مرسدس بنز

چرا سیستم خودران مرسدس بهتر از تسلا است؟

مرسدس بنز مدت‌های مدیدی پیشروی بخش سیستم‌های خودران بوده و حالا می‌خواهد با معرفی مدل S کلاس فیس لیفت آن را حفظ کند.


بنا به گفته‌ی مرسدس بنز، نسخه‌ی فیس لیفت S کلاس که اواخر امسال وارد بازار می‌شود قدم بزرگ دیگری به سوی آینده‌ی رانندگی خودکار است؛ و اگرچه این موضوع شاید شبیه یک کمپین تبلیغاتی عمومی و هوشمندانه بنظر برسد اما دلیلی برای ایجاد شبهه در آن وجود ندارد.


همان‌گونه که مرسدس سال گذشته و در زمان معرفی E کلاس جدید ثابت کرد، این برند قادر است خودروهای فوق‌العاده هوشمندی بسازد که خودشان بتوانند وظیفه‌ی رانندگی را انجام دهند و احتمالاً در صورت نبود مشکلات مربوط به قوانین این موضوع رخ خواهد داد. نقطه‌ی اوج تقریباً ۲۰ سال پیشرفت داخلی در بحث تکنولوژی نیمه خودران باعث شده تا E کلاس ویژگی‌های خودران زیادی داشته باشد. این ویژگی‌ها هم‌اکنون به جدیدترین سدان پرچم‌دار بنز نیز راه یافته‌اند.


انتقال سیستم‌های کمک راننده از یک خودرو به خودروی دیگر برای مرسدس بنز سخت نیست. مرسدس می‌گوید بجای این کار، تقریباً همه‌ی موارد از دوربین‌ها و حسگرها گرفته تا نرمی فرمان در زمان تغییر جهت خودکار خود را بهبود بخشیده است. برای مثال سیستم کروز کنترل تطبیق شونده‌ی S کلاس بر پایه‌ی نسخه‌ای که در E کلاس معرفی شد ساخته شده و پیچ‌ها، میدان‌ها و… را بررسی می‌کند.


رئیس بخش رانندگی خودکار مرسدس گفته است:

S کلاس به‌روز شده قادر خواهد بود تا به‌طور قابل‌توجهی حمایت بیشتری از راننده را نسبت به سیستم‌های کنونی به عمل آورد.

کارها در این زمینه از حدود دو دهه پیش آغاز شده و متوقف نیز نخواهد شد چه آنکه از کروز کنترل‌های ابتدایی به خودروهایی رسیده‌ایم که می‌توانند بدون دخالت راننده وظایف اصلی را انجام دهند. این سیر توسعه یک مسابقه‌ی ماراتن بوده و به نظر نمی‌رسد که به پایان برسد. در کل باید گفت تکنولوژی رانندگی خودکار مرسدس برتر از رقیب آمریکایی یعنی تسلاست.


اگرچه سیستم‌های خودران تسلا قابل‌توجه هستند اما هنوز هم در مراحل توسعه بوده و از نظر قابلیت اعتماد و استفاده با تردیدهایی مواجه‌اند. برای مثال سیستم ترمز خودکار تسلا را در نظر بگیرید. این سیستم بدواً در تمامی مدل‌های تسلا وجود داشت اما سال پیش به‌طور مرموزی از روی مدل S و X حذف شد.


خواه این حذف سیستم از روی حادثه یا حوادث باشد یا چیز دیگر، تسلا هنوز خاموش مانده و چیزی نگفته است؛ اما پس از اینکه کانسومر ریپورتز به دلیل فقدان تجهیزات رتبه‌ی مدل S را کاهش داد، تسلا سریعاً ترمز اضطراری خودکار را به خودرو اضافه کرد.


مرسدس شاید بزرگ‌تر و بوروکراتیک‌تر از تسلا باشد اما درعین‌حال صبورتر نیز هست. مرسدس بجای عجله کردن در معرفی تکنولوژی‌های نوپا، با متانت و آهستگی در حال معرفی تجهیزات رانندگی خودکار بوده و آن‌ها را به‌طور مداوم بهبود می‌بخشد؛ و در بخش ایمنی، بهتر از مرسدس وجود ندارد…

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۹ دیدگاه‌ها

  1. الف.ی

    ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (1765 ديدگاه)

    میدونم قراره کلی دیس بگیرم ولی:
    چرا سیستم خودران بنز بهتر از تسلاست؟
    چون بنز کلا بهتر از تسلاست.

  2. shirko.merceds benz

    ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (200 ديدگاه)

    خوب بنز ست دیگر ??

  3. امپراتور لامبورگینی

    ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (11565 ديدگاه)

    .
    (( تکیه بر جای بزرگان نتوان زد به گزاف
    مگر اسباب بزرگی همه آماده کنی ))
    [ حافظ]
    .
    تسلا خیلی راه داره تا به ( اسباب های بزرگی ) دست پیدا کنه.

    1. mehran911

      ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (2115 ديدگاه)

      تسلا با دایملر طرفه

  4. ahmadreza khz

    ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (253 ديدگاه)

    کاره بنز درسته که این همه سال در بین بهترین های جهانه تسلا هم میتونه با مدیریت خوب پیشرفت کنه

  5. جواد

    ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (990 ديدگاه)

    تسلا هزاران مشکل از کیفیت تا اتش سوزی داره ولی به هیچ وجه اجازه ای به روزنامه ها یا شبکه ها نمیدن که این اخبار پوشش بدن چرا واقعا نمیدونم تو اخرین موردهم داشت مهندسای شرکت تو اروپا را با اتش سوزی موقع تست به کشتن میداد

    1. كوروش

      ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (1129 ديدگاه)

      دوست عزیز من ایلان ماسک رو خیلی قبول دارم ولی حرفت درسته اون خیلی توی بخش رسانه ای حرفه ای شده و خوب راه رو یاد گرفته با خرید برخی از سهام های رسانه های بزرگ عملا اجازه سیاه نمایی علیه تسلا رو نمی ده

      1. آریا

        ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۶
        سوابق: (263 ديدگاه)

        کوروش عزیز سیاه نمایی نیست بلکه واقعیته.
        ماسک اجازه گفتن واقعیات رو نمیده.
        ولی دلیل اصلی همچنان پرفروش بودن تسلا بی رقیب بودنشه(از لحاظ پیشرانه الکتریکی)

  6. mehran911

    ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (2115 ديدگاه)

    پس از یک دوره ی گذار و رصد بازار خودرو ها خودران و الکتریکی حالا چند سالیست که غول های خودروسازی آلمان بیدار شدند
    .
    توسعه صنعت خودروهای الکتریکی و خودران در آلمان حقیقتا با سرعت باور نکردنی و اعجاب آوری در حال پیشرفته .
    به چندتا مورد اشاره می کنم
    بزارید اینجوری شروع کنم که معمولا هزینه تحقیق توسعه یا R&D در حوزه ی خودرو در آلمان معادل 28 میلیارد دلار (96 هزار میلیارد تومان ) هستش این رقم بیشتر از هزینه ی تحقیق توسعه ی هر کشوری در عرصه ی خودروست
    و این جالبه بدونید که گروه فولکس واگن و مرسدس و bmw متعهد که تا سال ۲۰۲۰ بیشتر هزینه تحقیق و توسعه شون رو به خودروهای الکتریکی اختصاص بدن
    .
    دولت آلمان طرح یارانه ی ۶۰۰ میلیون یورویی برای خریداران خودروهای الکتریکی در نظر گرفته و ۲۰۰میلیون یورو برای فراهم کردن زیرساخت ها مثل ۱۰ هزار دستگاه شارژ آهسته و ۵ هزار سیستم شارژ سریع هزینه کرده که قدم بزرگی برای تشویق مردم برای خرید خودروهای الکتریکیست
    .
    دولت آلمان طرح های فوق العاده ای برای سازندگان باطری ها و توسعه دهندگان تکنولوژی های الکتریکی در نظر گرفته
    وجود طرح های فوق العاده ی تشویقی کار رو به جایی رسونده که کمپانی چینی Beijing WKW Automotive برای توسعه ی خودروهای الکتریکی معادل ۱.۲۴ میلیارد دلار در آلمان هزینه کرده
    .
    در اجلاسی که در مورد خودروهای الکتریکی بین خودورساز های آلمانی برگزارشد حتی مرکل هم گفت که آلمان باید به کشور پیشرو و رهبر خودروهای الکتریکی تبدیل بشه !!!
    .
    در راستای کاهش آلایندگی دولت آلمان خودروساز های آلمانی مجبور کرده تا سال ۲۰۲۰ معادل یک میلیون خودروی الکتریکی و تا ۲۰۳۰ معادل ۵ میلیون خودروی الکتریکی تولید کنن
    .
    صنعت خودروسازی آلمان با سرعت عجیبی در حال پیشرفته

    1. امپراتور لامبورگینی

      ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (11565 ديدگاه)

      من عاشق این کشور و صنعتشم. بویژه خودروسازیش.
      همیشه دوست دارم طرفدار بهترین ها باشم.

      1. mehran911

        ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۶
        سوابق: (2115 ديدگاه)

        واقعا هم همینطوره مجید جان
        صنعت خودروسازی آلمان داستانیه برای خودش
        هر کس که آلمان و خودروسازیشو بشناسه خودبه خود عاشقش میشه

        1. بهزاد

          ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۶
          سوابق: (2544 ديدگاه)

          مهران جان در سال گذشته 2016 بیشترین هزینه تحقیق و توسعه در صنعت خودروسازی را کشور ژاپن با 28 میلیارد دلار انجام داده و آلمانی ها در سال گذشته مقداری از این هزینه هاشون را کاهش دادند به خصوص vw و دایملر وگرنه در سالهای قبل آلمانی ها بیشترین هزینه را داشته اند.
          http://www.impomag.com/news/2016/08/japanese-automakers-spend-record-amount-r-d-fy-2016

        2. mehran911

          ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۶
          سوابق: (2115 ديدگاه)

          ممنون بهزاد جان
          نیازی به لینک نبود حرفت سند

    2. كوروش

      ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (1129 ديدگاه)

      دقیقا
      همیشه با بهترین سیاست اجرائی توانستند اینقدر قدرتمند باقی بمانند و گرنه تا الان مثل امریکایی ها صد بار ورشکسته می شدند و با وام دولتی سرپا می شدند شکی در برتر بودن خودرو سازی المان ها چه در کیفیت چه در تکنولوژی نیست

  7. اصغر

    ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (6 ديدگاه)

    منبع مقاله لطفا

  8. آریا

    ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (263 ديدگاه)

    بهترین یا هیچ…
    بعضیا الان دیگه کامنت نمیزارن.
    پرچم آلمان بالاس.

  9. Erfan

    ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (77 ديدگاه)

    واقعا
    The best or nothing
    یک شعار نیست…
    عملا وجود داره…

  10. یاسین

    ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (658 ديدگاه)

    مرسدس ماشین زمانه اینو یه یکی از قدیمی ترین ژورنالیست های دنیا میگه: ممکن است چیزی که شما امروز در یک مرسدس میبینید چند سال بعد در بقیه ماشینها ببینید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا