از سال ۲۰۱۷ مدل های C 124 مرسدس بنز واجد شرایط دریافت لیسانس H (تاریخی) در آلمان خواهند بود.
مرسدس بنز این روزها بسیار شاد است چراکه سیامین سالگرد تولید سری C 124 را جشن می گیرد. با معرفی E کلاس کوپه جدید، این کمپانی تصمیم گرفته تا تقریبا تاریخ سه دهه ای این کلاس را که با عرضه ی C 124 در نمایشگاه خودروی ژنو ۱۹۸۷ جشن بگیرد.
در بروشور نسل اول این خودرو نوشته شده بود: “کوپهی جدید میدسایز مرسدس ترکیبی متوازن از فرم انحصاری و کارایی قدرتمند، تکنولوژی جدید، ایمنی و راندمان بالا است. خصیصهی ذاتی راحتی بالا در رانندگیهای روزانه و سفرهای طولانی نمایان است. نمای خارجی این خودرو دارای استایلی ظریف و متمایز بوده و همهی جزئیات آن بهطور عالی طراحی شده است.”
با سی ساله شدن این خودرو برای دریافت نمره لیسانس H (تاریخی) واجد شرایط خواهد بود. اولین مدلهای C 124 که تولید شدند CE و ۳۰۰ CE بودند که پس از آنها نیز دیگر نسخهها نظیر ۲۰۰ CE، ۲۲ CE و ۳۲۰ CE به بازار آمدند. در سال ۱۹۸۹ نیز پکیج اسپورت لاین با همراهی یک فیس لیفت معرفی شد. این پکیج سفارشی دارای سیستم تعلیق سفتتر، رینگهای آلیاژی سبکوزن ۱۵ اینچی با لاستیکهای پهنتر، صندلیهای عقب انفرادی و غربیلک فرمان چرمی جدید بود. کمی بعدتر نیز مدل پرچمدار ۳۰۰ CE-24 با پیشرانهی ۶ سیلندر ۲۲۰ اسب بخاری معرفی شد.
از ژوئن سال ۱۹۹۳ مرسدس بنز در تمامی مدلهای خانواده ۱۲۴ تغییراتی ایجاد کرد و نامگذاری آنها نیز به E کلاس تبدیل شد به گونهای که مدل ۳۲۰ CE به E 320 تغییر نام یافت. با گذشت زمان طیف وسیعی از پیشرانههای ۴ و ۶ سیلندر در این کلاس بکار رفت که بالاترین آنها پیشرانهی ۳.۶ لیتری AMG با قدرت ۲۶۵ اسب بخار در E 36 AMG عرضه شده در سپتامبر ۱۹۹۳ بود. این خودرو یکی از اولین محصولات حاصل همکاری این دو شرکت در سال ۱۹۹۰ برای توسعهی مشترک خودروهای پرفورمنس و جادهای بود.
جدای از طراحی مختص همهی زمانها، مدلهای کوپه با پیشرفتهترین تکنولوژیهای اواخر دههی ۸۰ و اواسط دههی ۹۰ میلادی به بازار آمدند. از جملهی این موارد میتوان به سیستم تعلیق عقبی چند اتصالی، ABS، آینههای گرم شوندهی برگرفته از S کلاس و… اشاره کرد.
این خودرو بر پایهی W 124 سدان بود اما طول آن ۸۵ میلیمتر کوتاهتر شده و ستونهای A، دربها و پانلهای بدنه تقویت شده بودند. این تغییرات ساختاری موردنیاز باعث شدند مدل کوپه اندکی سنگینتر از برادر ۴ درب سدان خود باشد.
منبع: motor1
elemento
۳ دی ۱۳۹۵واقعا ابهت یک ماشین اصیل رو داره.
بنز = تاج سر خودروسازی دنیا.
من به شخصه از بنتلی و رولزرویس خیلی بیشتر دوستش دارم.
اگر روزی بالفرض 10 میلیون دلار هم داشته باشم، تا وقتی بنز و مایباخ هست، سراغ رولزرویس و بنتلی نمیرم.
یادم نمیره همسایمون یک بنز 220 دیزلی یا همون W111 داشت و من چقدر عاشق جبروت و ابهت این ماشین شده بودم. یعنی اسطوره ی من بود. عاشقش شده بودم. به چشم یک شیر نر پیر نگاهش میکردم که قابل احترام و بزرگه
پشتش نوشته شده بود 220S – Automatic. ماشینی که تولیدی سال 1959بود ! (البته میدونم گیربکس اتومات توسط کادیلاک و اولدزموبیل ساخته شده)
مردم ایران خودشون برای مدل های مختلف بنز از سال ها پیش ، اسم درست کردند که نشون میده علاقه به بنز در میان مردم ایران خیلی ریشه دار و تاریخی هست.
جالبه بدونید ، بخش بزرگی از سهامداران و روسای شرکت دایملر-بنز پیشینه ی ایرانی دارند یا با ایرانی ها وصلت کردند.فقط میدونم تعدادشون خیلی زیاده. برای همین حضور بنز در ایران خیلی بیشتر از مثلا آئودی هست. چون روسای بنز ایران و مردمش رو میشناسن و به حضور در بازار ایران علاقمندند.
اسامی بنز های ایرانی !!
بنز کپل
بنز معماری
بنز دانشجویی
بنز شکاری
نوید جهرمی
۵ دی ۱۳۹۵قشنگ نوشتی المنتو جان. شخصا طرفدار طراحی اون نسل از بنزم (بعد از اس ال گالوینگ).ابهت و وقار رو به بهترین نحو نشون میده. از آرزوهامه یه بنز کپل تروتمیز گیربیارم و تا آخر عمرنگهش دارم. اولین ماشین اسباب بازی که یادم میاد داشتم همون شکلی بود و عشق ماشین در من از اونجا شکل گرفت.
KING 918
۳ دی ۱۳۹۵سر دبیر محترم ( که معمولا جواب هم نمیدید ) سلام
ببخشید اگه این دیدگاه بعضی از بچه ها رو میدونم ناراحت میکنه
ولی واقعا پست های مربوط به بنز و حتی بی ام و دارن خیلی زیاد میشن در روز
میدونم که الان از این دو برند زیاد خبر هست حتی تو سایت های دیگه ولی اینجا یعنی پدال تنها سایتیه که از همه سلیقه های خودرویی از علاقه مندان به لکسوز گرفته تا ماشین های انگلیسی میان و سر میزنن عضو مجله شما شدن و دوست دارن در موردشون اینجا بخونن ولی خب کار داره به جایی میرسه که دوستی مثل (فقط انگلستان) توی یه پست میگه چون دیگه از ماشین های انگلیسی پست نمیذارید منم سایتو ترک میکنم خیلی حیفه سایتی مثل پدال کم کم این جوری عضو هاشو از دست بده نمیخوام از کسی طرفداری کرده باشم یا اینکه این حرف خودم نباشه چون من خودم هم از برند مورد علاقه م خیلی خبر کم گذاشته میشه …
قبلا یادمه پدال زیر هر پست تا 5 صفحه دیدگاه بود ولی الان به خدا پست با یه 2 دیدگاه هم داشتیم ///
خواهشی که دارم از نویسنده های خوب پدال یکم تنوع پست ها رو بیشتر کنن به خاطر سلیقه ها و علاقه های مختلف خودرویی کاربران پدال …..
( امیدوارم از حرفم برداشت بدی نکرده باشید )
شاهین
۳ دی ۱۳۹۵سلام
کینگ جان خودت بهتر از ما میدونی که پدال هیچوقت طرفداری از هیچ برند و ملیتی نداشته.
من مترجم و نویسنده هم هیچوقت نمیام بخاطر علاقه ی شخصی اعتبار سایت رو پایین بیارم. واسه من هیچ فرقی نمیکنه که خبر مربوط به کدوم کمپانی هست. اینکه میبینی خبرای مربوط به خودروهای انگلیسی کمه واقعا تقصیر ما نیست. خبرای خودروسازی انگلیس تو دنیا هم نسبت به بقیه کمتر منتشر میشن.
حالا این نظر شخصیه منه شاید بعضی دوستان دوستدار صنعت انگلیس بگن نه اینجور نیست. ولی باور کن سعی همه دوستان اینکه که در کمترین زمان ممکن خبرای کل شرکت ها به سمع و نظر شما دوستان برسه.
مخلصم
KING 918
۳ دی ۱۳۹۵شاهین جان اخر کامنت گفتم برداشت بدی نکنید فدات
اصلا منظور من این نبود که خدایی نکرده شما یا بقیه نویسنده های پدال از روی تعصب روی برندی مقاله میذارید ….. به خدا منظورم این نیست ///
فقط میگم تنوع بیشتر بشه مگرنه من به خوبی هم خودت هم اقای دهقان و … میشناسم و میدونم چقدر برای این سایت زحمت کشیدین ….
(پهلوان مک لارن)new great britain
۳ دی ۱۳۹۵منم میخواستم همینو بگم محمدرضا زودتر گفتی.
ما منظورمون شما نیستی شاهین جان کلا میگیم.
مثلا چرا هیچ مطلبی از تکنولوژی خودران جگوار لندروور نذاشتین(زومیت گذاشته بود)
یا 12 سال گارانتی مک لارن.یا تعداد محصولا مک لارن 15 عدد تا سال 2022.
یا استون مارتین dbx یا ماشین کیتینگ با بیش از 2000 اسب بخار قدرت.
یا Ultima Evolution با یه موتور 8 سیلندر شورلت که ازش 1020 اسب بخار قدرت گرفتن و شتاب 0 تا 100در 2.3ثانیه.و…………..
مطالب زیاده شاهین جان نگید کمه.
من منظوره بدی ندارم فقط میگم بیشتر توجه کنید.
به نظره شما این مطالبی که گفتم مهمه یا جذابه یا مثلا یک ایده ای که معلوم نیست بشه یا نشه(اشاره به تاپیک :ایدهای از یک مرسدس بنز لیموزین آئرودینامیک برای آینده)(قصد جسارت ندارم امیر دهقان جان بابت مطلبت همینطوری مثال زدم ناراحت نشی دوست من?)
من واقعا از نویسندگان پرتلاش سایت ممنوم بابت خبرهای که میزارن.
ولی یکم بیشتر توجه کنید به خودروسازان دیگه حالا من انگلستان رو گفتم.
یه نفر دیگه شاید ژاپن یا فرانسه مدنظرش باشه.
ممنون.
شاهین
۳ دی ۱۳۹۵نه اصلا برداشت بدی نکردم اتفاقا خوشحال هم شدم که سایت خودتون رو به دقت دنبال میکنی و نظرات و انتقاداتتو میگی. این مایه خوشحالی هستش.
ان شالله که بتونیم همه سلایق رو پوشش بدیم.
elemento
۳ دی ۱۳۹۵یه نظر من سایت خیلی هم خوبه
من به ملیت خودروساز ها کاری ندارم.
از خوندن خبر های ماشینی لذت میبرم.
اصلا هم برام مهم نیست مال کدوم کشورن.
در ضمن شاید 50 درصد کاربرای سایت عاشق بنز باشن ، 50 درصد مطالب هم متعلق به بنز باشه اشکالی نداره
در ضمن گارانتی 12 ساله ی مک لارن خبر نیست.
مثلا چطور بیان بگن ؟ بیان بگن : مکلارن 12 سال گارانتی میکنه ؟؟
همش همین ؟؟ این که نشد خبر
اما تاریخچه ی یک خودروی 30 ساله ، برای خیلی از علاقمندان خودرو جذابه.
منم عاشق لامبورگینی ام. اما هیچ وقت اعتراض نمیکنم که چرا خبر هاش خیلی کمه. با وجود اینکه شاید خبر هاش از مکلارن هم کمتر باشه. پاگانی که ماهی یک خبر هم ازش نیست. فراری هم در حد لامبورگینی … اما من حرفی نمیگم. چون میدونم ایتالیایی ها کلا کمتر رسانه ای هستن.
.
جسارت نباشه ولی فکر کنم مشکل اینه که بعضی از ما کشور دوستیم نه ماشین دوست.
(پهلوان مک لارن)new great britain
۳ دی ۱۳۹۵عزیزم میجد انتظار نداری که پاگانی که یه شرکت تقریبا خیلی کوچیکه(در مقایسه با مک لارن).
هر روز ازش خبر باشه.
عزیزم فراری که خبراش خیلی بیشتر از مک لارنه.(باور کن حتی بیشتر از پورشه)
لامبورگینی هم کم خبر نداره.
با این حرفت هم موافق نیستم:(در ضمن شاید 50 درصد کاربرای سایت عاشق بنز باشن ، 50 درصد مطالب هم متعلق به بنز باشه اشکالی نداره)
دلیل نمیشه که. اینجا باید به مساوات هر عشقه ماشینی رو رو راضی کنه.
((جسارت نباشه ولی فکر کنم مشکل اینه که بعضی از ما کشور دوستیم نه ماشین دوست.))
مجید نگو که از ایتالیا و آلمان خیلی خوشت نمیاد.
منم همه میدونم عشقه بریتانیام.
هیچ اشکالی هم از نظره من نداره.خیلیا هم از آمریکا خوششون میاد یا ژاپن و…….
هر کسی به هر حال از یه چیزی یا کسی خوشش میاد دیگه.
دلیلی هم بر این نیست که مثلا من از بریتانیا خوشم میاد ضد ایرانی باشم یا مثلا کسی که از ایتالیا خوشش میاد.
elemento
۳ دی ۱۳۹۵NGB جان ، فرمایش شما متین.
من نظر خودم رو گفتم
امیدوارم ناراحت نشی دوست عزیز.
راستی ، اسم NGB که الان بین کاربرای سایت پدال مصطلح شده رو من برات گذاشتم هاا.
راستی تو اون صفحه هم جوابت رو دادم و بحث رو تموم کردم. !!!
.
ساکسونها (زبان لاتین: Saxones؛ زبان انگلیسی باستان: Seaxe؛ زبان آلمانی پایین: Sachsen) (یا با تلفظ آلمانی: زاکسنها) کنفدراسیونی از ژرمنها در دشتهای شمال آلمان بودند که برخی از آنان در اوایل قرون وسطی به بریتانیا مهاجرت کرده و به عنوان بخشی از اقوام آنگلوساکسون، اولین پادشاهی متحد انگلستان را تشکیل دادند.نام آنگلوساکسونها (Anglo-Saxons) معمولاً برای اشاره به قبایلی از ژرمنها بهکار میرود که از اوایل سدهٔ ۵ میلادی در جنوب و خاور بریتانیای بزرگ نشیمن داشتند. آنها ملت انگلیس را تشکیل دادند و دورهٔ آنها تا زمان تصرف منطقه بهدست نورمنها یعنی سال ۱۰۶۶ ادامه یافت.
منم از خیلی از کشور ها خوشم میاد و ضدایرانی هم نیستم.
من اصلا قصد نداشتم اهانت کنم به کسی.
میدونم شما فهمیدی من قصد ناراحت کردنت رو ندارم. این جمله رو واسه کسایی نوشتم که از بیرون به کامنت های ما نگاه میکنن.
راستی ! بحث انگلستان و آلمان هم خیلی باحال بود. لذت بردم.
ولی من بردم ???
erfan
۳ دی ۱۳۹۵دوستان باید خبری از خودرو سازای دیگه بیرون بیاد که در اختیار کاربرا قرار بگیره وقتی خبری نیست چی باید بنویسن؟؟؟؟؟؟؟؟
و نهایت تشکر از اقا شاهین….
Efk
۳ دی ۱۳۹۵دلم میخواد ماشین کشیده و پهن باشه حالا میخواد تو هر کلاس و هر رنجی باشه
یا لا اقل اینطور بنظر بیاد E کوپه جدید از تو عکس اینطور بنظر نمیاد
بعضی جاها دارن با سری 6مقایسش میکنن که فک نکنم منطقی باشه
یه پسر
۳ دی ۱۳۹۵دوست داشتنی ترین سری بنز سی کلاس و مخصوصا این مدل ساخت
اینقد ارزشمنده که اینگار بنز اصلی اینه بقیه از رو این ساخته شده باشن :)
amin
۳ دی ۱۳۹۵من عاشق w126 هستم
از همه خودروها بیشتر دوستش دارم و بلاخره یه روز میخرم
saeed
۳ دی ۱۳۹۵ماشین واقعا زیبا و کلاسیکی هس
سید علیرضا
۳ دی ۱۳۹۵.
من عاشق مرسدس بنز w124 و w140 هستم.
پرهام
۳ دی ۱۳۹۵این ماشین دقیقا هم سن منه ولی لا مصب اینقدر با کیفیته که از من بهتر مونده!!
ونوم
۳ دی ۱۳۹۵بنزهای جدید حس این بنزها رو به من نمیده درسته خیلی پیشرفته تر شده از نظر فنی و یا تجهیزات ولی بنزهای تا اواخر دهه ی نود رو میبینم حس عجیبی دست میده بهم ( یاد فیلم مرسدس بخیر) که فقط به خاطر اسمش رفتم سینما
MPH
۳ دی ۱۳۹۵درسته.ولی فکر کنم برندهای دیگم همینطوری شدن،ماشینای کلاسیکشون حس بهتری انتقال میده انگار که روح داشته باشه ولی ماشینای جدید حتی همون فراری،….بیشتر یک وسیله صنعتی و مهندسی هستن و یه جورایی با آدم غریبن
البته این برداشت من بود شاید کسی مخالف باشه که طبیعیه ولی من این جوری فکر میکنم……
ایرانی
۳ دی ۱۳۹۵30 سال گذشت…!!!
اما این طرحها برای من و هم دوره ای هام قدیمی نمیشه………
هنوز تو خاطراتمون نو و به روز و دوست داشتنی به نظر میاد…..
احمد باقری
۴ دی ۱۳۹۵دیگه فکر کنم همه قبول داشته باشن که این ماشین، یکی از بهترین، پرابهت ترین و خاطره انگیزترین ماشینهای تاریخ هست.