تعداد معدودی از خودروسازان جهان توانایی ساخت خودروهایی سوپر لوکس را دارند. خودروهایی که نهایت راحتی و رفاه را برای سرنشینان خود به ارمغان میآورند. سدانهایی با پیشرانههای قدرتمند، فضای داخلی مجلل و البته قیمت گران. امروز در اینجا دو نمونه از برترین سدانهای فوق لوکس دنیا را به جدالی جذاب دعوت کردهایم. در یکسوی میدان مرسدس بنز S600 میغرد و در سوی دیگر بنتلی فلاینگاسپار چنگ و دندان نشان میدهد.
مرسدس بنز S کلاس در انواع گوناگون و طیف قیمتی مختلفی عرضه میشود بهطوریکه قیمت ارزانترین مدل آن یعنی S300 از ۱۴۶,۷۰۰ دلار شروع میشود درحالیکه نمونهٔ مورد آزمایش ما که از نوع S600L است ۳۱۱,۵۸۰ دلار قیمت دارد. البته این گرانترین نسخهٔ S کلاس نیست چراکه مرسدس-میباخ ۳۳۵,۰۰۰ دلار قیمت دارد و S65 AMG با ۳۶۵,۷۲۰ دلار قیمت در رأس خانوادهٔ S کلاس قرار میگیرد. در سوی دیگر بنتلی فلاینگاسپار را میبینیم که البته خانوادهٔ کوچکتری دارد بهگونهای که قیمت ارزانترین نسخهٔ آن برای مدل V8 از ۲۸۲,۱۰۰ دلار شروعشده و نمونهٔ مورد آزمایش ما یعنی W12 قیمتی معادل ۳۱۵,۷۲۰ دلار دارد. البته این قیمت پایهٔ دو خودرو بوده و با سفارش آپشنها قیمت هر دو خودرو از ۱۲ هزار دلار تا ۷۲,۸۷۰ دلار افزایش خواهد یافت که قیمت آنها را به رولزرویس گوست ۴۰۶,۵۲۰ دلاری نزدیک میکند (قیمتها مربوط به بازار استرالیا است).
بیرون
S کلاس جدید در جلو دارای یک جلوپنجرهٔ برجسته است و قسمت عقبی آن دارای چراغهای LED خیرهکنندهای است که آن را در شب از تمامی خودروها متمایز میکند. از کروم نیز بهصورت ماهرانه در جایجای خودرو استفادهشده است. لوگوی مرسدس بنز طبق سنت این خودروساز بهصورت ایستاده زینتبخش کاپوت خودرو شده که البته برای ایمنی عابران پیاده بهصورت تاشو طراحیشده است. این عنصر طراحی بهتنهایی بر سابقهٔ درخشان مرسدس در ساخت خودروهای لوکس دلالت دارد. شبیه به نسلهای گذشتهٔ S600، نشان افتخار V12 نیز بر روی گلگیر جلو نصبشده است. بااینکه رینگهای این خودرو طراحی نسبتاً سادهای دارند اما طیف وسیعی از رینگهای ۱۸، ۱۹ و ۲۰ اینچی آلیاژی برای آن قابل سفارش است.
در سوی دیگر، بنتلی فلاینگاسپار نیز طراحی زیباتری نسبت به فلاینگاسپارهای قبلی دارد. جلوپنجرهٔ کرومی بزرگ، چراغهای جلویی که با LED مزین شدهاند و لوگوی زیبای B بالدار بنتلی از عناصر طراحی قابلذکر در قسمت جلویی خودرو بشمار میروند. بعلاوه فلاینگاسپار مورد آزمایش ما با یک رنگ زیبایی رنگآمیزی شده است که بین مشکی و ارغوانی تیره قرارگرفته و در خیابان تمامی نگاهها را به سوی خود جلب میکند. ویژگیهای قسمت جانبی فلاینگاسپار نیز بهاندازهٔ دیگر قسمتهای آن قابلتوجه است. زهوارهای کرومی قاب پنجرهها را در برگرفته درحالیکه استفاده از رینگهای آلیاژی ۲۱ اینچی ۵ پره، به فلاینگاسپار کمک کرده که بیشتر از S600 شبیه به یک سدان مجلل باشد. در عقب شاهد چراغهای نازکتری هستیم که توسط کروم احاطهشدهاند و سر اگزوزهای بیضیشکل درون سپر نیز جلبتوجه میکنند. نشان W12 نصبشده بر روی ستون C هم خبر از نیروگاه پنهانشده در زیر کاپوت میدهد.
درون
در داخل تفاوت آشکاری میان این دو خودرو وجود دارد. درحالیکه مرسدس بنز یک کابین مدرن و پر از تکنولوژی را ارائه میکند، بنتلی رویکرد کلاسیک و سنتی دارد. در داخل S600 شاهد دو صفحهنمایش هستیم که یکی درست روبروی راننده و دیگری در مرکز داشبورد قرارگرفته است و بهمحض اینکه درِ خودرو را باز میکنید بلافاصله این دو نمایشگر ۱۲.۳ اینچی جلبتوجه میکنند. تمامی قسمتهای داخلی با چرم باکیفیت پوشیده شده و فضای بسیار لوکسی را ارائه میکند که بعید است در خودروهای دیگری پیدا شود. حتی در یک رولزرویس! هنگامیکه از بوی چرم داخل خودرو در حال مست شدن هستید، سیستم AirBlance مرسدس عطر موردنظر شما را از طریق سیستم تهویه در داخل اتاق پخش میکند.
هریک صفحهنمایشهای S600 بیش از ۸۳۱ هزار پیکسل داشته و وضوح ۵۴۰×۱۱۴۰ را ارائه میکنند که بالاترین وضوح در میان تمامی صفحهنمایشها است. همهچیز از ناوبری ماهوارهای گرفته تا فیلم، بر روی نمایشگر مرکزی خودرو نمایش داده میشود. سیستم ارتباطی-سرگرمی نیز بدون کمترین مشکلی و به بهترین نحو کار خود را انجام میدهد. علاوه بر این، نمایشگر مرکزی خودرو از تکنولوژی نمایش دوگانه سود میبرد. بدین معنی که در زمان واحد سرنشین کناری میتواند یک فیلم تماشا کند درحالیکه راننده میتواند از سیستم ناوبری استفاده نماید. سیستم صوتی قدرتمند S600 توانی معادل ۵۹۰ وات داشته و مجهز به دو پورت USB، بلوتوث، هارددیسک ۱۰ گیگابایتی و پلیر ۶ عددی CD/DVD است. اینترنت بیسیم نیز در داخل کابین خودرو وجود دارد.
صندلیهای جلوی S600 بسیار راحت بوده و مجهز به مجموعهٔ کاملی از تنظیمکنندههای برقی و ماساژور هستند. سرنشینان حتی میتوانند دمای گرمایش قسمتهای مختلف صندلی را به میل خود تنظیم کنند. سطح بالایی از لوکس گرایی در ردیف عقب نیز وجود داشته و صندلیهای عقبی هم به تنظیم برقی، ماساژور و گرمکن مجهزند. همچنین یک سیستم سرگرمی برای سرنشینان عقبی با استفاده از دو صفحهنمایش ۱۰ اینچی و هدفونهای بیسیم ارائهشده است. صندلیهای عقب فوقالعاده راحت بوده و ماساژور آنها کمک میکند که بهراحتی استراحت کنید.
با تمامی راحتی کابین S600، از آن پیاده شده و با باز کردن درِ سنگین فلاینگاسپار پای به اتاق آن میگذاریم. کابین فلاینگاسپار بااینکه آن ظاهر مدرن S600 را ندارد اما از سبک خاص و منحصربهفرد خودش برخوردار است. فلاینگاسپار خودروی دست سازی است که در مرکز تولید بنتلی در Crewe ساخته میشود و همهچیز از مونتاژ موتور گرفته تا دوخت صندلیها توسط دست صورت میگیرد. خریداران بنتلی میتوانند کاملاً خودروی خود را سفارشی نموده و سطح راحتی آن را بالاتر ببرند. فلاینگاسپار مورد آزمایش ما مجهز به تجهیزات سفارشی با ارزشی در حدود ۱۸ هزار دلار است اما باوجوداین سطح از تجهیزات بازهم فضای داخلی آن یک نسل عقبتر از S600 احساس میشود.
بعلاوه برخی از تجهیزات فلاینگ اسپار از دیگر محصولات گروه فولکسواگن قرض گرفتهشده درحالیکه سیستم ارتباطی-سرگرمی آن نیز فاقد جدیدترین آپدیتها بوده و در پس مرسدس قرار میگیرد. بااینحال، سیستم سرگرمی خودرو با استفاده از یک صفحهنمایش لمسی رنگی ۷ اینچی و ظرفیت ذخیرهٔ ۳۰ گیگابایتی (۱۵ گیگ برای موسیقی و ۱۵ گیگ برای دادهها و نقشهها) ارائه میگردد. این نمایشگر میتواند برای کنترل ناوبری ماهوارهای، سیستم صوتی، سیستم بلوتوث و برخی از تنظیمات خودرو مورداستفاده قرار گیرد.
هرچند تکنولوژی کمتری در کابین بنتلی بکار رفته است اما طراحی خیرهکنندهای داشته و راحتتر از مرسدس احساس میشود. کاربرد چوب نیز در جایجای خودرو بچشم میخورد. در فلاینگاسپار یک سیستم صوتی پریمیوم با قیمت ۱۱ هزار دلار قابل سفارش است که وضوح صدای فوقالعادهای دارد. سیستمی با قدرت ۱۱۰۰ وات که صدا را به ۱۱ بلندگو و ۲ ساب ووفر غولپیکر که در صندوق بار نصبشدهاند میفرستد. این قطعاً یکی از بهترین سیستمهای صوتی دنیا است. در فلاینگاسپار هم تنظیم برقی، ماساژور و گرمکن برای تمامی صندلیها وجود دارد. ردیف عقبی صندلیها فوقالعاده راحت است و سیستم سرگرمی آن از دو صفحهنمایش ۱۰ اینچی، هدست بیسیم و سیستم کنترل از راه دور تشکیلشده است که به سرنشینان عقب اجازه میدهد سرعت خودرو را بررسی، دمای تهویه مطبوع را تنظیم و موسیقی در حال پخش را کنترل کنند. هر دو خودرو مجهز به پردههای جانبی هستند که داخل اتاق خودرو را از دید مردم پنهان نگه میدارد.
عملکرد
هر دو خودروی S600 و فلاینگاسپار مجهز به پیشرانهٔ ۱۲ سیلندر هستند اما ترکیب و آرایش آنها متفاوت است بهگونهای که موتور S600 از نوع V شکل و از فلاینگ اسپار W شکل است. موتور V12 مرسدس با ۶ لیتر حجم و ۲ توربوشارژر، ۵۳۰ اسب بخار قدرت و ۸۳۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند که این نیرو توسط گیربکس ۷ سرعتهٔ اتوماتیک به چرخهای عقب انتقال میابد. مصرف سوخت ترکیبی S600 از سوی سازنده ۱۱.۳ لیتر در صد کیلومتر اعلامشده است. در سوی دیگر پیشرانهٔ W12 بنتلی با ۶ لیتر حجم و یک توربوشارژر دوقلو، ۶۲۵ اسب بخار قدرت و ۸۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند و آن را از طریق یک گیربکس ۸ سرعتهٔ اتوماتیک به هر چهارچرخ میفرستد. مصرف سوخت آن نیز بهصورت ترکیبی ۱۴.۷ لیتر در صد کیلومتر است.
در پشت فرمان S600 مرعوب ابعاد غولآسای آن میشوید. کاپوت بسیار کشیده است و عقب خودرو یکمیلیون کیلومتر دورتر احساس میشود! بااینکه دید جلو، عقب و طرفین عالی است اما سیستم دوربین خودرو نمایی کامل از بالای ماشین را بنمایش درمیآورد. ترکیبی از فرمان الکتریکی و سیستم Magic Body Control مرسدس بنز نیز موجب میشود که S600 در بدترین جادهها هم قابلکنترل باشد. در این سیستم یک دوربین جاده را اسکن کرده و مجموعۀ تعلیق و دمپرهای تطبیقی خودرو را با توجه به آن تنظیم میکند.
عملکرد فرمان و ترمزهای S600 عالی است و بهخوبی برای جاده و مکانهای باریک پاسخگو است. راننده میتواند بین سه حالت راحت، اسپرت و دستی یکی را انتخاب کند که با توجه به آن، ویژگیهای خودرو تغییر میکند. پاسخ موتور ۱۲ سیلندر آن شگفتآور است و بدون هیچ تأخیر توربویی این کرگدن ۲.۲ تنی را به جلو میراند. البته این پیشرانه تا حدودی کسلکننده است اما جای نگرانی نیست چراکه مدلهای فوقالعادهای به نام S63 و S65 هم وجود دارند. بااینکه S600L طولی معادل ۵.۲۴ متر دارد اما کنترل خودرو بسیار راحت است و فرمان نیز بازخورد مناسبی از سطح مسیر ارائه میکند.
ولی بنتلی با ۲.۴ تن وزن و ۵.۲۹ متر طول، هم سنگینتر است و هم ۵ سانتیمتر طول بیشتری دارد. فلاینگاسپار در جاده بسیار بزرگ احساس میشود درحالیکه موقعیت راننده نیز بالاتر از S600 است. نیروگاه W12 آن با غرشی مهیب همانند S600 از پاسخگویی و عملکرد فوقالعادهای برخوردار است. هر دو خودرو ظرف فقط ۴.۶ ثانیه از صفر به ۱۰۰ کیلومتر در ساعت میرسند اما فلاینگاسپار احساس بهتری دارد و آن به دلیل چهارچرخ محرک بودنش است. احساس فرمان آن نیز به دلیل عدم برخورداری از سیستم کمکی الکتریکی طبیعیتر از بنز است. ولی درحالیکه احساس فرمان عالی است، ترمزها عملکرد چندان رضایت بخشی نداشته و بازخورد خوب S کلاس را ندارند. باوجود دوربینهای متعدد در فلاینگاسپار ، دید اطراف آن درست بهخوبی S600 است. فلاینگاسپار هم مانند S600 یک سدان لوکس مجلل بوده و عملکردی مشابه برادر اسپرتش یعنی کانتیننتال GT دارد. هر دو خودرو از راحتی، عملکرد و پویایی فوقالعادهای برخوردارند اما بدیهی است که S600 از آسایش بیشتری برخوردار است درحالیکه عملکرد فلاینگ اسپار بهتر است.
نتیجه
هرچند بنتلی فلاینگاسپار و مرسدس بنز S600 ازلحاظ فنی مشابه هم عمل کردهاند اما در دیگر زمینهها بسیار متفاوتاند. S600 بر گجتها و تکنولوژیها تمرکز دارد درحالیکه فلاینگاسپار یک طراحی لوکس و کلاسیک را ارائه میکند. بااینکه هر دو خودرو از برترینهای کلاس خود محسوب میشوند اما در پایان مرسدس بنز S600 پیروز رقابت است چراکه فناوریها و ویژگیهای آن بهتر بوده و ازلحاظ فنی هم برتر است. بااینحال بنتلی فلاینگاسپار هم فوقالعاده بوده و برای سنتگرایان طراحیشده است.
جدول امتیازات
مرسدس بنز S600 | بنتلی فلاینگاسپار | |
عملکرد | ۹ | ۸ |
کابین و راحتی | ۱۰ | ۸ |
تکنولوژی | ۱۰ | ۷ |
قیمت و تجهیزات | ۸.۵ | ۸ |
رانندگی و هندلینگ | ۹ | ۹ |
امتیاز کلی | ۹ | ۸.۵ |
مشخصات فنی
مرسدس بنز S600 | بنتلی فلاینگاسپار | |
پیشرانه | ۶ لیتری V12 توئین توربو | ۶ لیتری W12 توئین توربو |
قدرت | ۵۳۰ اسب بخار | ۶۲۵ اسب بخار |
گشتاور | ۸۳۰ نیوتن متر | ۸۰۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۷ سرعته اتوماتیک | ۸ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | عقب | چهارچرخ |
شتاب صفرتا صد | ۴.۶ ثانیه | ۴.۶ ثانیه |
وزن | ۲.۲ تن | ۲.۴ تن |
مصرف سوخت | ۱۱.۳ لیتر در صد کیلومتر | ۱۴.۷ لیتر در صد کیلومتر |
قیمت | ۳۱۱,۵۸۰ دلار | ۳۱۵,۷۲۰ دلار |
منبع: caradvice
یو اس اس اینترپرایز
۱۷ تیر ۱۳۹۵ای جان مرسدس بنز اس 600
واقعا هر انتظاری داشته باشیم از یک خودرو سوپر لوکس در اس 600 وجود داره
حقیقتا بی نظیر
مجید:فقط لامبورگینی:فقط ایتالیاوآلمان
۱۷ تیر ۱۳۹۵بنز خیلی شیک و با کلاسه. بنتلی هم وقار و سنگینی خاص خودش رو داره. هر دوشون عالین.اون لوگوی ایستاده ی بنز وقتی از پشت فرمون نگاهش میکنی دل آدمو از جا میکنه. بنتلی هم که یک ماشین اثبات شدس.
یو اس اس اینترپرایز
۱۷ تیر ۱۳۹۵وقتی کمپانی مرسدس بنز داشت بنز اس 600 درست میکرد اعلام کرد صاحبان این خودرو میتونن بهشت توصیف کنن وقتی لذت سواری این خودرو درک کردن.
همین باعث شد قدرتمندترین مرد سیاسی جهان ولادیمیر پوتین این خودرو خریداری کرد
Saied
۱۸ تیر ۱۳۹۵جدیدا مقایسه های پدال با نمک شده. فورد رو از پورشه بهتر معرفی میکنه.
بنز رو از بنتلی اشرافی تر.
این مقایسه ها خیلی با نمکه . بدرد ماشین باز های تازه به دوران رسیده میخوره??
Ahmad..F12
۱۹ تیر ۱۳۹۵عزیزم شما هنوز نمیدونی این مقایسه ی پدال نیس ☻
سجاد
۱۸ تیر ۱۳۹۵دوست عزیز مجید چه خوب میشه اگه این فرهنگ توی پدال جا بیفته که اگه برای نظر کسی نمیخواهیم پاسخ بدیم پایین تر هم میتونیم نظر بزاریم و نه اینکه برای بالا بودن نظرمون بزنیم روی پاسخ ولی . . .
فقط انگلستان
۱۷ تیر ۱۳۹۵اینجا من بحث الکی و تعصبی نمی کنم و می دونم بنز اس کلاس واقعا در حد بنتلی و رولزرویسه وخیلی هم دوسش دارم و می شه گفت هر دوتا برابرن
اگر برید یک عدد میوه یا سبزی رو بیارید و خشکش کنید می بینید که بیش از دو سومش که آبه تبخیر می شه و فقط مقداره کمی از اون میوه یا سبزیجات باقی می مونه که در اصل همین مواد تعریف کننده اون میوه و سبزیجاته یا اگر یه مرغ رو بیاریم و یه چکیده از اون مرغ رو بگیریم به تخم مرغش می رسیم که تمام ویژگی های اون مرغ درش وجود داره یا هسته یه میوه که تمام ویژگی هایی که از یه میوه می خواییم درش وجود داره و همون هسته می تونه یه درخت رو به وجود بیاره و همه چیزهای دیگه هم همینطوره
در خودروسازی هم اگر بخوایم یه چکیده از خودروسازیه تمام دنیا بگیریم که تمام ویژگی های یه خودرو از قبیل پرستیژ-قدرت-کیفیت-محکمی-امکانات-سلطنتی بودن-وقار-فضای پا-سرعت و… در اخرین سطحه خودش رو داشته باشه می تونیم یه رولزرویس رو بیاریم که تمامی این ویژگی هارو در اخرین سطحه ممکن داره یا خودروهایی دیگه هم می تونیم بیاریم ولی این مهمه که انگلیس بیشترین تعداد نماینده رو داره که همه این ویژگی هارو داره و برتری خودروسازی هم در اینه که بیشترین تعداد خوب رو داشته باشی مثلا به یه باغ میوه میگن بهترین باغ که بیشترین تعداد درخت خوب با میوه های خوب رو داشته باشه نه اینکه بگن فلان باغ چون 25 درصد میوه هاش گندیده و 25درصد دیگش کوچیک وبد مزس و25 درصد دیگش به درد می خوره و25 درصد دیگش خوبه و چون در همه سطح ها میوه داره چه گندیده چه بدشکل و بد مزه چه به درد بخور وخوب پس بهترین باغه این حرفا یعنی خودتو سرکار گذاشتن پس با توجه به این موارد نتیجه می گیریم که انگلیس بهترین خودروسازه جهانه اینم یکی دیگه از دلایل برتری خودروسازیه انگلیس
سبزیجات و میوه هارو در اول صبح میل کنید
مرغ رو هم در اس کلاس و بنتلی صرف کنید
king 918
۱۷ تیر ۱۳۹۵در ایران هم هندوانه را در تابستان میل میکنند چون در ان زمان باکتری تیوباسیلوس در خاک فراوان یافت میشود و نیازی به کود اهن نیست پس ماشین های ایرانی از انگلیسی بهترن …….
بر طبق نظریه سبزیجات …..
محمد حسین
۱۷ تیر ۱۳۹۵مثال قشنگی بود ! بهت تبریک میگم ! اما هیچ ربطی به مقاله یا حد اقل به نتیجه مقاله نداشت … ! اما باید بگم به ماشینی میگن چکیده که “تمام” تکرار میکنم “تمام” ویژگی های گروه بزرگ رو داشته باشه . حد اقل این متن ثابت کرد اون به اصطلاح چکیده ای که شما در کنار رولزرویس به عنوان برترین اعلام کردی توی بحث امکانات هیچ حرفی برای گفتن در برابر بنز نداره! خب معلومه عاقبت ماشینایی که فقط به چرم فلان نوع گاو و چوب فلان درخت مینازن چی میشه … ! این ماشینا فقط به درد شیوخ عرب میخورن همین …
بنتلی
۱۷ تیر ۱۳۹۵محمد حسین جان امکانات با تکنوژی فرق داره!از طرفی خود شما دوس نداری چیزی ک استقاده میکنی از بهترین مواد ساخته شده باشه؟ یا مثلا با دست ساخته شده باشه مثه فرش دستی؟درسته بنتلی از نظر تکنولوژی از بنز پایین تره ولی این هیچ ربطی ب امکاناتش نداره!
fcmz
۱۷ تیر ۱۳۹۵اقای عصاره : شما باید اینو هم در نظر بگیری که وقتی عصاره چای رو میگیری تنها چیزی که ازش میمونه تفاله هستش.
جوهره خودرو سازی بدون تعصب بنزه. و روح دنیای اسپرت هم فراریه.
فقط انگلستان
۱۷ تیر ۱۳۹۵عزیزی مجید جان دلایل برتری بیشتری هم خواهید دید در کامنت های بعدی.
AMIN
۱۸ تیر ۱۳۹۵فقط انگلستان… بزار برات بگم…
اینجور که میگی بوگاتی واسه فرانسه پس فرانسه بهترین خودروساز منظومه شمسیه که دقیقا چنین چیزی ننننننیست
و اینکه روور که ورشکست شد رفت کشکشو بسابه
لندروور رنجروور هم که همیشه خرابه و روغن از زیرشون چکه میکنه…
رولزرویس و بنتلی هم دست ب ام و و فولکس رو سرشونه (یه آقا بالاسر دارن) و از انگلیسی بودن فقط اسمشون روشون مونده…
اگه یه خودرو فقط چندتا پوست گاو و چند تکه چوبه درخته شما درست میگی..
یاد ندارم دیگه ماشینی از خود انگلستان باشه که بدرد بخور باشه…
خوب زیاد تند رفتم ولی منم مجور بودم تند برم که به دوستمون برسم اینچیزارو بگم…
بنتلی
۱۸ تیر ۱۳۹۵چی میگی؟! رنجرور همیشه خرابه؟! فک کنم فراموشی داری و یادت رفته مطلب مقدار هزینه در ده سالو! برو ی مروری بکن و بعد نظر بده،همچین میگی روور برشکست شد انگار دیگه هیچ شرکت آلمانی برشکست نشده تاحالا ،مایباخ آئودی پورشه بورگوارد اوپل، رولز رویس و بی ام و هنوز هم شرکتای با اصالت انگلیسی هستن،اگه نگران پلتفرم و موتورشونی ک فقط برا کاهش هزینس دلیل اثبات حرفم طراحی پلتفرم جدید رولزرویس توسط خودش و با سرمایه خودشه! در ضمن مثه اینکه با جگوار و لوتوس و نوبل و مک لارن و استون مارتین و لاگوندا آشنایی نداری! انقد حرفای الکی نزن
فقط انگلستان
۱۸ تیر ۱۳۹۵امین عزیز فرانسه همش دو یا سه تا خودرو سطح بالا داره با دو سه تا که نمی شه بهش گفت بهترین مثل سوئد
Erfan
۱۸ تیر ۱۳۹۵آناناس….
دوست عزیز از دید میدون تره بار اگه نگاه کنی پرایدم ی ماشینه اشرافیه چون میوه چی میفهمی اصالت بنز چیه!
واسه میوه جماعت هرچی که پاشو از رو زمین ورداره میشه ماشین اشرافی…
ولی اگه از دید انسان نگاه کنی میفهمی که اصالت و سواری و لوکس بودن و مهندسی تو بنز هست نه تو ماشین میدون تره بار….
The Best or nothing….
AMIN
۱۸ تیر ۱۳۹۵بنتلی جان عصبانی نشو یکم روحیتو لطیف تر بکن…
اولا بگم که آره رنجروور نسبت به رقیباش زودتر مستهلک میشه مثل لکسوس و اینفینیتی و کادیلاک و مرسدس و… حتی رنجرورهای قدیمی تو ایران رو هم ببینی میتونی با تویوتا فرماندهی هم دورش مقایسه کنی.. با اینکه 8 سیلندره ولی قدرت اسب بخارش کمتر از تویوتا 6 سیلندره… و اینکه اگه استحکام بالایی داشت حداقل چند تایی ازش تو جنگ 8 ساله میدیدیم ولی بازم سخت جونای ژآپنی جور میکشن..
ما خودمون یه زمانی داشتیم و حرف بیخود نمیزنم… مصرف بنزین وحشتناکی داره و موتور8 سیلندرش بیش از 8 لیتر روغن میگیره(با حدود 140 اسب قدرت) میدونی یعنی چی؟؟ پاجرو هم دورش 130 اسب قدرت موتورش بود با 4 سیلندر ولی 4.5 لیتر روغن میخواست.. این تکنولوژیه عزیزم…. البته الان رنجرورها پیشرفت کردن چرا؟؟؟
چون یه مدتی موتورهاشو فورد میساخت یه مدتی هم جاگوار و الان دقیق نمیدونم شاید خودش…
اگه هم میبینی کلارکسون خیلی از رنجروور تعریف میکنه به خاطر تعصب انگلیسیشه..
عرضم به حضور عزیزت (مایباخ آئودی پورشه بورگوارد اوپل، رولز رویس و بی ام و هنوز هم شرکتای با اصالت انگلیسی هستن،) کجا اینا انگلیسی هستن بجز رولزرویس؟؟
رولزرویس و بنتلی هم پول طراحی و زرق و برقشه.. وگرنه، تکنولوژی موتور و گیرباکس و تعلیق(ب ام و) آلمانیه..
درست میگی (جگوار یادم رفت) ولی در برابر بنزو ب ام و و لکسوس هیچ شانسی تو فروش نداره اینو از تو آمارهای فروش ببین اگه هم فروشی داره به خاطر ظاهر زیباشه و نه هیچ چیز دیگه… اینو به جرات میگم
در ضمن نوبل یا لوتوس رو با کمپانی های بزرگ مقایسه نکن عزیزم…(اینا کمپانی های اسپرت ساز هستند نه بیشتر)
یعنی اینجور بگم که خودروهای انگلیسی زیبا هستن ولی تو تکنولوژی از سه قطب بزرگ خودروسازی دنیا عقب تره.(آلمان آمریکا ژاپن)
مک لارن یه خودروساز تخصصی هستش(این یکیو ازت قبول دارم چون خودمم دوستش دارم و تکنولوژی بالایی داره)
آستون مارتین هم تو تست ها همیشه عقب تر از پورشه قرار میگیره(از لحاظ تکنولوژِی) (ولی زیباتر از پورشه)
بازم در خدمت بنتلی جان هستم… قصد ما یادگیریه نه درگیری
سعید
۱۷ تیر ۱۳۹۵این مقایسه اگه ویدیو داره ممنون میشم لینکشو بزارید.
Sajjad
۱۷ تیر ۱۳۹۵من بنتلی رو بر انتخاب میکنم چون برخلاف مرسدس این حس رو به آدم میده که هیچکس مثل تو نیست! و این مهم ترین چیز در این ماشینای اشرافیه و شرط میبندم نصف امکاناتی که در این خودرو ها نصب شده حتی ۱ بارم استفاده نمیشه
یو اس اس اینترپرایز
۱۷ تیر ۱۳۹۵شما فاز پادشاه گرفته
Saied
۱۸ تیر ۱۳۹۵مقایسه ایندو دقیقا شبیه مقایسه گوشی اپل با ورتو هستش. درسته اپل خیلی إمکانات داره. ۹۰٪ مردم دوسش دارن ( مثل شرکت بنز) ولی گوشی های ورتو با اینکه هیچ امکاناتی نداره و لی افرادی خاص برای نشان دادن خاص بودنشون این گوشی ورتو انتخاب میکنن. ( ولی ۱۰۰٪ صاحبان گوشی ورتو یه اپل هم دارن واسه کار های روزانشون) قضیه ی این ماشینا هم این جوریه. بنتلی واسه کسیه که بنز تو پارکینگش باشه. ولی بخاطر خاص بودنش و اشرافی بودنش یه بنتلی هم داشته باشه.
علي
۱۷ تیر ۱۳۹۵مرسدس ی چیز دیگست و از نظر من اختلاف امتیاز واقعی این دو خیلی بیشتر از این حرفاست که تو مقاله بیان شده. مرسدس تمام ویژگی رو یکجا تو این خودرو جمع کرده ولی بنتلی به نظر من بیشتر به عنوان ی جهیزیه ویژه توسط خانواده دختر به داماد تقدیم میشه به درد میخوره و بیشتر اسم و رسمه.ضمنا ماشین باید کارائی داشته باشه ، نمیخوایم خودمون گول بزنیم پولمونو حدر بدیم بابت چی؟ ژست و پز دادن فقط؟!!!!
یو اس اس اینترپرایز
۱۷ تیر ۱۳۹۵ژست و پز دادن فقط عقده ای بودن ادمو میرسونه
انسان در هرپست و مقامی هم باشه نباید خودشو بگیره
Efk
۱۷ تیر ۱۳۹۵ماشین لوکس بخصوص بنز فقط مشکی
Nima
۱۷ تیر ۱۳۹۵میگم راستی توی متن توجه کنید:
هرچند تکنولوژی کمتری در کابین بنتلی بکار رفته است اما طراحی خیرهکنندهای داشته و راحتتر از مرسدس احساس میشود.
بعد توی امتیاز به راحتی کابین بنز 10 داده و بنتلی 8!!!!
یا من مشکل دارم یا نویسنده و داور هاش که حرفشون یکی نیس. ولی به نظر منم کابین بنز راحت تر هست.
Reza :: Deutschland :: Mercedes
۱۷ تیر ۱۳۹۵جدول امتیازات رو داشته باشین! فقط در زمینه هندلینگ هر دو یک امتیاز میگیرن بقیه موارد بنز سر تره (اختلاف امتیاز در بخش تکنولوژی واقعا جالب توجهه)
بنتلی با حدود 100 اسب بخار بیشتر و ایضا سیستم AWD نمیتونه تو شتاب 0-100 از بنز RWD جلو بزنه! (دروغ که نمیگم اعداد و ارقام جلو چشمه)
در کابین بنتلی هم که ظاهرا فقط دلمونو باید به دست ساز بودنش و این ادا اطوارا خوش کنیم! (به قول جرمی دست ساز یعنی درش با دست کنده میشه :-) )
فقط خودتون بیاین فضای صندلی عقب مرسدسو با بنتلی قیاس کنین من چیزی نمیگم
حالا منتظر کامنت دوستان درباره این رده خودروهای سوپر ابر لوکس اشرافی سلطنتی بنتلی و برتری کاملشون به مرسدس هستیم…
مجید:فقط لامبورگینی:فقط ایتالیاوآلمان
۱۷ تیر ۱۳۹۵بنز لاکردار استاد شتاب با RWD هست. معلوم نیست چکار میکنه با این سیستم انتقال قدرت. هیچ وقت یادم نمیره اس ال آر 722 چطور مورسیه لاگو اس وی رو در صفر تا صد شکست میداد.
بنتلی هم طرفدارای خودشو داره. پرفروش ترین سوپراسپرت لوکس اروپا… همون وقار رولزرویس رو داره.
ولی به نظر من ماشین به این گرونی باید awd باشه و ثبات خیلی مهم تر از شتابه. اگه عجله داشته باشی هیچ وقت جرات نمیکنی با یک awd تا ته گاز بدی و این برتری بنتلی هست.
بنتلی
۱۷ تیر ۱۳۹۵رضا جان تموم حرفتون درسته ولی با دست ساختن ادا و اطوار نیس! و مثه فرش دستی با ارزشه! قسمت آخر کامنتت هم زیاده درست نیس! با اینکه در این مقایسه برتری با بنزه و شکی درش نیس ولی در مقایسه مایباخ با مولسان نتیجه فرق میکرد.
محمد حسین
۱۷ تیر ۱۳۹۵من ترجیح میدم یک خودروی لوکس پیشرفته داشته باشم تا یک ماشین خاص . تعریف بنز از لوکس بودن تعدد امکاناته که من بیشتر می پسندم اما بنتلی بابه کار بردن مواد گرون قیمت فقط به این درد میخوره که یه جا پارکش کنی و بعد سر مردم داد بزنی که ” هی …! مواظب باش ! نمی بینی یه ماشین خاص این جاست؟ اگه اون گاری تو بهش میخورد تو خسارتشو می دادی؟!”
MjM
۱۷ تیر ۱۳۹۵لرد گارد سلطنتی انگلیس در برابر فرمانده ارتش هیتلر!
تو هر سگمنتی یه سری خودرو ها هست که واقعا نمیشه بینشون انتخاب کرد و یکی رو کاملا برتر دونست(شاید روی کاغذ) هر کدوم میتونن برتری هایی داشته باشن.و بستگی به سلیقه داره…یکی دوس داره بنتلی رو بین این دوتا انتخاب کنه…یکی فقط عشق بنزه….یکی بین کمری و آکورد، آکورد رو انتخاب میکنه و… و کسی که از روی علاقه انتخاب کنه مطمئنا اختلاف های کم تو اعداد و ارقام اصلن براش مهم نیست و اون برندی که سوار میشه و دوسش داره مهمه براش
Nima
۱۷ تیر ۱۳۹۵ته دلم مطمئن بودم بنز برنده هست. ایشالا رقیبای جدیدشون هم بشون توی 2-3 سال آینده اضافه بشن که حق انتخاب پولدار ها بیشتر باشه!!!!
مثل BMW و کادیلاک و نمیدونم شاید مازراتی و خدارو چه دیدین شایدم لکسوس.
کادیلاک و BMW که تقریبا حتمی هست.
Nima
۱۷ تیر ۱۳۹۵متن : هرچند تکنولوژی کمتری در کابین بنتلی بکار رفته است اما طراحی خیرهکنندهای داشته و راحتتر از مرسدس احساس میشود.
طبق متن کابین بنتلی راحت تر هست.
اما توی امتیاز بنز 10 و بنتلی 8!!!!
یا من مشکل دارم یا نویسنده و داوراش.!!!
ولی نظرم خودم هم این هست که بنز راحت تره.
ali
۱۷ تیر ۱۳۹۵هروقت میخوام مشخصات s600 رو بخونم قلبم تند میزنه و هیجان زده میشم ?
Archi KHAN
۱۷ تیر ۱۳۹۵نظرسنجی :
مرسدس بنز S600 = لایک
بنتلی فلاینگاسپار = دیسلایک
یو اس اس اینترپرایز
۱۷ تیر ۱۳۹۵دوست عزیز بنتلی هم خودروی خوبیه
تمدن عرب
۱۷ تیر ۱۳۹۵بنتلی و مرسدس هر دو لوکس اند و از کیفیت بسیار بالایی برخوردارن .
اما وقتی در خیابانها مرسدس و بنتلی حرکت کنن بی شک سرها به سوی بنتلی خواهد چرخید چون از طراحی خاصی برخورداره
البته ناگفته نماند که مرسدس یک نسخه دیگری بنام s600 میباخ عرضه میکنه که واقعا لوکس و اشرافی ست که رقیبی نداره
بنتلی
۱۷ تیر ۱۳۹۵نتیجه همچین دور از انتظار نبود! معلوم بود مایباخ از فلایینگ اسپور بهتره ولی خب از طرفی اختلاف امتیازشون هم زیاد نبود،هر دو این خودرو ها سبک متفاوتی با هم دارن و شیوه کارشون باهم فرق میکنه!
Reza :: Deutschland :: Mercedes
۱۷ تیر ۱۳۹۵البته این میباخ نیستا بنتلی جان !
بنتلی
۱۷ تیر ۱۳۹۵رضا جان حواسم نبود اشتباهی نوشتم،میدونم این نسخه کشیده بنز اس کلاسه! ینی فقط ب خاطر ی اشتباه ب این کوچیکی انقد دیس خوردم؟!
مجید:فقط لامبورگینی:فقط ایتالیاوآلمان
۱۷ تیر ۱۳۹۵دوست گلم این مایباخ نیست. مایباخ باز ازs600 هم لوکس تر و اشرافی تره. معلوم نیست اون دیگه چه امکاناتی داره. بنز تو هر زمینه ای اراده کنه بهترین ها رو میسازه.
بنتلی
۱۷ تیر ۱۳۹۵چرا انقد دیس؟!! گفتم ک معلوم بود بنز بهتره ولی اختلاف امتیاز کلی نیم زیاد نیس! البته اشتباهی ب جای اس کلاس نوشتم مایباخ!
فقط آمریکایی
۱۷ تیر ۱۳۹۵بنز عجب موتوری زده مصرف سوختش فوق العاده است!
رضا
۱۷ تیر ۱۳۹۵تو اروپا بنز اس کلاس همه رو یاده لیموزین سرویس که یه جور تاکسیه میندازه و خیلی معمولیه اما بنتلی همه رو به خودش خیره میکنه وقتی رد میشه و آدم پیش خودش میگه این کیه دیگه
ferrari
۱۷ تیر ۱۳۹۵اولا s600 میباخ رقیب قدری به اسم مولسان. و فانتوم داره. دوما با اینکه کابین بنتلی قدیمی تره به نظر من جذاب تر و زیباتره من بنتلی رو انتخاب میکنم. نمیدونم چرا بین متن و جدول تناقض وجود داره.
Saman
۱۷ تیر ۱۳۹۵سلام به دوستان هموطن
اینجا انگلستان
من نمیدونم این دوتا ماشین در ایران اومده یا نه و چطوری دیده میشن ولی موضوعی که اینجا مطرح هست در کشورهای دیگه به بنز به عنوان یه ماشین معمولی نگاه میشه یعنی هر چقدرم لوکسو جدید باشه یه ماشین خاص به حساب نمیاد و با وجود تعداد بالای مدلهای پایه کاملا یه ماشین عادی هستش که روزانه تعداد زیادیشو میبینید
ولی ماشین هایی مثل رولزرویس بنتلی استون مارتین رپیدو.. از دور که میان اصلا یه چیز دیگه ان
یه کلاس و ابوهت دیگه ای دارن که اصلا برندی مثل بنز یا ب ام و از لحاظ کلاس و پرستیژ قابل رقابت با اونا نیست به همین دلیل اگه کسی ماشین لوکس با قیمت بالا بخواد اکثرا بنتلی یا رولزرویس خریداری میشه ولی بنز بیشتر مدل های پایش خریداری میشه
علیرضا
۱۷ تیر ۱۳۹۵مرسدس بنز شاید برای افراد عادی ماشین لوکسی حساب بشه ولی به دلیل تولید زیاد برای مدیران مناسب نیست و تو همین جدول تو ایتم های مربوط به لوکس بودن برتر از بنز هست.من فکر نمیکنم مدیر “AIG” به گجت ها اهمیت بده و به این دلیل سراغ بنز بره
Alirankhodro
۱۷ تیر ۱۳۹۵فقط تعصبه که میتونه بنتلی رو سرتر بدونه
پیام
۱۷ تیر ۱۳۹۵این تازه مدل معمولی s600 بود . تصور کنید اگه به جای این مدل از s600 میباخ استفاده می کردن نتیجه چی می شد
آرمان
۱۷ تیر ۱۳۹۵من هر دو این ماشین رو داشتم ، یک ایراد بزرگ دارن و اون اینه که خیلی راحت هستند و دیگه توی خونت و اجتماع راحت نیستی.
احسان
۱۷ تیر ۱۳۹۵قبول دارین هیوندا جنسیس کپی کاملا از بنز انجام داده هر کی قبول داره لایک کنه ؟؟؟؟؟؟
AHMADREZA
۱۷ تیر ۱۳۹۵نمایشگر دوگانه بنز تو حلقم واقعا دو تصویر در یک زمان در یک مانیتور ؟بنز آخرشه
fcmz
۱۷ تیر ۱۳۹۵نسل قبلش هم همین قابلیت نمایشگر دوگانه رو داشت. سال 2005-1006
حالا حساب کن بقه کجان
مانی.الف
۱۷ تیر ۱۳۹۵اگه اشتباه نکنم، بنتلی انگلستان زیر نظر فولکس واگن آلمان تولید میشه، درسته؟ یعنی از فناوری آلمانی در طراحی و ساخت بنتلی استفاده میشه؟
مانی.الف
۱۷ تیر ۱۳۹۵ضمناً، هر دوی این ماشینها رو هر روز دارم میرونم و بهلحاظ راحتی و عملکرد برای من هیچکدوم فرقی نداره. بستگی به این داره که خانم ارباب با کدوم بخواد بره تماشای مسابقات اسبسواری، من هم ببرمش پیست مسابقه و برگردونم خونه.
V
۱۷ تیر ۱۳۹۵ماشینایی مثل بنتلی و رولز رویس برخاسته از فرهنگ اشرافی گری خاص اینگلیسیه و نامشون با اشرافی گری گره خورده و فرهنگ و رسوم جالبی دارن که هنوزم رعایت میشه مثل چتری که یه جای خواص تو ماشین تعبیه میشه یا خطی که با دست رو بدنه کشیده میشه و یا تعداد تولیدشون و ……. که همین باعث خاص بودنه و در نهایت معجونیه که توش مدرنیته هم هست ولی طمع کلاسیکش بیشتر حس میشه و بنز هم تو معجونش کلاسیک داره اما مدرنیته ئ طمعش بیشتر حس میشه . و مثل آدم پولداریه که یکمی لوتی تره . در نهایت بنز ماشینیه که باهاش زندگی میکنی و لذت میبری و بنتلی ماشینیه بیشتر پارکش میکنی و از دیدنش لذت میبری . من شخصا دوست دارم از ماشین استفاده کنم .
اکبر
۱۸ تیر ۱۳۹۵مقایسه این دو خودرو با یکدیگر اصلاً صحیح نیست ، خریداران این دو خودرو هرکدام دارای سبک خاصی هستند و هرچه بخواهیم از دیگری برای آنها تعریف کنیم ، مطمئناً خریداران هرکدام تغییری در گزینه از قبل انتخاب شده خود نخواهد داد . S کلاس بهتر بود در گروه فلکس واکن با خودرو A 8 از شرکت AUDI مقایسه می شد . و گزینه ای مشابه در گروه مرسدس برای مقایسه با فلاینگ اسپار موجود نیست .
شایان
۱۸ تیر ۱۳۹۵هر وقت اس کلاس بنز رو میبینم صد بار به طراحش درود میفرستم،افرین ب المان،افرین ب بنز.
حمیدرضا
۱۸ تیر ۱۳۹۵در این بررسی جای اسطوره رانندگی موسلان احساس میشد البته اونوقت مقایسه با بنز صحیح نبود
Germany
۱۸ تیر ۱۳۹۵بعضی از دوستان اشاره کردن که بنتلی لوکس ترو تو چشمی تره !!!من که محو بنز شدم چقدر جذابه چقدر ظاهرش بو وقار و سنگینه و پرستیژ داره چقدر شخصیت داره اینا شاخص های لوکس بودنن که بنز همه رو داره
آغا سامان که گفته بنز عادی شده خوب تو ایران هم اگه ماشینای امریکایی در حد تویوتا و هیوندای بیان همه مردم بهشون خیره میشن این امر طبیعیه