مرسدس-ایامجی با نمایش نسل جدید A45 به طرفداران یک هدیهی جذاب را برای کریسمس تدارک دید. علیرغم اینکه خودروی یاد شده دیفرانسیل جلو است اما تواناییهای دریفت قابلتوجهی دارد. البته نمایش خودرو کاملا نشان میدهد که باید منتظر اتفاق ویژهای باشیم. البته رونمایی رسمی این خودروی داغ و آتشین در آیندهای نزدیک انجام خواهد شد زیرا یک شرکت بیمه آلمانی با نام HUK24 نام A45 را در وبسایت خود قرار داده است.
با بررسی این سایت شاید کمی گیج شوید اما خب با کمی دقت میبینید که مدل استاندارد A45 و A45 S در سایت به چشم میخورند و تاریخ تولید آنها دسامبر ۲۰۱۸ ذکر شده است. اگرچه این موضوع خیلی مهم به نظر نمیرسد اما چیزی که جلبتوجه میکند قدرت پیشرانهی ۴ سیلندر ۲ لیتری توربوی این خودرو است.
ما میدانیم که نسخهی استاندارد A45 قدرت ۳۸۷ اسب بخاری خواهد داشت اما نسخهی اسپورت تر و پرچمدار S خروجی قابلتوجه ۴۲۱ اسب بخاری دارد که برای یک پیشرانهی ۴ سیلندر فوقالعاده است.
مرسدس-ایامجی A45 S جدید قدرت بیشتری از آئودی RS3/TT RS پنج سیلندر دارد اما هنوز هم به رکورد قویترین پیشرانهی ۴ سیلندر تاریخ نمیرسد. لنسر اوولوشن X FQ-440 MR را به یاد دارید؟ میتسوبیشی ۴۰ دستگاه از این خودرو را در بریتانیا فروخته است. هر خودرو از پیشرانهی ۲ لیتری ارتقا یافته با قدرت فوقالعادهی ۴۴۰ اسب بخاری سود برده است.
شاید مرسدس-AMG تصمیم بگیرد A45 و A45 S جدید را در نمایشگاه خودروی ژنو رونمایی کند. اگر اینگونه باشد احتمال معرفی آنلاین این خودرو در اواخر ماه فوریه وجود دارد. سال پیش و در همین زمان بود که تأیید شد هاچبک داغ مرسدس از گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه و سیستم 4Matic با حالت دریفت سود خواهد برد.
حمید
۱۳ دی ۱۳۹۷به نظر عالی میاد این توان برا چنین جثه ای عالی هست
mehran911
۱۳ دی ۱۳۹۷قطعا
پدر خودروسازی جهان با معرفی این هاچبک FWD نفس رقبای غیر آلمانی رو برید و دوباره جایگاهشون رو بهشون یاد آوری کرد
Ferrari Fxx K Evo
۱۳ دی ۱۳۹۷سوپر هاچبک ??
نیما
۱۳ دی ۱۳۹۷عاشق هاچ بک هام :)
AMG 63
۱۳ دی ۱۳۹۷یه موقعى خیلىا بدتو میگفتن …
Nima
۱۳ دی ۱۳۹۷هرچى فکر میکنم فورد RS200 اولوشن خیلى قویتر بود و سریعتر ها!
ولى در حال حاضر این بهترینه
فورد : سال 1986 با موتور 2.1 لیترىو ۱.۸ لیترى توان 492 اسب بخار
mehran911
۱۳ دی ۱۳۹۷خیلی وقته دوست دارم موقعیتی پیش بیاد تا در مورد چیز هایی که مدتها پیش از خوندنشون لذت میبردم در سایت بنویسم
موضوع بر می گرده به سالها قبل حدود سالهای ۱۹۶۲ که bmw نیاز داشت پیشرانه ای کم حجم اما با کارایی و قابلیت اطمینان بالا برای سدان های تولید انبوه خودش توسعه بده
این پیشرانه که M10 نام داشت در باواریا با بلوک آهنی و سر سیلندر آلومینیومی توسعه داده شد و در مجموع معادل ۳.۵ میلیون از این پیشرانه در سینه ی محصولات bmw شرو ع به تپیدن کرد
ساختار و هندسه ی این پیشرانه ی بینظیر ، bmw رو مجاب به توسعه و ارتقا چندین پیشرانه مختلف بر پایه m10 کرد که یکی از اونها شاهکاری به نام M12 بود
استارت توسعه m12 در مرکز توسعه پیشرانه های سطح بالای bmw در سل ۱۹۸۰ بر پایه پپشرانه M10 به مدیریت مهندس نابغه آلمانی Paul Rosche زده شد
.
این پیشرانه ۱.۵ لیتری ۴ سیلندر خطی توربو نزدیک به ۱۵۰۰ اسب بخار قدرت در دور موتور ۱۱۵۰۰ تولید می کرد !!!! که رکورد دار نسبت قدرت به حجم در تاریخ بود و اعداد این پیشرانه که ۳۹ سال پیش تولید به قدری اعجاب آور و شگفت انگیزه که حد نداره
میزان فشار روی میل لنگ این پیشرانه به عدد عجیب غریب 80 psi میرسید !!!!!
این پیشرانه اولین پیشرانه ی تاریخ خودروسازی بود که معادل یک اسب بخار به ازای هر سی سی سوخت رسید !!!!!!!!!!!!!
این پیشرانه ۲۰ سال بعد ( دقت کنید چی میگم ) 20 سال بعد در رقابت هی فرمول یک شرکت کرد و موفق به کسب قهرمانی در این رقابت ها شد
این پیشرانه قدرتمندترین پیشرانه ی تاریخ فرمول یک تا به امروزه و یکی از پرافتخارترین پبشرانه های تاریخ موتور اسپرت
.
( فقط به اعداد ۱.۵ لیتر و ۱۵۰۰ اسب و دور موتور ۱۱۵۰۰ اونم در بیش از ۳۰ سال پیش دقت کنید )
.
شاهکاری از صنعت خودروسازی آلمان که بقیه در خواب هم نمی دیدند
.
از این موارد در صنعت خودروسازی آلمان بسیااااااااااار زیاد وجود داره
.
German engineering
SFXSuperFast
۱۴ دی ۱۳۹۷موتور 1500اسبی بیمر 10سال توی فرمول یک بود ولی بخاطر عدم اطمینان فقط تونست یه قهرمانی جهان بیاره!
البته ک قدرتش در واقع 1500اسب نبود
زمان تایم گیری بوست موتور رو به شدت زیاد میکردن و هر موتور رو برای یه زمان گیری استفاده میکردن در این حالت موتور 1500اسب قدرت تولید میکرد!
روز مسابقه ولی وقتی قدرت مناسب و قابلیت اطمینان و کاهش لِگ حرف اولو میزد کاری ک موتورای هوندا فرراری و تاگ_پورشه خیلی خوب از پسش بر میومدن!
سال 1983 سالی بود که نلسون پیکت کبیر با این موتور قهرمان جهان شد همون سال قهرمانی جدول سازندگان به فرراری 600اسبی رسید!!!
امیدوارم نتیجه منطقی و بدور از تعصب داشته باشید!
گود لاک
mehran911
۱۳ دی ۱۳۹۷این رو نوشتم تا هر وقت خواستید چیزی رو به رخ صنعت خودروسازی آلمان بکشید قبلش حتما تحقیق کنید
Gtr
۱۳ دی ۱۳۹۷#جوگیر_نباشیم
s.h
۱۳ دی ۱۳۹۷دورغ نگفته جو گیرم نیست
یه حقیقتو گوش زد کرده اون اسم هم از خودش در نیاورده و داستان قهرمانی اون موتورم خیال نیست
OMID
۱۳ دی ۱۳۹۷فکر کنم الان قویترین موتور چهار سیلندر مال رضوانی بیست ایکس بلک برد باشه ، هفتصد اسب از یه چهار سیلندر میگیره
Cadillac
۱۳ دی ۱۳۹۷درسته ولی تولید انبوه نیست
علی رضا
۱۳ دی ۱۳۹۷غول کش جدید مرسدس ??rs3 باید بره تو لونش
Hamid...Audi
۱۳ دی ۱۳۹۷RS3 باید بره تو لونش؟! ?
کواترو روی موتور چهارصد اسبیه ها …
شاهین
۱۳ دی ۱۳۹۷این موتورای کم حجم که قدرت زیادی تولید میکنن اصتحلاکشون زیاد نیست؟
چون الان دیگه همه تایید میکنن که هرچی موتور کوچیکتر و قوی تر، اصتحلاک بیشتری هم داره
Khosrow
۱۳ دی ۱۳۹۷اصطحلاک بالا و راه رفتن مصنوعی / انگار تو دنده خلاص داره راه میره / تنفس فقط طبیعی ش – قرص و محکم / دوستداران محیط زیست هم اون چند لیتر اضافه رو حلال کنن ..
رامتین
۱۳ دی ۱۳۹۷زنده باد اوولوشن