پورشهمرسدس بنز

دوئل پورشه 911 و مرسدس-آام‌گ GT

امروز به یکی از جذاب‌ترین گروه‌های رقابت‌های خودرویی پدال یعنی گروه سوپراسپرت‌ها رسیده‌ایم. در دوئل قبلی این گروه شاهد یکی از هیجان‌انگیزترین رقابت‌ها، یعنی نبرد لامبورگینی اونتادور S و فراری ۸۱۲ سوپرفست بودیم که درمجموع ۲۵۶۳ رأی در این دوئل جذاب به ثبت رسید. در این دوئل رقابت بسیار نزدیکی در جریان بود به‌گونه‌ای که اونتادور S تعداد ۱۳۸۲ رأی و فراری ۱۱۸۱ رأی کسب کرده است و بنابراین گاو خشمگین ایتالیایی با کسب ۵۴ درصد از آراء پیروز رقابت شده و به مرحلهٔ بعدی صعود کرد. در سومین دوئل گروه سوپراسپرت‌ها نیز شاهد رقابت بسیار پرهیجانی هستیم چراکه پورشه ۹۱۱ و مرسدس-آام‌گ GT رودرروی یکدیگر قرار گرفته‌اند و مهم‌تر از آن، هردو خودرو با قوی‌ترین نسخهٔ خود به میدان آمده‌اند تا آتش هیجان و جذابیت را داغ‌تر کنند.

ب‌ام‌و i8 هوندا NSX شورلت کوروت دوج وایپر
؟ ؟
آئودی R8 لامبورگینی اوراکان فراری ۸۱۲ لامبورگینی اونتادور S
؟ لامبورگینی اونتادور S
مک‌لارن 720S فراری ۴۸۸ فراری کالیفرنیا مک‌لارن ۵۷۰
؟ فراری کالیفرنیا
نیسان GT-R فورد GT مرسدس-آام‌گ GT پورشه ۹۱۱
؟ ؟
آستون‌مارتین ونتیج جگوار F تایپ
؟

پورشه ۹۱۱

پورشه ۹۱۱ یکی از خودروهایی است که نیازی به معرفی ندارد. خودرویی که نماد کلاس اسپرت و سوپراسپرت محسوب شده و اصالت در آن موج میزند. این ماشین اسطوره‌ای برای اولین بار در سال ۱۹۶۳ به‌عنوان جایگزینی برای مدل ۳۶۵ معرفی شد. ۹۱۱ همانند سلف خود که بر اساس فولکس‌واگن بیتل ساخته شده بود و از ترکیب موتور عقب استفاده می‌کرد، یک خودروی اسپرت موتور عقب با پیشرانهٔ تخت هواخنک بود. بدین ترتیب تولید این ماشین با همین ترکیب تا سال‌ها بعد ادامه پیدا کرد و هرچند در سال ۱۹۹۸ با معرفی نسل ۹۹۶، پورشه پیشرانه‌های هواخنک را کنار گذاشته و به نمونه‌های آب‌خنک روی آورد اما این شرکت حاضر به تغییر ساختار سنتی موتور عقب ۹۱۱ نشد و علیرغم محدودیت‌های این ترکیب خصوصاً برای یک خودروی اسپرت، همچنان آن‌را به‌عنوان میراثی ارزشمند حفظ کرده است. ۹۱۱ هم‌اکنون در نسل ۹۹۱ خود قرار دارد که برای اولین بار در نمایشگاه فرانکفورت ۲۰۱۱ رونمایی شد. سپس در سال ۲۰۱۵ در همین نمایشگاه، نسخهٔ بروز شده و فیس‌لیفت شدهٔ این نسل با نام ۹۹۱.۲ رونمایی شده و با مدل ۲۰۱۶ به بازار آمد. این اسپرت اصیل آلمانی هم‌اکنون در انواع بسیار مختلفی در سه نسخهٔ کوپه، کابریولت و تارگا تولید می‌شود. همچنین پوشه همچنان سنت پیشرانه‌های تخت ۹۱۱ را هم حفظ کرده و در حال حاضر تمامی نسخه‌های این خودرو با موتورهای شش سیلندر تخت عرضه می‌شوند. همان‌طور که اشاره شد، ما در این دوئل قوی‌ترین و بالاترین عضو خانوادهٔ ۹۱۱ یعنی مدل توربو S را در نظر گرفته‌ایم البته اگر مدل تولید محدود GT2 RS که به‌تازگی معرفی شده است را در نظر نگیریم. ۹۱۱ توربو S به یک پیشرانهٔ ۳.۸ لیتری H6 توئین توربو مجهز است که ۵۸۰ اسب بخار قدرت و ۷۵۰ نیوتن متر گشتاور دارد. این نیرو توسط یک گیربکس هفت سرعتهٔ اتوماتیک دوکلاچه به هر چهارچرخ منتقل می‌شود.

مرسدس-آام‌گ GT

مرسدس بنز برای اولین بار مدل AMG GT را به‌طور رسمی در نمایشگاه پاریس ۲۰۱۴ رونمایی کرد. هرچند این خودرو به‌نوعی جانشین مدل SLS AMG محسوب می‌شود اما نمی‌توان آن‌را جایگزین مستقیم SLS دانست چراکه AMG GT برخلاف سلفش، بیشتر به خودروهای اسپرت نزدیک است تا سوپراسپرت. همچنین AMG GT یک کوپهٔ فست‌بک بوده و در آن خبری هم از درهای گالوینگ SLS نیست. بااین‌حال این خودرو پس از SLS AMG دومین خودرویی است که با همکاری AMG توسعه پیدا کرده و همچنین نخستین خودرویی محسوب می‌شود که با برند مرسدس-آام‌گ به بازار عرضه شد. AMG GT نیز همانند SLS خودروی مارشال مسابقات فرمول یک است که این نمونه برای اولین بار در گرند پری ۲۰۱۵ استرالیا رونمایی شد. مرسدس بنز این ماشین را برای رقابت مستقیم با پورشه ۹۱۱ روانهٔ بازار کرده و به همین دلیل AMG GT هم در انواع مختلفی تولید می‌شود. همچنین در ابتدا این خودرو فقط به‌صورت کوپه عرضه می‌شد اما چندی بعد نسخهٔ رودستر آن‌هم معرفی گردید که علاوه بر حذف سقف، تغییرات ظاهری را هم تجربه کرده بود. این تغییرات بعداً روی مدل‌های کوپه هم اعمال شد. AMG GT هم‌اکنون در انواع پایه، S، C و R تولید می‌شود که در این رقابت پرچم‌دار آن‌ها یعنی AMG GT R شرکت کرده است. این مدل هم مانند دیگر برادرانش از همان پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربو استفاده می‌کند اما این موتور در نسخهٔ R قدرت بیشتری برابر با ۵۸۰ اسب بخار و گشتاوری معادل ۷۰۰ نیوتن متر دارد. این نیرو برخلاف ۹۱۱، توسط یک گیربکس هفت سرعتهٔ اتوماتیک دوکلاچه تنها به چرخ‌های عقب انتقال پیدا می‌کند. همین پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 در محصولات دیگر مرسدس-آام‌گ همچون مدل‌های C63 و S63 هم مورداستفاده قرار می‌گیرد و همچنین طبق گزارشاتی قرار است در نسل آیندهٔ مدل G63 هم بکار رود.

 

مشخصات فنی

پورشه ۹۱۱ توربو S مرسدس-آام‌گ GT R
ترکیب موتور عقب موتور جلو
پیشرانه ۳.۸ لیتری H6 ۴ لیتری V8
تنفس توئین توربو توئین توربو
قدرت ۵۸۰ اسب بخار ۵۸۵ اسب بخار
گشتاور ۷۵۰ نیوتن متر ۷۰۰ نیوتن متر
گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه ۷ سرعته دوکلاچه
محور محرک چهارچرخ عقب
شتاب صفرتاصد ۲.۶ ثانیه ۲.۹ ثانیه
مسافت ۴۰۰ متر ۱۰.۶ ثانیه ۱۱.۱ ثانیه
حداکثر سرعت ۳۳۰ کیلومتر/ساعت ۳۱۷ کیلومتر/ساعت
مصرف سوخت ۱۱.۲ لیتر (ترکیبی) ۱۳.۸ لیتر (ترکیبی)
وزن ۱۶۱۶ کیلوگرم ۱۶۵۵ کیلوگرم
نسبت وزن به قدرت ۲.۷ کیلو به اسب بخار ۲.۸ کیلو به اسب بخار
طول ۴.۵۰ متر ۴.۵۵ متر
فاصلهٔ محوری ۲.۴۵ متر ۲.۶۳ متر
قیمت پایه ۱۸۹,۱۵۰ دلار ۱۹۹,۰۰۰ دلار

 

این دوئل‌ها، مقایسه‌هایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوب‌تر بین شما کاربران ایرانی می‌باشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگی‌های فنی، قیمت و مقرون‌به‌صرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح می‌دهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.

[polldaddy poll=9794703]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۹۱ دیدگاه‌ها

  1. ?Challenger?

    ۲ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (182 ديدگاه)

    چه انتخاب سختییی???? ولی به پورشه رای دادم چون 911 واسه من یه اسطورست?911?

    1. محمد

      ۲ مرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (124 ديدگاه)

      واقعا انتخاب بین این دوئل ها خیلی داره سخت میشه جوری شده که میگم چشم هامو میبندم دستم رو هر گزینه رفت همون رو انتخاب می کنم ،من اینجا به مرسدس رای میدم به خاطر کابین زیباترش که شبیه جت های جنگندست ولی تو کانال تلگرام شاید به پورشه رای بدم.

    2. شایان

      ۲ مرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (146 ديدگاه)

      911 هرچقدرم که خوب بشه آخرش یه بیتل بیشتر نیست:)))

      1. ستاره های بی فروغ(Daniel)

        ۲ مرداد ۱۳۹۶
        سوابق: (955 ديدگاه)

        ناموسا تو یکی دیگه هیچی نگو
        میدونی خو تاریخچه چلنجر چیه؟؟؟
        بیسش کرایسلر 300عه
        که خود کرایسلر 300 پلتفرمش ماله بنزه. نمیدونی بدون.
        میتونی تحقیق هم بکنی بعد بیای راجب خدای خودروسازی حرف بزنی.

        1. شایان

          ۲ مرداد ۱۳۹۶
          سوابق: (146 ديدگاه)

          :))))) من مگه گفتم بده؟؟؟بر منکرش لعنت همه میدونن مهندسی مکانیک آلمانا حرف نداره من دارم قیافشو میگم چراغای جلوش زشته حالا هر چقدرم که های تک باشه
          زیاد عصبی نشو دوست من

      2. Dice

        ۲ مرداد ۱۳۹۶
        سوابق: (166 ديدگاه)

        دقیقا(پورشه چه طراحی داخلیش چه بیرونی از مرسدس پایین تره)… لذت رانندگی رو بنز فدای 3 صدم ثانیه نکرده?…دف عقب رو عشقه

      3. Moein

        ۲ مرداد ۱۳۹۶
        سوابق: (74 ديدگاه)

        دوست عزیز میشه شعر نگی؟ قبول دارم که هر دو ماشین بی نظیرن ، خودم ۱۰ دقیقه‌ ست دارم فکر میکنم کدوم رو انتخاب کنم.۹۱۱ پارسال32هزار دستگاه فروخته.هیچ کس واسه یه بیتل ۱۹۰هزار تا پول نمیده.

        1. شایان

          ۲ مرداد ۱۳۹۶
          سوابق: (146 ديدگاه)

          برو تحقیق کن ببین 911 رو از روی چی ساختن تاریخچه رو بخون

        2. Amir Schumacher

          ۲ مرداد ۱۳۹۶
          سوابق: (11564 ديدگاه)

          .
          شایان

          والا من اصلا نمیتونم شما رو درک کنم.

          به هر حال هر کس باید از یک‌ جایی شروع کنه تا پیشرفت کنه.
          میشه از 0 شروع کرد و به ۱۰۰ رسید. یا از ۵۰ شروع کرد و به 0 رسید.
          شرکت های بزرگ دیگه مثل فراری و … هم اگر به اولین روز های فعالیتشون برگردی می‌بینی مثل پورشه از اتومبیل های عادی و شهری استفاده کردن تا به اینجا رسیدن.

          پورشه هم واسه ۹۱۱ کارش رو با بیتل شروع کرد ولی الان ۹۱۱ اینقدر پیشرفت کرده که با هایپرکار های فراری ،لامبورگینی،مک‌لارن و… شاخ به شاخ میشه و خیلی وقت ها هم شکستشان میده.

          اتفاقا شما با این حرفا از ۹۱۱ تعریف کردی. بهتره خودت یه دور دیگه کامنت خودت رو بخونی تا بفهمی پورشه 50 سال آن شاهکاری کرده چقدر زحمت کشیده تا از دل بیتل یکی از بهترین سوپر اسپرت های تاریخ رو بیرون بیاره.

          بیتل در زمان خودش است ماشین بدی نبود و وظایف خویش رو به عنوان یک اتومبیل بسیار خوبی انجام می‌داد.
          بیتل مال ۸۰-۷۰ سال قبله.
          بیتل کم به صنعت خودروسازی خدمت نکرده.

        3. Amir Schumacher

          ۲ مرداد ۱۳۹۶
          سوابق: (11564 ديدگاه)

          .
          دوستان جمله بندیم یکم خراب شده
          شرمندم
          کیبورد گوگل که جدیدا استفاده میکنم بعضی جاها کلمات رو غلط حدس میزنه.

      4. ستاره های بی فروغ(Daniel)

        ۲ مرداد ۱۳۹۶
        سوابق: (955 ديدگاه)

        شایان جا من عصبانی نیستم
        فقط دارم میگم چلنجر بچه غیررسمی شرکت مرسدس بنزه.
        مخلصیم… .

    3. ستاره های بی فروغ(Daniel)

      ۲ مرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (955 ديدگاه)

      با تمام احترام به بنز
      انتخاب من کاملترین خودروی جهان با ژن بی نقص پورشه است.
      افتخارمیکنم که به اسطوره رای میدم.

    4. علي

      ۲ مرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (848 ديدگاه)

      کاشکی بجای روبرو شدن دو تا اسطوره آلمانی یک طرف یکی از اینا بود و طرف دیگه ی ((( خودروی مغرور و از خود مچکر اینگلیسی))) ، هم فال بودو هم تماشا و یکمی هم خنده وقتی میبینی ((( عقل و دل و عشق))) بر ((( غرور و تعصب و از خود راضی بودن)))) غلبه میکنه.
      با تچکر

      1. KING 918 (محمدرضا)

        ۲ مرداد ۱۳۹۶
        سوابق: (2493 ديدگاه)

        شایان عزیز رفیق چه ربطی داره که ماشینو از رو بیتل ساختن دیگه ماشین خوبی نیست ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!
        یعنی تعریف شما از یه ماشین چراغ هاشه ؟؟؟؟
        شما 911 از نزدیک دیدی >>؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!
        چقدر 911 رو میشناسی ؟؟؟؟؟؟؟؟
        میدونی خود بنز این مدلو برای رقابت با 911 تولید کرده میدونی 911 بیشتر از 50 سال مهندسی پشتش هست میدونی با همین ظاهر هر سال بیشتر میفروشه میدونی یکی از بهترین لانچ کنترل های دنیای خودرو مال 911 هست میدونی با موتور 6 سیلندر روی 12 سیلندر ها رو هم کم میکنه میدونی از یه موتور 6سیلندر تنفس طبیعی 502 اسب قدرت استخراج کردن چی میدونی ۷۰ درصد 911‌های تولیدشده هنوز در جاده‌ها هستند یعنی چی میدونی 580 اسب بخار مصرف سوخت 11 لیتر یعنی چی بخوام از این میدونی ها بگم زیاد میشه خواهشا ماشین رو فقط با چراغ نشناسید
        ممنون

        1. شایان

          ۲ مرداد ۱۳۹۶
          سوابق: (146 ديدگاه)

          اصلا صحبت من بیشتر یه شوخی بود شما همه ناراحت شدید من فقط یه شوخی کردم درضمن 911 و تمام محصولات پورشه از روی بیتل الهام گرفته شده دلیلشم اینه که طراح بیتل فردیناند پورشس

      2. پهلوان مک لارن(مک دانیال)

        ۲ مرداد ۱۳۹۶
        سوابق: (2855 ديدگاه)

        خودتو خسته نکن رفیق متچکر من.
        مک لارن 720s به احتمال زیاد(اگه دوستان متعصب بزارن) قهرمان این کلاس میشه.
        تو سرعت بالای 100 همشون رو میخوره مصرف سوخت عالی وآلایندگی کم نصبت به قدرت.
        طراحی خارجی و داخلی عالی.
        به نصبت از همشون بهتره.
        فقط کمی گران هستش که کاملا ارزش داره.
        امیر دهقان عزیز اگه ممکنه تولید آلایندگی هم بنویسید(این دومین بار میگم)
        تو این کلاس حتما لازمه.
        فقط من انتقادم اینه که جای i8 و nsx اینجا نیست.(بیخودی جاشون دادین)
        یعنی یه جورایی وصله ی نچسبن به این کلاس.?

        1. امیرحسین

          ۳ مرداد ۱۳۹۶
          سوابق: (102 ديدگاه)

          انتخاب تو این کلاس بیش تر از همه بستگی به علاقه و تعصب داره
          تنها ماشینی که دوست دارم قهرمان یه کلاس بشه همین 911 هست

  2. جهانگير رومى

    ۲ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (147 ديدگاه)

    هر دو عالین ولى بنز یه چیز دیگست

    1. vahid 956

      ۲ مرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (474 ديدگاه)

      مث این میمونه بگن مامانتو بیشتر دوس داری یا باباتو طراحی بنز بهتره و پرفورمنس پورشه می چربه
      با این حال رای من پورشه

  3. شایان

    ۲ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (146 ديدگاه)

    آلمان یه خودرو ساز خیلی خوب داره اونم بنزه بنز نماد خودرو در آلمانه برای من ماشین آلمانی یعنی بنز

  4. Meysam..Laferrari

    ۲ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (581 ديدگاه)

    سلطان پورشه از نظر فنی سرتره ولی مرسدس فوق العاده زیباتره و فقط بخاطر همین زیبایی بیشتر بهش رای دادم

  5. mehran911

    ۲ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (2114 ديدگاه)

    هییییچ چیز باعث نمیشه که به ۹۱۱ رای ندم

    1. Amir Schumacher

      ۲ مرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      اعتراف میکنم ۹۱۱ مهندسی برتره. حتی نسبت به AMG GT.
      چند وقت پیش AUTO EXPRESS یک درگ بین AMG GT و AUDI R8 ( نسخه ی معمولی و ضعیف آئودی آر۸ ، نه نسخه ی پلاس که قوی‌تر هست) برگزار کرد و در کمال ناباوری آئودی بنز رو نقطه کرده بود.
      در حالی که حتی نسخه ی پلاس R8 هم حریف ۹۱۱ نمی‌شه.
      با وجود موتور کوچولو تر نسبت به بنز ! باز هم مصرف سوخت پورشه به طور معناداری کمتر از بنزه. پورشه دویفرانسیل هست و قاعدتاً باید اتلاف گشتاور و قدرت بیشتری داشته باشه ولی برعکس از حجم کمتر قدرت بیشتری گرفته.
      پورشه موتور عقبه و به خاطر پیچیدگی این سیستم باید وزن بیشتری داشته باشه ولی سبک تره!
      سقف سرعت ۹۱۱ بیشتر از بنزه.
      واسه اثبات برتری ۹۱۱ چی میخوای دیگه بیشتر از این ؟؟!!

      ۹۱۱ بی‌نظیره اما بنز هم از نظر مهندسی بسیار درخشان عمل کرده.
      حس میکنم دستیابی به اعداد حیرت انگیز هدف مهندسین بنز نبوده. در حالی که پورشه حتما می‌خواسته ۹۱۱ رو به بهترین سوپراسپرت زیر ۲۵۰/۰۰۰ دلار تبدیل کنه.

      من به هیچ کدوم رای نمیدم
      چون شدیداً عاشق بنز AMG GT هستم

      .

      یه عاشق وقت دل معشوقش رو نمیشکنه.

  6. MOBIN POURMAND

    ۲ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (78 ديدگاه)

    خدایی پورشه برتری واضحی داره دیگه

  7. سامان اذری

    ۲ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (3216 ديدگاه)

    911 همیشه برام افسانه بوده هست و خواهد بود
    پس به افسانه رای میدم

    (نظر شخصی)

  8. مجید

    ۲ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (681 ديدگاه)

    برای من مرسدس و عمل کردش با توجه به جوان بودنش نسبت به 911 قابل احترامه اما به عنوان یه طرفدار پورشه به 911 علاقه بیشتری دارم و به نظرم صاحب سبکه تو این رده

  9. شاهین یزدین

    ۲ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (69 ديدگاه)

    تو خوب بودن مرسدس بنز که اصلا شکی نیست اما کل هویت و شناسنامه برندی که صرفا روی ماشینهای با عملکرد بالا ،اسپورت و سوپراسپورت کار می کنه(پورشه) همین 911 هست پس به نظرم انتخاب بهتری هست

  10. مصطفی

    ۲ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (100 ديدگاه)

    اولش نمیخواستم رای بدم ولی خوب به پورشه رای دادم چون سابقه بیشتری از بنز تو این کلاس داره مخصوصا مدل 911

  11. TOYOTA

    ۲ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (195 ديدگاه)

    خواهشا ۹۱۱ حذف نشه ‌. خیلی ناراحت میشم

    1. amin

      ۲ مرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (1131 ديدگاه)

      مرسی.اه!!!!!

  12. ali2240

    ۲ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (513 ديدگاه)

    درسته مرسدس خیلی خیلی قابل احترامه و عالی. اما رای من افسانه 911

  13. ایلیا

    ۲ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (731 ديدگاه)

    پورشه911 در این کلاس مثل میزبان توی مسابقات ورزشی میمونه، حیف اول کار میزبان حذف بشه.
    ضمن اینکه عملکرد مدل توربو اس هر رقیبی رو از پا در میاره.
    رای من پورشه911

  14. فیصل

    ۲ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (350 ديدگاه)

    بخاطر استایل خاص به مرسدس – آام گ رای دادم با احترام به پورشه و طرفدارانش

  15. الف.ی

    ۲ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (1765 ديدگاه)

    از نظر زیبایی که قطعا مرسدس و البته این نکته رو در نظر بگیرید که مرسدس دف عقبه و پورشه دو دفه البته این دو مدل اصلا رقیب هم نیستن پدال جان این مدل مرسدس طبق تبلیغات خود کمپانی رقیب 911 gt3 rs. و برای پرفورمنس فوق‌العاده مرسدس یه مثال میزنم.
    پورشه 911 توربو اس مدل 2014 با 560 اسب تو پیست لاگونا سکا موتور ترند و با دو دیفرانسیل و وزن کمتر رکورد یک دقیقه و 35 ثانیه زد.
    مرسدس ای ام جی جی تی اس مدل 2015 با 503 اسب و دیفرانسیل عقب و وزن بیشتر از توربو اس همون رکورد 1 دقیقه و 35 ثانیه رو زد.
    با اینکه دوءل سختیه ولی هیچ چیز باعث نمی‌شه من به مرسدس رای ندم. طبیعیه وقتی طرفدار پر و پا قرص بنز باشی.
    برای یکی از معدود دفعات در پدال اینجا صحنه جنگ آلمانی باز هاست!!!!! شوخی?????

    1. mehran911

      ۲ مرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (2114 ديدگاه)

      الف .ی عزیز
      هدف توربو اس لپتایم نیست
      بجای توربو اس میشه لپتایم مدل ۲۰۱۶ GTS با قدرت ۲۹۳ اسب رو با مرسدس GT S مقایسه کرد
      .
      و یا لپتایم نسل جدید GT3 با مرسدس GTR

      1. الف.ی

        ۲ مرداد ۱۳۹۶
        سوابق: (1765 ديدگاه)

        شاید اینطور باشه که شما میگید مهران جان
        بالاخره من طرفدار مرسدسم و شما طرفدار پورشه با اینکه تو اکثر بحثا با نظراتت موافقم و اینبار هم موافقم که شاید هدف پورشه لپتایم نباشه ولی اون مثال رو برای این زدم که قابلیت های فوق العاده این ماشین مرسدس رو اثبات کنم.سال 2015 همین مدل بنز بهترین ماشین سال از دید موتور ترند شد.(Best drivers car champion)به هر حال تو این پست ما دو تا در جهت عکس هم هستیم و قطعا تعصبمون هم در نظرمون بی تاثیر نیست ولی خوبیش اینه که حالا هم که با هم مخالفیم باز هم احترام همدیگه رو مثل بعضی از پدالی ها زیر پا نمیذاریم.

      2. mehran911

        ۲ مرداد ۱۳۹۶
        سوابق: (2114 ديدگاه)

        قطعا همینطوره که شما میگی
        .
        مرسدس هیچ وقت نیازی به اثبات شدن نداشته
        مرسدس بدون هیچ بحثی برای همه اثبات شده هست
        .
        پروجکت وان در حالی که هنوز بصورت رسمی معرفی نشده رکورد های زیادی رو جابه جا کرده

        1. الف.ی

          ۲ مرداد ۱۳۹۶
          سوابق: (1765 ديدگاه)

          خوشحالم که هنوز کسایی تو این سایت هستن که علاوه بر خودرو سازی که بیشتر از بقیه دوست دارن خودرو سازهای دیگه رو هم قبول دارن.

  16. اکبر

    ۲ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (1483 ديدگاه)

    AMG GT R عملکرد فوق العاده ای توی پیست داره که برای چنین کلاسی و چنین مقایسه ای خیلی مهمه،در حال حاضر هشتمین رکورد پیست نوربرگرینگ با ” 7:10.92 ” در اختیار این ماشینه،یعنی بالاتر از ماشینهایی مثل:
    Porsche 911 GT3 2018
    Lexus LFA Nurburgring Package
    Camaro ZL1 1LE 2018
    Nissan GT-R 2013
    Ferrari 488 GTB
    Lamborghini Aventador LP700-4
    Porsche 911 Turbo S 2010

    1. اکبر

      ۲ مرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (1483 ديدگاه)

      1- NextEV Nio EP9 >> 6:45.90
      2- Radical SR8LM >> 6:48.00
      3- Lamborghini Huracan Performante >> 6:52.01
      4- Radical SR8 >> 6:56.08
      5- Porsche 918 Spyder >> 6:57.00
      6- Lamborghini Aventador LP 750-4 Superveloce >> 6:59.73
      7- Nissan GT-R Nismo >> 7:08.68
      8- Mercedes-AMG GT-R >> 7:10.92

      آدرس سایت رسمی 100 رکورد برتر نوربرگرینگ:
      https://nurburgringlaptimes.com/lap-times-top-100/

  17. رامتین

    ۲ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (3252 ديدگاه)

    من نمیدونم چرا بعضیها دارن میگن بنز بهتره. بابا به آمار نگاه کنید. در همه زمینه ها پورش بهتر بوده. آخه این ملت ایران چرا اینقد تعصبی هستن. معمولا هم به هیچ جا نمیرسن!

    1. Jast bentley continental

      ۳ مرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (185 ديدگاه)

      اره داداش درکت می کنم رسما معلومه ۹۱۱ بهتره قدرت و شتاب سرعت بهتر و مصرف کمتر و حتی قیمت کمتر رسما هیچ دلیلی نمی بینم به بنز رای بدم.

      1. فرشاد

        ۳ مرداد ۱۳۹۶
        سوابق: (3019 ديدگاه)

        قیمت درج شده در جدول اشتباهه، طبق قیمت‌‌های درج شده در سایت پورشه و مرسدس، AMG GT R حدود ۲۳ هزار دلار از پورشه ۱۹۰۷۰۰ دلاری ارزون‌تره.

    2. امیرحسین

      ۳ مرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (102 ديدگاه)

      البته شما این رو در نظر بگیر که مرسدس با وزن بیشتر و تک دیفرانسیل بودن حدود 10 ثانیه تایم بهتری نسبت به turbo s داره
      انتخاب مرسدس غیرمنطقی نیست و فقط به علاقه بستگی داره

  18. حمیدرضا

    ۲ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    پورشه رو کلا دوست ندارم ولی انتخابش اینجا منطقی تره

  19. محمد

    ۲ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (9 ديدگاه)

    باعرض سلام خدمت دوستان عزیز،با احترام به نظرات تمام دوستان،چون این گروه ،گروه سوپراسپورتهاس و تو این گروه شتاب گیری و وزن خودرو خیلی مهمه ،بنده با همه احترامی که برای شرکت معظم مرسدس و محصولات فوق العاده قائلم، بخاطر شرایط فنی که پورشه داره بهش رأی دادم

  20. akrh78

    ۲ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (1359 ديدگاه)

    گرچه که بعضی از دوستان به جدول نگاه میکنن و به 911 رای میدن (الحق هم که خیلی غوله) ولی جی تی ار یه چیز دیگس.دف عقب با این عملکرد خیلی حرفه.تازه هیجانش و دریفتاش به کنار

  21. مک میسل

    ۲ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (2706 ديدگاه)

    تو پدال اومدم گفتم قطعا افسانه911
    ولی تو تلگرام یادم افتاد بنز خدای ماشیناست برای همین تو تلگرام به اون رای دادم

  22. #ali.m#

    ۲ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (1836 ديدگاه)

    بالا برید پایین بیاید فقط911

  23. Saman

    ۲ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (177 ديدگاه)

    در این سگمنت 100% پورش ۹۱۱ :-) در دراز مدت پورش ماندگاری بهتری داره ،اصالت بدون چون و چرا و غیر قابل انکاری داره ،ودر بلند مدت افت قیمت کمی داره، طراحی ظاهری بسیار منحصر بفرد هستش و با هیچ خودروی دیگری تشابه نداره و مهندسی پورش هم که مشهوره :-)

    1. #ali.m#

      ۲ مرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (1836 ديدگاه)

      ???شما از خودت 3هیچ عقبی

      1. Saman

        ۳ مرداد ۱۳۹۶
        سوابق: (177 ديدگاه)

        حاجی عمو ۹۱۱ و گلف تنها تولیدات قابل قبول آلمان هستن و مانند مابقی تولیدات آلمانی پر استهلاک و پر خرج نیستن. به ۹۱۱ رای دادم که مدیون نباشم با اینحال واسه رسیدن به رقبای us و ژاپن هنوز جا واسه کار دارن مثل مزدا۳ که دیگه داره گلفو از میدون بدر میکنه :-) حاج عمو تو که با اون یکی پروفایلت گفتی کامنتای منو نمی خونی :D ولی من تمام کامنتای تو رو با هر کدوم از پروفایلات می خونم خدائی خیلی خنده آور و فانه به خصوص وقتی نقش موافق و مخالف خودتو یک تنه اجرا میکنی :D

        1. Amir Schumacher

          ۳ مرداد ۱۳۹۶
          سوابق: (11564 ديدگاه)

          .
          :-))))
          کاربر محترم
          حرفات و طرز فکرت خیلی برام آشناست. خیلی خیلی آشناست.
          این جمله ی ( تو که گفتی کامنت ها منو نمیخونی ) هم همینطور.

          کسی مثل من که ۲ ساله در سایت پدال فعاله و تمام فعالیت ها و کامنت ها رو رصد می‌کنه محاله پروفایل های تکراری رو تشخیص نده و فریب بخوره .
          کاربری به اسم dybala که چند وقته در سایت کامنت میذاره ، فرشاد و خیلیای دیگه ، اینا کسانی هستند که رد پاشون رو در هیچ پروفایل دیگه ای ندیدم و شک ندارم فقط خودشون هستند و خودشون.

          جلوی بعضی چیز ها رو نمیشه گرفت برای همینه پروفایل ها ی تقلبی راحت تشخیص داده میشن.
          حرف ها، کینه و حسادت مسخره ای که شما نسبت به ماشین های آلمانی داری ، طرز تفکر و نگرشت به افراد (که در این کامنت برام مشخص شد ) ، طرز ادبیات و واژگانی که استفاده میکنی برام خیلی آشناست و شک ندارم ، تکرار می‌کنم شک ندارم ، از کاربران قدیمی و بسیار فعال سایت پدال هستی که با حساب های کاربری دیگه فعالیت میکنی و از این پروفایل «سامان» فقط واسه مواقع بحث درست کردن استفاده میکنی تا شناخته نشی . روشی که بسیار قدیمی ، منسوخ و برای همه شناخته شده هستن ً

          .

          این پروفایل های دوم تبدیل به آفت سایت پدال شدن.
          ۲ تا انتقاد به سایت محترم پدال دارم ، یکیش تبلیغاتی هست که به نظرم یکم زیاد شدن و دیگری باز بودن راه برای یک سری افراد که با انواع و اقسام روش ها سعی در متشنج کردن فضای سایت و خرد کردن اعصاب کاربرانی که یک ذره حساس و ساده‌تر هستند دارند.
          نمیدونم‌ یک عده واقعا چه لذتی از این کار می‌برند و چه کبود هایی ممکنه در زندگیشان داشته باشند ،

          اگر درصدی از عواید این تبلیغات سایت پدال صرف خرید یا نصب دستگاهی برای تشخیص پروفایل های جعلی و مسدود کردنشان و نجات سایت پدال از شر این کاربران بشه (حالا به هر طریقی که ممکنه، من زیاد از IT سر رشته ندارم ) دعای همیشگی من و امثال من تا ابد پشت سر باعث و بانی این امر خداپسندانه خواهد بود و از این تبلیغات هم استقبال میکنم !

        2. #ali.m#

          ۳ مرداد ۱۳۹۶
          سوابق: (1836 ديدگاه)

          من اکانت دیکه ای ندارم عزیزم.
          اونی ک ب شما گفته نمیخونم پیامتو احتمالا مجید بوده(امیر)
          من اکانت فیک مجید نیستم ??
          درسته با مجید یه سری اختلاف نظر ها داریم و شده بحث هم بکنیم خیلی هم زیاد
          ولی دیگه اکانت فیک نیستم ??چون مشخصه اطلاعات مجید از من بیشتر به واسطه حظورش تو سایت
          و من ازش چیز یاد میگیرم .
          پس مجید هم نمیاد یه اکانت بسازه و در سطح پایین تری با خودش بحث کنه .
          فکر کن یکم

          در ضمن میتونی از دوستان صمیمی من مثل مهدی عزیز .سینای گل .علیرضا ی عزیز(فقط تویوتا و هوندا)
          بپرسی من واقعی هستم یا نه چون با اینا در ارنباطم مخصوصا با مهدی عزیز .

        3. Amir Schumacher

          ۳ مرداد ۱۳۹۶
          سوابق: (11564 ديدگاه)

          .
          علی جان اینطوری نگو ،
          اتفاقا ما از شما خیلی چیز ها یاد گرفتیم و همیشه از حضور کارت لذت بردم
          اختلاف نظر با هم داریم ولی ۱۰۰٪ به هم احترام میذاریم.

  24. reza

    ۲ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (34 ديدگاه)

    عاقا تلگرام بنز بیشتر رای داره چه وضعشههه
    دوست عزیز که رکورد نوربرگ میزاری چشاتو باز کن نوشته AMG GT-R اینی که اینجاست AMG GT در نتیجه این اون نیست و این نسخه خیابونیه و اون نسخه مسابقه ای.
    هیچ وقت نمیتونم طرفدار پورشه نباشم.

    1. Ferrari

      ۲ مرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (1955 ديدگاه)

      دوست عزیز مشخصاتی که تو جدول ذکر شده مشخصات مدل GT_R هستش یه بار دیگه نگاه کن

  25. میلاد

    ۲ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (2 ديدگاه)

    اینکه می نویسم نظر شخصی خودمه .از وقتی که پورشه رو به یاد دارم این احساس دارم:پورشه هیچ مشکلی نداره ولی هیچ هنری هم توش دیده نمیشه میدونم موتورش والبته صداش معرکه اس ولی من دوسش ندارم ولی اگه بخوام ۱۹۰ هزار دلار بابت یه ماشین بدم هیچ کدوم اینارو نمی خرم به جاش یه مکلارن 650sمی خرم ولی بازم نظر همه محترمه

  26. ایمان

    ۲ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (258 ديدگاه)

    قطعا 911 یه سر و گردن بالاتره.ولی خوب مطمینا یه سری از متعصبای مرسدس میان رای به بنز میدن مثل کسانی که به آونتادور رای دادن مقابل فراری یا کسانی که بین بنتلی و مرسدس اس 600 مرسدس رو انتخاب کردن.در حقیقت این دویلها فقط شمارش علاقمندان یه سری برند خاصه نه دویل واقعی

    1. Jast bentley continental

      ۳ مرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (185 ديدگاه)

      دقیقا داداش خودتو ناراحت نکن چون اینا فقط نظرات شخصی مردمه و با این نظر سنجی فقط سلیقه مردم ایران فهمیده میشه نه ماشین برتر و ه جایی هم بنز و بی ام و باشه همونا اول می شن.

      1. Erfan

        ۳ مرداد ۱۳۹۶
        سوابق: (77 ديدگاه)

        مشکل ما ایرانی ها اینه به همه چیز (طرز تفکر. نوع لباس پوشیدن. نوع ماشین. سلیقه شخصی) همه کار داریم…
        این یک نظر سنجیه و اینکه چه کسی به چی علاقه داره به هیچ کسی ارتباطی نداره پس لطفا به نظرات دیگران احترام بزارید… بنز علاوه بر مردم ایران اسطوره مردمانی دیگه هم هست….

        تشکر

        The Best or nothing…

  27. فرهاد

    ۲ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (378 ديدگاه)

    این بنز یکی از زیبا ترین ماشین های دنیاست به نظرم
    911 هم میشه گفت از لحاظ فنی بهترین ماشین در رده ی قیمتی خودشه
    حالا بستگی به خودت داره میخوای کدومو انتخاب کنی
    من بعد از نیم ساعت فکر به بنز رای دادم.به نظرم خیلی با کلاس تره!!

  28. Ali

    ۲ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (43 ديدگاه)

    عاشق دوتاشونم خیلی سخت بود انتخاب.ولی چون پورشه رو بیشتر هر ماشینی دوس دارم و تو این کلاس که سرعت و شتاب مهمه به پورشه رای میدم

  29. Kamran

    ۲ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (919 ديدگاه)

    هب میگن تعصب تعصب تعصب تعصب
    جمع کنید خودتونو با این نظرای …
    خب وقتی ادم از ی ماشین خوشش میاد
    دلیـلی نداره بره به اونـی که ازش علاقه
    نداره رای بده!

  30. سروش

    ۲ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (184 ديدگاه)

    بنظرم واسه دوئل ماشینها باید هم رنگ باشن ، چون تو رای گیری تاثیر گذاره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا