یکی از نمونههای اولیه مرسدس S کلاس کد W221 فرصت حضور در بخشهای بدون محدودیت سرعت اتوبانهای آلمان را پیدا کرده تا خودی نشان دهد. ۱۶ سال پس از تولید و کارکرد حدود ۱۹۰ هزار کیلومتری، این سدان لوکس هنوز هم حرفهای زیادی برای گفتن دارد.
پیشرانه دیزلی این S کلاس از نوع ۶ سیلندر ۳ لیتری با قدرت ۲۳۲ اسب بخار و گشتاور ۵۴۰ نیوتون متر است. این خودرو که با کد S320 CDI شناخته میشود شتاب گیری نرمی را به نمایش گذاشته و خب عملکرد آن همان چیزی است که از سدان پرچمدار مرسدس انتظار میرود.
بر اساس دادههای به دست آمده از این ویدئو میتوان گفت مرسدس موردبحث در عرض ۸.۴۵ ثانیه سرعت خود را از سکون به ۱۰۰ کیلومتر در ساعت رسانده است که تقریباً ۱ ثانیه کندتر از زمان رسمی اعلامی توسط مرسدس برای S320 CDI در سال ۲۰۰۶ میباشد اما با این وجود نیز S کلاس یاد شده که وزن ۲۰۲۵ کیلوگرمی دارد عملکرد قابل قبولی را به نمایش گذاشته است.
سرعت این خودرو به ۲۵۰ کیلومتر در ساعت محدود بوده و برای ثبت شتاب ۱۰۰ تا ۲۰۰ کیلومتر در ساعت نیز به ۲۶.۱۷ ثانیه زمان نیاز داشته است. S320 CDI اثبات میکند انتخابی مناسب برای سواری در اتوبان بوده و اگرچه فاقد جدیدترین تکنولوژیهای صنعت خودروست اما حتی با استانداردهای کنونی نیز به تجهیزات زیادی مجهز است.
همانند اکثر خودروهای لوکس در بازارهای جهانی، افت قیمت W221 نیز بسیار زیاد بوده و البته برای خرید یک سدان پرچمدار اسبق با کارکرد بالا و تجهیزات روز آن زمان باید شجاعت زیادی داشته باشید.
[دانلود ویدئو]
AWP
۲۱ بهمن ۱۳۹۹همین ماشین که اونجا خریدش واسه کسی نمیصرفه رو میتونید اینجا میلیاردی بفروشید و در ازاش پول یه اس کلاس صفر کیلومتر ۲۰۲۱ دریافت کنید!!!
بازار خودرو تو ایران از هر سیرکی مضحک تره.
MR.JD
۲۲ بهمن ۱۳۹۹تا همین چند سال پیش از اس کلاس w221 متنفر بودم
چون آخرین مدل S500 W211 علا رغم اینکه 2013 بود قیمتش اکثرا از BMW 730LI 2018 صفر کیلومتر هم گرانتر بود و این واقعا به نظر من مسخره بود
هر چند 730LI آن انجین فوق العاده V8 را نداشت ولی به عنوان یک چهار سیلندر عملکردی در حد V8 داشت و از لحاظ تکنولورژی و مدرن بودن اصلا با اس کلاس قابل مقایسه نبود تازه سری هفت مدل فرست کلاسش را هم داشت (همان صندلی دو نفره در عقب و کنسول وسط)
چیزی که اس کلاس از آن بی بهره بود
ولی حدود یک سال قبل پشت یک S500 W221 نشستم آن روز انگار چند ساعت قبله الان از روی عکس های داخلش هم میتوانم آن کیفیت و ظرافتش را حس کنم واقعا بی نظیره بینظیر
اگر بخواهم S500 W221 را برایتان خیلی خلاصه تعریف کنم باید بگویم که W221 از آن خودروهایی است که از روی عکس ها شاید کمی قدیمی و از مد افتاده برسد ( مخصوصا در نمونه های قبل از فیس لیفت 2006 و غیر آ ام جی ) اما وقتی از نزدیک ببینید واقعا مست کننده میشود مخصوصا اگر سیاه باشد با کیت AMG باشد و از همه مهم تر S500 باشد
آنوقت متوجه خواهید شد که طراحی W221 تاریخ انقضا ندارد و همیشه آن ابهت و روح خودش را حفظ خواهد کرد
چیزی که کمتر ماشینی میتواند در این مورد بهتر از اس کلاس عمل کند
جناب ایکس
۲۱ بهمن ۱۳۹۹واقعا چقدر ماشین عزیزیه این ماشین و واقعا ما چقدر بدبختیم که باید کل عمرمون رو حسرت یه بنز 15 سال پیش حتی بخوریم. چه برسه الان
??Amin_sto??
۲۱ بهمن ۱۳۹۹عاشق s class w221 هستم خیلی زیبا و با وقاره و یه ابهت خاصی داره و ماشین اکثر سیاستمداران جهانه البته نسخه های ضد گلولش واقعا حرف نداره ،به نظر من s class w140 و w221 و نسل حاضر w223 خیلی عالی هستند ، s class از بهترین سدان های دنیاس ??
NAVID۰۰۹۸
۲۱ بهمن ۱۳۹۹دقیقاً با شما موافقم !
عاشق این اتاق S هستم !
جداً که بنز S و بخصوص W221 تاریخ مصرفی نداره !
اما میدونم هزینههای خودروهای لاکچری چه در ایران و چه خارج از ایران بسیار بالاست که در ایران نمیتونه ارزان باشه چون اقتصادیترینهای جهان در ایران لوکس به حساب میان ، چه برسه این خودرو که در همه جایِ جهان لوکس به حساب میاد و در ایران اَبَرلوکس !
Hadi
۲۱ بهمن ۱۳۹۹این اتاق S کلاس یه ابهتی و شکوه خاصی داره که تو هیچ کدوم از نسل ها پیدا نمیشه ?…
ابهت و شکوه خاصی داره این ماشین…
این ماشین مخصوص رئیس باند مافیاست ?…
زیزیگولو
۲۱ بهمن ۱۳۹۹همه آدما زیبایی رو دوست دارن ولی زیبایی با گذر زمان تغیر میکنه اما چیزی که هستش اینه که این ماشین بعد از گذشت ۱۵ سال هنوزم زیبا و شیک و به روز هستش
Farzad
۲۱ بهمن ۱۳۹۹سادگی نهایت پیچیدگی است . ( لئوناردو داوینچی )
NAVID۰۰۹۸
۲۱ بهمن ۱۳۹۹آقا فرزاد
اومدم در جواب کاربر زیزیگولو ، بگم دلیلش سادگی در عین وقار هست که شما هم گفتید .
دقیقاً درسته !
سادگی در تمام جوانب جهانی یعنی خسته نشدن و همیشه تازگی داشتن !
اما همین سادگی هم هنر میخواد که چطوری طراحی کنند که پس از مدتی دل را نزند !
بحث بنز به کنار ، اما یکی از دلایلی که به شدت من را عاشق تویوتا کرده ، همین طراحی ساده و دوست داشتنیش هست که از کمری کرولا لندکروزرها و هایلوکس گرفته تا خودروهای جدیدش ، تماماً بوی تازگی دارند و انگاری برای امروز ساخته شدهاَند .
بخصوص کمری گرندهای ۲۰۰۶ که هرکسی تمیزش را داره نوش جونش ، خیرشو ببینه ، که هروز جاافتادهتر و چشمنوازتر از قبل میشه .
زیزیگولو
۲۱ بهمن ۱۳۹۹نوید منم بدون هیچ دلیلی طراحیای ساده و در عین حال زیبا مثل اینو دوست دارم یعنی طراحیایی که واقعاً خودشون هستنو اصیل هستن و کپی از این برندو اون برند نیستن ((مثل بنجلای چینی)) …… میشه گفت بعضی وقتا سادگی شیک ترین ژست دنیاست
زیزیگولو
۲۱ بهمن ۱۳۹۹فرزاد دقیقاً همینطوره
Roham
۲۲ بهمن ۱۳۹۹همه جای دنیا پیرو مد زیبایی رو میسازن
بنز خودش مد رو میسازه!
تو دنیا ماشینهای خوب زیادی وجود داره، تنها ایرادشون اینه که بنز نیستن!
Farzad
۲۱ بهمن ۱۳۹۹این همون داشبوردیه که دوسش دارم ، فقط دریچه کولرهارو مقایسه کنید با S کلاس جدید !
چی به سر طراحیت اومد مرسدس ¿
?Ali Hossein?
۲۱ بهمن ۱۳۹۹15 سال پیش چنین ماشینی واقعا حیرت انگیزه????
اونوقت ما 15 سال پیش داشتیم پراید اپشنال پیش فروش میکردیم!??♂️?
بهنام
۲۱ بهمن ۱۳۹۹سلطان صاحب قران
مرسدس فن
۲۱ بهمن ۱۳۹۹سلطان???
مهرداد كمال
۲۱ بهمن ۱۳۹۹گناه ما چی بود اینجا به دنیا اومدیم
NAVID۰۰۹۸
۲۱ بهمن ۱۳۹۹گناه ما پیشونی بود !
بعصی وقتا دقیقاً چنین فکری میکنم که مثلاً فکر کن الان یا توی جنگلهای آمازون به دنیا میومدیم یا وسط ناف کالیفرنیا یا تو قبیلههای آفریقایی ، ولی قسمت و پیشونی ما این بود که شد ایران !
اما جدا از این بحثها ، من عاشق کشورم هستم و امیدوارم یه چراغی در دل مسئولین روشن بشه که بیشتر ارزش این مردم و آبوخاک را درک کنند و نه بر ضدش کار کنند با تعصب و غرور بیجا !
AMIN-MC20
۲۱ بهمن ۱۳۹۹کابینش از w223 قشنگ تره!
بنز گند کامل زد به اس کلاس
ح ع
۲۱ بهمن ۱۳۹۹یکی از زیباترین و خاصترین قسمتهای این مدل،آیینه های جانبیشه که تو نسل اول cls قبل از فیسلیفت هم استفاده شده..
واقعا آیینه ها به تنهایی باعث زیبایی هرچه بیشتر این شاهکار مهندسی شدن.آخه چجوری قبول کنیم طراحان و سازنده های این مخلوق تکنولوژی رو می برن جهنم و ما میریم بهشت؟مایی که حتی برای ارتقای سطح زندگیمون هم تلاش نکردیم
حسین دهمرد
۲۱ بهمن ۱۳۹۹ویدئو رو ندیدم چیز خاصی داره که ببینیم یا نه؟ این موتورش خطیه دیگه؟
من e کلاس اون زمان رو بیشتر میپسندم.
دانیال
۲۲ بهمن ۱۳۹۹حسین آقا دیدن ویدیوش خالی از لطف نیست
بعضی از ثانیه های ویدیو خودمو پشت فرمون این ماشین تصور میکردم
اما اگه نت نداری نه زیاد قسمت *وااووو* داری نداره