سرانجام پس از انتشار تیزرهای متعدد و گمانهزنیهای فراوان، مرسدس بنز رسماً از کانسپت خارقالعادهٔ «ویژن مرسدس-میباخ ۶» در طول هفتهٔ اتومبیل مونتری رونمایی کرد. طراحی بیرونی ساده و جذاب این خودرو از خودروهایی متعلق به دههٔ ۳۰ میلادی مانند بوگاتیهای قبل از جنگ جهانی دوم و تابوت لاگوس الهام گرفته است. به نظر میرسد ویژن ۶ از بهترین پروفایل برخوردار باشد چراکه خطوط جریانی بدنهٔ آن واقعاً تحسینبرانگیزند و استفاده از نوار کروم در روی آنها نیز به جذابیت ظاهری خودرو افزوده است.
این کانسپت دیدنی، از درهای گالوینگ استفاده میکند که ویژگی فوقالعادهای جهت یادآوری گذشتهٔ مرسدس بنز محسوب میشود. در قسمت جلو یک جلوپنجرهٔ عظیم کرومی با خطوط عمودی دیده میشود که دو چراغ جلو که فقط از یک خط LED تشکیلشدهاند در اطراف آن قرارگرفته است. همچنین طراحان مرسدس به زیبایی، قسمت عقبی خودرو را با یک طراحی منحنی و پیچیده شکل دادهاند درحالیکه یک بالهٔ کوچک، شیشهٔ عقب را به دو قسمت تقسیم کرده است.
ویژن ۶ خودرویی عظیمالجثه و بسیار باابهت است بهگونهای که با طولی معادل ۵.۷ متر حدود ۱۰ سانتیمتر بزرگتر از رولزرویس فانتوم کوپه است. هرچند کانسپت مرسدس-میباخ با ارتفاع ۱۳۲۸ میلیمتر کوتاهتر از فانتوم کوپه با ارتفاع ۱۵۹۸ میلیمتر است اما همچنان بزرگتر از فانتوم به نظر میرسد. طراحان میباخ این خودرو را مشابه مدل اکسلرو که در سال ۲۰۰۴ معرفی شد، با دماغهای کشیده و کابینی که به سمت عقب تمایل دارد طراحی کردهاند درحالیکه رینگهای بزرگ ۲۴ اینچی نیز در زیر ماشین خودنمایی میکنند. با توجه به کانسپت بودن این خودرو، طراحان کاملاً آزادانه عمل کردهاند چراکه ملزم به رعایت قوانین خودروهای تولیدی نبودهاند. به همین دلیل برخی از ویژگیهای ویژن ۶ برخلاف دیگر خودروهای جادهای دنیا است.
در داخل خودرو اما برخلاف ظاهر کلاسیک آنکه از خودروهای قدیمی الهام گرفته است، هیچ نشانهای از کلاسیک بودن دیده نمیشود چراکه اتاق ویژن ۶ کاملاً متعلق به آینده بوده و حتی بیشتر از ظاهر خودرو درخور توجه است. این خودرو ازلحاظ فنی یک کوپهٔ ۲+۲ است اما سرنشینان جلویی بهترین شرایط را خواهند داشت. آنها در صندلیهای عمیق نشسته و از طریق سیستم واقعیت مجازی میتوانند تمامی اطلاعات را روی شیشهٔ جلو مطالعه کنند. بااینوجود درحالیکه مرسدس بنز در مدلهای تولیدی خود بهآرامی در حال کنار گذاشتن صفحه آمپرهای سنتی و استفاده از نمایشگرهای لمسی بجای آن است اما در کانسپت میباخ ۶ همچنان دو دایرهٔ سنتی صفحه آمپر وجود دارد. داشبورد، تریم درها و صندلیها همه و همه دارای طراحی جریان متصل هستند که سازنده لقب سالن ۳۶۰ درجه را به آن داده است. جهت افزایش جنبههای لوکس خودرو نیز در جایجای اتاق از تریمهای چوبی متعددی استفادهشده است.
behzad power active
۳۰ مرداد ۱۳۹۵واووووووووو. این چیه ؟
ali
۳۰ مرداد ۱۳۹۵انگار کابین کشتیه
Noble
۳۰ مرداد ۱۳۹۵بابا این دیگه چیه!!
عالیه
در فیلم بسیار زیبای Parker یک قسمتش خیلی به حس الان من میخوره. به نظرم حکایت خیلی از ماست. در این سکانس جنیفر لوپز وقتی از زندگیش شکایت میکنه میگه((( اینجا در palm beach کسایی سوار ماشین های آنچنانی میشن و خونه های گرون قیمت میخرن خیلیاشون در عمرشون یک ساعت هم کار نکردن. ولی من با خیال آیندم زندگی میکنم. )))
uss zumwalt DDG-1000
۳۰ مرداد ۱۳۹۵خیییییییییییییییلی غوووووووووووووووووول
امیر
۳۰ مرداد ۱۳۹۵هرچند زیبایی یک مساله نسبی و سلیقه ای هست. اما شخصا بنظرم طراحی زیبایی نداره، بویژه قسمت عقب.
uss zumwalt DDG-1000
۳۰ مرداد ۱۳۹۵به نظر من که طراحی قشنگی داره
B/M/P/J
۳۰ مرداد ۱۳۹۵ماشین جالبیه ولی به سلیقه ی من نمیخوره، از RR 103EX Vision بیشتر خوشم میاد.
mohammad-fm480
۳۰ مرداد ۱۳۹۵!!!Wow
على
۳۰ مرداد ۱۳۹۵داخلش قشنگ تره
حميد
۳۰ مرداد ۱۳۹۵طراحی جلو و کنار و داخلیش محشره منتهی انگار خسته شده بودنند خواستند یکجورایی تمامش کنند برا همین طراحی عقبش خیلی دلچسب نیست مخصوصا اون دوتا شیشه کوچیک
منتهی فکر کنم رانندگی این ماشین خیلی مشکل باشه
ALIREZA034
۳۰ مرداد ۱۳۹۵اتاقش فضاییه
بنتلی
۳۰ مرداد ۱۳۹۵خیلی با ابهت و شیکه…فوق العادس!
Saied
۳۰ مرداد ۱۳۹۵عشقه. ولی شبیه سوپر اسپرتا شده.
Rasool
۳۰ مرداد ۱۳۹۵به نظر من برا افرادی که دنبال متفاوت بودن هستن، بهترین گزینه هست
Vahid porsche
۳۰ مرداد ۱۳۹۵این راه بخاد بره کفش گیر نمیکنه به سرعت گیر مثلا؟ من همش نگران اینم?
حميد
۳۰ مرداد ۱۳۹۵یکی از نگرانیهای من هم هست ?
ali agha
۳۰ مرداد ۱۳۹۵کانسپت فوق العاده ایه…
ولی ماشینی رو که داشبورد داشته باشه ترجیه میدم. بدون داشبورد داخل ماشین خیلی خالیه…
داماغه بزرگ هم به ماشین خیلی ابهت میده و لی فک کنم از لذت رانندگی کم کنه آخه خیلی دید آدم کم میشه و رانندگی یخورده سخت میشه.
Germany
۳۰ مرداد ۱۳۹۵ینی دارین از این ماشین ایراد میگیرین و کارشناسیش میکنین
حرفی برای گفتن نیست
ali agha
۳۱ مرداد ۱۳۹۵نه فقط سلیقه خودمو در مورد کانسپتا گفتم…
اولش گفتم که ماشین فوق العاده ایه
كانسپت ديزاينر
۲۸ بهمن ۱۳۹۶هیچ موضوعی نیست که نشه نقدش کرد و هیچ خودرویی هم وجود نداره که نقطه ظعفی نداشته باشه حالا میخواد مرسدس باشه یا رولز رویس یا هر خودروی دیگه
لیدی مری کاترینا رولز
۳۰ مرداد ۱۳۹۵با درود دوباره به شما دوست بسیار عزیز امیر دهقان
وسپاس بی کران از مقاله شما واطلاعات عالی و بسیار ارزشمند شما دوست بسیار عزیز وارایه مشخصات مرسدس-مایباخ ویژن 6
ولی احتملا یک مدل کوپه مرسدس می باخ از نوع هیبرید سری با مشخاصات فتی نزدیک مدل کانسپت ویژن 6 تولید میشود مخصوصا در این زمان که بخاطر مسایل زیست محیطی ارایه مدل هیبرید در دستور کار قرار دارد مخصوصا مدل های هیبرید سری که سیستم انتقال سنتی (گیربکس ) حذف میشود و بخاطر همین از کارایی سادگی وارزنتر نسبت به هیبرید موازی مثل بی ام دبلیو ای 8 است وهیبرید سری مثل بی ام دبلیو ای ۳
فقط اگر امکان دارد توضیح بفرمایید یک باتری ۱۲۰ اسبی چطور 750 اسب بخار قدرت تولید می کنند قیمت این مدل در سایت های بریتانیایی یک میلیون پوند براورد شده است
راستی در سایت زیر رپلیکای اتوموبیل های می باخ فراری مرسدس رولز-رویس وبنتلی وغیر عرصه میشود
با سپاس دوباره از شما دوست عزیز
دوستدار شما لیدی مری کاترینا رولز
http://www.srfoosecars.com/maybach-exelero.php
مهرداد
۳۰ مرداد ۱۳۹۵یک ساعته دارم به کامنتها میخندم کارشناسان محترم پدالی دارن این ماشین رو کارشناسی میکنن حتی نمیدونن طراحی خودرو یعنی چی ??? به کجا داریم میریم طرف با شلوارک روی مبل لم داده دا ره کافی میکس رومیخوره بعد این ماشین رو نقد میکنه
حميد
۳۰ مرداد ۱۳۹۵خیلی هم مطمئن نباش بلاخره سابقه چندین سال طراحی و تدریس رو دست کم نگیر
B/M/P/J
۳۰ مرداد ۱۳۹۵سلام بر مهرداد بزرگ که واقعا ما رو روشن کردن که اگه کلاس طراحی نرفتید و یک دفتر و میز و کت و شلوار ندارید نباید درباره ی طراحی ماشین حرف بزنیم.
آقای محترم ببین ما داریم انتقاد می کنیم و نظرات خودمون رو درباره ی طراحی میگیم که در تمام دنیا هم همینه مردم سلیقه های متفاوتی دارن و نمیشه یک ماشین بی نقص ساخت.
اگه قرار بود انتقاد نکنیم دیگه رقابت بین کمپانی ها نبود، کمپانی های بزرگ یه طراحی نه چندان جالب و موتور ضعیف میزاشتن رو ماشیش هاشون و می گفتن بیا اینو ما ساختیم ( مرسدس، بی ام و، فورد و… ) چون ما معروفیم پس ماشین هامون رو باید همه دوست داشته باشن و حق ندارن انتقاد کنن.
شما درواقع میگید همه جا دیکتاتوری باشه دیگه.
محمد حسین
۳۰ مرداد ۱۳۹۵از ماشین هایی که زیادی خوشگل هستن حالم به هم میخوره! ماشین باید یه خورده رگه های بی ریختی هم توش باشه تا به مذاقم خوش بیاد! اما من اینو هرچی نگاهش میکنم نقصی توش نمی بینم! خب بنزه دیگه!
علی
۳۰ مرداد ۱۳۹۵بسیار جذاب و پر ابهت اما به نظر من ماشین های الکتریکی نسبت به وزنی که با اضافه کردن پیل ها بدست میارن حداقل باید خود ماشین سبک وزن باشه کاری که بی ام و با سری iمی کنه این خودرو یک اثر هنریه و تکمیل کنندش یک موتور دوازده سیلندر وحشی که این هیکل بزرگ جابه جا کنه نه یک موتور الکتریکی امیدوارم به تولید برسه
بنتلی
۳۰ مرداد ۱۳۹۵توی یه عکس ازش زیر کاپوتشو نشون داده بود،دو محفظه ک چمدون مخصوص بنز توش قرار میگیره و دومحفظه درب دار بزرگ ک توش بطری و استکان و بشقاب و قاشق چنگال قرار داره،پشت شیشه عقب هم یک محفظه دیگه برا بطری نوشیدنی و چیزای دیگه هس،بنز فکر همه چیزو کرده، واقعا این خودرو فوووق العادس،ابهت خاصی داره
fara2001
۳۱ مرداد ۱۳۹۵از همه جالب تر لایک و دیسلایکهایست که واسه سلیقه دوستان داده شده
sina
۳۱ مرداد ۱۳۹۵عجیب ترین کمپانیه تا به بهترین چیزی که میخواد نرسه رو نمیکنه چی تو سرشه واقعا این کمپانی و امثالش استحقاق بهترین بودن رو دارن بر خلاف خودرسازی ما که سالهاست درگیر تعویض کاپوت و چراغه
احمد باقری
۱ شهریور ۱۳۹۵خیلی عالیه.
mahmoodjoudaki
۱ شهریور ۱۳۹۵سلام.این خودرو سلطان خودروهای تشریفاتی خاص خواهد شد .فقط ای کاش حدود قیمتش را معلوم می کردن.طراحی ایرودینامیکی فوق العاده ی داره ترکیب رینگ ولاستیک وبدنه بسیار زیبااست .خلاصه که محششششششششره.
علي رضا
۴ شهریور ۱۳۹۵جالبه طراحی خودرو ها داره دوباره به قبل بر می گرده و شبیه خودرو های کلاسیک میشه..
اینم خیلی قشنگ و کلاسیکه مخصوصا او شیشه ی دوتایی عقبش