ درصد
امتیاز کلی: پنج ستاره
گارانتی: چهار سال یا ۸۰ هزار کیلومتر
نقاط مثبت: کیفیت ساخت عالی، کابین پیشرو در این کلاس، سیستم اطلاعاتی-سرگرمی قابلتوجه
نقاط منفی: قدرت پایین پیشرانههای بنزینی پایه، به اسپرتی رقبا نیست، فضای محدود صندلیهای عقب
مقایسهٔ مشخصات فنی
آئودی A3 40 TFSI | مرسدس بنز A220 | |
پیشرانه | ۲ لیتری I4 | ۲ لیتری I4 |
تنفس | توربوشارژ | توربوشارژ |
قدرت | ۱۹۰ اسب بخار | ۱۹۰ اسب بخار |
گشتاور | ۳۲۰ نیوتن متر | ۳۵۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۷ سرعته اتوماتیک | ۷ سرعته دوکلاچه |
محور محرک | جلو یا چهارچرخ | جلو یا چهارچرخ |
شتاب صفرتاصد | ۶.۸ ثانیه | ۶.۹ ثانیه |
حداکثر سرعت | ۲۴۵ کیلومتر/ساعت | ۲۴۰ کیلومتر |
مصرف سوخت | ۵.۸ لیتر ترکیبی | ۶.۳ لیتر ترکیبی |
تولید آلایندگی | ۱۲۹ گرم/کیلومتر | ۱۴۲ گرم/کیلومتر |
ظرفیت باک | ۵۰ لیتر | ۴۳ لیتر |
وزن | ۱۳۱۵ کیلوگرم | ۱۳۷۵ کیلوگرم |
طول | ۴.۳۱ متر | ۴.۴۱ متر |
فاصلهٔ محوری | ۲.۶۳ متر | ۲.۷۳ متر |
حجم صندوق بار | ۳۸۰ لیتر | ۳۷۰ لیتر |
ظرفیت سرنشین | ۵ نفر | ۵ نفر |
قیمت پایه بریتانیا | ۲۱,۰۳۲ پوند | ۲۱,۰۲۷ پوند |
قیمت موردبررسی | ۲۷,۱۹۳ پوند | ۲۶,۹۲۰ پوند |
قیمت پایه آمریکا | ۳۳,۴۹۵ دلار | ۳۳,۴۹۵ دلار |
قیمت موردبررسی | ۳۳,۴۹۵ دلار | ۳۳,۴۹۵ دلار |
[دانلود ویدئو] این دوئلها، مقایسههایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوبتر بین شما کاربران ایرانی میباشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگیهای فنی، قیمت و مقرونبهصرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح میدهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.
[polldaddy poll=10296000]
Amir
۲۷ فروردین ۱۳۹۸مرسدس a کلاس یچیز دیگس ??
علی turk
۲۷ فروردین ۱۳۹۸فروش آئودی هم یه چیز دیگس کلا ما ایرانیها عادت داریم یه چیز بزک دوزک شده از نظرمون برتری پیدا کنه
محمد
۲۷ فروردین ۱۳۹۸واسه منم این همه اختلاف بین ۲ تا ماشینی که حتی قیمتشونم یکیه
و البته آئودی ۰.۱ ثانیه هم سرعتره جالبه
.
نکته جالب در مورد ایرانیها، “بنز پسند” بودنشونه در هر شرایطی
.
واسه همینم از امروز که دوئلهای بنز شروع شده، دوست دارم ببینم چندتا بنز رای میارن
.
از الانم پیش بینی میکنم که اکثر بنزها رای میارن
بنز هم بیشترین نماینده رو خواهد داشت
حتی اگه رقبا هم خودروهای قابلی باشن
میلاد
۲۷ فروردین ۱۳۹۸در مدل پایه سریع تره!!!!شاید مدل های فول اسپرت سریع ترم باشه ولی فقط ب این ارقام نگاه نکنین!!!!!!
овsкиكMас
۲۷ فروردین ۱۳۹۸فروش آئودی که تو سال ۲۰۱۷ بیشتر و تو سال ۲۰۱۸ کمتر از بنز بود A کلاس بود،منظورت از یه چیز دیگه چی هست مثلا؟!
راجع به سایپا که صحبت نمیکنی داری راجع به مرسدس صحبت میکنی،فکر نمیکنم اینکه برتر باشه از این کلاس آئودی اینقدر چیز عجیبی باشه که اینطور میگی! ۰.۱ ثانیه رو کاغذ سریعتر بودن اونم تو این کلاس چیزی نیست که کسی بخواد بخاطرش رای خودشو عوض کنه! نکات خیلی مهمتری هم هست
کاملا مشخصه کارشناس های مجله کار اندر درایور هم ایرانی هستن و بنز پسند چون نمره A کلاس رو بیشتر دادن !!!!!!
овsкиكMас
۲۷ فروردین ۱۳۹۸الان که نگاه کردم تو نت دیدم موتور ترند و یو اس نیوز هم نمره A کلاس رو بالاتر دادن پس قطعا اونا هم بچه های ایرانن،شایدم اونور هم بنز بزک دوزک شده!
احمدرضا
۲۷ فروردین ۱۳۹۸یاد بگیرید به نظر هم احترام بزاریم چون شما نمیپسندید قرار نیست که همه هم نظر باشیم چون اگر این شکل بود فقط یک خودروسازی کلا وجود داشت
علیx76
۲ اردیبهشت ۱۳۹۸اونا با ۳۰ هزار دلار سوار بنز میشن
ما با ۳۰ هزار تا باید سوار تیگو ۷ بشیم
تازه فاصله محوری کلاس A از تیگو بیشتر هم هست
خدا باعث و بانیشو لعنت کنه
صبا
۲۷ فروردین ۱۳۹۸رای من بنز هست؛ بنز قیافه جذاب تری داره
در بقیه موارد تقریبا یکی هستن
овsкиكMас
۲۷ فروردین ۱۳۹۸دیروز واس اولین بار یه A کلاس دیدم،به جرات میتونم بگم کابینش حداقل ۴ لول از تمام رقباش لوکس تر و بهتره
فوق العاده هست
رامتین
۲۷ فروردین ۱۳۹۸عملا نسخه سدان A کلاس با توجه به جود CLA چه توجیهی داره؟ البته بیشک CLA جدید بسیار زیباتر و همچنین از نظر پرفورمنس با موتورهای مشابه، حدود 10-15درصد قویتر هم هست. از نظر قیمتی هم 2-3هزار دلار تفاوت فقط هست.
مهزیار
۲۷ فروردین ۱۳۹۸من این آ کلاس جدید رو از نزدیک دیدم.. واقعا نسل قبلیش یه چیز دیگه بود
حمیدرضا
۲۷ فروردین ۱۳۹۸من به ائودی رای دادم دلیلشم فقط اون نمایشگر خیلی خیلی مدرن پشت فرمانش هست از نظر گارانتی و قیمت هم تقریبا مشابه هستن
نزدیک ترین دو خودرو بود که در دوئل ها دیده بودم اونم از دو کمپانی کاملا متفاوت
F22RAPTOR
۲۷ فروردین ۱۳۹۸آئودی a3خیلی ماشین شیک
و معرکه ای هست ،و aکلاس چه از نظر بصری و چه از لحاظ فنی هیچ رقمه در حدa3نیست،مخصوصا اون موتور ۵ سیلندر ، این در حالیه که این ماشین هنوز نسل جدیدش معرفی نشده ،و کماکان از aکلاس سر تر
Ahmad
۲۷ فروردین ۱۳۹۸از بنز نمیشه گذشت ، انتخابم مرسدس معظم .
امیر
۲۷ فروردین ۱۳۹۸عاشق ائودیم ولی قطعا بنزه ک لوکس روتعریف میکنه!!
انتخابم بنزه
Mehdi
۲۷ فروردین ۱۳۹۸طراحی داخل بنز قشنگ تره و بقیه چیزا تقریبا یکین انتخابم دوتاشه
Abbas
۲۷ فروردین ۱۳۹۸بازم قرارگیری تو یه دوراهی سخت،با اینکه عاشق بنزم و کابینش قابل مقایسه با آئودی نیس ولی رای من آئودیه
محسن
۲۸ فروردین ۱۳۹۸من به مرسدس رای میدم،چون ۶ سال جدیدتره و ائودی آخر عمرش هست،کابین بنز مخصوصا دریچه تهویه و کنسول وسط رو بیشتر دوست دارم،طراحی هم سر اگزوز بنز و ائودی رو نگاه کنین متوجه اختلاف ۶ ساله میشین