اولا کالنیوس مدیرعامل دایملر تأکید کرد شرکتش به فرمول ۱ متعهد است و مرسدس بنز نیز به دنبال کاهش هزینهها و تأثیرات زیستمحیطی این رشته پرطرفدار ورزشی است.
او در زمان کنفرانس مجازی که با حضور خبرنگاران برگزار شد اظهار داشته است:
ما دلیل چندانی برای خروج از فرمول ۱ نداریم و این کار همانند آن است که بایرنمونیخ از فوتبال کنارهگیری کند.
به عبارت دیگر وقتی شما به حدی رقابتی عمل میکنید که تیم دیگری نمیتواند حریفتان شود بنابراین ترک این مسابقات منطقی نیست. البته تیم مرسدس-ای ام جی پتروناس نه تنها رقابتی عمل میکند بلکه شش بار قهرمان فرمول ۱ شده و به زودی هفتمین قهرمانی خود را نیز جشن خواهد گرفت.
با در نظر گرفتن این موضوع، دایملر نیز در حال برنامهریزی برای کاهش آلایندگیهای مرتبط با فرمول ۱ بوده و میتواند برای این کار از سوختهای سنتتیک استفاده کند. دیگر هدف این شرکت بهبود هزینههای رقابت در فرمول ۱ میباشد.
کالنیوس میافزاید:
تأثیر مالی خالص فرمول ۱ در سه سال آینده کاهش خواهد یافت. ما حتی کاهشهای بیشتری را در این مسابقات نسبت به کل کمپانی خواهیم داشت.
او همچنین اظهار داشته دایملر فاصله کمی با دستیابی به اهداف کاهش آلایندگی کربن دیاکسید در اروپا داشته و مرسدس فروش محصولات هیبریدی و الکتریکی خود در سهماهه سوم امسال را افزایش داده و همچنان برنامههای الکتریکی خود را با جدیت دنبال خواهد کرد.
سهند
۲۵ مهر ۱۳۹۹در مسابقات فرمول یک مرسدس بیشتر قهرمان شده یا فراری؟ آخرین بار کدام قهرمان شده؟
محمد
۲۵ مهر ۱۳۹۹فراری بیشتر قهرمان شده و پر افتخار ترین تیم در کل مسابقات هست و در همه ی سال ها حاضر بوده و آخرین قهرمانیش هم ۲۰۰۷ با کیمی رایکونن بوده و در شش سال اخیر مرسدس قهرمان شده که ۲۰۱۶ با روسبرگ و بقیه اش با همیلتون بوده که احتمالا امسال هم قهرمان می شن
Carbonado Aventador
۲۵ مهر ۱۳۹۹فراری پر افتخار ترین تیم تاریخ فرمول یک هست.
تو چند سال اخیر ولی مرسدس خیلی بهتر عمل کرده و به صورت متوالی قهرمان شده.
.
امسال فراری به معنای واقعی کلمه افتضاح بود جوری که توسط همیلتون lap میشدن..
یعنی یه دور کامل عقب میوفتادن.
.
البته خودشون میگن امسال شل گرفتن که سال بعد آتیش بازی به راه بندازن.
.
باید منتظر بمونیم و ببینیم که آیا فراری برمیگرده به روزای اوجش یا دورانش تموم شده..
msh_ferrari
۲۵ مهر ۱۳۹۹لامبو تو فرمول یک نیست؟؟؟؟
اخه خودرو هاش تو پیست فوق العادن
سهند
۲۵ مهر ۱۳۹۹من که سوال پرسیدم چرا دیسلایک دادید؟
محمد حسین
۲۵ مهر ۱۳۹۹این لینک رو نگاه کنی همه آمار دستت میاد
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Formula_One_constructor_records
فراری بخاطر حضور بیشتر طبیعتا موفقیت های بیشتری داره
ولی مرسدس تقریبا در تمام زمان هایی که در مسابقات بوده ، رقیب نداشته (البته خیلی سال ها اصلا در مسابقات شرکت نمیکرده)
البته نکته مهمی که در مقایسه موفقیت های سابق فراری و با وضعیت فعلیش و یکه تازی مرسدس نباید فراموش کرد ، اینه که فراری متخصص ساخت انجین های بزرگ و سیلندر بالاست ، و تقریبا از وقتی فیا تصمیم گرفت برای موضوعات زیست محیطی محدویت روی حجم و سیلندر انجین ها بذاره ، فراری نتونست از نظر تکنولوژیکی در سطح سابق خودش بمونه.
رقابت فعلی رو روی انجین های کم حجم و پیچیده مرسدس برده
ولی این کاش مسابقاتی بود که مرسدس و فراری توانایی فنی شون رو روی انجین های 10-12 سیلندر بزرگ سابق در مقابل هم نشون میدادن. اون موقعی که فراری بود مرسدس نبود و نمیشه نظر داد که کدوم در اون سطح سرتر هست.
میثم
۲۵ مهر ۱۳۹۹بچه که بودم از فرمول یک خیلی خوشم میومد
ولی کمی که بزرگتر شدم رالی برام جذابتر شد
الان دیگه کاملا عاشق رالی هستم
ولی جدیدا بجز رالی از موتو جی پی هم خوشم اومده
Carbonado Aventador
۲۵ مهر ۱۳۹۹انقدر مرسدس این چندسال قهرمان شده که مثل لیگ آلمان که فقط بایرن قهرمان میشه ؛ مسابقات جذابیتشو از دست داده..
.
فراری که افتضاحه ، هر مسابقه واسه جایگاه هفتم هشتم باید بجنگه..
.
تیم ردبول تیم خوبیه و ورشتَپن هم راننده ی خوبیه ولی باز ، زور ماشین هاشون به مرسدس ها نمیرسه.
.
امسال از همون اول مشخص بود مقام اولی واسه همیلتونه و بوتاس و ورشتپن باید برای دومی بجنگن.
.
مکلارن امسال بهتر از فراری بوده ولی بازم دو پله از مرسدس پایینتر هستن.
.
بوتاس هم به درد نمیخوره…
اگه ورشتپن جای بوتاس پشت مرسدس میشست رقابت قهرمانی بین همیلتون و ورشتپن واقعا جذاب و نفس گیر میشد.
ارش
۲۵ مهر ۱۳۹۹مرسدس ، فراری ، پورشه و دیگر هیچ.
Sina
۲۵ مهر ۱۳۹۹گفته سوخت های تجدید پذیر تو مطلب.
یعنی همون سوخت هایی که میتونن آلودگی ماشینا رو کلی کاهش بدن .
به نظرم از بهترین راه های حفظ محیط زیست همینه.
و اون مثالش که کناره گیری مرسدس از فرمول یک مثل رفتن بایرن مونیخ از فوتبال خیلی جالب بود