مالک برند چینی جیلی آقای لی شوفو با خرید ۹.۶۹ درصد از سهام دایملر به بزرگترین سهامدار تک این کمپانی تبدیل شد.
ارزش این سهام حدود ۹ میلیارد دلار بوده است. در هفتههای اخیر شایعات گوناگونی درباره خرید سهام دایملر توسط جیلی منتشر شده بود.
اینکه جیلی به دنبال خرید سهام دایملر و ایجاد اتحادی استراتژیک با این کمپانی بوده هیچ شکی نیست زیرا دولت چین به منظور تولید خودروهای پاکتر بر خودروسازان فشار وارد میکند و جیلی نیز خواهان استفاده از تکنولوژیهای الکتریکی دایملر است.
دایملر روز جمعه این اخبار را بهصورت رسمی اعلام کرده است. یکی از سخنگویان دایملر گفته که خرید سهام توسط لی شوفو یک سرمایهگذاری شخصی بوده است.
این سخنگو بوده است:
ما از اینکه لی شوفو به یک سرمایهگذار طولانیمدت در دایملر تبدیل شده خرسندیم. پیشرفت نوآوری، استراتژی و پتانسیل آینده شوفو را به این سرمایهگذاری ترغیب کرده است.
او ادامه داده است:
دایملر به لی شوفو به عنوان یک موسس خوشفکر و آیندهنگر احترام میگذارد.
در خبرهای پیشین آمده بود که دایملر پیشنهاد جیلی به منظور خرید ۵ درصد از سهام این کمپانی را رد کرده است. این خودروساز چینی هماکنون مالک بخش خودروهای ولوو، پولستار، تاکسی لندن و ۴۹.۹ درصد سهام پروتون مالزی (شامل لوتوس) میباشد.
خرید سهام توسط لی باعث شد او بزرگترین سهامدار دایملری باشد که مالک خودروها، تراک ها و ونهای مرسدس بنز میباشد. بدین ترتیب لی شوفو موسسه سرمایهگذاری کویت را که مالک ۶.۸ درصد سهام دایملر میباشد پشت سر گذاشته است.
ماتئوس
۷ اسفند ۱۳۹۶صلاح مملکت خویش خسروان دانند
بنز ♥️
بهزاد
۷ اسفند ۱۳۹۶فاتحه مع الصلوات. فاتحه بنز خوندس…
M
۷ اسفند ۱۳۹۶… همونطور که فاتحه ولوو خونده شد ؟؟
Kasra
۷ اسفند ۱۳۹۶همه چیز به کنار یه مقایسه ای بین قیافه این یارو و دیتر زچه کنید، وقار چهره زچه از دور داد میزنه که یکی از مدیرای اصلی بنزه، چهره این یارو از ۲۰۰ کیلومتری داد میزنه که طرف باید یکی از مدیرای اصلی شرکتای عروسک سازی باشه.
کارل بنز و گوتلیب دایملر اگه میدونستن قراره یه روز کمپانیشون دست این چشم بادومی ها بیوفته پشت دستشونو داغ میزدن که حتی در مورد ماشین فکر هم نکنن
Saeed Boroomand
۷ اسفند ۱۳۹۶آره باید گلزار رو میذاشتن رییس سایپا…
علی
۷ اسفند ۱۳۹۶بله خب همون موقع که سهامشون دست ایران افتاد باید دستشونو داغ میگرفتن
ول کنید این حرفا رو
خودمون از یه کشور در پیت عقب مونده ایم بعد داریم قیافه ی چینی ها رو مسخره میکنیم
***
y
۸ اسفند ۱۳۹۶همین چشم بادومی ها نبود تو الان گوشی موبایل هم نداشتی
یاس ی
۷ اسفند ۱۳۹۶دمش گرم بابا. به این میگن سرمایه گذاری مطمئن.
ارش
۷ اسفند ۱۳۹۶الان باز یه عده نظریه پرداز و استاد اقتصاد بین الملل میان و شروع به سخنرانی می کنند و مقاله میدن در مورد اینکه جیلی بنز رو خرید تنها کاری که چینیها میتون بکنن اینه که9 میلیارد باج دادن تا بنز گوشه ای از تکنولوژیش رو با چینیها شریک بشه خوب توجه کنید به این متن بالا (اینکه جیلی به دنبال خرید سهام دایملر و ایجاد اتحادی استراتژیک با این کمپانی بوده هیچ شکی نیست زیرا دولت چین به منظور تولید خودروهای پاکتر بر خودروسازان فشار وارد میکند و جیلی نیز خواهان استفاده از تکنولوژیهای الکتریکی دایملر است.)چون خودش این توانایی رو نداره مجبوره سرمایه بیاره وگرنه چرا ژاپنیها و آمریکاییها یا انگلیس و ایتالیا این کار رو انجام نمیدن چون خودشون صاحب تکنولوژی پیشرفته هستن و نیازی ندارند.مطمئن باشید مغز آلمانیها خیلی پیشرفته تر از مغز های کوچولوی ماست.
ارش
۷ اسفند ۱۳۹۶خیلی ها معتقدند با روند فعلی چین در دهه های آینده صاحب خیلی از کمپانیهای آمریکایی و اروپایی میشه اما نقطه ضعفها و مشکلاتی در چین وجود داره که پاشنه آشیل چین محسوب میشه و غرب به خوبی از این قضیه آگاهه و به موقع از اون استفاده میکنه همونطور که به خوبی پاشنه آشیل ایران خوب می دانست وموقع پیشرفت تیر خلاص رو زد.
امیر
۷ اسفند ۱۳۹۶دقیقا اقا ارش .تکنولوژی یه کالای استراتژیکه وقتی دیدن ایران داره پیشرفت میکنه ترس افتاد تو جونشون کلک کشورو کندن .ملت هم که سواد فرهنگ درست حسابی نداشتن افتادن تو منجلاب .با یه تیر چند تا نشون زدن هم میلیاردها دلار اسلحه فروختن هم استعمار کردن هم رقیب از بین بردن اا
Saeed Boroomand
۷ اسفند ۱۳۹۶چند سال کشور های عربی نفت نفروختن و ایران تمام تلاشش رو کرد که نفت زیادی بفروشه و نشون بده که چقدر براشون اهمیت قایل نیست و چند سالی صنعت ایران رونق گرفت، سیستم به خاطر فساد و بی عدالتی نتونست رونق رو به همه بخش ها برسونه و نتیجه اش…
یه عده ای قبلن میگفتن مردم به خاطر دین قیام کردن، الان اینقدر سطح شناخت از گذشته پایین آورده شده که خیلی ها باور دارن مردم از سر سیری رفتن توی خیابون…
تخصص و پیشرفت اگه به سود غرب هم باشه که مشخصا سیاست موازنه مثبت شاه همینو دنبال میکرد، هیچ دلیلی نداره بخوان جلوی ایران رو بگیرن…
ونوم اف ۵
۷ اسفند ۱۳۹۶امیر و ارش دقیقا زدین تو خال غربی ها همیشه یه چیزی تو آستین دارن که بتونن برتری خودشون رو حفظ کنن
Saeed Boroomand
۷ اسفند ۱۳۹۶من مطمین نیستم تکنولوژی بنز توی زمینه های الکتریکی اونقدر ها متفاوت باشه که جیلی بخواد از بنز کمک بگیره به جای مثلا بوش یا میتسوبیشی یا بقیه. اما ماجرای اصلی اینه که شرکت های غربی اگه بخوان توی چین مجوز فروش داشته باشن مجبور به اتحاد هستن و سرمایه گذاری توی شرکت های چینی و یا بالعکسش. و به جز این استفاده از برند های جا افتاده واسه افزایش فورش ماشین های جدید تر و بدون سابقه چین.
خود غربی ها هم ادغام میکنن الان فشار رقابت و هزینه های طراحی پلتفورم و پیشرانه های مدرن اونقدر هست که شرکت ها یا باید از جیب مدیر ها بزنن یا باید متحد شن. مثل وولکس واگن یا بقیه…هیچ بعید نیست اگه برند های لوکس خوب عمل نکنن و حاشیه سودشون پایین بیاد اون ها اذغام شن یا همکاری های مشترکشون رو گسترش بدن…اون بخش اول حرفتون جالبه :)
بهزاد
۷ اسفند ۱۳۹۶سعید جان کاملا درست میفرمایید و این تبلیغی که در مورد تکنولوژی الکتریکی مرسدس به راه انداختن به نوعی بازاریابی برای محصولات آینده جیلی هست!
خود شرکت مرسدس کل بستر مربوط به فن آوری های الکتریکیش یا بوش هست یا کانتیننتال و باطری هم که باز از شرق آسیا وارد میشه و اگر جیلی میخواست به فن آوری الکتریکی دست پیدا کنه با هزینه های بسیار کمتر میتونست شرکت های تولید کننده را صاحب بشه.
Saeed Boroomand
۷ اسفند ۱۳۹۶درست میگید، اون چیزی که امروز متوجه شدم اینه که احتمالا جیلی تلاش میکنه به خاطر مشارکت بنز با این شرکت ها و شرکت بی وای دی، یه جور اتحاد علیه دشمن های آتی اش گوگل و تسلا و اوبر ایجاد کنه…
علی
۷ اسفند ۱۳۹۶از قدیم این بده بستونها بوده و هست
یه زمانی کشور خودمون که عقب مونده تر از افریقاست سهام بنز رو داشت خب چه ضرری به المان رسید؟
الان ده درصد سهام پورشه دست کشور قطره الان پورشه بد شد؟
***
تا جایی که میدونم ژاپنیهام شرکتای زیادی رو خریدن
مثلا توشیبا یا هیتاچی شرکت وستینگهاوس امریکایی رو خرید که کارش تو صنایع سنگین و نیروگاه های هسته اییه
به هر حال این نظراتو هیچوقت از یه فرد جهان اولی نمیشه شنید بدبختی تقصیر من چیه تو یه جهان سوم به دنیا اومدم
علی
۷ اسفند ۱۳۹۶دولت چین فقط استاندارد تعیین میکنه نه اینکه بیاد ماشین بسازه
چین اقتصادش بالای پانزده هزار میلیارد دلاره ها بعد بیان ماشین بسازه؟
اونا فقط قانون تصویب میکنن و استاندارد تعیین میکنن این شرکتها هستن که از این قوانین پیروی میکنن و استاندارها رو باید پاس کنن
مردم عقب مونده ایی مثل ما هستش که میان به پراید میگن ماشین ملی
سلطان پیکان ***ویران خودرو سابق
۷ اسفند ۱۳۹۶البته این سهام از بازار خرید نه سهام دارهای بزرگ پس فکر کنم دیگه سهام ازاد و کوچک از دایملر دیگه تو بورس نباشه
Saeed Boroomand
۷ اسفند ۱۳۹۶بلوک ده درصدی که توی بازار نمیشه خرید یکی یکی، حتما از تعداد محدودی از سهام دار های اصلی خریده، هر چند مهم نیست وقتی اینقدر سهام کسی داشته باشه یه صندلی بزرگ توی هیات مجری شرکت خواهد داشت.
F۲۲RAPTOR
۷ اسفند ۱۳۹۶این سهام الان به نام جیلی ثبت نیست
به نام صاحب کارخونه س ،
ولی خداییش عجب سرمایه هنگفتی خابونده
Saeed Boroomand
۷ اسفند ۱۳۹۶هر چند گذاشتن همه ی سکه ها توی یه قلک قشنگ بهترین گزینه نیست بعضی وقتا . الان ساده ترین راه ثروتمند تر شدن ثروتمند تر ها اینه که پولشون رو پخش میکنن توی شرکت های کوچیک جدیدِ های تک، این شرکت ها اول کار ارزونن و خرید سهامشون بدون هزینه، خیلی از این سرکت ها ورشکست میشن اما مسیله اینه که حجم بازار اون دسته از شرکت ها که کارشون رونق پیدا میکنه چندین برابر میشه…
ویلیامز «بنتلی. استون مارتین.مکلارن»
۷ اسفند ۱۳۹۶درآینده دو مزیت بزرگ چین یعنی معادن زیاد و نیروی کار ارزون زیاد با فراگیرشدن هوش مصنوعی و ماشین آلات رباتیک معدن های دریایی کمرنگ میشه،البته چین در هوش مصنوعی هم جزء پیشرو ها هس ولی خب الان بقیه کشور ها هم ب هوش مصنوعی و رباتیک بیشتر توجه میکنن .
جنوب
۷ اسفند ۱۳۹۶مدل جدید اقتصادی داره راه میوفته. ترکیب کومونیسم نوین و سرمایه داری.تا ده سال سلطنت میکنه. اما به دلایل چند بعد فروپاشیش شروع میشه
Saeed Boroomand
۸ اسفند ۱۳۹۶چرا مبهم حرف میزنید، توی آسمون اینا رو دیدید ؟
جنوب
۸ اسفند ۱۳۹۶خیر تو آسمون نیست عزیز. دلایل برای رشد رو که به وضوح میشه دید. برای افول هم چندان سخت نیست . بحرانهای آینده منطقه دریای چین و سنگینی جمعیت با توقع بالا و غیر روستایی از اقتصاد در جامعه چینی نوین.رشد ناسیونالیسم چینی و سابقه مبخم و غیر مثبت سایر ملل از اقتصاد چین. گرایش به افزایش بودجه دفاعی.گستردگی جغرافیایی و ….
Saeed Boroomand
۸ اسفند ۱۳۹۶ممنون بابت توضیح ها.
جنوب
۸ اسفند ۱۳۹۶پیروز باشید
Mohamad
۷ اسفند ۱۳۹۶بعیدم نیست این میزان 10 درصدی رو در سالهای آتی افزایش بده
ممکنه فعلا و در ابتدا یک دهم شریک شده، توجه کنید وقتی اصرار زیاد به خرید سهم داره و براحتی 9 میلیارد دلار خالص تزریق میکنه و سهیم میشه، سرمایه و نقدینگیش بیش از اینهاست و علی الحساب اومده که جاشو در هیئت مدیره باز کنه و حق رای و نفوذ بدست بیاره و در ادامه تسهیل در خرید بلوک های چندین درصدی و افزایش سهم…
بهرحال زیادم دو از ذهن نیست این قضیه
علی
۷ اسفند ۱۳۹۶سهامشون رو بخرن و تا صد درصد افزایش بدن به من چه به تو چه
نوش جونشون
زحمتشو کشیدن مفسیدنشون رو اعدام میکنن
تو خیلی از علوم امریکا رو پشت سر گذاشتن و حقشونه
ما هم حرص بخوریم بنز کلاسش پایین میاد
ما که دستمون به بنزم نخوره
کلا جهان سومیم دیگه کاریش نمیشه کرد
تو چین که حداقل حقوق یه کارگر ساده ساعتی 9 دلاره ما داریم براشون خط و نشون میکشیم
بعدم کارگرای خودمون تو یه ماه به زور یک میلیون حقوقشونه
کشور عقب مونده ی خودمونم یه زمانی سهامدار بنز بود مگه مردم کشوری مثل فرانسه اومدن قیافه ی مردم ایرانو مسخره کنن؟ یا اینکه بگن مردم عقب مونده ی ایران سهام بنزو خریدن و مسخرشون کنن؟
حتی تو بقیه کشورای جهان سومیم اینطوری نیستن که ماییم
زحمت کشیدن نوش جونشون حالا هی برید یقه جر بدید روضه بخونید
چین بهتر از بنزم میتونه و میسازه.
ولی خیلی خنده داره ها ما داریم اینجا برای یه سرمایه دار چینی که نه با رانت و فساد بلکه با زحمت به ثروت رسیده استراتژی اقتصادی ارائه میدیم
ما یا نمیدونم نه میلیارد دلار چقدره یا اینکه بنز چیه. پول نفت یکساله ی فروش نفت به سی میلیارد دلار نمیرسه حالا هی بیایین اینجا برای نه میلیارد دلار و یه شرکت مولتی میلیاردی استراتژی اقتصادی ارائه بدید
کلا جوکیدا
مسعود مسگری
۸ اسفند ۱۳۹۶قربان آدم چیز فهم
doubt
۸ اسفند ۱۳۹۶کامنت آرش حرف نداره ب نظرم خیلی خوب تحلیل کرده. بیگ لایک