سدانهای اسپرت، اکنون به درجه ای از کمال رسیده اند که در برابر خودروهای سوپراسپرت هم کم نمی آورند! در این میان بهترین خودروها را نیز ژرمنها می سازند. بامو M5 دیگر به یک الگو در این زمینه تبدیل شده و AMG نیز تبحر خاصی در ساخت اسپرتهای بنز دارد. عضو جدیدتر این خانواده، آئودی RS است که به دنبال همین فرمول خلق شده است. در این قسمت قصد داریم تا مقایسه کاملی از ۳ سوپر سدان بی نظیر (البته در غیبت بامو) را برای شما ترتیب دهیم که این مقاله، نتایج به دست آمده و محتوای آن بعد از تست رانندگی این سه خودرو توسط کارشناسان europeancarweb منتشر شده است. پس تا انتها با ما همراه باشید و نظرات خود را حتماً اعلام کنید.
یکی از کلیدیترین عوامل در تصمیمگیری برای انتخاب، قیمت یک خودروست. در بین این سه خودرو جگوار XFR-S که تولید آن نیز محدود بوده با ۹۹ هزار دلار ارزانترین مدل به حساب میآید. البته با اضافه کردن شیشه جلوی جدید، کاور موتور از جنس کربن و بال عقب کربنی ۳۵ هزار دلار به قیمت آن افزوده شده و در نهایت برای خرید آن باید ۱۰۵ هزار و ۷۷۰ دلار بپردازید.
مرسدس بنز E63 AMG S با اختلاف کم و با قیمتی معادل ۹۹ هزار و ۷۰۰ دلار در جایگاه دوم قرار دارد که استفاده از تریم جلا یافته مشکی با مارک Designo، چرخهای ۱۹ اینچ مخصوص AMG، چرم قرمز و بسته Driver Assistance قیمت این خودرو را به ۱۰۶ هزار و ۸۲۵ دلار میرساند.
البته تا یادمان نرفته بگوییم که در مدل اس ۲۵ اسب بخار توان و ۸۱ نیوتن متر گشتاور بیشتر وجود دارد که آن را از سایر رقبا جدا میکند.
استایل یا سبک طراحی
شکی وجود ندارد که رنگ طوسی مرواریدی در کنار تریم جلا یافته و چرخهای بزرگ نه تنها باعث میشود RS7 زیباتر جلوه کند بلکه به لطف جلوپنجره زیبا و بینقص، ناحیه بال عقب پهن همانند یک کوپه ۴ درب آن را از رقبا متمایز کرده و جایگاه طراحان آئودی را در بین بهترینهای زمینه کاری خود قرار میدهد.
البته اگر به دنبال سادگی هستید که بیتردید میتوانید E63 AMG S را انتخاب کنید و اگر هم به طراحیهای مفهومی و جذاب علاقه دارید که با کمی دقت متوجه میشوید XFR-S بهترین انتخاب برای شماست. کارخانه جگوار با قرار دادن اسپویلرهای Vorsteiner از جنس فیبر کربن سعی داشته است تا جلوهای متفاوت از این بسته با ارزش و گرانبها را نمایش دهد.
اما بنز خودرویی ساده با خطوطی زیباست که کاملاً مشخص است طراحی مدل نهایی آن با بهبودهایی همراه بوده است. اسپویلر جلو و دیفیوزر عقب با جزئیات کامل طراحی شدهاند ولی بر خلاف نظر تیم سازنده، به نظر ما چرخها و رینگهای مشکی آن اصلاً جالب نیست.
و اگر قرار باشد بین آئودیها یکی را نامزد بهترین و زیباترین طراحی داخلی بکنیم باید بگوییم RS7 تنها گزینه مورد نظر ماست. ترکیب تجمل با ارگونومی و جزئیات طراحی جای هیچ گونه بحثی را باقی نمیگذارد.
همانند خودروهای دیگر این مدل نیز از صندلیهای کاملاً اسپرت بهره میبرد و تنها در AMG است که میتوانید از قابلیت ماساژور با حرکت بالشی در صندلیها استفاده کنید. این صندلیها شباهتی با نمونههای اولیه به کار رفته در BMW M5 قبلی ندارد و حرکات ملایم بود ولی میتواند رضایت شما را جلب کند.
در حقیقت طراحی داخلی مرسدس در مکان دوم قرار میگیرد البته این شانس را داشت که با در نظر نگرفتن برخی از مشکلات سطحی بتوان آن را در مقام اول قرار داد. البته بنز همیشه طرفداران خودش را داشته و دقیقاً همان سبک آئودی را در پیش گرفته ولی اشتباه آنها استفاده از سوئیچها و دکمههای کاملاً گیج کننده بوده است.
جگوار خیلی هم از رقبای خود عقب نیست و متأسفانه سطح چرم گونه و زیبای آن با موادی از جنس پلاستیک ارزان پوشیده شده است. همین نواقص سبب شده است که نسبت به دو خودروی هموطن دیگر کمی عقب بماند و در پایان باید بگوییم که آئودی در جایگاه نخست قرار میگیرد.
عملکرد
همانطور که گفتیم طراحی ظاهری و جلوههای داخلی این خودروها آن قدر برجسته است که بتوانیم با آنها زندگی کنیم و نتوانیم از آنها دل بکنیم ولی یادمان باشد عامل مهمتری به نام عملکرد وجود دارد.
کم قدرتترین مدل در این فهرست ۵۵۰ اسب بخار قدرت دارد و کافی است با این خودرو یا دیگر مدلهای این تست، جادهای خالی را یافته و تنها بتازید.
میزان مصرف ترکیبی جگوار و مرسدس بنز ۱۳ لیتر در صد کیلومتر است و آئودی که وزن سنگینتری هم دارد ۱۲.۳۸ لیتر در صد کیلومتر مصرف میکند و البته شرایط مصرف در مکانهای متفاوت مانند مسیرهای کوهستانی فرق میکند.
در شرایط نرمال و برابر هر سه خودرو عملکرد کاملاً مطلوبی دارند و آئودی به وضعیت عادی خود بازگشته و بهترین مصرف را با توجه قابلیت غیر فعالسازی سیلندرها داراست.
در آزادراه از نظر مصرف زیاد قدرت، هندلینگ عالی، قدرت ترمزها و موارد دیگر نمیتوان تفاوتی بین هیچ کدام از این سه خودرو قائل شد. در حقیقت، تنها زمان تعویض دنده بود که شما متوجه میشدید سوار کدام مدل هستید!
اینجاست که دوباره نقش سیستمهای تعلیق قابل تنظیم و نحوه فرمان پذیری و هدایت خودروها بیشتر به چشم میآید. در وضعیت Sport فعال سازی دریچه کنترل سوخت کمی حساستر میشد و به شما اجازه میداد در پیچها شتاب بیشتری داشته باشید.
آئودی و مرسدس که بیشتر از این نیاز به دقت و ریزبینی نداشتند. سیستمهای کواترو و 4Matic آنها به خوبی عمل کرده و اجازه میداد سیستمهای الکترونیکی بینقص عمل کنند. برنامهریزیها کامل بودند و زمانهایی که به دستاندازها یا زمینهای ناهموار میرسیدیم کوچکترین مشکلی مشاهده نمیشد.
در این قسمت E63 کمی سرکش عمل میکرد که شاید از یک سدان ۱۹۴۰ کیلویی بعید به نظر میرسید. البته این وضعیت در مدلهای دیفرانسیل عقب E63 نیز دیده شده بود ولی سیستم 4Matic به صورت مداوم نسبت به وضعیت خودرو هشدار میداد.
شاید باورکردنی نباشد ولی این غول مرسدس بنز با وزن نزدیک ۲ تن و ۵۷۷ اسب بخار قدرتی که تولید میکند با این که در رده سدان ها قرار میگیرد ولی در نهایت عملکردی همچون یک کامپکت اسپرت را به شما تحویل میدهد.
مرسدس این رقابت ما را به یاد کوروت استینگری Z51 میاندازد. به نظر میرسد کنترل این خودرو حتی در زمانهایی که سرعت بیشتر میشود بهبود یافته است.
زمانی که با سرعت مجاز در حال رانندگی با RS7 هستید انگار بر روی یک فرش خزدار نرم قدم بر میدارید و اما وقتی وارد جادههای کوهستانی میشوید دیگر خزهای نرم این فرش برای شما کارایی سابق را ندارد.
باز هم در این قسمت اگزوز اسپرت موتور ۴ لیتری V8 این خودرو به همراه سیستم کواترو به یاریاش میآید ولی این بار دیگر نمیتواند با بنز مقابله کند.
تنها پلتفرم جگوار XFR-S همان RWD است و به نظر میرسد خیلی هم جالب نیست. حالت Dynamic باعث میشد کمی جاده را از دست داده و کنترل خودرو از دست شما خارج شود.
بعد از سواری با F-Type و XKR-S تصور میکردیم XFR-S مانند یک گربه بزرگ باشد ولی ظاهراً صدای آن مانند یک موش ضعیف است.
سیستم تعلیق انطباقی این خودرو به خوبی کار کرده و رینگهای ۲۰ اینچی آن به کمک تایرهای پهنش میآید و باعث میشود آنها عملکرد بی نقصی داشته باشند. سیستم ترمز XFR-S نیز در مقابل رقبا خیلی خوب کار میکند.
اما به نظر میرسد آنقدری که میخواهید نمیتوانید با این خودرو سریع حرکت کنید و اگر میخواهید راضی از خودرو پیاده شوید به شما پیشنهاد میکنیم سوار آئودی یا بنز شوید که از تمام توان و شتاب خود استفاده میکنند.
این نکته را یادتان باشد که این تست به ما نشان داد جگوار نه شخصیت مرسدس بنز را دارد و نه شخصیت آئودی را. جگوار XFR-S مانند یک معما یا چیستان حلنشده میماند.
رأیگیری
اگر بخواهیم در پایان نظرات خود را بیان کنیم کمی سخت است. اگر در مورد پیشرانهها بخواهیم نظر بدهیم که همگی موافق مرسدس هستیم. موتور این خودرو با توان ۵۷۷ اسب بخار تجربهای شگفتانگیز را برای شما رقم خواهد زد.
اکنون باید منتظر باشیم تا ببینیم نظر کاربران سایت پدال چیست؟ قطعاً از نظر ما، شما از کارشناسان europeancarweb مهمتر هستید.
شلبى
۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۳جرمى کلارکسون عشق ماشین زابنیه، با امریکاییها که اصلا دشمن
Metalhead
۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۳فقط E63
hamidreza
۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۳فقط ائودی RS7
البته با پیشرانهABT
چاپلو
۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۳من که انتخابم جگواره چون خاصتر از بقیه هس
گربه میخوامت میوووووووو
مک میسل
۱۰ خرداد ۱۳۹۳میون این همه دلبر……..برم اینور یا اونور؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟/
ali
۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۳جگوار به نظر من تو هیچی حریف این دو المانی با شخصیت نمیشه. مخصوصا تو کیفیت و تکنولوژی…
pouya
۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۳من که m5 و پانامرا توربوs رو انتخاب میکنم
و دیگر هیچ…….
milad
۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۳خدا یکی مرسدس بنز هم یکی
کلا عشق است آلمان
محمد علی
۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۳واقعا آلمان ها قوی عمل میکنند با وجود نبودن m5 که بهترین تو این کلاسه و اینکه بهتر بود بجای e63 از cls amg استفاده می شد (چون باs7 تو یک کلاس هستند) واقعا
بنز همیشه نشون داده جزء بهترین هاست
احسان(احسان سابق)
۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۳من ائئودی رو انتخاب میکنم چون اولا بنز رقیب اصلی بی ام و هست و در اینجا در غیاب بی ام و ائودی رقیب وطنی بنزه و دوما طراحی خارجی و داخلی ائودی داره چشمامو نوازش میده
اینم بگم که عاشق لوگوی جگوار تو جلوپنجره XFR-Sم
Sadjad97
۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۳پدال:”قطعاً از نظر ما، شما از کارشناسان europeancarweb مهمتر هستید.”
من:واقعاً
mersedes
۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۳فقط بنز فقط آلمان
رضا
۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۳ولی قیافه آئودی از دوتا دیگه مدرن تره و باتوجه به سیستم کواترو آئودی تو هدایت پذیری و هندلینگ هم سرتره
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۳درود .
همانطور که در صفحه ی قبل گفتم ، برنده شدن مرسدس بنز در غیاب ب ام و
بوده .
چون در مجله ماشین شماره ی 377 که برای خرداد ماه 1393 که در روز 5 شنبه
روی دکه ها امده است ، در صفحه ی 36 یک مقایسه در خارج از کشور انجام
شده که توسط مجله ماشین ترجمه شده .
رقابت بین ائودی RS7 . ب ام و M5 . جاگوار XFR-S . مرسدس بنز E63 AMG .
پورشه پانامرا توربو بوده .
نتایج و مقام ها به ترتیب زیر است :
مقام اول : ب ام و با 39 امتیاز .
مقام دوم : مرسدس بنز با 37 امتیاز .
مقام سوم : ائودی با 36 امتیاز .
مقام چهارم : جاگوار با 35.5 امتیاز .
مقام پنجم : پورشه با 34.5 امتیاز .
بدرود .
شاهین
۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۳بیشتر از دو ساله که مجله ی ماشین نمیخرم ولی با این مطلبی که نوشتی،واجب شد که بخرم!
غفاری
۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۳why?
sadegh
۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۳ممنون پدال، پست خوبی بود، ولی هر چی میخواستم با این پست ارتباط برقرار کنم نشد که نشد، آخه یه جای کارش میلنگه! این تست بدون M5 صفا نداره
در کل به نظرم من اول BENZ و بعد آئودی و بعد هم جگوار
خاوری مزراتی
۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۳صادق جون بنظرم که بتمن با رفتنت نولان دیگه چیزی از توش درنمیاد..نگاه این کارگردان فیلسوفانه بود..اینو بخاطر آرم بتمن آواتارت گفتم
sadegh
۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۳ممنون که توجه کردی خاوری جون
نولان که با هیشکی قابل قیاس نیس، انصافا خیلی کارگردان بزرگیه.
مهدی ف
۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۳اصلا بنز یک چیز دیگست ابهت رو نگاه کن
Metalhead
۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۳در اون که شکی نیست
hadi
۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۳آئودی چه کرده ای ، واقعا زیباست خیلی،کاش اینجام بود وااااااااایییی
مرتضی
۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۳طراحی بنز خیلی دلنشین تره
szm
۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۳مرسدس بنز رو بیشتر می پسندم
ashkan
۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۳rs7 عشقه
غفاری
۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۳در مورد دوستانی که میگن چرای بی ام و نبوده باید بگم خوب این مقایسه بیسن سه خودرو بنا به دلایلی توسط سایت europeancar انجام شدهو به نظر من همون جمله پاراگراف اول که میگه : بامو M5 دیگر به یک الگو در این زمینه تبدیل شده و AMG نیز تبحر خاصی در ساخت اسپرتهای بنز دارد. )) همه چیو تموم کرده !
edwardak
۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۳RS7 رو که توی Motortrend تست کرده بودند 0-100 شده بود 3.2
یعنی سریع ترین سدان دنیا
رضا احمدی
۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۳عشق است آئودی والسلام.
amir
۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۳آئودی rs7
HOSSSEIN12
۹ خرداد ۱۳۹۳نظر من بدون شک مرسدس هستش
عماد
۱۰ خرداد ۱۳۹۳تصور کنید کسی که مالک cl و s و slr و sls هست هم بنز دارد و کسی هم که A class دارد هم بنز دارد و راننده تاکسی ها در برخی کشور ها و خیلی خودرو های خدماتی هم برند خودرویشان بنز هست و البته برند دوست داشتنی و ریلایبلی هست که برای مصرف از بهترین انتخاب هاست ، با وجودی که میدانم اغلب نظرات اینجا احساسی و بعضا از روی تعصب هست و کمتر مالک یا مشتریه این محصولات اینجا برای تبادل نظر حاضر هستند کمتر دیدم کسی از این منظر حس و حال برند جگوار را قضاوت کند اما اغلب اروپایی های اصیل بلعکس کشور های اسیایی و کشور های اطراف خلیج همیشه فارس این مورد براشون موضوع و دغدغه هست … همان حس تفاوتی که در مازراتی و استون مارتین و بنتلی حس میشود و مالک میداند کسی که برند خودرویش مثل اوست دیگر از سطح خدماتی و سلیقه های عام و تکراری و مدلی که 10 برابر از او ارزان تر است با همان برند ، نیست . شما وقتی جگوار سوارید میدانید برندی سوارید که مدل ارزان قیمت و هاچ بک و ون و خودروی خدماتی و … ندارد و جزو اجتماع کوچکی هستید که خاص تر فکر و انتخاب میکنند و صرفا عملکرد ،موضوع نهایی انتخاب آنها نیست … البته میدانم و پیش بینی میکنم در ایران نفرات مخالف با نظر من تعدادشان خیلی بیشتر از موافقان خواهد بود و این نسبت موافقان به مخالفان دقیقا نسبت کسانی هستند که این خودرو ها را انتخاب میکنند و بیانگر خاص بودن این عده است . این موضوع برند در مرسدس موضوع مهمی بوده طوری که برای هم سطح شدن با برند هایی مثل رولز رویس و بنتلی نمیتوانست با برند مرسدس با آنها به رقابت بپردازد و برند مایباخ را برای دسترسی به بازار بالا تر ( آپ مارکت) راهی کرد که تا کسی که مشتری خودرویی لوکس در این سطح هست احساس نا خوبی که بالاتر شمردم نداشته باشد و برای خرید ترغیب شود تا کمپانی بتواند آن بازار را تسخیر کند ، که اینگونه نشد و پروژه معروف رومیو و ژولیت ( کمک استون مارتین به مرسدس) هم هنوز نهایی و به نتیجه نرسیده است . هر چند شاید s از دید عملکرد ماشین بهتری از کواتروپورته و راپید و XJ و … باشد ، اما آیا موضوع برای مشتری در این سطح صرفا عملکرد است ؟ بعضا مشتری در این سطح، برند و محل خرید دکمه سر آستینش برایش مهم است که هر شخص عادی ای انتخابش مثل او نباشد و محل خریدش جای معمولی ای نباشد !
ammar
۱۸ شهریور ۱۳۹۳با سلام
این توانایی بنزو میرسونه که میتونه همه حور خودرویی بسازه (a…s) و همه از اون راضی باشه. و همخ برای خریدنشون سرو دست میشکنن مثلا بنز یه مدل از. سری s (گارد)بالاتر از یک میلیون دلار قیمت داره من یه جا خونده بودم سالی1500 تا از این سفارش از این خودرو رو فقط پس میزنه!!کدوم رولزرویس. وکدوم بنتلی که یک میلیون دلار قیمتش باشه ویا همین خودرو جدید بنزg63 شش چرخ پانصد هزار دلار قیمتشخ این 5 برابر شاسی بلندای لوکسی مثل پورشه قیمتشه کدوم شاسی بلندیه که تو دنیا این جور قیمتی داشته باشع این توانایی این شرکت موفق میرسونه کخ از 30، تا 1000000 دلار خودرو میسازه وهمشم مشتری داره بله این طوریاست
وصال
۲۳ خرداد ۱۳۹۳میون این همه خوشگل کیو انتخاب کنم!؟
به کدوم بگم آره، کدومی رو جواب کنم؟!
با همه ی این تفاصیر انتخاب من جگوار هستش چون خاصه…
rah
۲ دی ۱۳۹۳خودروهای المانی همشون دوسداشتنی هستند به غیر از اپل .
محمد
۱۹ فروردین ۱۳۹۴بنز واقعا ماشین خوبیه و در کل همیشه عالی بوده ولی من به شخصه طراحی های ائودی رو بیشتر می پسندم چون به نظرم به روزتر از بنز عمل میکنه
احمد
۲۷ مرداد ۱۳۹۴تا زمانی که بنز هست من به چیز دیگه ای نگاه نمیکنم
اول انگلیس بعد المان
۲۳ شهریور ۱۳۹۴واقعا خودرو سازی انگلیس دربیشتر ضمینه هایی که کار می کنه اول تودنیا مثلا درضمینه اسپورت سوپر لوکس استون مارتین حرف اولو تودنیا می زنه همین طور نگید نه این طور نیست اگر برندی رو تواین ضمینه می شناسید که ازاستون مارتین بالا تره اونو نام ببرید اگر منظور تون مازراتیه اون یه رده پایین تره اون اسپورت فوق لوکسه واستون مارتین اسپورت سوپر لوکسه ودر ضمینه سوپر لوکس رولزرویس وبنتلی حرف اولوتودنیا می زنن ودر ضمینه شاسی بلند لندروور حرف اولو می زنه اگر المانم بنز وبی ام وائودی رو داره اونا مثل رولزرویس وبنتلی فقط یک ضمینن ولی این حرفا همش حرفه من خودم که این قدر انگلیس انگلیس می کنم اگر یک پورشه یا بنز یا هر خودرو خوب المانی رو داشته باشم دیگه هیچی نمی خوام