مرسدس بنز

لوکس‌ترین محصولات تاریخ مرسدس از نگاه خود کمپانی!

در خلال برگزاری نمایشگاه خودروی دیترویت ۲۰۱۸، مدیرعامل دایملر در میان تعجب همگان از ۴ خودروی اسطوره‌ای محبوب خود پیش از رونمایی رسمی نسل جدید G کلاس نام برد. او گفت لیست نمادهای واقعی صنعت خودرو خیلی طولانی نبوده و بنا به گفته زچه، این لیست تنها شامل فورد موستانگ، جیپ رانگلر، پورشه ۹۱۱ و مرسدس ۳۰۰ SL می‌باشد.

هم‌اکنون این خودروساز آلمانی در حساب کاربری یوتیوب اقدام به انتشار ویدئوهایی از بهترین‌های خود کرده و لوکس‌ترین محصولات تاریخ کمپانی را معرفی کرده است. شاید برخی از افراد با این انتخاب‌ها موافق نباشند اما پیش از هر چیزی بیایید نگاهی سریع به آن‌ها بیندازیم.

1936 Mercedes-Benz 540K Special Roadster
۱۹۳۶ Mercedes-Benz 540K Special Roadster
جایگاه پنجم به مرسدس 540K تعلق دارد، لیموزینی برای سلبریتی ها که توسط مرسدس بین سال‌های ۱۹۳۵ تا ۱۹۴۰ تولید شده و از پیشرانه ۸ سیلندر ۵.۴ لیتری استفاده کرده است. این پیشرانه که دارای دو کاربراتور بوده حداکثر خروجی ۱۱۵ اسب بخاری داشته است.
Mercedes-Maybach G650
Mercedes-Maybach G650
رتبه چهارم لوکس‌ترین محصولات مرسدس به G650 لندولت تعلق دارد که حد نهایی یک آفرودر لوکس بوده و تنها ۹۹ دستگاه از آن تولید شده است. این خودرو یکی از سه پروژه ویژه‌ای بوده که بر پایه نسل قبلی G کلاس ساخته شده است.
MERCEDES-BENZ 600 Pullman
MERCEDES-BENZ 600 Pullman
مدل بعدی که کمی لوکس‌تر و خاص‌تر بوده مرسدس S600 Fintail ساخت ۱۹۵۹ است که در رتبه سوم قرار گرفته است. این لیموزین پرچم‌دار و خوش‌تیپ محصولی فوق‌العاده ویژه است.
Mercedes-Maybach S 650 Cabriolet
Mercedes-Maybach S 650 Cabriolet
رتبه دوم این لیست به دیگر محصول مدرن مرسدس یعنی مرسدس-مایباخ S650 کابریولت می‌رسد که یکی از بهترین کانورتیبل های روزگار کنونی می‌باشد. این خودرو که بر پایه S کلاس روباز ساخته شده دارای بدنه‌ای کاملاً بازطراحی شده، رینگ‌های ۲۰ اینچی فورج کاری شده مایباخ و کریستال‌های Swarovski در چراغ‌های جلو می‌باشد.


نهایتاً عنوان لوکس‌ترین محصول تاریخ مرسدس بنز به ۳۰۰ SLR Uhlenhaut کوپه می‌رسد که احتمالاً لوکس‌ترین خودروی تاریخ این صنعت نیز می‌باشد زیرا تنها دو نمونه از آن ساخته شده است. با سقف سرعت حدود ۲۹۰ کیلومتر در ساعت، خودروی یاد شده کاملاً سریع بوده و در ساخت SLR مک لارن ۲۰۰۳ از آن الهام گرفته شده است.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۰ دیدگاه‌ها

  1. حامد

    ۱۶ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (831 ديدگاه)

    MERCEDES-BENZ 600 Pullman ماشین دیکتاتورا بوده ?ابهت خالصه

    1. محمد

      ۱۶ بهمن ۱۳۹۶
      سوابق: (1433 ديدگاه)

      جالبه که حجم موتور بنز سال ۱۹۳۵ از حجم موتور خودروهای مونتاژی ما در سال ۲۰۱۸ بیشتره!!!

  2. mazaher

    ۱۶ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (111 ديدگاه)

    بنز یکی از با کیفیترین و محبوین برندهای جهانی است و برای هیچ کس پوشیده نیست

  3. moein

    ۱۶ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (913 ديدگاه)

    از دیدن تک تک شون آدم لذت میبره
    اون S600 رسما کشتی لوکس متحرکه و مطمئنم از خیلی خودروهای لوکس امروزی هم تجربه لذت بخش تری رو به کسانی که سوارش میشن میده???

  4. مهدی

    ۱۶ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (2371 ديدگاه)

    واقعا که یعنی m5 جزو نماد های خودرو سازی نیست ؟

  5. Khosrow

    ۱۶ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (2293 ديدگاه)

    از عکس پولمان میری رو اس 650 انگار از مرسدس رفتی رو کیا ..

  6. hamid

    ۱۶ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (309 ديدگاه)

    Slr uhlenhaut خداوندگار ماشیناس.

  7. مانی

    ۱۶ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (2486 ديدگاه)

    جالب اینه که اون SLR 300 قیمت نداره یعنی‌ اصلا فروخته نشده
    اما بعضی‌‌ها گمان می‌کنن با ‌‌ارزشترین ماشین تاریخ باشه البته اگه مرسدس راضی‌ به فروش بشه

  8. یاس ی

    ۱۷ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (1044 ديدگاه)

    سقف سرعت slr حدود 290 کیلومتر بوده، ببین چه اعجوبه ای ساخته اون زمان!!!!!!!!!!!!!!
    مخ آدم سوت میکشه.

  9. Philipp

    ۳۰ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (1110 ديدگاه)

    اون آخری گرون ترین ماشین دنیاست
    سه تا ازش بوده یکیش نابود میشه
    یکی دیگشم تو موزه بنزه و غیر قابل فروشه
    یکی دیگش معلوم نیست دست کیه و اگه بخواد بفروشه 100 میلیون دلار قیمتشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا