چند ماه پس از معرفی نسخهٔ فیسلیفت شدهٔ مرسدس بنز S کلاس سدان، حالا سازندهٔ آلمانی همان فیسلیفت و بهروزرسانی را برای نسخههای کوپه و کابریولت S کلاس نیز ارائه کرده است. نسخهٔ فیسلیفت شدهٔ این دو مدل در ظاهر تغییراتی جزئی را تجربه کردهاند که شامل اصلاحاتی جزئی در گرافیک داخلی چراغها و سپرهای جلو و عقب میشود. همچنین تمامی مدلهای کوپه و کابریولت S کلاس جدید بهصورت استاندارد به چراغهای عقب OLED مجهز شدهاند.
در داخل نیز همچنان همان دو صفحهنمایش ۱۲.۳ اینچی قبلی حفظ شده است اما آخرین نسل از سیستم ناوبری Comand مرسدس بنز به آن اضافه شده است، درحالیکه مانند E کلاس، غربیلک فرمان هم به دکمههای لمسی مجهز شده است. علاوه بر این، یکی دیگر از ویژگیهای جدید و قابلتوجه این ماشین سیستم Energizing Comfort است که کنترل تهویه، نورپردازی داخلی، ماساژور صندلیها، انتشار عطر و حتی پخش موسیقی را با توجه به خلقوخو یا نیازهای راننده تنظیم میکند.
در بخش فناوریها نیز نسخهٔ بهبودیافتهٔ سیستمهای دستیار فعال فاصله و دستیار فعال فرمان بهصورت استاندارد برای S کلاس کوپه و کابریولت جدید در نظر گرفته شده است. علاوه بر این، سیستم کنترل جادویی بدنه نیز که بهصورت سفارشی ارائه میگردد، ارتقاء پیدا کرده تا اطمینان حاصل گردد که خودرو در پیچها نیز صافترین عملکرد را داشته باشد.
طیف مدلهای نسخهٔ بروز شدهٔ S کلاس کوپه و کابریولت تنها شامل دو مدل غیر AMG میشود که S450 و S560 نام دارند. از این دو مدل نیز تنها S560 در بازار ایالاتمتحده عرضه خواهد شد. این مدل که جایگزین مدل قبلی S500 شده است، همانند نسخهٔ سدان، مجهز به پیشرانهٔ جدید ۴ لیتری V8 توئین توربو شده که از مدل AMG GT قرض گرفته شده و ۴۷۰ اسب بخار قدرت و ۷۰۰ نیوتن متر گشتاور دارد. انتقال این نیرو هم توسط یک گیربکس ۹ سرعتهٔ اتوماتیک انجام میگیرد.
اما S560 کوپه بهصورت استاندارد صرفاً با سامانهٔ چهارچرخ محرک 4Matic عرضه میگردد و امکان سفارش نسخهٔ دیفرانسیل عقب آن وجود ندارد درحالیکه در طرف مقابل، نسخهٔ کابریولت صرفاً بهصورت دیفرانسیل عقب عرضه شده و سامانهٔ 4Matic برای آن ارائه نمیگردد. درهرحال S560 میتواند ظرف ۴.۵ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت دست پیدا کند درحالیکه حداکثر سرعت آن بهصورت الکترونیکی روی ۲۱۰ کیلومتر در ساعت محدود شده است.
اما همانطور که اشاره شد، در کنار مدل، فقط اروپاییان میتوانند مدل غیر AMG دیگری بنام S450 را هم صرفاً بهصورت کوپه خریداری کنند. این مدل به یک پیشرانهٔ V6 بنزینی با ۳۷۰ اسب بخار قدرت و ۵۰۰ نیوتن متر گشتاور مجهز است که میتواند با تکیه بر آن ظرف مدت ۵.۵ ثانیه از حالت سکون به سرعت صد کیلومتر در ساعت دست پیدا کند.
اما مثل قبل، در لیست مدلهای S کلاس کوپه و کابریولت، دو نسخهٔ اسپرت AMG بنامهای S63 و S65 هم وجود دارند. دراینبین S63 تغییر مهمتری را تجربه کرده است چراکه در آن پیشرانهٔ ۵.۵ لیتری توئین توربوی قبلی با نسخهٔ قدرتمندتری از همان موتور ۴ لیتری V8 توئین توربو جایگزین شده است که ۶۱۰ اسب بخار قدرت و ۹۰۰ نیوتن متر گشتاور دارد. این نیرو توسط یک گیربکس ۹ سرعتهٔ اتوماتیک اسپیدشیفت MCT دوکلاچه انتقال پیدا میکند درحالیکه هردو نسخهٔ کوپه و کابریولت S63 بهصورت استاندارد به سامانهٔ چهارچرخ محرک 4Matic مجهز هستند.
علاوه بر این، S63 به سیستم AMG Performance 4Matic+ نیز مجهز شده است که گشتاور موتور را بهطور کاملاً متغیر و بهآرامی میان چرخهای جلو و عقب تقسیم میکند. S63 کوپه و کابریولت با تکیه بر این تجهیزات میتوانند ظرف تنها ۳.۴ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت دست پیدا کنند درحالیکه حداکثر سرعت آنها بهصورت الکترونیکی روی ۳۰۰ کیلومتر در ساعت محدود شده است.
پیشرانهٔ این نسخهٔ اسپرت همچنین به سیستم مدیریت سیلندرهای AMG هم مجهز شده است که سیلندرهای دو، سه، پنج و هشت را در مواقعی که نیازی به آنها نباشد غیرفعال میکند. علاوه بر این، S63 کوپه و کابریولت بهصورت استاندارد به ترمزهای بزرگ با دیسکهای ۱۵.۴ اینچی و کالیپرهای شش پیستونه در جلو و دیسکهای ۱۴.۲ اینچی و کالیپرهای تک پیستونه در عقب، رینگهای ۲۰ اینچی با لاستیکهای عملکردی، سیستم اگزوز عملکردی و تعلیق اسپرت AMG مجهز شدهاند درحالیکه ترمزهای کربن سرامیکی برای آنها قابل سفارش است.
و نهایتاً میرسیم به گرانترین و قدرتمندترین عضو خانوادهٔ S کلاس یعنی S65 که همانند نسخهٔ سدان، در نسخههای کوپه و کابریولت آنهم همچنان همان پیشرانهٔ ۶ لیتری V12 توئین توربو با ۶۳۰ اسب بخار قدرت و ۱۰۰۰ نیوتن متر حفظ شده است؛ اما قدرت بیشتر به معنای عملکرد بهتر نیست چراکه S65 برای اینکه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت دست پیدا کند به ۴ ثانیه زمان احتیاج دارد که بیش از نیم ثانیه از S63 بیشتر است اما حداکثر سرعت آن روی همان ۳۰۰ کیلومتر در ساعت محدود شده است.
دلیل کُندتر بودن S65 نسبت به S63 این است که این خودرو صرفاً بهصورت دیفرانسیل عقب عرضه میگردد و امکان سفارش سامانهٔ چهارچرخ محرک برای آن وجود ندارد. وظیفهٔ انتقال نیرو در این مدل نیز بر عهدهٔ یک گیربکس هفت سرعتهٔ اتوماتیک است؛ اما بااینحال تمامی تجهیزات مدلهای S560 و S63 بهصورت استاندارد برای S65 ارائه میشوند.
تفاوت ظاهری چشمگیری که میان S63 و S65 با مدلهای غیر AMG و همینطور نسخههای پیش از فیسلیفت آنها وجود دارد، استفاده از جلوپنجرهٔ جدیدی بنام پانامریکانا است که برای اولین بار در مدل AMG GT R مورداستفاده قرار گرفت. علاوه بر این، S63 و S65 با تفاوتهایی در سپرها و رینگها از یکدیگر و همینطور از نسخههای غیر AMG متمایز شدهاند.
اولین نمایش عمومی نسخهٔ فیسلیفت شدهٔ مرسدس بنز S کلاس کوپه و کابریولت در نمایشگاه فرانکفورت صورت خواهد گرفت و سپس فروش تمامی مدلهای آنها از اواسط سال آینده در ایالاتمتحده آغاز خواهد شد. قیمت رسمی نسخههای مختلف این خودرو نیز در زمانی نزدیک به عرضه به بازار اعلام خواهد شد اما انتظار میرود سری S65 قیمتی بیش از ۲۰۰ هزار دلار داشته باشد.
امير علي
۱۴ شهریور ۱۳۹۶چرا انقدر خوبیه تو
peyman
۱۴ شهریور ۱۳۹۶لوکس بودن و اسپرت بودن و زیبا بودن و…. همشو داره ??
جواد
۱۴ شهریور ۱۳۹۶واقعا برای وصف این ماشین از چه کلمه ای میشه استفاده کرد؟
Khosrow
۱۴ شهریور ۱۳۹۶بی نهایت زشت / مسئله این نیست که این چه طرحی داره – کلا نباید این میبود / بی درو پیکر – دور از شعار مرسدس که زیبایی در عین سادگی بود / این معجونی از طراحی امریکایی- اسیایی هست ..
سیروس
۱۴ شهریور ۱۳۹۶داداش جدی گفتی یا شوخی کردی؟؟؟؟!!!!!
mehran911
۱۴ شهریور ۱۳۹۶خسرو جان رفیق
طراحی قسمت جلوی این ماشین از هر نظر منحصر به فرده
.
این ماشین بینهایت زیباست بخصوص رنگ مشکیش که اصلا نابودم کرد
.
اول که دیدمش خنده ام گرفت و گفتم مگه یک ماشین میتونه انقدر قشنگ باشه
.
راستی خسرو جان ماشین مورد علاقه ات چیه ؟؟؟
Achtung
۱۵ شهریور ۱۳۹۶هیوندا بعد تویوتا☺️
Khosrow
۱۵ شهریور ۱۳۹۶مهران جان به نظر من بهترین طراحی رو مرسدس ( SL -R 230 ) / ( SLR ) / مرسدس (E (W-211 / و … دارن / این واقعا زشته / از جای نصب لوگو- ا ام گ- و اس 63 تا گرافیک لوس و افتضاح چراغهای جلو و ..
پهلوان مک لارن(دانیال)Surrey-England
۱۴ شهریور ۱۳۹۶ببین چی ساخته.????
ممنون امیر دهقان بابت این همه تصویر.
من که چیزی نمیتونم بگم شاهکاره.
نقره ایش بهترینشه به نظرم.
خطوطی هم که رو بدنش کار شده نشون میده از لحاظ ایروداینامیکی هم بینظیره.
بعضی وقت ها آدم از دیدن چیزهای زیبا زبونش بند میاد و چیزی نمیتونه بگه یا بنویسه.ببینید دیگه من کیم که 6 خط نوشتم.??
امیر دهقان
۱۴ شهریور ۱۳۹۶سپاس از لطف شما
فرشاد
۱۴ شهریور ۱۳۹۶خیلی شیک و با ابهته 😍 کابینش و گرافیک چراغهای عقب حرف ندارن 😍 قبلا از چراغ عقب باریک مرسدس بدم میومد اما الان نگاهم تقریبا مثبت شده بهش.
مهزیار
۱۴ شهریور ۱۳۹۶کاش خط جانبی بی معنی روی بدنه وجود نداشت…
مثل E کوپه
الف.ی
۱۴ شهریور ۱۳۹۶لاکچری
ویژگی اسپرت
خاص بودن
آرامش
پرستیژ
همه چیز تو این هست
امیر
۱۴ شهریور ۱۳۹۶ماشین فوق العاده به این میگن
SERIAL WINNER
۱۴ شهریور ۱۳۹۶.
بهترین یا هیچ ??
امیر
۱۴ شهریور ۱۳۹۶بینظیر یعنی زیبایی بی حدی داره چه ابهتی چه کلاسی یعنی رو دستش نیست
محمد
۱۴ شهریور ۱۳۹۶فکر کنم حداکثر سرعت S560 اشتباه نوشته شده …
مهراب
۱۴ شهریور ۱۳۹۶سلام دوستان فکر کنم جز Rvdبودن اس ۶۵ دلایل دیگه ای هم باشه واسه کندتر بودنش از ۶۳.یکیش شاید این باشه که مرسدس هنوز یه گیربکس که واقعا تحمل ۱۰۰۰ أر پی ام گشتاورو داشته باشه توسعه نداده.و همینطور شاید یه موتور ۱۲سیلندر زمان بیشتری بخواد که به حداکثر تواناییش برسه اینا چیزایی بود که من بهشون فکر کردم دوستان اگه موردی هست مارو راهنمایی کنن.
mehran911
۱۵ شهریور ۱۳۹۶اتفاقا g7 ترونیک و g9 ترونیک هر دو کاملا توانایی تحمل ۱۰۰۰ نیوتون متر گشتاور رو دارن
.
در نسخه s63 به دلیل اهمیت پرفورمنس بیشتر از گیربکس ۹ سرعته مولتی کلاچ با تایم شیفت خوب کمتر۱۰۰ میلی ثانیه استفاده شده که مرسدس در نسخه های اسپرت از اون استفاده میکنه
.
من فکر میکنم دلیل اصلی همون RWD بودنه
SERIAL WINNER
۱۵ شهریور ۱۳۹۶.
S65 کابریولت 2254 کیلو وزنشه و S63 کابریولت 2184 کیلوگرم.
V12 موتور سنگینیه.
رامکال
۱۴ شهریور ۱۳۹۶اینقدر نرم و با کیفیت و جذاب است که دوست دارم اول برم حمام بعدش اصلاح بکنم آخر سر هم برم ردیف عقبش با یک لیوان چای تازه دم بشینم آهنگ های ملایم گوش کنم و یک چرتی بزنم.
R
۱۴ شهریور ۱۳۹۶سلطاااااان
Omid622
۱۴ شهریور ۱۳۹۶یاد مصداق بارز این ضرب المثل افتادم
#گل بود به سبزه نیز آراسته شد#
emad1990
۱۵ شهریور ۱۳۹۶جالب اینجاست که مرسدس راکت900 برابوس ظرف 3.9 ثانیه به صد کیلومتر بر ساعت میرسه/اما s63 ظرف 3.4 ثانیه.دوستان به نظرتون این اختلاف چه توجیحی میتونه داشته باشه?(با توجه به اینکه برابوس کمپانی تیونینگ محصولات مرسدسه و قاعدتا باید سریعتر باشه)
پی نوشت:برابوس 900 _900 اسب بخار و 1500 نیوتون متر گشتاورvs اس 63-610 اسب بخار و 900 نیوتون متر گشتاور)
ستار
۱۵ شهریور ۱۳۹۶واااااای
چیکار میکنن اینا؟!!!کف کردم عالیترشده??
چقد تلخه وقتی فک میکنی اگه قرار باشه تا آخر عمرت تو این مملکت باشی و سوار شدن این ماشین برای همیشه برات یک امر محال باشه
Achtung
۱۵ شهریور ۱۳۹۶عروسک
Kaveh
۱۵ شهریور ۱۳۹۶S63انگار مظلومه
S65یکم عصبیه
خخخ
ولی در کل بنز همیشه خاص بوده
طراحیاش جوریه ک چ کسی ک علاقه داره چ نداره جلب میشه
نمیشه ازشون چشم برداشت حتی همون نمونه های قدیمیش
و سهم ما هم دیدن تو سایت بود ک دیدیم
هرکی داره خیرشو ببینه
Kamran
۱۵ شهریور ۱۳۹۶این دو ماشین رو به عشقم ترجیح میدم 😐
S65 و S65 Coupe
شاهین یزدین
۱۵ شهریور ۱۳۹۶این آلمانی ها نمیدونم چیکار میکنن آدم میگه مثلا این نسل دیگه خیلی خوب شده عمرا نسل بعدیش از این بتونه شیک تر و موزون تر باشه اما نسل جدید میاد میبینی ای بابا چقدرررر بهتر شده چیکار میکنین خدایی؟!!
CNA
۱۵ شهریور ۱۳۹۶ولی به شخصه من s63 رو ترجیح میدم تا s65
S65 فقط ۱۲ سیلندره
وگرنه عملکرد s63 یه ذره بهتره.:-/
Pooriya_German_BMW
۱۵ شهریور ۱۳۹۶بی صبرانه منتظر پاسخ کوبنده از مونیخ هستیم بنز داره خودشو مسخره می کنه یا ملتو این چیه ساختی؟؟؟؟؟
کلا از طراحی جدید بنز متنفرم حالم بهم میخوره هر کس این ماشینو بخره ذره ای درک و شعور از ماشین نداره رولزرویس فانتوم درآپ هد و بنتلی کانتیننتال جدید یه ریگ تو لاستیکشون میرزه به کل بنز
ب ام و سری ۸ هم که داره میاد و دوران پادشاهی پوشالی اس کلاس به پایان خواهد رسید
Pooriya_German_BMW
۱۵ شهریور ۱۳۹۶طراحی نسل قبلی بنز خیلی بهتر بود
E کلاس مدل ۲۰۱۲
C کلاس مدل ۲۰۱۲
CLS مدل ۲۰۱۲
S کلاس اطاق W221
طراحی بی نظیر داشتن من هنوز بعد از ۱۰ سال که اطاق قبلی اس کلاس می بینم ۱ ساعت مبهوتش میشم یا ای کلاس اطاق ۲۰۱۳ طراحی عالی داشتن ولی سری جدید بنز حس بنز بودن به ادم دست نمیده حس یه ماشین آسیایی رو داره اگه لوگو بنز روش نباشه اصلا چیز خاصی نداره از کمپانی با اصالت مرسدس بنز طراحی پخته و بی عیب نقص انتظار میره نه اینکه با هر تغییر نسل کل شاکله و اصالت طراحی رو عوض کنه این میشه بدون اصالت بودن همون کاری که هیوندا میکنه و با هر تغییر نسل کل پیکره ماشین عوض میکنه ولی بنز بهتره از هم وطن های دیگرش درس بگیره از پورش آئودی و ب ام و
تغییر نسل میدن که میدن سعی میکنن ایرادات طراحی مدل قبلی رو اصلاح کنن و به تکامل بیشتر برسونن مثلا پورشه مدل جدید کاین رو معرفی کرد کمترین تغییر تو طراحی داد و بسیار زیبا تر شد و کلی تکنولوژی جدید تزریق کرد به ماشین جدیدش این اصالت طراحی کمپانی میرسونه
کاری که بنز میکنه مثل این میونه که با هر بار آرایشگاه رفتن هر بار مدل مو تو عوض کنی و یه مدل دیگه بزنی
نمی دونم چند نفر منظور منو فهمیدن
Pooriya_German_BMW
۱۵ شهریور ۱۳۹۶با شما کاری نداشتم نظر مو گفتم دوست عزیزEntet g force