پیش از شروع نمایشگاه خودرو ژنو مرسدس آامگ تصمیم گرفته از C43 کوپه پرده برداری کند.
C43 کوپه برای رقابت مستقیم با آئودی S5 طراحی شده و ویژگیهای ظاهری آن نمایه جلویی اسپرت به همراه جلوپنجره الماس نشان و ورودی هوای بزرگتر را در برمیگیرد. همچنین پوشش مشکی رنگ آینهها، استفاده از رنگ مکمل نقرهای ایریدیوم مات در برخی قسمتها، و یک سیستم اگزوز اسپرت، جلوه زیبایی ایجاد کرده است. تغییرات دیگر شامل یک اسپویلر نصب شده در عقب، یک دیفیوزر عقب، و رینگهای آلیاژ سبک وزن ۱۸ اینچی، میشود. تغییرات عمده فضای داخلی شامل صندلیهای میکرو فیبر اسپرت MB-Tex / DINAMICA با دوخت متضاد قرمز رنگ، فرمان اسپرتتر با قسمت تخت پایین، میشود. با کمی دقت بیشتر تریم آلومینیوم، کمربند ایمنی قرمز رنگ، و تجدید نظر در طراحی صفحه کیلومتر شمار با پس زمینه شطرنجی، را میتوان مشاهده کرد. وظیفه تأمین قدرت آن بر عهده موتور ۳.۰ لیتری بیتوربو V6 است که توان ۳۶۲ اسب بخار و گشتاور ۵۲۰ نیوتن متر، ارائه میکند. این موتور به واسطه گیربکس اتوماتیک نه سرعته و یک سیستم تمام چرخ متحرک با تمرکز بر دیفرانسیل عقب قادر است این ماشین را در مدت ۴.۶ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۹۶.۶ کیلومتر برساند و راننده میتواند تا حداکثر سرعت محدود شده ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت تاخت و تاز کند. در مورد عملکرد این مدل تغییرات صورت گرفته شامل سیستم تعلیق اسپرت آامگ با قابلیت کنترل توسط راننده و انتخاب حالتهای پویا آامگ شامل راحت، سازگار با محیط زیست، اسپرت، اسپرت پلاس، و حالتهای فردی، است. مهندسین همچنین یک سیستم فرمان اسپرت حساس به سرعت و یک سیستم ترمز با عملکرد بالا به همراه دیسکهای تهویه شونده با اندازههای ۱۴.۲ اینچ در جلو و ۱۲.۶ اینچ در عقب، تعبیه کردهاند.۱۹ خواندن این مطلب 1 دقیقه زمان میبرد
Hamid
۹ اسفند ۱۳۹۴ایرادی نمیشه ازش گرفت بجز نمای عقب ماشین.
DBS
۹ اسفند ۱۳۹۴حاجی یبار از نزدیک ببینی نظرت عوض میشه.مطمئن باش
Hamid
۹ اسفند ۱۳۹۴نمای عقبش میتونه بهتر از این باشه. شما عکس چهارم رو یه بار دیگه نگاه کن. خیلی شبیه رنو فلوءنس هست. برای یک ماشین اسپرت مرسدس جالب نیست دیگه. حالا یه عده متعصب میان منفی میدن که به نظر من از نظر رفتاری تفاوتی با کارشناسان سایپا و ایران خودرو ندارند.
Ali
۹ اسفند ۱۳۹۴همین مونده بود بنزو به کپی برداری از رنو متهم کنی
Hamid
۹ اسفند ۱۳۹۴شما کجا دیدی نوشته باشه کپی؟ گفتم طراحی عقبش تو سطح مرسدس نیست و خیلی معمولی و شبیه رنو هست. اگه شما میخوای بگی شباهت نداره که دیگه حرفی نیست.
یاس ی
۹ اسفند ۱۳۹۴حرف نداره. ماشین کوپه ی زیبایی خاصی داره وقتی ستاره مرسدس روی کاپوتش باشه دیگه جای حرفی باقی نمیزاره.
SINA
۹ اسفند ۱۳۹۴مرسدس الان تو روزای خوبیه اما انگار یه روح تازه میخواد بنظر دیگه وقتشه یه هایپر کار اونم ماشینی فوق العاده سطح بالا تا بتونه قدرتشو به رخ بکشه تولید کنه
مهزیار
۹ اسفند ۱۳۹۴انگار نمای عقب اس کلاس کوپه رو بگیری یه فصل بزنی دک و پوزشو بیاری بهم میشه نمای عقب سی کلاس
بهنام
۹ اسفند ۱۳۹۴اتفاقا برعکس دوستان به نظر من طراحی بنز نسبت به قبل عالی تر شده ، فقط با کلاس Eمشکل دارم ، چون سنت شکنی کرده همیشه کلاس E با بقیه بزن ها فرق داشت ولی الان نه ، C و S کلاس خیلی خوب شدن از همه نظر مخصوصن C که پیشرفت رو به جلویه خیلی خوبی داشته
امين٧٧
۹ اسفند ۱۳۹۴همه چیش عالیه اما نمای عقبش رو که دیدم … انگار یه پارچ آب یخ ریختن روم :/
حسین
۹ اسفند ۱۳۹۴بی توربو یعنی همون دو توربو شارژ دیگه ؟؟ bi turbo
پورشه از موتور 3.0 لیتری با توربو دوقلو 410 اسب قدرت میگیره . مازراتی گیبلی هم با همین موتور قدرت بیشتری داره بالای 400 اسب … عجیبه بنز 50 اسب کمتر تولید میکنه
Pooya_SK
۹ اسفند ۱۳۹۴فکر کنم Bi Turbo به دو تویین توربو می گن که یکی برای دورهای پایین موتوره و یکی برای دورهای بالا استفاده میشه.
و وقتی از توربو استفاده می کنی دست خودتت که از چه موتوری چه توانی بخوای بگیری و این مدل مرسدس رقیب آئودی S5 و بی ام و 435i هست و اگه قدرت بیشتری داشت دیگه وارد محدوده ی RS5 و M4 میشد که رقابت با اونا وظیفه ی C63 AMG هست.
حسین
۹ اسفند ۱۳۹۴خیلی هوشمندانه بود … مرسی .
رامتین
۹ اسفند ۱۳۹۴والا مرسدس از نظر کیفی که واقعا عالی است. اصلا در این موضوع شکی نیست. اما واقعا زیبایی سری C و E واقعا در نسل جدید کم شده. چرا اگر مرسدس میخواست از یک الگوی واحد پیروی کنه (در طراحی محصولاتش) از چهره زیباتر استفاده نکنه؟! بنظرم تنها سری سدان بنز که بسیار زیبا و متفاوته، CLS است که اونم معلوم نیست در نسل جدید شبیه S بشه یا نه!!!
در کل برای کشوری مثه ایران، خرید خودروی ژاپنی بسیار بهتر از آلمانیست (بدلیل استهلاک- هزینه های نگهداری- موتور پرخوران- افت بیشتر قیمت- قیمت بیشتر خود خودرو- خدمات محدودتر و…) ضمن اینکه ارزش برندی مثه سوبارو یا لکسوس در 2016 بالاتر از مرسدس و BMW قرار گرفتند. بعنوان نمونه در دفترچه سوبارو لگاسی نوشته موتور نیاز به باز شدن نداره! یعنی موتور پلمپه و هیچگاه خراب نمیشه! مهندسی کیفیت ابتدا توسط دمینگ در ژاپن ابداع شد (بحث کنترل کیفیت، شش سیگما و…).
کیانوش
۹ اسفند ۱۳۹۴احتراما ، به نظر شما کسی که میخواد ماشین خاص سوار شه به افت قبمتش فکر میکنه?
این سایت همه جور بیننده با همه جور سلیقه ای داره …?
اصلا ایراد ما ایرانیا اینه فکر میکنیم کسی که سلیقش مثله ما نیست قطعا سلیقش بده و داره اشتباه میکنه…
جسارت منو ببخشید…
احمد باقری
۹ اسفند ۱۳۹۴یکی از زیباترین و بهترین ماشینهاست.
علی -کیوج
۹ اسفند ۱۳۹۴قصدم اصلا ایراد گرفتن از طراحیش نیست ولی به قول دوستان عقبش و مخصوصا چراغش یجوریه!
moein
۹ اسفند ۱۳۹۴به نظرم عقبش یه جورایی غم گینه
کیانوش
۹ اسفند ۱۳۹۴به نظرم مرسدس داره بر میگرده به دهه 80 میلادی چراغای کشیده تو همه مدلا…