مرحلهٔ یکچهارم نهایی، دور دوم، قسمت بیستودوم، دومین دوئل از گروه پیکاپهای متوسط
نتایج دوئل قبلی بین تویوتا تاکوما و جیامسی کانیون
مجموع آراء: ۱۲۶۶
آراء تویوتا تاکوما: ۴۰۶
آراء جیامسی کانیون: ۸۶۰
پیروز دوئل: جیامسی کانیون با کسب ۶۸ درصد از کل آراء
تویوتا تاکوما | جیامسی کانیون |
جیامسی کانیون | |
مرسدس بنز X کلاس | نیسان ناوارا |
؟ | |
تویوتا هایلوکس | فیات تورو |
؟ | |
فورد رنجر | میتسوبیشی ترایتون |
؟ |
مرسدس بنز X کلاس
تاریخ معرفی: جولای ۲۰۱۷
نسل کنونی: اول
پلتفرم: F آلفا نیسان
امتیاز از کاربایر: ۳.۶ از ۵
رتبهٔ ایمنی از یوروانکپ
حفاظت از بزرگسالان: ۹۰ درصد
حفاظت از کودکان: ۸۷ درصد
حفاظت از عابر پیاده: ۸۰ درصد
سیستمهای ایمنی: ۷۷ درصد
امتیاز کلی: پنج ستاره
نیسان ناوارا
تاریخ معرفی: ژوئن ۲۰۱۴
نسل کنونی: سوم
پلتفرم: F آلفا نیسان
امتیاز از کاربایر: ۳.۸ از ۵
رتبهٔ ایمنی از یوروانکپ
حفاظت از بزرگسالان: ۷۹ درصد
حفاظت از کودکان: ۷۸ درصد
حفاظت از عابر پیاده: ۷۸ درصد
سیستمهای ایمنی: ۶۸ درصد
امتیاز کلی: چهار ستاره
مقایسهٔ مشخصات فنی
مرسدس بنز X250d | نیسان ناوارا | |
پیشرانه | ۲.۳ لیتری I4 | ۲.۳ لیتری I4 |
تنفس | توربودیزل | توربودیزل |
قدرت | ۱۹۰ اسب بخار | ۱۹۰ اسب بخار |
گشتاور | ۴۵۰ نیوتن متر | ۴۵۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۷ سرعته اتوماتیک | ۷ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | چهارچرخ | چهارچرخ |
شتاب صفرتاصد | ۱۱.۸ ثانیه | ۱۰.۸ ثانیه |
حداکثر سرعت | ۱۷۵ کیلومتر/ساعت | ۱۸۰ کیلومتر/ساعت |
مصرف سوخت | ۷.۹ لیتر (ترکیبی) | ۷.۰ لیتر (ترکیبی) |
تولید آلایندگی | ۲۰۷ گرم/کیلومتر | ۱۸۳ گرم/کیلومتر |
ظرفیت باک | ۷۳ لیتر | ۸۰ لیتر |
طول | ۵.۳۴ متر | ۵.۳۳ متر |
فاصلهٔ محوری | ۳.۱۵ متر | ۳.۱۵ متر |
وزن | ۲۲۵۹ کیلوگرم | ۱۹۵۸ کیلوگرم |
ظرفیت سرنشین | ۵ نفر | ۵ نفر |
ظرفیت بار | ۱ تن | ۱ تن |
ظرفیت بکسل | ۳.۵ تن | ۳.۵ تن |
قیمت پایه استرالیا | ۴۵,۴۹۰ دلار | ۲۸,۴۹۰ دلار |
قیمت موردبررسی | ۵۴,۳۵۰ دلار | ۴۲,۹۹۰ دلار |
این دوئلها، مقایسههایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوبتر بین شما کاربران ایرانی میباشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگیهای فنی، قیمت و مقرونبهصرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح میدهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.
[polldaddy poll=10124698]
Infinite
۱۰ مهر ۱۳۹۷مسلما X کلاس
Infinite
۱۰ مهر ۱۳۹۷چند تصویر زیبا از X کلاس تیونیگ شده توسط کارلکس دیزاین:
https://pictures.topspeed.com/IMG/jpg/201807/mercedes-x-class-by–7.jpg
https://pictures.topspeed.com/IMG/jpg/201807/mercedes-x-class-by–12.jpg
https://pictures.topspeed.com/IMG/crop/201807/mercedes-x-class-by–16_1600x0w.jpg
///////////////////////////////
https://www.carlexdesign.com/images/pickup-design/Mercedes_X-Class_EXY_01.jpg
https://www.carlexdesign.com/images/pickup-design/Mercedes_X-Class_EXY_03.jpg
https://www.carlexdesign.com/images/pickup-design/Mercedes_X-Class_EXY_02.jpg
Landscape
۱۰ مهر ۱۳۹۷مسلما نیسان ناوارا
Ali.usa
۱۰ مهر ۱۳۹۷یه دلیل برای انتخاب xکلاس
محمد
۱۰ مهر ۱۳۹۷اول که این دوتا رو میشه برادر دونست
موتور هم که یکیه و متعلق به نیسان
.
اما بنز تازه وارده به این سگمنت
جالب تر اینه که تازه وارد هم برخورد کرده
.
نه تلاش کرده عملکرد موتور رو کمی ارتقا بده که برتری داشته باشه
نه تلاش کرده که خودرو سبکتر در بیاد
در حالی که وزن بیشترش رو ظرفیت بکسل هم تاثیری نداشته
فقط ۱۲.۰۰۰ دلار بیشتر باید بدید که بجای آرم نیسان، یه آرم ۳ پره روی ماشینتون باشه
.
مقصر هم خود بنزه!!!!
چون خودش انتظارات رو بالا برده
قطعا توان بنز خیلی بیشتر از اینه
و دوست داران بنز دوست دارن بنز رو با حداکثر توان ببینن
نه فقط به قصد حضور در سگمنتی خاص
که این روی اعتبار برند در درازمدت موثره
.
پس منتظر یه بنز کامل تو این سگمنت در آینده هستیم
نه نسخه ریبج شده یه برند دیگه
حسن
۱۰ مهر ۱۳۹۷ناوارا
کلاس x براساس ناوارا ساخته شده و جاى که اب هست تىمم جائز نىست
ناوار راى من هستش
سامان اذری
۱۰ مهر ۱۳۹۷http://uupload.ir/files/9s17_20180827_134442.jpg
مانی
۱۱ مهر ۱۳۹۷مثالت واقعا بد بود
اکس کلاس همون ناوارو هست که مرسدس یه دستی به سر و روش کشیده
و خیلی لوکستر هست با اختلاف قیمت نچندان زیاد بجا نیسان بنز گیرت میاد
پس صد در صد اکس کلاس
(Ali (Chevy nova
۱۰ مهر ۱۳۹۷نماى عقب بنز با اون چراغهاش مثل وانت پىکانه
ب ام و سلطان
۱۰ مهر ۱۳۹۷چه جالب چراغای موستانگ که الان تو سر فروشش خورده هم از مزدا هزار قدیمی تقلید شده واقعا مایه ننگ امریکاست این تقلب و خفت
(Ali (Chevy nova
۱۰ مهر ۱۳۹۷بى ام و سلطان
جوک خوبى گفتى
فروش موستانگ کم شد خخخخخخخخ
تو دنىاى المانى بازها فروش موستانگ کم مىشه. سرى اف فروشى نداره. فولکس تقلب نکرده. پورشه 911 هم شبىه غورباقه نىست
ب ام و سلطان
۱۰ مهر ۱۳۹۷تو چیکار مردم دنیایی خب تقلب کرده باشه مردم بازم میخرنش و فروشش بیشتر میشه نکنه تو تز امریکایی ها بهتر میدونی و میفهمی این برای شما سوزناک و دردناکه چونذخفت باره موستانگ که ایمنی پرایدم نداره به گفته کارشناس ها حتی دو ستاره هم نگرفت که اوج خفت و ذلته هر سال بر طبق آمار داره کمتر میشه حتی عرضه یه طراحی درستم نداره این ارابه مرگ
(Ali (Chevy nova
۱۰ مهر ۱۳۹۷والا ماشىن 2 ستاره باشه بهتره که مثل بنز بعد 13000 تا کارکرد استارترش داغ کنه و مثل 405 اتش بگىره و تو صربستان تحقىر بشه
البته منع تردد محصولات الاىنده دىزلى المان مثل پورشه و بى ام تو کره جنوبى تىر خلاصى بود براى المانى بازها
البته هنوزم پرونده دىزل گىت فولکس بازه و اخرىن اتفاقى هم که رخ داد اون بود که پورشه گفته بود بخاطر دىزل گىت بسىار متضرر شده
فروش 10/000/000 موستانگ هم تو اىن همه فراخوان و رسواىى خودروسازان المانى اوج خبرهاى ناگوار براى المانى بازها بود البته اگه خرىد بنز توسط جىلى چىن رو فاکتور بگىرىم
به ارشىو پدال حتما سر بزن
ب ام و سلطان
۱۰ مهر ۱۳۹۷از کی تا حالا خریدن سهام پنج درصدی میشه فروش تو که هنوز قوانین المان و نمیدونی برای چی کری میخونی اونا اجازه ندارن بیش از ۴۹ درصد سهام شرکتهاشونو و به خارجی بفروشن خود امریکا جلوی المان جهان سوم حساب میشه چین که مستعمره مدرن المانه بدون علمش عملش در حد افغانستان نیست بقیه حرفاتم خندست فقط
امیر
۱۰ مهر ۱۳۹۷اوووف پسر
بی خیال بابا
دریچه های موستانگم کپی پرایده. حالا پراید بد شد؟
من ۳۰ سالمه زمانی که نوجوون بودم منم این تعصباتو داشتما. تو ایران منظورمه. بعدش مهاجرت کردیم
یادمه سر اچ تی سی و سامسونگ و نوکیا بحثایی میکردیم طرف کلا قهر میکرد کلا به دعوا ختم میشد
کلا خصلت و جو ایران همینه. سر هم زدن و کوبیدن همدیگه
سر لپ تاپای فوجیتسو و ایسوس و اچ پی . اینو بگما از نزدیک هیچکدومشونو ندیده بودیم همه اطلاعاتمون از یه سری مجله بودش که میخریدیم و بعدم بر اساس همون سر همدیگه میکوبوندیم
دبیرستان زنگ تفریح کلا خیلیا از دعواها سر همین بود
دعوا سر قطعات کامپیوتر. دعوا سر هاردای وسترن دیجیتال و مسکتور
دعوا سر سی پی یوهای اینتل و ای ام دی. اینقدر دقیق تو این دعوا بودیم که جز به جز مشخصات سی پی یوها رو یادمه. اینتل سی پی یوهای ۲.۳ گیگاهرتز پلاس داره ای ام دی نداره. همین پلاس رو اون موقع به هرکی میگفتی سر در نمیاورد.
همین الان تمام اطلاعاتی که تو این زمینه دارم همش همون موقعیه که ایران بودم و مثل سگ و گربه باهم سر مکستور و وسترن دیجیتال دعوا میکردیم که کدومش بافر بیشتری داره و چقدر بیشتره
سر مانیتورای ال سی دی مربعی ال جی و مستطیلی سامسونگ دعوا میکردیم کدومش خوبه
ولی چه دردی از ما دوا کرد؟ به چه دردی خوردن؟
با کلی خواهش التماس پول یه نوکیا رو که رو بورس بود گرفتم و بعدم تو هر جمعی کارم شده بود مقایسه و به به چه چه کردن نوکیا مخصوصا مدلی که داشتم و کوبوندن بقیه برندا و حتی بقیه مدلای نوکیا. تا جایی که حتی اگه حق با من نبود طرف بگه اها تو درست میگی. نه کسی برامون به به چه چه میکرد نه برا کسی مهم بودش. تنها کسی که برامون به به چه چه میکرد اونی بودش که گوشی مدل منو و یا یه گوشی از برند نوکیا داشت و یا یه سری سن پایینتر از خودمون بودن که میگفتن ببین این یکی اطلاعات بیشتری داره مخه.
تعریف و بحث بر سر اینتل تنها برا خودم و تنها برا کسی که مهم بودش که مثل من اینتل داشت.
اومدم خارج با هرکی که میخواستم بحث کنم میگفتن چی؟ اینتل چیه؟ ای ام دی چیه؟
سر سیستم عامل سمبین و جاوا میخواستم با یکی بحث کنم میگفت جاوا چیه؟ سمبین چیه؟
به یک ماه نکشید این دعوا و اعصاب خوردی این بحثا فروکش کردش. بعد یک ماه اصلا مهم نبود این برند خداست چون سمبین داره.
به یک ماه نکشید فهمیدم زندگی یعنی چی. با ادمای زیادی برخورد داشتم. عرب هندی چینی افریقایی اسیایی روسی اروپایی امریکایی
هیچکدوم درگیر این چیزا نبودن. همشونم تازه اومده بودن اروپا. فقط و فقط یکی دوباری هندی دیدم به این چیزا علاقه نشون بدن و بس.
اون موقع با دوستام تو ایران حرف میزدم میگفتم بابا این اروپاییا چقدر بیسوادن. هیچی نمیفهمن. ملاک ماها از سواد شده بود همین.
تو دانشگاهمون تو این کشور اون موقع خیلیا رشته های انسانی میرفتن با دوستام که تو ایران حرف میزدم میگفتم اینا چقدر بیسوادن مخشون نمیکشه چرا مهندسی نمیخونن. در حالی که بارها دیدم طرف مهندسی راحت قبول میشه ولی میره موسیقی میخونه. یا میره تاریخ یا میره ادبیات. کلا مخ بودن و باسواد بودن برا ما همیناست. دونستن اطلاعات صفر تا صدی که بدردمون نمیخوره و پافشاری بر این برند اون برند. دکتری و مهندسی.
اگه طرف مهندسی نره مخش نمیکشه و بیسواده
ماها از تکنولوژی و زندگی همینو یاد گرفتیم. اخرشم هیچکدومش بدردمون نخورد و نمیخوره. ایرانم همینه بقیه کشورام همینه. تو ایران یه جوی هستش که اگه چیزی داری بهترینه باید تا مرگ برا دفاع ازش پیش بری چون اون بهترینه و برامون یه چیز مقدس شده. به علاوه باید تمام اطلاعاتشو داشته باشی تا اگه یکی پرسید جواب بدی.
کلمه ی نمیدونم برا ماها یه نوع ننگه. ولی برا یه اروپایی که بهش میگفتم اینتل اینطوریه ای ام دی اونطوریه نه براش مهم بود ندونه نه دنبال دونستنش بود. بارها شده سوال کردم طرف میگه نمیدونم. اونم نه با ناراحتی و اخم. با لبخند میگه نمیدونم. طرف میگفت جاوا چیه؟ سمبین چیه؟
کامپیوترم همین بودش. اخه اینجا اکثر کامپیوترا به صورت کیس بسته بندی شده خریداری میشه. خیلی کمه قطعات رو بخرن. تو مغازه های کامپیوتر فروشی بری خیلی خیلی کم میبینی قطعات بفروشن. کیسای اماده میفروشن برندای معتبریم هستن.
کلا دو سه تا مغازه بیشتر ندیدم قطعه بفروشن اونام اکثر فروششون اینترنتیه و تو مغازه حتی ندارن و تو انباره که باید اینترنتی بخری و یا به شعبه انبارش مراجعه کنی. یه مغازه که بگیم جنسهاش کامله فوقش هارد اس اس دی و رم و سی پی یو داشته باشن
ماشینم همینه
نمایندگیهاش اینجا ریخته خوشت اومد میری ماشینو میگیری تست میکنی چند ساعتی. یکی دو ساعتم فروشنده برات توضیح میده. خوشت اومد پولشو میدی و یا قرارداد خرید قسطی امضا میکنی و تموم. خوشت نیومد نه فروشنده ازت ناراحت میشه و نه چیزی از تو کم میشه
طرف مثلا میره برا خرید تویوتا ولی اخرش یه اوپل میخره یا برعکس. چون مثل ماها بار نیومده که اگه تویوتا داره و یا فورد داره تا اخر عمرش با همین سر کنه چون براش خدا هست.
دیشب رفته بودم بیرون از کنار چندتا نمایندگی رد شدم. بنز نیسان مزدا بی ام و پورشه ولوو. همشونم کنار هم
خریداراشونم نه باهم دعوا میکنن نه سر وکله هم میزنن
کلا خاصیت ایران همینه. اعصاب خوردی و فشار به علت این بحثای احمقانه.
خودم گفتم یک ماه نشد همه چی رو ریختم کنار. اخه برا چی اعصابمو خورد کنم این گوشی اینطوره اون گوشی اونطوره. اگه خواستم گوشی بخرم فوقش نیم ساعت تو اینترنت میگردم یه گوشی بر اساس بودجم انتخاب میکنم تمام. دیگه چه نیازیه اطلاعات همه گوشیا رو بخونم مقایسه کنم تو ذهنم حک کنم در حالی که نه نیازی به این اطلاعات دارم و نه برام بدرد میخوره ونه میخوام گوشی بخرم.
چه نیازیه کل اطلاعات یه ماشینو داشته باشم در حالی که نه به دردم میخوره و نه نیازه و نه میخوام ماشین بخرم؟ اخرشم یه تعصب الکی به یه برند داشته باشم و هرکی با برند من موافق نبود برم یقه شو بگیرم و بهش بگم بیسوادی چون مثل من از لادا نیوا خوشش نمیاد.
یا اینکه بهش بگم دیروز کره ایی دوست داشتی امروز المانی؟
خب سلیقه همینه. عوض میشه. مثل همون نوکیا و سامسونگ زمان ما که طرف اگه دیروز سامسونگ داشت و امروز نوکیا میخرید مسخرش میکردیم که دیدی سامسونگ بدرد نمیخوره و نوکیا خداست و خودت به همین خدا بودن نوکیا رسیدی
باز خوبه الان این خدا بودن برندا به خدا بودن برندای متعلق به یه کشور رسیده. چون یکی اگه دیروز سلیقش شورلت بود امروز شده جنرال موتور برا کم نیاوردن میاد شیفت میکنه به فاکتوری که این دوتا رو در بر میگیره. یعنی کشور سازنده
ایرانیا میگن حرف مرد یکیه. فرانسویا میگن کسی که عقیدش با دیروزش یکی باشه جایی برا پیشرفت نداره
شمام این چیزا رو ول کنین به همه میگم ول کنین این تعصبات الکی رو
عماد
۱۰ مهر ۱۳۹۷عالی بود استفاده بردیم.
نوید جهرمی
۱۱ مهر ۱۳۹۷خوب نوشتی امیرخان. دستت درد نکنه.
مغزهای خالیتر ادعاهای بزرگتری رو با خودش میاره.
انس
۱۱ مهر ۱۳۹۷والله
واقعا عجیبه این مردمی که برا گوجه له له میزنن و خدا شاهده یه کادیلاک از نزدیک دیده باشن میان یقه جر میدن
خب جر بده به ما چه ولی پا رو فراتر میزارن و به منی که اصلا با امریکایی حال نمیکنم کلی لیچار بار میکنه که من نمیفهمم اون میفهمه.
ولی شما که این چندساله نبودی ایران یه توصیه میکنم با اینا بحث نکن
ولشون کن خوش باشن
مانی
۱۱ مهر ۱۳۹۷داداش دمت گرم که اینهمه نوشتی و براش ارزش قائل شدی
اما بدون ارزش وقتت بیشتر از این چیزاست بخدا قسم این متوجه نمیشه حالا
صد بار با منطق باهاش صحبت کن
datsun
۱۰ مهر ۱۳۹۷کلاس پیکاپ ها در قبضه ی آمریکای ها و ژاپنی هاست.
(Ali (Chevy nova
۱۰ مهر ۱۳۹۷داتسون
درسته داداش
جالبه زمانى که کلاس اىکس معرفى شد مقامات بنز گفتن قصد ارائه اون رو به بازار امرىکا ندارن چون مىدونستن فروشش چقدر افتضاح مىشه
جاى که رنجر. کلرادو. کانىون و تاکوما هست و سالهاست تو اون بازار جاافتادن و فروششون عالىه کى مىره وانتى رو بخره که 45000 دلار قىمت پاىش هست؟؟؟؟
برا همىن رفت فروش اىکس کلاس رو تو استرالىا که وانتهاى امرىکاىى کم تره اونجا هستن
Infinite
۱۰ مهر ۱۳۹۷اگر نظر من رو بخواهید به شخصه نمای عقبش رو زیباتر از ناوارا میدونم.
Infinite
۱۰ مهر ۱۳۹۷جالبه من این کامنت رو در پاسخ یه یک دوست عزیز دادم. نمیدونم چرا اینجاست ?
ظاهرا جو این دوئل بر خلاف کلاس ایکس هست اما اطمینان دارم اگر بنا بر انتخاب واقعی باشه (بدون در نظر گرفتن محدودیت بودجه)، انتخاب نود درصد شرکت کنندگان همین نظرسنجی بنز خواهد بود…
سروش
۱۰ مهر ۱۳۹۷بنز در مقابل ۱۲هزار دلار چه امکانات بیشتری ارائه میده؟ با اینکه ۳سال جدیدتره طراحی عقب نیسان بهتره. اولین تجربه بنز در پیکاپ ها خوب نبود به نظرم
me84
۱۰ مهر ۱۳۹۷.
همه چیشون مثل همه. مرسدس هم الکی پول برند داره میگیره. ناوارا بهتره.
پیکان جوانان گوجه ای
۱۰ مهر ۱۳۹۷پولش باشه بنز چون لوکستره نباشه همین پیکان وانت خودم از همه بهتره
Mohammad
۱۰ مهر ۱۳۹۷با وانت لوکس و البته ضعیف میخوای پیکار کنی مثلا . ??
sina
۱۰ مهر ۱۳۹۷نیسان : چون ارزون تره با مشخصات یکسان
امیر
۱۰ مهر ۱۳۹۷طراحی ک نیسان قطعا فنیم نیسان قیمتم نیسان
طراحی عقب مرسدس ک شبیه پیکانه دهه 70
توجیحی نداره برای انتخاب مرسدس
خیلی از دوستان میان میگن مرسدس برنده و ….
هرچی هس همه چیش از نیسانه
بهرحال مشخصه ک مرسدس هیچ جایگاهی نداره تو این سگنمت و قطعا حذف میشه
شرکت نمیدادنش بهتر بود
حمیدرضا
۱۰ مهر ۱۳۹۷هیچ دلیلی نداره ناوارو رو انتخاب نکنم وانت برای کار هست نه شیک بازی و کلاس گذاشتن
shirko
۱۰ مهر ۱۳۹۷بنز زیباتر ، نیسان بهتر
doubt
۱۰ مهر ۱۳۹۷بهترین کامنتیکه تا حالا تو پدال دیدم همین کامنت طولانی امیر بود. عالی بود
Elmiraj
۱۰ مهر ۱۳۹۷من بین شورولت تاهو و کادیلاک اسکالید ، بدون شک اسکالید رو انتخاب میکنم .
.
بین فورد اکسپدیشن و لینکلن ناویگیتور ، باز ناویگیتور را انتخاب می کنم !!!
.
.
اکس کلاس فقط نسخهی لوکس ناوارا هست
دوئل جالبی نبود به نظر من …..
just bmw & lamborghini
۱۱ مهر ۱۳۹۷نیسان : خودروی اقتصادی
بنز : خودروی لوکس
موتور . گیربکس . شاسی . پلتفرم این دو خودرو یکی هستن
ولی بنز را خودروی لوکس میگیم!!!! با چه تفاوتی ؟ چرا ؟
پس چه دلیلی داره ( از نطر منطق ) که پول اضافه خرج کنیم برای این خودرو