سرانجام پس از مدتها انتظار، انتشار تیزرهای مبهم و عذاب دادن علاقهمندان، مرسدس-آامگ از هیولای خود در نمایشگاه فرانکفورت پردهبرداری کرده و به جهانیان اولین خودروی جادهای قانونی با پیشرانهٔ فرمول یک را نشان داد. این هایپرکار خارقالعاده، همانطور که مشخص شده بود، پروجکت وان نام دارد. نیروی این اعجوبه توسط نسخهٔ تجدیدنظر شدهٔ سیستم هیبریدی خودروی فرمول یک W08 مرسدس تأمین میشود که از یک پیشرانهٔ ۱.۶ لیتری V6 توربو به همراه چهار موتور الکتریکی تشکیل شده است. پیشرانهٔ درونسوز این خودرو میتواند به ۱۱ هزار rpm برسد که برای رسیدن به چنین چرخش بالایی، بجای سوپاپهای معمولی از سوپاپهای پنوماتیک استفاده شده است.
دو موتور الکتریکی که در جلوی خودرو قرار گرفتهاند، واحدهای پیشرفتهای هستند که توانایی دوران تا ۵۰ هزار دور در دقیقه را دارند درحالیکه بهترین موتورهای الکتریکی فعلی حداکثر میتوانند به ۲۰ هزار rpm دست پیدا کنند. موتور الکتریکی سوم اما بهصورت یکپارچه درون توربوشارژ قرار دارد و چهارمین موتور الکتریکی نیز مستقیماً روی موتور درونسوز نصب شده است. هریک از موتورهای الکتریکی جلو ۱۶۰ اسب بخار قدرت تولید میکنند و موتورهای الکتریکی سوم و چهارم نیز هرکدام قدرت یکسانی معادل ۱۲۰ اسب بخار دارند درحالیکه خروجی کلی این سیستم بیش از ۱۰۰۰ اسب بخار اعلام شده است.
مرسدس-آامگ ادعا میکند که در قوای محرکهٔ پروجکت وان نهتنها تأخیر توربو حذف شده که حتی پاسخدهی آن از یک پیشرانهٔ V8 تنفس طبیعی هم بیشتر و سریعتر است. این مهم نهفقط از طریق گشتاور فوری موتورهای الکتریکی بلکه به لطف توربوشارژری با نیروی کمک الکتریکی حاصل شده است؛ بنابراین مطمئناً این یک قوای محرکهٔ هیبریدی معمولی نیست. این سطح جدیدی از مهندسی است که برای اولین بار به جادههای عمومی راه پیدا میکند. همانطور که قبلاً میدانستیم، به گفتهٔ مرسدس-آامگ، این هایپرکار میتواند به سرعتی بیش از ۳۵۰ کیلومتر در ساعت دست پیدا کند؛ اما آیتم جدیدی که در مورد پروجکت وان اعلام شده این است که قادر است در کمتر از ۶ ثانیه از صفر به سرعت ۲۰۰ کیلومتر در ساعت برسد.
دیگر اطلاعاتی که از این شاهکار آلمانی منتشر شده عبارتاند از اینکه میتواند تا ۲۵ کیلومتر را بهصورت تمام الکتریکی طی کند و از سامانهٔ چهارچرخ محرک متغیر با کنترل گشتاور استفاده میکند. نیروی موردنیاز موتورهای الکتریکی از یک پکیج بزرگ باطریهای لیتیوم یون تأمین میگردد که بهتنهایی ۲۲۰ کیلوگرم وزن داشته و درواقع چهار برابر سلولهای بیشتری از باطریهای خودروی فرمول یک مرسدس بنز دارند. همچنین این باطریها به سیستم خنککنندهٔ سلولی هم مجهز هستند. به گفتهٔ سازنده، در شرایط رانندگی عادی، تا ۸۰ درصد از انرژی ترمز گیری احیا شده و به باطریها منتقل میگردد. علاوه بر این، سیستم الکتریکی پروجکت وان نیز با توان ۸۰۰ ولت کار میکند که دو برابر ولتاژ خودروهای پلاگینهیبریدی معمولی است.
انتقال نیرو به چرخهای عقب از طریق یک گیربکس هشت سرعتهٔ نیمه اتوماتیک کاملاً جدید صورت میگیرد که بهطور خاص برای پروجکت وان توسعه پیدا کرده است. این گیربکس که بهصورت هیدرولیکی فعال میشود، دو حالت تعویض دندهٔ اتوماتیک و دستی را ارائه میکند که کنترل حالت دستی از طریق پدالهایی منحصربهفرد صورت میگیرد. گفته شده بیش از ۶۷۰ اسب بخار از خروجی کلی قوای محرکه به چرخهای عقب منتقل میشود. پایه و اساس این ماشین را یک بدنهٔ فیبر کربنی مونوکوک با استحکام بالا تشکیل داده است درحالیکه پیشرانه و گیربکس یکپارچهٔ آن بهطور کامل توسط تعلیق عقب پشتیبانی میشود.
در داخل پروجکت وان، دو نمایشگر ۱۰ اینچی با رزولوشن بالا تعبیه شده که یکی از آنها در جلوی راننده قرار گرفته و در اصل صفحه آمپر خودرو است درحالیکه دیگری در کنسول مرکزی نصب شده است. همچنین در اینجا غربیلک فرمان منحصربهفردی استفاده شده که از غربیلک فرمان خودروهای فرمول یک الهام گرفته و بخشهای بالایی و پایینی آن صاف است. در روی این غربیلک، دکمههایی برای انتخاب حالات مختلف رانندگی و تنظیمات تعلیق به همراه چراغهای LED نشانگر تعویض دنده قرار گرفته است. غیرازاین موارد، در کابین پروجکت وان تنها دو صندلی دیده میشود که ثابت هستند اما در عوض پدالها و غربیلک فرمان قابلیت تنظیم داشته و برای رانندگان مختلف بهراحتی جابجا میشوند.
از تجهیزات این هایپراسپرت فوقالعاده نیز میتوان به سیستم تهویه مطبوع و دوربین دید عقب اشاره کرد که آخری کاملاً موردنیاز است چراکه در این خودرو پنجرهٔ عقب وجود ندارد. رینگهای جلوی پروجکت وان ۱۹ اینچی و رینگهای عقبی ۲۰ اینچی هستند که هر چهارتا با لاستیکهای میشلن پایلوت اسپرت کاپ ۲ پوشیده شدهاند. ترمزها نیز بهصورت استاندارد از نوع کربن سرامیکی هستند.
مرسدس-آامگ تنها ۲۷۵ دستگاه از پروجکت وان را تولید خواهد کرد که همگی بهصورت فرمان چپ ساخته شده و هریک ۲.۲۷ میلیون یورو معادل ۲.۷ میلیون دلار قیمت دارند. تمامی این تعداد بهطور کامل فروخته شدهاند اما نباید انتظار داشت که بتوانیم بهزودی این هایپرکار را در جادهها ببینیم چراکه سازنده پیش از عرضهٔ پروجکت وان به بازار هنوز باید به مدت ۱۸ ماه توسعهٔ آنها را ادامه دهد. درنهایت در مورد این شاهکار چهارچرخ تنها میتوان گفت که به معنای واقعی کلمه فرمول یک را به خیابانها آورده است.
Bilbo
۲۱ شهریور ۱۳۹۶نمیدونم چرا این حس رو دارم که لااقل از نظر ظاهر اون چیزی نشد که هیجانش رو واسمون درست کردن با شایعات.
خیلی از این حس هم برمیگرده به جایگاه وراغهای جلوی ماشین که ماشین رو از تهاجم عقب میکشه.
کابین هم که انگار خیلی مرسدس بنز نیست.
با این حال بنظرم ماشین شاهکار هست
مسعود
۲۱ شهریور ۱۳۹۶منم اونطوری که باید با چراغای جلو حال نکردم، ولی خب ممکن هم هست که با نسخه نهایی تفاوت هایی داشته باشه
جلوی ماشینم که فقط نقش هدایت هوا رو داره (مثه اکثر موتور عقب ها، صندوق نداره جلوش) و آیرودینامیک فرمول یک رو براش شبیه سازی کرده توو مدل خیابونی
Omid
۲۱ شهریور ۱۳۹۶یه کمی نا امید کننده بود
دیگه خبری از جلو پنجره ی معروف مرسدس نیست! و حس بنز نداره
رندرهای احتمالی که قبلا ازش منتشر شده بود هیجان انگیزتر از این بود…شاید اون ها باعث شد انتظارمون از طراحیش بالا بره…
البته در اینکه از نظر مهندسی یه شاهکاره شکی نیست
ولی اگه همین طرح رو یه شرکت دیگه میزد کسی تحویلش نمیگرفت اما چون آرم مرسدس بنز روشه همه باید تعریف و تمجید کنن!
DEADPOOL
۲۱ شهریور ۱۳۹۶آره دقیقا رندر هارو دیدم گفتم عجب چیزیه الانکه رونمایی شده میبینم فقط فنیش ترکونده قیافشم ترکیده
SERIAL WINNER
۲۱ شهریور ۱۳۹۶.
هایپرکار بنز ، اولین ماشین در کلاس خودشه که در تاریخ داره ساخته میشه
یک هایپرکار با موتور 1/6 لیتری و ابن سطح از پرفورمنس تا الان سابقه نداشته.
طراحیش به من نظر من که خیلی خوبه.
واقعا قسمت زشتی درش ندیدم.
انتظار طراحی داخلی بوگاتی شیرون رو نباید از این ماشین داشته باشی.
سبکی و آیرودینامیک فوق العاده فاکتور های اصلی در Project one هستند و باید طراحی داخلی و خارجی رو با این اهداف هماهنگ کرد.
project 1 بیشتر متفاوته تا زشت. من از چراغ های جلو ، عقب ، قوس بدنه ، باله ی عقبی ، تک اگزوزی که داره ، خیلی خوشم میاد.
الف.ی
۲۱ شهریور ۱۳۹۶قبول دارم میتونست زیباتر باشه ولی این رو هم در نظر بگیرید وقتی فرمول یک رو به خیابون بیارید و ادعا کنید این ماشین رکورد هر پیستی رو پس میگیره باید برای رسیدن به نهایت بازدهی باید از بعضی معیار های زیبایی شناسی بگذری
بخش زیادی از حس شما هم بخاطر نبودن اون جلو پنجره ی زیبای مرسدسه
به هر حال کلی تجربه فرمول یک پشت این ماشینه
Reza
۲۱ شهریور ۱۳۹۶بیشتر مشکلش اینه که جلو پنجره و چراغاش حس مرسدس بنز نداره
چیز زشت یا نقصی توی طراحیش نیست که بتونی بهش اشاره کنی
ولی تو نمای جلوش ویژگی جذابی هم (چیزی که آدم از مرسدس به عنوان اولین هایپر کارش) انتظار داره نیست
شاید دلیلش اینه که انتظارات مون از مرسدس خیلی بالاست!
تیاگو
۲۱ شهریور ۱۳۹۶از جلو منو یاد مکلارن F1 میندازه
پشتش هم منو یاد کونیگزگ رگرا میندازه
داخلش هم به طراحی های الان بنز زیاد شبیه نیست
ولی از لحاظ فنی فقط بنز می تونه یه همچین غولی رو بسازه
:::فرشاد:::
۲۱ شهریور ۱۳۹۶طراحی پشتش بیشتر از هر چیزی، منو یاد اونتادور میندازه.
محمد
۲۱ شهریور ۱۳۹۶از جلو خیلی شبیه مک لارن f1 و از پشت تلفیقی از کونیگزگ رگرا و لامبورگینی آونتادور، داخل ماشین هم شبیه استون مارتین والکریه ، ولی به نظر من عملکردش از والکری باید خیلی بهتر باشه هرچی نباشه توسط بهترین تیم حال حاضر فرمول یک ساخته شده.
محمد
۲۱ شهریور ۱۳۹۶الان یعنی با موتور ۱.۶ لیتری، درصورت پیش خرید امکان ورود به ایران هم داشت؟؟؟؟؟؟
یعنی واقعا میشد این رو تو خیابونای ما هم دید؟؟؟؟؟؟؟
با تکنولوژی های بکار رفته توش بنظر خودرو مرجعی واسه توسعه خودروهای آیندست
و البته مرسدس جواب اعتماد مشتریانشو فوق العاده داده که بنظر این خودرو پای ثابت حراجی کلکسیونرها با قیمتهای بالا باشه
علی
۲۱ شهریور ۱۳۹۶بنظرم اگه آرم ۳ پر بنز رو از روش برداریم دیگه کسی نمیتونه تشخیص بده بنزه
انتظار ظاهر بنز تری داشتم ازش
ولی در مورد فنی ش . واقعا باید بگم نفسو تو سینه حبس میکنه
TOYOTA
۲۱ شهریور ۱۳۹۶دیشب پخش مستقیم رو میدیدم .
وقتی در خودرو باز شد صندلی هاش رو دیدم انگار دوخت صندلی راننده یه ساعته انجام شده بود و کیفیت خیلی کمی داشت
یا مثلا من اصلا از مانیتورهای داخل کابین خوشم نیومد. انگار به زور دو تا تبلت جا کرده بودن اونجا برای راننده.
البته این بخش ماجراست و هیچ کس منکر توانایی فنی این خودرو نمیشه .
هر ابرخودرویی معرفی میشه من بیشتر به قدرت مهندسی کونیگزگ وان تو وان ایمان میارم که در زمان معرفیش چه شاهکاری بود و به قول شبکه نشنال جوگرافیک از سازه های قرن محسوب میشه
تنها ایراد بیرونی هم به نظرم چراغهای جلوشه . از نمای پشت عالیه .
کانسپت ویژن به نظرم خیلی زیباتر بود
از نظر مهندسی هم که کاملا بهینه شده .
الف.ی
۲۱ شهریور ۱۳۹۶این قدرت مرسدسه
این شکوه و ابهت مرسدسه
آیا کسی هست که تکذیب کند!!!!!؟؟؟؟؟؟
BMW تو همون نیمه گمشدمی تو بمون واسم (Daniel)
۲۱ شهریور ۱۳۹۶همیشه ی کسی هست که برعکس رودخانه شنا کنه.
ولی این رودخانش خیلی ویرانگره و به کسی مهلت نمیده. فقط کافیه تست بشه تا نشون بده خودروسازی آلمان وارد سطح جدیدی از توانایی و تکنولوژی شده.
الف.ی
۲۱ شهریور ۱۳۹۶کاملا موافقم
از همین الآن به طرفدارای استون تو سایت بگم اگر والکری سرعت بیشتری داشته باشه جای تعجبی نداره چون 1000 اسب بخار تنفس طبیعی در اختیار داره
باید وایسیم ببینیم تو پیست کدوم حلاج بهتریه
:::فرشاد:::
۲۱ شهریور ۱۳۹۶من عاشق مرسدس بنز هستم، برای همین توقعم ازش بیشتر از این بود. ماشین فوقالعادهایه اما با توجه به تواناییهای مرسدس بنز کبیر، یه غول وحشیتر و خوشچهرهتر تو ذهنم بود.
ستاره های پرفروغ (Daniel)
۲۱ شهریور ۱۳۹۶حاج فرشاد غولیه واسه خودش. زود تصمیم نگیر. همه رو پرپر میکنه. حالا ببین کی گفتم. چهرشم خیلی خوبه نمیدونم چرا خوششون نیومد بروبکس ولی من خیلی چهرشو دوس دارم.
فقط پورشه حریفشه که فعلا قصد ساختن چیزیو نداره.
تا اومدن پورشه سلطان بلامنازع هایپرکاراست.
مطمئن باش تمامی رکوردهایNurburgring نابود میکنه.
…
جای عشقم تو این سگمت خالیه. هی دنیای بیرحم.
عشق زیبارویان(BMW) هم بد دردیه که من گرفتارش شدم.
MOBIN POURMAND
۲۱ شهریور ۱۳۹۶خیلی خیلی باهات موافقم????
علي
۲۱ شهریور ۱۳۹۶به نظر من این ماشین با این ویژگیها که در خودش پنهان کرده و حالا حالا ها زمان میبره که ثابت بشه مطعلق به آیندست نه حال ، میتونه مثل خاری باشه بر چشم رقیبان و تمام حسودانی که قدرت خودشونو منعطف کردن به مسائل ظاهری و همینو میکنن تو بوق و کرنا تا شاید ی دونه از فروشش کم کنن ، غافل از اینکه تمام تعداد دستگاهاش تو ی شب به فروش میرسه و در آینده سود هنگفتی بابت کلکسیون کردنش گیرخریدارانش میاد و بس.به قول ما ایرانیا ((( بر چشم بد لعنت )))
با تچکر
PaRHaM
۲۱ شهریور ۱۳۹۶کاملا جوری ساخته شده ک ب صاحبش این حس رو بده ک داره ی ماشین فرمول یک رو تو خیابون میرونه!
،
بخش داخلی و عقبش حس خوبی میده
و مناسب یک خودرو با پیشرانه فرمول یکِ ؛
ولی خیلی با بخش جلوش(ب خصوص چراغ های جلو) نمیتونم ارتباط برقرار کنم ؛ ک البته طراحی سلیقه ایه ؛ مطمئنا فردی هم وجود داره ک عاشق طراحی جلوشه!
و این میتونه برای آیرودینامیک و … باشه
جذاب ترین بخشش برام ۵۰.۰۰۰هزار دور دقیقه بود!
یعنی ۸۳۳ دور در ثانیه!
خیلی جالبه
این ایده ک صندلی ها ثابت باشن و پدال ها متحرک ایده جالبیه و تو لافراری و والکایر هم وجود داره ک در کل به خاطر خوبی هایی که داره (ب طور مثال حذف قطعات متحرک صندلی در نتیجه کاهش ارتفاع خودرو) ایده خوبیه ؛ و دست مخترعش درد نکنه?❤
بخش عقبش واقعا عالیه برای همچین خودرویی??
منتظر رقابت شدید این چند خودرو هستم?❤?????
پروجکت وان
آستون مارتین والکایر
بوگاتی شیرون SS
هنسی ونوم F5
قراره حسابی حال کنیم❤?
:::فرشاد:::
۲۱ شهریور ۱۳۹۶با نظرت موافقم Bilbo جان؛ طراحیش خوبه اما بر خلاف ادعای گوردون واگنر، اصلا انقلابی نیست. خاصترین قسمت طراحیش، هواکش روی سقف و فرم صندلیهاست.
:::فرشاد:::
۲۱ شهریور ۱۳۹۶Bilbo جان به نظر منم طراحیش بر خلاف حرف گوردون واگنر، انقلابی نیست، اما بدم نیست، تنها قسمتهای خاص طراحیش، هواکش روی سقف و مدل صندلیهاست.
FcmZ
۲۱ شهریور ۱۳۹۶از نظر طراحی واقعا ازش خوشم اومد. چون با اینکه کلا ایرودینامیکه که شکل ابر خودروها رو شکل میده اما هنوزم میتونیم رگه هایی از گذشته و خط مشی حال حاضرو ببینیم. واقعا از اینکه شکل والکری بشه میترسیدم.
از لحاظ فنی که قطعا شاهکاریه.
FcmZ
۲۱ شهریور ۱۳۹۶راجب کابین خودرو وقتی به خودروهایی که وزن زیر 1300 دارن مثل فراری gto و لامبورگینی سستو المنتو و والیکری نگاه کنیم میبینیم که کابین amg به نسبت خیلی بهتر هم شده.
سامان اذری
۲۱ شهریور ۱۳۹۶بچه ها اینجارو
http://uupload.ir/files/c44j_img_20170912_102205.jpg
http://uupload.ir/files/e8fi_img_20170912_102200.jpg
???
شوخی بود ها وگرنه کار مرسدس حرف نداره
peyman
۲۱ شهریور ۱۳۹۶عکس اول ورودی هوا به سبک ماشین فرمول یک هست
ویلیامز «بنتلی. استون مارتین.مکلارن»
۲۱ شهریور ۱۳۹۶دوست عزیز طراحی والکری آینده نگرانه ،مدرن و زیبا هس و جایزه هم گرفته،طراحی هایپرکار بنز در حد والکری نیس و ازش پایین تره، درمورد کابین هم بهتره دوباره کابین والکری رو نگاه کنی،حتی کابین والکری هم بهتر از هایپرکار بنز هس،بعضی ها ب کابین والکری ایراد گرفتن و گفتن لوکس نیس و بنز کابینش لوکسه و بهتره ،ولی حالا میبینیم همچین خبری نیس!درسته ک من از استون مارتین بیشتر از بنز خوشم میاد ولی اگه یکم انصاف داشته باشین حرفامو قبول میکنین ،نیازی نمیبینم با کسی بحث کنم و فقط میگم منتظر مقایسه رسمی مجلات معتبر از این دو هایپرکار باشیم تا ببینیم حق با کیه!
ارش
۲۱ شهریور ۱۳۹۶کابین آستون مارتین خیلی جلوتراز زمانه در واقع یه جورایی ساختار شکنی هم کرده استون مارتین با ماشین خارق العاده ای که تولید کرده ارزش برند آستون مارتین رو خیلی بالا برده و دوباره به روزهای اوجش برگشته امیدوارم جگوار هم یه همچین ماشینی درست کنه.
Ferrari
۲۱ شهریور ۱۳۹۶ویلیامز عزیز منم باشما موافقم به نظرم استون طراحی زیباتری داره ضمن اینکه صدای فوق العاده ای ازموتور 12 سیلندر تنفس طبیعیش خواهیم شنید ولی این ماشین بنز هم بسیار قدرتمنده من فکر میکنم پرفورمنس و طراحی استون یکم بهتر از بنز باشه البته فقط پیش بینی کردم پرفورمنس این دو اتومبیل فوق العاده رو
SERIAL WINNER
۲۱ شهریور ۱۳۹۶.
طراحی هایپرکار ردبول اصلا و ابدا در حد این نیست. ???
طراحی والکایری کاری ندارم آیرودینامیکش چطوره ، ظاهرش خیلی زشته و هر کسی بهش جایزه داده صرفا نظر شخصی خودش رو گفته.
کابین والکایری هنوز چیزی ازش معلوم نیست که دقیقا قراره چی باشه و اتفاقا به نظر من کابین بنز جزو نقاط قوت طراحیشه.
در کل فکر نکنم کسی هایپرکار ردبول رو ماشین زیبایی بدونه. به هیچ عنوان.
پهلوان مک لارن(دانیال)Surrey-England
۲۱ شهریور ۱۳۹۶امیر جان جوگیر نشو.
البته اینو بگم که تابلو بود با این مشخصات تو مصرف سوخت از بقیه ی هایپرها و البته استون بهتره.
من خیلی قبل تر پیش بینی کرده بودم
…………
بعدشم شما والکایری رو با این چند تیکه((جواب زشت گفتنت)) مقایسه نکن که هر قسمتش از یک ماشین گرفته شده.
…………..
اینم یادتون نره که هیچکسی از دوستان خارجی رو ندیدم که بگه والکایری ماشین زشتیه.
اکثرشون تحسین کردن یا با ufo ها یا سفینه های فضایی مقایسه کردن.
……………
بعدشم این هایپر بنز حدود 1200 کیلو وزنشه((از وزن باتری ها فاکتور گرفتم)) که طراحی داخلیش نصبت به این وزن عالی نیست ولی خوبه.
این رو هم در نظر داشته باش که هایپر استون وزنش زیر 1100 کیلوگرمه و اون طراحی داخلی.
…………….
طراحی والکایری بسیار ماندگارتره و رویه دیوارهای اتاق های نوجوانان و جوانان خواهد چسبید.
………
طراحی هایپر استون جدا از جایزه ای که گرفته آینده نگرانه ترین هایپر کار جهانه.
…………
برای مثال شما اگر به شکل دوربین مخفی هایپر استون رو در پارکینگ کسی بزارید که خیلی مثل من و شما ماشین باز نیست،قطعا با پلیس تماس میگیره و خواهد گفت که فضایی ها حمله کردن!!!???
نمی خوام بگم بی عیبه تو طراحی جلوش میتو نستن بهتر عمل کنن،ولی قطعا زشت نیست.
……….
مشخصات فنی هم فعلا نمیشه نظر داد که استون بهتره یا بنز.
در آینده مشخص میشه.
ویلیامز «بنتلی. استون مارتین.مکلارن»
۲۱ شهریور ۱۳۹۶مجید جان وقتی میگی هایپرکار ردبول نشون میده ک هیچ دلیل منطقی برا زیر سوال بردن هایپرکار استون مارتین والکری نداشتی و زدی جاده خاکی! این مهندس نابغه نیوی بود ک ردبول رو ب اینجا رسونده و در طراحی و آیرودینامیک والکری نقش داشته، همه سایت های معتبر مینویسن هایپرکار استون مارتین که با همکاری ردبول«نیوی» ساخته شده،همون استون مارتینی ک ولکان و وان77 رو ساخته
،حرف شما هیچ ارزشی نداره ک میگی هایپرکار ردبول! درادامه باید بگم آخرین عکسایی ک از والکری منتشر شد طراحی نهایی والکری بوده و از خودت حرف در نیار.
طراحی والکری خیلی زیبا و آینده نگرانه هس،واقعا متاسفم ک میگی ب خاطر نظر شخصی یه نفر بهش جایزه دادن!
از زنوو و نیکولا چ خبر؟
SERIAL WINNER
۲۱ شهریور ۱۳۹۶.
بنتلی جان مهم ترین قسمت ماشین برای من موتورشه و بعد آیرودینامیکش.
قلب ماشین موتورشه و موتور این رو هم کازورث ساخته.
اسمش ، والکایری رو به کار نمیبرم ، چون این تلفظ غلطه و درستش رو هم نمیتونم به کار ببرم.
نیوی مهندس ردبوله و آیرودینامیک این ماشین رو طراحی کرده
اگر شما از ردبول خوشت نمیاد ( احتمالا ، متاسفانه ، به خاطر اتریشی بودن و انگلیسی نبودنش !) دلیل نداره ماشینی که استون تو ساختش نقش سیاهی لشکر رو داشته محصول استپن بدونم.
آرم استون رو بهش چسپوندن که بهتر فروش بره.
طراحی هایپرکار ردبول فقط یک جوجه اردک زشت رو به یاد من میاره.
SERIAL WINNER
۲۱ شهریور ۱۳۹۶.
بنتلی
شما اگر به من یک جواب قانع کننده بدی که چرا باید Valkyrie رو یک استون بدونم ، بعد حرفت رو قبول میکنم
کدوم قسمت مهم Valkyrie رو استون ساخته ؟
موتورش ؟
نه ، کازورث براش ساخته
بدنه و آیرودینامیکش ؟
نه ، ردبول ساخته
سیستم هیبرید ؟
بازم نه ! ریماک ساخته
آرم روی کاپوتش ؟
آره ! ??? این یکی مال استونه.
Ferrari
۲۱ شهریور ۱۳۹۶چون زمانی که درمورد بوگاتی حرف میزنی میگی بوگاتی شیرون نمیگی فواکس واگن شیرون
به همون دلیلی که گوشی که مارک اپل داره رو به اسم اپل میشناسیم نمیگیم چون دوربینش ساخت سونیه پس باید بگیم سونی نه اپل
دقت کنید اپل هم به کمپانی های دیگه سفارش ساخت قطعات موردنیاز محصولاتش رو میده مثل استون مارتین. این عیب نیست روزهای درخشانی درانتظار استون مارتینه
ویلیامز «بنتلی. استون مارتین.مکلارن»
۲۱ شهریور ۱۳۹۶مجید موتور هایپرکار بنزو ک ایلمور انگلیس ساخته،بخش بزرگی از مهندسیش هم توسط تیم انگلیسی براون«مرسدس» انجام شده،تهش یه آرم مرسدس چسبوندن بهش ،درمورد ردبول هم باید بگم اکثر مهندساش انگلیسی هستن و تیمش در انگلیسه،ردبول هم مثه مرسدس فقط یه اسمه ک پول زیادی داره!
SERIAL WINNER
۲۱ شهریور ۱۳۹۶.
بنتلی بازم جواب منو ندادی.
مغلطه نکن.
بوگاتی موتورش رو خودش میسازه ، شما دوست داری میتونی بگی فولکس شیرون.
دقیقا توضیح بده استون در ساخت valkyrie چه نقشی داشته ؟
من از زمان قهرمانی های پیاپی ردبول ازش خوشم آمد. البته با آمدن بنز و قدرت گرفتن فراری علاقم بهش کم شد. الان که بعد از چند سال یک هایپرکار قراره تولید بشه دوست دارم با اون اسمی که میخوام و اسم مورد علاقمه صداش بزنم.
حمیدرضا
۲۱ شهریور ۱۳۹۶فقط میتونم بگم اووووووف ??
مسعود
۲۱ شهریور ۱۳۹۶یا خدا، این دیگه چیه ???
بیشتر از اون 275 نفری که اینو خریدن، من منتظرم که بیاد خیابون و فیلماشو ببینم ??
:::فرشاد:::
۲۱ شهریور ۱۳۹۶فکر کن چقدر مرسدس بنز معتبر و محبوبه که ۲۷۵ نفر بدون اینکه این ماشین رو دیده باشن، چشم بسته چند میلیون دلار پرداخت کردن براش ??
شاهین یزدین
۲۱ شهریور ۱۳۹۶جدا از بحث فنی که حرفی واسه گفتن باقی نمیذاره…ظاهرش شبیه مرسدس بنز نیست نمیدونم شاید اشتباه میکنم اما شبیه هر چی هست، شبیه بنز نیست…. نظر شخصیم اینه که اصالت طراحی اگر دوچرخه هم ساخته میشه باید حفظ بشه چه برسه به هایپر کار
پارسا ss
۲۱ شهریور ۱۳۹۶اصلا حریف بوگاتی شیرون نیست !!!!! خدا کنه یه نسخه قدرتمند تر ازش بسازن برای رقابت با شیرون ss
Meysam..LaFerrari
۲۱ شهریور ۱۳۹۶بوگاتی شیرون در برابر این جوکی بیش نیست.
SERIAL WINNER
۲۱ شهریور ۱۳۹۶.
رفیق هدف ساخت شیرون با همه ی سوپراسپرت های دنیا فرق داره.
هر وقت Project one ، هایپرکار ردبول ، لافراری یا 918 تونستن در سرعت 370 تا 430 کیلومتر وقار و آرامش یک رولزرویس که با 40 کیلومتر در ساعت حرکت میکنه رو داشته باشن بعد باید با شیرون مقایسه بشن.
mehran911
۲۱ شهریور ۱۳۹۶قرار هم نیست باشه
.
هدف و استراتژی ساخت یک خودرو رو درک کنید
.
هدف اصلی از ساخت این خودروها رسیدن به بیشترین بازدهی ممکن در همه ی زمینه ها برای یک خودروی جاده ای خواهد بود به همین دلیل پیشرفته ترین و تکنولوژیک ترین خودروهای زمان خودشون هستند
.
بوگاتی یک کوپه لوکس با طراحی که از گذشته این برند نشات میگیره ساخته میشه که هدف اصلیش ثبت رکورد سرعته …
.
مهندسین بوگاتی سعی نمیکنن وزن این ماشین رو به کمتر از ۱۵۰۰ کیلو گرم برسونن مهندسین بوگاتی تلاش نمیکنن مصرف سوختش رو به زیر ۱۰ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر برسونن مهندسین بوگاتی تلاشی برای زدن رکورد در پیست نمی کنن
دلیل همه ی اینها اینه که بوگاتی همیشه باید یک کوپه لوکس باشه مثل چیزی که در گذشته بوده …
الف.ی
۲۱ شهریور ۱۳۹۶اگه معیار بیشینه سرعتی باشه بله
ولی این دقیقا خودروی فرمول یک خیابونیه
عین خصیصه های ماشین فرمول توش هست
ماشین فرمول هم بیشینه سرعتی بالایی نداره در عوض ترمز فوق العاده داون فورس بالا و شتاب حیرت انگیز داره
Amir Machine
۲۱ شهریور ۱۳۹۶من نمیفهمم چرا بعضیها با بوگاتی مشکل دارن!!
بابا اصلا اهداف شیرون و پروجکت وان زمین تا آسمون باهم فرق داره، همونطور که امیر عزیز (Serial Winner) هم گفت، هدف شیرون رسیدن به سرعتی بیش از ۴۳۰ کیلومتر در ساعت با راحتی یه ماشین لوکسه و مطمئناً در این زمینه بینظیره و فعلا هیچ ماشینی از هیچ شرکتی حریفش نیست.
از طرف دیگه قطعاً پروجکت وان هم در نوع خودش شاهکار بینظیر و خارقالعادهایه و شکی در این نیست.
فعلا پادشاه سرعت بوگاتی شیرونه، حالا شماها هی چپ و راست بگید شیرون هیچ چی نیست و مطمئن باشید سر سوزنی از ارزشها و تواناییهای این شاهکار خودروسازی کم نمیشه
ارش
۲۱ شهریور ۱۳۹۶واقعا شگفت زده شدم عجب هیولایی .طراحیش ترکیبی از لامبورگینی پورشه وسالین به نظرم میاد شباهت هایی هم به ماشینهای مسابقه ای لمانز دهه 90 داره کابینش هم کابین هواپیماست در کل گذشته و آینده رو با هم پیوند داده و همچین معجون خارق العاده ای بوجودآورده . منتظر شاهکارآستون مارتین هستم بدون شک این دو الگوی هایپر کارهای دهه 20 قرن جدید هستن.
mehran911
۲۱ شهریور ۱۳۹۶بالاخره مرسدس این هیولا رو معرفی کرد
.
مرسدس یک شاهکار ساخته که با معرفی اون رکوردها رو شکسته
.
همه چیز این ماشین از نظر من یک شاهکاره اما طراحی این ماشین نه !
.
طراحی این ماشین تلفیقی از مکلارن F1 در قسمت جلو و لامبورگینی اونتادور و رگرا در قسمت عقبه
بدنه این خودرو شباهت بسیار زیادی به خودروهای لمانز سالهای گذشته داره و میشه گفت طراحی این ماشین از مدل CLK GTR نشات گرفته
اگه یادتون باشه حدود سال ۲۰۰۵ شرکت آلمانی Lotec که همکاری های خوبی با پورشه و مرسدس در گذشته داشته مدل Lotec Sirius معرفی کرد طراحی اون خودرو در قسمت جلو و در کل بدنه شباهت بسیار زیادی به این ماشین داره توصیه میکنم حتما اسم Lotec Sirius رو در گوگل سرچ کنید
به هر حال مرسدس خودرویی بسیار زیبایی رو ساخت اما طراحیش من رو شگفت زده نکرد
FcmZ
۲۱ شهریور ۱۳۹۶به نظر من بیشتر از مرسدس C1000 الهام گرفته.
mehran911
۲۱ شهریور ۱۳۹۶مرسدس C111 سال ۱۹۷۰ و بعد از اون مدل C112 سال ۱۹۹۱ و مدل C1000 سال ۱۹۹۵ همه بصورت پیوسته از طراحی های هم استفاده کردند که در آخر شاهد این بودیم که شرکت Lotec که همکاری های خوبی با برند های بزرگ آلمانی داشت از زبان طراحی هایپرکار های مرسدس استفاده کرد و مدل Lotec Sirius رو ساخت که حالا میبینیم که مرسدس از طراحی اون در هایپر کار جدیدش استفاده کرده
ارش
۲۱ شهریور ۱۳۹۶ایول lotec sirius رو یادم رفته بودغولی بود برای خودش اونموقع 370 کیلومتر سرعتش بود.
SERIAL WINNER
۲۱ شهریور ۱۳۹۶0 تا 100 فکر کنم 3.5 ثانیه
MAHDI . TUNING
۲۱ شهریور ۱۳۹۶اقا من که خوشم اومد
احمد دینار
۲۱ شهریور ۱۳۹۶باید منتظر عکسهای واقعی ماشین موند. فنی که حرف نداره.
ماتئوس
۲۱ شهریور ۱۳۹۶گذشت زمان همه چیز رو در مورد این ماشین مشخص میکنه …
Infinite
۲۱ شهریور ۱۳۹۶بالاخره معرفی شد…
به نظرم مرسدس بنز حقیقتا محصول فوقالعادهای رو معرفی کرده. از نظر ظاهری دست ردی به همه طرحهای ذهنی رسانهها زد. نمای جلو ترکیبی از گذشته و آینده مرسدس بنز هست و شباهت زیادی به مرسدس بنز c112 کانسپت داره و البته فرم چراغها هم کمی یادآور مدل CW مرسدس هستند. البته فرم این بخش شباهت غیرقابل انکاری هم به مکلارن F1 داره. لوگو بزرگ ستاره سهپر روی کاپوت با این فرم و شکل هم حقیقتا یادگاری ارزشمندی از گذشته خودروهای سوپر اسپرت و کانسپت مرسدس بنز هست. در کل فرم طراحی جلو اینچنینی کاملا دور از انتظار بود اما کاملا زیبا و هیجان انگیز هست.
نمای جانبی و پشتی هم بسیار زیباست. توصیه میکنم حتما فیلم معرفی این خودرو رو مشاهده کنید تا طراحی خودرو براتون ملموستر باشه.
در زمینه فنی هم مشخصات محصول هیجان انگیزی رو نوید میدن. گرچه موتور فرمول یک این ماشین برای استفاده در جاده و خیابان بهینه شده اما مطمئنا تجربه بی نظیری رو در این زمینه ارائه میکنه و از مرسدس بنز هم جز این انتظاری نیست. استفاده از +EQ Power هم انتخاب هوشمندانهای بود که هم تکنولوژی خودرو رو بالاتر برده و هم ارزش و اعتبار برند EQ رو بالاتر میبره. فکر میکنم که نوربرگ رینگ باید آماده رکورد جدید فوقالعادهای بشه…
The best or nothing
ساسان
۲۱ شهریور ۱۳۹۶این ماشین ازلحاظ فنی قطعا”شاهکاره..ولی ازلحاظ طراحی ,نه با اصالت بنز همخوانی داره نه با این هجم ازقدرت..نه با انتظاری که از بنز داریم…طراحیش ترکیبی از مکلارن.پورشه لامبورگینی وننو واونتادور…برای همین یه چیز سردرگم وبی اصلت دراومده ..انتظارم خیلی بیشتر بودتوطراحی..ولی با این حال تو تکنولوژی رودستش نیست تو هایپرکارها.معرکس
mohammad_FM 480
۲۱ شهریور ۱۳۹۶اوووووه واقعا شاهکاره.
0-200 زیر 6 ثانیه…
طراحیش هم واقعا عالیه مخصوصا عقب
بدون شک اگه همچین پولی دااشتم پیش خریدش میکردم…
ساسان
۲۱ شهریور ۱۳۹۶بچه ها تا دوساعت دیگه رونمایی از اخرین ورژن اونتادور تو نمایشگاه….پدال زودتر پوشش بده بشدت هیجان دارم!!!
علی
۲۱ شهریور ۱۳۹۶با سلام
واقعا که زیباس و به معنی واقعی کلمه حیرت انگیز انگار هدفشون این بوده جمله معروف گوتلیپ دایملر را THE BEST OR NOTHING را محقق کنند. یه نقدی هم بکنم به دوستان عزیز .که همه انتقاداز طرح اون کردن و گفتن شبیه سه چهار تا ماشینه .ولی دوستان این کانسپته و هنوز تا نسخه نهایی راه درازی مونده وقتی شما جزئیات فنی رو بخونی و می فهمی که این ماشین راه جدید ی در ساخت ماشینهای جاده ای داره برمی داره دیگه حرفی نمی مونه .ولی باید 18 ماه دیگه صبر کرد تا چهره واقعی این هیولا را دید ولی مشخصاتش حرفی برا گفتن نمی زاره
با سپاس
ch. چ
۲۱ شهریور ۱۳۹۶گوردن بخدا مسلمون نیستی
یه چیزی ساختن سوپر ابر عظیم هایپر کار:/
خدایا ما را پروجکت وان ندیده از دنیا مبر
peyman
۲۱ شهریور ۱۳۹۶ادمین جان چرا شما به جای ای ام جی مینویسین آ ام گ ؟
خود مرسدس هم ای ام جی میگه
Omid
۲۱ شهریور ۱۳۹۶چون AMG آلمانیه و به زبون خودشون به G میگن “گ” و تو زبان آلمانی “ج” ندارن مثل اسپانیایی
peyman
۲۱ شهریور ۱۳۹۶ولی تو تمامی تیزرهاشون میگن ای ام جی از جله تیزر همین هایپر کار
mercury
۲۱ شهریور ۱۳۹۶مهندسی خوب، اما طراحی زمخت و بی اصالت، فکر می کردم توی طراحی حرفی برای کفتن داره ولی مرسدس ثابت کرد که یه سوبر اسبرت ساز تمام عیار نیست ودر حد رقابت با هایبرکاراای فراری ومک لارن نیست
ویلیامز «بنتلی. استون مارتین.مکلارن»
۲۱ شهریور ۱۳۹۶از نظر طراحی ک اون چیزی ک من از بنز انتظار داشتم نشده، از نظر فنی هم مشخصات فوق العاده ای داره، بی صبرانه منتظر مقایسه رسمی بین والکری و پروجکت وان و هایپرجی تی هستم، بهتره بقیه دوستان هم منتظر باشن و پیش داوری نکنن
Nima
۲۱ شهریور ۱۳۹۶اون رندراش خیلی خوشگل تر بودن
ناصر
۲۱ شهریور ۱۳۹۶یه نکته ای که هست و خود مرسدس اعلام کرده اینه که کل موتور ماشین بعد از ۵۰۰۰۰ کیلومتر باید عوض شه?
Fit Demon
۲۱ شهریور ۱۳۹۶طراحی بنز هنوز توی قالب سوپر اسپرت جا نیفتاده
برای همین به مقدار به چشم بعضیا خوش نمیاد
SERIAL WINNER
۲۱ شهریور ۱۳۹۶.
دقیقا درسته.
دوستان انتظار طراحی S class و E class رو در این ماشین دارن.
در حالی که Project 1 اولین محصول در کلاس خودشه و حتی با بهترین ماشین اسپورت بنز ( یعنی AMG GTR ) فرسنگ ها از نظر پرفورمنس و کلاسبندی فاصله داره.
ایمان
۲۱ شهریور ۱۳۹۶کمترین شباهتی به یه مرسدس نداره
Nima
۲۱ شهریور ۱۳۹۶شبیه اون کونیگزگ قدیمیس
R
۲۱ شهریور ۱۳۹۶چون بنز ساخته میگین الهام گرفته از لامبو و رگراست اگه کیا یا هیوندای میساختن میگفتین کپی کرده
Hemichan
۲۱ شهریور ۱۳۹۶خوشمان آمد
بخصوص از نمای بالا جالب شده
رگه هایی از طراحی CLK GTR و چند مدل مفهومی دهه ی ۹۰ هم توش دیده میشه
کلا نزدیکای 2020 دوره ی جالب و ماندگاری تو صنعت خودرو خواهد شد
#ali.m#
۲۱ شهریور ۱۳۹۶به جز قسمت جلو که شبیه مکلارن شده .
بقیه قسمت هاشو دوست دارم .
از همه نظر گل کاشته .
MehdiTurbo
۲۱ شهریور ۱۳۹۶نمیدونم چرا هر موقع ی کانسپت یا رندر خیلی خفن دیدم ک با خودم گفتم ایم بیاد میترکونه هیچ وقت اونجوری نبوده،جلوش منو یاد مکلارنای قدیمی انداخت فک کنم F1 بود خیلی شبیه اونا بود از نظر من البته نمای جلوحالا نمیدونم درست گفتم اسمشو یا نه قدیما تو ند فور اسپید بود یادش بخیر،وقتی گرفتمش انگار واقعن ماشین خودمه ??
fara2001
۲۱ شهریور ۱۳۹۶واقعا از نظر فنی بینظیره ولی خوب طراحی جلو خودرو کپی است از مکلارن و کونیگ زک