پسازاینکه برند فوق لوکس مایباخ در مأموریت خود که رقابت با بنتلی و رولزرویس بود شکست خورد، دایملر در سال ۲۰۱۲ آنرا مُنحل کرد. البته نام مایباخ در سال ۲۰۱۵ دوباره بازگشت اما این بار صرفاً به نسخهای لوکستر از مرسدس S کلاس تبدیل شده بود و این یعنی دوران استقلال مایباخ به پایان رسیده بود. حال اما برای کسانی که خواهان محصولات واقعی مایباخ هستند خبر خوبی وجود دارد زیرا یک دستگاه مایباخ 57S مدل ۲۰۰۶ کمکار با تیونینگ برابوس برای فروش گذاشته شده است. این خودرو که تنها ۱۴,۸۰۰ کیلومتر کار کرده است، با کمتر از نیمی از قیمت اولیهٔ خود برای فروش گذاشته شده است.
روی برچسب قیمتی این مایباخ دستدوم عدد ۱۹۹,۹۰۰ یورو نقش بسته که هنوز هم مبلغ زیادی است اما بهتر است بدانید کسانی که میخواستند این سدان فوق لوکس را در سال ۲۰۰۶ بهصورت صفرکیلومتر از برابوس خریداری کند، باید ۵۰۴,۸۰۴ یورو پرداخت میکردند. بااینحال، این مایباخ 57S برابوس مدل ۲۰۰۶ هماکنون تقریباً هم قیمت با معادل امروزی خود یعنی مرسدس-مایباخ S650 با قیمت ۲۰۲,۵۵۰ دلاری است؛ بنابراین میتوان با قیمت یک مایباخ S650 صفر که علیرغم تمام ویژگیهای منحصربهفردش هنوز هم یک S کلاس است، یک مایباخ 57S واقعی با تیونینگ برابوس را خریداری کرد.
برابوس بیشترین و مهمترین تغییرات در پیشرانهٔ ۶ لیتری V12 توئین توربوی مایباخ 57S انجام داده است. در اولین قدم، حجم این موتور به ۶.۳ لیتر افزایش یافته و درنتیجه خروجی آن به ۷۳۰ اسب بخار قدرت و ۱۳۲۰ نیوتن متر گشتاور رسیده است. البته برای مراقبت از ساختار گیربکس، گشتاور عظیم این پیشرانه بهصورت الکترونیکی روی ۱۱۰۰ نیوتن متر محدود شده است. درهرحال 57S برابوس به لطف ۱۱۸ اسب بخار قدرت و ۱۰۰ نیوتن متر گشتاور بیشتر ظرف ۴.۴ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت میرسد و توانایی دستیابی به حداکثر سرعت ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت را دارد.
اما علاوه بر تقویت پیشرانه، برابوس رینگهای آلیاژی ۲۱ اینچی ویژه با لاستیکهای دانلوپ و یک ماژول پایین آوردن ارتفاع سیستم تعلیق بادی را هم برای 57S در نظر گرفته که ظاهر پویاتری به این سدان فوق لوکس بخشیده است؛ اما ازآنجاییکه این خودرو کاملاً مجهز و فول آپشن است، تیونر کار چندانی در داخل آن انجام نداده و تغییرات داخلی صرفاً به اضافه شدن ۳۲۰ کیلومتر بر ساعت به سرعتسنج، تلویزیون و شاسی قفل درهای مخصوص برابوس محدود میشود.
ممد ژانگولر
۱۳ بهمن ۱۳۹۸هنوزم با ابهت و خوشگله
مرتضی
۱۳ بهمن ۱۳۹۸720 اسب؟ عجب ماشینیه! اگه کسی که پولشو داره مشکل هزینه نگهداریشو نداشته باشه به نظرم خیلی بهتر از یک اس کلاس صفره، لذت رانندگی با اینو با کدوم آپشن میشه داشت
Enzo
۱۳ بهمن ۱۳۹۸علاقه و خواستنه یه ماشین کاملا به سلیقه هر کسی بز میگرده .من تو این کلاس.بترتیب. رولزرویس فانتوم.بنتلی مولسان.میباخ مدل 2006رو می پسندم
ایلیا
۱۳ بهمن ۱۳۹۸این جوابیه برای کسایی که میباخ امروزی رو رقیب رولزرویس و بنتلی میدونن…
FLANKER
۱۳ بهمن ۱۳۹۸عاشق میباخ زیپلین هستم اگه پولدار بودم خارج از ایران بودم این ماشینم بود
امیر
۱۳ بهمن ۱۳۹۸چقد زیباس !!!
عاشق کابینشم مخصوصا کنسول وسطش و کیلومتر شمارش!!!!!
فنیشم ک فوق العادس
بنز واقعی یعنی این!
مهزیار
۱۴ بهمن ۱۳۹۸سگش شرف داره به این اس کلاسای بزور میباخ شده