مرسدس بنز در مارس امسال فیسلیفت میاندورهای E کلاس را در نسخههای سدان، استیشن و آلترین معرفی کرد و حالا پس از انتشار چند تیزر، فیسلیفت نسخههای کوپه و کابریولت این خودرو هم معرفی شدهاند تا بهروزرسانی خانوادهٔ E کلاس تکمیل شود. نسخههای کوپه و کابریولت نیز همان از تغییرات ظاهری و داخلی، تکنولوژیهای جدید و بهروزرسانی قوای محرکهٔ نسخههای سدان و استیشن برخوردار شدهاند.
در جلوی E کلاس کوپه و کابریولت شاهد همان چراغهای جدید و جلوپنجرهٔ بازطراحی شدهای هستیم که در نسخهٔ سدان هم دیده بودیم اما در عقب این دو نسخه برخلاف برادر سدان، تغییرات بسیار ظریف و نامحسوس هستند. در همین حال، در نسخهٔ اسپرت E53 جلوپنجرهٔ پانامریکانا با ۱۲ خط عمودی جایگزین جلوپنجرهٔ الماسی معمول نسخههای استاندارد شده که رینگهای ۱۹ اینچی سفارشی، چهار سر اگزوز دایرهای و اسپویلر لبهٔ درب صندوق هم آنرا همراهی میکنند.
مثل فیسلیفت نسخههای سدان و استیشن، در داخل E کلاس کوپه و کابریولت جدید هم دو صفحهنمایش ۱۰.۲۵ اینچی با جدیدترین نسخه از سیستم اطلاعاتی-سرگرمی MBUX ارائه شده است. ویژگی داخلی برجستهٔ این خودروها اما ارائهٔ غربیلک فرمان کاملاً جدید و هوشمند با قابلیت تشخیص برداشتن دست است. این غربیلک در داخل حلقهٔ خود به سنسور دو منطقهای مجهز است که تشخیص میدهد دست راننده روی فرمان است یا نه. با وجود این ویژگی، سیستمهای کمکراننده بهطور خودکار میدانند که چه کسی خودرو را کنترل میکند. این غربیلک فرمان در دو نسخهٔ معمولی و اسپرت D شکل برای نسخههای AMG ارائه میشود.
یکی دیگر از ویژگیهای جدید برای مدل ۲۰۲۱ تنظیم تطبیقی صندلی راننده است. به لطف این سیستم، راننده میتواند قد خود را در نمایشگر وارد کند و سپس سیستم بهطور خودکار صندلی را بهگونهای تنظیم میکند که برای آن قد مناسب است. بدین ترتیب راننده فقط نیاز به تنظیم دقیق صندلی دارد و تنظیمات کلی بهطور خودکار انجام میگیرد.
E کلاس کوپه و کابریولت مدل ۲۰۲۱ در آمریکای شمالی فقط در دو مدل E450 و E53 عرضه میشود که هردو به یک پیشرانهٔ ۳ لیتری شش سیلندر خطی با سیستم EQ Boost مجهز هستند. این سیستم درواقع تکنولوژی هیبریدی خفیف ۴۸ ولت است که با یک استارت ژنراتور یکپارچه موجب بهبود مصرف سوخت و ارائهٔ قدرت مختصری میشود. E450 که در دو نسخهٔ محرک عقب و چهارچرخ محرک 4Matic ارائه میشود، ۳۶۰ اسب بخار قدرت و ۵۰۰ نیوتن متر گشتاور دارد.
موتور ۳ لیتری شش سیلندر خطی در مدل E53 AMG که بهصورت استاندارد به سامانهٔ چهارچرخ محرک 4Matic مجهز است، ۴۲۹ اسب بخار قدرت و ۵۲۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. سیستم EQ Boost به قدرت هردو مدل بهطور موقت ۲۱ اسب بخار قدرت و ۲۵۰ نیوتن متر گشتاور اضافه میکند. انتقال نیروی پیشرانه در هردو نسخه نیز توسط یک گیربکس نُه سرعتهٔ اتوماتیک صورت میگیرد. مثل پیش از فیسلیفت، برای E کلاس کوپه و کابریولت نسخهٔ AMG پرچمدار E63 ارائه نمیشود.
در اروپا اما خریداران در پیشرانههای E کلاس حق انتخاب بسیار گستردهتری دارند زیرا در این بازار علاوه بر مدلهای بالا، دو پیشرانهٔ چهار و شش سیلندر دیزلی با ۱۹۴ و ۳۴۰ اسب بخار قدرت و دو مدل بنزینی چهار سیلندر با ۱۹۷ اسب بخار قدرت و ۲۵۸ اسب بخار قدرت هم ارائه میشود. فعلاً قیمت نسخهٔ فیسلیفت مرسدس بنز E کلاس کوپه و کابریولت اعلام نشده اما سازندهٔ آلمانی گفته است قیمتگذاری آنها در زمانی نزدیک به عرضه به بازار اعلام خواهد شد. انتظار میرود این خودروها در پاییز آینده در اروپا و پیش از پایان سال جاری در آمریکای شمالی عرضه شوند.
917
۸ خرداد ۱۳۹۹لامصب طراحی مرسدس جوری شده که بار اول میبینیش با خودت میگی این دیگه چه کوفتیه، بعد بار دوم میگی چندانم بد نشده. بعد هر چی میگذره بهتر و بهتر میشه تا اینکه عاشقش میشی
MASIHA
۸ خرداد ۱۳۹۹عکس هفتم چه زیباست…
هرچند الان اصلا برام مهم نیس و تو حال و هوای 131 سلطان هستم??
محمد
۸ خرداد ۱۳۹۹آفرین….. دقیقا همینه….. واسه همین معتقدم بار اول که دیدیم، نظر ندیم بهتره
قطعا نظرمون عوض میشه…. بعد اگه چیزی نظر دیگه ای بدیم،،،،، خیلیا هستن که یادآوری کنن، قبلا چی گفتیم
.
ئی کلاس جدید، در یه اقدام هوشمندانه، داخل کابین مثل نسل قبل خودش و اس کلاسه…. یعنی اون تریم دوستداشتنی هنوزم موجود خواهد بود
محمد
۸ خرداد ۱۳۹۹با اینکه بنز داره مثل بنز میفروشه کارشناسای وطنی معتقدن طراحاش*** ? بعضییاشون معتقدن اگه اونا طراحیش میکردن بهتر بود
msn
۸ خرداد ۱۳۹۹کی میخوایم این عینک خود کوچک بینی رو کنار بزاریم و به نظرات بقیه احترام بزاریم. بله من معتقدم ممکنه بعضی از همین هم وطنای پراید سوار ممکنه از نظر زیبایی شناسی و طراحی بیشتر از مهندسای بنز بفهمن. از کجا معلوم اگر شرایطش وجود داشت همین افراد یکی از طراحای مرسدس بنز نبودن و یا شاید در اینده نباش . چند تا از این ایرانی ها رو میخوای نام ببرم که الان در رده های بالایی شرکت های بزرگ مثل BMW , … هستند.
و اینم بدون هیچ فرد یا شرکتی کامل نیست . همین بنز { که برند مورد علاقه منه} تیم بازاریابی و طراحیش چنان تو پروژه x class خراب کاری کردن که به فیس لیفت اول نرسیده؛ بنز داره تولیدش رو متوقف میکنه.
مهدی
۸ خرداد ۱۳۹۹چاقال
Enzo
۸ خرداد ۱۳۹۹به طراحیه بیرونی بنز کاری ندارم . منتهی طراحی داخلی بنز سطحش بسیار بالاست.طراحی داخلی رو فوقالعاده کار میکنه
محمد
۸ خرداد ۱۳۹۹خیلی قشنگیه من از هر دوتاش خوشم اومده مخصوصا Eکابریولت
پارسا لطیفی
۸ خرداد ۱۳۹۹رفته رفته دارم عاشقش میشم
الاهه زیبایی خیلی عااااااااالیه
Hadi
۸ خرداد ۱۳۹۹واقعاً خیلی زیبا تر از مدل سدان شده…
کابینش محشره…
پارسا لطیفی
۸ خرداد ۱۳۹۹هر سه هم سدان و هم کوپه و هم کابرویلت عالی هستن
منتظر رقابت بین بی ام و سری 5 فیث لیفت و مرسدس بنز ای کلاس فیث لیفت هستم
مرسدس بنز ای کلاس فیث لیفت =?
بی ام و سری 5 فیث لیفت = ?
یه نظر سنجیه
حمید
۸ خرداد ۱۳۹۹اینا ام با قرعه کشی میفروشن ، باید شانس بیاری بتونی ماشین بخری
مانی
۸ خرداد ۱۳۹۹همیشه تو کلاس خودش پرفروشترین بوده
طراحی درونیش با اختلاف زیاد تو کلاس خودش بهترینه
اینا رو گفتم فکر نکنین رزیتام
♤Angus_812♤
۸ خرداد ۱۳۹۹واقعا خیلی بهتر از قبلش شده
شاید خیلیا بگن پسرفته ولی به نظرم اشتباه میکنن
طراحیش بیشتر به ارامش و ریلکس بودن برند مرسدس بنز میخوره
فرشاد
۸ خرداد ۱۳۹۹بازم محصولی شگفت از بنز
چراغ عقب های مثلثی بهتر نبودن؟؟
Ferrari Fxx K Evo
۸ خرداد ۱۳۹۹به لطف این سیستم ، راننده میتواند قد خود را در نمایشگر
وارد کند و سپس سیستم بهطور خودکار صندلی را بهگونهای
تنظیم میکند که برای آن قد مناسب است.
درود بر پدر خودروسازی 🔥
samurai
۸ خرداد ۱۳۹۹حداقل مثل اس کلاس گند نزده
ای کلاس هنوز شباهت به بنز داره