EQC اولین عضو از خانوادهی گستردهی EQ بوده و این محصولات الکتریکی در آینده کاملاً متنوع خواهند بود. ستارهی سه پر دنیای خودرو قبلاً با هاچبک جمعوجور EQA پیشنمایشی از عضو پایهی این خانواده داشته و همچنین اقدام به رونمایی از EQV داشته است. ما همچنین میدانیم که نسخهی تمام الکتریکی شاسیبلند GLB در سال ۲۰۲۱ و با نام EQB عرضه خواهد شد و البته باید به سدان پرچمدار EQS هم اشاره کنیم که به عنوان S کلاس خودروهای الکتریکی مرسدس عمل خواهد کرد.
اما حالا خبر آمده مرسدس در حال کار روی خودرویی با نام EQE است که اتوکار تولید آن را از روی سند منتشر شده توسط وزارت اطلاعات و تکنولوژی چین متوجه شده است. این خودرو که با کد V295 تولید میشود ظاهراً طول کمتری از سدان E کلاس خواهد داشت اما فضای کابین آن مشابه S کلاس خواهد بود.
گفته میشود سدان EQE ارتفاع بیشتری در مقایسه با E کلاس خواهد داشت و تنها با سیستم چهار چرخ محرک عرضه خواهد شد. یک پیشرانهی الکتریکی چرخهای جلو را به گردش درخواهد آورد و پیشرانهی الکتریکی دیگری هم روی اکسل عقب نصب خواهد شد. همچنین گفته شده تولید نسخهی دیفرانسیل عقب و اسپورت از این سدان الکتریکی در دستور کار قرار داشته و اگر چراغ سبز تولید را دریافت کند در سال ۲۰۲۲ آن را خواهیم دید.
باید خاطرنشان ساخت قدرت ترکیبی این دو پیشرانه بیش از خروجی ۴۰۲ اسب بخاری و گشتاور ۷۶۵ نیوتون متری EQC یاد شده خواهد بود. به لطف پیشرفتهای صورت گرفته در تکنولوژی باتری، تخمین زده شده EQE برد ۶۰۰ کیلومتری خواهد داشت.
رقیب بالقوهی تسلا مدل S پر از تکنولوژیهایی همچون فرمان پذیری چهار چرخ و سیستم تعلیق با سواری نرم خواهد بود. EQE همچنین از سیستم رانندگی نیمهخودکار بسیار پیشرفته و تجهیزات ایمنی متنوع سود خواهد برد.
خودروی یاد شده در آلمان و در کارخانهی جدید ۵۶ در زیندل فینگن روی خط تولید خواهد رفت.
پیکان جوانان گوجه ای
۱۴ خرداد ۱۳۹۸من یکی خسته شدم ولی هنوز تولید و عرضه انبوه الکتریکی ها شروع نشد. هنوز تسلا اقایی میکنه. کی این 2020 میرسه تا ببینیم وعده ها عملی میشه یا نه اخه اکثر خودروسازها قول عرضه الکتریکی ها را 2020 دادن
نیما
۱۴ خرداد ۱۳۹۸تو ماشین های تسلا زیر کاپوت فضای بار هست و موتور مستقیم روی اکسل یا روی هر چرخ هست.
چجوریه که بقیه اینطوری نیستن؟ الان همین بنز کل زیر کاپوت رو گرفته
فرامرز
۱۴ خرداد ۱۳۹۸به نظرم تنها علتش صرفه جویی تو هزینه هاست. خیلی خودروها صندوق جلو دارن (جگوار آی پیس و حتی ب ام و آی ۳) ولی تسلا خیلی خوب از فضای موجود استفاده کرده. این فضا تو شاسی بلندهای سه ردیفه که صندوق خیلی کوچیکی دارن (در صورت استفاده از ردیف سوم) خیلی مفید خواهد بود.
MAHDI
۱۴ خرداد ۱۳۹۸به هیچ وجه خودروهای برقی رو دوست ندارم.حالا میخواد ساخت تسلاباشه یا بنز. آئودی باشه یاbmw ویا پورشه.
فوقش خودروهای هیبریدی که موتورهای های ترکیبی ان.اما یه خودروی برقی انگارخیلی خیلی بی روح هستش ویه جورایی حس مرده ای رو دارن!!!
البته یه خودروی برقی واسه من فقط در کلاس هاچبک های کوچیک یااتوبوس های شهری ویا خودروهای باری کوچیک خوبه
mazda-MX5
۱۴ خرداد ۱۳۹۸وقتی مرسدس چینی شده طبیعیه که از تکنولوژی برقی چینی ها هم میتونه استفاده کنه
MAHDI
۱۵ خرداد ۱۳۹۸شما چرا اسمت رو گذاشتی mazda چون نظراتتون خیلی به یکی دیگه شبیه!!!!!
شما در مرسدس بخاطرخرید درصدی از سهامش توسط چینی ها در محصولاتش افت کیفیت یا افت مهندسی یا تکنولوژی میبینید؟؟!!!!!!!!
اول که خرید درصدی ازسهام مرسدس به معنی چینی شدن مرسدس نیست.این حرف شما انگار از روی کینه هستش تا یه نظرمعمولی.
فعلا که خودروسازان آلمانی دارن پادشاهی میکنن در تمام زمینه.
mazda-MX5
۱۵ خرداد ۱۳۹۸نمیدونستم برای انتخاب نام کاربری باید از شما اجازه میگرفتم دوست عزیز
Khan
۱۴ خرداد ۱۳۹۸هروقت یه خودرو الکتریکی با کولر و سیستم صوتی روشن و باقی موارد معمول 800 تا 1000 کیلومتر رفت میتونم به خریدنشون فکر کنم. تازه شارژ شدنش هم نهایت اندازه یه باک بنزین زدن طول بکشه
خسرو
۱۵ خرداد ۱۳۹۸بهشون میگم لحاظ کنند حتما
Bilbo
۱۴ خرداد ۱۳۹۸من موندم تو کدوم مشارکتی با کمتر از ۱۰ درصد سهام داشتن، خط مشی شرکت رو تو طراحی و بعد فنی تعیین میکنن؟
یکم از این فضای کل کل بچه گونه دور بشید.
mazda-MX5
۱۴ خرداد ۱۳۹۸گویا دقت نکردی به متن که نوشته خبرش از کجا درز کرده
ali a
۱۵ خرداد ۱۳۹۸بنظرم مرسدس حالا حالاها نمیتونه حریف تسلا بشه …مشخصات این ماشین الکتریکی بنز همین الانم از تسلا پایین تره…مدل های جدیدتر تسلا بازم بهترن میشن…پس تا چند سال آینده رقیب جدی برای تسلا وجود نداره…