سدانهای اسپرت، اکنون به درجه ای از کمال رسیده اند که در برابر خودروهای سوپراسپرت هم کم نمی آورند! در این میان بهترین خودروها را نیز ژرمنها می سازند. بامو M5 دیگر به یک الگو در این زمینه تبدیل شده و AMG نیز تبحر خاصی در ساخت اسپرتهای بنز دارد. عضو جدیدتر این خانواده، آئودی RS است که به دنبال همین فرمول خلق شده است. در این قسمت قصد داریم تا مقایسه کاملی از ۳ سوپر سدان بی نظیر (البته در غیبت بامو) را برای شما ترتیب دهیم که این مقاله، نتایج به دست آمده و محتوای آن بعد از تست رانندگی این سه خودرو توسط کارشناسان europeancarweb منتشر شده است. پس تا انتها با ما همراه باشید و نظرات خود را حتماً اعلام کنید.
یکی از کلیدیترین عوامل در تصمیمگیری برای انتخاب، قیمت یک خودروست. در بین این سه خودرو جگوار XFR-S که تولید آن نیز محدود بوده با ۹۹ هزار دلار ارزانترین مدل به حساب میآید. البته با اضافه کردن شیشه جلوی جدید، کاور موتور از جنس کربن و بال عقب کربنی ۳۵ هزار دلار به قیمت آن افزوده شده و در نهایت برای خرید آن باید ۱۰۵ هزار و ۷۷۰ دلار بپردازید.
مرسدس بنز E63 AMG S با اختلاف کم و با قیمتی معادل ۹۹ هزار و ۷۰۰ دلار در جایگاه دوم قرار دارد که استفاده از تریم جلا یافته مشکی با مارک Designo، چرخهای ۱۹ اینچ مخصوص AMG، چرم قرمز و بسته Driver Assistance قیمت این خودرو را به ۱۰۶ هزار و ۸۲۵ دلار میرساند.
البته تا یادمان نرفته بگوییم که در مدل اس ۲۵ اسب بخار توان و ۸۱ نیوتن متر گشتاور بیشتر وجود دارد که آن را از سایر رقبا جدا میکند.
استایل یا سبک طراحی
شکی وجود ندارد که رنگ طوسی مرواریدی در کنار تریم جلا یافته و چرخهای بزرگ نه تنها باعث میشود RS7 زیباتر جلوه کند بلکه به لطف جلوپنجره زیبا و بینقص، ناحیه بال عقب پهن همانند یک کوپه ۴ درب آن را از رقبا متمایز کرده و جایگاه طراحان آئودی را در بین بهترینهای زمینه کاری خود قرار میدهد.
البته اگر به دنبال سادگی هستید که بیتردید میتوانید E63 AMG S را انتخاب کنید و اگر هم به طراحیهای مفهومی و جذاب علاقه دارید که با کمی دقت متوجه میشوید XFR-S بهترین انتخاب برای شماست. کارخانه جگوار با قرار دادن اسپویلرهای Vorsteiner از جنس فیبر کربن سعی داشته است تا جلوهای متفاوت از این بسته با ارزش و گرانبها را نمایش دهد.
اما بنز خودرویی ساده با خطوطی زیباست که کاملاً مشخص است طراحی مدل نهایی آن با بهبودهایی همراه بوده است. اسپویلر جلو و دیفیوزر عقب با جزئیات کامل طراحی شدهاند ولی بر خلاف نظر تیم سازنده، به نظر ما چرخها و رینگهای مشکی آن اصلاً جالب نیست.
و اگر قرار باشد بین آئودیها یکی را نامزد بهترین و زیباترین طراحی داخلی بکنیم باید بگوییم RS7 تنها گزینه مورد نظر ماست. ترکیب تجمل با ارگونومی و جزئیات طراحی جای هیچ گونه بحثی را باقی نمیگذارد.
همانند خودروهای دیگر این مدل نیز از صندلیهای کاملاً اسپرت بهره میبرد و تنها در AMG است که میتوانید از قابلیت ماساژور با حرکت بالشی در صندلیها استفاده کنید. این صندلیها شباهتی با نمونههای اولیه به کار رفته در BMW M5 قبلی ندارد و حرکات ملایم بود ولی میتواند رضایت شما را جلب کند.
در حقیقت طراحی داخلی مرسدس در مکان دوم قرار میگیرد البته این شانس را داشت که با در نظر نگرفتن برخی از مشکلات سطحی بتوان آن را در مقام اول قرار داد. البته بنز همیشه طرفداران خودش را داشته و دقیقاً همان سبک آئودی را در پیش گرفته ولی اشتباه آنها استفاده از سوئیچها و دکمههای کاملاً گیج کننده بوده است.
جگوار خیلی هم از رقبای خود عقب نیست و متأسفانه سطح چرم گونه و زیبای آن با موادی از جنس پلاستیک ارزان پوشیده شده است. همین نواقص سبب شده است که نسبت به دو خودروی هموطن دیگر کمی عقب بماند و در پایان باید بگوییم که آئودی در جایگاه نخست قرار میگیرد.
عملکرد
همانطور که گفتیم طراحی ظاهری و جلوههای داخلی این خودروها آن قدر برجسته است که بتوانیم با آنها زندگی کنیم و نتوانیم از آنها دل بکنیم ولی یادمان باشد عامل مهمتری به نام عملکرد وجود دارد.
کم قدرتترین مدل در این فهرست ۵۵۰ اسب بخار قدرت دارد و کافی است با این خودرو یا دیگر مدلهای این تست، جادهای خالی را یافته و تنها بتازید.
میزان مصرف ترکیبی جگوار و مرسدس بنز ۱۳ لیتر در صد کیلومتر است و آئودی که وزن سنگینتری هم دارد ۱۲.۳۸ لیتر در صد کیلومتر مصرف میکند و البته شرایط مصرف در مکانهای متفاوت مانند مسیرهای کوهستانی فرق میکند.
در شرایط نرمال و برابر هر سه خودرو عملکرد کاملاً مطلوبی دارند و آئودی به وضعیت عادی خود بازگشته و بهترین مصرف را با توجه قابلیت غیر فعالسازی سیلندرها داراست.
در آزادراه از نظر مصرف زیاد قدرت، هندلینگ عالی، قدرت ترمزها و موارد دیگر نمیتوان تفاوتی بین هیچ کدام از این سه خودرو قائل شد. در حقیقت، تنها زمان تعویض دنده بود که شما متوجه میشدید سوار کدام مدل هستید!
اینجاست که دوباره نقش سیستمهای تعلیق قابل تنظیم و نحوه فرمان پذیری و هدایت خودروها بیشتر به چشم میآید. در وضعیت Sport فعال سازی دریچه کنترل سوخت کمی حساستر میشد و به شما اجازه میداد در پیچها شتاب بیشتری داشته باشید.
آئودی و مرسدس که بیشتر از این نیاز به دقت و ریزبینی نداشتند. سیستمهای کواترو و 4Matic آنها به خوبی عمل کرده و اجازه میداد سیستمهای الکترونیکی بینقص عمل کنند. برنامهریزیها کامل بودند و زمانهایی که به دستاندازها یا زمینهای ناهموار میرسیدیم کوچکترین مشکلی مشاهده نمیشد.
در این قسمت E63 کمی سرکش عمل میکرد که شاید از یک سدان ۱۹۴۰ کیلویی بعید به نظر میرسید. البته این وضعیت در مدلهای دیفرانسیل عقب E63 نیز دیده شده بود ولی سیستم 4Matic به صورت مداوم نسبت به وضعیت خودرو هشدار میداد.
شاید باورکردنی نباشد ولی این غول مرسدس بنز با وزن نزدیک ۲ تن و ۵۷۷ اسب بخار قدرتی که تولید میکند با این که در رده سدان ها قرار میگیرد ولی در نهایت عملکردی همچون یک کامپکت اسپرت را به شما تحویل میدهد.
مرسدس این رقابت ما را به یاد کوروت استینگری Z51 میاندازد. به نظر میرسد کنترل این خودرو حتی در زمانهایی که سرعت بیشتر میشود بهبود یافته است.
زمانی که با سرعت مجاز در حال رانندگی با RS7 هستید انگار بر روی یک فرش خزدار نرم قدم بر میدارید و اما وقتی وارد جادههای کوهستانی میشوید دیگر خزهای نرم این فرش برای شما کارایی سابق را ندارد.
باز هم در این قسمت اگزوز اسپرت موتور ۴ لیتری V8 این خودرو به همراه سیستم کواترو به یاریاش میآید ولی این بار دیگر نمیتواند با بنز مقابله کند.
تنها پلتفرم جگوار XFR-S همان RWD است و به نظر میرسد خیلی هم جالب نیست. حالت Dynamic باعث میشد کمی جاده را از دست داده و کنترل خودرو از دست شما خارج شود.
بعد از سواری با F-Type و XKR-S تصور میکردیم XFR-S مانند یک گربه بزرگ باشد ولی ظاهراً صدای آن مانند یک موش ضعیف است.
سیستم تعلیق انطباقی این خودرو به خوبی کار کرده و رینگهای ۲۰ اینچی آن به کمک تایرهای پهنش میآید و باعث میشود آنها عملکرد بی نقصی داشته باشند. سیستم ترمز XFR-S نیز در مقابل رقبا خیلی خوب کار میکند.
اما به نظر میرسد آنقدری که میخواهید نمیتوانید با این خودرو سریع حرکت کنید و اگر میخواهید راضی از خودرو پیاده شوید به شما پیشنهاد میکنیم سوار آئودی یا بنز شوید که از تمام توان و شتاب خود استفاده میکنند.
این نکته را یادتان باشد که این تست به ما نشان داد جگوار نه شخصیت مرسدس بنز را دارد و نه شخصیت آئودی را. جگوار XFR-S مانند یک معما یا چیستان حلنشده میماند.
رأیگیری
اگر بخواهیم در پایان نظرات خود را بیان کنیم کمی سخت است. اگر در مورد پیشرانهها بخواهیم نظر بدهیم که همگی موافق مرسدس هستیم. موتور این خودرو با توان ۵۷۷ اسب بخار تجربهای شگفتانگیز را برای شما رقم خواهد زد.
اکنون باید منتظر باشیم تا ببینیم نظر کاربران سایت پدال چیست؟ قطعاً از نظر ما، شما از کارشناسان europeancarweb مهمتر هستید.
شاهین
۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۳بی شک از نظر طراحی ائودی بالاتره،از نظر عملکرد بنز و از نظر لوکس بودن و شخصیت یا به قول معروف اقای خاص بودن،جگوار! اما! اما انتخاب من چیزی نیست جز:
BMW M5 competition package
امیدوارم از انتخابم راضی باشین! ;)
خودم
۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۳من سمند رو بیشتر به اینا ترجیح میدم.
البته سمند کمی به آیودی هم خداوکیلی شباهت داره.ایول
شاهین
۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۳خودم جان شباهت سمند به ائودی زمانی بیشتر میشه که سپر جلوشو باز کنی!
fleetwood
۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۳دوسته عزیز این آئودی است و آیودی کارش و جایگاهش فرق میکنه ، نمیشه گفت
شاهین
۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۳fleetwood جان چیو نمیشه گفت؟
akbar
۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۳در مورد جگ باهت مخالفم، به نظرم هم آئودی هم بنز از نظر لوکس بودن هم تکنولوژی و خیلی موارد دیگه برند بالاتری محسوب میشن. در کل RS7 واقعا برتره.
و انگلیسی های پر مدعا حرفی واسه گفتن ندارن جز غرور بی جا و تبلیغات زیاد.
fleetwood
۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۳سلام شاهین جان، کار آیودی را نمیشه گفت ، مگه تنظیم خانواده پاس نکردی ؟؟؟
شاهین
۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۳داداش 5 سال پیش پاس کردم،الان میگن عوض شده!
رضا
۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۳وای خدا حالا کدومیکی رو انتخاب کنم؟!
PEUGEOT
۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۳جا داره قهرمانی جهان در کشتی فرنگی رو به تمام دوستان و نویسندگان پدال تبریک بگم
آفرین به غیرت کشتی گیران ایرانی
زنده باد ایران و ایرانی
دانشجو مملکت
۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۳پژو جان داور ها شبی مدیران خودروساز ما بودن فقط …
PEUGEOT
۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۳دقیقا دوست عزیز
حیف که اینجا نمی تونم بهشون فحش بدم
sajjad
۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۳برنده ی هر سه بخش مرسدسه و لا غیر
Metalhead
۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۳ولی از نظر من ، E63 هم تو طراحی داخلی و خارجی و هم توی قدرت از RS7 و جگوار بالاتره
مارال
۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۳طراحی داشبورد بنز واقعا قشنگتر و منظم تره
شاهین
۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۳اوج هنر طراحان ائودی رو توی رینگ های این ماشین میشه دید.
رینگ هاشو ببینین،جوری طراحی شده که حتی با وجود اینکه ماشین حرکت نمیکنه حس “پویایی و متحرک بودن” رو تداعی میکنه.همین نکته های کوچیک هستش که کلاس کار رو بالا میبره و تفاوت های بزرگ ایجاد میکنه.افرین به ائودی.
MAMAD
۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۳من بیشتر از آئودی خوشم میاد
hrf
۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۳منم با شاهین جان موافقم. البته با اولش. شخصیت ماشینهای ائودی وطراحیاش هیچ وقت ادمو خسته نمیکنه.
امید
۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۳خیلی خوب بود ولی من ائودی و بنز بعدشم جگوار رو ترجیح میدم
hrf
۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۳تو المانی ها ب نظر من ائودی از همه خاص تره(نظر شخصی) من ائودی رو انتخاب میکنم. سوئیچش لطفا :D
شلبى
۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۳بنز یه جیز دیکس
خاوری مزراتی
۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۳من تو این رقابت مرسدس بنز رو ترجیح میدم ولی اعتقاد دارم با گسترش رقابت میشد مازراتی گیبلی، بی ام دبلیو سری M5 و .. رو داخل کرد تا رقابت واقعی تر بشه
درکل مرسدس بنز زیبا لوکس به یادماندنی و کارآمد هست پس انتخاب منه
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۳درود .
خاوری جان قبول کن گیبلی اصلا حرفی برای گفتن نداره در بخش اسپورت .
اگر نسخه های 8 و یا 6 سیلندر معمولی بودند ، حق با شما بود .
اما اگر مازراتی اینجا می امد ، باید فقط پرچم تکون میداد .
مازراتی رو چه به اسپورت .
تازه هم بنز و هم ائودی و هم ب ام و مدلهای استیشن هم دارند و ان ها هم
با همین پکیج قابل سفارش خرید هستند .
موقیت در طول زمان ار آن برندهایی است که مطابق با هر سلیقه ایی و
انتخابی یک محصول دارن . یکی از رموز موفقیت این سه غول المانی در
برابر مازراتی همینه . تازه این یکیش بود .
PEUGEOT
۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۳نمی دونم چرا ولی واقعا مرسدس خیلی دوست دارم
خیلی با اقتداره
مخصوصا سر کل کل با جگوار بیش از اندازه باهاش حال کردم
به جگوار یاد داد که به پر و پاش نپیچه
Arash66
۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۳در همین پاراگراف اول نویسنده عزیز اشتباه توضیح دادن !
( عضو جدیدتر این خانواده، آئودی RS )
کی گفته آئودی عضو تازه وارد رقابت بین سدان های اسپرت هست !؟
شما فکر میکنم RS6 رو نمیشناسید … آئودی فقط در رقابت با کوپه سدان تازه وارد هست که RS7 رو برای رقابت در همین کلاس فرستاده.
غفاری
۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۳دوست عزیز تو متن منظور RS7 بوده که متسافانه 7 جا افتاده
Arash66
۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۳چه فرقی میکنه
شما دوستان اطلاعات کمی در مورد آئودی دارین فکر میکنن آئودی تازه به ام 5 و ای کلاس رقابت میکنه
سال هاست که با A6 , S6 , RS6 داره با این دو کلاس رقیبش رقابت میکنه …
در ضمن RS7 اسپرت بک هست رقیب اصلی CLS
mahan
۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۳بین ائودی و بنز انتخاب واقعا سخته ولی جای بی ام و واقعا خالی بود اگه بود خیلی جذاب میشد رقابت
شانس آوردیم داور کلارسون و این انگلیسی ها نبودن وگرنه از همون اول میگفتن جگوار ازهمه بهتره
ژرمن ها باید یه برنامه مقابل تخت گاز انگیلیسا بسازن
چون اونا اصلا رسالت خراب کردن المانها دارن
برنامه قبلیشون توش گفتن آشغال سازان فولکس آلمانی . بوگاتی رو ساختن
عوام هم که باور میکنن دیگه
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۳درود .
افرین ماهان جان . خیلی خوشم اومد از واقع بین بودنت .
اون برنامه برای بعضی از افراد شده خدا . حجت . طوری که فکر میکنند ،
مجرهای تاپ گیر ، از مهندسان و کارشناسان کارخانه های خودروسازی بیشتر
میفهمند .
پیرو حرف شما باید بگم که در شماره 363 هفته نامه ی خودرو که در تاریخ
20اردیبهشت ماه چاپ شد ، در صفحه اخر مهمترین اخبار را مینویسد .
یکی از این اخبار این بود :
اخطار جدی به کلارکسون :
تهیه کنندگان برنامه تاپ گیر به جرمی کلارکسون در مورد استفاده از جملات
و کنایه های نژاد پرستانه در برنامه اش اخطار جدی دادند .
انها تهدید کردند که اهمیت برنامه ی تاپ گیر برایشان اهمیتی نداشته و
در صورت تکرار این الفاظ ، او را از تیم سازنده این برنامه کنار
میگذارند .
شاهین
۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۳میلاد جون حتما توی مجله ی ماشین خوندی که مهندس کاشانی به جرمی چی گفته بود دیگه؟! :)
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۳درود .
اتفاقا مجله ماشین هیچوقت اونهارو نکوبیده .
من هیچ وقت نخوندم . توخوندی ؟؟؟
کدام شماره ؟؟؟
شاهین
۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۳مهندس گفته بود جرمی که الان داره مجری گری میکنه دیپلم داره و من اون زمان گواهینامه ی خلبانی خودم رو گرفته بودم! (البته عین جمله یادم نیست ولی کلیتش همین بود)
شماره ی مجله یادم نیست.
شایان
۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۳والا خیلی ها تویه همین پدال هم سواد و هم اطلاعاتشون از اون احمقه انگلیسه بالاتره
Metalhead
۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۳از هر لحاظ که بخوایم حساب کنیم E63 بهتره ، من که خودم عاشق طراحی داخلشم و بخصوص چراغ های عقبش ، بعد E63 هم آئودی RS7 و آخر جگوار
ESI
۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۳من ویدیو های در یوتوب دیدم که بیشتر پیشتازی ائودی رو نسبت به بنز نشون میداد
Ehsan
۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۳بند اول متن رو که میخونی متوجه میشی که نویسنده این مطلب جناب غفاری است
کلا نوع ادبیات نوشتنتون فرق میکنه
Arash66
۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۳خب مورد دوم، اگر در جاده برفی و یخی تست درگ رو انجام بدن متوجه قدرت کواتترو خواهند شد.
مورد سوم و AMG S هست که نسخه بهبود یافته S رو بعد از معرفی RS7 معرفی کرد پس نسخه معمولی AMG که هیچ حرفی برای گفتن نخواهد داشت !
در ضمن من نمیفهمم چرا به این نکته توجه نمیشه که حجم موتور بنز 5.5 لیتر هست در صورتی که ائودی 4 لیتری هست.
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۳درود .
اقای ارش 66 کی گفته بنز بدون نسخه ی S حرفی برای گفتن نداره ؟؟؟
شما اینو از کجا دراوردی ؟؟؟
در بعضی موارد مرسدس بنز نسخه های تیونیگ شده ی خودش رو یا با نسخه ی سری
بلک معرفی میکنه و در بعضی موارد نسخه ی S .
همچین میگی هیچ حرفی برای گفتن نداشته انگار هیبرید بوده !!!!
نسخه ی معمولیش تازه میشه در حد جگوار .
در ضمن هر خودروسازی سیاست خودشو داره . ربطی به حجم موتور نداره .
شما اگر اطلاع داشته باشی ، متوجه خواهی شد که وقتی حجم موتور را کمتر
میگیرند ، از توربوهایی استفاده میکنند که قطر بیشتری دارند .
اگر نه یک موتور 4لیتری با توربوهای کوچک قدرت زیادی نمیتونه تولید کنه .
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۳درود .
مرسدس بنز خیلی روی این مدل کارکرده . هرچی توان داشته گذاشته . اگر
بخواهیم واقع بینانه نگاه کنیم ، باید بگم که این قهرمانی بنز در حالی
است که ب ام و M5 که به نوعی سردمدار همه ی این شرکت کنندگان است غایب
است .
قضاوت کار خیلی سختیه . به نظرم ائودی و بنز و ب ام و همشون در یک حد
هستند . چون وقتی در مجلات مختلف و کلیپ های مختلف تست و ازمایش این سه
برندرو میبینی همیشه مقام اول مختص یک برند نبوده ، یک جایی بنز اول
شده ، در یک مجله ب ام و و در جای دیگر ائودی . اما اینقدر مطمئن هستم
که جگوار چندین پله ازین رفبا پایین تر می ایسته .
در هر حال انتخاب من مثل روز روشنه حتی اگر به جای E63 AMG یک بنز E200
با کمترین سطح تجهیزاتی بود .
من هیچ وقت و تحت هیچ شرایطی به بنز خیانت نکردم ، نمیکنم ، و
نخواهم کرد .
Ehsan
۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۳در مورد ظاهر من فکر میکنم که ائودی کمی از بنز بهتر بود ( ولی نمای عقب بنز بهتره ) جگوار نمای جلوی خوبی داره ولی عقبش ساده است
در مورد موتور و عملکرد باید گفت بنز حتما اوله و بعد ائودی و بعد جاگوار
پس انتخاب های من به ترتیب :
1_ BMW M5
2_ Mercedes-Benz E63
3_ Audi RS7
4_ Jaguar XFR-s
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۳درود .
افرین احسان . البته باید بگم که اگر بحث خورویی باشه که هم لوکس باشه و
اسپورت ، ائودی حرف اول رو میزنه .
ولی اگر بحث خودروس سدان اسپورت باشه ، یا بنز و یا ب ام و . بعضی مواقع
هم ائودی اول میشه .
شاهین
۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۳انصافا جای BMW M5 خیلی خالی بود. :(
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۳درود . بله شاهین قبول دارم .
شاید مقام و اول را هم کسب میکرد . شااااید .
شاهین
۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۳میلاد این شااااید رو یه جوری گفتیا!!! :)
Ehsan
۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۳البته اگر بود حتما ، شاید اول میشد !! :-D
sahand
۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۳این مقایسه باطله،چون نه لکسوس هست نه ب.ام.و!
مِثه اینه که جام جهانی بذاری بدونه برزیل و اسپانیا!
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۳درود .
هیچ هم اینطور نیست .
اولا که کدام مدل لکسس اسپورت داره ؟؟؟
شما به من بگو کدام تینر رسمی و غیر رسمی روی مدلهای لکسس کار میکنه ؟؟؟
ده ها مجله ی خارجی و ایرانی برات میارم که همیشه یدونه از حلقه های
المانی نیستش . رقابت بین این سه تا بوده . حالا چون یکیشون نیست باطله ؟؟
وقتی بنز E63 AMG را با ب ام و M5 مقایسه میکنند ، قبول نیست چون
ائودی نبوده ؟؟؟؟
اگر مقایسه مجلات و میخوندی ، بهتر حرفم رو متوجه میشدی .
چون در بعضی از مواقع اماکن تهیه کردن رقیب سوم یا چهارم برای نشریه و
یا شبکه ی خودرویی نیست و نمیتوان تست و ازمایش رو برای یک خودرو معطل
کرد و یا به روز دیگری موکول کرد .
Metalhead
۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۳لکسوس مدل اسپورت نداره؟؟؟؟؟؟؟ میلاد ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ F Sport چیه پس؟؟؟؟؟؟؟ میشه واسم توضیح بدی الآن ؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ژیار
۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۳میلاد جان فکر کنم لکسوس هم مدلisf رو داره اما نه با عملکرد این سه مدل. اما انتخاب من در این کلاس 63amg S هستش بدون تردید. هر چند دست ما کوتاه و خرما برنخیل
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۳درود .
ژیار عزیز حرف شما کاملا درسته . ولی الان بحث یک خودروی
سدان با قابلیت های یک اسپورت تمام عیار است .
اگر قرار باشه لکسس حضور داشته باشه ، باید مدلهای
LF باشه که در کلاس سدان نیست .
به خدا من از این بنز میخواستم چیزی بگم ، ادعایی که
اکثر کارشناسان قبول دارند . اما اینجا نگفتم ، اگر
مینوشتم صدای همه در می امد .
sahand
۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۳میلاد خان،اینایی رو که گفتی میدونم،و قبولم دارم
ولی اینجا بحث ماشین اسپورت نبود،بحث ماشین سدانه،که واقعاً اگه بخوای بیطرف باشی لکسوس پا به پای بنز و ب.ام.و،میتونه تو این رقابت حضور داشته باشه.
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۳درود . سهند بله با شما موافقم .
اما اینجا بحث خودروی سدان با قابلیت اسپورت بوده . اگر
مدلهای معمولی بودند ، بله لکسس حرف برای گفتن داشت .
اگر بحث خودروی معمولی بود هیچ وقت ماشیبن ها از نوع
اسپورتشون انتخاب میشدند .
ژیار
۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۳میلاد جان فکر کنم که لکسوس در این کلاس مدل isf رو داره البته که در مقابل این اساتید هنوز خیلی عقبه. در کل بهترین سدان اسپرت e63amg S هست بدون تردید(نظرشخصی)
شاهین
۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۳ژیار جان ریش سفید این بخش BMW M5 هستش.
توی مقایسه ی بین E63 و M5 توی موتور ترند با ناداوری(!)،E63 برنده شد در حالی که BMW M5 یه اسطوره هستش و هیچی از بنز کم نداره که هیچ،شاید سر تر هم باشه.ارادتمندم.
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۳افرین . افرین .
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۳درود . شاهین قبول دارم . ولی همیشه ب ام و اول نبوده .
بیشتر مواقع اول بوده . بنز هم خرو میخواد هم خرمارو .
هم میخواد با شخصیت و با کلاس باشه و در عین حال اسپورت .
تا حدودی هم موفق بوده اما بیشتر دویت داره نرم و راحت
باشه .
شاهین
۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۳داداش میلاد حرفت کاملا درسته.انتخاب بین بنز و BMW و ائودی و پورشه بیشتر “دلی” هستش چون هر کدوم توی یه زمینه ای قوی هستن.
احسان
۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۳هیچ یا بهترین
زنده باد مرسدس بنز
Sadjad97
۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۳عشق است آئودی
سینا . فقط ایتالیا . فقط فراری
۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۳بسمه تعالی
مرسدس و جگوار همیشه دشمن خونی همدیگه بودن پس این وسط آئودی از همه مظلوم تره.
اول آئودی و بعد مرسدس،جگوار هم ماشین بدی نیست.
اگه راستشو بخواین انتخاب بین آئودی و مرسدس خیلی سخته خودمم گیج شدم که کدوم بهتره و به همین دلیل،ده، بیست،سی کردم آئودی دراومد!!!!
اگه انتخابم اشتباه بود منو ببخشید.
یه پسل باهوش
۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۳من با اینکه معمولا سوپر اسپرت سوار می شم و علاقه ای به اتاشغالا ندارم
با این حال ائودی رو انتخاب می کنم :)
reza
۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۳جگوار که هیچی
ائودی هم یخورده به دل نمیشینه
ولی بنز از هر نظر عـــــالیه
بنز اصن پلت فرم خاصی داره
یه برندیه که پیر و جوون دوسش دارن
GTR-50
۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۳audi
امید
۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۳لطفا بخونید:
سلام دوستان واقعا آه و حسرت من واقعا موندم چرا ما عادت کردیم اینجوری باشیم چرا ایران خودرو های سوپر اسپرت و لوکس نسازه؟ دلمون خوشه می گیم بنزین نسبت به کشور های دیگر بسیار ارزون است اما شما بیاید نسبت درآمد به قیمت خودرو و بنزین بگیرید تو خارج یه آدم عادی با حقوق ۲ ماهش بدون اینکه بهش فشار بیاد یه بی ام و سری ۳ میخره اما تو ایران یه کارمند ساده باید چند صد سال کار کنه تا یه بی ام و بخره؟
به خدا تو کشوری مثل ایران که خودرو سازی اون به این افتضاحی است و طبق آمار ۷۰ درصد تصادفات جاده ای به ماشین های افتضاح ایران مربوط می شه نباید گمرکی از ۱۰۰ درصد شروع بشه تا بره اون بالا ها اگه گمرکی ها نبوند شما باید بین ۲۰۶ و النترا انتخاب می کردید. واقعا این پول گمرکی ها کجا میره؟
آه و افسوس
Only mercedes-773
۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۳ببین بعد مرسدس حروووومه….قدرت،لوکس بودن،طراحى خواص و در عین سادگى زیبا..با ابهت…و اصالت خواصشه ک ادمو دیوونه میکنه…
فقط ستاره ژرمنى
walid
۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۳آودی واقعا زیباست
ژیار
۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۳شاهین جان من عقیده شخصیم رو گفتم وگرنه هیچ کس منکر تواناییهای m5 نیست حتی تو هندلینگ و قابلیت مانور پذیری بی ام و سرتره. اما در کل نظرم رو بنز البته با ارادت به شما
شاهین
۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۳خواهش میکنم ژیار جان،انتخاب شما کاملا مورد احترام منه.ارادتمندم.
sajjad
۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۳آئوودی هم خوشگله هم لوکس امکاناتشم عالیه
زیگما
۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۳اگر فقط مقایسه بین دیف عقب ها لوکس معمولی بود، لکسس جی اس انتخاب من بود
با چوب بامبو و خرج کم و قیمت عالی
ولی وقتی سخن از دیف عقب لوکس اسپرت به میان میاد، انتخاب من ای کلاس هست(دیف عقبه یا تمام چرخ متحرک؟)…..هر چند کلا با قیمت های بالا زیاد حال نمیکنم…..
زیگما
۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۳خبر دار شدم ای کلاس ای ام جی دیفرانسیل عقب در امریکا نداریم.
پس انتخابم در بین دیف عقب های لوکس ، m5 میشه.
reza
۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۳تو این مقایسه جای خیلی از ماشینا خالیه…….
مخصوصا bmw