هنوز هم می توان مدلهای نسبتا تمیز بنزهای SL کلاسیک را در ایران یافت. اما گاهی قیمت های نجومی برای فروش آنها به چشم می خورد. نگارش این مقاله توسط مجله معتبر Car&Driver نیز نشان می دهد که چنین خودروهایی هنوز در بازار حضور گرمی دارند. تا آنجایی که بودجهی ما اجازه میدهد، به دنبال آخرین مدلهای سری R107 مانند ۵۶۰ SL سریعتر و با هندلینگ بهتر هستیم. این SL طلایی که در تصویر مشاهده میکنید، یک 450SL مدل ۱۹۷۹ میباشد.
یکی از نمونهی های موفق و قوی مرسدس بنز SL سری R107 میباشد، یک بنز رودستر کلاسیک که در طول حضور موفق و بدون رقیب خود در بازار ایالات متحدهی آمریکا (۱۹۷۲ تا ۱۹۸۹) توانست نظر ثروتمندان زیادی را به خود جلب کند. سری R107 در طول عمر دراز خود در بسیاری از زمینهها تکامل یافت، و لیستی از برخی ویژگیهایی که حتماً باید داشته باشد و برخی مشکلات که بهتر است از آنها اجتناب شود برای کسانی که در آینده میخواهند این نوع خودروها را خریداری کنند ارائه کرد. هر چند بعضی از مدلهای این خودروها که در شرایط خوبی نگهداری شده و وضعیت مناسبی دارند هنوز هم قیمتهای بالایی دارند، ولی می توان برخی مدلهای با قیمت مناسب را نیز پیدا کرد که از نظر فنی سالم بوده و دردسرهای ناشی از تعمیر خودرو را برای شما به حداقل میرسانند.
چیزهایی که باید در بدنهی خودروهای سری R107 دنبال آن بگردید پوسیدگیها و آسیبهایی است که ممکن است حتی فروشنده نیز از وجود آنها خبر نداشته باشد. SL به داشتن بدنهی بی عیب و نقص و رنگ با کیفیت مشهور است. شکاف بین پنل های بدنهی تمام خودروهای با کیفیت و سالم R107 باید کیپ و یکسان باشند، و دربهای خودرو باید هنگام بسته شدن صدای قوی و محکمی بدهند. حتماً برخی از پیچ و مهرههایی که بعضی از پنل های بدنه را به خودرو متصل میکنند را بررسی کنید. رنگ آمیزی تمامی مدلهای R107 پس از نصب پنل های بدنه صورت گرفته است، بنابراین از بین رفتن رنگ روی پیچ و مهرهها به سادگی نشان دهندهی این است که پنل بدنه به منظور تعمیر خسارات ناشی از تصادف جدا یا تعویض شده است.
موتور
مدلهای R107 موجود در بازار آمریکا، بنا به دورهای که تولید شدهاند مجهز به موتورهای هشت سیلندر ۳.۸، ۴.۵ و ۵.۵ لیتری هستند. قدرت موتور از ۲۳۰ اسب بخار در مدل 350SL با موتور ۴.۵ لیتری مدل ۱۹۷۲ تا ۱۵۵ اسب بخار در 380SL مجهز به موتور ۳.۸ لیتری تولیدی بین سالهای ۱۹۸۱ تا ۱۹۸۵، و ۲۳۸ اسب بخار در مدل 560SL دارای موتور ۵.۵ لیتری تولید شده در سالهای آخر تولید این خودرو متفاوت میباشد. ما در مورد 380SL بحث نمیکنیم. نه فقط به خاطر این که قدرت موتور این خودرو از مدلهای دیگر کمتر میباشد، بلکه موتور هشت سیلندر ۳.۸ لیتری آن دارای مشکلات مربوط به تسمه (زنجیر) تایم میباشد که برطرف کردن آنها میتواند هزینهی زیادی برای شما دربر داشته باشد.
به منظور دست یابی به استانداردهای دولت فدرال آمریکا، تجهیزات کاهش آلایندگی جدید باید بر روی 450SL مدل ۱۹۷۵ نصب میشد. مبدل کاتالیزور بر روی خودرو نصب شده بود، ولی نبود سیستم تهویهی مناسب موجب ایجاد مشکل داغ کردن خودرو میشد (مرسدس این مشکل را برای مدل ۱۹۷۶ تائید کرده است). همچنین برخی از مدلهای 450SL ممکن است مشکلاتی در زمینهی سوپاپها، سیستم کنترل، و سایر تجهیزات سیستم تهویهی مطبوعشان داشته باشند. نه فقط این که کار کردن با سیستم مشکل است، بلکه ایرادهای آن بسیار پیچیده هستند. مدل 380SL و 560SL دارای سیستم دکمه ای که با فشار خلاء کار میکند میباشند که مشکلات مربوط به خود را دارند و شامل باتریهای خلاء میشود که با نظم و قاعدهی خاصی کار نمیکنند.
(هزینه ها در آمریکاست. فرض بر این است که خودرو در بهترین وضعیت قرار دارد)
________________________________________
هزینههای تقریبی تعمیر:
قطعات دستمزد
تعویض تسمه تایم $۳۵۰ $۵۰۰–$۱۰۰۰
تایرها $۸۰۰ $۱۲۰
دیسک و لنت ترمز جلو $۲۰۰ $۱۵۰
دیسک و لنت ترمز عقب $۱۸۰ $۱۵۰
تعویض روغن $۵۴ $۵۰
مشکل سوپاپ (560SL) $80 $2400–$۲۵۰۰
تنظیم موتور (شمعها, پلاتین دلکو, فیلتر هوا, فیلتر روغن) $۲۶۵ $۲۵۰
MAHDI
۷ بهمن ۱۳۹۲تو دورانش افسانه ای بوده واسه خودش
hoseyn
۷ بهمن ۱۳۹۲قیمت تعمیراتشو به تومن با دلار 2500 تغییر بدید به بینید چی میشه!!
کاشکی شتاب و مصرف سوختش رو هم میزاشت!!
الان قطعاتش هست؟؟
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۷ بهمن ۱۳۹۲درود.
حسین جان بیشتر قطعات بنز در ایران پیدا میشه. اون هم اصلی .
ولی برای یکسری مدل ها کم هستش .
مثل :
sl450 6.9
slc450 6.9
450sel 6.9
و ……
ولی قطعات بنز های معماری و دانشجویی و سری s280 به وفور
یافت میشود.
((( ایران و المان )))
Saied
۷ بهمن ۱۳۹۲از عاشق های المان و بخصوص پورشه دعوت میکنم که این کلیپو حتما ببینن!
http://www.aparat.com/v/NrP6R
دیگه توضیح نمیدم ! هرکی نظر خودشو زیرش بنویسه .
ehsan
۸ بهمن ۱۳۹۲درود میلاد جان
آقا پدر خانم من یه s280 داره
آقا خیلی ماشین خوبیه
عاشقشه اصلا از بغلش خشن رد شی ناراحت میشه
قطعاتش هست اما گرونه از رو ماشینایه دیگه باز می کنن میفروشن
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۸ بهمن ۱۳۹۲درود.
اس 280 عالیه.
هوای ماشینشو داشته باش.
دلار بالا رفت ، لوازمش گرون شد.
اگرنه یک مورد خوب بود واسه خرید.فقط مصرفش بالا
بود.
((( ایران و المان )))
BMW
۱۱ بهمن ۱۳۹۲میلادجان چرا حرف بیهوده میزنی؟من خودم وارد کننده ی لوازم بنزم
Kurosh
۷ بهمن ۱۳۹۲پدال جان خجالتمون دادی…
به خدا راضی به زحمت نبودیم…
دم نویسنده دلسوز، سرورمون جناب آقای «آرش نهندیان فرد» گرم…
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۷ بهمن ۱۳۹۲درود.
این مدل خیلی عالیه.
یکی از گرانترین مدل های مرسدس بنز در ایرانه!!!!!
مرسدس بنز لامصب مثل قالی کرمون میمونه.
هر چی بیشتر پا میخوره ، قیمتش بالاتر میره!!!!
عاشقتم .
((( ایران و المان )))
SALAR
۷ بهمن ۱۳۹۲نه مثل تفنگ برنو می مونه.
زیگما
۷ بهمن ۱۳۹۲میلاد یه سری بنز سدان تو ایران بودا که چراغ های جلوش کاسه ای بود.همونا که امام رو باهاش از فرودگاه آوردن تا نیمه راه بهشت زهرا. میخوام یکی از اونا بخرم.آبی روشنه.
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۷ بهمن ۱۳۹۲درود.
خوش به حالت . مایه داریه دیگه……
((( ایران و المان )))
sorena
۷ بهمن ۱۳۹۲مگه بابلیزر تا نصفه ی راه نیاوردنش؟
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۷ بهمن ۱۳۹۲ولی تا جاییکه من یادمه بنز معماری بود.
اونها خیلی قدیمی هستند…
((( ایران و المان )))
saied
۷ بهمن ۱۳۹۲زیباست
محسن . ققط آلمان . فقط پورشه
۷ بهمن ۱۳۹۲جالبه کمترین حجم موتورش 3800 بوده!!!
آدم باید خیلی عاشق باشه که هنوز دنبال این ماشینها باشه! مخصوصا بخاطر مشکلات پیدا نشدن قطعات یدکی، مصرف سوخت و اینکه مشتری اول و آخرش خودت هستی!
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۷ بهمن ۱۳۹۲درود.
محسن جان مشتری اول و اخر خودت نیستی !!!
بلکه ماشین های امریکایی و بنز و ب ام و تویوتا کرون و … طالب میخواد.
یکسری به سایتهای اینترنتیه فروش ماشین بزن .
((( ایران و المان )))
km
۷ بهمن ۱۳۹۲اگه پولشو داشتم هرچقدر هم گرون بود میخریدمش، این یه ماشین رویاییه
SALAR
۷ بهمن ۱۳۹۲واقعا مرسدس بنز قدیم چیز دیگه ای بوده
matin
۷ بهمن ۱۳۹۲اون موقع این ها پادشاه جاده ها بودند
فرامرز
۷ بهمن ۱۳۹۲اس کلاس مدل ۲۰۰۶ تو آلمان ۸۰۰۰ یورو تو ایران ۵۰۰ میلیون ناقابل!!! دست دوم هم نمیتونیم وارد کنیم از دست لابی فرغون!
کافر مقدس
۷ بهمن ۱۳۹۲چه کاریه آخه! این همه خرج ! تازه اونم تو ایران!
کافیه قانون سن بالای 25سال تصویب بشه 2تومن هم دیگه نمیخرن:دی
باز آمرکیایی باشه یه ارزشی داره ولی آلمانی خرج زیاد آخرش هم هیچ . . .
کوروش جان اکثر مطالب پدال ترجمه شده . گرد آوری و نوشته نشده!
پدال این عکس اپل رو از بک گراند برداری و دست از آلمانی بازی بتونی بر داری و نگاهی هم به آمریکا پدر مادر خودرسازی بندازی بنده همینجا اسلام مییاورم
زیگما
۷ بهمن ۱۳۹۲خیلی باحالیـــــــ
: )))
دمت گرم
سینا . فقط ایتالیا . فقط فراری
۷ بهمن ۱۳۹۲بسمه تعالی
منظور از اسلام آوردن چیه؟
به چی اسلام میاری؟
یارو . فقط المان . فقط فولوکس
۷ بهمن ۱۳۹۲ایول عالیه . دمت گرم پدال حال کردم
(پرچم بالاست)
سینا . فقط ایتالیا . فراری
۷ بهمن ۱۳۹۲بسمه تعالی
تو بنز های قدیمی فقط Cl 600 رو دوست دارم.
50
۷ بهمن ۱۳۹۲می ارزه به 1000 تا خودرو صفر تولید داخل
سینا . فقط ایتالیا . فقط فراری
۷ بهمن ۱۳۹۲بسمه تعالی
تو بنز های قدیمی فقط cl 600 رو دوست دارم
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۷ بهمن ۱۳۹۲درود.
سینا جان جیمیلم را برات گذاشتم.
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۷ بهمن ۱۳۹۲درود.
کافر جان چیزی نمیدونی الکی نگو.
این مدل مرسدس بنز نسبت به بقیه کمتر تولید شده.
به خاطر همینم هست که گرونه.
امریکایی ها هم چیزی ازین کم ندارند.
الان یک کادیلاک تمیز زیر 20 میلیون نیست.
ولی ارزش بیشتر ماشین های المانی از امریکایی بیشتره.
اینو من نمیگم اینو روز نامه و بازار و مردم ایران میگم.
قیمت این بنز از یک شورولت کاپریس کلاسیک تخم مرغی بیشتره.
من احترام خاصی برای امریکایی ها قائل هستم.حتی اون اریا.
هر کدامشان تو یک چیز سر بودن.
کادیلاک انژکتور با موتور 8 سیلندر 180 اسب بخار قدرت داره.برای دهه ی
هشتاد . ولی بنز 280 SEL با موتور 6 سیلندر 182 اسب بخار قدرت داره.
ولی امریکایی ها همیشه محصولاتشون لوکس بوده ، در مقابل بنز بیشتر فنی
بوده و امکانات بر اساس خواست مشتری و اپشن بوده.
در ضمن مگر تو بگی پدر و مادر خودروسازی در دنیا امریکایی ها هستن.
در صورتی که همه ی دنیا میدونند که آلمان مهد خودروسازی است.
بچه جان ، مصرف موتور های 8 سیلندر امریکایی ، از موتور 12 سیلندر بنز
بیشتره.
به چیت مینازی؟؟؟
فورد هم که موتور اکو بوست را با همکاری دانشگاه اخن المان اومد
ساخت!!!!
مونده به ما برسی.
((( ایران و المان )))
arash1354
۸ بهمن ۱۳۹۲پرچممون بالاست
مهدی
۷ بهمن ۱۳۹۲دورود
این ماشینها به درد کلکسیونرها میخوره
این ماشینها حیفه که زیرپای مردم عادی باشه باید یه نفر کاردرست ازشون نگهداری کنه
فکرش رو بکن آخر هفته باهاش میایی بیرون یه دور باهاش میزنی
ته حاله
من تو قدیمیها
1 بنز E280 (اگه اشتباه نکنم) بنز کپل (به پیشنهاد میلاد)
2 کادیلاک سویل
این دوتا رو خیلی دوست دارم
چند وقت پیش میخواستم یه بنز کپل یا یه تویوتا کرونا 92 تا 98 بخرم اما دست نگه داشتم در این مورد از نظرات دوستان (میلاد)استفاده کردم
اما در نهایت چندوقت دیگه یا یه پارس 86 میخرم یا یه 206 86 تیپ 5
بهترین انتخابم همین دوتاست
یه روز که توان مالی بالای پیدا کردم یه بنز کپل و یه کادیلاک سویل میخرم
دوستشون دارم
سپاسگذارم
مهدی
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۷ بهمن ۱۳۹۲درود.
مهدی جان من بهت پیشنهاد میکنم که ال ممد بگیری . این بهتر از اون دوتاست.
موفق باشی .
مهدی
۸ بهمن ۱۳۹۲دورود میلاد جان
چرا ال نود
البته داشتیم (برادرم) الان یه پارس داریم
به گفته برادرم پارس بهتره
اما نظر شما رو هم میخوام بدونم چرا ال نود؟
سپاسگذارم
مهدی
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۹ بهمن ۱۳۹۲درود.
مهدی جان چنتا حسن داره.
موتور و پلت فرم روز دنیارو داره.
مصرف موتور و بازده موتور بالاست.
ایمن تره. سگ جون تره.
بر اساس کشور های جهان سوم طراحی شده . هم اتاق و
هم سیستم تعلیق و هم جلوبندی.
جلو بندی با توجه به جاده و خیابان های جهان سوم
طراحی شده.عملکردش و استهلاکش پیش پارس 0 هست.
یونیت ABS با پارس زمین تا اسمون فرق داره.
تو عملکرد ترمز کاملا مشخصه.
رنو هنوز داره زیر نظر کارشناساش تولید میشه ولی پژو
زیر نظر دزد ها .
پژو فقط قیافه داره.
دوست من یک ال نود 87 داره هنوز اتاقش صدا نمیده.
تعویض دندش صدا نمیده.فقط اب و روغن.
و ….
اگه دوست داشتی بیا به جیمیل من .
((( ایران و المان )))
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۹ بهمن ۱۳۹۲اینم جیمیل من :
((( MILADOLF.G65AMG@GMAIL.COM )))
مطمئنم اگه بخری ، پشیمون نمیشی .
بازم میل خودته.
((( ایران و المان )))
imanjbl
۸ بهمن ۱۳۹۲سلام بچه ها من دنبال یه موستانگ تمیز 1969 می گردم. فرقی ام برام نداره کوپه باشه یا فست بک .6 سیلندر باشه یا 8سیلندر اگر سراق داشتید بگید. فقط حتما 1969 باشه.ممنون:)
arash1354
۸ بهمن ۱۳۹۲42 سال پیش بهتر از امروز ما ماشین میساختن . واحسرتا
محمد
۹ بهمن ۱۳۹۲سواری و هندلینگ و مهندسی بنز رو با آمریکایی میشه مقایسه کرد؟
BMW
۱۱ بهمن ۱۳۹۲اقامن خودم هم بنز450داشتم .اصلا مال نیست
vahid
۲۰ بهمن ۱۳۹۲با درود خدمت اساتید محترم من سال 1357 تا سال 1362 بنز 280 و از سال 1362 تا سال 1370 بنز 230 دانشجوئی سوار بودم ولی اون چیزی که مسلم هست اینکه هر ماشینی یک عمر مفید داره و بقیه عمرشو مدیون همین عمر مفیده که سالها لذت سواریشو نگه میداره امروز دیگه نه این بنز ها بنزه و نه اصالت دوران خودشو داره فقط اسمشو یدک میکشه لوازم استوک وتعمیرکار ناشیو بقیه مسائل اون تعمیرکارهای قدیم با تخصص رو این ماشینها کار میکردن که الان یا از کار افتاده شدن یا جان به جان آفرین تسلیم کردن امروزه عقلانی نیست سراغ این مدل ماشینها رفتن بنزی که در کمپانی مونتاژ میشد کجا بنزی که تو ایران با این صافکار نقاشا و جلو بندی ساز ها و میکانیکها جمع میشه کجا
saeed
۸ دی ۱۳۹۳هم قطعاتش هست.هم اصالتش هست.هم سواریش هست وهم تعمیرکاراشون هستند.شما از چشیزی خبر نداری ….سخن نگو
just american
۱۳ مهر ۱۳۹۳پدربزرگم یک دستگاه از این خودرو را دارد.مدل 1978 باهاش 450000 تا راه رفته همه قطعاتش هنوز سالمه غیر از چراغای تزیینی های داخلش.اونوقت یه 405 دارم خود من که 2 ساله خریدمش تا حالا کمک فنرهاش با پولوس و سرسیلندرشو عوض کردم تعمیراتش حالا به کنار
مهرداد
۱۷ دی ۱۳۹۴درود به همگی من درطول مدت بیست چند سالی که رانندگی میکنم خودرو های مختلفی داشته ام اما یک بنز 280 اس ازابتدا تاهمکنون شایدام برای همیشه مانند یک یار بامن بوده وهست .باید بگم این خودرو بارها جون من را در بدترین موقعیتها نجات داده و دراین سالها کل خرجی که برای این خودرو کردهام به اندازهی یک سال خرج ماشینهای دیگه ام نبوده مثلا برای کارام یک وانت پیکان صفر خریدام فقط بعد بیست هزار کیلومترکل جلوبندی وکمکهاش عوض کردام لاستیکهاشم دوپوست شده سنسور……درصورتی که برای 280 هر5سال یکبار نیاز به جلوبندی سازی داره حالا راحتی وامکاناتش هم بکنار
مهرداد
۱۹ دی ۱۳۹۴وحید جان اگه تومملکتی بودیم که خودروهای روز دنیا اجازه فروش داشتن ومکانیکاش همه دوره دیده ونمایندگی هاش همه جا بود الان درمورد چیزای دیگه هم میشد صحبت کرد من شخصا اگه بخواهم بیست یا سی یا چهل تومن پول ماشین بدم هیچ وقت ماشین داخلی نمیخرام با جون خودام وخانوادام بازی کنم هرروزام نمایندگی باشم بعد دو سه سالم قیافه ماشینم وابره الانم 280اس دارم مال چهل سال پیش نگاش میکنم لذت میبرم انگا ر دیروز از المان اومده
مجتبی
۲۶ اسفند ۱۳۹۴با سلام به تمام بنز سوارها.
یه بنز معماری مدل75 خریدم هر وقت سوارش میشم لذت میبرم.همه شاید بگن عقل ندارم چون 206 هم دارم اما اذتی ک6 این ماشین میده یه چیزه دیگست.ماشینم فوق العاده سالمه
سید علی
۱۰ تیر ۱۳۹۵باسلام
اگر کسی بنزsl350یا450داره من خریدارم ولی به قیمت خوب نه قیمت گزاف
Xman
۱۶ شهریور ۱۳۹۵رخ بنزای 40 سال پیش هم بهتر از ماشینای الان ماهست!
عباس
۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۶سلام بنز قدیم نه این بنزهای چینی مدل بالا که وارد ایران کردن با قیمت های گزاف که حرفی هم برای گفتن نداره پدر من یک دویست هشتاد اس مدل هفتادو هفت داره بیست ساله دستشه سواری این ماشین اگه سالم باشه عالیه شتابش در سر بالاییه عالیه با اینکه وزنش با چهار نفر سرنشین دو تن به بالاست اما معرکس دقت و نظم آلمانی و مهندسی استثنایی در این ماشین کاملا مشهوده این یک ماشین صد سالس تمام رفقا هم سن سال این ماشین تا سر کوچه هم نمیرن اما همین ماشین یه کله تا شهر اشتوتگارت آلمان با عمر چهل سال و طی مسافتی حدود یک میلیون کیلومتر هم قابل اعتمتده
Ali
۱۶ آذر ۱۳۹۶خیلی خوبه . من یه ۲۳۰ دانشجویی موتور سفید دارم . در به در دنبال یه موتور کامل هستم اگه شما جایی سراغ دارید معرفی کنید.
حمیدماشین باز
۱۱ خرداد ۱۳۹۷من بابام ی بنز۲۸۰اس داره فوق العادس کل ایرانو باهاش گشتیم
كيان محمدي
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۸سلام من یه بنز sl350 سال (۱۹۷۴) خریدم میخوام بدونم این ماشین صدی چند میسوزونه؟؟؟ و اینکه وسایل سیمکشیش رو از کجا میتونم جور کنم و قیمت احتمالیش الان تمام رنگش چنده؟ لطفاً پاسخ بدی ممنون میشم