بی ام ومرسدس بنزهفته نامه

مقایسهٔ فیس‌لیفت‌ها، ب‌ام‌و سری 5 زیباتر است یا مرسدس E کلاس؟

مطمئناً در دنیای خودرو، نسل جدید ماشین‌ها توجهات بیشتری را به خود جلب می‌کنند اما فیس‌لیفت‌ها و به‌روزرسانی‌های میان‌دوره‌ای هم می‌توانند به همان اندازه مهم باشند زیرا هدف از این کار باقی ماندن در میدان رقابت تا زمان معرفی نسل جدید است. حال به‌تازگی و تقریباً به‌طور هم‌زمان، نسخهٔ فیس‌لیفت شدهٔ سدان‌های مشهور آلمانی یعنی ب‌ام‌و سری ۵ و مرسدس بنز E کلاس معرفی شده و این موضوع تنور رقابت همیشگی آن‌ها را داغ‌تر کرده است. دراین‌بین مطمئناً برخی فیس‌لیفت سری ۵ را زیباتر می‌دانند و برخی معتقدند E کلاس جدید طراحی بهتری دارد. این بحث‌ها می‌تواند بی‌پایان باشد و بنابراین تصمیم گرفتیم فیس‌لیفت این دو سدان لوکس آلمانی را باهم مقایسه کنیم.

مطمئناً مرسدس بنز و ب‌ام‌و زبان طراحی کاملاً متفاوتی از یکدیگر دارند و بنابراین همان تفاوت‌های بنیادینی که قبلاً بین طراحی E کلاس و سری ۵ وجود داشت همچنان در نسخهٔ فیس‌لیفت شدهٔ آن‌ها هم وجود دارد و با دو طراحی کاملاً متمایز مواجه هستیم. بااین‌حال، اگر بخواهیم بگوییم کدام شرکت در فیس‌لیفت سدان خود جسورانه‌تر عمل کرده، قطعاً مرسدس است زیرا طراحان این شرکت نه‌تنها دماغهٔ E کلاس W213 را تغییر داده‌اند بلکه مطابق با فلسفهٔ طراحی «خلوص نفسانی» در بخش عقبی خودرو هم تغییراتی را ایجاد کرده‌اند و حالا در اینجا چراغ‌های کاملاً جدیدی به چشم می‌خورد.

از سوی دیگر، ب‌ام‌و فقط بخش جلویی سری ۵ را تغییر داده و شکل کلی چراغ‌های عقب دست‌نخورده باقیمانده است. تنها تغییراتی که در عقب خودرو به چشم می‌خورد در گرافیک چراغ‌ها، سر اگزوزها و طراحی سپر و دیفیوزر است؛ اما به‌طورکلی، ب‌ام‌و تلاش بیشتری برای مدرن‌سازی سری ۵ کرده درحالی‌که E کلاس فقط متفاوت از قبل به نظر می‌رسد و لزوماً جدیدتر نیست. دو خودرو در بخش ابعاد اما تغییری نداشته که این یعنی ب‌ام‌و ۴,۹۳۶ میلی‌متر طول، ۱,۸۵۸ میلی‌متر عرض و ۱,۴۷۹ میلی‌متر ارتفاع دارد درحالی‌که این اعداد در مرسدس به ترتیب برابر با ۴,۹۲۳ میلی‌متر، ۱,۸۵۲ میلی‌متر و ۱,۴۶۸ میلی‌متر هستند. فاصلهٔ محوری هم در ب‌ام‌و ۲,۹۷۵ میلی‌متر و در مرسدس ۲,۹۳۹ میلی‌متر است.

علاوه بر طراحی بیرونی، در داخل خودروها هم به‌روزرسانی‌هایی صورت گرفته است. مهم‌ترین تغییر کابین سری ۵ تجهیز به دو نمایشگر ۱۲.۳ اینچی برای سیستم اطلاعاتی-سرگرمی و صفحه آمپر دیجیتالی است. این یعنی حالا اندازهٔ نمایشگرهای ب‌ام‌و دقیقاً با نمونه‌های ارائه شده در کابین E کلاس جدید یکسان است اما بااین‌وجود طراحی کلی کابین دو خودرو کاملاً باهم متفاوت بوده و هیچ شباهتی بین آن‌ها دیده نمی‌شود. سری ۵ همچنان داشبورد زاویه‌دارتر و شلوغ‌تری نسبت به رقیب خود دارد و همچنین تنها خودرو در بین هم‌کلاس‌های آلمانی خود یعنی E کلاس و A6 محسوب می‌شود که همچنان کنترل‌های سیستم صوتی آن به شکل سنتی در میانهٔ داشبورد جای گرفته است زیرا مرسدس صرفاً کنترل‌های سیستم تهویه و چند دکمهٔ میانبر سیستم اطلاعاتی-سرگرمی را در این قسمت از داشبورد E کلاس تعبیه کرده و آئودی هم در A6 تقریباً همهٔ دکمه‌ها را با یک نمایشگر لمسی جایگزین کرده است. در همین حال، مرسدس برای فیس‌لیفت E کلاس نسل جدید غربیلک فرمان خود را هم ارائه کرده است.

در بخش پیشرانه‌ها، در سری ۵ تقریباً هیچ تغییر اساسی رخ نداده و ب‌ام‌و صرفاً موتورهای بنزینی چهار و شش سیلندر آن‌را به‌منظور کاهش مصرف سوخت و بهبود پرفورمنس به سیستم هیبریدی خفیف ۴۸ ولت مجهز کرده است. از سوی دیگر اما مرسدس بنز در مدل E450 پیشرانهٔ ۳ لیتری V6 قدیمی را با یک واحد ۳ لیتری شش سیلندر خطی جدید جایگزین کرده که مثل سری ۵ از سیستم هیبریدی خفیف که مرسدس آن‌را EQ Boost می‌نامد برخوردار است. درمجموع انتخاب بین سری ۵ و E کلاس مدل ۲۰۲۱ بدون اعمال سلیقه و شاید تعصب بسیار دشوار است. این دو سدان آلمانی حالا حداقل از لحاظ فنی بهتر از همیشه ساخته شده‌اند و از تجهیزات و تکنولوژی مناسبی برای مقابله با آئودی A6 برخوردار هستند. این سدان‌های آلمانی همچنین باید خود را برای رقبای تازه‌واردی مثل جنسیس G80 و دی‌اس ۹ و همین‌طور نسل جدید آکورا TLX هم آماده کنند.

 

[polldaddy poll=10560377]

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
منبع
CarScoops

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۳۹ دیدگاه‌ها

  1. فرهاد

    ۱۲ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (138 ديدگاه)

    زبان طراحی جدید خودروها که عبارت شده از کوچک و بزرگ کردن یک طراحی برای مدل های مختلف خیلی خسته کننده است برای مثال طراحی جدید مرسدس قشنگه ولی اگر نزدیک نشید یا داخل کابین رو نبینید تشخیص مدل ها رو سخت میکنه این زیاد جالب نیست.

    1. مزدا

      ۱۲ خرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (2099 ديدگاه)

      انتخاب سختی هست ولی از لحاظ پرستیژ بی ام و رو دوست دارم .
      از لحاظ کیفیت هر دوتاشون هم عالی هستند

    2. مسعود

      ۱۲ خرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (222 ديدگاه)

      به مراتب طراحی نسل جدید دی اس و اکورا رو نسبت به این دو خودرو بیشتر میپسندم …!!

  2. امیر

    ۱۲ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (833 ديدگاه)

    کابین بنز مسلما بهتر طراحی جلو پنجره هم بنز بهتر بی ام دبلیو خیلی دور تکرار حتی افت هم داشته i8 خیلی خوب بود خدا بیامرزه

  3. Moein

    ۱۲ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (913 ديدگاه)

    مسلما بنز
    شما فقط وقار و پرستیژ بنز رو ببینید
    هم در کابین و هم از نمای خارجی بنز بهتره
    بی ام و انگار زدن تو سرش چراغهای جلوش رفته تو هم?

    1. MASIHA

      ۱۲ خرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (947 ديدگاه)

      این که شما مرسدس رو ترجیح میدید قابل احترامه
      ولی نظرتون نه
      زدن تو سرش!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

      1. Moein

        ۱۲ خرداد ۱۳۹۹
        سوابق: (913 ديدگاه)

        در مقایسه با چراغهای جلو قبل فیس لیفت اینو گفتم
        وگرنه کلیت ماشین که کاملا نونوار شده

      2. ahmad_sm

        ۱۲ خرداد ۱۳۹۹
        سوابق: (31 ديدگاه)

        من زیاد از فیس لیفت بی ام و خوشم نیومد، مثل آدامیی شده که لمینیت میکنن دندوناشون مصنوعی سفید میشه، اصلا جذاب نیست
        مدرن و مصنوعی و بدون روح شده

    2. ممد ژانگولر

      ۱۲ خرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (4150 ديدگاه)

      من هم نظرم بنزه
      بنز کلا یک چیز دیگست
      بیریخت هم تولید کنه بنزه آخرش
      البته بی ام و خداییش استخون دارتر و محکم تره
      ولی سواری بنز دلنشین تره و لوکس تر

  4. Farzad

    ۱۲ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (2568 ديدگاه)

    interior و exterior صد در صد bmw ، واقعا حیف بنز که دیگه اون طراحی های جذاب سالیان قبل رو نداره .

    1. MASIHA

      ۱۲ خرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (947 ديدگاه)

      دقیقا هم اینتریور بی ام رو بیشتر دوست دارم هم اکستریور

  5. سینا BMW

    ۱۲ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (2429 ديدگاه)

    هر دو عالی هستن، شاید سری پنج قبل فیس لیفت جذاب تر بود ولی اینجا انتخاب سری پنجه، هر چند ای کلاس هم عالیه

  6. Saeed

    ۱۲ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (757 ديدگاه)

    کلا من این سبک طراحی چراغ های عقب مرسدس رو درک نمیکنم
    اصلا نمبتونم با طراحی عقبش ارتباط برقرار کنم
    برید این فیس لیفت رو با نسل قبلش مقایسه کتید متوجه نظر من میشید
    انتخاب من با احترام به مرسدس،ب ام و هستش

    1. بهادر

      ۱۲ خرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (63 ديدگاه)

      به چراغ های دانشجویی نگاه کن بعد بیا به چراغ عقب نسل جدید نگاه کن
      اونوقت تازه می فهمی بنز چیه
      تو درک نمی کنی دلیل بر این نیست که زشته
      بعد اول که معرفی شد همه گفتن زشته بعد چند روز پیش که کوپه و کابریولت معرفی شد همه گفتن چه عالی
      این خاصیت بنزه
      همین و بس

      1. Saeed

        ۱۲ خرداد ۱۳۹۹
        سوابق: (757 ديدگاه)

        نسل قبلی وقتی معرفی شد من گفتم عالی در اومده و هنوزم ابهت یه بنز رو داره
        اما این یکی نداره
        درضمن…
        لطفا یادبگیرید به نظرات شخصی دیگران احترام بگذارید
        دلیل نمیشه همه طبق خواسته شما نظر بدن!

      2. Ali Mehri

        ۱۳ خرداد ۱۳۹۹
        سوابق: (25 ديدگاه)

        عزیز دلممممم شاید این طراحی چراغا رو کابریو و کوپه بشینه و خوب بنظر بیاد( که نمیاد بازم متاسفانه) ولی رو این نسخه سدانش افتضاااااااحههههههه. یعنی گند به تمام معنا.
        ببخشیدا نظرتون محترم ولی کسایی که الان دارن بنز بنز میکنن فقط لخاطر اسم بنزه وگرنه با طراحیای جدیدش واقعا جذابیتی نداره.
        حیف نسلهای قبل مث cls, cla, e
        اس رو هم پیش پیش گند زدن توش معلومه
        فقط کابینش خوبه
        بنز الان فقط G والسلام.
        دیروز یه G دیدم با جلو پنجره و چراغای نسل جدید. نگم براتون چیه نگمممممم روحم پرواز کرد

  7. نویدی

    ۱۲ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (409 ديدگاه)

    طراحی بنز جوری نابوده که اصلا قابل مقایسه با سری ۵ نیست.

  8. Amir.z

    ۱۲ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (175 ديدگاه)

    خارجی بی ام و بهتره داخلی بنز
    خارجی بنز طبق معمول یکم طول میکشه به دل بشینه داخلی بی ام و هم نسبت به بنز انگار قدیمی تر

  9. MehdiTurbo

    ۱۲ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (2374 ديدگاه)

    طراحی عقب بنز خیلییییییییی تو ذوق میزنه خیلی اصن مثه خودرو چینی شده،شاید اگه طراحی عقب مثل نسل قبلی بود به بنز رای میدادم به خاطره طراحی داخلی فوق العادش ولی پشتش افتضاحه.

    1. علی

      ۱۲ خرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (63 ديدگاه)

      کی گفته پشتش افتضاحه
      برو تو یوتیوب فیلم مختلف از ای کلاس فیث لیف نگاه کن اونوقت می فهمی چه ابهتی داره
      تو آپارات فیلم ازش کمه
      این ماشین خوراکش اینه رنگ مشکی متالیک با رینگ فابریک 5 پره از اون هایی که ت اس 500 هست
      عالی میشه
      بعد اصلا سیستم اطلاعات و سرگرمی مرسدس بنز خیلی از نظر تکنولوژی و راحتی سطح بالایی داره

    2. Hamidreza

      ۱۳ خرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (2464 ديدگاه)

      طراحی بیرونی بنز رو خیلی خیلی دوس دارم
      داخلش هم بجز اون مانیتور بقیشو به بی ام و ترجیح میدم
      ای کاش بیمر این ماشینو فیس لیفت نمیکرد
      حس میکنم ابهت قبل رو نداره
      ولی به بی ام و رای دادم
      اگه بخوام روزی یدونشونو بخرم بنز رو برمی دارم
      اما نمیشه بینشون انتخاب کرد
      بنز رو انتخاب کنی یه چیزی میگیری یه چیزی از دست میدی ؛ بی ام و هم همینطور

  10. MehdiTurbo

    ۱۲ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (2374 ديدگاه)

    مورب بودن عقبش که شبش صاف نیست با انحنای صندوق و کوچیکی صندوق و کوچیکی چراغای عقب عقبش ناموزون کرده شاید اگه پشتش مورب نبود و انحنا و کوچیکی صندوق عقب بهتر بود این ۳ تا عامل خیلی ناموزون کرده پشتشو.

  11. محمد

    ۱۲ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (353 ديدگاه)

    ای کاش روی چراغ عقب بنز کمی بیشتر کار میشد به نظرم چراغ مدل ۲۰۱۷ به بعدش خیلی بهتر از این مدل جدیدشه

  12. MAHDI

    ۱۲ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    هردو جذاب هستن انصافا، هردو زیبا هستن، نقص در طراحی ندارن. اما میشه گفت چراغ های عقب بنز E کلاس قبل فیس لیفت زیباتر بود. هرچند الانم زیباست.اما بحث سره زیباتره، در مورد کابین سری 5 نمایشگر بزرگ تری رو در نسخه فیس لیفت داره که جذاب تر شده، کابین مرسدس E کلاس هم مثل قبل جذاب بود، اما نقطه ضعف کابین مرسدس قبل فیس لیفت بعضی قطعات پلاستیکی در قسمت هایی از کابین بود که احتمالا در نسخه فیس لیفت باید بهترشده باشه.ولی باید دید تو بررسی ها که زمان لمس کردن و تست کردنشون چه کیفیتی دارن.
    در مورد عملکرد سری5 این نسل واقعا غوغا کردطوریکه از بیش از صد رقابت مجلات مختلف انگشت شمار رقابتی بود که سری5 در جایگاه اول نباشه. چون این نسل سری5 در حالیکه بهترین هندلینگ کلاس خودش رو داشت بلکه راحت ترین سواری بین رقبارو هم داشت.
    بایدصبر کرد و دید که در بررسی های نسخه های فیس لیفت چطور خواهند بود.

    1. ♤Angus_812♤

      ۱۲ خرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (428 ديدگاه)

      شما سوار هیچ وقت هیچ مدل از مرسدس بنز ها نشدی
      بعد فقط داری به قطعات پلاستیکی گیر میدی
      لطفا بدون تجربه شخصی حرف نزنید

      1. MAHDI

        ۱۳ خرداد ۱۳۹۹
        سوابق: (5358 ديدگاه)

        من نمیفهمم این حرفا چیه که شما میزنی.من دارم نظر مجلات معتبر خودرویی در مورد این ماشین هارو میگم. مگه کسی که از نقاط قوت و ضعف مثلا بوگاتی بین بچه های پدال حرف میزنه مگه بوگاتی داره یا تست کرده. خوب مجلات معتبر تست کردن و نقاط قوت و ضعف رو بارها بهش اشاره کردن. تو همین سایت پدال که چندین رقابت بین سری5 و E کلاس بوده از مجلات مختلف در همشون به این مورد ها اشاره شده.

        1. ♤Angus_812♤

          ۱۳ خرداد ۱۳۹۹
          سوابق: (428 ديدگاه)

          خیلی از مجلات نظر شخصی خودشونو میگن نه بر اساس عدالت نمونه‌ش carwow که خیلی وقتا فقط به خاطر سلیقه امتیاز میده
          اگه زبانتون خوبه نگاه کنید میفهمید

  13. Mohammad

    ۱۲ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (48 ديدگاه)

    معمولا نظر خواهی در مورد بنز و بی ام و به تعصب ختم میشه.

  14. Sina

    ۱۲ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (831 ديدگاه)

    از لحاظ داخل که صد در صد بنز
    داخل بنز نه تنها تو این مقایسه بهترینه بلکه در کل بین همه ماشین ها بهتریه
    ولی از بیرون واقعا ب ام و بهتر کار کرده درسته چراغ های جلوش ساختار شکنانه ست و ب ام و به چراغ دوبلش شناخته میشه ولی طراحی ملایم و ارامش بخشی داره کاشکی این چراغ ها رو میداد بنز میگفت یه هدیه از یه رقیب قدیمی از این فلاکتو سر در گمی چراغ نجاتش میداد
    طراحی خارجی بنز قبلنا خیلی بهتر از رقیبش بوده ولی نمیدونم این چند سال اخیر چی سرش اومده دچار سردرگمی طراحی شده !
    شده مثل شرکتهای تازه تاسیسی که هی فیس لیف میدن تا به یه طراحی ثابتی برسن که این قیافه مشخصه و اصالت شرکتشون باشه انگار که نه انگار جز اصیل ترین شرکتهاست

  15. reza-a

    ۱۲ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (456 ديدگاه)

    هر دو تا ماشین طراحی خوبی دارن اما نکته اینجاست که توقع بیشتری از این برندها میره
    صنعت خودرو در حال تحول هست و معمولا وقتی تحولی صورت میگره مقداری سردرگمی دیده میشه ولی بعد مدتی برندها راهشون رو پیدا میکنن

  16. محمد

    ۱۲ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (803 ديدگاه)

    مقایسشون درست نیست ۲نوع مشتری جدارو هدف قرار میدن
    بنز بیشتر با وقارو شیکو مجلسیه راحت تره
    بی ام اسپرتو تیزه پرفورمنسش بهتره
    البته کابین بنز همیشه باکیفیت تر بوده
    ولی فروش ام بیش از ا ام گ هست

  17. ♤Angus_812♤

    ۱۲ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (428 ديدگاه)

    من که انتخابم صد در صد مرسدس بنزه
    ۱.طراحی لوکس‌تری نسبت به بی ام و داره
    ۲.بالاترین ایمنی داره در کلاس سدان متوسط
    ۳.لیست آپشن هاش پرو پیمونه
    ۴.عشق همیشگیم مرسدس بنزه

    1. مانی

      ۱۳ خرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (2486 ديدگاه)

      آخر مطلب عکس از پشت هر دو ماشین گذاشته
      ۲ تا عکس رو باز کن خوب با دقت نگاه کن
      ببین طراحی بنز چقدر بهتره(از این زاویه فاصله خیلی‌ زیاده)

  18. فرشاد

    ۱۲ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (141 ديدگاه)

    این نسخه کوپه بنز هستش اگه عکس نسخه سدان رو میذاشت ابهتش بیشتر نمود میکرد مخصوصا با اون چراغ عقب های مثلثی معروف بنز
    نکته جالب رقیباشون بودن یه سر و گردن پایینتر از این دو برندن امثال دی اس و جنسیس خیلی راه مونده تا ب بنز برسن
    تو همین سایت در باره تجربه رانندگی با جنسیس مطلبی نوشته بود خیلی جالب میشه اگه در باره دی اس هم بنویسه

    1. پویان

      ۱۳ خرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (12 ديدگاه)

      مقایسه DS با بنز شبیه جوکه

  19. samurai

    ۱۲ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (601 ديدگاه)

    110 درصد بی ام و

  20. حسین دهمرد

    ۱۳ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (2647 ديدگاه)

    میخواستم به احترام اون نمایندگی مرسدس که شورشیا آتیش زدن به مرسدس رای بدم ولی خداوکیلی چراغاشو نیگا چیکا کردن امقا.
    نمیشه داشبورد بنزو به زور بچپونیم تو بیمر؟

  21. محمدهادی

    ۱۳ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (2409 ديدگاه)

    ۱۲۰ درصد BMW

  22. Muty

    ۱۴ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (1858 ديدگاه)

    فیس‌لیفت ب‌ام‌و سری 5 زیباتر است یا مرسدس E کلاس ؟

    عاقلان دانند…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا