مرسدس بنز

مرسدس بنز نیازی به کمک‌های دولتی ندارد!

از آنجایی که کارخانه‌های تولید خودرو در سراسر دنیا به خاطر شیوع ویروس کرونا تعطیل شده، یک فاکتور اصلی هم به فنا رفته است: درآمد.

به خاطر محدودیت‌های جدید دولت‌ها برای تردد شهروندان و ماندن آن‌ها در خانه، تقریباً خرید خودرو در چنین وضعیتی غیرممکن است؛ و بدون حضور مشتریان، خودروسازان هم بی‌پول خواهند شد. تا زمانی که منابع درآمدی جایگزینی پیدا نشود یا از بانک‌ها وامی درخواست نگردد، شرکت‌های بزرگ و کوچک با مشکلات مالی عدیده‌ای دست‌به‌گریبان خواهند بود.

اما حداقل یک خودروساز مطرح جهانی وجود دارد که وضع مالی مناسبی داشته و نیازمند هیچ‌گونه کمک خارجی یا دولتی نیست.

اولا کالنیوس مدیرعامل مرسدس بنز به یکی از رسانه‌های آلمانی‌زبان گفته که شرکتش عملکرد حداقل در مقطع کنونی عملکرد خوبی دارد. او اظهار داشته است:

دایملر در حال حاضر نیازی به کمک‌های دولتی ندارد. در کل صنعت خودرو وضعیت بسیار خوبی تا پیش از بحران به وجود آمده داشته است.

به همین خاطر است که نداشتن قرض یا مدیریت آن برای شرکت‌ها بسیار حیاتی می‌باشد؛ اما وضعیت تأمین‌کنندگان مرسدس چگونه است؟ درهرصورت آن‌ها هم تحت تأثیر ویروس کرونا قرار گرفته‌اند.

کالنیوس دراین‌باره می‌گوید:

ما همواره در حال گفت‌وگو با تأمین‌کنندگان بوده و آن‌ها را راهنمایی می‌کنیم. تاکنون مشکلی وجود نداشته است.

دیگر فاکتور اساسی دخیل در وضعیت مطلوب مرسدس به بازگشایی کارخانه‌اش در چین مربوط می‌شود. تقاضای خرید در چین یک‌بار دیگر در حال افزایش است.

مدیر مرسدس اضافه می‌کند:

بخش اعظم نمایندگی‌های ما در چین بازگشایی شده‌اند و مشتریان هم بازمی‌گردند. هر روز افراد بیشتری به نمایندگی‌ها مراجعه می‌کنند. تقاضا در حال بالا رفتن است و این امری امیدوارکننده است.

هر دو سدان E و C کلاس به‌صورت خاص در چین و برای این کشور تولید می‌شوند؛ اما کارخانه‌های آمریکا و اروپای مرسدس در حال حاضر تعطیل هستند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۷ دیدگاه‌ها

  1. Khan

    ۹ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (362 ديدگاه)

    بعد اینجا طرف لگن تولید میکنه، به جز پول خونی که از ملت بابت حلبی‌هاش میگیره هرسال میلیون‌ها دلار کمک بلاعوض هم میگیره باز میگه داریم ضرر میدیم قیمت گذاری رو آزاد کنید، فقط هم قیمت رو آزاد میخوان نه که واردات هم بدون گمرک و عوارض حاج‌علی و مش‌حسن و اوس باقر و خاله فلانی و دایی بهمانی وارد بشه. حقوق کارمند دو تومن، شروع قیمت ارابه چهار چرخ‌ها از 70 تومن که همونم بعد کرونا حتی با وجود نبود مشتری بیست درصد میره روش. هرچی فاکتور اقتصادیه تو این خراب شده عمل نمیکنه فرمولای مسخره خودشو داره. فقط تورم و سیر صعودی. اینقدر بالاخره این اقتصاد و حجم دولت و تورم باد میکنه که میترکه و ونزوئلا رو نمیمیریم و تجربه میکنیم

  2. ممد ژانگولر

    ۹ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (4150 ديدگاه)

    ایشالله هیچ وقت نداشته باشی عزیز دل ❤️

  3. Khosrow

    ۹ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (2293 ديدگاه)

    برای کسی که میمیره – نه قبلش چیزی هست و نه بعدش / بنز بخرید که تو فاصله قبل و بعد – چیزی حس کنید ..

  4. Zonda R

    ۹ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (1872 ديدگاه)

    مدیریت کمپانی های بزرگ زبانزده
    اینجا شرکت ها تا سال 1401 تمام محصولات رو فروختن بعد تیتر میزنه 25000 میلیارد تومن کمک مالی به خودروسازان
    فردا تیتر میزنه همین الان هم برای کمک مالی دیر است!!!!
    سوال اینجاس این پولایی ک 2 میلیون خودرو پیشفروش کردین چی شده؟
    مگه کارخانه و تولیدات به سبب سود نیست چرا پس از برعکسه اینجا براساس ضرر و منت بر سر مردمه
    یه نکته مثبت بگین از خودتون کهنه سازان…

  5. Ferrari Fxx K Evo

    ۹ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (919 ديدگاه)

    بنازم مدیریت پدر خودروسازی رو ?

  6. آرش وان

    ۹ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (317 ديدگاه)

    آقا پس بلومبرگ چی میگه:
    Daimler in talks for $11B credit facility,
    Bloomberg

    دایملر به دنبال دریافت وام ۱۱ میلیارد دلاری از بانک ها !!!!

  7. Milad AMG

    ۱۰ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (186 ديدگاه)

    از مرسدس انتظار دیگه ای نیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا