آیا میتوانید بین مرسدس بنز S300 هیبرید و گل سرسبد لکسس LS یکی را برنده اعلام کنید؟
خودروی سبز، یا همان خودروی هیبرید و کممصرف با آلودگی کم، عبارتی است که تقریباً تمامی خودروها و خودروسازهای جهان را درگیر خود کرده و آنها را وادار به تولید بهترین محصول سبز خود کرده است. جدیدترین نسل خودروهای سواری بزرگ و لوکس نیز وارد وادی سبز رنگها شدهاند.
شاید روزی کسی فکر نمیکرد که مرسدس S کلاس با یک پیشرانۀ کوچک و کمحجم عرضه شود، ولی، شرایط سخت سازمان ملی محیط زیست و آلودگی، دامان این خودروها را هم گرفته و آنها را برآن داشته تا نسخۀ سبز و پاکتر از مدل معمولی را ارائه کنند. مرسدس بنز، تاجِ خودروهای خود را با پیشرانۀ کوچک چهار سیلندر و یک موتور الکتریکی، با نام S300 h، برای نبرد با لوکسهای سبز جهان مهیا کرده است.
لکسس هم از این قاعده مستثنا نبوده و به جهت عقب نماندن از این قافله، گل سرسبد خود را برای ورود به بازار خودروهای اقتصادی آماده کرده است. لذا هر دوی این خودروها، مجهز به سیستم هیبرید هستند که در کنار یک موتور بنزینی، یک موتور الکتریکی هم قرار گرفته است. البته لکسس مانند مرسدس، به پیشرانۀ کوچک قانع نبوده و پای خود را از نسخۀ معمولی LS 600 فراتر گذاشته است.
به همین جهت، ما این دو خودروی بزرگ، لوکس، جدید، هیبرید، سبز و اقتصادی را برای نبردی تنبهتن آماده کردیم تا برندۀ نهایی را تشخیص دهیم.
شاخ به شاخ
موتورهای پیشرفته و عملکرد
با وجود اشتراک این دو خودرو نسبت به کلمۀ هیبرید، در زیر پوست خود بسیار با هم متفاوت هستند.
لکسس LS 600h با پیشرانۀ بزرگ V8 بنزینی به حجم ۵.۰ لیتر و به یک موتور الکتریکی ۲۲۱ اسبی مجهز است، مجموع قدرت این خودرو ۴۳۹ اسب و گشتاور آن ۵۲۰ نیوتن متر است. مرسدس بنز S300 نیز با یک موتور چهار سیلندر ۲.۱ لیتری دیزلی و یک موتور الکتریکی، قدرتی برابر با ۲۲۸ اسب بخار و گشتاور ۵۰۰ نیوتن متر میباشد. خب، با اعداد و ارقام بهدستآمده، کاملاً میتوان حدس زد که احتمال زیاد لکسس از نظر قدرت و شتاب اولیه، مرسدس بنز S300 h را شکست میدهد. البته! همینطور است.
شتاب اولیۀ لکسس LS 600h برابر با ۶.۸ ثانیه و مرسدس S300 h برابر با ۷.۶ ثانیه میباشد. پیشرانۀ بنزینی LS بیشتر از دو برابر ظرفیت پیشرانۀ دیزلی S کلاس است؛ بهعلاوه، موتور الکتریکی آن بهتنهایی توانایی تولید ۲۲۱ اسب بخار قدرت را دارد که این یعنی تقریباً به اندازه کل قدرت تولید شده توسط S300 است. همۀ اینها در حالی هستند که لکسس قدرت خود را به هر چهار چرخ از طریق یک گیربکس CVT منتقل میکند، و مرسدس دیفرانسیل عقب بوده و از گیربکس خودکار هفت سرعته استفاده میکند.
همانطور که میبینید، S300 با وجود موتور ۲.۱ لیتری دیزلی و همچنین قدرت بسیار کمتر نسبت به LS 600h، عملکردی بسیار قابل قبول دارد. البته این همۀ ماجرا نیست. در واقع، خودروی ما قرار است خودرویی سبز و مقرونبهصرفه باشد، این یعنی، باید به مصرف سوخت، تولید آلایندگی، و هزینههای جاری کمتر، توجه بیشتری شود تا به شتاب اولیه و امور مربوط به خودروهای اسپرت. پس به سراغ بخشهای دیگر میرویم.
راحتی و امکانات
لکسس LS 600h به صورت استاندارد به کنترل هوای چهارگانه، صندلیهای شیبدار عقب و پردۀ آفتابگیر شیشهها مجهز شده است، که شما برای دریافت همان بسته در S کلاس، مجبور به پرداخت ۴۰۰۰ پوند خواهید بود. LS به عنوان مدل لوکس و گل سرسبد محصولات لکسس از امکانات بسیار زیادی برخوردار است، از تنظیم برقی صندلیهای دوگانه گرفته تا مینی بار، یخچال، ماساژور حرفهای، گرمکن و سردکن صندلیهای VIP با استراحتگاه پا، صفحه نمایشگر برای اتصال به اینترنت و …، از دسته امکاناتی است که تماماً نیاز مشتری را برطرف میکند. سیستم تعلیق نیز فوقالعاده نرم و راحت میباشد، و فضای کافی برای سرنشینان عقب وجود دارد. همانطور که از مرسدس بنز نیز انتظار میرود، توماری از تجهیزات و تکنولوژیها، با بالاترین کیفیت ممکن در S300 به چشم میخورد، تمامی امکانات لکسس LS در S300 هم دیده میشوند. البته در S کلاس چند آپشن خودنمایی میکنند.
مثلاً سیستم “مجیک بادی کنترل” برای نرمی و ثبات هرچه بیشتر بدنۀ خودرو، و سیستم تهویه مطبوع با رایحههای مختلف، سه رایحۀ الهام گرفته از طبیعت، و چهار رایحه با نامهای Night Life (مخصوص شب)، Down Town (شهری)، Fire Side (آتشین) و Sport برای هیجان بیشتر برای این خودرو در نظر گرفته شده است که این رایحهها به هیچوجه حساسیتزا نیستند. اگرچه هر دو مدل از فاصلۀ دو محور طولانی برخوردارند، ولی نوار اندازهگیریهای ما نشان داد که لکسس ۹۰ میلیمتر کشیدهتر از مرسدس است. در مجموع هر دو خودرو از نظر امکانات و راحتی سنگ تمام گذاشتهاند که البته S300 یک پله بالاتر از LS 600h قرار میگیرد.
مصرف سوخت و آلایندگی
مصرف سوخت لکسس در شهر برابر با ۸.۷۴ لیتر، در اتوبان برابر با ۶.۲۳ لیتر و بهطور میانگین برابر با ۷.۱۷ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر میباشد. این در حالی است که مرسدس در شهر ۳.۹۹ لیتر، در اتوبان، ۳.۷۴ لیتر و بهطور میانگین ۳.۸۳ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر میسوزاند. همچنین به ادعای کمپانی لکسس، این خودرو در هر کیلومتر ۱۹۹ گرم گاز CO2 تولید میکند که در آزمون ما ۲۵۱ گرم تولید کرد. S300 نیز به ادعای کمپانی ۱۲۰ گرم تولید میکند که در آزمون ما ۲۲۰ گرم گاز گلخانهای تولید کرد. در نتیجه مرسدس، ضمن عملکرد بالای موتور، مصرف سوخت و آلایندگی کمتری نسبت به لکسس را ثابت کرد.
بازار کسب و کار
اگر شما برای خرید یکی از این اتومبیلها برای استفاده در کسب و کار برنامهریزی کردهاید، مرسدس بنز پیشنهاد ماست، چراکه پس از سه سال، ارزش باقیماندۀ بیشتری دارد، هزینههای کمتری دارد، مالیات کمتری دارد، گارانتی بیشتری دارد، تزلزل قیمت کمتری دارد، عوارض سالیانۀ کمتری دارد و… .
حکم
جایگاه نخست: مرسدس S300 Hybrid L AMG
S کلاس با مهندسی درخشان و کسب جوایز بسیار زیاد، به راحتی میتواند مدعی عنوان “بهترین خودرو در جهان” باشد. امکانات و تجهیزات فوقالعاده، راحتی و نرمی بسیار بالاتر و استفاده از جدیدترین تکنولوژیهای روز، آن را برتر از هر خودرویی در این رنج قرارداده است. همچنین، سیستم هیبرید دیزل-الکتریک آن بسیار کارآمد و پیشرفته است، همچنین مانند واحد بنزینی لکسس یکپارچه نیست، بهعلاوه آن را قابلملاحظهتر، پاکتر، کم هزینهتر، و با ارائه عملکرد شگفتآور و قوی سیستم انتقال قدرت، در رتبۀ نخست قرار میگیرد.
جایگاه دوم: لکسس LS 600h Premier
خودروهای زیادی مانند LS 600h وجود دارند ولی سیستم هیبرید این خودرو بسیار مؤثر و پیشرفته است، بستههای استاندارد زیادی وجود دارد و آن را به یک لوکس راحت و کاربردی بدل کرده است. اما برچسب قیمت LS سخت است و به راحتی نمیتوان از آن چشمپوشی کرد، و گویا لکسس احساس تجدیدنظر نمیکند. همچنین فاقد قرارداد کیفیت از بهترین خودروهای بزرگ و لوکس است.
آمار و ارقام
مشخصات | lexus LS 600h Premier | mercedes S300 Hybrid L AMG |
قیمت پایه/ قیمت مدل تست (پوند) | £۹۹,۹۹۵/£۹۹,۹۹۵ | £۷۲,۲۶۰/۱۰۳,۱۸۵ |
ارزش باقیمانده پس از (۳ سال/۴۸,۰۰۰) | £۴۲,۳۹۸/۴۲.۴% | £۳۰,۷۸۳/۴۲.۶% |
تزلزل قیمت | £۵۷,۵۹۷ | £۴۱,۴۷۷ |
طول / فاصلهی دو محور | ۵,۲۱۰/۳,090mm | ۵,۲۴۶/۳,165mm |
ارتفاع/ عرض | ۱,۴۸۰/۱,875mm | ۱,۴۹۶/۱,899mm |
موتور / حجم | ۸ سیلندر خورجینی+الکتریکی/۴,969cc | ۴ سیلندر خطی+ الکتریکی/۲,143cc |
بیشینۀ قدرت | ۴۳۹/۶,۴۰۰ bhp/rpm | ۲۲۸/۳,۸۰۰ bhp/rpm |
بیشینۀ گشتاور | ۵۲۰/۴,۰۰۰ Nm/rpm | ۵۰۰/۱,۶۰۰ Nm/rpm |
گیربکس | CVT 4WD | ۷ سرعته اتوماتیک RWD |
حجم باک | ۸۴ لیتر | ۷۰ لیتر |
حجم صندوق عقب | ۴۲۰ لیتر | ۵۱۰ لیتر |
وزن خودرو/ حمل بار | ۲,۴۴۰/375kg | ۲,۰۳۵/700kg |
دایره دور زدن خودرو | ۱۱.۸ | ۱۲.۳ |
گارانتی عمومی (مایل) / بازیابی | ۳ سال (۶۰ هزار) / ۳ سال | ۳ سال (نامحدود)/ ۴ سال |
رتبۀ تولید کننده/ فروشنده | ۴/۱ | ۹/۱۲ |
یورو NCAP | – | – |
۰ تا ۶۰ مایل/ 30 تا ۷۰ مایل | ۵.۲/۶.۸ ثانیه | ۷.۲/۷.۶ ثانیه |
حداکثر سرعت (کیلومتر بر ساعت) | ۲۵۰ (محدود) | ۲۵۰ (محدود) |
مسافت ترمز از سرعت ۷۰/ 60/ 30 مایل | ۵۰.۳/۳۶.۶/۸.۹ متر | ۴۷.۱/۳۲.۰/۸.۸ متر |
مصرف سوخت شهری/ اتوبان/ میانگین | ۷.۱۷/۶.۲۳/۸.۷۴ لیتر | ۳.۸۳/۳.۷۴/۳.۹۹ لیتر |
co2 تست/ ادعای کمپانی/ مالیات | ۲۵۱/199g/km/32% | ۲۲۰/120g/km/17% |
ایربگ/Isofix/سنسور پارک/ دوربین | ۱۱ عدد/ دارد/ دارد/ دارد | ۸ عدد/ دارد/ دارد/ دارد |
گیربکس اتوماتیک/ /ESC کروز کنترل | Yes/yes/yes | Yes/yes/£۲,۳۰۰ |
تهویه اتوماتیک/ چرم/ گرمکن صندلی | Yes/yes/yes | Yes/yes/yes/£۶۶۰ |
رنگ متالیک/ چراغ زنون / ورود بدون کلید | Yes/yes/yes | Yes/yes/£۱,۴۹۰ |
ناوبری/ /usb/dab radio بلوتوث | Yes/yes/yes/yes | Yes/yes/yes/yes |
منبع: اتواکسپرس
سجاد
۲ دی ۱۳۹۳به لکسوس میگن بنز ژاپنی . . .
به عبارت دیگه بنز که بنزه و نیازی به مقایسه نداره .
البته اگه داشبرد بنز ساعت آنالوگ نداشت ، شاید لکسوس رو بخاطر ساعت رو داشبردش ترجیح میدادم .
aeed.shariati
۲ دی ۱۳۹۳احمد خان دمت گرم
میشه یکی واسه من توضیح بده که قدرت موتور وی۸ لکسوس چرا اینقدر کمه?
اخه220اسب که موتور الکتریکی یه تولید میکنه مجموع قدرت هم 440اسب
یعنی یه وی۸پنج لیتری همش220اسب قدرت داره?
MASOOUD
۲ دی ۱۳۹۳سعید جان موتور وی8ش ، 389 اسب بخار قدرت داره.
Ahmad..F12
۳ دی ۱۳۹۳سعید جان منبع رو گذاشتم اون پایین دیگه داداش
برای قدرت هم برو تو سایت لکسس از مدیر تولید LS600 بپرس چرا کمه قدرتش :)
ارادت ;)
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۲ دی ۱۳۹۳درود .
لازم به ذکر است که ساعت مرسدس بنز IWC نام دارد و یکی از لوکسترین ساعت
های المانی است ، که تقریبا در رده های رولکس و … قرار میگیرد .
یادمه زمانی که دلار 1000 تومن نبود ، مجله ماشین در مطلبش نوشته بود که
با فروش این ساعت میتوانید یک پراید صفر بخرید .
خاوری
۲ دی ۱۳۹۳به لکسس دوستان و ژاپنی بازها برنخوره ولی با یه مقایسه کوچیک از عکسای دو خودرو به نظرم لکسس ال اس با همه ویژگی های خوبش اصلا در قدوقواره مرسدس اس نیست..این خودرو یه اسطوره مجسمه
MAFIA
۲ دی ۱۳۹۳خاوری بر نمیخوره. اگه فرید بیاد و بگه لکسوس با این که من خودم طرفدار لکسوسم جلوش وای می ایستم.حرف حق جواب نداره.واقعا مرسدس 1 سروگردن بالاتر از لکسوس هست.
احمد
۲ دی ۱۳۹۳با تشکر از دوست عزیز احمد به خاطر مطلب خوبش فقط اگه بفرمایید که این مطلب رو ترجمه کردید یا خودتون تهیه کردید بسیار ممنون میشم
البته به نظر من درسته که ال اس لوکس ترین سدان لکسوس هست و سری اس هم لوکس ترین سدان مرسدس هست ولی برتری کاملا با مرسدس هست از هر نظر
البته لکسوس هم واسه خودش غولی هست و نمیشه به راحتی ازش گذشت
مرسدس ذاتا یک لوکس سازه ولی لکسوس نسبت به المانی ها یک تازه وارده
اما….
لکسوس داره خیلی هوشمندانه قدم بر میداره
البته به نظر من این دو تا ماشین در مدل های معمولی هم هیچ وجه تشابهی با هم برای مقایسه شدن ندارند چه از نظز مشخصات فنی و چه از نظر قیمتی
تنها وجه تشابهشون اینه که هر دو لوکس ترین سدان های سازنده های خودشونند
الان قیمت پایه ال اس 72/520 دلاره
و قیمت پایه کلاس اس از 109/000 دلار شروع میشه
یعنی بنز 37 هزار دلار گرانتره
باور کنید اگه ایشالا یک روز پول دار شیدو بتونید اینا رو بخرید انتخاب بسیار سختی خواهد بود
چون هر کدوم حرف های بسیار زیادی رو برا گفتن دارند
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۲ دی ۱۳۹۳درود بر احمد عزیز .
این مطلب از اتو اکسپرس ترجمه شده و پایین مطلب هم
نوشته شده . در این مطلب هیچ جایی از لکسس بد گفته نشده
فقط مقایسه شده .
قبلا گفتم هر کسی بخواد برندی رو بکوبه ، نه تنها
کوبیده نمیشه بلکه ارزشش بالاتر هم میره .
اما خب بعضی از مواقع با جملات شاهکار و نایابی مواجه
میشویم احمد جان .
مثل این که بنز زیر مجموعه دایملره !!!!!!!!!
این رو نمیدونن که مرسدس بنز خودش اسم کل کارخونه
به دایملر تغییر داد و ….
یا اینکه دوران مرسدس بنز و ب ام و تمام شده .
من فکر کنم مرسدس بنز و دیگر برندهای المانی در
افریقا فروش دارند .
خلاصه اینکه حرف های بی پایه و بی اساس بسیار است .
خواننده باید عاقل باشه .
در اخر بگم خبر های خوبی در راه است .
آپاچی { ali g35 سابق }
۲ دی ۱۳۹۳احمد آقا لکسس در کلاس خودروهای لوکس تازه وارد نیست . اگه هم فرض بگیریم تازه وارد باشه بیش از 20 سال از تاسیسش نمیگذشت .
احمد
۲ دی ۱۳۹۳دوست عزیز من نسبت به مرسدس و بی ام و گفتم
لکسوس یک برند لوکس بسیار عالی هست و تنها برندی که به راحتی واسه المان ها شاخ و شونه میکشه
اما از نظر سابقه و قدمت و تجربه پیش اون ها یک تازه کار به حساب میاد
بهرامی
۲ دی ۱۳۹۳سال ها قبل (فکر کنم سال 1371) مجله ماشین مقاله ای داشت تحت عنوان “بنز بهتر است یا لکسوس؟”نویسنده ش هم مهندس فرهاد کاشانی بود . یادمه چند ماه بعد از اون هم خوانندگان برای مجله ماشین مطلب میفرستادن که هر کدوم با دلایل خاصی سعی میکردند بگن اون یکی بهتره . کار به جایی رسید که مجله ماشین اعلام کرد در مورد این مقاله خوانندگان مطلب نفرستند چون دیگه نمیتونند این نامه ها و مطالب را بررسی کنند!!!
فرید
۳ دی ۱۳۹۳مافیا
با چه رویی میخوای جلوی من وایسی…آخه این سایت با این تست مسخره اش چیرو میخواست نشون بده؟؟؟؟؟گند زد با این مقایسه اش…برتری از همه لحاظ با بنز بود…تست نمیکردن بهتر بود.
هر چیزی باید دلیل داشته باشه دیگه…کامنت آخرم رو بخون دلایل رو گفتم بعد بیا جلوم وایسا.
Ahmad..F12
۳ دی ۱۳۹۳سلام احمد جان
بله این ترجمۀ همون منبعی هست که پایین مطلب قرار داده شده
البته برای جمع آوری مشخصات و ویژگیهای بیشتر و دقیق تر دو خودرو از دیگر منابع هم استفاده کردم.
AliZeus
۲ دی ۱۳۹۳باز شروع شد مقایسه لکسوس با بنز…یه روز با بی ام و…یه روز با پورشه…از فردا پس فردا مقایسه لکسوس با فراری و لامبورگینی!
مقایسه پراید با ماکسیما رو هم بزارید لطفا :D
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۲ دی ۱۳۹۳رقابت و مقایسه از دیرباز بین پرچمداران خودروساز ها
بوده و هست خواهد بود . اینها همش برای اطلاعات من و
شماست . اگر نه برای خودشون که انجام نمیدن.
آپاچی { ali g35 سابق }
۲ دی ۱۳۹۳آقای علی زئوس دلت رو به این لایکها خوش نکن .مقایسه پراید و ماکسیما خیلی اشتباهه . اصلا اگه اینطوره و فرض بگیریم حرفت درست باشه پس bmw سری یک هاچ بک رو میشه با پراید هاچ بک مقایسه کرد . بنز سی کلاس رو میشه با سمند مقایسه کرد . بنز جی کلاس و پورش کاین رو هم میشه با پاژن مقایسه کرد . یا مثلا از نظر طراحی بدنه هیوندای جنسیس از بنز اس کلاس و پورش پانامرا سرتر و بهتره .
پیکان جوانان
۲ دی ۱۳۹۳چون 8000 دلار پولشه آقای ساسانی
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۲ دی ۱۳۹۳درود . بله درست میفرمایید .
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۲ دی ۱۳۹۳درود .
ببخشید من به اشتباه گفتم که ساعت IWC المانی است .
این ساعت یک ساعت سوئیسی است و مخفف
( International Watch Company ) می باشد .
احمدرضا
۲ دی ۱۳۹۳من لکسس رو ترجیح میدم هم شیک تره هم بادوام تره و هم صفحه نمایشش بزرگ تره 0.1اینچ بزرگ تره
فرید
۳ دی ۱۳۹۳دوام رو خوب اومدی…دوام لکسس (۱) کجا…دوام بنز(۲۴) کجااااااا…
پس یه دلیلی داشت تویوتا و بی ام دبلیو رفتند با هم همکاری کردند چون بی ام دبلیو ها با لکسسی ها رابطه خیلی خوبی دارند و مثل بنزیا متعصب نیستند….آفرین به تو که واسه خوب بودن و بد بودن هم دلیل میاری نه مثل بعضی ها متعصبانه نظر میدهند.
سهیل
۲ دی ۱۳۹۳من خودم رو ژاپنی ها متعصب هستم…اما با وجود برخی برتری های روی کاغذ لکسوس نسبت به بنز…نظرم بیشتر به بنز خواهد بود…بالاخره یه قرن تجربه کم چیزی نیست .
shahin
۲ دی ۱۳۹۳اگه بنز سوار شی بنظرم کلاسش بیشتر باشه تا لکسس سوارشی
shahin
۲ دی ۱۳۹۳البته تو ایران اینجوری فکر میکنن
فرید
۳ دی ۱۳۹۳دقیقا شاهین جان…
من یکی از دوستام بنز اس کلاس داره…عقده کلاس داره بگو چرا…خودش داشت تعریف میکرد که رفتیم یه جشنی…نگهبان تا ماشین من رو دید کلی عزت و احترام گذاشت و ماشین من رو راهنمایی کرد و گفت بفرمایین بفرمایین اون جلو…من یه حالی کردم…حالا اگه لکسس بود که اصلا این کارو با من نمیکردند…
این حرف هارو یه بنز سوار میزنه…عقده شهرت و مقام و اکثرا هم توی ایران همین فکر رو دارند…و بیشتر کسانی که که عقده شهرت و مقام و اینجور چیزارو دارند و جبهه گیری میکنن در مقابل سایر برندها(بی دلیل) میرن بنز میخرند…اگه کسی بدونه خوبه ها…این دوستمون هم جزو همین افراد عقدا ای این مملکت هستند که من به نوبه خودم به صورت رسمی واسه این آقا متاسفم و همچنین برای امثال این دوستان که همچین طرز فکری دارند.
حالا شما یه اس کلاس ۲۰۱۲ رو بزار بغل یه ال اس ۲۰۱۲ ابهت رو ببین که ابهت کی بیشتره؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!.زیبایی نه ها…ابهت!!!!!!!!
کاملا باهات موافقم.
Ahmad..F12
۳ دی ۱۳۹۳فریییییییییید…. :D :D :D
خیلی دیوونهای پســـــــــــــر :D
اگه بدونی چقدر خندیدم…. :D
قیافتو جلوم تصور میکردم داری اینارو میگی میخندیدم
فرید
۳ دی ۱۳۹۳احمد جون یدونه ای :-D :-D :-D
یعنی این حرفارو به من داشت میزد میخواستم سرش رو بکنم تو اگزوز اون اس کلاسش :-D
overclock
۲ دی ۱۳۹۳بنز شاهکاره با دوام لولس با کیفیت کم مصرف با کلاس مطمئن پاک و قدرتمند
حسین
۲ دی ۱۳۹۳یه روزی میشه ایران خودرو از اینا تولید کنه؟
هادی
۲ دی ۱۳۹۳اون روز تمامه مردم دنیا رفتن فضا زندگی میکنن و زمین خالی شده مردم میرن المان چون اونجا خالیه هیچ کس نیست میرن سمته انبار بنز ماشین سواری کنن
علي
۲ دی ۱۳۹۳فکر نمی کنم اینجور مقایسه اصلا درست باشه !
بنز دیزلیه لکسوس بنزینی و موتور های دیزلی نسبت به بنزینی گشتاور بیشتری ایجاد می کنند
حجم موتور لکسوس 2.5 برابر بنزه خوب به طبع مصرفشم بیشتره
در آخر هم تکنولوژی ساخت موتور بنز چند سال بعد از لکسوسه
در کل ممنون از مطلب خوبتون !
Ahmad..F12
۳ دی ۱۳۹۳ممنون علی آقا
والا چی بگم
به هر حال از این دست مقایسه ها زیاد اتفاق میفته
MAFIA
۲ دی ۱۳۹۳هر دوتاشون خوبن و ماشین مورد علاقه من اما اگه مجبور باشم بین این دو یکی رو انتخاب کنم مرسدس بنز رو انتخاب می کنم.چون هر چی باشه نزه و حق َآب و گل براش قائلم.با اینکه از لکسوسم نمیشه گذت.
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۲ دی ۱۳۹۳درود .
مصرف گازوییل مرسدس بنز در هر سه شرایط اتوبان . شهر و جاده به 4 لیتر
نمیرسه .
با اینکه مرسدس بنز از یک موتور 4 سیلندر دیزل بهره میبره ، اما فقط 20
نیوتن متر از گشتاور لکسس با موتو 8 سیلندر 5000 سی سی کمتره .
البته اینو از یاد نبریم که مرسدس بنز در دیزل و هم در نسخه های بنزین
سوز ، گشتاور بالایی داره .
خط ترمز های بنز هم کمتره . یک مطلب بود با عنوان میلیمتر ها .
یعنی در خط ترمز اون میلیمتر ها هم سرنوشت ساز هستند .
لکسس با 9 سانتی متر طول بیشتر ، انتظار داشتم فضای بار بهتری داشته
باشه . اما صندوق لکسس 90 لیتر کوچک تر از بنزه .
شتاب بنز هم کمتر از 1 ثانیه اختلاف داره . با موتور دیزل و تنبل .
تازه این در حالی است که لکسس دو دیفرانسی است و بنز تک دیفرانسیل .
گارانتیه بنز هم بیشتره .
و اما لکسس . اینکه رتبه ی 1 جهان است و مرسدس بنز رتبه ی 12 .
از نظر امکانات لکسس برنده بود . طبیعی هم است که چون لوکترین مدل لکسسه
اما مرسدس بنز به نوعی میتوان گفت پایه ترین مدل .
اما در هر حال این مقایسه زمانی جالب تر میشد که لکسس در مدل LS از
وضعیت فنی مشابهی همچون مرسدس بنز بهره میبرد .
در هر حال هر دو خودرو عالی هستند .
همیشه گفتم باز هم میگم که منتظر ورود نسل های جدید لکسس LS . ب ام و
سری 7 . جگوار XJ و کادیلاک المیراژ هستم . رقابت داغه داغ میشد .
فقط ای کاش فاصله زمانیه مدل های پرچمدار خودروساز های لوکس ( لکسس LS
بنز اس کلاس . ب ام و سری 7 . ائودی A8 . جگوار XJ . مازراتی
کواتروپورته . و …. کمتر از یکسال بود . اونجوری رقابت بسیار داغ
میشد و مقایسه ها عادلانه تر . چون این امر طبیعی است که در اکثر موارد ،
اون مدلی که اخر از همه میاد دستش پرتره و سعی کرده که نواقص و معایب
مدل رقیب رو در محصول خودش کمتر کنه یا از بین ببره .
hamid reza
۲ دی ۱۳۹۳میلاد جان اینکه مرسدس بنز زیر مجموعه دایملر هست رو منم مطمئنم ولی اینو من حدود دو سال پیش تو تاریخچه این شرکت چاپ شده داخل یکی از روزنامه ها خوندم ک هر دفعه تاریخچه یک شرکت رو چاپ میکرد. حالا طی این دو سال اگر تغییری به وجود امده من بیخبرم. :) منتظر نسل جدید LS باشید دوستان
Predator
۲ دی ۱۳۹۳درود حمید رضا جان
کسی نگفت مرسدس بنز زیر مجموعه دایملر نیست…
ولی این تفکر ایجاد شده که الان دایملر یه کمپانی در حد تویوتا یا میتسوبیشی یا فولکس واگنه…
قضیه دایمبر اصن جداس از این بحثا…
برو سایت دایملرو باز کن
از اون بالا تا پایین عکس مرسدس میبینی و لوگوی مرسدس
به قول میلاد دایملرو خود مرسدس بوجود آورد…
دایملر چیه؟
خود مرسدس بنز
به علاوه چن تا شرکت دیگه مثل اسمارت و میباخ(که اونام فقط برند هستن و در اصل خود مرسدس بنز اونا رو میسازه…مثل قضیه مازراتی و آلفا رومئو)
تیم های مسابقه ای مرسدس
مقدار سهامی که تو شرکتای دیگه داره(مثل استون مارتین و…)
و چن تا مورد از این قبیل
درامد تویوتا فقط از راه خودرو 3 الی 3.5 برابر کل درامد دایملر(در تمام زمینه ها) هست
فقط درصد سود دایملر بالاس (نسبت به کمپانی های دیگه ب فروش مشابه)که اونم خاصیت شرکت لوکس سازه و تو شرکتای دیگه مثل ب ام و هم دیده میشه…
حالا بماند که امثال تویوتا علاوه بر خودرو در زمینه های بانکداری و مالی و ساخت قطعات و تجارت و … هم فعالیت داره
واقعا مسخرست که بخوای بگی تویوتا مالک لکسوسه و دایملر هم مالک بنزه پس این دوتا یکین
یه سر به ویکی بزنین و در مورد دایملر نگاه کنین
سال تاسیس Daimler AG رو ببین زده کی:
2007!!!
.
.
.
عرض دیگه ای نیست.
hamid reza
۳ دی ۱۳۹۳مرسی از اطلاعاتی ک دادی :)
فرید
۳ دی ۱۳۹۳حمید رضااااا :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D یعنی عاللللی بودا.
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۲ دی ۱۳۹۳درود .
متاسفانه نظر بنده هنوز در بررسی است .
Predator
۲ دی ۱۳۹۳این دوتا دو هم یه دید بزنین حتما
سایت دایملر:
http://www.daimler.com/
سایت مرسدس:
http://www.mercedes-benz.com/en/
به اینم یه نگاهی بندازین بد نیست:
http://www.mbusa.com/mercedes/index
.
.
.
.
اینا رو هم ببینین حتما:
http://en.wikipedia.org/wiki/Daimler_AG
———————-
http://fa.wikipedia.org/wiki/%D8%AF%D8%A7%DB%8C%D9%85%D9%84%D8%B1_%D8%A2_%DA%AF
———————-
http://en.wikipedia.org/wiki/Mercedes-Benz
.
.
.
.
دقت کنین به زیر مجموعه ها
خود مرسدس
واحدای کامیون سازیش
مرسدس آ ام گ
واحد های تولیدی مرسدس تو کشورای مختلف و…
سال 1998 مرسدس این کمپانی رو تاسیس کرد
کرایسلرو که حرید اون و مرسدسو به عنوان زیر مجموعه این شرکت اعلام کرد
بعد جدایی در 2007 این شرکت از دایملر-کرایسلر به دایملر تغییر نام داد…
خب؟قبل اون بنز چیکار میکرده؟مالکش کی بود؟همینطوری یدفه یه کمپانی پیدا شد گفت من مالک بنزم اونا هم گفتن باوشه؟
انگار بگی تویوتا 100 سال بعد لکسس تاسیس بشه…
.
.
.
.
لطفا دیگه رو این موضوع به این واضحی گیر ندین چون واقعا مضحکه…
مقایسه دایملر و تویوتا یکی از خنده دار ترین چیز هاییه که به عمرم شنیدم
Predator
۲ دی ۱۳۹۳متاسفانه این قضیه خیلی داره بیخ پیدا میکنه
خواهشا دیگه رو این بحث مانور ندین بزودی همه متوجه اصل قضیه میشن
فرید
۳ دی ۱۳۹۳شما تا صبح بگو این متعصبا مگه قبول میکنند…از بس که متعصب ان.
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۲ دی ۱۳۹۳درود
زیر مجموعه نیست ، اینها بر اساس شراکت دایملر و میباخ و کارل بود .
به این شرح :
کمپانی دایملر – بنز که امروزه رسما به عنوان مرسدس – بنز معروف است در ژوئن 1926 پایه گذاری شد. اساس تشکیل آن تلفیق دو کمپانی هم وطن CiezBen و Dimler Motor Geselleschaft (DMG) بود که هر دو از شرکت های پیشرو و مبتکر در صنایع خودرو آن زمان محسوب می شده اند . CienZen در سال 1871 توسط “کارل بنز” ساخته شد . گاتلیب دایملر و دستیار و همکار وی ویلهم می باخ نیز در سال 1890 ، DMG را بنا کردند . با ترکیب این دو کمپانی در حقیقت قدیمی ترین خط تولید اتومبیل سازی جهان بوجود آمد . ذکر این نکته قابل تامل است که پیش از آن هیچ یک از این دو شرکت مستقل با وجود نزدیکی محل کار خود به هم ، اطلاعی از کار یکدیگر نداشتند . کارل بنز ( 1844 – 1929 ) در اولین کوشش های خود در سال 1885 توانست اولین اتومبیل خود را با موتور درون سوز به تولید برساند . در 29 ژانویه 1886 آن را که یک اتومبیل سه چرخ با نام موتور واگن به ثبت رسانید . در سال 1889 اولین پیشرانه رسمی بنز که در واقع مکملی برای موتور واگن پیش ساخته بود تولید شد . این پیشرانه موتوری چهار زمانه تک سیلندر با سرعت بالا بود ، اما بعدها کارش را روی موتور واگن خود توسعه داد و اولین اتومبیل خویش را در سال 1888 فروخت . بعد ها در سال 1891 اولین خودرو چهار چرخ را تولید کرد . با توجه به اتفاقاتی که در سال 1900 رخ داد ، کمپانی CiezBen به بزرگترین تولید کننده اتومبیل در جهان تبدیل شد . در بخش دیگری از آلمان غربی ، درست در 60 مایلی منهیم ، گاتلیب دایملر (1834-1900) و ویلهم می باخ (1846-1929) در محل کار خود در کن استات به فعالیت مشغول بودند ، در 29 آگوست 1885 اختراع خود را که یک الگوی پیشرانه گازی مدرن بود به نام پیشرانه ساعت پدر بزرگ عرضه کردند . دایملر در هشتم مارس 1886 یک کالسکه خرید که ویلهم ویمپف آن را ساخته بود . میباخ مراحل آماده سازی این کالسکه را برای حمل پیشرانه جدید بر عهده داشت . البته طرح های مشابه یعنی یک کالسکه حامل پیشرانه پیش از آن نیز ارائه شده بود. اما این مدل یک تفاوت عمده داشت و آن هم استفاده از پیشرانه درون سوز بود . تاریخ نویسان کمپانی مرسدس از آن با عنوان کالسکه بی اسب نام بردند .
در سال 1889 دایملر و می باخ اولین اتومبیل چهار چرخ با پیشرانه چهار زمانه خود را تولید کردند و در سال 1890 این دو همکار دیرینه ، کمپانی DMG را پایه گذاری کردند و یک سال بعد یعنی در سال 1891 اولین اتومبیل خود را به فروش رساندند . خط کاری DMG به گونه ای بود که استمرار زمانی میتوانست آنرا به یک ابرقدرت مستقل در عرصه خودرو سازی تبدیل نماید ، یعنی با توجه به سابقه کوتاهی که در تاریخچه این شرکت دو نفره ثبت گردید پیشروی DMG در صورت ادامه فعالیت در شرایط مساعد می توانست امروز نام آنرا به جای هر نام دیگری بر سر زبان ها بیاندازد . اما در کنار مسائل سیاسی و تحولات اقتصادی وقت ، مشکلات داخلی ، پایه های این شرکت را سست کرد . در سال 1900 دایملر درگذشت و دیری نپایید که می باخ نیز DMG را ترک کرد.مجموعه این اتفاقات عرصه را برای پیشرفت هر چه بیشتر بنز و کمپانی اش هموار کرد . در سال 1924 پس از جنگ جهانی اول ، کشور آلمان با مشکلات اقتصادی فراوانی روبرو شد ، به همین دلیل یک توافقنامه میان دو شرکت خودروساز نو ظهور منعقد شد که به موجب این قرارداد ( که تا سال 2000 پابرجا بود ) دو شرکت توافق کردند که هر کدام تحت مارک مستقل خود و با سود مشترک محصولاتشان را بفروشند . 2 سال بعد در سال 1926 این دو کمپانی رسما با هم ادغام شدند و با نام دایملر بنز اتومبیل ها و کامیون های خود را عرضه کردند . کمپانی جدید با یادگاری از دایملر ، یعنی آرم طراحی شده توسط وی وارد عرصه شد . این آرم ( یک ستاره سه سویه ) نشانگر توانایی های این کمپانی برای استفاده ماشین هایش در هر سه زمینه کاربری زمین ، هوا و دریا ( چه نظامی و چه غیر نظامی ) بود . این ستاره اولین بار در مدل 1909 تولیدی DMG استفاده گردید، البته الگوی فعلی مرسدس بنز یک دایره در اطراف این ستاره دارد که تا قبل از سال 1937 از این طرح استفاده نمی گردید . در هر حال امروزه حاصل ادغام این دو کمپانی رقیب ، بوجود آمدن محصولات متعدد و متنوعی است که تقریبا در تمامی زمینه ها ، از دوچرخه سازی تا صنایع نظامی و حتی مسابقات اتومبیلرانی ، به بازار عرضه می شود .
اگر در متن دقت کنی میبینی که این دو در قدیم و بعد از در گذشت دایملر
اتفاق افتاد و یکی از علت هایی اسم کل شرکت را دایملر گذاشتند ، زنده
نگاه داشتن نام دایملر بود . شرکت دایملر که برای خرید مرسدس بنز پولی
پرداخت نکرد !!!!! اینها توافق کردند .
یک مطلب برای من بیاورید که نوشته شده باشه که دایملر برای این قسمت از
مرسدس بنز سرمایه گذاری کرده است .
در سال هایی هم که گذشت تصمیم بر ان شد که نام کمپانی را دایملر
بگذارند و مرسدس بنز شاخه از ان باشد .
کل شرکت میخواست که نام های دایملر . میباخ و مرسدس بنز زنده بماند .
و چون زمان اتحاد و ادغام بنز و شرکت DMG بعد از فوت دایملر بود و در
کل شرکت دایملر – مرسدس بنز ایجاد شد ، نمیتوانستند محصولی با برند
دایملر تولید کنند که مهمترین علت ان ناشناخته بودنش بود .
دایملر هیچ پلتفرمی ندارد که مرسدس بنز از ان استفاده بکند . هیچ
سرمایه گذاری توسط دایملر ایجاد نشده در مرسدس بنز .
این دو یکی هستند . دایملر – مرسدس بنز .
اما این کار خود مرسدس بنز بود که نام شرکت اصلی را دایملر نهاد . ولی
چون در متن به عنوان زیر مجموعه امده اکثریت دچار اشتباه میشوند .
حتی دایملر با خرید کرایسلر به مبلغ 36 میلیارد دلار میخواست که
محصولات مشنرکی با کرایسلر بزند که منجر به شکست شد .
این حرف شما مثل این میمونه که بگی تویوتا – لکسس . در صورتی که به
وجود اورنده ی لکسس همین تویوتا بود . یا بگیم هوندا – اکورا .
دایملر – مرسدس بنز هر دو یکی هستند و فقط اسم شرکت مادر به دست خود
مرسدس بنز دایملر نهاده شد . اگر نه در زمان خرید شرکت کرایسلر ،
با همچین اسمس رو به رو میشدی :
دایملر – مرسدس بنز – کرایسلر .
اما تویوتا اعلام میکنه که مثلا X مقدار برای توسعه و تحقیق در محصولات
لکسس سرمایه گذاری میکند . اما همچین جمله ایی را ما در دایملر شاهد
نیستیم . چون فقط به عنوان یک نماد است .
Ahmad..F12
۳ دی ۱۳۹۳میلاد جان دقیقاً همینطوره
کاملاً درسته
گاتلیب دایملر – کارل بنز و ویلیام میباخ با هم نام “مرسدس بنز” رو بوجود آوردند.
مرسدس بنز هیچ آقا بالاسری نداره
حسین
۲ دی ۱۳۹۳درود. میلاد جان اونی که آخر همه میاد دستش پرتره ولی زودتر هم قدیمی میشه چون نسل جدید بنز 2 سال بعدش رونمایی میشه
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۲ دی ۱۳۹۳درود .
یک مطلبلی میخوام عرض کنم که هیچ ربطی به این پست نداره و از این بابت از
همه عذر میخوام فقط برام خیلی جالب بود .
دو سال پیش که تب حرف موتور های یورو 4 بالاگرفت ، گروه زامیاد اعلام
کرد برای موتور مزدا 2000 ، موتور 1.7 لیتری پیکان وانت را در نظر
گرفتیم . چون استاندارد یورو 4 را پاس میکند !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
در این دوسال من هیچ اقدامی از این گروه زامیاد ندیدم . تا اینکه
نمایندگی ایی که نزدیک محل کارم بود یک وانت مزدا دیدم که راهنماها به
کنار چراغ های اصلی کوچ کرده و نام ((( کارا ))) بر روی جلو پنجره ی ان
نوشته شده !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
رفتم پرسیدم ، گفتن که موتورش موتور 1700 سی سی پیکانه .
من نمیدونم گروه زامیاد چه فکری با خودش کرده .
پسرفت پشت پسرفت.
بدرود .
احمد
۲ دی ۱۳۹۳کاش فقط پسرفت بود
ما داریم به جایی میریم که در فرهنگ لغات کلمه ای براش نیست :(
خودرو ساز های ما جز پسرفت کردن کاری بلد نیستند
باور کنید الان تو بدبخت ترین کشور های دنیا هم این اتفاقا نمیافته
mahdi
۲ دی ۱۳۹۳آقا میلاد گروه زامیاد چه ربطی به مزدا داره.مزدا وانت متعلق به گروه بهمن هست .بهرحال مردم به دلخوشی موتورش این وانتو میخریدن حالا که دیگه موتور پیکان گذاشتن روش گند زدن توش با این وجود بازهم یه عده میخرن
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۲ دی ۱۳۹۳بله ببخشید من قاطی کردم امروز . معذرت میخوام
سعید
۲ دی ۱۳۹۳بنز بخاطر برندش اولش شد واگرنه لکسوس یه سر گردن بالاتر بود
فقط المان-فقط bmw
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۲ دی ۱۳۹۳درود .
فقط به خاطر برندش ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!
یعنی اون مشخصاتی که اون پایین نوشته شده را نخوندی ؟؟؟؟
فرید
۳ دی ۱۳۹۳دقیقا سعید جان…دم این طرفداران بی ام دبلیو گرم که حقیقت رو میگن…بنزیا یکم از رقیبتون یاد بگیرین…اینقدر متعصب نباشین.
محمد نکونام
۲ دی ۱۳۹۳بخشیدا ولی از اساس مفایسه این دو خودرو اشتباه است. لکسوس 2.5برار بنز حجم موتور داره باید مصرفش بالاتر باشه.وبهتر بود میزان mpg این دو خودرو مقایسه میشد،توسایت لکسوس ومرسدس بنز mpg دو خودرومقایسه کن اون وقت ببین کی سر تره.
اگه به اینه مصرف 206 ازمرسدس E کلاس کمتره خب پس نتیجه می گیریم 206 بهتره.
حکم:جایگاه نخست 206
جایگاه دوم بنز E کلاس
Ahmad..F12
۳ دی ۱۳۹۳محمد جان میزان MPG همون LP100K هست که من تبدیل کردم و لذا هیچ فرقی نداره!!!!
اعداد و ارقام صحیح هستند.
RETOLEX
۲ دی ۱۳۹۳من دوست داشتم ls شباهت بیشتری به es داشته باشه چون es یه خورده اسپورت تر هست
واقعا موضوع بنز و بی ام و ولکسس من رو گیج کرده
موتور مرسدس میتونست از این بهتر باشه “ولی از نظر هیبریدی خوبه ”
شاید بگین مصرف سوخت و الودگی تولید شده توسط لکسس کمی زیا باشه ولی باید به حجم موتور هم توجه کرد
لکسس یه موتور پر قدرت v8 داره ولی در مقابل مرسدس با موتور 4سیلندر خطی
شاید از نظر هیبریدی بودن مرسدس بهتر باشه ولی از نظر قدرت لکسس یه چیز دیگه هست
علي
۴ دی ۱۳۹۳اصلا بعیده که ال اس شبیه ای اس باشه چون کلا فلسفه ساخت دو خودرو باهم متفاوته
ال اس رو اینجوری تعریف میکنن که شما سوار ماشینی بشی که فکر کنی اصلا سوار ماشین نشدی :D
ولی ای اس به قول خودتون اسپرت تره :)
لاکی استریک
۲ دی ۱۳۹۳ژاپنی ها همیشه عددی که میگن به واقعیت نزدیک تره ها
mory
۲ دی ۱۳۹۳ایول از این مقاله ها زیاد بزارید
عالی بود
بنز به طرز خیره کننده ای پیشرفته تر بود.
کسی می دونه بنز از کدوم ربات ها برای تولید استفاده می کنه؟
بی ام و که از کوکا استفاده می کنه ؟
مک میسل
۲ دی ۱۳۹۳سلام موری جان
مرسدس بنز هم از ربات های کوکا استفاده میکنه،مجموع شرکت های المانی زیر مجموعه فولکس واگن و خود فولکس واگن هم از ربات های کوکا استفاده میکنند
mory
۲ دی ۱۳۹۳عزیز می دونی ژاپنی هام ازین رباتا استفاده می کنن یا نه
کاکو خیلی ها رو ساپورت می کنه
اگه یه مقاله هم در این مورد میذاشت ن عالی می شد
فرزاد
۲ دی ۱۳۹۳تو مملکت ما بنز و بی ام و رو بیشتر دوس دارن تا ماشنینای دیگه.
Camaro 1978
۲ دی ۱۳۹۳من از این مقاله دریافتم که:
1. لکسوس LS600h “گل سر سبد” محصولات لکسوس هست ،(سه بار اینو فهمیدم)
2. بنز از لکسوس بهتره حداقل تو این مقاله.
3. …
4MATIC
۲ دی ۱۳۹۳S400هیبرید می ارزه به 100 تالکسوس
فرید
۳ دی ۱۳۹۳اینم یه متعصب…آخه چی آخه…خجالت نمیکشی این حرف های بچه گانه رو میزنی…از ۵۰۰ تا دیدگاهت خجالت بکش…بیا یه دوتا نظر بده آدم یاد بگیره جای این حرفا ی بچه گانه…متاسفم که بنز همچین طرفدارایی داره…
4MATIC
۲ دی ۱۳۹۳لکسوس هرچی هم باشه یه چرخ بنز نمی شه
یه پسر
۲ دی ۱۳۹۳دوستان لکسوس 3 برابر بنز قیمت داره یا من اشتباه می کنم ؟!!!
4MATIC
۲ دی ۱۳۹۳افرین بنز
تسلط برا اسمان ها وزمین
امید
۲ دی ۱۳۹۳هردوشون عالی هستن ولی بنز یه چیز دیگس حس داشتنشم ادمو شاد میکنه
مصطفی
۲ دی ۱۳۹۳قیمت بنز درسته؟یا قیمت لکسوز زیاده؟!
Ahmad..F12
۳ دی ۱۳۹۳قیمت ها درست هستند
hamid reza
۲ دی ۱۳۹۳نمیدونم چرا اینقدر پست هایی مقایسه ای ک یک طرف لکسس هست تو مقایسه ها اینقدر جنجالی شده؟ البته اینو من به فال نیک میگیرم. این یعنی لکسس بد جوری باعث ناراحتی خاطر جرمن ها شده. :) خود شرکت ها که با ارامش و دور از جنجال دارن با هم رقابت میکنن فقط ما هستیم با تعصب های زیاد خودمون منطقی و غیر منطقی از یک برند دفاع میکنیم. بهتره یکم به این مسئله فکر کنیم گرچه خود منم درگیر این موضوع هستم. بهتره فکر خودمون باشیم و ماشینهای اشغالی ک باهاشون رو به رو هستیم و همگی به اجبار باید سوار شیم. یا حق
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۲ دی ۱۳۹۳درود .
الان بهت میگم حمید رضا .
چون هنوز هیچ نشریه ایی ، شبکه ایی ، شخصی نتوانسته به طور مطلق بگه بنز
خوبه و لکسس بده . یا لکسس خوبه و ب ام و بده و …..
رقابت به قدری نزدیکه که قضاوت روی لبه تیغه .
به نظر من این معادله هیچوقت حل نخواهد شد و فقط در برهه ای از مان
برتری به اسم یک برند خواهد بود . یک زمان لکسس . یک زمان ب ام و . یک
زمان بنز . یک زمان ائودی . و …..
عرض کردم فقط در برهه ای از زمان .
چون یک ماشین نمیتونه به طور کامل بد یا خوب باشه .
فقط اینو فهمیدم که موفقیت از آن برندی است که بیشتر تلاش برای بهتر شدن
میکند .
hamid reza
۳ دی ۱۳۹۳منم همین نظر رو دارم میلاد
هیچ شرکتی همچین ادعایی نمیکنه که من کاملم و تو همه زمینه ها حرف اول رو میزنم ولی بعضی از طرفدارای متعصب اینو میگن. همه این رقابت ها هم به نفع مشتری تموم میشه
Ehsan
۲ دی ۱۳۹۳عملکرد موتور بنز واقعا حرفی برای گفتن نگذاشته ، البته با توجه به قدرت 439 اسب بخاری لکسوس و 228 اسب بخاری بنز و البته اختلاف شتاب 0.8 ثانیه ای که زیاد نیست این عملکرد بیشتر به چشم میاد البته وزن کمتر بنز (حدود 400 کیلو) به شدت در این ارقام تاثیر داره در حالی که از نظر ابعاد بنز بزرگتر هم هست البته قیمت s300 فکر کنم 72000 پوند باشه نه این قیمتی که نوشته ، یعنی اختلاف قیمت 28000 پوندی O-o که به قول یکی از دوستان میشه باهاش یک ماشین دیگه خرید :-D
Ehsan
۲ دی ۱۳۹۳قیمت بنز 72260 پوند است که با کم کردن 41477 پوند افت قیمت عدد 30783 بدست میاد که به اشتباه جای قیمت نوشته شده لطفا درست کنید اعداد رو
ناشناس
۲ دی ۱۳۹۳خب قیمتاشون رو هم نیگا کنیین با پول بنز میشه ردو تا لکسس خرید
Ehsan
۲ دی ۱۳۹۳قیمت فول هردو تقریبا یکیست ( 3 هزار دلار اختلاف )
Predator
۲ دی ۱۳۹۳درود
جناب ناشناس لطفا اول متنو کامل بخونین
میلاد
۲ دی ۱۳۹۳infinti q50 premium hybrid
bmw activehybrid 7
اینا رو هم تو این رده فراموش نکنید.
David
۲ دی ۱۳۹۳لکسوس عالیه
سپهر
۲ دی ۱۳۹۳من نمیدونم این لکسس چرا انقدر میخواد خودشو در سطح بنزوبی ام و جلوه بده اخه یکی نیست بهش بگه بابا سابقه ی بنزوبی ام و کجا سابقه ی تو کجا من ندید بنزرو انتخاب میکنمو اونو برتر این میدون میبینم لکسس ماشینای خوشگل و بادوام وپر قدرتی میزنه و من خودمم خیلی ماشیناشو قبول دارم ولی هیچ وقت در سطح بنزوبی ام و نمیدونمش.
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۲ دی ۱۳۹۳درود .
سپهر جان لکسس هم به لطف و کمک های تویوتا رقیب قدرتمندی برای المانی ها
به حساب میاد . حتی بیشتر از جگوار و کادیلاک و مازراتی و اینفنیتی و …
بی انصافی است که تلاش و پیشرفتش رو نادیده بگیریم . فعلا هم که طبق
اطلاعات جی دی پاور ، رتبه ی یک در کیفیت است .
اما خب هر برندی برتری هایی نسبت به دیگری دارد .
الان مهمترین رقیب المانی ها همین لکسسه . چون دیدم منطقی هستی با شما
منطقی صحبت کردم .
راستی سپر اینو یادم رفت بهت بگم که ب ام و 8 سال پرفروش ترین برند
لوکس جهان بود .
علي
۴ دی ۱۳۹۳الان اینکه ندیده ماشین میخره منطقیه ؟ :D
جالبه واقعا !
محمد
۲ دی ۱۳۹۳مقایسه این دو خودرو اشتباه چون در یک کلاس نیستندولکسوس با 2.5برابر حجم موتور مصرف عالی نسبت به بنز داره.و بهتر بود mpg این دو خودرو مقایسه می شد اون وقت ببین لکسوس چقدر سر تره .اگه به اینه خب پس 206 از مرسدس E کلاس بهتره چون مصرفش کمتره پس:
حکم:
جایگاه نخست پژو 206
جایگاه دوم مرسدس E کلاس!!!!!!!!!!!
Ahmad..F12
۳ دی ۱۳۹۳شما چرا شخصیت دوگانه دارید!!!!! :)
همین کامنتو بالاتر با یه نام دیگه نوشتید!!!
عجــــــــــــــب….
فرید
۳ دی ۱۳۹۳آقا سپهر ببین چی گفتی که میلاد!!!! جوابتو داد…فعلا همین جوابا واست کافیه…
میلاد ، فقط آلمان ، فقط بنز
۳ دی ۱۳۹۳درود ، اتفاقا اقا سپهر لکسس سواره
سپهر
۲ دی ۱۳۹۳بعدم اصالت و خوشتیپی وثروت نمایی که بنز تو خیابون داره لکسس نداره.
محمد ، فقط ژاپن
۲ دی ۱۳۹۳اونی که پولدار باسه هیچوقت دنبال ثروتنمایی نیست ، […]
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۲ دی ۱۳۹۳درود .
محمد جمله ی طلایی رو بگو .
سپهر
۲ دی ۱۳۹۳چرا بهت بر میخوره ؟من کی گفتم کسی دنبال ثروت نماییه گفتم یعنی خودشو توخیابون به عنوان یه ماشین اصیل نشون میده هرچند که از نام کاربری که گذاشتی معلومه چقدر رو برندای ژاپنی تعصب داری فقط نمیدونم اینایی که انقدر تعصب دارن چی بهشون میماسه؟؟؟؟ […] اتفاقا یه زمانی rx350 داشتم.
فرید
۳ دی ۱۳۹۳مثل اینکه به شما خیلی میماسه که این حرفارو میزنی…اول خودت رو ببین بعد این حرفارو به دیگران بزن :-D
مک میسل
۲ دی ۱۳۹۳محمد جان این سپهر هم زیاد دور از واقعیت نگفت.واقعا اون شکیلی که بنز داره لکسوس نداره،طرفدار های ژاپن اینو باید قبول کنن
محمد ، فقط ژاپن
۲ دی ۱۳۹۳انتخاب من لکسوس
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۲ دی ۱۳۹۳درود .
چطوری محمد ؟؟؟
اون جمله ی طلایی توافق امیز خودت را یک بار دیگر برای یکی از دوستانمون
بنویس . منتظرم .
محمد ، فقط ژاپن
۲ دی ۱۳۹۳هیچ ماشینی کامل مطلق نیست
هر برندی تو یه چیزی تبحر داره
لکسوس توی کیفیت
بنز توی نوآوری و اصالت
فولوکس واگن توی مدیریت
تویوتا توی مشتری مداری و مصرف سوخت
و …
و اینکه ما میگیم طراحی بنز فوق العاده با اصالت و شکیله دلیل بر این نمیشه که طراحی لکسوس زمخت و بد قیافس نه ، منظور ما اینه که اگه طراحی بنز 100 باشه طراحی لکسوس 85 شده …
یا مثلا اگه بگیم کیفیت و کم خرجی لکسوس فوق العادس دلیل بر این نمیشه که بنز پر اسطحلاک و بی کیفیت باشه نه به هیچ وجه …
هر گلی بوی خودشو داره ، یکی با بنز حال میکنه یکی با ب ام و یکی با لکسوس یکی با پیکان ؛ و این اصلا کار درستی نیست که انقدر متعصبانه نظر بدیم
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۲ دی ۱۳۹۳افرین بر شما .
حالا یک سوال دارم ازت :
ایا به نظر شما دوران بنز و ب ام و ائودی تمام شده ؟
Ahmad..F12
۳ دی ۱۳۹۳محمد جان گل کاشتی داداش :)
آفرین ♥
Ehsan
۲ دی ۱۳۹۳سلام بر محمد عزیز ، اگر غیر از این انتخاب میکردی عجیب بود ، راستی الان چی سوار میشی :-D ;-)
محمد ، فقط ژاپن
۲ دی ۱۳۹۳الآن با پای پیاده بر زمین خداوند راه میرم ، وقت طلاست ، خیلی کم میام پدال واقعا زندگی سختیه :D چطورین بچه ها چه خبر من نبودم کی از ژاپن دفاع کرد؟
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۲ دی ۱۳۹۳درود .
یک چند نفری که حالم از هر چی تویوتا و لکسس بود به هم
خورد . اما با این جملات طلایی تو دوباره دگدگون شدم .
حتما به جیمیل من بیا . اگرم جیمیلت همونه که منتظر
پیامم باش .
Ehsan
۲ دی ۱۳۹۳ای کلک اومدم مچ بگیرم رکب زدی :-D
خیالت راحت چند نفر از دوستان هستند که هوای ژاپن رو دارند و البته بعضی وقت ها همه چی رو زیر میگیرند :-)
مک میسل
۲ دی ۱۳۹۳فرید و…
فرید
۳ دی ۱۳۹۳میلاد خدارو شکر که حالت از لکسس و تویوتا بهم خورد…چون منم با تعصبای بیجای تو و گروه متعصبین بنز همین حس رو نسبت به بنز پیدا کردم…چه حس متقابلی…
تا وقتی من هستم نمیزارم کسی به تویوتا و لکسس بد بگه… با اینکه مقام های تویوتا جواب دندان شکنی به شماهاست …همونا واستون از صد تا جواب بدتره…
فعلا بیاین زیر ۱۰ تا… اومدی بگو بیام باهات صحبت کنم…فعلا که ۲۴ جدولی…خیلی مونده تا زیر ۱۰ تا :-D
مصطفی
۲ دی ۱۳۹۳مصرف لکسوز نسبت به مرسدس بنز خیلی بیشتره!تازه گرون تر هم هست!
محمد
۲ دی ۱۳۹۳مقایسه این دو خودرو اشتباه چون در یک کلاس نیستندولکسوس با 2.5برابر حجم موتور مصرف عالی نسبت به بنز داره.و بهتر بود mpg این دو خودرو مقایسه می شد اون وقت ببین لکسوس چقدر سر تره .اگه به اینه خب پس 206 از مرسدس E کلاس بهتره چون مصرفش کمتره پس:
حکم:
جایگاه نخست پژو 206
جایگاه دوم مرسدس E کلاس!!!!!!!!!!!
مک میسل
۲ دی ۱۳۹۳کلا بنز یه سر و گردن بالاتره.موتورش در کل عملکردش از لکسوس بهتره.
اون فرمون لکسوس داره داد میزنه که اقا من سایییده میشم.
قیمت فول دو مدل هم تقریبا یکیه.
بنز شکیل تر هم هست
RETOLEX
۲ دی ۱۳۹۳قبول دارم موتور بنز با این حجم عمل کرد واقعا خوبی رو داره
اقا طرفداره بنز هستی چرا کیفیت لکسس رو زیر سوال میبری
ای خدا نمردیم و دیدیم کسی میگه کیفیت تویوتا بد هس
فرید
۳ دی ۱۳۹۳:-D :-D :-D :-D :-D :-D منم دیدم علی جان… تاحالا ندیده بودم.
RETOLEX
۲ دی ۱۳۹۳مک میسل جان شما که میدونی تویوتا از نظر کیفیت یکی از سرسخت ترین رقیب های فولکس هست پس چرا این حرف رو میزنی
فرید
۳ دی ۱۳۹۳چییییییی؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!! فرمونش داد میزنه من ساییده میشم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
این حرف های بچه گانه از شما هم بعیده ه ه ه …یه عده متعصب دور هم جمع شدن و حرف های بچه گانه میزنند…واقعا خجالت آوره!!!!!!!از تو با ۲۰۰۰ تا نظر انتظار همچین حرفی رو نداشتم…
وقتی پدال عکس اشتباه رو میزاره بایدم شما همچین حرفی بزنی دیگه…ولی با وجود اون عکس باز هم بعید بود…متعصب نه شاخ داره نه دم…
علي
۳ دی ۱۳۹۳اگه فرمون لکسوس میگه من ساییده میشم پس چراغای بنز میگه من کنده میشم داشبوردشم میگه من کنده نمیشم یکی منو کنده کنه دیگر قطعاتم یه حرفایی میزدن دورهمی :D
فرید
۳ دی ۱۳۹۳علی :-D :-D :-D پس سرشون حسابی گرمه ما خبر نداریما :-D :-D
Ahmad..F12
۳ دی ۱۳۹۳ای بابا چند بار این کامنت رو مینویسی دوست گرامی
mpg رو مقایسه کنین چیه چه ربطی دارههههه!!!!!!!!
خب mpg همون lp100k هستتش دیگه!!!! :D