به جز برخی استثناها همچون مزدا MX-5 میاتا و فولکسواگن تی راک کانورتیبل، خودروهای کانورتیبل رده میانی کاملاً از رده خارج شدهاند. حتی برندهای لوکس نیز تعداد خودروهای روباز خود را کاهش دادهاند زیرا میزان محبوبیت این دسته از خودروها در ۱۰ تا ۱۵ سال گذشته به شدت کاهش یافته است. برای مثال مرسدس بنز و تصمیمش برای بازنشسته کردن SLC به خاطر کاهش فروش را در نظر بگیرید.
ستاره سه پر دنیای خودرو همچنین تولید AMG GT رودستر را نیز متوقف کرده هرچند برای زنده نگه داشتن فرمول جذاب خود میخواهد نسل بعدی SL را خودروی اسپورت تری بکند. این خودرو که توسط مهندسان زبدهی آفالترباخ توسعه یافته اواخر سال جاری میلادی پدیدار خواهد شد. امروز اما تکه بزرگی از پازل این خودرو تکمیل شده چراکه مرسدس ساختار سبکوزن این رودستر را به نمایش گذاشته است.
مرسدس میگوید برای ارائه طراحی ۲+۲ و استفاده از قوای محرکه متنوع چالشهای زیادی داشته است. نتیجه نهایی اما ترکیبی از آلومینیوم، فولاد، منیزیم و کامپوزیت فیبر بوده تا حداکثر استحکام و وزن مناسب به دست آید. مرسدس قول راحتی استثنایی و ویژگیهای ایمنی زیاد در نسل جدید SL را داده و گفته که از سیستم حفاظت از چپ کردن در پشت صندلیها استفاده خواهد کرد.
ساختار این خودرو در مقایسه با نسل پیشین ۱۸ درصد استحکام پیچشی بیشتری دارد. استحکام عرضی خودرو نیز در مقایسه با AMG GT رودستر ۵۰ درصد بیشتر شده و استحکام طولی نیز هماکنون ۴۰ درصد بیشتر است. این بهبودها روی هندلینگ نیز تأثیر مثبت خواهند داشت. شایان ذکر است ساختار سبکوزن این خودرو جدای از دربها، کاپوت، درب صندوق و قطعات مونتاژی فقط ۲۷۰ کیلوگرم وزن دارد.
مرسدس-ای ام جی میگوید یکی از بالاترین اولویتها در زمان توسعه این خودرو ایجاد مرکز ثقل پایین در حد امکان بوده است. SL جدید همچنین باید با استانداردهای تصادف سختگیرانه خود مرسدس هماهنگ باشد و ژرمنها نیز گفتهاند که این خودرو در برخی بخشها عملکردی بهتر از استانداردها داشته است.
به نظر میرسد تلاشهای زیادی برای توسعه SL جدید انجام شده هرچند فاز پیش از توسعه این خودرو فقط سه ماه طول کشیده و تیم مهندسی کمتر از سه سال زمان را برای تبدیل کردن پروژه به نمونهای تولیدی صرف کردهاند. SL جدید در کارخانه برمن آلمان تولید خواهد شد جایی که نسل R231 از SL تولید شده است.
زیزیگولو
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰اسم برند مرسدس بنز هر جا که میاد اعتبار همراه خودش داره و این اعتبار رو سال های سال هستش که حفظ کرده چون این برند کارایی رو که باید انجام بده انجام داده و کارایی رو هم که نباید انجام بده انجام نداده تا تو تونسته تو فرهنگ عامیانه و خاص یه همچین اعتبار بزرگی کسب کنه ……. به نظر من سهم مشتریای کمپانی مرسدس واسه اعتبار بخشیدن به این کمپانی بیشتر از همه هستش چون چیزی که باعث بزرگی یه برند میشه تجربه ای هستش که واسه مشتریا فراهم میشه و این تجربه چه مثبت باشه و چه منفی بستگی به عملکرد کسبو کار داره پس واسه همین ایجاد اولین تجربه خیلی مهم هستشو باعث میشه تا مشتری دوباره بره سمت همون برند
Amir
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰آمد بهار جانها
ای شاخه تر برقص آ
بهترین داره میاد
mahan
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰مرسدس و مخصوصا sl همیشه از زمان خودش جلوتر بود.اون عزیزی که میگفت کیفیت مانیتور و چرم خودرو و مانیتور یسری خودرو ها رسیده در حد بنز و ماشین های مطرح بازار باید خدمتتون عرض کنم شاید تا چند سال پیش کیفیت صرفاً به معنی چوب و چرم بوده مانیتور داشتن بوده اما امروزه کیفیت به معنی موتور و گیربکسی با بازده بالاتر بدنه ای سبک تر و مستحکم تر و … چیزای دیگه هست.من که بخاطر این همه تحقیق و آزمایش برای پیشرو بودن مرسدس رو ستایش می کنم.همین slهای ۲۰۰۸ی که میشینیم انگار کامل و بی نقص هستند ولی مرسدس معتقده هر نسل بهتر از هر نسل.البته امروزه از یکسری طرح های خوشم نمیاد و انتقاد دارم ازش و بیشتر منظورم بحث تکنولوژی و پیشرو بودن هست.
Philipp
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰بشدت نگران طراحیشم
( سابق Audi e_tron gt (audi s8
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰دقیقا من هم خواستم بگم همین حس را دارم طراحی های بی ام و و مرسدس داره خراب میشه این خراب نشه خیلی خوب میشه
امیر
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰خوبه که بنز به این فکر افتاده ولی دوست دارم طراحی خوبی داشته باشه.
BenzSLR
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰بنظر میاد طراحی خوبی داره
ارش
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰به نظر میاد با یه SL فوق العاده طرفیم مثل اسطوره هایی R109 , R129 , w 198 که در زمان خودشون جز پیشرفته ترین ها بودن .
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰اینجور صحنه ها منو یاد بازسازی اتومبیل میندازه!