خریدن یک مرسدس بنز صفرکیلومتر لحظات خاص و فراموشنشدنیای خواهد بود. البته این لحظات هزینهبر هم هستند زیرا خودروهای لوکس این خودروساز قیمت ارزانی ندارند.
با در نظر گرفتن این موضوع شما کاملاً انتظار دارید که چیزهای زیادی به دست آورید. البته این موضوع دربارهی کری کاستلو صدق نمیکند، کسی که حدود ۳۴ هزار پوند برای خودروی مرسدس E کلاس کابریولت مشابه تصاویر پرداخت کرده است. البته او با پرداخت این مبلغ فهمیده که بخشی از صندلیهای چرمی خودرو دارای پلاستیک هستند. این صندلیهای به اصطلاح چرمی جزو تجهیزات استاندارد E کلاس کابریولت نیستند و قیمت ۹۱۲.۵ پوندی دارند. این در حالی است که برای پوشش آن از متریال مصنوعی با نام آرتیکو استفاده شده و گفته میشود بسیار شبیه وینیل هستند.
شایان ذکر است اگرچه این صندلیهای چرمی آپشن حدود هزار پوندی هستند اما خودروی آقای کاستلو صفرکیلومتر نبوده بنابراین او این مبلغ اضافی را نپرداخته است.
یک بازرس مستقل صنعت خودرو نتیجه گرفته این صندلیها که بهصورت چرمی تبلیغ میشوند باید دارای چرم ۱۰۰ درصدی باشند در غیر این صورت تبلیغ یاد شده گمراه کننده خواهد بود.
این بازرس میگوید:
من فکر میکنم اگر در تبلیغات شرکت گفته شود که کابین خودرو چرمی است بنابراین این بخش باید کاملاً چرمی باشد.
آقای کاستلو به همین خاطر ۸۵۰ پوند غرامت دریافت کرده و گفته میشود دیگر مالکان نیز در صورت درخواست چنین نتیجهای خواهند گرفت.
او میگوید:
من پول زیادی برای این خودرو پرداخت کردم و انتظار داشتم که توضیح درستی دربارهی آنچه میخرم دریافت کنم. اگر دیگر رانندگان همین روش را دنبال کنند انتظار دارم همین نتیجه را به دست آورند.
سوظن کاستلو او را به مقر مرسدس کشانده اما خب او پاسخ کامل و قانع کنندهای دربارهی صندلیهای خودروی خود دریافت نکرده و بنابراین شکایت خود را به مراجع دیگر برده است.
او همچنین نمونهای از صندلیها را در آزمایشگاه آنالیز کرده و فهمیده که بخشی از صندلیها از پلی اورتان ساخته شده است.
مرسدس به این موضوع واکنش نشان داده و گفته که از متریال دیگر برای استحکام ساختار صندلی استفاده شده است. این خودروساز همچنین خاطرنشان ساخته صندلیها کاملاً همگام با قوانین موجود ساخته شدهاند و آنها را میتوان چرمی دانست.
یانکی
۶ اسفند ۱۳۹۷بهتر که چرم نباشه.پارچه با کیفیت بالا.کاری که کدیلاک تو کانسپت اسکالا کرد.نوعی پارچه که برای ساخت کتهای گرون به کار میره.معنی نداره مثل رولز رویس گاو داری بزنی بدونه سبم خار دار که از چرمشون استفاده کنی.یه جا خوندم که سالها پیش تو آمریکا فقط از چرم مصنوعی و چوب مصنوعی استفاده میشده برا حفظ محیط زیست.
حسن
۶ اسفند ۱۳۹۷این نمونه بارز کلاه برداری هستش
طرف 34 هزار پوند پول داده ماشین لوکس بخره ولی روکش صندلیهاش بجای چرم از پلاستیکه!!!!
((کسی که حدود 34 هزار پوند برای خودروی مرسدس E کلاس کابریولت مشابه تصاویر پرداخت کرده است. البته او با پرداخت این مبلغ فهمیده که بخشی از صندلیهای چرمی خودرو دارای پلاستیک هستند. ))
محمد
۶ اسفند ۱۳۹۷والا جالب برای من اینجاست که توی تحلیلهای تخصصی سایتها، یکی از نکات منفی خیلی از خودرو ها رو استفاده از چرم مصنوعی
چه روی داشبورد
چه روی صندلی ذکر میکنن
و این آپشن رو برای نشون دادن کیفیت ماشین، روش مانور میدن
گرچه که اگه بنز یا هر کمپانی درست درمون دیگه چرم کار نکنه، حس چرم رو القا خواهد کرد و در ۹۰٪ موافق همینه
اما برام واکنش اون سایتهای تخصصی مخصوصا خارجی که چرم مصنوعی خیلی خودروهای دیگه رو که صادقانه میگن چرم نیست، اینقدر میکوبن، در این مورد چیه؟؟؟
کورش
۶ اسفند ۱۳۹۷مثل ایران که از کارخونه شکایت میکنی پدرشو درمیارن
Khosrow
۶ اسفند ۱۳۹۷اقای کاستلو دل خجسته ای داره / اینجور ادما هرجای بیخودی هزاران دلار میدن اونوقت مشکلش چرم 90% هست / چرم ناب میخوای برو ایتال استیل بوفالو نر بدن خدمت اقا ..
مهدی دهقان
۷ اسفند ۱۳۹۷من که کلا با روکش چرم موافق نیستم درسته حس لوکس داره ولی تو زمستون سرده تابستون گرم که چی بگم داغه باید نیم ساععت صبر کنی دماش رو با بدنت یکی کنی (سیستم تهویه که تو ماشین ایرانی معنی نداره بدن رو رو باید با دما وفق بدی)