نمایشگاه ژنو ۲۰۱۳ : امسال همانند ژنو ۲۰۱۲ ، تیونر سوئیسی FAB دیزاین ، توجه بیشتری بر محصولات شرکت مک لارن داشته است و با کار بروی دو مدل از محصولات این شرکت سعی در معرفی خود بعنوان یکی از تیونرهای موفق برند مک لارن دارد . علاوه براین دو محصول ، FAB دیزاین به سراغ محصولات پورشه و مرسدس بنز رفته تا با تیونینگ آن ها با نام های بزرگ فعال در زمینه ی تیونیگ این دو برند به رقابت بپردازد .
محصول اول مورد بررسی با نام Chimera ، از تغییرات برروی مک لارن 12C حاصل شده است . بهبود عملکرد آیرودینامیکی بواسطه ی تغییرات اعمال شده در نمای ظاهری ، از بارزترین تغییرات در این مدل است . کیت بدنه ی جدید نصب شده برروی این مدل از کربن فوق العاده سبک GFK ساخته شده است . این کیت جدید اجزایی همچون اسپلیتر جدید جلو ، ورودی های هوای جانبی از جنس کربن و آستانه ی جدید درها که همگی از کربن ساخته شده اند و همچنین تغییرات کامل در نمای عقب و سپر جلو را شامل می شود . تغییر در طراحی ظاهری به کمک کیت بدنه ی جدید باعث شده تا جریان هوا به نسبت مدل استاندارد بهتر برروی بدنه به حرکت در بیاید .
FAB دیزاین خوشبختانه فقط به طراحی ظاهری بسنده نکرده و کابین هم با تغییراتی که به خود دیده زیباتر شده است . سفارشی سازی کابین به کمک فرمان سه پره Evoline و تریم های کربنی به رنگ بدنه ، صورت گرفته است . همچنین مهمترین تغییر فنی به کمک سیستم اگزوز جدید حاصل شده است که ۱۵ اسب بخار به قدرت سوپراسپرت انگلیسی افزوده است .
محصول دوم بر مبنای مک لارن 12C اسپایدر ، شکل گرفته است و Terso نام دارد . سال گذشته FAB دیزاین با نصب این کیت بدنه ، مدل کوپه را تزیین کرده بود . کیت بدنه ی جدید شامل سپر جدید با ورودی های هوای بزرگتر ، رکاب های جانبی جدید ، ورودی های هوا مجدد طراحی شده و سپر و دیفیوزر جدید در عقب می باشد . علاوه براین موارد یک اسپویلر جدیدی در عقب نصب شده که بالای اسپویلر استاندارد قرار گرفته است . در یک اقدام جدید و مبتکرانه ، شاهد نصب یک اسپویلر در پایین شیشه ی جلو هستیم . رینگ های ۲۰ اینچی سه پره که با لاستیک های دانلوپ پوشیده شده اند از دیگر موارد قابل توجه در نمای خارجی هستند .
در کابین نیز FAB Design پاسخگوی هر نوع سلیقه است . بطوریکه خریدار می تواند از تریم های کربنی و یا آلومینیومی و همچنین پوشش هایی از چرم و یا آلکانترا برای تزیین کابین ماشین خود بهره ببرد .
سیستم اگزوز جدید نصب شده با خروجی متفاوتش باعث شده تا قدرت ۶۸۰ اسب بخار و گشتاور ۷۱۵ نیوتن متر قابل دسترس باشد . از این محصول تنها ده دستگاه تولید خواهد شد .
Emperor II نام محصول دیگری است که بر پایه ی پورشه کاین S دیزل شکل گرفته است . نسخه ی یک Emperor در نمایشگاه ژنو ۲۰۱۱ رونمایی شده است . بنابه گفته ی FAB دیزاین نسخه ی دو دینامیک تر ، مجلل تر و پیچیده تر از نسخه ی قبلی است .
تغییرات فنی صورت گرفته برروی این مدل ، مانند استفاده از سیستم اگزوز جدید با چهار خروجی ، فیلتر هوای اسپرت برای موتور V8 و بهینه سازی سیستم الکترونیک موتور سبب شده اند تا افزایش ۴۸ اسب بخاری قدرت ، افزایش ۸۰ نیوتن متری گشتاور ، افزایش حداکثر سرعت به میزان ۵ کیلومتر در ساعت و رسیدن به رقم ۲۵۷ کیلومتر در ساعت و شتاب صفر تا صد ۵.۴ ثانیه ای را شاهد باشیم . پس از تغغیرات فنی به سراغ تغییرات ظاهری می رویم جایی که سعی شده تا با اضافه کرن کیت بدنه ی جدید نمایی متفاوت به SUV پورشه داده شود . این کیت شامل ، اسپویلر و ورودی های هوای بزرگتر به منظور بهبود خنک کاری و همچنین هود کربنی در قسمت جلو می باشد و در نمای عقب ، اسپویلر سقفی و سپر جدید به همراه چهار خروجی اگزوز به چشم می خورد . در نمای کناری رینگ های ۲۲ اینچی زیبایی خاصی به کاین دیزل S بخشیده اند .
در نمای داخل بنا به سفارش مشتری امکان استفاده از پوشش چرم و یا آلکانترا و همچنین تریم های کربنی وجود دارد .
آخرین محصول مورد بررسی از FAB دیزاین ، Bayard نام دارد . این خودرو بر پایه ی مرسدس بنز SL 63 AMG شکل گرفته است . بدون شک این محصول با ظاهر مجلل خود طرفداران بسیاری خواهد داشت اما ، تنها ۳۵ دستگاه از این خودرو ساخته خواهد شد .
کیت بدنه ی نصب شده یکی از منحصربفرد ترین کیت های FAB دیزاین است . با نگاهی به لباس جدید Bayard اجزایی همانند اسپویلر جلو ، ورودی های هوای بزرگ در قسمت جلو به منظور بهبود هوارسانی به موتور مجهز به توربو شارژر، نوارهای کربنی جلو پنجره ، رکابها و گلگیرهای جدیدکه موجب عریض تر شدن ۷۰ میلی متری محور جلو و ۱۲۰ میلی متری محور عقب شده اند و اسپویلر و دیفیوزر در نمای عقب برای بهبود جریان در قسمت عقب ، جلب توجه می کنند .
در نمای داخلی نیز امکان سفارش بهترین مواد وجود دارد تا سفارشی سازی کابین به بهترین نحو صورت گیرد . مهمترین تغییر در کابین تغییر جای ایربگ فرمان است که کاهش صدمات ناشی از تصادف با سرعت بالا را با خود به همراه دارد .
موتور سیکل اوتو V8 پس از تغییراتی که بررویش صورت گرفت به قدرت ۶۳۰ اسب بخار ، گشتاور ۸۸۵ نیوتن متر و شتاب صفر تا صد ۳.۹ ثانیه ای دست پیدا کرد . از دیگر تغییرات فنی می توان به بهبود راحتی رانندگی و کنترل پذیری اشاره کرد که این امر به کمک رینگ های ۲۰ اینچی سبک وزن که با لاستیک های دانلوپ پوشیده شده اند و همچنین بهبود سیستم ترمز امکان پذیر شده است .
ناشناس
۲۷ اسفند ۱۳۹۱بنز خیلی قشنگ دراومده.
abas
۲۸ اسفند ۱۳۹۱اقا به نظر من طراحی قبلی سایتتون خیلی بهتر بود.
yanni
۲۹ اسفند ۱۳۹۱بنظر من هم طراحی قبلیش قشنگتر بود.البته ممکن بخاطر این باشه که چشممون به اون طراحی عادت داره
بانک عکس خودرو (carimage.ir)
۷ فروردین ۱۳۹۲دقیقا همینطوره.
قالب قبلی شیکتر بود/
این قالب من و اسلایدرش اصلا جالب نیست.
فونتشم اگه تغییر میدادن خیلی بهتر میشد.
ebram
۷ فروردین ۱۳۹۲واقعا بنز خىلى خوشگله
میلاد
۲ اردیبهشت ۱۳۹۲از ایران شرکت نکردن؟؟
یه پراید ارتقا یافته بذارن؟؟؟؟
پراید 111 بذارن
ما کجای این دنیا هستیم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ملیسا
۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۲واقعا چه دلیلی داره که ماشین رو تیونینگ می کنن؟؟؟؟!!! به نظر من با این کار ، کار سازنده ی ماشین رو زیر سوال می برن .لطفا به این سوال من جواب بدید.
نيما
۱۰ مرداد ۱۳۹۲فاب دیزاین هرسال بهتر از پارسال
خاوری مزراتی
۲۵ فروردین ۱۳۹۳بنز چشم عقابی زیبا
نوید
۳۱ شهریور ۱۳۹۳کاینه شده عین تیون های منصوری
نوید
۳۱ شهریور ۱۳۹۳تیون فقط برای ماشین های آفرود خوبه
نوید
۳۱ شهریور ۱۳۹۳البته تیون های منصوری برای همه ی ماشین ها خوبه
Xman
۱۶ شهریور ۱۳۹۵ایول مک لارن!