احتمال مجبور شدن دایملر برای فراخوان برخی از محصولات کامپکت مرسدس مجهز به پیشرانههای دیزلی گرفته شده از رنو وجود دارد.
بنا به گزارش روزنامه اشپیگل، KBA آلمان در حال حاضر مشغول بررسی نرمافزاری مشکوک که در برخی از پیشرانههای دیزلی کوچک بکار رفته میباشد. دیگر رسانه آلمانی هم گفته که این پیشرانهها در محصولات مرسدس A و B کلاس بکار رفته ولی خبری از نصب آنها در محصولات اسمارت نیست.
ظاهراً رنو وجود هرگونه مشکل در پیشرانههای خود را رد و ادعا کرده نرمافزار مدیریت پیشرانهی این شرکت که به مرسدس تحویل داده شده توسط مهندسان این خودروساز آلمانی برنامه ریزی شده است.
تا به اینجا مشخص نیست که کدام محصولات در حال بازرسی هستند و آیا جدیدترین نسل A کلاس نیز شامل این فراخوان احتمالی خواهد شد یا خیر. شایان ذکر است نسل جدید مرسدس A کلاس از پیشرانهی ۱.۵ لیتری توربودیزل ساخت رنو نیز برخوردار است.
این خودروساز آلمانی از اشاره به جزئیات خودداری کرده اما گفته که احتمال فراخوانهای دیگر به دلیل رسوایی آلایندگی قبلی را رد نمیکند. مقامات آلمانی قبلاً دایملر را به خاطر استفاده از نرمافزار دیزلی غیرقانونی حدود ۱ میلیارد دلار جریمه کردهاند.
در می سال ۲۰۱۷ بود که مقامات آلمانی به عنوان بخشی از تحقیقات خود به دفاتر دایملر یورش برده و در آنجا فهمیده شد که حدود ۲۸۰ هزار دستگاه مرسدس C و E کلاس از نرمافزارهای غیرقانونی استفاده کردهاند. این امر منجر به فراخوان حدود ۷۰۰ هزار دستگاه خودرو در سال ۲۰۱۸ شد که حدود ۶۰ هزار دستگاه آنها از نوع GLK بود.
دایملر همچنین توسط وزارت دادگستری آمریکا نیز زیر ذرهبین قرار داشته و در نیوجرسی هم از آن شکایت شده است.
meysam
۱۲ آذر ۱۳۹۸نتیجه قرارداد با یه شرکت درپیت همینه
آرش وان
۱۲ آذر ۱۳۹۸نتیجه قرارداد یه شرکت جنتلمن با یک شرکت لوکس ولی متقلب هم همینه ؛ عجیبه برخی ایرانی ها از خود آلمانی ها در مورد مسائل داخلی ژرمن ها با بصیرت تر اند ?
سروش
۱۲ آذر ۱۳۹۸اگه دیزلی این همه دردسر آلایندگی داره چرا برای خودروی سبک ممنوع نمیکنن؟