مرسدس بنز

شتاب‌گیری نرم مرسدس E کلاس استیشن دیزل 2003

معمولاً وقتی بحث شتاب گیری و سرعت بالا در اتوبان‌های بدون محدودیت سرعت آلمان می‌شود انتظار سوپرکارهایی پرقدرت و جذاب را داریم که به سرعت‌های باورنکردنی‌ای می‌رسند. خب همین پرفورمنس سوپرکارها جذابیت فراوانی دارد اما گاهی اوقات بهتر است زاویه دید خود را تغییر دهیم. به همین خاطر است که تاپ اسپید آلمان با یک دستگاه مرسدس بنز E220 واگن سری به اتوبان‌ها زده است.

اگرچه مرسدس E کلاس واگن ۲۰۰۳ حاضر در این ویدئو از پیشرانه ۴ سیلندر ۲.۲ لیتری توربودیزل با قدرت ۱۵۰ اسب بخار استفاده می‌کند اما قدرت خود به‌صورت منحصربه‌فردی روانه کف جاده می‌کند. اگرچه خودمان پشت فرمان این خودرو ننشسته‌ایم اما واضح است که پیشرانه عملکردی کاملاً نرم دارد.

تاکنون شتاب گیری و سرعتی به این نرمی را مشاهده نکرده بودیم. اگرچه انتظار صدای بالایی را از یک خودروی دیزلی قدیمی داریم اما به نظر می‌رسد این خودرو پرفورمنس سورپرایز کننده‌ای دارد. مرسدس موردبحث به راحتی به سرعت ۲۰۴ کیلومتر در ساعت می‌رسد و زمانی که ترافیک بزرگراه کمتر شد خودرو دوباره سرعت خود را به فراتر از ۲۰۰ کیلومتر در ساعت می‌رساند.

از آنجایی که E کلاس یاد شده وارد ترافیک شد واقعاً نمی‌دانیم که می‌توانست سریع‌تر هم حرکت کند یا خیر اما واضح است که چنین خودروهایی بیش از آنکه روی پرفورمنس تمرکز داشته باشند به دنبال راندمان بالا هستند.

به‌هرحال اتوبان‌های بدون محدودیت سرعت آلمان جزو معدود مکان‌هایی هستند که می‌توان یک خودرو را به محدودیت‌های خود رساند.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۵ دیدگاه‌ها

  1. NAVID۰۰۹۸

    ۲۲ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (10479 ديدگاه)

    چیه آخه دیزل روی سدان یا کراس‌اوور ، مسخرست !
    دیزل به درد باربری میخوره و بس !
    از کنار اخرین مدل بنز S یا E تو خیابون که رد میشی تا میخوای با بنز بودنش حال کنی ، صدای دیزل موتور حالتو بد میکنه ، تِرتِرتِرتِرتِر…. !

    موافقم 10
    مخالفم 48
    1. مهراد

      ۲۲ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (862 ديدگاه)

      آقا نوید انجین دیزل روی این سری ماشینا چندتا دلیل داره که احتمالا خودت بهتر از من میدونی

      یک : قیمت بسیار ارزان دیزل در مقایسه با بنزین / دو : مصرف بسیار کم انجین های دیزل ، تقریبا نصف خودروهای بنزینی با حجم مشابه / سه : پیچیدگی بسیار کم انجین دیزل در مقایسه با موتور بنزینی و قیمت تمام شده پایین و همچنین استهلاک بسیار پایین

      موافقم 27
      مخالفم 3
      1. Twin H Power

        ۲۲ اسفند ۱۳۹۹
        سوابق: (272 ديدگاه)

        قیمت تمام شده موتور دیزل معمولا بیشتر از نمونه های بنزینی هست .
        به دو دلیل : اول سیستم سوخت رسانی پیچیده و دقیق تر . دوما نیاز به استفاده از مواد مقاوم تر در ساخت .
        سوخت رسانی دیزلی با فشار فوق العاده زیادی کار میکنه و از پمپ های مکانیکی استفاده میشه. همینطور زمان پاشش سوخت و میزان گاز خوردن ماشین رو صرفا با پمپ انژکتور کنترل میکنن نه چیز دیگه ای .

        و اینکه نسبت تراکم موتور دیزل خیلی بالاتر از بنزینی هست . به همین دلیل باید از مواد مقاوم تری در ساخت استفاده بشه .

        اما در طولانی مدت به دلیل مصرف کمتر و استهلاک پایین تر موتور های اقتصادی تری نسبت به بنزینی ها هستن . ولی خب اگه خراب هم بشه خرجش خیلی زیادتره !

        موافقم 19
        مخالفم 6
        1. مهراد

          ۲۲ اسفند ۱۳۹۹
          سوابق: (862 ديدگاه)

          تویین اچ پاور عزیز ، توضیحات خوبی دادی و استفاده کردیم ولی اجازه بده من سر حرف خودم بمونم

          بازم عرض میکنم خدمتتون انجین دیزل ارزانتر در میاد و پیچیدگی کمتری داره و در مورد اون بخش از حرفتون مبنی بر استفاده از پمپ مکانیکی باید بگم پمپ مکانیکی قدرت کمتری در مقایسه با پمپ الکتریکی ایجاد میکنه و در حال حاضر یه سیستم منسوخ هستش

          بازم اگر اشتباه میکنم خوشحال میشم برای دوستان اصلاح بفرمایید

          موافقم 6
          مخالفم 6
        2. مهراد

          ۲۲ اسفند ۱۳۹۹
          سوابق: (862 ديدگاه)

          راستی یچیز دیگه هم عرض کنم خدمتتون و اون اینکه درسته انجین دیزل با ضریب تراکم بیشتری کار میکنه ( میانگین 1به18 ) ولیکن رو دور موتور بسیار کمتر ( حدودا 4000 rpm ) حداکثر قدرت خودشون رو تولید میکنن

          شرمنده زیاد کامنت گذاشتم بچه ها

          جیگرتونو ??

          موافقم 8
          مخالفم 2
      2. NAVID۰۰۹۸

        ۲۲ اسفند ۱۳۹۹
        سوابق: (10479 ديدگاه)

        مهراد جان
        با شما موافقم
        اما روی سخنم به صدای موتورهای دیزل هست که خیلی سَمّی هست !
        بنزS یا آئودی A8 کنارت می‌ایسته صدای نیسان زامیاد گازوئیلی میده? !
        البته خارج از کشور تفاوت زیادی در قیمت دیزل و بنزین نیست و خب خارجی‌ها بسیار اقتصادی هستند و روی سِنت به سِنت خرج کردنشون هم حساب کتاب میکنند و حتی در برخی ایالت‌ها و کشورها قیمت دیزل گرانتر از بنزین هست !

        بله ، درسته ، موتورهای دیزلی پیچیدگی کمتری در طراحی دارند و البته مصرف کمتر سوخت و گشتاور بالاتر ، اما صداشون در تمام مدل‌ها یک شکل هست ( تِرتِرتِرتِر….) !

        موافقم 13
        مخالفم 13
        1. مهراد

          ۲۲ اسفند ۱۳۹۹
          سوابق: (862 ديدگاه)

          سلامت باشی آقا نوید

          آره به صورت کلی اصلا روح و عشق و حال انجین های بنزینی رو ندارن

          موافقم 8
          مخالفم 2
        2. Benz309 1974

          ۲۲ اسفند ۱۳۹۹
          سوابق: (1962 ديدگاه)

          من با همین صدای ترتر یه عالم خاطره دارم ولی یه چیزش خوبه وقتی یکی زیاد گاز میده با یه خاور یا تریلی قدیمی باشی با یه غرش خوش صدا حالشو جا میاری . وقتی که دارن حرکت میکنن صداشون واقعا شنیدنیه خصوصا لحظه تعویض دنده …..

        3. NAVID۰۰۹۸

          ۲۲ اسفند ۱۳۹۹
          سوابق: (10479 ديدگاه)

          کاربر BENZ 309 عزیز

          من هم مثل شما خاطره زیاد دارم و عاشق اون استارت و صدای اولیه پس از روشن شدن و ناله کردنشان در گردنه‌ها هستم برای تک و ۱۰چرخ‌های بنز مایلر !

          نوستالژی خالصِ خالص هستند .

          موافقم 5
          مخالفم 5
    2. محمد رستمی نژاد

      ۲۲ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (733 ديدگاه)

      پدال چرا سه ساعت هست که خبر نمیزاری
      خوابت برده بیدار شو
      ?????

      موافقم 5
      مخالفم 3
  2. آرین

    ۲۲ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (444 ديدگاه)

    ماشینایی که از دهه 60 تا کمی قبل از 2010 ساخته شدن عجیب حس خوبی دارن
    حسی که فکر میکنم در ماشین های تولید شده از 10 سال پیش تا الان وجود نداره
    البته این نظر منه
    افسوس میخورم که مرسدس طراحی که این ماشین داره رو کنار گذاشت

    موافقم 14
    1. Benz309 1974

      ۲۲ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (1962 ديدگاه)

      یه رندر شبیه این نسل E کلاس رو درست کرده بودن که مثلا اگه الان بود چجوری بود . آدم از دیدنش سیر نمیشد.

    2. Sina10

      ۲۲ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (2429 ديدگاه)

      البته نظر من اینه که ماشینایی که بین سالهای ۲۰۰۰ تا ۲۰۱۵ ساخته شدن بی نظیر بودن!!!
      تقریبا اکثرا اینجوری بودن!!
      البته هنوزم ماشینای عالی وجود داره ولی خلی کمتر….
      و یه چند سال دیگه هم که کلا منقرض میشن….

  3. محمد رستمی نژاد

    ۲۲ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (733 ديدگاه)

    مطالعات نشون داده که ۵۰ درصد مردان آلمانی کچل هستند
    پس مدل موی آلمانی چه می‌شود نمی‌دانم
    راست میگم ها شوخی هم دارم که اگه کچل هستند پس این مدل موی آلمانی چه می‌شود نمی‌دانم
    ولی الان داشتم فکر میکردم فهمیدم چرا کچل هستن
    چون اینا که سوار بنز amg و bmw m powe میشن
    معلومه کرک و پَرِشون میریزه
    طرف که سوار بنز c63 دو نسل قبل با اون موتور 8 سیلندر 6.3 لیتری میشه معلومه پَر هاش میریزه
    خدارو شکر ما ایرانیا از بس سوار این طور ماشین ها نشدیم
    همه مو داریم ?
    البته با وجود آشغال سازان وطنی با این اعلامیه ها ?و شرایط فروش ?و قیمت ?ها کُرک و پَر ما هم هر روز داره میریزه
    حالا کُرک و پَر اونا چه طور میریزه و کرک و پر ما چه طور میریزه ???
    ای خدا کچل شدنشون هم کیف میده
    کچل شدنشون هم با ما فرق داره ??
    چرا آخه???

    موافقم 16
    مخالفم 5
    1. محمد رستمی نژاد

      ۲۲ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (733 ديدگاه)

      نظرمو به پدرم نشون دادم
      گفت ممکنه به این دلیل که به ایران ایران خودرو آشغال خودرو گفتی ازت شکایت کنن
      گفتم ای بابا چه بهتر اتفاقا جلسه رو هم علنی میکنیم
      تا همه ببینن من چی میگم و اونا چی میگن
      آمار های کی‌ بیشتر تخریب میکنه
      تا ببینیم من میبرم با صحبت هایم و آمار هایم یا اونا???????
      گفتم تازه بچه های بامعرفت پدال هم هستند❤❤❤

      موافقم 8
      مخالفم 2
    2. Benz309 1974

      ۲۲ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (1962 ديدگاه)

      ما ایرانی ها هم 70% مون تاسیم!!!! چرا ؟ چون پشت پراید اونقدر نشستیم هیجان خالص بهمون وارد شده همه کچل شدن دم سایپا از این لحاظ گرم .

      موافقم 8
      مخالفم 1
  4. مهراد

    ۲۲ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (862 ديدگاه)

    شتابگیری محشر ??

    خیلی حال کردم

    فقط یه مسئله : 208 کیلومتر با ماشین دیزل 150 اسب بخاری قدیمی ؟؟ یکم غیر ممکن بنظر میرسه ، کاش یدونه VBOX حرفه ای هم میذاشت که دقیق تر باشه

    موافقم 11
    مخالفم 3
    1. Mad.z.Max

      ۲۶ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (1864 ديدگاه)

      گشتاور…

  5. R@m!n

    ۲۲ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (2243 ديدگاه)

    تو دوره و زمونه ای که خبری از تبلتای گنده تو ماشینا نبود. طراح از تمام ذوق و هنرش استفاده می کرد. اون خط چوب داخل کابینو ببینین چقدر ظریف تمام بخشای داخل کابینو به هم وصل کرده و در عین اینکه داشبوردو از خسته کنندگی خارج کرده کاری کرده هر وقت سوار ماشین میشی همین خط ممتد ساده باعث شه چشمت، کل کابینو یه نگاه بندازه.

    موافقم 5
    مخالفم 4
  6. کوشا

    ۲۲ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (220 ديدگاه)

    اسم صفحشون تو یوتیوب topspeedgermany هست هر از گاهی که افسردم یه سری بهشون می زنم!!! یه بار دیگه ویدئو رو نگاه کنین تو سرعت ۲۰۰ کیلومتر صدا های کابین چقدره تا به عظمت مرسدس بنز پی ببرین:)))

    موافقم 3
    مخالفم 1
  7. احمدرضا

    ۲۲ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (749 ديدگاه)

    بچه ها دقت کردین وقتی به ترافیک میرسن چقد با ماشین جلویی فاصله میگیرن ؟
    اینجا ماشین پشتی ولش میکنی میاد تو صندوق عقب تا بری کنار

  8. Benz309 1974

    ۲۲ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (1962 ديدگاه)

    نمیدونم چرا ولی من این نسل E و C کلاس رو از همه ماشین های جهان بیشتر دوست دارم . ادم تو بنز باشه احساس میکنه روح داره و ماشین های دور و بر جلوش یه چار چرخه به نظر میان. بنز تو چیکار کردی اینجوری شدی؟!
    البته نظر شخصیمه نظر شما محترم.

  9. ایران

    ۲۲ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (341 ديدگاه)

    من این نسل مرسدس خیلی دوست دارم عاشقشم هنوزم خیلی با ابهت بود امروزه همه ماشینای مرسدس شبیه هم شدن قدیما خیلی خوشکل بودن

    موافقم 1
    مخالفم 1
  10. حسین دهمرد

    ۲۲ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (2643 ديدگاه)

    دنده ای بود یا اتومات؟

  11. مهردادكمال

    ۲۳ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (1990 ديدگاه)

    برا بیست سی سال دیگه ام باز عالیه شک نکنید
    محصولات دیزل بنز واقعا ماندگارن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا