مرسدس بنز مدتی است که بهصورت جزئی و تیزری، اطلاعات و تصاویری از سدان الکتریکی پرچمدار آیندهٔ خود یعنی EQS منتشر میکند اما حالا بهطور رسمی و کامل از کابین این خودرو رونمایی کرده است. بدون شک، چشمگیرترین ویژگی داخلی EQS نمایشگر بسیار بزرگ سیستم اطلاعاتی-سرگرمی MBUX موسوم به هایپراسکرین است.
این نمایشگر منحنی عظیم که ۵۶ اینچ (۱۴۲ سانتیمتر) عرض دارد و تقریباً از ستون تا ستون خودرو کشیده شده است، بهصورت سفارشی ارائه میشود. هایپراسکرین مرسدس سه نمایشگر مختلف را در خود جای داده که همگی زیر یک روکش شیشهای مقاوم قرار گرفتهاند. این نمایشگرها شامل صفحه آمپر ۱۲.۳ اینچی مقابل راننده، نمایشگر ۱۲.۳ اینچی OLED مرکزی و نمایشگر ۱۲.۳ اینچی سرنشین جلو میشود.
اما برای کسانی که به هر دلیلی علاقهای به سفارش هایپراسکرین نداشته باشند، طراح داشبورد ساده و معمولیتری هم وجود دارد که مشابه طراحی داخلی S کلاس جدید است. این طرح شامل یک نمایشگر ۱۲.۳ اینچی برای صفحه آمپر و یک نمایشگر تبلت مانند ۱۲.۸ اینچی در کنسول میانی برای سیستم اطلاعاتی-سرگرمی میشود درحالیکه دیگر قسمتهای داشبورد هم با متریال مختلفی مثل روکشهای چوبی و فلزی پوشانده شده است. برای EQS همچنین دو نوع صندلی جلوی مختلف هم در نظر گرفته شده که شامل صندلیهای استاندارد راحت و صندلیهای اسپرت با پشتسریهای یکپارچه میشود و دومی بخشی از پکیج AMG Line خواهد بود.
فارغ از نوع داشبورد، همهٔ نمونههای EQS به نسل بعدی سیستم MBUX مجهز خواهند بود. این سیستم شامل یک دستیار دیجیتال میشود که هنگام گفتن «هی مرسدس» پاسخ خواهد داد. این سیستم همچنین از هوش مصنوعی هم برخوردار است که طیف گستردهای از ویژگیهای گوناگون از توضیح عملکردهای خودرو گرفته تا نورپردازی خاص در داخل کابین و نمایش انیمیشنهایی بر اساس روحیهٔ سرنشینان را ارائه میکند. مشخصات سختافزاری MBUX هم شامل پردازندهٔ هشت هستهای، ۲۴ گیگابایت رم و پهنای باند حافظهٔ ۴۶ گیگابایت بر ثانیه میشود.
EQS همچنین به دوربینهای تشخیص چهره در نمایشگر راننده هم مجهز است که برای عملکردهای کمکی و رفاهی مثل احراز هویت، هشدار خستگی راننده و تنظیم آینههای جانبی به موقعیتی که از پیش تعیینشده مورداستفاده قرار میگیرند. علاوه بر این، سدان الکتریکی مرسدس بهصورت استاندارد به اسکنر اثرانگشت برای احراز هویت راننده نیز مجهز است.
ازجملهٔ دیگر ویژگیهای قابلتوجه EQS میتوان به فیلتر HEPA اشاره کرد که از ورود تمام گردوخاکها، ریزگردها، ذرات و سایر آلودگیهای بیرون خودرو به داخل کابین جلوگیری میکند. برای این ماشین همچنین یک سیستم صوتی فراگیر برمستر ۷۱۰ واتی با ۱۵ بلندگو هم در نظر گرفته شده که وظیفهٔ پخش صدای پیشرانه در داخل کابین را هم بر عهده دارد.
سدان الکتریکی پرچمدار مرسدس بنز همچنین از یک برنامهٔ ویژه بنام Power Nap هم برخوردار است که در هنگام استراحت مورداستفاده قرار میگیرد و سه حالت مختلف بنامهای به خواب رفتن، خواب ماندن و بیدار شدن دارد. این برنامه در حالت اول صندلی راننده را در حالت استراحت قرار میدهد، پنجرههای جانبی و پردههای کرکرهای را میبندد، سیستم یونیزاسیون هوای تازه و گردش هوای داخلی را فعال میکند، نورپردازی کابین را تنظیم میکند، صداهای آرامشبخش پخش میکند و آسمان پُرستاره را روی نمایشگر مرکزی به تصویر میکشد. در حالت بیدار شدن نیز این سیستم عطر مناسبی در کابین پخش میکند، ماساژور و تهویهٔ صندلی راننده را فعال میکند، صندلی را به حالت اولیه برمیگرداند و پردهٔ کرکرهای سقف را باز میکند.
مرسدس فعلاً از انتشار مشخصات فنی EQS اجتناب کرده ولی میدانیم این خودرو بدنهای بسیار آئرودینامیک دارد و اولین خودروی تولیدی با ضریب درگ کمتر از ۰.۲۰ خواهد بود. همتای الکتریکی S کلاس با پکیجهای باطری مختلفی به بازار عرضه میشود که بزرگترین آنها ۱۰۸ کیلووات ساعتی هستند و امکان پیمودن بیش از ۷۰۰ کیلومتر را با هر بار شارژ فراهم میکنند. مرسدس بنز EQS رسماً و بهطور کامل در تاریخ ۱۵ آوریل (۲۶ فروردین) معرفی خواهد شد.
[دانلود ویدئو]
Porsche
۹ فروردین ۱۴۰۰جدای از این بحث ها خیلی خوب شده جذابه سرتاسر نمایشگر باشه
پیمایش هم که حرف نداره
قابلیت خواب و بیدار ماندن هم خیلی جذابه خوش به حال کسی که میخره
سهند
۹ فروردین ۱۴۰۰به نظرتان هایپر اسکرین زیباتر است و یا گزینه دومی که مشابه s کلاس است؟
Amirreza
۹ فروردین ۱۴۰۰من باشم بدون شک هایپر اسکرین
RezaRs
۹ فروردین ۱۴۰۰خیلی جذابه
ارسلان
۹ فروردین ۱۴۰۰سدان پرچمدار الکتریکی یعنی جایگزین الکتریکی اس 500 در اینده
طبق معمول همونطور که از یه بنز انتظار میره متریال و کیفیت عالی کابین و دقت مونتاژ بسیار بالا و سلیقه خیلی خوب توی چیدمان کابین تریم مشکی و قرمزش خیلی عالی شده
محمد رستمی نژاد
۹ فروردین ۱۴۰۰آهای آهای آهای آهای آهای آهای آهای آهای آهای آهای آهای آهای آهای آهای آهای آهای های آهای آهای آهای آهای آهای آهای آهای آهای آهای آهای آهای آهای آهای آهای آهای طرفداران تسلا کجایید که از چی حمایت میکنید ???
کیفیت مزخرف تسلا رو که همه میدونن چه قدر خراب است
کابین مزخرف تسلا رو همه میدونن چه قدر افتضاح است
داغون شدید
بزار معرفی کامل بشه ببینم دیگه از چی میخواهید حمایت کنید????
باز هم میگد تسلا خوبه با کابینِ کیفیتِ بطری پلاستیکی ????
الان چند تا لینک میخواهی بزاری که کابین تسلا کیفیت داره????!!!!!!!!!!!!!!!
یعنی روتون میشه بیایید بگید تسلا از این بهتر است !!!!!!!!!!!!!!???
یعنی با چند تا لینک میخواهید ثابت کنید که از بطری پلاستیکی درست نشده!!!!!!!؟????
همه فیلم هاشو دیدیم که چه قدر صدای جیر و جیز و جیغ و بوی پلاستیک میده?????????????
جالب هست خود ایلان ماسک که مشکلات وحشتناک کیفیتی تسلا اشاره کرده!!!!!!!!!!!!
ولی ماشاالله طرفداران ۱۰ ساله ایرانی مگه قبول میکنن که پلاستیکی هست!!!!!
ماشاالله با دویست و نود و شیش تا لینک دارن میان بمب باران لینکی۰??????????????????????????????????
اسمشون رو گذاشتم طرفداران لینکی!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ????????
طرفدارانی که با لینک حرف میزن ??????????????????
من دیگه حرفی ندارم ?? آنچه که عیان است چه حاجت به بیان است تسلا دوستان ????????????????????????????
Rman
۹ فروردین ۱۴۰۰می دونی خیلی روی مخ هستی؟ تو که یه ماه هم نشده اومدی به همه داری توهین می کنی. به طرفدارهای تسلا. به رامین که ماشین چینی دوست داره. برای همه اسم می گذاری. به همه میگی بچه. با ماهان چت خصوصی می کنی زیر پست ها.
بس کن این ترول بازی ها رو. دنبال محبوبیتی؟ مثلا فکر می کنی رامین رو مسخره کنی پیش دیگران عزیز میشی؟ یا طرفدارهای تسلا رو مسخره کنی محبوب میشی؟
رفتارهای بچه گونه رو بگذار کنار.
محمد رستمی نژاد
۹ فروردین ۱۴۰۰اتفاقا من رامین رک دوست دارم
جالب حرف میزنه با کسی بحث نمیکنه و قشنگ تایپ میکنه آخر همه جمله هاش هم نقطه میزاره .
برعکس بعضی دوستان که اطلاعات مفیدی دارن ولی جالب نمینویسند
من قبلا اصلا با رامین حال نمیکردم
ولی یواش یواش ازش خوشم اومد
شخص آرومی هست
با اینکه مخالف زیاد داره ولی خدا شاهده ندیدم با کسی بحث کنه
در مورد این کامنتَم قبول دارم یه کمی تند نوشتم
ولی منظورم اون هایی است که میگن تسلا همه رو نابود میکنه بازار رو تسلا میبره و نمیدونم همه دنباله رو تسلا میشن
این هارو همه خوندم از طرفداران تسلا در سایت
منظور کامنت من اونها هستند
محمد رستمی نژاد
۹ فروردین ۱۴۰۰البته من اصلا اینطوری مثل کامنت بالا در خصوص تسلا تایپ نمیکنم ( با ایموجی زیاد یا علامت های زیاد ) این گونه تایپ نمیکنم
درواقع خواستم طعنهآمیز باشه کامنتَم به بعضی ها که واقع بینانه نظر نمیدن و فقط ویژگی های مثبت رو مد نظر قرار میدن و ویژگی های منفی رو نمیگن
من خودم آمریکایی فن هستم ولی همیشه گفتم که از مشکلات آمریکایی ها الخصوص ماسل کار ها مصرف بنزین زیاد هست
از کیفیت نسبتا معمولی ماسل کار ها هم نگفتم چوم در این خودرو ها اصلا به دنبال چرم و جیر و چوب نیستیم
بِگزَریم
مقصود من این هست که همه جوانب رو باهم بِسَنجیم تا بهترین عملکرد رو از خودمون به نمایش بزاریم
محمد رستمی نژاد
۹ فروردین ۱۴۰۰محبوبیت در سایت پدال به چه کار آدم میاد که من دنبالش باشم
مگه میخوام کِرِم ضِد آفتاب پوست تبلبغ کنم ??که به دنبال محبوبیت باشم ??
mahan
۹ فروردین ۱۴۰۰ارمان جان پسر خوب من پسر خالهت نیستم این قدر راحت اسم بنده رو میکشی وسط.یکم حرمت ها رو نگه دار پسر خوب.از اون طرف حرف های بی ربط برای دوست ما نوید جان مینویسی ببین اگه تو در مورد بی ام و شنیدی من با بی ام و بزرگ شدم الانم 2 مدلشو دارم و تو که خوب کامنت هارو می خونی میدونی که می خوام یکیشو هم بفروشم. ازین طرف کامنت های تحریک امیز.من چند وقتیه تصمیم به سکوت کردم ولی به خاطرت کامنت میزارم که لطفا ترمزت رو خودت بکش.
محمد رستمی نژاد
۹ فروردین ۱۴۰۰ماهانجان میخواستی کواتروپورته بخری از آقای کارشناس پدال سوال کرده بودی
ایشون ندیده بودند یا به هر دلیلی من از ایشون سوالتون رو دوباره پرسیدم
ایشون برای شما نوشتند
سلام دوستان بنابر دلایلی دیگه نمی خوام ۷۳۰li بشینم از طرفی s500 هم داریم!نمی خواد بخرم بیشتر نظرم روی کواتروپورته ۲۰۱۴ هست اما نمیدونم داشتن این خودرو بعد این همه سال ایا درست هست؟ایا اسیر نمی کنه مارو قطعاتش میشه در حد اس و سری ۷ پیدا میشه کرد؟گزینه های موجود چی داریم ؟ )
سلام آقای کارشناس
دوستم ماهان جان سوال کرده بودند
شما پاسخ نداده بودید
گفتم شاید ندیده باشید بهتون گفته باشم
ایشون نوشتند که
این ۳گزینه تقریبا در ایران بی رقیب هستن و خودروی دیگری در این کلاس در کشور موجود نیست!(فول سایز لوکس)
البته لکسس ال اس ۴۶۰ هم موجود هست و گزینه بسیار خوبیه اما نسبت به رقبا قدیمی تره(فک میکنم تا ۲۰۱۱ وارد شده)
کواتروپورته قطعا از نظر خدمات و کیفیت و … در سطح بنز و بیمر نیست و تا حدودی به استهلاک بالا و دردسرهای خاص خودش معروفه و معمولا افراد خاصی سراغش میرن!
بنظرم پانامرا گزینه معقولتریه
درسته که در یک سگمنت نیستن اما تقریبا از همه نظر هم سطح دو رقیب المانی هست و پرستیژ خاص خودشو داره و نسبت به بقیه، معمولا دردسرهاش کمتره
موفق باشید
محمد رستمی نژاد
۹ فروردین ۱۴۰۰بعد ماهان
چرا سکوت کردی
سکوت برای چه
اینجا حرف هایت را در مورد خودرو بزن
اینجا نزنی کجا بزنی
نظر بده یه مدتی هست دیدم که نیستی نظر نمیدی
گفتم شاید کاری داشته باشی
دوست من نظر بده
من نظر هاتو دوست دارم
mahan
۹ فروردین ۱۴۰۰سلام محمد جان ممنون از پیگیریت.نه ندیدم ممنون راستش به سینا جنیدی گفتم برام کواتروپورته جی تی اس پیدا کنه ازین خودرو 2تا بیشتر نیست که مشکیش رو گذاشتند برای فروش قراره بعد عید برم ببینم و خدا روشکر صاحبش هم منصف هستش قراره سینا بهش یک e200 بده و مابقی نقد دریافت کنه.خریدم بررسی شو قول دادم به یکی از فعالان خودرو که سورپرایزه!دوست و همکار عزیزم هم بهم پانامرا رو پیشنهاد داده بود منتها خب ادم وقتی یک ماشین رو داشته باشه دوباره نمیره سراغش.پانامرا هم خیلی خوبه منتها از صفر باید دیست خودت باشه بنا به دلایلی … .
محمد جان برای من احترام خیلی مهمه و یک اصل در بیزینس هست که میگه به جای معروفیت و سر و صدا احترام و جایگاه خاص خودتونو داشته باشید من نمی خواستم کامنت بزارم دیگه منتها دیدم دوستان تموم نمی کنند.یکی از دلایلش هم خودت میدونی و صورت خوشی نداره بگم چرا.موفق باشی پسر خوب
Rman
۹ فروردین ۱۴۰۰ماهان اولا خدا به شما بیشتر بده. ما که بخیل نیستیم. دنبال تجسس از ماشین های شما نیستیم. 10 تا ماشین نوشتی داریم مگه کسی از شما مدرک خواست؟ اصلا برای کسی مهم بود؟
دوما هر جایی یه قانونی داره که همه بایو رعایت کنن. الان یکی 3 تا بی ام و داشته باشه باید بیاد به همه فحش بده چون تعداد ماشین هاش زیاده؟
سوما چرا به هر کسی اعتراض می کنن قبض اش در خونه یکی دیگه میاد؟ به محمد رستمی نژاد اعتراض میشه 2646 میاد حمایت می کنه. به navid0098 اعتراض میشه شما ازش حمایت می کنی. شما با 2646 فامیل درمیاین. از اون طرف شما و محمد رستمی نژاد خیلی با هم دوست میشین. شبیه روابط مافیا تو بازی مافیا شده! 3 تاتون هم یه زمان وارد سایت شدین تقریبا. انشاالله که خیره ?
بازم میگم کسی کاری به شما نداشت. حالا شما دوست داری یه حمایتی از navid0098 بکنی داستانش فرق می کنه ولی بحث من چی سوارم تو چی سواری و باید به من احترام بگذارین رو بگذار کنار.
محمد رستمی نژاد
۹ فروردین ۱۴۰۰حالا چه اشکالی داره من با ماهان دوتا کامنت هم بدیم ؟؟
مگه گناه کردیم ???
دوتا کامت هست با هم گفتیم
شما چرا اینقدر ناراحت میشی نمیدونم
اگه اینطور باشه که من هم از بحث های الکی بعضی دوستان در پدال مدام باید بگم
نمونه اش رو زیاد در ذهن دارم
یکیش بحث کره ایی ها با ژاپنی ها
دیگه هم بگم
بحث های الکی صد من یه غاز
که بدون اطلاعات هستن
ابن میگه اون خوبه اون میگه نه مورچه چی هست که کله پاچه داشته باشه
اصلا مگهدوتا کامنت من وماهان به چشم میاد؟؟؟؟
الکی گیر نده
Rman
۹ فروردین ۱۴۰۰دوست عزیز منظور من مجموع کارهات هست. طرفدار هر برندی هستی. از هر برندی بدت میاد. هر نظری داری. همه اش محترم.
منتها به کسی توهین نکن. کسی رو بچه صدا نکن. عقاید دیگران رو مسخره نکن (مثلا کمک رامین به فقرا) و …
هر کسی هم بهت اعتراض می کنه سر همین موارد هست و گرنه یه جایی گفتی صدای بی ام و فیک هست یا ماشین برقی اشغال هست یا … کسی اعتراضی نکرد. کل کل خودرویی هم باحاله به شرطی که توش توهین نباشه.
Hamid
۹ فروردین ۱۴۰۰خب اینکه ایشون چنتا ماشین دارن و چنتا سفر خارج رفتن و شما کجا زندگی میکنی چه اهمیتی داره؟! واقعا چه اهمیتی داره؟! اگه اونقدر با هم راحتین که میتونین با هم رفت و امد داشته باشین خب شماره همو لابد دارین همونجا کاراتون رو بکنید دیگه …
باز بحث ی چیزی به ادم اضافه میکنه … خونه خاله نیس که …
حالا شما و دوستتون واسه ما کلاس میزارید بحث دیگه ایه … حتی اگه مالک بزرگ ترین شرکت های جهان هم باشید و به اندازه کافی پول داشته باشید تا بتونید تو ایران چن ده تا ماشین بخرید دیگه وقت نمیکنید 24/7 پدال باشید … جم کنید باو
محمد رستمی نژاد
۹ فروردین ۱۴۰۰آقا حمید شما انگاری حالت زیاد خوب نیست پسر خوب
من که توضیح دادم بالا
بحث کره باژاپن
بحث کره و آلمان
بحث ژاپن و آلمان
بحث آمریکایی ها با آلمانی ها
بحث پورشه با مدل های هلکت دوج
بحث suv های لوکس سه ردیفه آلمان با آمریکا
بیشتر هم بگم یا تمومش میکنی این بحث رو
ببین آقا حمید !!!!!! معلومه که اصلا کامنت هارو نگاه نمیکنی که من چه قدر توضیح دادم
حوصله ندارم دیکه این بحث رو تموم کن
بین این همه بحث به دوتا کامت دوستانه گیر دادی
چرا به ترول دیروز just bmw گیر ندادی
اونجا پیام ندادی اون این همه بحث الکی کرد هیچی بهش نگفتی بعد داری من و دوستم گیر میدی
محمد رستمی نژاد
۹ فروردین ۱۴۰۰همین الان رفتم به پستی که just bmw ترول توش بود نگاه کردم شتاب گیری bmw m3
کاری با طراحیش اصلا ندارم فعلا
چرا به اون just bmw که این همه ترول بازی در آورد گیر ندادی
چرا هیچی بهش نگفتی Hamid
بعد برام جالب هست اومدی به من و دوستم که دوتا پیام ساده دادیم گیر میدی
مشکلت چی هست
What is your phase?
محمد رستمی نژاد
۹ فروردین ۱۴۰۰ماهان جان ممنون از لطفَت
ولی من همچنان منتظر هستم که 25 فروردین بیایید اینجا که ببینمون
***(البته اگر بیایید )***
Sina10
۹ فروردین ۱۴۰۰چه خبره این همه بحث !!
ایکاش پدال یه محدودیتی بابت بحث کردن بذاره
محمد رستمی نژاد
۹ فروردین ۱۴۰۰Rman
کی آقا ماهان اومد در مورد ماشین هایش پُزی بده من که نمیدونم
اتفاقا اگر هم کسی داخل سایت بگه من فلان ماشین رو دارم و فلان هستم خودم باهاش صحبت در شأنِش میکنم که یاد بگیره
من که تا به حال ندیدم که آقا ماهان بیاد از خودرو هایش برای پُز دادن استفاده کنه
شما یه نمونه اش رو به من بده
من کامنت از آقا ماهان دارم که اصلا گفته اند دوست ندارند شناخته بِشَن
این که ها رو از کجای مغزت آوردی دیگه نمیدونم والا?????????
۲۶۴۶ هم کی از خودرو هایشان تعریف و تمجید کردند
همان حرف هایی که در مورد آقا ماهان زدم در مورد آقای ۲۶۴۶ هم صدق میکنه
معلوم است در سایت ممکن است چند نفر با هم دوست بشوند
مگر از نظر شما اشکالی دارد
شما فقط گیر میدی
بقیه که کاری ندارن
کارت به کار خودت باشه
محمد رستمی نژاد
۹ فروردین ۱۴۰۰من نمیدونم چرا بعضی ها توی سایت ناراحت میشن که دونفر باهم دوست میشن
که دو نفر آشنا از آب در میان
که سه نفر از هم حمایت میکنن
که چند نفر پشت هم هستن
که به شما چه ربطی داره نمیدونم Rman
که Rman چرا ناراحت میشه من با ماهان دوست هستم
که Rman چرا ناراحت میشه ما از پشت آقا نوید در میآییم
کهRman چرا ناراحت میشه ۲۶۴۶ حمایتی کنه
که Rman…… …. ……. ……. ……… ……
GT
۱۰ فروردین ۱۴۰۰جناب رستمی نژاد
من خودم طرف دار پر و پا قرص مرسدس هستم
ولی این خودرو هر چقدر هم که خوب باشه، هیچ دلیل نمیشه به سلیقه دیگران توهین کنید! و انتخاب آنها را مضحک بدانید
هرکسی یک جور فکر میکند قرار نیست ما برای طرز تفکر های متفاوت اینگونه رفتار کنیم
GT
۱۰ فروردین ۱۴۰۰و نکته دوم اینکه این بخش کامنت ها برای نظر دادن در مورد پُست ها هست
نه برای گفت و گوی خصوصی شما و آقا ماهان. هیچ کس از دوستی شما ناراحت نیست! بلکه همه از این ناراحت هستند که اینجا را با تلگرام و واتساپ اشتباه گرفته اید
مهدی
۹ فروردین ۱۴۰۰کیفیت متریال و دقت مونتاژ؟
مگه داری درباره ایران خودرو و سایپا حرف میزنی؟!
Amir
۹ فروردین ۱۴۰۰خود ماسک به کیفیت پایین تسلا نسبت به خودروهای دیگه اعتراف کرده ، دیگه موندم شما چرا دفاع میکنید ؟
Reza
۹ فروردین ۱۴۰۰وای خدا این دیگه خیلی خیلی خوشگله ???
سگ سرابی
۱۰ فروردین ۱۴۰۰آقا چرا صلیب شکسته ایرانی را انتخاب نکردید
میرخان
۹ فروردین ۱۴۰۰سم خالص که میگن همینه :)
Amir
۹ فروردین ۱۴۰۰و جایگاه صنعت خودروسازی ما جای بسی تعجب داره ?
اینا کلا داشبردو اسکرین کردن و خودران دارن اونوقت تیبا داشبردش هنوز پلاستیک سخت بازیافتی و موتور پراید داره ??
ولی خدا وکیلی ۵۰ سال عقبیم ?
mehran911
۹ فروردین ۱۴۰۰زیباترین و تکنولوژیکترین نمایشگری که صنعت خودرو تا به امروز به خودش دیده
این هایپراسکرین ۵۶ اینچی بزرگترین قطعه سیلیکاتی تمام صنعت خودرو تا به امروز هستش
از سه لایه بسیار نازک پوشش «Silver Shadow» برای بهبود ظاهر لوکس کابین خودرو بهره برده که جلوه ای کامل روان و شناور ایجاد کرده
صفحه شیشهای خمیده در دمایی بالاتر از ۶۵۰ درجه سانتیگراد ساخته شده تا وضوح بالا، نبود اعوجاج و مقاومت شگفتآوری ارائه بده (برای مقایسه شیشه فرادما با دمایی در حدود ۵۹۰ درجه سانتیگراد قالبگیری میشه درحالیکه Gorilla Glass تنها تا ۴۰۰ درجه سانتیگراد حرارت میبینه). این هایپراسکرین در موارد شدید مانند تصادف رانندگی فاجعهبار خاص و شرایط نادر ، دارای نقاط شکست از پیش تعیینشده در دو انتها و پنج نقطهی نصب است که به لطف ساختار لانه زنبوری، رفتاری هدفمند در تصادف به نمایش میگذارد
علاوه بر اینها MBUX مرسدس از پردازندهٔ هشت هستهای با ۲۴ گیگابایت رم و پهنای باند حافظهٔ ۴۶ گیگابایت بر ثانیه استفاده کرده وهمینطور در این نمایشگر از هوش مصنوعی و یادگیری ماشین استفاده شده تا با جمع آوری اطلاعات سرنشین ها بهترین پیشنهاد در هر زمان برای سرنشین داشته باشه
به عنوان مثال
اگر راننده هر سهشنبه عصر بعد از ترک محل کار تماس تلفنی بگیره ، EQS میتونه این پیشنهاد را به راننده ارائه بده یا کارت ویزیت و عکس شخصی که ممکنه دوست داشته باشه، برای اون نمایش بده . ازآنجاکه هر عملکرد هایپراسکرین به یکی از نمایههای شخصی مرتبط هستش ، اگر شخص دیگری پشت فرمان باشه، وسیله نقلیه چنین پیشنهادی به او ارائه نخواهد داد
.
خلاصه کاری بود که فقط از پدر خودروسازی جهان انتظار می رفت
Mr.t.e.s.l.a
۹ فروردین ۱۴۰۰جسارتا عزیز
این مانیتور کجاش به تکنولوژیک ترین مانیتور دنیای خودرو میخوره؟!
سه تا مانیتور کوچیک رو با هوش مصنوعی به هم چسبوندن شده این مانیتوری که شما میبینی
حتی از لحاظ کیفیتی هم مانیتور 5k لوسید ایر برتری داره به مانیتور مرسدس…
هوش مصنوعی آنچنان چیز خاص و جدیدی نیست و آلان همه ما توی اکسپلور اینستاگرام داریم ازش استفاده میکنیم و طبق سرچ هایی که داشتیم برامون اون چیز هایی که میخوایم رو میاره.
یه شو اف بود همین!
خیلی از کنترلر های اصلی با خراب شدن مانیتور دیگه در دسترس نیستن توی این ماشین…
سیستم رابط کاربری صوتی هم چیز جدیدی نیست
خیلی از خودرو ها هستن دارن این آپشن رو… صرفا توی بنز دقتش میتونه بالا باشه
محمد رستمی نژاد
۹ فروردین ۱۴۰۰تعصب چشم آدم را کور میکنه Mr t.e.s.l.a
mehran911
۹ فروردین ۱۴۰۰(((هوش مصنوعی آنچنان چیز خاص و جدیدی نیست)))
مطمءنی هوش مصنوعی چیز خاصی نیست ؟؟؟؟ صرفا همین جمله همه چیز رو مشخص میکنه متاسفانه کامنتت حتی ارزش خوندن هم نداره همه دنیا در تلاش برای استفاده هر چه بهتر از علم فوق العاده یادگیری ماشین و هوش مصنوعی هستن بعد میگی چیز جدید خاصی نیست ؟
همین به قول شما شوآف از رابط کاربری MBUX استفاده میکنه که edmunds جایزه پیشرفته ترین رابط کاربری رو بهش میده
Most Innovative New In-Car Feature
(Mercedes-Benz User Experience (MBUX
For this award, we were looking for a piece of technology that makes driving easier, safer and/or more enjoyable.
همینطور در انتخاب نوآورانه ترین خودروی جهان carbuzz در موردش مینویسه
MBUX motion-detecting Interior Assistant, Mercedes-AMG has truly created a technological tour-de-force that stands head and shoulders above the other finalists,
همینطور در رقابت AutomotiveINNOVATIONS Award 2020 از بین ۱۴۵۶ کاندید معرفی شده برنده تکنولوژیکترین رابط کاربری میشه
یکی از سایتهای معتبر در مورد همین هایپراسکرین مینویسه این صفحه نمایش نه تنها بزرگترین بلکه هوشمندترین اونهاست
The MBUX Hyperscreen is not only the largest human-machine interface built by Mercedes-Benz, but also the most intelligent
وووو
.
فقط و فقط از نظر میزان شخصی سازی هیچ رابط کاربری موجودی قادر به رقابت باش نیست بقیه اش دیگه هیچی
.
همش هیچی فقط این جمله (((خیلی از کنترلر های اصلی با خراب شدن مانیتور دیگه در دسترس نیستن توی این ماشین…)))
به نظرت این ایراد به اسم برند پروفایلت وارد نیست؟؟؟ یعنی صفحه نمایش بقیه امثال تسلا و… خراب نمیشه صرفا مرسدس آسیب میبینه ؟!
اتفاقا در MBUX عمده انتخاب ها میتونه با دکمه های رو فرمون و صفحه لمسی روی داشبورد صورت بگیره از این نظر مرسدس کمتر دچار مشکل میشه
.
بگذریم نمیدونم چرا جواب دادم به هر حال امیدوارم مهد بعد از عید زودتر بازگشایی بشه
Mr.t.e.s.l.a
۹ فروردین ۱۴۰۰عزیز نیاز به مسخره کردن نیست اصلا…
من نمیگم خود هوش مصنوعی چیز خاصی نیست
میگم توی دنیای خودرو چیز تازه واردی نیست
چون رابط کاربری مرسدس هوش مصنوعی داره پس یعنی خیلی سطح بالاست؟ گفتم که هوش مصنوعی توی خیلی از چیزایی هستش که ما روزانه استفادهش میکنیم…
در مورد بهترین رابط کاربری هم بگم شما اول اجازه بده رابط کاربری جدید بیمر و همچنین v11 تسلا تست بشن اون موقع ببینیم کدوم رابط کاربری برتر هستش توی دنیای الکتریکی ها…
درضمن توی اون تست تکنولوژیک ترین خودروی سال کارباز مرسدس فقط و فقط بخاطر سیستم هیبریدی که داشت اول شد وگر نه کادیلاک اسکالید از مدعی های اصلی بود و لوکس ترین خودروی سال شد…
واقعآ 3 تا مانیتور که بهم چسبونده شده نیاز به این همه غوغا نداره!! ماشین داریم 4 تاشو گذاشته جلوی راننده و سرنشین
هوندا برای محصول خودش یه کامل یه تیکه رو گذاشت و این همه سر و صدا نداشت!
در مورد خرابی مانیتور من برای تسلا هم این رو قبول دارم
یعنی الان 90 درصد ماشین های تکنولوژیک بروز دارن به این سمت میرن…
Mr.t.e.s.l.a
۹ فروردین ۱۴۰۰درضمن اینم بگم
من با سیستم رابط کاربری مرسدس مشکل ندارم
صرفا حرفم اینه این که 3 تا مانیتور رو بچسبونی به هم به اسم اختراع و نو آوری و این چیزا بدی دست ملت اشتباهه..
mehran911
۱۰ فروردین ۱۴۰۰این نگاه نادرست رو میشه نسبت به همه چیز داشت
وقتی مینویسی “رابط کاربری صوتی چیز جدیدی نیست و صرفا توی مرسدس دقتش بالاست” دقیقا این نگاه رو میشه به همه چیز تعمیم داد
مثلا اس کلاس که چیز خاصی نیست فرغون هم آدم رو جا به جا میکنه حالا اس کلاس یکم بهتر اپل ۱۲ که چیزی خاصی نیست اپل ۴ هم همون کارو میکنه حالا ۱۲ صرفا یکم بهتر…
قرار نیست رابط کاربری و صفحه نمایش اتم بشکافه تعریف و انتظار از اون مشخصه
این صفحه نمایش هم در طراحی هم در شخصی سازی هم سایز و هم در نوآوری ی چیز بی سابقه بوده صرفا گلس روی اون چندین نوآوری جدید در خودش داره که تا حالا در هیچ خودرویی وجود نداشته
.
ی سوال ازت میپرسن در کامنت بالا نوشتی ” تازه لوسید از نمایشگر ۵k استفاده میکنه ” سوال اینه که چطور صرفا رزولوشنی که لوسید هیچ تاثیری در توسعه و ساختش نداشته و ما الان بالاتر از ۸k رزولوشن داریم اسمش میشه نوآوری و برتری در حال که این حجم از تکونولوژی مرسدس اسمش صرفا میشه شوآف ؟!!!
هوش مصنوعی و یادگیری ماشین علم هستن شما هم میتونی ازش در خط تولید آدامس استفاده کنی هم در تولید خودروی خودران اگه اینا یکی هستن پس امثال تسلا هم کار خاصی نکردن چون به قول شما این تکونولوژی رو اینستاگرام هم داره
.
(((در مورد بهترین رابط کاربری هم بگم شما اول اجازه بده رابط کاربری جدید بیمر و همچنین v11 تسلا تست بشن)))
مگه مرسدسی که دو روز پیش صرفا عکسهاش منتشر شده تا حالا تست شده ؟؟!
این سیستم هنوز تست نشده اینهمه تعریف و تجدید ازش شده
در ضمن bmw نه ترجیح میدم اینو با ساخته های فورد و GM مقایسه کنم
.
((( توی اون تست تکنولوژیک ترین خودروی سال کارباز مرسدس فقط و فقط بخاطر سیستم هیبریدی که داشت اول شد وگر نه کادیلاک اسکالید از مدعی های اصلی بود))))
من اندازه خودم سواد خوندن نوشتن دارم
اون متن انگلیسی رو هم از همون صفحه carbuzz انتخاب کردم دقیقا همونجا که مرسدس به عنوان تکنولوژیکترین خودروی سال انتخاب شد زیرش از mbux تعریف کردن
.
حداقل یادبگیر جوری هیت کنی که خودت زیر سوال نری
Amirreza
۱۰ فروردین ۱۴۰۰شما طرفدارای تسلا پز اون تلویزیون توی مدل ایکس رو میدین بعد ما آلمانی بازا این رو پز ندیم؟ بابا تسلا همچینم خاص نیست ، کسی که تسلا دوست داره مطمئنا تا حالا ماشین باز نبوده و داشته موبایل و کامپیوتر بررسی میکرده ??
رضا
۹ فروردین ۱۴۰۰نهایت تکنولوژی
نهایت تجمل
و پرفورمنس فوقلاده با ضریب درگ ۰.۲
این ترکیب رو هیچ خودرویی نتوسته اجرا کنه
و در آینده هم نخواهد توانست.
علیturbos
۹ فروردین ۱۴۰۰دمت گرم .کامنت یعنی این ممنون مهران جان.
mehran911
۹ فروردین ۱۴۰۰قربونت علی عزیز
زیزیگولو
۹ فروردین ۱۴۰۰زیبا و متفاوته …. شبیه کابین کنترل سفینه های فضایی شده
رامتین
۹ فروردین ۱۴۰۰بشخصه خیلی از طراحی داشبورد خوشم اومد. نمونشو در فراری دیده بودیم که نمایشگر کوچک برای شاگرد و راننده جداگانه داشت. اس کلاس تنها ایرادش از نظر من داشبوردشه که اگر این نمونه را به اس تزریق کنند، مثلا در ورژن میباخ، واقعا عالی خواهد شد.
taha malek
۹ فروردین ۱۴۰۰به این میگن ماشین برقی
نه یک تبلت بزرگ با پلاستیک که راه هم میره
Sina10
۹ فروردین ۱۴۰۰خیلی قشنگه انصافا
واقعا مدرن و جذابه
جزء کمتر ماشینایی که طراحی داخلی تبلتی دارن و دوستشون دارم!!!
ولی خب اگه به انتخاب خودم باشه طراحی داخلی S کلاس نسل قبل رو بیشتر دوست دارم
Amirreza
۹ فروردین ۱۴۰۰دیوونه این کابین شدم ، واقعا یه شاهکاره ، از هر نظر شاهکاره ، بعد من حرص میخورم که با وجود این خودروساز های بینظیر مثل بنز و پورشه و بی ام و و ………. بعضیا میگن تسلا بینظیره?? ولی واقعا امیدوارم بیرون این ماشین هم مثل داخلش بی نقص و پیشرفته و زیبا باشه
Amirreza
۹ فروردین ۱۴۰۰بنز یه بار دیگه خودشو ثابت کرد
مهدی
۹ فروردین ۱۴۰۰طراحیش از نسل جدید اس کلاس و کلاس های دیگه ی مرسدس خیلی بهتره و در اصتلاح فضایی تره و خیلی هم خوشگل تره
یه نکته ای که هست اینه که بنز یه نگاهی به بنز های 2019 خودش کرده و مانیتور و پشت امپر رو با هم یکی کرده ولی با بعضی تغییرات اما چیز جدیدی هم اضافه کرده و اون هم این هست که داشبورد جلوی صندلی شاگرد تبدیل به یه مانیتور شده
در کل طراحی کابینش خیلی قشنگه و مانیتور خیلی بزرگ و راحته و این تسلا همه چیز رو برده توی مانیتور و فقط چند تا دکمه روی کنسول وسط جلو گذاشته شده
( منظورم این نیست که از تسلا تقلید یا کار های دیگه ای کرده )
سگ سرابی
۹ فروردین ۱۴۰۰ای کاش داخل کابین لوستر و خوشبو کننده دانه های قهوه یا کاکائو و روکش فرش ایرانی اضافه می شد
Amirreza
۱۳ فروردین ۱۴۰۰??