معمولاً وقتی بحث شتاب گیری و سرعت بالا در اتوبانهای بدون محدودیت سرعت آلمان میشود انتظار سوپرکارهایی پرقدرت و جذاب را داریم که به سرعتهای باورنکردنیای میرسند. خب همین پرفورمنس سوپرکارها جذابیت فراوانی دارد اما گاهی اوقات بهتر است زاویه دید خود را تغییر دهیم. به همین خاطر است که تاپ اسپید آلمان با یک دستگاه مرسدس بنز E220 واگن سری به اتوبانها زده است.
اگرچه مرسدس E کلاس واگن ۲۰۰۳ حاضر در این ویدئو از پیشرانه ۴ سیلندر ۲.۲ لیتری توربودیزل با قدرت ۱۵۰ اسب بخار استفاده میکند اما قدرت خود بهصورت منحصربهفردی روانه کف جاده میکند. اگرچه خودمان پشت فرمان این خودرو ننشستهایم اما واضح است که پیشرانه عملکردی کاملاً نرم دارد.
تاکنون شتاب گیری و سرعتی به این نرمی را مشاهده نکرده بودیم. اگرچه انتظار صدای بالایی را از یک خودروی دیزلی قدیمی داریم اما به نظر میرسد این خودرو پرفورمنس سورپرایز کنندهای دارد. مرسدس موردبحث به راحتی به سرعت ۲۰۴ کیلومتر در ساعت میرسد و زمانی که ترافیک بزرگراه کمتر شد خودرو دوباره سرعت خود را به فراتر از ۲۰۰ کیلومتر در ساعت میرساند.
از آنجایی که E کلاس یاد شده وارد ترافیک شد واقعاً نمیدانیم که میتوانست سریعتر هم حرکت کند یا خیر اما واضح است که چنین خودروهایی بیش از آنکه روی پرفورمنس تمرکز داشته باشند به دنبال راندمان بالا هستند.
بههرحال اتوبانهای بدون محدودیت سرعت آلمان جزو معدود مکانهایی هستند که میتوان یک خودرو را به محدودیتهای خود رساند.
[دانلود ویدئو]
NAVID۰۰۹۸
۲۲ اسفند ۱۳۹۹چیه آخه دیزل روی سدان یا کراساوور ، مسخرست !
دیزل به درد باربری میخوره و بس !
از کنار اخرین مدل بنز S یا E تو خیابون که رد میشی تا میخوای با بنز بودنش حال کنی ، صدای دیزل موتور حالتو بد میکنه ، تِرتِرتِرتِرتِر…. !
مهراد
۲۲ اسفند ۱۳۹۹آقا نوید انجین دیزل روی این سری ماشینا چندتا دلیل داره که احتمالا خودت بهتر از من میدونی
یک : قیمت بسیار ارزان دیزل در مقایسه با بنزین / دو : مصرف بسیار کم انجین های دیزل ، تقریبا نصف خودروهای بنزینی با حجم مشابه / سه : پیچیدگی بسیار کم انجین دیزل در مقایسه با موتور بنزینی و قیمت تمام شده پایین و همچنین استهلاک بسیار پایین
Twin H Power
۲۲ اسفند ۱۳۹۹قیمت تمام شده موتور دیزل معمولا بیشتر از نمونه های بنزینی هست .
به دو دلیل : اول سیستم سوخت رسانی پیچیده و دقیق تر . دوما نیاز به استفاده از مواد مقاوم تر در ساخت .
سوخت رسانی دیزلی با فشار فوق العاده زیادی کار میکنه و از پمپ های مکانیکی استفاده میشه. همینطور زمان پاشش سوخت و میزان گاز خوردن ماشین رو صرفا با پمپ انژکتور کنترل میکنن نه چیز دیگه ای .
و اینکه نسبت تراکم موتور دیزل خیلی بالاتر از بنزینی هست . به همین دلیل باید از مواد مقاوم تری در ساخت استفاده بشه .
اما در طولانی مدت به دلیل مصرف کمتر و استهلاک پایین تر موتور های اقتصادی تری نسبت به بنزینی ها هستن . ولی خب اگه خراب هم بشه خرجش خیلی زیادتره !
مهراد
۲۲ اسفند ۱۳۹۹تویین اچ پاور عزیز ، توضیحات خوبی دادی و استفاده کردیم ولی اجازه بده من سر حرف خودم بمونم
بازم عرض میکنم خدمتتون انجین دیزل ارزانتر در میاد و پیچیدگی کمتری داره و در مورد اون بخش از حرفتون مبنی بر استفاده از پمپ مکانیکی باید بگم پمپ مکانیکی قدرت کمتری در مقایسه با پمپ الکتریکی ایجاد میکنه و در حال حاضر یه سیستم منسوخ هستش
بازم اگر اشتباه میکنم خوشحال میشم برای دوستان اصلاح بفرمایید
مهراد
۲۲ اسفند ۱۳۹۹راستی یچیز دیگه هم عرض کنم خدمتتون و اون اینکه درسته انجین دیزل با ضریب تراکم بیشتری کار میکنه ( میانگین 1به18 ) ولیکن رو دور موتور بسیار کمتر ( حدودا 4000 rpm ) حداکثر قدرت خودشون رو تولید میکنن
شرمنده زیاد کامنت گذاشتم بچه ها
جیگرتونو ??
NAVID۰۰۹۸
۲۲ اسفند ۱۳۹۹مهراد جان
با شما موافقم
اما روی سخنم به صدای موتورهای دیزل هست که خیلی سَمّی هست !
بنزS یا آئودی A8 کنارت میایسته صدای نیسان زامیاد گازوئیلی میده? !
البته خارج از کشور تفاوت زیادی در قیمت دیزل و بنزین نیست و خب خارجیها بسیار اقتصادی هستند و روی سِنت به سِنت خرج کردنشون هم حساب کتاب میکنند و حتی در برخی ایالتها و کشورها قیمت دیزل گرانتر از بنزین هست !
بله ، درسته ، موتورهای دیزلی پیچیدگی کمتری در طراحی دارند و البته مصرف کمتر سوخت و گشتاور بالاتر ، اما صداشون در تمام مدلها یک شکل هست ( تِرتِرتِرتِر….) !
مهراد
۲۲ اسفند ۱۳۹۹سلامت باشی آقا نوید
آره به صورت کلی اصلا روح و عشق و حال انجین های بنزینی رو ندارن
Benz309 1974
۲۲ اسفند ۱۳۹۹من با همین صدای ترتر یه عالم خاطره دارم ولی یه چیزش خوبه وقتی یکی زیاد گاز میده با یه خاور یا تریلی قدیمی باشی با یه غرش خوش صدا حالشو جا میاری . وقتی که دارن حرکت میکنن صداشون واقعا شنیدنیه خصوصا لحظه تعویض دنده …..
NAVID۰۰۹۸
۲۲ اسفند ۱۳۹۹کاربر BENZ 309 عزیز
من هم مثل شما خاطره زیاد دارم و عاشق اون استارت و صدای اولیه پس از روشن شدن و ناله کردنشان در گردنهها هستم برای تک و ۱۰چرخهای بنز مایلر !
نوستالژی خالصِ خالص هستند .
محمد رستمی نژاد
۲۲ اسفند ۱۳۹۹پدال چرا سه ساعت هست که خبر نمیزاری
خوابت برده بیدار شو
?????
آرین
۲۲ اسفند ۱۳۹۹ماشینایی که از دهه 60 تا کمی قبل از 2010 ساخته شدن عجیب حس خوبی دارن
حسی که فکر میکنم در ماشین های تولید شده از 10 سال پیش تا الان وجود نداره
البته این نظر منه
افسوس میخورم که مرسدس طراحی که این ماشین داره رو کنار گذاشت
Benz309 1974
۲۲ اسفند ۱۳۹۹یه رندر شبیه این نسل E کلاس رو درست کرده بودن که مثلا اگه الان بود چجوری بود . آدم از دیدنش سیر نمیشد.
Sina10
۲۲ اسفند ۱۳۹۹البته نظر من اینه که ماشینایی که بین سالهای ۲۰۰۰ تا ۲۰۱۵ ساخته شدن بی نظیر بودن!!!
تقریبا اکثرا اینجوری بودن!!
البته هنوزم ماشینای عالی وجود داره ولی خلی کمتر….
و یه چند سال دیگه هم که کلا منقرض میشن….
محمد رستمی نژاد
۲۲ اسفند ۱۳۹۹مطالعات نشون داده که ۵۰ درصد مردان آلمانی کچل هستند
پس مدل موی آلمانی چه میشود نمیدانم
راست میگم ها شوخی هم دارم که اگه کچل هستند پس این مدل موی آلمانی چه میشود نمیدانم
ولی الان داشتم فکر میکردم فهمیدم چرا کچل هستن
چون اینا که سوار بنز amg و bmw m powe میشن
معلومه کرک و پَرِشون میریزه
طرف که سوار بنز c63 دو نسل قبل با اون موتور 8 سیلندر 6.3 لیتری میشه معلومه پَر هاش میریزه
خدارو شکر ما ایرانیا از بس سوار این طور ماشین ها نشدیم
همه مو داریم ?
البته با وجود آشغال سازان وطنی با این اعلامیه ها ?و شرایط فروش ?و قیمت ?ها کُرک و پَر ما هم هر روز داره میریزه
حالا کُرک و پَر اونا چه طور میریزه و کرک و پر ما چه طور میریزه ???
ای خدا کچل شدنشون هم کیف میده
کچل شدنشون هم با ما فرق داره ??
چرا آخه???
محمد رستمی نژاد
۲۲ اسفند ۱۳۹۹نظرمو به پدرم نشون دادم
گفت ممکنه به این دلیل که به ایران ایران خودرو آشغال خودرو گفتی ازت شکایت کنن
گفتم ای بابا چه بهتر اتفاقا جلسه رو هم علنی میکنیم
تا همه ببینن من چی میگم و اونا چی میگن
آمار های کی بیشتر تخریب میکنه
تا ببینیم من میبرم با صحبت هایم و آمار هایم یا اونا???????
گفتم تازه بچه های بامعرفت پدال هم هستند❤❤❤
Benz309 1974
۲۲ اسفند ۱۳۹۹ما ایرانی ها هم 70% مون تاسیم!!!! چرا ؟ چون پشت پراید اونقدر نشستیم هیجان خالص بهمون وارد شده همه کچل شدن دم سایپا از این لحاظ گرم .
مهراد
۲۲ اسفند ۱۳۹۹شتابگیری محشر ??
خیلی حال کردم
فقط یه مسئله : 208 کیلومتر با ماشین دیزل 150 اسب بخاری قدیمی ؟؟ یکم غیر ممکن بنظر میرسه ، کاش یدونه VBOX حرفه ای هم میذاشت که دقیق تر باشه
Mad.z.Max
۲۶ اسفند ۱۳۹۹گشتاور…
R@m!n
۲۲ اسفند ۱۳۹۹تو دوره و زمونه ای که خبری از تبلتای گنده تو ماشینا نبود. طراح از تمام ذوق و هنرش استفاده می کرد. اون خط چوب داخل کابینو ببینین چقدر ظریف تمام بخشای داخل کابینو به هم وصل کرده و در عین اینکه داشبوردو از خسته کنندگی خارج کرده کاری کرده هر وقت سوار ماشین میشی همین خط ممتد ساده باعث شه چشمت، کل کابینو یه نگاه بندازه.
کوشا
۲۲ اسفند ۱۳۹۹اسم صفحشون تو یوتیوب topspeedgermany هست هر از گاهی که افسردم یه سری بهشون می زنم!!! یه بار دیگه ویدئو رو نگاه کنین تو سرعت ۲۰۰ کیلومتر صدا های کابین چقدره تا به عظمت مرسدس بنز پی ببرین:)))
احمدرضا
۲۲ اسفند ۱۳۹۹بچه ها دقت کردین وقتی به ترافیک میرسن چقد با ماشین جلویی فاصله میگیرن ؟
اینجا ماشین پشتی ولش میکنی میاد تو صندوق عقب تا بری کنار
Benz309 1974
۲۲ اسفند ۱۳۹۹نمیدونم چرا ولی من این نسل E و C کلاس رو از همه ماشین های جهان بیشتر دوست دارم . ادم تو بنز باشه احساس میکنه روح داره و ماشین های دور و بر جلوش یه چار چرخه به نظر میان. بنز تو چیکار کردی اینجوری شدی؟!
البته نظر شخصیمه نظر شما محترم.
ایران
۲۲ اسفند ۱۳۹۹من این نسل مرسدس خیلی دوست دارم عاشقشم هنوزم خیلی با ابهت بود امروزه همه ماشینای مرسدس شبیه هم شدن قدیما خیلی خوشکل بودن
حسین دهمرد
۲۲ اسفند ۱۳۹۹دنده ای بود یا اتومات؟
مهردادكمال
۲۳ اسفند ۱۳۹۹برا بیست سی سال دیگه ام باز عالیه شک نکنید
محصولات دیزل بنز واقعا ماندگارن