پس از ملاقات دیتر زچه مدیرعامل دایملر با وزیر حملونقل آلمان، آندراس شویر دستور فراخوان ۷۷۴ هزار دستگاه خودروی دیزلی این خودروساز در اروپا را صادر کرد. گفته شده یک فراخوان ضروری به خاطر استفاده از دستگاههای آلایندگی ممنوعه لازم است. این فراخوان مدلهای مرسدس بنز GLC و C کلاس و همچنین ون ویتو را شامل میشود.
این خودروساز آلمانی پیشرانه و نرمافزار کنترل سیستم اگزوز خودروهای یاد شده را ارتقا داده اما برنامهای برای ارتقای سختافزاری وجود ندارد. اگرچه این فراخوان اصلاً خبر خوبی برای دایملر نیست اما اساساً به معنی فرار کردن از هزینههای بیشتر دولتی همچون جریمههای مالی است.
فراخوان مرسدس اندکی پس از کشف ۵ دستگاه نرمافزاری تقلب تأیید نشده در برخی از محصولات مجهز به پیشرانههای یورو ۶ دیزلی صورت میگیرد. بنا به گفته روزنامه بیلد، حدود ۱ میلیون خودرو به این دستگاههای به اصطلاح تقلب آلایندگی مجهز هستند.
البته دایملر هنوز هم استفاده از دستگاههای تقلب آلایندگی را رد میکند و اعلام کرده که در صورت نیاز به دادگاه شکایت خواهد کرد. خودروهای مجهز به این دستگاهها تنها در اروپا به فروش رفتهاند.
دایملر با فراخوان جدید از جریمه سنگین حدود ۴.۴ میلیارد دلاری میگریزد. بنا به گفته یکی از تحلیلگران بازار، این فراخوان هزینهای کمتر از ۱۲۰ میلیون دلار برای دایملر خواهد داشت. این تحلیلگر در مصاحبه با اتوموتیونیوز گفته است:
ما هیچ مدرکی را که نشان دهد دایملر نرمافزاری به منظور تقلب در تستهای آلایندگی طراحی کرده نداریم. با این فراخوان گزینه جریمه از روی میز برداشته میشود.
سال پیش نیز حدود ۳ میلیون دستگاه خودروی مرسدس برای بهروزرسانی نرمافزاری فراخوان شده بود. فراخوانهای مشابهی نیز توسط فولکسواگن و BMW اعلام شده است.
به عنوان سخن پایانی باید گفت مرسدس در حال حاضر اقدام به بررسی و بهروزرسانی نرمافزار ۴۹۲۳ دستگاه از ویتوهای دیزلی در سراسر جهانی کرده است.
پیکان جوانان گوجه ای
۲۴ خرداد ۱۳۹۷اینقدر خبر بد از دیزل نذارین اون رودلف دیزل بدبخت تنش تو گور داره میلرزه کلا افتاده رو ویبره
مهدی
۲۴ خرداد ۱۳۹۷بنزامسال فراخوان وسیعی واسه محصولاتgکلاس.s65.میباخ.glc.کلاسs.کلاسe. کلاسc.وهمینطورglk بوده در۳مرحله
مهدی
۲۴ خرداد ۱۳۹۷فراخوان دیگر۱میلیونی بنز برای جلوگیری ازآتش سوزی چندین کلاس ازخودروهاش بود.وفراخوان بعدی فراخوان خودروهای بازار آمریکاش بود که اونم برای چندین مدل محصولات که بیشتر کلاسeبوده واسه معیوب بودن سیستم سوخت رسانی وسیم کشی اون هابوده.(خبرکامل رومیتونید درMercedes blog یاسایت های ایرانی بخونید
مهدی
۲۴ خرداد ۱۳۹۷البته فراخوان نشان ازاهمیت دادن به خدمات به مشتری روداره ولی اینارو واسه یه سری ازدوستان که میان مسخره میکنن یه سری ازشرکت هارو اگه فراخوان بدن گفتم.و الا فراخوان دادن نشان ازمشتری مداری یک شرکته وخودرو هم وسیله ساخت دست بشره که هیچوقت بی نقص نخواهد بود
رضا
۲۴ خرداد ۱۳۹۷حرف شما درست ولی چرا اگر هیوندای یا کیا فراخوان بدهند یه عده میان میگن کره ای ها بی کیفیت هستند؟
shirko
۲۴ خرداد ۱۳۹۷چه عجب فراخوان بنزم نشون دادن !!