مرسدس بنز

فراخوان بزرگ خودروهای دیزلی مرسدس برای ارتقای نرم‌افزاری

مرسدس در حال اعلام یک فراخوان گسترده سه میلیون دستگاهی برای خودروهای دیزلی خود در اروپاست. این فراخوان را می‌توان به نوعی جلوگیری از رسوایی آلایندگی مشابه با دیزل گیت فولکس‌واگن تعبیر نمود.


اساساً این خودروساز آلمانی تقریباً تمامی خودروهای دیزلی مدرن خود را بازبینی خواهد کرد. طبق بیانیه‌ای رسمی که از سوی مرسدس منتشر شده، این فراخوان هزینه‌ای در حدود ۲۲۰ میلیون یورو در پی خواهد داشت و طبیعتاً هزینه‌ای از مصرف‌کنندگان دریافت نخواهد شد.


از ماه مارس سال جاری تاکنون مرسدس مالکان خودروهای کامپکت و مدل V کلاس را از جزئیات این فراخوان آگاه کرده است. در کل حدود ۲۵۰ هزار دستگاه خودرو در فراخوان قبلی تحت تأثیر قرار گرفتند و فراخوان جدید نیز در ادامه همان موضوع قبلی می‌باشد.


دیتر زچه مدیر مرسدس بنز می‌گوید:

تردیدهای عمومی درباره پیشرانه‌های دیزلی باعث ایجاد شبهاتی در بین مصرف‌کنندگان شده است. ما تصمیم گرفتیم تا به مالکان خودروهای دیزلی نشان دهیم که تکنولوژی دیزلی مشکلی ندارد.

مرسدس می‌گوید از طریق یک وصله نرم‌افزاری روی پیشرانه‌های دیزلی یورو ۵ و ۶ کار خواهد کرد تا آن‌ها را بهینه کند. برنامه‌ای برای انجام تعمیرات پیچیده وجود ندارد زیرا مهندسان کمپانی تنها از جدیدترین دانش به دست آمده در زمان توسعه پیشرانه‌های دیزلی جدید استفاده خواهند کرد.

یکی از تحلیل گران صنعت خودرو می‌گوید:

این یک حرکت پیشگیرانه برای قرار دادن چیزی روی میز بوده و تلاش مناسب برای پاسخ دادن به شبهات است.

دایملر می‌گوید سهم قابل‌توجهی در کاهش آلایندگی‌های نیتروژن اکسید خودروهای دیزلی اروپا دارد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۵ دیدگاه‌ها

  1. فرشاد

    ۱ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (3019 ديدگاه)

    به نظرم خودروسازا باید هر از مدتی مثل اندروید و ویندوز و iOS، نسخه‌های جدید نرم‌افزاری منتشر کنن تا روز به روز ماشیناشون بهینه‌تر شه؛ تو خودروهای امروزی، سخت افزار همه چیز نیست.

  2. sina

    ۱ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (2658 ديدگاه)

    میدونم همه متفق القول هستند تو ابن موضوع جز ترول های متعصب،
    فراخوان چه برای مرسدس باشه و چه برای هوندا یک امر مثبت هست و نشان از احترام ب مشتری و سلامتیش داره.

    1. فرشاد

      ۱ مرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (3019 ديدگاه)

      فراخوان امر مثبتیه و احترام به مشتری در صورتی که خود سازنده داوطلبانه برای رفع مشکلش اقدام کنه، نه اینکه مشکلش لو رفته باشه و از ترس جریمه فراخوان بده.

      1. MAHDI . TUNING

        ۱ مرداد ۱۳۹۶
        سوابق: (1478 ديدگاه)

        جریمه هم نشون میده سازمان حمایت از مصرف کنندشون فقط به اسم نیست و در عمل هم واقعی هست

      2. sina

        ۱ مرداد ۱۳۹۶
        سوابق: (2658 ديدگاه)

        ممکنه تا وقتی یه مشکلی ایجاد بشه شرکت متوجه نشه خب.
        به هر حال وقتی شرکتی هزینه هنگفت این عمل رو می پذریره یعنی مشتری هاش براش مهم بودن.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا