مرحلهٔ نیمهنهایی، دور اول، قسمت نخست، اولین دوئل از گروه سدانهای متوسط لوکس
مرسدس بنز E کلاس
تاریخ معرفی: نمایشگاه دیترویت ۲۰۱۶
نسل کنونی: پنجم
پلتفرم: MRA مرسدس
امتیاز از کاربایر: ۴.۵ از ۵
امتیاز از کارانددرایور: ۴.۵ از ۵
امتیاز مدل موردبررسی از کارانددرایور: ۵ از ۵
فروش سال ۲۰۱۷ در اروپا: ۱۲۷,۶۳۸ دستگاه
فروش دَهماههٔ نخست ۲۰۱۸ در اروپا: ۱۰۱,۱۱۴ دستگاه
فروش سال ۲۰۱۷ در آمریکا: ۴۹,۴۷۳ دستگاه
فروش دَهماههٔ نخست ۲۰۱۸ در آمریکا: ۳۵,۴۷۲ دستگاه
رتبهٔ ایمنی از یوروانکپ
حفاظت از بزرگسالان: ۹۵ درصد
حفاظت از کودکان: ۹۰ درصد
حفاظت از عابر پیاده: ۷۷ درصد
سیستمهای ایمنی: ۶۲ درصد
امتیاز کلی: پنج ستاره
گارانتی: چهار سال یا ۸۰ هزار کیلومتر
نقاط مثبت: عملکرد بینقص، تعدال میان لوکس و اسپرت بودن، تجهیزات استاندارد فراوان
نقاط منفی: افزایش شدید قیمت با سفارش آپشنها
ولوو S90
تاریخ معرفی: نمایشگاه دیترویت ۲۰۱۶
نسل کنونی: اول
پلتفرم: SPA ولوو
امتیاز از کاربایر: ۴.۳ از ۵
امتیاز از کارانددرایور: ۴ از ۵
امتیاز مدل موردبررسی از کارانددرایور: ۴ از ۵
فروش سال ۲۰۱۷ در اروپا: ۵۵,۱۹۳ دستگاه
فروش دَهماههٔ نخست ۲۰۱۸ در اروپا: ۴۸,۳۲۳ دستگاه
فروش سال ۲۰۱۷ در آمریکا: ۸,۶۴۱ دستگاه
فروش دَهماههٔ نخست ۲۰۱۸ در آمریکا: ۶,۱۲۳ دستگاه
رتبهٔ ایمنی از یوروانکپ
حفاظت از بزرگسالان: ۹۵ درصد
حفاظت از کودکان: ۸۰ درصد
حفاظت از عابر پیاده: ۷۶ درصد
سیستمهای ایمنی: ۹۳ درصد
امتیاز کلی: پنج ستاره
گارانتی: چهار سال یا ۸۰ هزار کیلومتر
نقاط مثبت: داخل و خارج جذاب، قوای محرکهٔ قدرتمند، صندلیهای عقب بسیار لوکس
نقاط منفی: دستهدندهٔ کلافهکننده، صفحهنمایش بسیار ظریف، تنظیم نامناسب ترمزها
مقایسهٔ مشخصات فنی
مرسدس-آامگ E43 | ولوو S90 T8 | |
پیشرانه | ۳ لیتری V6 | ۲ لیتری I4 + الکتریکی |
تنفس | توئین توربو | توئین شارژر |
قدرت | ۴۰۰ اسب بخار | ۴۰۰ اسب بخار |
گشتاور | ۵۲۰ نیوتن متر | ۶۴۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۹ سرعته اتوماتیک | ۸ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | چهارچرخ | چهارچرخ |
شتاب صفر تا ۹۶ | ۴.۲ ثانیه | ۴.۵ ثانیه |
مسافت ۴۰۰ متر | ۱۲.۸ ثانیه | ۱۳.۳ ثانیه |
حداکثر سرعت | ۲۵۰ کیلومتر/ساعت | ۲۲۵ کیلومتر/ساعت |
مصرف سوخت | ۱۱.۲ لیتر (ترکیبی) | ۸.۱ لیتر (ترکیبی) |
تولید آلایندگی | ۱۹۰ گرم/کیلومتر | ۴۹ گرم/کیلومتر |
ظرفیت باک | ۶۶ لیتر | ۵۰ لیتر |
برد تمام الکتریکی | ندارد | ۳۵ کیلومتر |
وزن | ۱۹۴۴ کیلوگرم | ۲۱۳۲ کیلوگرم |
طول | ۴.۹۴ متر | ۵.۰۸ متر |
فاصلهٔ محوری | ۲.۹۴ متر | ۳.۰۶ متر |
حجم صندوق بار | ۳۷۰ لیتر | ۳۹۶ لیتر |
ظرفیت سرنشین | ۵ نفر | ۵ نفر |
ضریب درگ | ۰.۳۲ | ۰.۲۷ |
قیمت پایه بریتانیا | ۳۴,۶۲۹ پوند | ۳۲,۷۱۲ پوند |
قیمت موردبررسی | ۵۵,۹۱۲ پوند | ۵۴,۶۷۲ پوند |
قیمت پایه آمریکا | ۵۴,۴۹۵ دلار | ۴۹,۰۹۵ دلار |
قیمت موردبررسی | ۷۲,۵۹۵ دلار | ۶۴,۶۴۵ دلار |
این دوئلها، مقایسههایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوبتر بین شما کاربران ایرانی میباشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگیهای فنی، قیمت و مقرونبهصرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح میدهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.
[polldaddy poll=10191154]
saeed
۲۴ آذر ۱۳۹۷فینال بنز و بی ام و …..عین دربی میشه
M
۲۴ آذر ۱۳۹۷درسته که هر چهار تا به طرز استثنائی خوبن و همه رو به به به و چه چه کردن واداشتن اما خب تقریبا همه مجلات آخر سر از بین بهتر و بهترین بی ام و رو انتخاب کردن
پس با تمام شایستگی های E کلاس باید بگم که بیمر حتی تو فینال هم برنده شدنش مشخصه
شاهين
۲۴ آذر ۱۳۹۷دیر اومدی زود نرو
یحیا
۲۴ آذر ۱۳۹۷واقعا ولوو قابل احترامه.
ایمان
۲۴ آذر ۱۳۹۷با عرض سلام خدمت آقای دهقان
اگه امکانش هست در پایان این دوئل ها ( رده بندی ) کامل این دوئل ها رو بزارین تا محبوب ترین ها از اول تا آخر مشخص بشن بر اساس تعداد رای ها ؛ با تشکر
optima
۲۴ آذر ۱۳۹۷نمی دونم چرا با eکلاس حال نمیکنم
الان دور، دور هیبریدی هاست..
مصرف سوخت s90 اختلاف فاحشی با eکلاس داره!
من s90 رو میپسندم. مصرف سوخت کمتر، آلایندگی کمتر،طراحی با وقار و شیک تر و از همه مهم تر؛
قیمت پایین تر.
شما با خرید eکلاس ۵هزار دلار پول برند داری میدی!!!!
..::Majidio Lamborghini::..
۲۴ آذر ۱۳۹۷اگه پول برند ندی باید به کیا و هیوندای قناعت کنی !!!!!!!
شنیدی میگن “دارندگی و برازندگی”؟
مهدی
۲۴ آذر ۱۳۹۷قط بین این دومرسدس کلاسEخودروی برترهستش.هرچند ولووهم عالی هستش. اماانتخاب بین خوب وخوب تر هستش که کلاسe خوب تر محسوب میشه
حمیدرضا
۲۴ آذر ۱۳۹۷با احترام به بنز من به ولوو رای میدم
تو مدلای مرسدس سی کلاس رو از همه بیشتر دوست دارم
ahmad
۲۴ آذر ۱۳۹۷همین که اسم بنز و میشنوی کافیه که بهش رای بدی ، ضمن اینکه ولوو هم ماشین خیلی عالیه هست .
(Saeed(peugeot
۲۴ آذر ۱۳۹۷ولوو رو بیشتر میپسندم
NAVID۰۰۹۸
۲۴ آذر ۱۳۹۷انتخابشون سخته ، اما نظر من ، به دلیل علاقه شخصی ، بنز میباشد .
Ferrari
۲۴ آذر ۱۳۹۷ضریب درگ مرسدس از ضریب درگ لافراری بیشتره مطمئنید عدد درسته؟؟
M
۲۴ آذر ۱۳۹۷ولوو خیلی پاستوریزه تره آلودگی که تولید میکنه تقریبا یک چهارم بنزه و ولوو در این زمینه کولاک کرده
رامتین
۲۴ آذر ۱۳۹۷انتخاب من هم بنزه. e کلاس واقعا در سگمنت خودش عالیه و کلاسی از بنز هست که از ابتدا تا ابد بهش توجه ویژه میکنه مرسدس. کلاسهایی مثل cla و… ممکنه یه روز باشند یه روز از خط خارج شندT آن هم بدلیل نیاز مشتری. اما eکلاس و sکلاس یه وقار و پرستیژ خاصی داره و فینال هم با بیمر برخورد میکنه.
عاشق خودروهای ۱۲ سیلندر
۲۴ آذر ۱۳۹۷سایه سنگین سری ۵ بر این پست احساس میشود …
mosavi
۲۴ آذر ۱۳۹۷متاسفانه بنز به نظرم یه جوریه دیگه اون بنز سابق نیست
پس رای من ولوو
نوید جهرمی
۲۴ آذر ۱۳۹۷سدان بنز، استیشین ولوو
pop
۲۵ آذر ۱۳۹۷استیشن واقعا جاش خاله تو ایران
جالبه نصف فروش ماشینا تو اروپا استیشن و هاچ بکه
بعد اینجا تو مملکتی که پراید سوار میشن استیشن رو فقط تو نقش نعش کش میبینن
حتی اشنامون که المانه میگه ایرانیا اصلا استیشن نمیخرن و حتی اعتقاد دارن اگه استیشن بخری حتما مرگ میاد سراغت و این مزخرفات
UNAS
۲۵ آذر ۱۳۹۷صرفا چون تو اروپا نصف فروششون استیشن وهاچبکه !
ایران هم باید باشه ؟؟؟
نوید جهرمی
۲۵ آذر ۱۳۹۷خوب گفتی. برای ما ایرانی ها که مسافرت با ماشین درصد بالایی داره، مینی ون و استیشن خیلی بدرد بخوره. ولی سلیقمون نمیخوره نمیشه کاریش کرد.در حالی که طراحی و کاربری امروزه این ماشینا خیلی فرق کرده.
فعلا که دور دور شاسی بلندا و کراس اووراس. ایران هم از این قضیه مستثنی نیست. فقط کاش به جای ماشینای چینی نمونه های درست و حسابی از همه دنیا میومد.مناسب ترین گزینه ها برای کشور ما اول ژاپنی و بعد کره ای هستن. که همه شون رفتن جاشونو دادن به چینی ها و احتمالا کمی بعد هندیا و روسها.
تهرانی
۳ دی ۱۳۹۷واقعا عجیبه برا منم. ما کلا عجیب غریبیم.
مسافرت تو ایران خیلی امارش بالاست. مردم خیلی مسافرت میرن اونم با ماشین. تو المان یا کشورای غربی هممون اشنا و دوست و فامیل داریم. نهایتا سالی یکی دو بار بتونن برن یه مسافرت چند صد کیلومتری و اب و هوایی تازه کنن ولی ما طبق خود امار مسافرتامون هم بیشتره هم مسافت طولانی تریه. شاید سه چهار برابر مسافراتای ما طولانی تره
تو این نوع مسافرت استیشن خیلی کارایی داره. یه زمانی یه فامیلمون پژو استیشن داشت. اگه بگم تا پنج سال پیش زیر پاش بود دروغ نگفتم. باهارش هرجا که بگی میرفت.
emad1990
۲۴ آذر ۱۳۹۷دوئل بهانه س
مرسدس چه ببره چه ببازه برای من برندس
شاهين
۲۴ آذر ۱۳۹۷ولوو همه ماشیناش از تظر من کسل کننده و بیریخته و جدا از اینکه چقد تو بحث فنی حرف واسه گفتن داره یا نه من قطعا یه مدل لس از تویوتا یا کیا و هیوندا و مزدا رو به مدل های معمولی ولوو ترجیح میدم،دیگه سلطان بنز که جای خود داره،این سگمنت هم در نهایت بنز قهرمان میشه
حامد
۲۵ آذر ۱۳۹۷به نظر منم بنز همه ماشیناش کسل کنندس هرچقدرم تو بحث فنی و طراحی و غیره حرف واسه گفتن داره یا نه من قطعا یه مدل لس از فیات رو به مدلای معمولی و ای ام جی و لوکس بنز ترجیح میدم
دیگه امپراطور ولوو که جای خود داره. این سگمنتم در نهایت ولوو قهرمان میشه
َAnarsh
۲۵ آذر ۱۳۹۷این ولوو بنزِه بنز ، رای من ولوو
علي
۲۵ آذر ۱۳۹۷باید منطقی انتخاب کنیم دیگه ولوو خداییش تو این مسابقه سرتره رای من ولوو
optima
۲۵ آذر ۱۳۹۷تا اینجای کار، ۶-۰ به نفع ولوو؛
۶۲۰ به ۶۱۴ رای ؛
آیا ولوو میبرد؟؟؟
آیا این رقابت تنگاتنگ سرانجام منجر به شکست شاهزاده آلمانی میشود؟؟؟؟!!!!!
volvo
۲۶ آذر ۱۳۹۷تو نروژ به بنز و بی ام و ماشین کله سیاه ها میگن
چون نسبت به قیمت اصلا ارزش نداره. چون بنز لوکس میسازه فقط مهاجرا هستن فکر میکنن پس همه مدلای بنز همون کیفیت اس کلاس رو داره
نسبت به قیمت و امکانات و کیفیت انتخاب صد در صدی من ولوو هست
Москвич
۲۶ آذر ۱۳۹۷هر دو عالی اما واقعا بنز سرتر هست و تو کلاس خودش جزو بهترین ها و از نظر بعضیا بهترین