مرسدس بنز مدتهای مدیدی پیشروی بخش سیستمهای خودران بوده و حالا میخواهد با معرفی مدل S کلاس فیس لیفت آن را حفظ کند.
بنا به گفتهی مرسدس بنز، نسخهی فیس لیفت S کلاس که اواخر امسال وارد بازار میشود قدم بزرگ دیگری به سوی آیندهی رانندگی خودکار است؛ و اگرچه این موضوع شاید شبیه یک کمپین تبلیغاتی عمومی و هوشمندانه بنظر برسد اما دلیلی برای ایجاد شبهه در آن وجود ندارد.
همانگونه که مرسدس سال گذشته و در زمان معرفی E کلاس جدید ثابت کرد، این برند قادر است خودروهای فوقالعاده هوشمندی بسازد که خودشان بتوانند وظیفهی رانندگی را انجام دهند و احتمالاً در صورت نبود مشکلات مربوط به قوانین این موضوع رخ خواهد داد. نقطهی اوج تقریباً ۲۰ سال پیشرفت داخلی در بحث تکنولوژی نیمه خودران باعث شده تا E کلاس ویژگیهای خودران زیادی داشته باشد. این ویژگیها هماکنون به جدیدترین سدان پرچمدار بنز نیز راه یافتهاند.
انتقال سیستمهای کمک راننده از یک خودرو به خودروی دیگر برای مرسدس بنز سخت نیست. مرسدس میگوید بجای این کار، تقریباً همهی موارد از دوربینها و حسگرها گرفته تا نرمی فرمان در زمان تغییر جهت خودکار خود را بهبود بخشیده است. برای مثال سیستم کروز کنترل تطبیق شوندهی S کلاس بر پایهی نسخهای که در E کلاس معرفی شد ساخته شده و پیچها، میدانها و… را بررسی میکند.
رئیس بخش رانندگی خودکار مرسدس گفته است:
S کلاس بهروز شده قادر خواهد بود تا بهطور قابلتوجهی حمایت بیشتری از راننده را نسبت به سیستمهای کنونی به عمل آورد.
کارها در این زمینه از حدود دو دهه پیش آغاز شده و متوقف نیز نخواهد شد چه آنکه از کروز کنترلهای ابتدایی به خودروهایی رسیدهایم که میتوانند بدون دخالت راننده وظایف اصلی را انجام دهند. این سیر توسعه یک مسابقهی ماراتن بوده و به نظر نمیرسد که به پایان برسد. در کل باید گفت تکنولوژی رانندگی خودکار مرسدس برتر از رقیب آمریکایی یعنی تسلاست.
اگرچه سیستمهای خودران تسلا قابلتوجه هستند اما هنوز هم در مراحل توسعه بوده و از نظر قابلیت اعتماد و استفاده با تردیدهایی مواجهاند. برای مثال سیستم ترمز خودکار تسلا را در نظر بگیرید. این سیستم بدواً در تمامی مدلهای تسلا وجود داشت اما سال پیش بهطور مرموزی از روی مدل S و X حذف شد.
خواه این حذف سیستم از روی حادثه یا حوادث باشد یا چیز دیگر، تسلا هنوز خاموش مانده و چیزی نگفته است؛ اما پس از اینکه کانسومر ریپورتز به دلیل فقدان تجهیزات رتبهی مدل S را کاهش داد، تسلا سریعاً ترمز اضطراری خودکار را به خودرو اضافه کرد.
مرسدس شاید بزرگتر و بوروکراتیکتر از تسلا باشد اما درعینحال صبورتر نیز هست. مرسدس بجای عجله کردن در معرفی تکنولوژیهای نوپا، با متانت و آهستگی در حال معرفی تجهیزات رانندگی خودکار بوده و آنها را بهطور مداوم بهبود میبخشد؛ و در بخش ایمنی، بهتر از مرسدس وجود ندارد…
الف.ی
۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۶میدونم قراره کلی دیس بگیرم ولی:
چرا سیستم خودران بنز بهتر از تسلاست؟
چون بنز کلا بهتر از تسلاست.
shirko.merceds benz
۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۶خوب بنز ست دیگر ??
امپراتور لامبورگینی
۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۶.
(( تکیه بر جای بزرگان نتوان زد به گزاف
مگر اسباب بزرگی همه آماده کنی ))
[ حافظ]
.
تسلا خیلی راه داره تا به ( اسباب های بزرگی ) دست پیدا کنه.
mehran911
۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۶تسلا با دایملر طرفه
ahmadreza khz
۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۶کاره بنز درسته که این همه سال در بین بهترین های جهانه تسلا هم میتونه با مدیریت خوب پیشرفت کنه
جواد
۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۶تسلا هزاران مشکل از کیفیت تا اتش سوزی داره ولی به هیچ وجه اجازه ای به روزنامه ها یا شبکه ها نمیدن که این اخبار پوشش بدن چرا واقعا نمیدونم تو اخرین موردهم داشت مهندسای شرکت تو اروپا را با اتش سوزی موقع تست به کشتن میداد
كوروش
۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۶دوست عزیز من ایلان ماسک رو خیلی قبول دارم ولی حرفت درسته اون خیلی توی بخش رسانه ای حرفه ای شده و خوب راه رو یاد گرفته با خرید برخی از سهام های رسانه های بزرگ عملا اجازه سیاه نمایی علیه تسلا رو نمی ده
آریا
۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۶کوروش عزیز سیاه نمایی نیست بلکه واقعیته.
ماسک اجازه گفتن واقعیات رو نمیده.
ولی دلیل اصلی همچنان پرفروش بودن تسلا بی رقیب بودنشه(از لحاظ پیشرانه الکتریکی)
mehran911
۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۶پس از یک دوره ی گذار و رصد بازار خودرو ها خودران و الکتریکی حالا چند سالیست که غول های خودروسازی آلمان بیدار شدند
.
توسعه صنعت خودروهای الکتریکی و خودران در آلمان حقیقتا با سرعت باور نکردنی و اعجاب آوری در حال پیشرفته .
به چندتا مورد اشاره می کنم
بزارید اینجوری شروع کنم که معمولا هزینه تحقیق توسعه یا R&D در حوزه ی خودرو در آلمان معادل 28 میلیارد دلار (96 هزار میلیارد تومان ) هستش این رقم بیشتر از هزینه ی تحقیق توسعه ی هر کشوری در عرصه ی خودروست
و این جالبه بدونید که گروه فولکس واگن و مرسدس و bmw متعهد که تا سال ۲۰۲۰ بیشتر هزینه تحقیق و توسعه شون رو به خودروهای الکتریکی اختصاص بدن
.
دولت آلمان طرح یارانه ی ۶۰۰ میلیون یورویی برای خریداران خودروهای الکتریکی در نظر گرفته و ۲۰۰میلیون یورو برای فراهم کردن زیرساخت ها مثل ۱۰ هزار دستگاه شارژ آهسته و ۵ هزار سیستم شارژ سریع هزینه کرده که قدم بزرگی برای تشویق مردم برای خرید خودروهای الکتریکیست
.
دولت آلمان طرح های فوق العاده ای برای سازندگان باطری ها و توسعه دهندگان تکنولوژی های الکتریکی در نظر گرفته
وجود طرح های فوق العاده ی تشویقی کار رو به جایی رسونده که کمپانی چینی Beijing WKW Automotive برای توسعه ی خودروهای الکتریکی معادل ۱.۲۴ میلیارد دلار در آلمان هزینه کرده
.
در اجلاسی که در مورد خودروهای الکتریکی بین خودورساز های آلمانی برگزارشد حتی مرکل هم گفت که آلمان باید به کشور پیشرو و رهبر خودروهای الکتریکی تبدیل بشه !!!
.
در راستای کاهش آلایندگی دولت آلمان خودروساز های آلمانی مجبور کرده تا سال ۲۰۲۰ معادل یک میلیون خودروی الکتریکی و تا ۲۰۳۰ معادل ۵ میلیون خودروی الکتریکی تولید کنن
.
صنعت خودروسازی آلمان با سرعت عجیبی در حال پیشرفته
امپراتور لامبورگینی
۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۶من عاشق این کشور و صنعتشم. بویژه خودروسازیش.
همیشه دوست دارم طرفدار بهترین ها باشم.
mehran911
۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۶واقعا هم همینطوره مجید جان
صنعت خودروسازی آلمان داستانیه برای خودش
هر کس که آلمان و خودروسازیشو بشناسه خودبه خود عاشقش میشه
بهزاد
۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۶مهران جان در سال گذشته 2016 بیشترین هزینه تحقیق و توسعه در صنعت خودروسازی را کشور ژاپن با 28 میلیارد دلار انجام داده و آلمانی ها در سال گذشته مقداری از این هزینه هاشون را کاهش دادند به خصوص vw و دایملر وگرنه در سالهای قبل آلمانی ها بیشترین هزینه را داشته اند.
http://www.impomag.com/news/2016/08/japanese-automakers-spend-record-amount-r-d-fy-2016
mehran911
۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۶ممنون بهزاد جان
نیازی به لینک نبود حرفت سند
كوروش
۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۶دقیقا
همیشه با بهترین سیاست اجرائی توانستند اینقدر قدرتمند باقی بمانند و گرنه تا الان مثل امریکایی ها صد بار ورشکسته می شدند و با وام دولتی سرپا می شدند شکی در برتر بودن خودرو سازی المان ها چه در کیفیت چه در تکنولوژی نیست
اصغر
۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۶منبع مقاله لطفا
شاهین
۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۶خدمت شما
http://www.autoguide.com/auto-news/2017/05/why-mercedes-self-driving-suite-is-better-than-tesla-s.html
آریا
۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۶بهترین یا هیچ…
بعضیا الان دیگه کامنت نمیزارن.
پرچم آلمان بالاس.
Erfan
۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۶واقعا
The best or nothing
یک شعار نیست…
عملا وجود داره…
یاسین
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۶مرسدس ماشین زمانه اینو یه یکی از قدیمی ترین ژورنالیست های دنیا میگه: ممکن است چیزی که شما امروز در یک مرسدس میبینید چند سال بعد در بقیه ماشینها ببینید