لکسوسمرسدس بنز

لکسس IS 300h یا مرسدس‌بنز C300 BlueTEC هیبرید؟

مرسدس وعدهٔ یک خودروی C کلاس جدید لوکس و با بهره‌وری بالای هیبریدی را داده است که رقیب سختی برای لکسس IS 300h به حساب می‌آید. در ادامه، این دو خودرو را از نظر بهره‌وری سوخت، و عملکرد سیستم هیبرید به چالش می‌کشیم.

Mercedes C300 BlueTEC Hybrid vs Lexus IS 300h
Mercedes C300 BlueTEC Hybrid vs Lexus IS 300h
مرسدس، پلاگین هیبرید جدید خود را در مدل S کلاس و E کلاس جدید به اجرا درآورده است، حال همان فن‌آوری را در C کلاس جدید نیز ارائه کرده است. مرسدس C300 بلوتک هیبرید، از یک پیشرانهٔ دیزل ۲.۱ لیتری و یک موتور الکتریکی، بهره جُسته است، که وعدهٔ مصرف سوخت ۳.۰۲ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر را به ما می‌دهد که بسیار قابل‌تحسین است.

تویوتا نیز مدت زیادی است که به عنوان یکی از پیشتازان خودروهای هیبرید سلطنت می‌کند و لکسس های دیزلی را به طور کامل به صورت هیبرید بنزینی و الکتریکی در آورده است. در این آزمون، ما به انتظار نشسته بودیم تا IS 300h وارد میدان شود. لکسس هم برای این خودرو ادعا می‌کند تنها ۳.۹۱ لیتر سوخت در هر ۱۰۰ کیلومتر مصرف می‌شود. حال می‌خواهیم ببینیم آیا مرسدس هیبریدی می‌تواند لکسس تازه‌نفس را مغلوب خود کند یا خیر؟

Mercedes C300 BlueTEC Hybrid vs Lexus IS 300h
Mercedes C300 BlueTEC Hybrid vs Lexus IS 300h
شاخ به شاخ

سیستم‌های هیبریدی

اولین و بزرگ‌ترین تفاوت بین این دو خودرو این است که مرسدس، ترکیب دیزل و الکتریک است، ولی لکسس ترکیب بنزین و الکتریک. در رانندگی عادی مرسدس C300، اکثر اوقات متکی به موتور اصلی خود است و در صورت نیاز به افزایش قدرت یا شتاب، از موتور الکتریکی خود استفاده می‌کند. در مقابل، لکسس IS 300h، بیشتر تمایل دارد امور رانندگی را در حالت الکتریکی اجرا کند. ولی زمانی که شما در سرعت هستید، به صورت تمام‌وقت از هر دو موتور استفاده می‌کند. اگر چه این ممکن است به مقولهٔ اقتصاد خودرو آسیب برساند.

Mercedes C300 Hybrid
Mercedes C300 Hybrid
Lexus IS 300h
Lexus IS 300h

عملکرد

مرسدس C300 هیبرید، از یک پیشرانهٔ چهار سیلندر ۲.۱ لیتری دیزلی ۲۰۱ اسبی و یک موتور الکتریکی به قدرت ۲۷ اسب بخار در زیر کاپوت سود می‌برد که مجموعاً ۲۲۸ اسب بخار قدرت تولید می‌کنند. سیستم انتقال قدرت C300 h به یک گیربکس ۷ سرعتهٔ اتوماتیک با دیفرانسیل عقب می‌باشد و شتاب ۰ تا ۱۰۰ آن برابر یا ۶.۶ ثانیه است که نسبت به قدرت کم و وزن زیادش، بسیار قابل قبول است. همچنین نهایت سرعت این خودرو ۲۴۵ کیلومتر در ساعت می‌باشد. طبق ادعای کارخانه، C300 هیبریدی در هر کیلومتر ۹۹ گرم گاز CO2 تولید می‌کند که در تست‌های انجام شدهٔ ما، این مقدار ۱۷۷ گرم بود.

لکسس IS 300h نیز از ترکیب یک پیشرانهٔ چهار سیلندر ۲.۵ لیتری بنزینی به قدرت ۱۷۸ اسب بخار و به‌علاوۀ یک موتور الکتریکی به قدرت ۴۱ اسب بخار، مجموع قدرتی برابر با ۲۲۰ اسب بخار را به ارمغان آورده است. قدرت این خودرو با یک گیربکس CVT اتوماتیک به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود. شتاب ۰ تا ۱۰۰ لکسس برابر با ۸.۳ ثانیه و نهایت سرعت آن نیز ۲۰۲ کیلومتر در ساعت می‌باشد. طبق ادعای لکسس، این خودرو در هر کیلومتر باید ۱۰۹ گرم گاز گلخانه ای تولید کند، که در تست‌های ما، این رقم برابر با ۱۴۲ گرم بود.

Mercedes C300 Hybrid
Mercedes C300 Hybrid
Lexus IS 300h
Lexus IS 300h

مانیتورینگ انرژی

چند سرنخ در مرسدس C300 BlueTEC به درون سیستم هیبرید وجود دارد. یک انرژی سنج نیز در پایین صفحهٔ دور موتور قرار دارد، که به راحتی و بسیار ساده، می‌تواند مقدار انرژی بازمانده را به شما نشان دهد. انرژی سنج لکسس در کنار صفحهٔ سرعت‌سنج قرار دارد ولی زمانی که به حالت اسپرت سوئیچ می‌کنید، نشانگرهای آن با دور موتور تعویض می‌شوند.

آپشن ها

لکسس آپشن های محدودتری نسبت به C کلاس دارد، رنگ متالیک ۶۱۰ پوند، سان روف ۱۰۰۰ پوند، رینگ‌های مختلف، ۱۹۹۵ پوند، و پک پیشرفتهٔ ایمنی ۱۵۴۰ پوند برایتان آب می‌خورد. مرسدس در این بسته دارای آپشن‌های بسیار بیشتری است، با یک بستهٔ ۱۰,۰۰۰ پوندی آپشن هایی به ارزش ۲۷۹۵ پوند، سقف پانوراما، سیستم صوتی پیشرفته و حرفه ای، صندلی‌های برقی مجهز به گرمکن و سردکن، سیستم نورپردازی کابین، سیستم تهویه مطبوع با رایحهٔ دلخواه، سیستم کنترل خروج از خطوط، سیستم نمایش اطلاعات بر روی شیشهٔ جلو و آپشن های بسیار زیاد دیگر را دریافت می‌کنید.

حکم

جایگاه نخست: لکسس IS 300h

نبرد با سدان لوکس مرسدس بنز هیبرید کار ساده ای نیست، لکسس IS 300h با یک رقابت تنگاتنگ در این جا پیروز میدان شد و اما شاید با خود بگویید دلیل اول شدن لکسس با امکانات کمتر و عملکرد ضعیف‌تر نسبت به مرسدس چه بوده است. از آنجا که خودروهای هیبرید، معیارهای سوخت، هزینه‌های جاری، آلودگی کمتر و امثال این‌ها را دنبال می‌کند، خودروی برتر در این تست‌ها خودرویی است که تمامی قوانین محیط زیست، مصرف کم سوخت و هزینه‌های جاری را در حد اعلا رعایت کند. لکسس اگرچه در بحث قیمت، مصرف سوخت، امکانات و عملکرد سیستم هیبرید ضعیف‌تر از مرسدس است ولی با ترفندی هوشمندانه، به دلیل استفادهٔ زمانی بیشتر از موتور الکتریکی و تولید گاز دی‌اکسید کربن کمتر در بحث آلودگی، توانست در این مقوله از مرسدس پیشی بگیرد و بهتر عمل کند. لکسس IS 300 h سریع نیست، ولی پاک است، مجلل و با امکانات زیاد نیست ولی بسیار باکیفیت است و به عنوان رقیب C300 هیبریدی، بیشتر سعی در مهیا ساختن یک رانندگی آرام و البته پاک را دارد، ولی اگر شما از خودروی هیبریدتان امکانات، هیجان، تجمل، و عملکرد بیشتری بخواهید، به دنبال مرسدس می‌روید.

Lexus IS 300h
Lexus IS 300h

جایگاه دوم: مرسدس بنز C300 BlueTEC هیبرید

با مرسدس C کلاس، شما احساس می‌کنید سوار بر یک S کلاس کامپکت شده‌اید. چرا که هم در داخل کابین و هم در خارج کابین، امکانات و تجهیزات لوکس و کاربردی بسیار زیادی که در S کلاس وجود دارد را در این خودرو هم در اختیار دارید. اما اگر شما بر روی صرفهٔ اقتصادی حساس هستید و تمرکز ویژه دارید، خرید C300 BlueTEC را به شما پیشنهاد نمی‌کنیم. این خودرو با وجود حجم کم موتور دیزلی خود، عملکرد بسیار خوبی دارد و حس هیجان در رانندگی و البته لوکس بودن را به شما القاء می‌کند. رانندگی در جاده نیز احساس فوق‌العاده و آرامش بخشی دارد. برای این خودرو، بسته‌های ایمنی، رفاهی و کاربردی بسیاری نیز در دسترس قرار دارد. جدا از عملکرد موفق پلاگین هیبرید، در بحث تولید گاز دی اکسید کربن، از مدل استاندارد C کلاس، آلودگی کمتری تولید می‌کند.

Mercedes C300 Hybrid
Mercedes C300 Hybrid
مشخصات کلیدی
مشخصات lexus IS 300h Premier mercedes C300 blueTEC Hybrid AMG Line
قیمت پایه/ قیمت مدل تست (پوند)
£۳۸,۴۹۵/£۳۹,۱۰۵ £۳۸,۱۲۰/£۴۶,۰۱۵
ارزش باقیمانده پس از (۳ سال/۳۰,۰۰۰) £۱۷,۰۱۵/۴۴.۲% مشخص نشده
تزلزل قیمت £۲۱,۴۸۰ مشخص نشده
طول / فاصلهٔ دو محور ۴,۶۶۵/۲,800mm ۴,۶۸۶/۲,840mm
ارتفاع/ عرض ۱,۴۳۰/۱,810mm ۱,۴۴۲/۱,810mm
موتور / حجم ۴ سیلندر خطی+ الکتریکی

۲,494cc

۴ سیلندر خطی+ الکتریکی

۲,143cc

بیشینهٔ قدرت ۲۲۰/۶,۰۰۰ bhp/rpm ۲۲۸/۳,۸۰۰ bhp/rpm
بیشینهٔ گشتاور ۲۲۱/۴,۲۰۰ Nm/rpm ۵۰۰/۱,۶۰۰ Nm/rpm
گیربکس e-CVT /RWD ۷ سرعته اتوماتیک / RWD
حجم باک ۶۶ لیتر ۵۰ لیتر
حجم صندوق عقب ۴۵۰ لیتر ۴۸۰ لیتر
وزن خودرو/ حمل بار ۱,۶۲۰/525kg ۱,۷۱۵/480kg
قطر دایره دور زدن خودرو (متر)
۱۱.۰ ۱۱.۲
گارانتی عمومی (مایل) / بازیابی ۳ سال (نامحدود) / ۳ سال ۳ سال (نامحدود)/ ۴ سال
رتبهٔ تولید کننده/ فروشنده ۴/۱ ۹/۲۱
یورو NCAP بزرگسالان/کودک/ PED/ ستاره ۹۱/۸۵/۸۰/۵ ۹۲/۸۴/۷۷/۵
۰ تا ۶۰ مایل/ 30 تا ۷۰ مایل ۷.۸/۷.۱ ثانیه ۶.۵/۶.۰ ثانیه
حداکثر سرعت (مایل) ۱۲۵ ۱۵۲
مسافت ترمز از سرعت ۷۰/ 60/ 30 مایل ۵۱.۰/۳۶.۷/۹.۲ متر ۴۶.۷/۳۳.۳/۸.۹ متر
مصرف سوخت شهری/ اتوبان/ میانگین ۳.۹۱/۴.۰۸/۴.۰۸ لیتر ۲.۹۹/۲.۸۳/۳.۲۴ لیتر
co2 تست/ ادعای کمپانی/ مالیات ۱۴۲/109g/km/14% ۱۷۷/99g/km/12%
ایربگ/Isofix/سنسور پارک/ دوربین ۷ عدد/ دارد/ دارد/ دارد ۸ عدد/ دارد/ دارد/ دارد
گیربکس اتوماتیک/ /ESC کروز کنترل Yes/yes/£۱,۵۴۰ Yes/yes/£۱,۴۹۵
تهویه اتوماتیک/ چرم/ گرم‌کن صندلی Yes/yes/yes Yes/yes/heated
رنگ متالیک/ چراغ زنون / ورود بدون کلید £۶۱۰/xenons/yes £۶۴۵/yes/£۱,۵۹۵
ناوبری/ /usb/dab radio بلوتوث Yes/yes/yes/yes Yes/yes/yes/yes

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

Ahmad..F12

احمد نیشابوری، دانشجوی کارشناسی رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار، علاقه‌مند به تکنولوژی و خودرو

مطالب مشابه

‫۱۱۶ دیدگاه‌ها

  1. بابک

    ۲۳ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (8 ديدگاه)

    ماشین فقط بنز

    1. سپهر

      ۲۳ آذر ۱۳۹۳
      سوابق: (70 ديدگاه)

      احمد جان داداش دستت دردنکنه امروز واقعا کولاک کردی ممنون از مطالب خوبت . من بنزرو ترجیح میدم. البته لکسس هم خیلی خوبه ها من نظر شخصیمو گفتم باتشکر.

      1. Ahmad..F12

        ۲۳ آذر ۱۳۹۳
        سوابق: (2542 ديدگاه)

        قربونت سپر جان

        ممنون از توجهت داداش

        1. مرتضی

          ۲۳ آذر ۱۳۹۳
          سوابق: (849 ديدگاه)

          البته ایشون سپر نیست سپهره :D انقدر از ماشین نوشتی که:D:D :D

        2. Ahmad..F12

          ۲۳ آذر ۱۳۹۳
          سوابق: (2542 ديدگاه)

          آخ سپهر جان پوزش

          اشتباه تایپی رخ داده مرتضی جان

          معذرت میخوام داداش سپهر

      2. AliZeus

        ۲۳ آذر ۱۳۹۳
        سوابق: (419 ديدگاه)

        آق سپهر…الان حرف شما پاسخه نظره اوله؟؟ یا مرتبطه به اون؟؟
        حتما باید نظرت اون بالا بالا ها باشه کلا نه!؟

        1. mory

          ۲۳ آذر ۱۳۹۳
          سوابق: (418 ديدگاه)

          حدس می زدم زیر کامنت اول این پست همه بخوان نظراتشونو بنویسن

        2. جی تی ار

          ۲۳ آذر ۱۳۹۳
          سوابق: (459 ديدگاه)

          آقا میلاد اگه تونستی به اون پستی که بحث می کردیم یه سر بزن.همچنین دوستانی دیگری که دربحث شرکت داشتند…

        3. سپهر

          ۲۴ آذر ۱۳۹۳
          سوابق: (70 ديدگاه)

          با سلام احمد جان داداش اشکال نداره فدای سرت.

        4. سپهر

          ۲۴ آذر ۱۳۹۳
          سوابق: (70 ديدگاه)

          باسلام
          alizeus جان نه داداش والا ما عقده ای نیستیما شما این جوری میگی. فکر کنم من دومین نفری بودم که نظر دادم البته اگه اشتباه نکنم بعدم من از این به بعد فقط واسه خاطر گل روی شما به عنوان آخرین نفر نظر میدم خوبه داداش ؟؟؟؟

    2. ali

      ۲۳ آذر ۱۳۹۳
      سوابق: (34 ديدگاه)

      قبول دارید لکسس آی اس از نزدیک قشنگتره؟؟؟

    3. امیرحسین

      ۲۳ آذر ۱۳۹۳
      سوابق: (239 ديدگاه)

      اونایی که نظر آقا بابک رو دیس زدن باید برن پراید بدون لچکی سوارشن . . .

    4. Camaro 1978

      ۲۳ آذر ۱۳۹۳
      سوابق: (38 ديدگاه)

      ما قبول داریم تو این مطلب فقط بنز ولی…;)

    5. Camaro 1978

      ۲۳ آذر ۱۳۹۳
      سوابق: (38 ديدگاه)

      من دیگه صحبتی ندارم…
      دوستان خودشون قضاوت کنن!

  2. ميلاد

    ۲۳ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (60 ديدگاه)

    بنز یه چیز دیگس

    1. Carbonado Aventador

      ۲۳ آذر ۱۳۹۳
      سوابق: (4514 ديدگاه)

      استاد احمد دستت درست……!
      مطلبت واقعا دقیق و کامل بود!
      لکسوس واقعا رقیب خوبی برای تمام سدان های لوکس هست!
      نمی تونم بگم حقش نبود ، مرسدس هم حقش نبود دوم شه….!
      در کل خیلی ممنونم که با این مشغله کاری بازم مطلب مینویسی…!
      The King…
      of the lamborghini

      1. "Amir"

        ۲۳ آذر ۱۳۹۳
        سوابق: (728 ديدگاه)

        صد در صد c300 ،،،اصن شک نکنید دوستان
        مورد نداشتیم بنزو ول کنه بره سراغ لکسوس

        1. علی

          ۲۳ آذر ۱۳۹۳
          سوابق: (72 ديدگاه)

          سلام امیرجان من ترجیح میدم معقولانه وبدون تعصب به برند خاصی انتخاب کنم البته منظوربنده شمانیست کلا میگم.

        2. "Amir"

          ۲۳ آذر ۱۳۹۳
          سوابق: (728 ديدگاه)

          علی جان من بر اساس تجربه گفتم،چون پشت es نشستم،،،البته از خداییش ماشین خوبی بود اما خدایی بنز ی چیز دیگس دیگه…

      2. Ahmad..F12

        ۲۳ آذر ۱۳۹۳
        سوابق: (2542 ديدگاه)

        محمد جان فدایی داری، کوچیک همۀ دوستای گل پدالی خودمم هستم

        راستی قلبت تند میزد آروم شد داداش؟؟ :)

        1. "Amir"

          ۲۳ آذر ۱۳۹۳
          سوابق: (728 ديدگاه)

          کربونادو دادا فدایی داریا ؛-)

          خعلی کم میای ب پدال سر بزنی

          The king…
          Of the lamborghini

      3. فرید

        ۲۳ آذر ۱۳۹۳
        سوابق: (787 ديدگاه)

        فقط یه کلمه به ذهنم اومد…بنز و چه به هیبرید آخه…بره اون بوق (۱۰۱۱) شونو بزنه بابا…هنوز خیلی مونده توی هیبرید به پای تویوتا و لکسس برسه…خیلیااااااااااااااااااااااااااااااا…
        احمد جان یک دنیا ممنون بخاطر مطلبت عزیزم…زحمت کشیدی برادر…

        1. "Amir"

          ۲۳ آذر ۱۳۹۳
          سوابق: (728 ديدگاه)

          فرید دادا راست میگی،،،بنز نباید میرفت سراغ هیبرید باید ب صورت تخصصی همون غولای 12 سیلندری و 8 سیلندریشو میزد

          اشتباه کرد کلاس خودشو هم سطح لکسوس کرد و از شخصیتش کم کرد،،،بعله حرف شما متینه

        2. Ahmad..F12

          ۲۳ آذر ۱۳۹۳
          سوابق: (2542 ديدگاه)

          فرییییییییییید…… :o

          تند نروووووووو :)

        3. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

          ۲۳ آذر ۱۳۹۳
          سوابق: (6526 ديدگاه)

          درود .
          […]
          فرید هنوز 1011 رو نشناختی .

        4. فرید

          ۲۳ آذر ۱۳۹۳
          سوابق: (787 ديدگاه)

          میلاد بجای آدم کردن من یکم اطلاعاتت رو ببر بالا یکم تحقیقاتت رو گسترش بده تا بتونی جوابای من رو بدی و زود قهر نکنی…مگه نمیخواستی با من حرف نزنی چرا حرف میزنی؟؟؟؟ :-D
          ببین میلاد اگه یکم با اون ۱۰۱۱ واسه ما بوق بزنی شاید شناختیم…فعلا برو بوقتو بزن بعدا با هم میحرفیم….البته اگه قهر نکنی…من و بگو اونهمه بهت جواب میدمو دلیل واست میارم با لینک و مرجع بعد تو یه کلمه میگی لکسس خوبه لکسس فلانه من با تو بحث نمیکنم تمام…قبلنا اعصاب داشتیا الانا اعصاب معصاب یخدی :-D این نشون میده داری مثل برندت پیر میشی…بابا ۱۲۵ سالته…هم سنای تو الان به فکر آخرتشونن ولی تو هنوز داری با من کل کل مکینی :-D :-D

        5. فرید

          ۲۳ آذر ۱۳۹۳
          سوابق: (787 ديدگاه)

          احمد جووون ;-) :-D :-D

        6. Ahmad..F12

          ۲۴ آذر ۱۳۹۳
          سوابق: (2542 ديدگاه)

          فرید، باید میلادو یه سفر ببریم اون طرفا یکم باهاش صحبت کنیم . . . :D

        7. فرید

          ۲۴ آذر ۱۳۹۳
          سوابق: (787 ديدگاه)

          آره احمد باید ببریمش :-D …ولی بعید بدونم روی این جواب بده ها.. به روحیش نمیسازه :-D :-D

    2. Zonda R

      ۲۳ آذر ۱۳۹۳
      سوابق: (1872 ديدگاه)

      @.F
      انتخاب بین is ,c،سری 3
      سلیقه ایه چون واقعا کدومشون رو میشه بد دونست
      پس هر کدوم رو ک انتخاب کنید برنده اید
      من is رو تو خیابون دیدم مسحور کنندست
      ولی بشخصه در ایران اگر بخوام انتخاب کنم
      C انتخاب اولمه is دوم و سری 3 سوم

  3. امیر

    ۲۳ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (180 ديدگاه)

    مزسدس بنز !

  4. E 36

    ۲۳ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    معلومه که بنز

  5. نیما

    ۲۳ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (158 ديدگاه)

    خب معلومه بنز

  6. mory

    ۲۳ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (418 ديدگاه)

    اعداد و ارقام بنز بدجور لکسوسو شکست داد.

  7. AliZeus

    ۲۳ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (419 ديدگاه)

    لکسوس واقعا خوبه ها…ولی بی انصافی نیس مقایسش با بنز!؟بنظرم در حق جفتشونم ظلمه این کار :)

  8. 4MATIC

    ۲۳ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (1051 ديدگاه)

    لکسوس رودوست دام درضمنis300رقیبc200مدل2014 هست نه اتاق جدید
    ولی بنز 100پله ازلکسوس بالاتره

  9. 4MATIC

    ۲۳ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (1051 ديدگاه)

    فقط بنززززززززززززززززززززززززززززززززززز

  10. مرتضی

    ۲۳ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (849 ديدگاه)

    هر جور حساب کنی این مرسدس یکی سر و گردن بالاتر از لکسوسه! ولی ببین یارو برای اول اعلام کردنش یه بهونه مزخرفی اورده این همه کیفیت رانندگی و هیجان و اپشن و توانایی و رفاه رو ول کرده …….. اخه یه چیزی بگین طرف تو کتش بره!!!

    1. Ahmad..F12

      ۲۳ آذر ۱۳۹۳
      سوابق: (2542 ديدگاه)

      من لکسس هم دوس دارم و میدونم خودروی قابلیه ولی طرفدار مرسدسم

      حقیقتش من خودمم تعجب کردم از این مطلب، اما چاره‌ای جز ترجمه نداشتم.. :)

  11. مرتضی

    ۲۳ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (849 ديدگاه)

    اینجا خیلی ها اپشن اپشن میکنند نمیدونم چرا؟؟!! ولی اینو میدونم اینجا فاصله نجومی شد که!! این فاصله قیمت که هی میگن گرونه گرونه خیلی هم منطقیه!! یه شیبی داخ 1000 پوند!! یارو میگفت بنز واسه یه جیر یا مخمل؟؟ هم پول میگیره ولی لکسوس مجانی !!!!!!!!!!!! میده به مشتری این که یه سقف روشن برای خریدارش 1000 تا اب میخوره میانگین سوخت لکسوس که بالاتره!! گارانتیشون هم که این همه گارانتی گارانتی میکنین یکیه که حتی بنز به صرفه تر!! پس این اراجیف چیه تو گوش بچه های این سایت کردن لکسوس اینکه شد لکسوسک!!! :D :))

    1. Predator

      ۲۴ آذر ۱۳۹۳
      سوابق: (2283 ديدگاه)

      ایول لکسوسک رو باحال اومدی
      ادم هرجور نگاه میکنه بنزه بالاتره
      حتی با این قیمت که خب منطقیه
      کی میاد یدونه L رو به ستاره صد و سی ساله ترجیح بده؟
      البته به جز عمو فرید …. :-D
      فقط ببینین تست چقدر غیر استاندارد بود که ارقام تولید CO2 با این اختلاف بدست اومد برای هر دو ماشین
      اونم نزدیک به 100% که کاملا برای شک کردن در اعتبار این تست و زیر سوال بردن اون کافیه
      و در نهایت هم برتر اعلام کردن حریف بنز با این جمله نفرت انگیز:
      …با حداقل اختلاف…
      که فقط برا بستن دهن مردم ساده ست تا دلشون خوش باشه
      تمامی اعداد گویا هستن
      تو پیج دوم کامنتا هم مفصل تر حرفیدم در موردش

  12. میلاد

    ۲۳ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (221 ديدگاه)

    مرسدس C200 2015 قیمت خورده 480 میلیون.
    4 یا 5 سال پیش پانامرا 4S قیمتش 400 میلیون بود.

    1. احمد

      ۲۴ آذر ۱۳۹۳
      سوابق: (36 ديدگاه)

      فول amg توکویت 17 هزار دیناره اینجا که میرسه سربه فلک میکشه. توشهرمون اهواز اروندیش 200 تومنه .خیلی خوشکله

  13. hamid reza

    ۲۳ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (381 ديدگاه)

    همین لکسس که شما تلفظش رو هم بلد نیستی کیفیتش خیلی بیشتر از مرسدس بنز هس. شما اول برو حرف زدن یاد بگیر بعد بیا اینجا نظر بذار مرتضی جان.
    دوستان هدف از ساخت ماشین هیبرید چیه؟ در مقوله اول مصرف سوخت و الودگی پایین هست مگه نیست؟ لکسس هم مبنای ساخت ماشینش همینه. کسی که مصرف سوخت اولویتش نیست خوب میتونه IS350 بخره. با تشکر از اونایی که منطقی بحث میکنن

    1. فرید

      ۲۳ آذر ۱۳۹۳
      سوابق: (787 ديدگاه)

      حمید جان بحث کردن با بعضی آدمها بی فایدست…بحث نکن ایشون درست تایپ کردن رو بلد نیستند بعد انتظار درست حرف زدن از ایشون داری.
      نمیدونم چی شده تازگیا پدال حرفاشو سانسور نمیکنه از بس زیبا حرف میزدند :-D

      1. Ahmad..F12

        ۲۳ آذر ۱۳۹۳
        سوابق: (2542 ديدگاه)

        جا داره از داش فرید گلم که داره تو رشت خوش میگذرونه هم تبریک بگم ♥♥فرید، لکسس(با تلفظ خودش :))♥♥

        1. فرید

          ۲۳ آذر ۱۳۹۳
          سوابق: (787 ديدگاه)

          ها ها ها ها ها…عزیزمی احمد جون…خیلی گلی بخدا…جای شما خالیه برادر…جاتو بدجور خالی میکنم…چون خوب رشت رو میشناسی و از عشق و حالاش خبر داری اینجور که معلومه…یه دوش از طرف تو میزنم تو رگ…خیالت راحت ;-) :-D :-D :-*

        2. Ahmad..F12

          ۲۳ آذر ۱۳۹۳
          سوابق: (2542 ديدگاه)

          در جریانـــــــــــــــــم… :D

          آره عالیه عالیه :D

        3. فرید

          ۲۳ آذر ۱۳۹۳
          سوابق: (787 ديدگاه)

          بابا ایوووووووووول…دوش خورم هستی پس :-D …آقا تو این دو هفته بیا دیگه منتظرتم برادر <3 <3 <3

        4. Ahmad..F12

          ۲۴ آذر ۱۳۹۳
          سوابق: (2542 ديدگاه)

          اتفاقاً قصد دارم…

          حالا خواستم راه بیفتم بهت زنگ میزنم :) ;)

        5. فرید

          ۲۴ آذر ۱۳۹۳
          سوابق: (787 ديدگاه)

          بیا داداش بیا قدمت روی چشم…من تا ۲ هفته هستم…نزاری بعد ۲ هفته بیای :-D سعی کن تو این ۲ هفته بیای.منتظرتماااااااا ;-)

        6. Ahmad..F12

          ۲۴ آذر ۱۳۹۳
          سوابق: (2542 ديدگاه)

          ایشالا ایشالا

      2. hamid reza

        ۲۴ آذر ۱۳۹۳
        سوابق: (381 ديدگاه)

        سلام فرید خان :) والا نمیشه هر کاری میکنم نمیتونم تحمل کنم این حرفای مسخره رو در مورد لکسس هر چند میدونم هر چی با همچین ادمایی بحث کنی هیچ فایده نداره

        1. فرید

          ۲۵ آذر ۱۳۹۳
          سوابق: (787 ديدگاه)

          فدای تو حمید گل…این خان رو هم که میگی لایق ما نیست ما کوچیک شما عزیز دلیم.
          […] مثل برندت همیشه در اوج باش.

        2. hamid reza

          ۲۵ آذر ۱۳۹۳
          سوابق: (381 ديدگاه)

          مخلصم کاکو فرید. اختیار داری شما عزیزی برادر ;)

    2. احمد

      ۲۴ آذر ۱۳۹۳
      سوابق: (36 ديدگاه)

      واقعا لکسوس کیفیتش از بنز بالاتره اینرو به شخصه لمس کردم .هزینه نگهداریش هم خیلیییییییی کمتر از بنزه. البته من بین این دو بنز رو انتخاب میکنم

    3. مرتضی

      ۲۴ آذر ۱۳۹۳
      سوابق: (849 ديدگاه)

      حمید رضا جان در مورد ماشینی که ندیدی اینقدر راحت نگو لکسوس چراغای عقبشو اینبار دیدی یه نگاه کن تلقه!! بی کیفیته اما جهان سومه دیگه (جهان سوم تو ذهن آدماست نه منطقه جغرافیایی!!) اگه الودگی و مصرف سوخت باشه خوب مصرف لکسوس که بالاتره!!! چرا اخه شماها اینطوری هستین بسه به خدا والله نود درصد این تندروی ها و اراجیف رو یکیتون میزنه اونم از جیر سقف بنز ایراد میگرفت حالا لکسوس(که توسط اقوام گرامش طراحی شده پنداری!) برای شیبیداخ داره 1000 تای ناقابل مشتری رو میچاپه!! اینو که مدتهاست از این و اون برداشته یاد گرفته دیگه اخه این هم شد آپشن!!!!! در ضمن با امثال این یارو کمتر از این حرف بزنی اعتبار اعتبار از بین میره!!

  14. فرزاد

    ۲۳ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (201 ديدگاه)

    آرم بنز میخوره به کل کشور ژاپن

  15. Zonda R

    ۲۳ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (1872 ديدگاه)

    @.F
    در روز ورود کاین رو با 127 و پانامرا 4s رو با 270 تومن میشد تهیه کرد
    اما حالا که s500 2 تومنه خب c کلاس شبیهشه و به نوعی بچه s کلاس هستش
    این معیار تایین 480 تومنه
    از E کلاس و سرس 5 گرون تره!!!
    این در صورتیه که یه is در بهترین و فول ترین با پکیج f رو میشه 280 تومن با گارانتی تهیه کرد
    و یه 328 با همین شرایط رو با 340 تومن

  16. محمد

    ۲۳ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (512 ديدگاه)

    دوتاشون محشرن ولی منکه لکسس رومیپسندم…کیفیت +عشق+زیرک وهوشمند+++
    البته بنزهم محشره+

  17. محمد

    ۲۳ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (512 ديدگاه)

    اقایون محترم یه راهنمایی ازتون خواستم همون که میخواستم برم سنوا ماشین شرکت دیارخودرو بگیرم 145تومن قیمتشه…یادتون اومد…
    اول از کسانی که راهنمایی کردن بسیار بسیار بسیارممنون ومتشکرم
    دوم نظرتون درمورد ماشینای ام جی چی هست منکه فکرمیکنم خیلی توپن..اینطورنیست؟؟؟؟
    یاماشینای سانگ یانگ؟؟؟ مخصوصا یه سانگ یانگ کراندو فکرکنم اسمش همین باشه…چطوریاست؟؟
    تویوتا هم که عاششششقشششم واقعا محشرن میمیرم برا ماشینای زاپنی!! ولی من تا الان 4تامدل تویوتا سوار شدم وداشتم میخام یکم تنوع ایجادکنم
    فقط اسم ماشینای هیوندایی وکیارو نیاریدا…حلم بهم میخوره مخصوصا از هیوندایی متنفرم…فقط یه ازرا گرانجور هست باهاش حال میکنم!!!
    لطفاراهنماییم کنید…ممنون میشم

    1. Ahmad..F12

      ۲۳ آذر ۱۳۹۳
      سوابق: (2542 ديدگاه)

      محمد جان خودروهای MG خودروهای خوب و با کیفیتی هستند

      MG انگلیسی بود که چند سال پیش توسط یه شرکت چینی خریداری شد و الان تحت لیسانس همون شرکت اصلی میزنه و البته کیفیتش هم خوبه

      تا اینجایی که من اطلاع دارم به صرفه هم هستن

      اتفاقاً به رنج قیمتی شما هم میخوره

      به نظر من روی همین MG مخصوصاً MG6 مانور بدی خیلی خوبه و ضرر نمیکنی

      سانگ یانگ هم خیلی خوبه ولی MG بهتره

    2. mc-alirezaz

      ۲۴ آذر ۱۳۹۳
      سوابق: (27 ديدگاه)

      دوست عزیز من واقعا برای این طرز فکرتون متاسفم:( همینجوری میشه که 30 سال سوار پراید میشیمو جیکمون در نمیاد:/
      د آخه پدر بیامرز چیه ام جی و سانگ یانگ در حد هیوندای و کیاست؟ فقط یه چیزی شینیدیو جو گیر شدی هیوندا و کیا دارن با پورش و بنز و بی ام و تو خیلی از زمینه ها رقابت میکنن اونوقت شما هم …
      فقط میتونم به حال مردم کشورم با این تفکراتشون گریه کنم…

      1. محمد

        ۲۴ آذر ۱۳۹۳
        سوابق: (512 ديدگاه)

        بله من نگفتم هیوندایی وکیا بد هستن اصلا بهترین ولی من شخصا ازشون خوشم نمیاد اقا خوشم نمیاد چیکارکنم..

  18. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

    ۲۳ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (6526 ديدگاه)

    درود .

    هردو عالین .

    اما خب باید حقیقت رو گفت که بنز با موتور کم حجم تر قدرت بیشتری داره ،

    اما لکسس با موتور پر حجم تر الایندگیش کمتره .

    اما باید اختلاف قیمت گازوییل و بنزین و مالیات موتور بنزین سوز را هم

    در نظر گرفت .

    البته گشتاور هم باید مد نظر باشه .

    درود بر خودروی خوب .

    ببینم این فرید اروم میشه یا نه . کشت مارو .

    1. فرید

      ۲۳ آذر ۱۳۹۳
      سوابق: (787 ديدگاه)

      میلاد…متعصب متعصبه…خودتو بکشی هم باز متعصبی…دست خودت نیست تو خونته :-D

    2. شاهین

      ۲۳ آذر ۱۳۹۳
      سوابق: (4696 ديدگاه)

      سلام دوستان
      میلاد اینجاشو من خوندم یه جورایی هم متعجب شدم هم اذیت!

      ” طبق ادعای کارخانه، C300 هیبریدی در هر کیلومتر 99 گرم گاز CO2 تولید می‌کند که در تست‌های انجام شدهٔ ما، این مقدار 177 گرم بود.”

      دفعه ی قبل هم راجع به آیرودینامیک CLA شک کرده بودن و اعداد بنز رو زیر سوال برده بودن.نمیدونم اون بخش آخرش چی شد.بنز تایید کرد یا رد کرد؟!
      اینجا هم من متاثر شدم…
      ارادت

      1. Ahmad..F12

        ۲۳ آذر ۱۳۹۳
        سوابق: (2542 ديدگاه)

        سلام شاهین جان

        درسته منم خیلی تعجب کردم

        البته باید اینم مد نظر داشت که تست های کارخانه در بهترین شرایط انجام

        میشن که میشه گفت زمین تا آسمون با اون چیزی که شخص تست میکنه متفاوته

        تقریباً برای تمامی کمپانی های سازنده امثال این رو شاهد هستیم

        1. شاهین

          ۲۴ آذر ۱۳۹۳
          سوابق: (4696 ديدگاه)

          اولا داداش احمد خیلی ممنون از مطلب خوب و جنجالیت! بسی لذت بردم :)
          ثانیا دوستت دارم،حق با توئه :)
          ارادت

        2. Ahmad..F12

          ۲۴ آذر ۱۳۹۳
          سوابق: (2542 ديدگاه)

          فدایی داری به خدا ♥

          تو اصلاً کارت درستــــــــــــــــــــه….. ;)

      2. مرتضی

        ۲۴ آذر ۱۳۹۳
        سوابق: (849 ديدگاه)

        جالبیش اینه که تقریبا همیشه انگلیس ها دارن امار رو زیر سوال میبرن نه فقط بنز! همین ژاپنیه رو هم زیر سوال بردند!

  19. شهرام

    ۲۳ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (34 ديدگاه)

    البته که لکسوس خودروی خیلی خوبیه
    امـا
    واقعا بنز یه چیز دیگه اس
    مشخصات فنی و امکانات و ویژگی های انتهای نوشتار که یه چیز دیگه میگه
    و تعجب میکنم چطور لکسوس رو برنده اعلام کرده!!

    به هر صورت هر دو خوب هستن
    ولی با احترام
    انتخاب شخصی من ” بنـز ” خواهد بود .

  20. David

    ۲۳ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (76 ديدگاه)

    بدون شک لکسوس

  21. مجید

    ۲۳ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (28 ديدگاه)

    سی کلس جدید قطعا از بهترین ساخته های بنز تا این تاریخه، هیچ ایرادی نمیشه ازش گرفت. لکسس هم که ارزش حرف زدن نداره

  22. مجید

    ۲۳ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (28 ديدگاه)

    البته میشه لکززو با چهارپایان مقایسه کرد، ایده نولیه!

  23. فرهاد

    ۲۳ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (378 ديدگاه)

    آی اسو هر کی تو خیابون دیده باشه میدونه چقدر خوشگله

    انتخاب بین این سه غول فقط سلیقست
    یعنی بین آی اس-c کلاس-سری 3

  24. saeid

    ۲۳ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (188 ديدگاه)

    بسم حق

    بنز هنوزم ماشین قدریه واسه خودش
    بنظر من شاید لکسس به پای بنز نرسه
    ولی خودم بین این دو احتمالا اگه بودجم میرسی لکسس رو انتخاب میکردم
    چون طراحیش مثل بنز یه روند ثابت رو طی نمیکنه
    و تو مدل های جدیدش با نواوری بیشتری همراهه
    منم معتقدم همه چیزه یه ماشین قدرت موتورش نیست
    زیبایی و تک بودن یه برند هم قابل تامله
    شاید کامنتم دیسلایک بخوره !
    ولی نظرمه
    در اخرم مثل همیشه میگم
    بالا برین پایین بیاین هیچی قورباغه کوچولو من نمیشه ( 911 )
    مرد باشین کم دیسلایک بزنین : ))))

  25. حامد

    ۲۳ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (29 ديدگاه)

    من نمی فهمم “این بنز یه چیز دیگستو فقط بنز، لکسس خوبه ولی انگشت کوچیکه بنز هم نمیشه و………”!!!!!!!!!!!!؟
    آخه مگه این آلمانی ها علم و تکنولوژیشون از کدوم سیاره دیگه آورند که فکر میکنیم همه چیشون با دنیا فرق داره؟
    درسته آلمانی ها تو زمینه علوم برق و مکانیک استاندارد های خودشونو دارند ولی چیز سری کشف نشده ای ندارند که باهاش بخوان جادوگری کنند و محصولات مهندسی دیگر کشور ها رو زیر سوال ببرند !
    بخدا همین ژرمن ها توی صنعت خودرو به مهندسی ژاپن احترام میزارن و برای علم و تکنولوژیشون ارزش قائل هستند.
    طبق یه اصل همیشه باید به حریف کاریت احترام بزاری و اونو دستکم نگیری،
    نه اینکه بخوای همه چیزو سیاه سفید ببینی

  26. محمد

    ۲۳ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (61 ديدگاه)

    ماشین باید فنی باشه مصرف اینا اولیت های بعدیه.

    مرسدس مصلما از نظر فنی و سواری و لذت 1 چیز دیگست.

  27. 4MATIC

    ۲۳ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (1051 ديدگاه)

    اقا حمید رضا این حرف کمال خامی شمارو می رسونه از کی تا حالا کیفیت لکسوس از بنز بیشتره؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    اون موقع که بنز توکیفیت حرف اول رومی زد تویوتا هم نبود چه برسه به لکسوس
    واقعا که……………..

    1. hamid reza

      ۲۳ آذر ۱۳۹۳
      سوابق: (381 ديدگاه)

      عزیزم بنده که از خودم نمیگم اماری ک تو همین سایت هم پخش شد میگه. لکسس 11 بار باکیفیت ترین برند خودرو شده که اونم باز تو همین سایت هس دوست من.
      بعدم من هیچوقت منکر افتخارات و بزرگی مرسدس بنز نمیشم. فقط بعضی حقیقتارو در مورد لکسس برا دوستمون گفتم ;)

      1. مرتضی

        ۲۴ آذر ۱۳۹۳
        سوابق: (849 ديدگاه)

        حیمد رضای عزیز!! که خوب حرف میزنی پسرم لکسوس!!!!! دربازار امریکا مقام اورده پسر جان همه گیتی جز چند تا ایرانی عزیز و تویتا و بنز ندیده کلاهشو واسه احترام بنز برمیداره بخدا شما چه میدونین مرسدس چیه یه باز فقط از تهران تا شمال باهاش مسافرت برین بعد بیاین باهاش کل کل کنین اونی که واسه بنز شاخ و شونه کشید و من با لینک […] باعث شد از هر چی تویوتا باز بدم بیاد!! و الا اصولا اینطوری حرف نمیزدم ولی […]

        1. hamid reza

          ۲۴ آذر ۱۳۹۳
          سوابق: (381 ديدگاه)

          مرتضی جان مطمئن باش من در مورد ماشینی ک سوار نشدم بحث نمیکنم. منم یک زمانی بنز رو خیلی دوست داشتم ولی ب مرور زمان با خوندن نظرات متعصبانه و غیر منطقی طرفداراش الان دیگه خیلی طرفدارش نیستم. دوست عزیز زمانی ک بنز تو تمام زمینه ها یکه تاز این صنعت بود تمام شده. دیگه هیچ خودرو سازی ادعا نمیکنه ک من در تمام زمینه ها پیشتاز هستم ولی حالا اگر شما اصرار داری بگی بنز خداست اون بحثش جداست. بعدم من هیچوقت به بنز بی احترامی نکردم حالا چه خوشم بیاد از این برند یا نه ارزش های بنز بر هیچکس پوشیده نیست. شماهم مطمئن باش من مثل شما راحت از راه نمیرسم و به یک برند معتبر خودروسازی بگم لگن ساز. یا حق

        2. فرید

          ۲۵ آذر ۱۳۹۳
          سوابق: (787 ديدگاه)

          حمید جان سانسورارو داری… :-D :-D :-D :-D
          اصلا چیزی از کامنتش متوجه میشی :-D :-D :-D

  28. حامد

    ۲۳ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (29 ديدگاه)

    من نه بنز سوار شدم نه لکسس ولی تو صنعت خودرو خودمون هم با پیچیده ترین دستگاه های اتوماسیون آلمانی کار کردم هم تو زمینه کنترل و ابزار دقیق مطالعه خیلی زیادی داشتم میدونم که کیفیت قطعات تولیدی دستگاه های آلمانی بالاست اما اینطور نیست که بی رقیب باشه کشور هایی مثل ژاپن و ایتالیا هم هستند که حرف خاص خودشون رو تو صنعت اتوماسیون ( خودرو هم جزئی از اون محسوب میشه)دارند و در مقابل المانی ها در بعضی از پارامتر ها فنی بهتر عمل میکنند.
    توجه کنید که بنز ولکسوس نماد و برندی از صنعت کشور هاشون هستند.این یعنی که توانایی های صنعتی (اتوماسیون،کنترل ابزار دقیق،طراحی و…)تاثیر مستقیم بر روی محصولات نهایی این دو شرکت داشته و قدرت نهایی رو به صنایع خودرو واین برند ها ارائه میده.
    من که نقطه ضعف خاصی در صنعت اتوماسیون ژاپن در مقابل آلمان ندیدم که یگم لکسوس در مقابل بنز همیشه بازنده هست.

    1. فرید

      ۲۴ آذر ۱۳۹۳
      سوابق: (787 ديدگاه)

      آفرین آقا حامد حرف حق رو گفتی…

      1. حامد

        ۲۴ آذر ۱۳۹۳
        سوابق: (29 ديدگاه)

        خواهش میکنم فرید جان
        شما لطف داری

  29. حميد

    ۲۳ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (1724 ديدگاه)

    سلام به همگی
    اولا چقدر خوبه ماشینهای کم الاینده ساخت ولی به نظر من بنز با حالتره ولی کلا من bmw رو ترجیح می دم .
    باید وقتی گاز ماشین رو فشار میدی زیر دلت خالی بشه،بچه ها هم که از بغل ماشینت رد می شند بگند وقتی ما بزرگ شدیم از این ماشینها میخریم.

  30. محمدرضا ♥BMW♥

    ۲۳ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (290 ديدگاه)

    هر کدومو به من بدن با کله قبول میکنم :))

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا